Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Meresaaste vältimine. (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milliseid võimalikke reostusallikaid käsitleb MARPOL 7378 Lisad?
  • Milliseid reostuse allikaid kätkeb endas laev?
  • Millega võib laev reostada keskkonda?
  • Mida kujutavad endast ühekerelised topeltpõhjaga ja kahekerelised tankerid?
  • Millel on kahekorne põhi ja kahekordsed pardad?
  • Milline lepe koordineerib merekeskkonna kaitset Läänemere piirkonnas?
  • Milliseid ohte kätkeb laevast välja pumbatav ballastvesi?
  • Millised organisatsioonid tegelevad reostustõrjega Eesti Vabariigis?
  • Milline on väike keskmine ja suur õlireostus?
  • Mida toob endaga kaasa õlireostuse sattumine rannikule?
  • Millised protsessid toimuvad merre sattunud naftaga?
  • Millised naftaproduktid on merekeskkonnale rohkem ja millised vähem ohtlikud?
  • Kuidas toimub reostusjuhtude avastamine?
  • Kuidas mis kiirusega ja mis suunas liigub õlilaik meres?
  • Mis on pneumaatiline õlipoom?
  • Mis on seinpoom?
  • Mis on absorbeeriv poom?
  • Kuidas nimetatakse seadmeid millega korjatakse õli veepinnalt?
  • Mis on dispergent?
  • Kuidas kasutatakse?
  • Mis on absorbent?
  • Kuidas kasutatakse?
  • Mis on Garbage Record Book"?
  • Milleks kasutatakse ja kuidas?
  • Mis on laeva jäätmekäitlusplaan?
  • Mida sisaldab laeva plaan avariilise õlireostuse likvideerimiseks SOPEP?

Lõik failist

Meresaaste vältimine.
Küsimustik arvestuseks, semester 2.3.
  • Nimetage IMO keskkonnakaitset puudutavaid konventsioone.
    INTERVENTION, CLC, FUND, LONDON DUMPING , MARPOL , OPRC, HELCOM , OSPAR , HNS, BUNKER , AFS, BWM
  • Milliseid võimalikke reostusallikaid käsitleb MARPOL 73/78 (Lisad)?
  • Nafta ja naftasaadused
  • Kemikaalid
  • Pakitud ohtlik kaup
  • Reoveed
  • Prügi
  • Heitmed õhku
  • Milliseid reostuse allikaid kätkeb endas laev? Millega võib laev reostada keskkonda?
    Sama mis eelmine ?
  • Mida kujutavad endast ühekerelised, topeltpõhjaga ja kahekerelised tankerid?
    Tankerid, millel pole topeltpõhjasid ega –pardaid; tankerid, millel on topeltpõhi; tankerid, millel on kahekorne põhi ja kahekordsed pardad?
  • Milline lepe koordineerib merekeskkonna kaitset Läänemere piirkonnas?
    HELCOM
  • Milliseid ohte kätkeb laevast välja pumbatav ballastvesi?
    Võõrliikide ümberasustamine oma elukohast teistesse regioonidesse
  • Millised organisatsioonid tegelevad reostustõrjega Eesti Vabariigis?
    Merel – piirivalve; kaldal – päästeamet. Keskkonnainspektsioon juurdleb reostusjuhtumeid ja annab kohtusse
  • Nimetage mõned suurimat kõlapinda leidnud merereostuse juhtumid ?
    Torrey Canyon , Argo Merchant , Amoco Cadiz, naftaplatvorm Ixtoc I, Exxon Valdez, Mega Borg , Brear, Sea Empress, Erika, Baltic Carrier/ Tern , Prestige, naftaplatvorm Deepwater Horizon
  • Milline on väike, keskmine ja suur õlireostus?
    Väike: alla 7 tonni
    Keskmine: 7 – 700 tonni
    Suur: üle 700 tonni
  • Mida toob endaga kaasa õlireostuse sattumine rannikule?
    Rannikualadel võib õlireostus sattuda suudmealadele ja tõusualadesse tänu pinnahoovustele, tuultele, ning settida randadele, mere äärde ja
  • Vasakule Paremale
    Meresaaste vältimine #1 Meresaaste vältimine #2 Meresaaste vältimine #3 Meresaaste vältimine #4 Meresaaste vältimine #5 Meresaaste vältimine #6 Meresaaste vältimine #7
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2016-09-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 7 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor blahbla Õppematerjali autor
    Nimetage IMO keskkonnakaitset puudutavaid konventsioone.Milliseid võimalikke reostusallikaid käsitleb MARPOL 73/78 (Lisad)?Mida kujutavad endast ühekerelised, topeltpõhjaga ja kahekerelised tankerid?Milliseid ohte kätkeb laevast välja pumbatav ballastvesi?

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    8
    doc

    Meresaaste vältimine eksami küsimused-vastused

    Meresaaste vältimine. Küsimustik arvestuseks, semester 2.3. 1.Nimetage IMO keskkonnakaitset puudutavaid konventsioone. INTERVENTION sekkumisest naftareostuskahjude korral avamerel (1969) CLC tsiviilvastutusest naftareostusest põhjustatud kahju korral (1969) FUND naftareostuse kahju kompenseerimise fondi asutamisest (1971) LONDON DUMPING merereostuse vältimine jäätmete ja muu dumpingust (1972) MARPOL reostuse vältimiseks laevadelt (1973/78/97) Lisad I-VI OPRC valmisolekust, vastutusest ja koostööst naftareostuse korral (1990) HELCOM Läänemerepiirkonna merekeskkonna kaitsest (1992) OSPAR Kirde-Atlandi merekeskkonna kaitsest (1992) Bonni kokkulepe HNS vastutusest ja kahju hüvitamisest ohtlike ainete mereveol (1996) BUNKER tsiviilvastutusest laevakütusereostuse korral (2001)

    Eriala seminar
    thumbnail
    28
    docx

    Meresaaste vältimine

    Globaalne organisatsioon (ÜRO egiidi all), haldab merendusalaseid rahvusvahelisi konventsioone. IMO on loodud 1948. aastal toimunud konverentsil Genfis. Eesmärk:ohutu, kindel ja tõhus laevandus puhtal maailmamerel Rahvusvahelised konventsioonid: INTERVENTION-sekkumisest naftareostuskahjude korral avamerel CLC-tsiviilvastutusest naftareostusest põhjustatud kahju korral FUND-naftareostuse kahju kompenseerimise fondi asutamisest LONDON DUMPING-merereostuse vältimine jäätmete ja muu dumpingust MARPOL-reostuse vältimiseks laevadelt OPRC-valmisolekust, vastutusest ja koostööst naftareostuse korral HELCOM-Läänemerepiirkonna merekeskkonna kaitsest OSPAR-Kirde-Atlandi merekeskkonna kaitsest HNS -vastutusest ja kahju hüvitamisest ohtlike ainete mereveol BUNKER-tsiviilvastutusest laevakütusereostuse korral AFS-laevakorpuse kinnikasvamist takistavatest värvidest BWM-laevade ballastvete ja setete kontroll ja käitlemine 2

    Meresaaste vältimine
    thumbnail
    18
    doc

    Eksam merepraktikas, 25 piletit ja vastused

    Varustus: *Isiklik varustus: Kaitseriietus ( kaitseb soojuskiirguse ,tule, auru eest ) Kummist saapad (ei juhi elektrit ) Jäigast kiivrist (kaitseb pead ) Taskulamp ( peab põlema vähemalt 3 tundi ) *hingamisaparaat peab olema autonoomne, töötama suruõhul, balloonides peab olema vähemalt 1200 l. õhku, 30min Iga hingamisaparaadi juurde käib vähemalt 30m pikkune tulekindel tross. Igas laevas peab olema vähemalt 2 komplekti tuletõrjuja varustust (4 inimest ) Vältimine. *Suitsetada ettenähtud kohas. *ei tohi vedelema jätta (isesüttimine); Õlist ja värviga määrdunud kaltse, Na ja K- mõlemad reageerivad veega, õliga määrdunud metallaaste, peenestatud kivisüsi, kloori. *Tuleb jälgida elektriseadmete korrashoidu; kaablid ja kaitsmed, ajutised juhtmed, lahtised elektripirnid, akuruumid, masinaruumi elektriruumid. *Kambüüs; toidu valmistamisel rasvad lenduvad. 2. Trosside tugevus (katkemistugevus, SWL)

    Merepraktika
    thumbnail
    77
    doc

    TEHNOÖKOLOOGIA EKSAM

    ja naftasaaduste produktidest. Kunda sadam 1 seirejaam mis kontrollib peamiselt tsemendi tootmisest keskkonda paiskuvat õhku. Miiduranna sadam 1 seirejaam mis kontrollib keskkonda paiskuvat õhku, nafta ja naftasaaduste produktidest. 3. Jäätmetekke vähendamine Jäätmetekke vähendamine ja nende käitlemine parimal võimalikul viisil aitab säästa nii keskkonda kui vähendada kulutusi. Iga konkreetse juhtumi puhul lähtume üldtuntud jäätmekäitluse hierarhiast: 1. jäätmete vältimine (prevention) 2. jäätmetekke vähendamine (reduction) 3. jäätmete korduvkasutus ehk korduskasutus (re-use) 4. jäätmete taaskasutus (recovery) · ainete ümbertöötlemine (material recovery) - kasutamine toorainena (recycling) - biolagundamine (organic recycling, composting) · ümbertöötlemine energiaks (energy recovery) 5. jäätmete lõppladestamine (disposal)

    Tehnoökoloogia
    thumbnail
    32
    doc

    Laeva hoolduse ja ekspluatatsiooni eksami piletid ja vastused

    Pilet No. 01 1. Lateraalne ujuvmärgistus Kasutatakse laevatee märgistamiseks (faarvaatris). Euroopas kasutatakse IALA „A“ süsteemi kus paremale küljele jääb roheline poi (koonus, Fl G) ja vasakule punane poi (silinder, Fl R) ja Ameerikas kasutatakse IALA „B“ süsteemi kus on vastupidi. Lateraalsüsteem määratletakse põhimõttel, et laev liigub merelt maa poole, suuremast veest väiksemasse vette. Punased on paaris numbrid, rohelised paaritud. Topimärgid on mõlemas süsteemis samad vasakul silinder, paremal koonus. 2. Laevades kasutatavad tuletõrjevahendid Laevaehituslikud vahendid: konstruktiivsed (tulekindlad vaheseinad), tuletõrje süsteemid (vee-, auru-, süsihappegaasi-, vahu-, sprinkleri- ja inertsete gaaaside süsteem), tuletõrjesignalisatsioon (andurid laeva ruumides), tuletõrje varustus. Tuletõrje vahendid: tuletõrjevoolik joatoruga (Ruumides on vooliku pikkus 10-20m

    Laeva ekspluatatsioon
    thumbnail
    5
    doc

    Laeva ekspluatatsioon eksam

    1 Pilet tugev taimkiud või terastross. Vajalik tugevus (1) Laevapere liige vastutab meretöölepingu määratakse eelnevate kogemuste alusel. Trossi rikkumise korral reederile süüliselt tekitatud 1) Lateraalkujul märgistussüsteem üks ots kinnitatakse pollarile, trossi teine ots kahju eest. Navigatsiooniohtude ujuvmärkidega lastakse läbi klüüsi (või üle vööri kiibi) parda (2) Laevapere liige, kes tööülesannete täitmisel tähistamise süsteem, mis näitab kanalirenni või

    Laeva ekspluatatsioon
    thumbnail
    73
    doc

    Konteinerveod

    VI peatükk 6. Konteinerveod Konteiner ei ole mingi uus leiutis. Jutt on teatud tüüpi kauba veol kasutatavast kastist. Võrreldes hariliku kastiga on konteiner varustatud lisaseadmetega, mis võimaldavad konteinerit kasutada ajutise laona. Konteinerite ajalugu sai alguse II maailmasõja ajal kui ameeriklased hakkasid teatud mõõtmetega kaste kasutama varustuse toimetamisel sõjatandrile. Hiljem hakati konteinerite mõõtmeid standardiseerima. Esialgu tegeles sellega ASA (American Standardisation Association), hiljem ISO (International Standardisation Organization). Konteinerite liigitus ja mtmed ISO liigitab rahvusvahelistes vedudes kasutatavad konteinerid 1. seeriasse, mida vastavalt pikkusele märgitakse: 1A 40 jalga (12,19 m) 1D 10 jalga (3,05 m) 1B 30 jalga (9,14 m) 1E 6 2/3 jalga (2,03 m) 1C 20 jalga (6,10 m) 1F 5 jalga (1,52 m) Praktilises kasutuses on ülalmainitutest ainult 20- ja 40-jalased. 2. seeria konteinerid on kasutusel rahvusvahelistes

    Laevandus
    thumbnail
    75
    doc

    Eksamipiletite küsimused ja vastused

    Laevaehitus Eksamipiletite küsimused 1. Laevade spetsialiseerumine. Erinevate lastide veoks ja erinevate ülesannete täitmiseks ette nähtud laevade omapära. Meretranspordilaevad jagunevad kahte suurde gruppi: ­ kaubalainerid e. liinilaevad, mis on ette nähtud regulaarseteks kaubareisideks kindlate sadamate vahel ja jälgivad sõiduplaani; ­ tramplaevad e. "hulkurlaevad", mis teevad kaubareise erinevate sadamate vahel sõltuvalt kauba olemasolust. Tänapäeva transpordilogistikas on kaubalainerid eelistatumad. Vastavalt klassifikatsioonile otstarbe järgi vaatleme transpordilaevu: ­ kaubalaevad; ­ kauba-reisilaevad; ­ reisilaevad. Kaubalaevade alaliikideks on: ­ segalastilaevad e. nn. generaallastilaevad; ­ puistlastilaevad e. balkerid; ­ vedellastilaevad e. tankerid; ­ kombineeritud lasti laevad. Segalastilaevad on arvukaim kaubalaevade alaliik­umbes 80% üldarvust. Omakorda on see ka alaliikide poolest arvukaim: ­ universaal

    Laevaehitus




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun