Pretentsioon on kaebus, reklamatsioon rahaga seotud kaebus. Klienditeeninduses on teenindamise objektid materjalivoo vahendajad tootmisettevõtted, jaotuskeskused, jaemüügiettevõtted ja tarbijad. Klienditeenindus kui äritegevuse funktsioon Klienditeeninduse all mõistetakse: 1. Kliendile suunatud tegevuste kogumit(infovahetus, reklaam, müügitöö, turuuuringud, pakkumised, kampaania) 2. Ettevõttes juhitavaid protsesse, toiminguid või funktsioone(osakondade vahelised) 3. Klientide teenindamiseks vajalikke tegevusi 4. Kliendiga seotud eesmärke, mis viivad kliendi rahuloluni(õigel ajal õiges kohas, kaup terve, kvaliteet ja õige hind, õige kogus) 5. Vahendeid tarneahela juhtimiseks(pädevus) 6. Ärijuhtimise filossoofia(kuidas suudab pakkuda paremat klienditeenindust)
funktsiooni täita andmine lepingulisele tootjale või kolmanda osapoole teenusepakkujale, nii et varem ettevõtte-siseselt toodetud toodet või teenust ostetakse sisse väliselt tarnijalt. Abitegevuste sisseostmine a. Seonduvaid mõisteid: isetegemine, ülemaailmne väärtusahel- allhankimine- Põhitegevuste sisseostmine ettevõttelt, mis ei ole hankija kontserni osa äriprotsesside väljaviimine- Ettevõttes täidetava äriprotsessi osaline või terviklik ettevõttest väljaviimine nii, et seda hakkab täitma mõni teine ettevõte kodu- või välismaal tagasitoomine- Ettevõtte tegevus, kus ettevõte lõpetab varem välismaale väljaviidud äriprotsessi sisseostmise välismaalt ja täidab seda ise või ostab sisse kodumaalt 2. Logistikateenused 3. 1PL-st 5PL-ni ii. Klassikaline vs uus ostufilosoofia Klassikaline ostufilosoofia
MRP Materjalivajaduse planeerimine kliendi tellimusest lähtuvalt •Sisendid •klienditellimus •prognoos •toote spetsifikatsioon •olemasolevad varud •tellimise ja valmistamise ajad •Väljundid •tööde teostamise (tootmise) tellimused •materjalide (ostu) tellimused •materjalivajaduse plaan (mida, mis ajaks on vaja) Planeerimise ja kontrolli ülesanded. Planeerimine on protsess, mille raames otsustatakse, mis peaks ettevõttes tulevikus juhtuma: •Mis toimub, mida tehakse •Millal midagi tehakse •Kui palju midagi tehakse •Mis järjekorras asju tehakse •Milliste ressurssidega tehakse •Plaan ei garanteeri, et sündmus ka tegelikult juhtub, see on eesmärgi formuleerimine. Kontroll on igasuguste plaani mõjutavate muutustega toimetulemise protsess. See võib tähendada ka seda, et on vaja sekkuda operatsiooni, et seda õigele rajale tagasi saada.
· Mille käitumist mõjutavad oluliselt seal tegutsevad indiviidid ja nende grupid · Mis tootmistegureid kombineerides toodab teatud hüvesid · On pidevas vastastikkuses seoses keskkonnaga · Kohaneb uute arengutingimustega ja neid ise mõjutades · Määrab ise oma eesmärgid, järgides seadusi · Suunab kogu oma tegevuse turuvajadustele Ettevõttemajandusteaduse uurimisvaldkonda kuuluvad kõik ettevõtte majandusliku tegevusega seotud probleemid ehk ettevõttes tehtavate majanduslike otsuste kompleks: · Rajamisega seotud otsused: tegevusala, ettevõtlusvormi ja asukoha valik · Otsused eesmärkide kohta · Tegevusega seotu otsused: investeerimis ja finantseerimisotsused, tootmisprogrammi koostamine Ettevõtte tegevuse protsessid ( faasides): I. Finantsvahendite hankimine rahaturgudelt oma ja võõrkapital II. Tootmistegurite hankimine (töötajate palkamine, tootmisvahendite, informatsiooni ja materjalide hankimine)
õigeaegselt; · Hästi esitatud -- kuluarvestusest võib saada infot võimalikult optimaalse ajakuluga, ülevaatlikult ja süsteemselt, lähtudes infotarbija vajadustest; · Piisav täpsus -- tähendab, et info täpsusaste peab võimaldama konkreetsel juhul teha majanduslikult põhjendatud otsuse; · Ühtne -- ühtne kuluarvestuse süsteem tähendab samade meetodite, põhimõtete ja tehnikate kasutamist kogu ettevõttes, võimaldades kulusid võrrelda ja seeläbi tuvastada ning kõrvaldada ebaefektiivsused 1)kuluaruanded peaks olema kujundatud nii,et iga kuluelementi saaks kergesti võrrelda.2)arvestusperioodid peavad olema kujundatud selliselt,et kulude koondamine nendel ajavahemikel annaks juhtidele vajalikku teavet.3)kulude liigitamise alused peaksid kajastuma ettevõtte kontoplaani ülesehituses selliselt, et see rahuldaks nii finants- kui ka juhtimisarvestuse
Väljunditeks võivad olla näiteks: · Toode(tooted), teenus (ed) · Projektid, kaubad · Info, klient, müügipiirkond jm. Kulukoht ja kulukohtade arvestus Kulukoht on allüksus, piirkond. Protsess, seade, masin, mille kulud arvestatakse eraldi ja hiljem jaotatakse kuluobjektidele otse või läbi põhitegevuse kulukohtade. Kulukohtade arvestuse käigus seostatakse kulud nende tekkekohaga ettevõttes. Lihtsustatult võib kulukohad liigitada: · Põhitegevuse kulukohad · Tugiteenuste kulukohad · Abitegevuste kulukohad · Üldjuhtimise kulukohad Kululiik, kulude liigitamine Kulude liigitamise all mõistetakse tegevust, mille käigus eristatakse erinevad kululiigid ja grupeeritakse need kulukogumitesse, lähtuvalt kulude olemusest (püsivad, muutuvad), funktsioonidest (tootmiskulud, müügikulud jt) või kasutamisest majandusüksustes.
organisatsiooni turundustegevuse kokkuleppimine ja kirjeldamine. Plaani koostajad teevad paremat tööd, kui nad teavad, et nende osalemisel on reaalne mõju nende enda tegevusele. Seetõttu tuleb kaasata töötajaid, keda plaan vahetult puudutab. Tavaliselt osalevad planeerimises kõikide olulisemate funktsioonide esindajad (turundus, tootmine/teenindus, finantsid jne). Optimaalne grupi suurus sõltub ettevõtte suurusest, kasutada olevast ajast jt teguritest. Väikeses ettevõttes on potentsiaalsete osalejate ring kitsam, kuid ainult turunduse eest vastutava inimese ja ettevõtte juhi kaasalöömine ei ole piisav. Kõikide võtmeisikute kaasamine parendab plaani kvaliteeti, aitab kirjutamisel töökoormust jagada ja lihtsustab hiljem plaani elluviimist. Protsessi koordineerimiseks tuleks määrata projektijuht. Projektijuhi tähtsaim ülesanne on töökoosolekute ettevalmistamine. Tema vastutab info liikumise, materjalide kokkukogumise ja
millistest hulgimüügiettevõttes ja millistest kaupluses? Tootmisettevõtte ja hulgimüügiettevõtte vahel on oluline erinevus see, et tootmisettevõtte puhul võib teeninduses osapooli olla rohkem. Hulgimüügiettevõttes ja jaeettevõtte erinevus – jaekaubanduses on personaalne pool olulisem. Jaekabanduses klienditeenindus sõltub toodetest (kuidas paigaldatud) ja kliendi rahulolust. 5. Milliseid eesmärke ja ülesandeid täidab ettevõttes turundus ja milliseid logistika? Kuidas on need valdkonnad omavahel seotud? Turundus on filosoofia, mis lõimib kõik tegevused ja funktsioonid ettevõtetest kujunenud võrgustikus. Eesmärk on saavutada rahuldatud kliendi pealt kasumit, läbimüügi kasvu ja kliendi püsima jäämist pika perioodi jooksul. Logistika ülesanne on korraldada materjalide ja kaupade liikumine tarneahelates kooskõlas turundus-ja müügistrateegia ning müügiplaanidega kvaliteetsel ja efektiivsel viisil. 6
Kõik kommentaarid