Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"liikleja" - 44 õppematerjali

liikleja – algab lastetoast peale, et inimene kasvaks distsiplineeritult, kodanikutunne.
thumbnail
3
doc

Eesti liiklus

autojuhi tunnused. Arvan, et kui mainitakse sõna halb autojuht tuleb esimesena silmade ette Tallinna linn ja tipptund ning tume BMW, roolis noor "roheline" jõmm, kes ennastunustavalt soovib kiiremini kohale jõuda kui teised kaasliiklejad. Selleks siblib ta radade vahel, eirab valgusfoore signaalitab ja sõimab. Sellised Bemmitüübid pole ju tegelikult ainukesed ärritajad liikluses ja ei saa ka väita, et nemad ongi halva liikleja prototüübid. Ega halb käitumine ei küsi ei vanust ega auto marki. Kuid tegelikult on tõesti viimasel ajal Eesti liikluses hakanud tekkima mentaliteet, et mida võimasm ja suurem auto seda suuremad on ka õigused. Olen tähele pannud seda, et kui tüübil on istumise all BMW või mõni muu parema mainega auto ja tema ees juhtub sõitma mõini Opel või Toyota on vaja see kohe ära "nullida". Ma arvan, et ma ei hakka lugema neid kõige tüüpilisemaid halbade autojuhtide tunnused

Eesti keel → Eesti keel
133 allalaadimist
thumbnail
7
doc

LIIKLUSÕPETUS

LIIKLUSÕPETUS Üldsätted *Anda teed ehk mitte takistada on nõue, et liikleja ei jätkaks ega alustaks liikumist ega teeks mingisuguseid manöövreid , mis sunniksid teisi liiklejaid muutma liikumis suunda või kiirust. Liikleja kellel on kohustus anda teed , peab sellest selgelt märku andma kiiruse vähendamisega või sujuva peatusega . *Asula ­ see on hoonestatud ala mille sisse ja välja sõiduteed on tähistatud vastavate liiklusmärkidega . *Auto ­ kolme või neljarattaline mootorsõiduk , mille valmistaja kiirus ületab 25-km/h samuti trollid .

Auto → Liiklusõpetus
20 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Sõiduauto otsasõit takistusele

Sõiduauto otsasõit paiksele takistusele (nt valgusfoor, liiklusmärk, puu) Maanteetranspordi liiklusohutuse teaset mõjutab rida tegureid. Üks olulisematest on sõiduautode arv 1000 elaniku kohta. 2016. Aastal kasvas sõiduautode arv 1000 elaniku kohta 4,5% võrra. Kekmisel omas iga teine Eestis elav inimene 2016. Aasta andmetel sõiduautot. Teine oluline asjaolu on autopargi vanus. 2016. Aasta seisuga moodustavad poole Eesti autopargist üle 10 aasta vanad sõidukid ja veel üle neljandik on vanuses 6..10 aastat. Kolmandaks teguriks on liiklussagedus. 2016. Aastal kasvas põhimaanteedel nii keskmine ööpäevane liiklussagedus kui ka autorongideosakaal.1 Eesri RRLOP-is oli välja toodud Eesti halva liiklusohutusalase olukorra peamised põhjused: õigete hoiakute puudumine liiklejates ja ühiskonnas tervikuna; liiklusohutusalase tegevuse puudumine; puudulik sõidujuhtide ettevalmistamine; ebatõhus liiklusjärelvalve, suur joobes juhtide osa...

Muu → Ainetöö
2 allalaadimist
thumbnail
5
ppt

Raudtee ülesõit

RAUDTEE ÜLETAMINE Raudtee ületamisel peab liikleja olema eriti tähelepanelik.Nähes või kuuldes lähenevat raudteesõidukit, tuleb sellele teed anda. Juht peab sõitma sellise kiirusega, et ta oleks vajaduse korral võimeline sõiduki sujuvalt peatama ettenähtud kohas. Liikleja peab arvestama liiklusmärke, heli- ja valgussignaale, tõkkepuu asendit ja reguleerija korraldusi. RAUDTEE ÜLETAMINE Raudteed ei tohi ületada: 1. Foori keelava tule korral, sõltumata tõkkepuu olemasolust või asendist. 2. Sulguva, suletud või avaneva tõkkepuu korral, sõltumata foorituledest 3. Reguleerija keelava märguande korral 4. Kui juht oleks sunnitud rööbastel peatuma

Auto → Liiklusõpetus
19 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kuidas liikluses ellu jääda - kirjand

Kuidas liikluses ellu jääda? Liikluses ellu jäämine sõltub eelkõige inimesest endast, aga kuna liikleja ei ole üksi, siis muidugi ka teistest, kes on su ümber. Sa ei saa kuidagi määrata, kellega liikluses kokku satud ja seega sõltub ellu jäämine ka päris palju õnnest. Seega peab elude säästmiseks pingutama ja reegleid järgima iga liikleja. Igaüks saab enda ja oma pere ohutuse suurendamiseks ise palju ära teha. Vanemad peaksid kindlasti olema oma lastele eeskujuks ja maast-madalast selgitama, kuidas liikluses õigesti käituda. Alustades kõige lihtsamatest tõdedest nagu õiges kohas tee ületamine ja helkuri kandmine pimedal ajal, tuleks samal ajal püüda last mõistma panna, et need ei ole lihtsalt reeglid, vaid nende eiramisel võivad olla vägagi kurvad tagajärjed. Autoga sõites tuleks kindlasti

Kirjandus → Kirjandus
82 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Juhi kohustused

2 JUHI KOHUSTUSED Viimati täiendatud ja muudetud 25. märtsil 2015. a. Lk 4 1. § 16. Liikleja kohustused (1) Liikleja peab olema viisakas ja arvestama teiste liiklejatega ning oma käitumises hoiduma kõigest, mis võib takistada liiklust, ohustada või kahjustada inimesi, vara või keskkonda. 2. § 16. Liikleja kohustused (3) Liikleja peab täitma reguleerija korraldust isegi siis, kui see on vastuolus käesoleva seaduse või liikluskorraldusvahendi nõudega, välja arvatud juhul, kui see ohustab isikute elu, tervist, vara või keskkonda. 3. § 17. Tee andmise üldised kohustused (3) Parklast, õuealalt, puhkekohast, teega külgnevalt alalt või nende juurdesõiduteelt teele sõites peab juht andma teed igale teel liiklejale, kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega reguleeritud teisiti. 4

Auto → Autokool
7 allalaadimist
thumbnail
28
ppt

Terminid

ÜLDSÄTTED - TERMINID §1. Käesoleva määrusega kehtestatakse liikluskord Eesti teedel. §2. Käesolevas määruses kasutatavate terminite sisu seletatakse järgmiselt: · Anda teed ­ liikleja ei tohi jätkata ega alustada liikumist, ega teha mingeid manöövreid, mis võiksid sundida teist liiklejat muutma liikumissuunda või -kiirust. Liikleja, kellel on kohustus anda teed, peab sellest selgelt märku andma kiiruse vähendamisega või sujuva peatumisega. · Asula ­ hoonestatud ala, mille sisse- ja väljasõiduteed on tähistatud asulas liikluskorda kehtestavate liiklusmärkidega. · Auto ­ vähemalt neljarattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus ületab 25 km/h

Auto → Liiklusõpetus
24 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Liiklus

(1) Anda teed (mitte takistada) all mõistetakse nõuet, et liikleja ei jätkaks ega alustaks liikumist ega teeks mingeid manöövreid, mis võiksid sundida teist liiklejat muutma liikumissuunda või -kiirust. Liikleja, kellel on kohustus anda teed, peab sellest selgelt märku andma kiiruse vähendamisega või sujuva peatumisega. (2) Asula all mõistetakse vastavalt «Liiklusseaduse» § 4 lõikele 8 hoonestatud ala, mille sisse- ja väljasõiduteed on tähistatud asulas ettenähtud liikluskorda kehtestavate liiklusmärkidega. (3) Auto all mõistetakse tulenevalt «Liiklusseaduse» lisast 1 sõitjate või veoste veoks või sõidukite haakes

Auto → Autoõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
1
ppt

Keskkonnakaitse

§16. Õuealal ja elamupiirkonnas ei või seisva sõiduki mootor töötada kauem kui kaks minutit. §17. Mootorsõidukid, välja arvatud eritalituse sõidukid, ei või sõita, peatuda ega parkida väljaspool teed kohtades, mis ei ole ette nähtud mootorsõidukite liikluseks. Nendes kohtades võib liigelda ainult maaomaniku loal. §18. Mootorsõidukit ei tohi pesta veekogus ega kaldal lähemal kui 10 m veepiirist, kui kohapeal puudub teade teistsuguse korra kohta. §19. Liikleja ei tohi: 1) saastata looduskeskkonda kütte- või määrdeainetega ega vahetada mootorsõidukil õlisid kohas, mis ei ole selleks ette nähtud; 2) kahjustada, risustada või muul viisil saastata teed ega teega külgnevat ala; 3) liigelda sõidukiga, millel on keskkonda saastav leke. §20. Sõiduki müra ja heitgaasi saasteainesisaldus ei tohi ületada «Liiklusseaduse» § 13 lõike 5 alusel keskkonnaministri poolt kehtestatud normi.

Auto → Liiklusõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kodune töö

5. § 8 Liikluse reguleerimise märguanded antakse Käega + Punase helkurkettaga + Musta-valgevöödilise sauaga + 6. § 14 Sõidukiirused Asulasisesel teel 70 kilomeetrit tunnis - Asulasisesel teel 55 kilomeetrit tunnis - Asulasisesel teel 50 kilomeetrit tunnis + 7. § 18 Liikleja ei tohi raudteed ületada Foori keelava tule korral + Reguleerija keelava märguande korral + Kui tõkkepuu on üleval aga fooris põleb valge tuli - 8. § 20 Parkimine on keelatud Kohas kus ei tohi peatuda + Aeglustus ­ ja kiirendusrajal + Teekattele märgitud parkimiskohtade kõrval + 9. § 25 Pimeda jalakäija liiklemine

Auto → Liiklus
76 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Liiklusohutus - ühiskonna probleem

Liiklusohutus ­ ühiskonna suur probleem Liiklusohutus on üha suurenev probleem meie ühiskonnas. Iga aasta sureb miljoneid inimesi liiklusõnnetuste tagajärjel ja see arv aina kasvab. Üllatusena tuleb see, et meie väikses Eesti riigis on miljoni inimese kohta rohkem liiklusõnnetustes hukkunuid, kui mujal Euroopa riikides. Viimaste aastate jooksul on see arv küll kasvanud, kuid loodame, et see ei jää nii. Millest on siis tingitud nii paljud liiklusõnnetused? Ehk halbade teetingimuste, muutuv ja niiske kliima või hoopis juhtide kogenematuse tõttu? Statistika näitab, et 2005. aastal oli kõige rohkem hukkunuid Leedus, Lätis, Poolas, Sloveenias, Kreekas, Küprosel ja Eestis. Kõige vähem hukkunuid oli Hollandis ­ kõigest 46 inimest miljoni elamiku kohta. Hukkunute koguarv Eestis on aastatel 1994-2005 on tublisti langenud, kuid aasta 2006 tõi hukkunuid jälle rohkem ­ 204 ja aastal 2007 hukkus 196 i...

Kirjandus → Kirjandus
44 allalaadimist
thumbnail
9
rtf

Liiklusõpetus

mopeedijuhile.2)Jalakäijale,jalgratturile ja tasakaaluliikurid,kes ületavad sõiduteed millele juht pöördub.5)Juhi suhtes paremalt lähenavale,kui sõidukite liikumisteed lõikuvad.6)Tagurdades kõigile liiklejatele.7)Kiirendusrajalt teele sõites teistele teel liiklevatele juhtidele. Ristmikule lähenedes peab juht sõitma nii,et seisma jäämisel ta ei häiriks ristmiku liiklust. Liikleja kohustused raudtee ületamisel Raudtee ületamisel peab liikleja olema eriti tähelepanelik.Liileja ei tohi raudteed ületada: 1. Foori keelava tule korral sõltumata tõkkepuu asendist. 2. Sulguva suletud või avaneva tõkkepuu korral. 3. Reguleerija keelatud märguande korral. 4. Asjatult viivitades. Sõidukite peatamine ja parkimine Juht ei tohi peatada ega parkida oma sõidukit nii,et see võib sulgeda teiste sõidukite liikluse sissesõiduks või väljasõiduks ega ei tohiks takistada jalakäijaid

Auto → Liiklusõpetus
11 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Täpikhuik

nimesid: ütt, järveütt, jutitaja, vesivutt, mutt jt. See iseloomulik hääl kostub pooleteise kilomeetri kaugusele. Erinevalt pisut suuremast rukkiräägust on tal tumehall roostja tooniga üldvärv, paiguti esineb valgeid tähne ja musti triipe. See Euroopas ja Aasias laialt levinud lind on tavaline ka Eestis, ehkki kõikuva arvukusega: 1...2 tuhat haudepaari. Täpikhuik on kiire jooksja ja osav liikleja puhmaste vahel, lendu tõuseb harva, nagu tema sugulasedki. Ka ujumine on talle vastumeelne. Looduses pole teda sugugi lihtne märgata, sest ta elab pilliroo-, kaisla- ja tarnatihnikutes või põõsastikes, millega ta ühte sulab. Raskenduseks on veel seegi, et tal on öine eluviis ja päeval on ta nii liikumatu, nagu üks pillirootutt olema peab. Siiski võib teda järvede, jõgede, soode või märgade niitude servadesse otsima minna.

Loodus → Loodus õpetus
7 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Täpikhuik

nimesid: ütt, järveütt, jutitaja, vesivutt, mutt jt. See iseloomulik hääl kostub pooleteise kilomeetri kaugusele. Erinevalt pisut suuremast rukkiräägust on tal tumehall roostja tooniga üldvärv, paiguti esineb valgeid tähne ja musti triipe. See Euroopas ja Aasias laialt levinud lind on tavaline ka Eestis, ehkki kõikuva arvukusega: 1...2 tuhat haudepaari. Täpikhuik on kiire jooksja ja osav liikleja puhmaste vahel, lendu tõuseb harva, nagu tema sugulasedki. Ka ujumine on talle vastumeelne. Looduses pole teda sugugi lihtne märgata, sest ta elab pilliroo-, kaisla- ja tarnatihnikutes või põõsastikes, millega ta ühte sulab. Raskenduseks on veel seegi, et tal on öine eluviis ja päeval on ta nii liikumatu, nagu üks pillirootutt olema peab. Siiski võib teda järvede, jõgede, soode või märgade niitude servadesse otsima minna.

Loodus → Loodusõpetus
3 allalaadimist
thumbnail
4
ppt

Juhi märguanded

Pööre paremale Pööre vasakule Pidurdamise märguanne JUHI MÄRGUANDED · Helisignaali võib anda ainult ohu tekkimisel või väljaspool asulaid ka tähelepanu äratamiseks. · Tulesid võib vilgutada ainult liikleja tähelepanu äratamiseks. · Ohutuled peavad töötama: - Hädapeatuse korral kohas, kus ei tohi peatuda ega parkida - Peatumisel asulavälisel teel pimeda ajal või halva nähtavuse korral, kui kas või üks tagumine ääretuli ei põle. - Kui sõitval sõidukil pimeda ajal või halva nähtavuse korral kas või üks tagumine ääretuli ei põle. · Ohukolmnurk tuleb välja panna siis, kui ülalloetletud juhtudel ohutulesid ei ole või nad ei tööta

Auto → Liiklusõpetus
16 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Liikluskorraldus pilet 16

PILET NR 16 1. Mis aastal võeti Viinis vastu liiklusmärkide- ja signaalide konvensioon ja mitu riiki sellega algselt ühines? Liiklusmärkide- ja signaalide konvensioon võeti vastu 1968.a Viinis ja sellega ühines 31 riiki. 2. Kui kaugele paigaldatakse lõikumiskohast LM 412 ja kui kaugele LM 413? Märk 412 pannakse sõidukiirusest, nähtavusest ja kohalikest oludest sõltuvalt 25 m kuni 100 m enne pöördekohta. Märk 413 pannakse vahetult sõiduteede lõikumisala ette. 3. Kuidas tähistatakse teekattemärgistusega samaliigeliste teede ristmikku? Märgist 971a kasutatakse samaliigiliste teede ristmiku esiletoomiseks. Märgis kantakse sõiduteede lõikumisala keskele või enne seda. 4. Nimetage ringristmike parema ohutustaseme põhjuseid? · Ringristmikel on vähem konfliktpunkte võrreldes tavaristmikega · Ei eksisteeri suurema riskiastmega konflikte, nagu näiteks ristumised 90° nurga all ja kokkupõrked vasakpöördel · Ringristm...

Logistika → Logistika
6 allalaadimist
thumbnail
4
ppt

Lisanõuded

ohtu teistele liiklejatele 5. Pukseerida haagist, mis ei ole selleks valmistatud 6. Sõidutada sõitjat, kes ei istu kindlal istmel. LISANÕUDED LOOMVEOKI, LOOMA JA KÄSIKÄRUGA LIIKLEJALE · Asulas tohib ratsutada ja loomveokiga sõita äärmisel parempoolsel rajal, asulavälisel teel ­ pärisuunalisel teepeenral, teepeenra puudumisel või liikumiseks sobimatuse korral aga sõidutee parempoolse ääre lähedal. Käsikäruga liikleja on jalakäija ja tema peab liikuma jalakäijatele ettenähtud reeglite järgi. · Loomveokil peab olema veeremistõkis või seisupidur. · Liikudes pimeda ajal või halva nähtavuse korral, peab loomveokil ja käsikärul, mis on üle 1m lai, olema vasakul küljel ees valge ja taga punase tulega latern (või üks niisuguste tuledega latern). Loomveokil peab taga olema kaks sõiduki külgede lähedale kinnitatud helkurit.

Auto → Liiklusõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Liikluseeskiri jalakäijatele

Üldsätted § 2. Käesolevas määruses kasutatavate terminite sisu seletatakse järgmiselt: 11. Jalakäija all mõistetakse vastavalt «Liiklusseaduse» § 7 lõikele 2 isikut, kes kasutab teed liiklemiseks jalgsi või ratastooliga. Jalakäija all mõistetakse ka isikut, kes kasutab liiklemiseks rula, rulluiske, -suuski, tõukeratast, -kelku või muid nendesarnaseid abivahendeid. § 4. Liikleja ja liikluse korraldaja peavad täitma käesoleva määruse nõudeid. § 7. Määruse lisa 2 kohase ajutise (teisaldatava alusega) ja alalise liiklusmärgi nõude vastuolu korral tuleb juhinduda ajutise liiklusmärgi nõudest. § 10.Keegi ei tohi kahjustada ega liiklejate eest varjata liikluskorraldusvahendit, seda selleks volitusi omamata paigaldada, teisaldada või eemaldada. § 12. Keegi ei tohi paigutada kõnniteele või teepeenrale seadmeid või materjale, mis

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kirjand: Eesti rahva mure- liiga palju alkoholi tarbimist

Mis aga kõige hirmsam - neil areneb kiiresti võitmatu tung alkoholi järele. Alkoholi tarvitamine võib lastel esile kutsuda haigestumise epilepsiasse. Teiseks väga suureks probleemiks on alkoholijoobes autojuhtimine. Purjus inimene istub autorooli teadvustamata endale, mis kõik võib juhtuda. Paremal juhul peatab politsei auto enne kui midagi juhtuda saab ning inimene saab rahatrahvi. Halvemal juhul teeb ta avarii ning sõidab surnuks kas enda või mõne teise liikleja. Alkohol põhjustab aastas otseselt üle 700 surma aastas Tarbimise piiramiseks on kehtestatud konkreetsed keelud, mille üle järelevalve tõhustamine on samuti üks poliitika osa. Näiteks on alaealistele keelatud alkoholi müüa, ometi see tegelikkuses ei kehti. Alkoholi reklaami aega teles on piiratud. Hinnad ainult tõusevad, see on ka parim vahend liigtarbimise vastu.. Praktika on ka näidanud, et Tallinnas kehtestatud õhtune

Kirjandus → Kirjandus
48 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Virtuaalsed inimsuhted. Kirjand

Mõni suhtluspartner lubab maad ja mered kokku viia, kes tähti taevast alla tuua. Inimesed on kergemeelsed ja jäävad uskuma. Nii võib tekkida liigne usaldus. Avalikustatakse andmeid või koguni pangakontode paroole. Peagi soovitakse üksteist näha. Tavaliselt lähevad asjad ka nii kaugele, et end paljastatakse. Hiljutine üle ilma 4875-inimest hõlmanud Edelmani uuring leidis, et usaldus saab alguse internetist peaaegu veerandil juhtudes. Internetis liikleja ei oma selle tähenduse ohtlikkust. Interneti teel leitud suhetest kaheksakümmend protsenti läheb luhta, kuid on olemas ka suhteid, mis püsivad kauem. Kuid veebist leitud suhted viivad teinekord enesetapuni. 12.11.2008 aastal tappis end Viljandi noormees põhjusel, et internetisuhe ei läinud nii, nagu tahetud. Selliseid olukordi on juhtund nii Eestis kui välismaal korduvalt. Aastal 2009 oli meedias internetisuhete ja enesetappude üle suur vaidlus. Püüti tõestada,

Eesti keel → Eesti keel
113 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Kes hüvitab löökaugukahju?

kuuluvad detailid alles hoida. Eelistatud on poolte omavaheline kokkulepe, kuid kohtuotsuseta tavaliselt tekkinud kahju ei hüvitata. Palgata endale advokaat. Võimalikud abijuhised Kanti õiguste ja kohustuste toeooria järgi peaksid inimese moraalseks tegutsemiseks nii õigused kui ka kohustused tasakaalus olema. Antud konflikti puhul võib tähendada see seda, et õigus nõuda kahju hüvitamist saab olla võimalik ainult sel juhul, kui olla ise hoolikas, tähelepanelik ja eeskujulik liikleja. Egoismi seisukohalt võttes maksimeerib inimene enda hüve. Antud konflikti puhul võib täheldada seda, et kõik on enda hüvede eest väljas. Kahjusaaja soovib raha, et kahju korvata. Tee omanik ei taha teha kulutusi. Need on ka mõlema poole eesmärgid. Ühtseks on siin raha, mida kumbki ei soostu maksma kuigi kergekäeliselt. Juhtum on Ebaeetiline, kuid seaduslik. Juhtumist võime selgelt välja tuua selle, et tee valdaja on küll paigaldanud märke, hoiatamaks

Õigus → Õigus
1 allalaadimist
thumbnail
81
pptx

Uue LS muudatused liiklusreeglid 31.08.2010

Suurim lubatud sõidukiirus on: bussil 60 kilomeetrit tunnis, kui bussis on seisvad või küljega sõidusuu- nas asuvatel istmetel istuvad sõitjad veoautol 60 kilomeetrit tunnis, kui veoauto kastis on veost saatev või veose järele minev isik või kui veoautot kasutatakse kaitseväes ja Kaitseliidus inimeste veol pisimopeedil 25 kilomeetrit tunnis tasakaaluliikuril 20 kilomeetrit tunnis Muudatused liiklusreeglite osas Liikleja kohustused Liikleja peab olema viisakas ja arvestama teiste liiklejatega ning oma käitumises hoiduma kõigest, mis võib takistada liiklust, ohustada või kahjustada inimesi, vara või keskkonda Liikleja peab täitma reguleerija korraldust isegi siis, kui see on vastuolus käesoleva seaduse või liikluskorraldusvahendi nõudega, välja arvatud juhul, kui see ohustab isikute elu, tervist, vara või keskkonda Liikleja ei tohi takistada matuse- ega muud rongkäiku, täiskasvanute saatel

Auto → Liiklusõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Sõiduki ja liiklus kindlustus

Liikluskindlustuse alusel hüvitab kindlustusandja liiklusõnnetuse põhjustaja tekitatud liikluskahju teisele isikule. Seega annab liikluskindlustus liiklejale kindluse, et tema tekitatud kahju hüvitatakse ja kahju põhjustaja ei pea seda ise kandma. Liikluskindlustuse alusel hüvitatakse ka liiklusõnnetuse põhjustanud sõidukijuhi ravikulu raviasutuses. Jalakäija või jalgratturi liikluskahju hüvitatakse sõltumata sellest, kes põhjustas liiklusõnnetuse. Kui näiteks liikleja sõidab otsa ees pidurdanud autole, tekitab vigastusi jalakäijale või kaasreisijale, sõidab katki liiklusmärgi vms, siis hüvitab kahju selle põhjustaja kindlustusselts. Piirikindlustuse lepingu alusel hüvitatakse Eestis tekitatud liikluskahju ja liikmes- või lepinguriikides tekitatud liikluskahju. Liikluskindlustus leping ja poliis Liikluskindlustuse leping Liikluskindlustuse leping on kindlustusleping, mille sõlmimise kohustuslikkus tuleneb liikluskindlustuse seadusest

Auto → Liiklusõpetus
38 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Teed ja rajatised

või jalakäijate liiklemiseks kasutatav rajatis, mis võib olla riigi või kohaliku omavalitsuse või muu juriidilise isiku või füüsilise isiku omandis. Teed Tee moodustavad erinevad rajatised. Liiklemiseks kasutatavad järgmised rajatised: · Sõidutee ning sellega küögnevale alale sissesõidu ja sealt väljasõidu tee ning kõnnitee; · Parkla ja puhkekoht; · Tunnel, sild, truup ja viadukt; · Liikurmasinarada; · Liikleja kontrollimiseks ja maksustamiseks mõeldud ala; · Ühissõiduki peatuseks ettenähtud ala ja ootekoda; · Piirikontroll-ja tollikontrollrajatis; · Teepeenar Muud rajatised · Kraav,haljasala ning eraldus- või haljasriba; · Tee äärde liikluskahjustuste kaitseks rajatud kaitseehitis ja müratõke ning keskkonnakaitserajarajatis; · Liikluskorrakdusvahend; · Teemärgitus-ja teevalgustusrajatis; · Tee ääres asetsev muu teehoiurajatis.

Ehitus → Teedeehitus
24 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Teed

Tee on maantee, tänav, metsatee, jalgtee ja jalgrattatee või muu sõidukite või jalakäijate liiklemiseks kasutatav rajatis, mis võib olla riigi või kohaliku omavalitsuse või muu juriidilise isiku või füüsilise isiku omandis. (Teeseadus) Sõidutee ning sellega külgnevale alale sissesõidu ja sealt väljasõidu tee ning kõnnitee; parkla ja puhkekoht; tunnel, sild, truup ja viadukt; liikurmasinarada; liikleja kontrollimiseks ja maksustamiseks mõeldud ala; ühissõiduki peatuseks ettenähtud ala ja ootekoda; piirikontrolli- ja tollikontrollirajatis; teepeenar; kraav, haljasala ning eraldus- või haljasriba; tee äärde liikluskahjustuste kaitseks rajatud kaitseehitis ja müratõke ning keskkonnakaitserajatis; liikluskorraldusvahend; teemärgistus- ja teevalgustusrajatis; tee ääres asetsev muu teehoiurajatis Liigid Maantee on väljaspool linnu, aleveid ja alevikke paiknev tee sõidukite ja jalakäijate liiklemiseks. Põhimaantee -Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa;...

Ehitus → Tee-ehitustööd
21 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Teedeehituse eksami vastused

-ühendamisteed 50 km E-teed (Euroopa Liidu) 935 · Kohalikud, era 38 489 · Linna tänavad 3 058 km 17. Tee on sõidukite või jalakäijate liiklemiseks kasutatav rajatis, mis võib olla riigi või kohaliku omavalitsuse või muu juriidilise isiku või füüsilise isiku omandis 18. Tee koosseis: · sõidutee; · parkla ja puhkekoht; · tunnel, sild, viadukt; · teepeenar · liikluskorraldusvahend · kraav · liikleja kontrollimiseks mõeldud ala · teemärgistus ja teevalgustusrajatis 19. Teemaa on maa, mis on määratud tee koosseisus olevate rajatiste paigutamiseks ja teehoiu korraldamiseks 20. Maantee on väljaspool linnu, aleveid ja alevikke paiknev tee sõidukite ja jalakäijate liiklemiseks 21. Kohalik maantee on kohaliku liikluse korraldamiseks rajatud maantee. Kohalik tee on kohalikuks liiklemiseks ettenähtud tee (kohalik maantee, tänav ja jalgtee) 22

Ehitus → Ehituskonstruktsioonid
165 allalaadimist
thumbnail
38
doc

Teedeehitus TÖ-le

dokumentidega jooniseid jm. Need projektdokumendid võimaldavad korraldada ehitustöövõtu võistupakkumist. 43. Tööjooniste koosseis (vähemalt 5) Seletuskiri, joonised, rajatise ja selle kasutamise mõju hinnang keskkonnale, töökirjeldused ja töömahud, maksumuse hinnang. 44. Nimeta liiklusalased kvaliteediparameetrid (5) 1) Maantee ruumivajaduse ja läbilaskvuse tase; 2) maanteed ümbritsev keskkond; 3) liikleja tunnetus keskkonda; 4) liikleja emotsionaalne pinge; 5) teistest liiklejatest tingitud ebamugavused. 45. Mis on tulemuslikuse analüüs Idee teostatavuse tehniliste ja majanduslike aspektide hinnang. 46. Mis on eelprojekt Projekti liik, mis hõlmab tellija vajaduste ja lahenduste analüüsi ning funktsionaaleid, tehnilisi ja tehnoloogilisi vajadusi rahuldava põhimõttelise programmi väljatöötamist. 47. Mis on tehniline projekt

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkonnakaitse
81 allalaadimist
thumbnail
33
pptx

Auto Ajalugu

alles 1925. a. · Kui Rootsi läks parempoolsele liiklusele üle alles 1967. aastal, siis Itaalias kehtis autoajaloo alguses üpriski kummaline ning vägagi itaaliapärane korraldus: maanteel kihutati paremal teepoolel, linnades aga vasakul ja nii kuni 1923. aastani. Rooma paavst oli samas juba keskajal kehtestanud vasakpoolse liikluskorra, mis tugines ,,mugaval" ohutuse eeldusel, et sel viisil on paremakäelistel ratsanikel end võimalik paremini vastutuleva liikleja pretensioonide vastu kaitsta... · Enne Hollywoodi esilekerkimist oli maailma suurimaks filmilevitajaks omapärasel kombel Ford Motor Company, mille uudisklippe näidati iganädalates tuhandetes kinodes üle terve USA. Fordi edu toetus teatavasti mudelile T, mis moodustas 1918. a. kogu maailma autotoodangust enam kui poole. Milline on aurumasina tööpõhimõte? Mille leiutas James Watt? Kes leiutas esimese bensiinimootori ja millal? Milline on diiselmootori ja

Auto → Auto õpetus
7 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Kodutöö liiklusjärelvalves

16-aastane isik. Eriveost saatev reguleerija peab lisaks omama vähemalt CE-kategooria autorongi juhtimisõigust. Liiklusseaduse § 8 lõike 3 punktides 8 ja 9 nimetatud reguleerijal peab olema reguleerija tunnistus ning terviseseisund peab vastama vähemalt § 101 lõike 10 alusel B-kategooria mootorsõiduki juhile kehtestatud tervisenõuetele. (LS § 9 lg 1, lg 2, lg 3) 24. Millised on liiklusreguleerija märguanded? Millised on liikleja liikumissuunad, kui (reguleerija käsi on tõstetud üles, käed küljele rõhtsalt välja sirutatud) 1) Reguleerija ülestõstetud käsi keelab liiklejal liikuda. Kui reguleerija on tõstnud käe üles ja osutab peatumiskohta, peab liikleja kohe peatuma. Kui märguanne antakse hetkel, millal juht on ristmikul või ülekäigurajal, tuleb liikumist jätkata. 2) Reguleerija küljele rõhtsalt väljasirutatud käsi (käed) keelab liiklejal liikuda suunas,

Muu → Liiklusjärelvalve
1 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

MOOTOR ja selle kasutamine

Antud materjal on koostatud, Veoautod, Enn Kullerkupp, õppematerjal, Tln, 2004 paberkandjal õppematerjali põhjal SISEPÕLEMISMOOTOR ja selle kasutamine Enamusel veoautodel on energiaallikaks diiselmootor. Diiselmootoris muundub soojusenergiast 30...42% kasulikuks tööks. See on eelis ottomootori ees, kus kasulikuks tööks muundub soojusenergiast 21...28%. Seega on diiselmootorite kütusekulu 25...35% väiksem, kui ottomootoritel. Diislikütus on võrreldes bensiiniga vähem tuleohtlik, kuid keskkonda saastab rohkem.. Diiselmootorite töötsükli iseärasuste tõttu esitatakse kõrgendatud nõuded mootori detailidele. Puudusteks diiselmootori juures toitesüsteemi seadmete keerukust ja suur töötlemistäpsus. Diiselmootori töötamisel kostev müra on reeglina tugevam kui ottomootoril ja käivitamine madalatel temperatuuridel on raskendatud. Diiselmootori abiseadmed: ...

Tehnoloogia → Tehnoloogia
24 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Õiguse põhimõisetd

·Karistatakse 2-kuni 10-aastase vangistusega. haldussanktsioon ·Kohaldatakse väärtegude eest. Sätestatakse karistusseadustikus või muus seaduses. ·Liiklusseaduse par. 74.25 sõitmine vastassuunavööndis: mootorsõiduki poolt vastassuunavööndis sõitmise eest, välja arvatud juhul, kui see on liiklusnõuetes lubatud ­ karistatakse rahatrahviga kuni 100 trahviühikut. (trahviühik ­ 60 krooni). näide ·Liiklusnõuete rikkumine jalakäija või muu liikleja poolt. ·(1) Jalakäija, jalgratturi, loomveokijuhi, sõitja või mopeedijuhi poolt liiklusnõuete rikkumise eest karistatakse rahatraviga kuni 10 trahviühikut. distsiplinaarsanktsioon ·Karitus distsiplinaarsüüteole s.t töötajate distsiplinaarvastutuse seaduses sätestatud tegude eest. ·Süütegude liigid: ·1. Töökohustuste täitmata jätmine või mittenõuetekohane täitmine ·2. Usalduse kaotus tööandja poolt ·3. Vääritu tegu töötaja poolt ·Karistused: ·Noomitus,

Õigus → Õiguse entsüklopeedia
467 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Luulereferaat Ellen Niit

Ellen Niit Luulereferaat 1 SISUKORD 1. KIRJANIKU ELULUGU.....................................................................................................3 SISSEJUHATUS Ellen Niit- seda nime on arvatavasti kuulnud iga eestlane. Tema luule jaguneb kaheks: täiskasvanute- ja lasteluule. Enamik teab autorit siiski lastekirjanikuna. Ellen Niidu värsid on saatnud lapsi juba mitu põlvkonda. Tema luulet nii lastele kui ka täiskasvanutele on ka palju viisistatud, peamiselt Gustav Ernesaksa ning Arne Oidi poolt. Ellen Niitu on nimetatud lausa lasteluule turvaemaks ning seda vägagi põhjendatult. Ta on tabanud miskit olemuslikku, nii et lapsed saavad noist lugudest aru, need kõnetavad tänaseid pisiinimesi. Niit on tähtis lasteluule edasiarendaja ning kindlasti kuulub tema looming Eesti paremikku. Käesolevast referaadist saab lugeda Ellen Niidu elust ning loomingust. Nii tema täiskasvanute- kui ka lasteluulest, peamiselt kes...

Kirjandus → Kirjandus
51 allalaadimist
thumbnail
13
odt

Valgus 8. klass I osa

laengutele, mis kiirendavad! Seega lõkkes peavad olema elektrilaenguga osakesed, mis muudavad oma kiirust; võnguvad. · Valgusest ei saa kiiremini liikuda. Kaua otsiti põhjust, miks keegi mitte kunagi ei vaidle, kui kiiresti keegi valguse suhtes liigub, kuni jõuti tõdemuseni (noore A. Einsteini suure panusega), et valgusest kiiremini liikuda ei saa. Valgus liigub kõikide liiklejate suhtes samasuguse kiirusega, vahet pole, kui kiiresti teine liikleja liigub! Kui liikuda valgusele lähedasele kiirusega, siis hakkab hoopis keha enda aeg aeglasemini kulgema! Valgus on eletri ja magnetenergia segu, mis levib täiesti iseseisvalt kasvõi läbi tühja ruumi , ta levib lainena! Tühja ruumi all mõtlen ma sellist ruumi, kus pole isegi mitte õhku! Valgusega seostub mis? Kõige intrigeerivam mulle vähemalt on näiteks fotosüntees ja elusloodus, kuidas füüsika võlu tungib elusloodusesse:

Bioloogia → Bioloogia
8 allalaadimist
thumbnail
13
odt

FÜÜSIKA: Valgus

laengutele, mis kiirendavad! Seega lõkkes peavad olema elektrilaenguga osakesed, mis muudavad oma kiirust; võnguvad. · Valgusest ei saa kiiremini liikuda. Kaua otsiti põhjust, miks keegi mitte kunagi ei vaidle, kui kiiresti keegi valguse suhtes liigub, kuni jõuti tõdemuseni (noore A. Einsteini suure panusega), et valgusest kiiremini liikuda ei saa. Valgus liigub kõikide liiklejate suhtes samasuguse kiirusega, vahet pole, kui kiiresti teine liikleja liigub! Kui liikuda valgusele lähedasele kiirusega, siis hakkab hoopis keha enda aeg aeglasemini kulgema! Valgus on eletri ja magnetenergia segu, mis levib täiesti iseseisvalt kasvõi läbi tühja ruumi , ta levib lainena! Tühja ruumi all mõtlen ma sellist ruumi, kus pole isegi mitte õhku! Valgusega seostub mis? Kõige intrigeerivam mulle vähemalt on näiteks fotosüntees ja elusloodus, kuidas füüsika võlu tungib elusloodusesse:

Füüsika → Füüsika
8 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Kuritegevus Eesti Vabariigis ARVESTUS

Kuritegevus EVs ARVESTUS Kuritegevus EVs arvestuse küsimused 1. Kuriegevuse parameetrid – seisund, dünaamika, struktuur. Kuritegevuse parameetrite all mõistetakse neid arvulisi näitajaid, mis iseloomustavad kuritegevust kvantitatiivselt ja kvalitatiivselt. Nende abil määratakse kindlaks selle seisund, struktuur ja dünaamika. Kuritegevust iseloomustavad parameetrid on: Seisund- kuriegevuse arv mingil teatud ajahetkel (kuritegevuse sagedus), kas siis näiteks aastas, poolaastas või kvartalis, ja objektil, kas näiteks linnas või maal. Kuritegude toimepanemise sageduse määrab toimepandud kuritegude üldarv. Tavaliselt kasutatakse seisundi kindlaksmääramisel kuritegevuse koefitsente, mis näitavad mitu kuritegu pandi toime 1000 või näiteks 100000 elaniku kohta. Infot saab politseiameti veebilehelt. Dünaamika- on kuritegevus läbi aastate, kuritegevuse seisundi ja struktuuri muutumine teataval...

Õigus → Õigus
12 allalaadimist
thumbnail
204
docx

800 ARK'i eksamis esinevat küsimust

olen kohustatud läbima järelkoolituse. uue esmase juhiloa saamiseks pean edukalt sooritama liiklusteooria- ja sõidueksami. Mis võib kahjustada katalüüsmuundurit? Pliivaba kütuse kasutamine, mille oktaaniarv on ettenähtust kõrgem. Etüülitud bensiini kasutamine. Mootori halb käivitumine. Ühesuunalisel teel... ...on juhil lubatud tagurdada esimese ristmikuni. ...tohib vastassuunas tagurdada ainult manöövriks. ...ei tohi tagurdada ristmikule. Kui liikleja ületab reguleerimata ülekäigurajal sõiduteed jalgratta või tasakaaluliikuriga sõites, siis... on jalgratturil ja tasakaaluliikuri juhil sõidukijuhi suhtes igal juhul eesõigus. ei ole jalgratturil ega tasakaaluliikuri juhil sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalgrattur või tasakaaluliikuri juht ületab ülekäigurajal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Millised dokumendid peavad kaasas olema autokooli õpilasel, kes teeb juhendajaga sõidupraktikat?

Auto → Liiklus
683 allalaadimist
thumbnail
29
docx

Ruumiline planeerimine - kordamisküsimused

18. Modernistliku linnakäsitluse põhiseisukohad (lähtekohad) o Kubismi ruumikäsitlus ­ maastikus vabalt paiknevad hooned. o Tony Garnier'i nn avatud linn ­ funktsioonide eraldumine. o Sotsiaalsed utopistid ­ lahknemine ajaloolisest nn "kodanlikust" linnast. o Massitransport autodega ühendamaks erinevaid funktsionaalseid linnaosi kokku ­ võimaldades ellu viia funktsionaalselt tsoneeritud linna ideed. o Diferentseeritud (hierarhiline ja eraldatud liikleja gruppidega) tänavate-teede süsteem nn Radburn'i-printsiibid ­ tõi kaasa suure transpordivajaduse kasvu. 19. Funktsionaalse tsoneerimise põhimõte ja peamised maakasutustüübid (neli) modernistlikus linnas. Funktsionalistide uus mudel koosnes tsoneeritud antiruumist, kus paiknesid vaba paigutusega hooned ja nn diferentseeritud liikluse süsteem. Modernistlik linnaühiskond käsitles nelja printsipiaalselt erinevat tegevust ja maakasutust: o elamine o töötamine o puhkamine

Arhitektuur → Ruumiline planeerimine
108 allalaadimist
thumbnail
59
pdf

Veapunktisüsteemi mudeli rakendamine ja rehabilitatsioonisüsteemi väljatöötamine (jätku-uuring)

2­4 korda 29 343 5­9 korda 4228 10 ja enam korda 275 Üle 14 korra 96 Kokku 222 166 Tabel 1. Liiklusseaduste alusel toimepandud väärtegude hulk 2008. aastal (Politseiamet, 2009) Üks parimaid mooduseid selgitamaks välja liikleja liiklusnormipõhiseid käitumisvigu on liiklusregistrisse kannete tegemine punktide kogumise näol, eesmärgiga ,,kaaluda" punktihulga ja kogumiskiiruse kaudu isiku liiklusohtlikkust. Liiklusreeglite rikkumiste punktisüsteemi on teaduslikult uuritud 1970-ndatest aastatest alates. Teostatud empiirilistest uuringutest võib siinkohal välja tuua järgmised: - 1973. aastal selgitati uurimistulemuste käigus, et korduvrikkujatel esineb

Auto → Auto õpetus
15 allalaadimist
thumbnail
34
doc

Võlaõigus (lepinguvälised võlasuhted) II

Asja parandamise korral tuleb arvesse võtta amortisatsiooni. Sõiduki puhul tuleb arvestada eelneva amortisatsiooniga. 3-2-1-115-04; 3-2-1-139-05 ­ kulude hüvitamist võib kannatanu nõuda ka enne asja korda tegemist. 8. Mida tähendab asja hävimise või kahjustamise korral samaväärse asja kasutamise kulude hüvitamine ja missugustel tingimustel saab seda nõuda? § 132 lg 4: asenduskasutuse hankimise kulude hüvitamise nõue, st. et kui taksojuht A satub avariisse liikleja B süül. Seni kuni tema auto on paranduses, on tal õigus samaväärne auto endale üürida ja nõuda nende kulude hüvitamist kahju tekitajalt. Näide: kui isik kasutab sõiduautot tööl käimiseks, siis otseselt see ei ole vajalik kutsetegevuseks, aga kaudselt on. Ka sellisel juhul võiks nõuda asendusauto kulude hüvitamist. Samas samaväärset asja ei tohi lugeda sõna-sõnalt. Bussi- ja trammipiletid peaks samuti saama hüvitatud.

Õigus → Õigus
508 allalaadimist
thumbnail
56
docx

Liikumispuuetega inimeste võimalused avalikes randades Stroomi ranna näitel

mobiiltelefon kõrgusega 12 cm. Laudisteel seisab lapsevanker, mille esiratta diameeter on 10 cm. Joonis 14. Laudistee ja riietuskabiini kaugus. (Foto: M. Melsas, 12.08.2013) 28 Kommentaar: Rannahoone kõrvalt minev laudistee ja riietuskabiini kaugus teest. Ratastooliga on võimatu ligineda riietuskabiinile, kuna liivane pinnas on pehme ja ratastool vajuks sisse. Puudub ligipääs riietuskabiinile ratastooliga liikleja jaoks. Intervjueeritavate hinnangul ei vasta riietuskabiin invanõuetele. Joonis15. Paralleelse laudistee merepoolne ots. (Foto: M. Melsas, 12.08.2013) Kommentaar: Paralleelse laudistee merepoolne ots. Madala veeseisu tõttu on mere piirini umbes 80 m. Lahtist liiva on vähem, kuid näha on liivavalle ja adruhunnikuid, mis täkistaksid ratastooliga liiklemist. Joonis 16. Laudistee kõrguste vahed. (Foto: M. Melsas, 12.08.2013) Kommentaar: Paralleelse laudistee kõrguste vahed

Sotsioloogia → Sotsiaalteadused
18 allalaadimist
thumbnail
50
odt

ÕIGUS PRIVAATSUSELE JA ANDMEKAITSE

sikuandmeid ja nende töötlemist, kui need on esmase andmetöötleja käest kas seaduslikult või ebaseaduslikult välja läinud. - Andmesubjekti osaluse põhimõte Isiku profiilide loomine ja sellega kaasnevad riskid Isiku profiil on kuvand, mis iseloomustab isikut, tema käitumis- ja tarbimisharjumusi. Statistilisel eesmärgil loodud profiilide puhul ei ole andmesubjekti identifitseeritavad tunnused olulised. Nt ohtliku liikleja profiil ­ 25.a põhiharidusega mees. Selline profiil on abstraktne ega vaja andmekaitseseisukohal lähemat vaatlemist. Olulisem on otseste profiilide loomine. Personaalne profiil sisaldab ühte või mitut andmeühikut, mille kaudu on isikut võimalik identifitseerida. Kõige sagedamini kasutatakse profiili loomisel isikuandmetena isiku IP-aadressi. Kõige enam omavad tähtsust e-teenuste pakkujate ja/või vahendajate poolt loodud profiilid.

Õigus → Andmekaitse
32 allalaadimist
thumbnail
36
doc

ÕIGUSE SOTSIOLOOGIA

normides ja igas sotsiaalses normis on sund, et seda normi täidetaks. Seega õigusnormid ei erine nii kardinaalselt õigusvälistest normidest; kui erinevad, siis mitte sanktsiooni tõttu. 07.032006 Õigus kui sotsiaalne instituut Milleks meile norme vaja on? ­ et saaksime oma käitumise üksteisega ühiskonnas kooskõlastada. Sotsiaalseid norme saab ette kujutada nagu norme, mis reguleerivad liiklust tänavatel. Kui mistahes liikleja normi eirab, siis see mõjutab ka teisi. Normide olulisust ei saa seega üle hinnata. Norm on loomuliku või ühiskondliku seaduslikkuse tulem ja peegeldus, ühiskondliku funktsioneerimise kasulik ja tüüpiline piirang ­ norm loob inimeste käitumisele piirid. Sotsioloogias käsitletakse normi kahes tähenduses: · Norm kui käitumise etalon ­ käitumisjuhis, mis on kujutlus välisest kohustuslikust ettekirjutusest.

Õigus → Õigus
110 allalaadimist
thumbnail
528
doc

Keskkonnakaitse lõpueksami küsimused-vastused

Modernism – esimese keskkonnakriisi lahendus Põhiseisukohad o Kubismi ruumikäsitlus – maastikus vabalt paiknevad hooned. o Tony Garnier’i nn avatud linn – funktsioonide eraldumine. o Sotsiaalsed utopistid – lahknemine ajaloolisest nn “kodanlikust” linnast o Massitransport autodega ühendamaks erinevaid funktsionaalseid linnaosi kokku – võimaldades ellu viia funktsionaalselt tsoneeritud linna ideed. o Diferentseeritud (hierarhiline ja eraldatud liikleja gruppidega) tänavate-teede süsteem nn Radburn’i-printsiibid – tõi kaasa suure transpordivajaduse kasvu Modernismi ruumikäsitlus • Üksikhoone peab olema fookuses, mitte linnaruum. Objektid peavad olema vaadeldavad igast küljest – linnaruum tuleb lõhkuda hoonete vaadeldavuse saavutamiseks • Tulemuseks vabapaigutusega hooned – nn vabaplaneering kus hooned ei paikne tänavajoonel • Hooned paiknesid nn antiruumi keskmes, moodustamata tänava- ja väljakuruume

Ökoloogia → Keskkonnakaitse ja säästev...
238 allalaadimist
thumbnail
937
pdf

Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat

 Väljasõitudel paksu uduga lülitage välja sinised laternad, et ennast mitte pimestada.  Arvestage, et ka helisignaali levimise kaugus võib udus väheneda.  Ärge jääge teele seisma.  Kui seismajäämine on vältimatu, vajutage mitu korda lühidalt piduripedaalile, et hoiatada kiirabiauto taga sõitvaid autosid. Jääge seisma teepeenral, lülitage sisse sinine tuli ja tähistage seisev auto ohukolmnurgaga. 863 Sõitmine öösel Pimedus ja hämarus on liikleja jaoks eriti ohtlikud. Nähtavus on piiratud, juht on tihti väsinud, see segab keskendumist ja pikendab reaktsiooniaega. Mõnel liiklejal on raskusi kauguste hindamisega ja öiste liiklejate hulgas võib olla ka alkoholi tarvitanuid. Öösel liikuvatel autodel tuleb iseäranis hoolikalt kontrollida tulesid ja vilkureid. Tuuleklaasid, külgaknad ja tahavaatepeeglid peavad olema täiesti puhtad. Mõned nõuanded  Sõitke öösel aeglasemalt kui päeval.

Meditsiin → Esmaabi
313 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun