Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Lapsevaatlus (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Lapsevaatlus Katre Kikkas, Sotsioloogia, sotsiaaltöö ja sotsiaalpoliitika I kursus
Vaatlesin oma õe last Mattiast, kes on kolme aastane poiss. Vaatlus toimus lapse kodus, Valgas, 16. novembril. Leidsin internetist kriteeriumid, mida peaks oskama kolme aastane laps. Kuna neid lugedes ilmnes, et need tunduvad poisile liiga lihtsad, siis võtsin ka nelja aastaste kriteeriumid. Lasin lapse emal temaga tegeleda nö juhendi järgi, kus olid kirjas küsimused, mis vaatlemist vajaksid, samal ajal kirjutasin ise üles. Pärast seda vaatlesin last tund aega.
Vastavalt koduleheküljel http://www.hopsti.ee/lapse-areng-2a-18a välja toodud aspektidele, peaks kolme aastane laps kaaluma 13 ­ 20 kg (statistiline keskmine 15kg) ning olema 88 ­ 104 cm pikk (statistiline keskmine 97 cm). Nelja aastane laps peaks kaaluma 14 ­ 22 kg (statistiline keskmine 17kg) ning olema 95 ­ 112 cm pikk (statistiline keskmine 104 cm). Mattias kaalub 15 kg ja on 98 cm pikk.
Joonistamise osas peaks kolme aastane laps oskama joonistada ringi ja risti. Seda ta oskab. Mattias teeb enda jaoks realistlikke joonistusi . See tähendab, et tema pilt ei pruugi vaatajale realistlik tunduda, aga laps teab väga täpselt mida ta joonistab ning mis pildil toimub.
Mattias ei oska klotsidest silda ehitada, samas ei oska seda ka tema seitsme aastane vend. Ilmselt pole olnud vajadust õppida. Mattias on küll kolmene, kuid ta oskab mängida nii iseseisvalt kui ka koos kaaslastega ja samuti ehitada klotsidest silda, mida peaks tegelikult oskama nelja aastane.
Mattias tunneb kõiki värve, eristab isegi tumedad ja heledad, oskab värve segada kindla teadmise ja eesmärgiga.
Mattias räägib täislausetega ja oskab vastata kes/mis küsimustele. Nelja aastane laps peaks rääkima soravalt, kuid Mattias teeb seda juba kolmeselt. Samuti peaks neljane hääldama kõiki häälikuid. Mattiasel on puudu veel r (mis võib olla tingitud perekonnast, kuna terve pere hääldab r-i valesti, seega võib seda hakata tegema ka laps. Ilmselt tuleb neljaselt abiks võtta logopeed ), ö ja õ.
Mattias suudab päkkadel nii kõndida kui ka joosta , koosjalu hüpelda, hüpata hoota kaugust umbes meetri, teha mahahüppeid ( sealjuures meeldib talle õhus trikke teha), minna trepist nii üles kui alla tegemata juurdesammu, kõndida mööda joont edasi ja joone kõrval tagasi, lüüa palli jalaga, seista ilma toetumata nii paremal kui ka vasakul jalal, kõndida mööda ringjoont , jooksu pealt peatuda ja kangil rippuda (oskas juba aastaselt). Samuti on tal eristunud juhtiv käsi, milleks on parem. Mattias jälgib oma käte tööd väga hoolikalt. Kukerpalli oskab ta teha ilma täiskasvanu abita , ehkki selles vanuses peaks ta seda oskama abiga. Nelja aastaselt peaks laps oskama hüpata ühel jalal, Mattias
Vasakule Paremale
Lapsevaatlus #1 Lapsevaatlus #2 Lapsevaatlus #3 Lapsevaatlus #4 Lapsevaatlus #5 Lapsevaatlus #6 Lapsevaatlus #7 Lapsevaatlus #8
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-01-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 172 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Katre Kikkas Õppematerjali autor
Vaatlesin 3aastast poissi ja tema üldist arengut (mitte näiteks ainult keelelist arengut)

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
11
doc

2-3 aastase lapse areng

........................................................................................................10 Kasutatud kirjandus................................................................................................................................11 1. 2-3 aastase lapse areng. Füüsiline- ja vaimne areng: Ealised iseärasused: Kõne areng. Teise ja kolmanda sünnipäeva vahele jääb lapse arengus tundlikkuse periood, kuid maailma asjadest saab ta juba päris hästi aru. Kolme aastane laps on väga uudishimulik ja ta võib küsib kõige uue kohta. Samuti areneb lapsel väga kiiresti motoorika, kujutlusvõime ja tema sisemaailm. Samuti sel perioodil võib lapsel tekkida probleeme tõelisuse ja kujutluse vahel. Selles vanuses on lapsele ülioluline mängida; laps õpib mängu kaudu, kogeb rolle ja lahendab sisemisi konflikte. Kuna laps on juba piisavalt vana siis on vaja, et vanematel jätkuks tema jaoks piisavalt aega. On oluline,et töölt tulles võimaldaksid vanemad aega

Lapse areng, jälgimine ja analüüs
thumbnail
18
sxw

Koolieelikuiga

KOOLIEELIKUIGA Perekonna õpetuse referaat Sisukord Sisukord......................................................................................................................................2 Sissejuhatus.................................................................................................................................3 3-aastane laps..............................................................................................................................5 Mida oskab kolmeaastane laps....................................................................................................6 4-aastane laps..............................................................................................................................7 Mida oskab nelja-aastane laps.....................................................................

Psühholoogia
thumbnail
3
docx

Lapse areng ja arenguperioodid

Kuigi beebi ei oska oma pilku fikseerida, arvatakse, et ema näokuju ja silmi suudab ta eraldada. On teada, et need vanemad, kes loovad oma beebiga varakult silm-side kontakti, on paremas emotsionaalses kontaktis nendega ka tulevikus.Vastsündinu ei armasta tugevaid helisid, temaga tuleb rääkida õrnalt, rahulikult, laulge talle. Arvatakse isegi, et lapsed, kellele on rohkem lauldud ja jutustatud, hakkavad varem rääkima. Kõne ja kõndimine Aastane laps ei ole enam beebi, ta on uskumatult palju arenenud ja esimese sünnipäeva paiku oodatakse esimesi sõnu ja samme. Last mõjutavad pärilikkus, kasvutingimused, ümbrus. Kõik lapsed on erinevad. Umbes pooled kõnnivad aastaselt (tavaliselt 9ndast, 10ndast kuni pooleteise aastani). Osa lapsi on loomu poolest ettevaatlikud. Liigne istumine voodis või kärus võib pidurdada roomama, seisma, käima õppimist. Tavaliselt ütleb aastane laps mõne sõna, millel on

Inimeseõpetus
thumbnail
19
doc

Lapse arengu pretanaalne periood

Juba pesastumise ajal eristuvad rakukihid ja paljunemise käigus tekivad erinevate ülesannetega rakurühmad, mis on organite alged. Rakkude massist tekib üsna kiiresti äratuntavalt inimese moodi olend. 18.-28. päeval hakkab moodustuma närvisüsteem ja see hakkab juhtima teiste organite tegevust. 3. nädalal hakkavad arenema veresooned ja magu, 21. elupäeval hakkab tööle süda. 4. nädalal tekivad luude ja lihaste alged. Laps on nüüd ~5-10 mm pikk ja kaalub alla 1 grammi, sarnanedes üsnagi loomalootega. Kuna aju ja südame töö on vajalik teiste organite arenguks, areneb ülemine kehapool kiiremini. 2. RASEDUSKUU 2. raseduskuul moodustuvad kopsud, käte ja jalgade algmed. Tekivad suguorganite algmed.8. nädalaks on tal olemas kõik organid ja teda nimetatakse nüüd looteks. Varsti pärast pesastumist hakkab kujunema platsenta. Selle kaudu saab loode ema verest kõik eluks

Alushariduse pedagoog
thumbnail
72
pdf

Arengupsühholoogia Tartu Ülikool, 2011

 Geenid- individuaalsed erinevused füüsises, iseloomus  soost tulenevad erinevused  kultuurist tulenevad erinevused ◦ iseseisvus vs vajadus suhete järele ◦ lapsepõlve hoidmine mängudeks vs vajadus laste abi järele ▪ nt Aafrika jm piirkondade lapsed palju iseseisvamad, sest peavad ise enda eest seisma ◦ mänguasjade, raamatute jms hulk ▪ nt liiga suur mänguasjade hulk süvendab keskendumisprobleeme Vastsündinu  laps võib jääda ellu alates 22.nädalast, õige aeg on 37.-42. rasedusnädal  enneaegne laps (22.-36. rasedusnädalal sündinu) ◦ enneaegseid 3%-17% (2005.aastal Eestis 6%) ▪ seoses kunstliku viljastamisega on kasvanud mitmikute ja seetõttu ka enneaegsete laste arv ▪ uuringud näitavad, et statistiliselt esineb enneaegsetel lastel rohkem probleeme  Üldine IQ 10 punkti madalam kui teistel (Krägeroh, 2002)

Arengupsühholoogia
thumbnail
7
pdf

Lapse tervise iseseisev töö

leiule ja sellest tulenevalt lapse tervislikule seisundile ........................................................................... 7 2 1. ÕENDUSANAMNEES Laps on kolme aastane, kaalub 18 kg ja on 102 cm pikk ning on meessoost. 1) Turvaline keskkond: Poisslaps kasvab koos oma mõlema vanematega ja veedab võrdselt aega nii ema kui ka isaga oma majas. Laps on kolinud kuid ei mäleta seda hästi, mis näitab seda, et tagatud on turvalisus. Seda näitab ka, et laps on õnnelik ja räägib positiivselt kodust. Samuti puutub kokku paljude inimestega, kuna perekonnas ja sugulastel on lapsi palju ja samas eas. Vesteldes antud teemal oli laps väga õnnelik ja jutukas, millest võis tuletada, et tagatud on lapse turvalisus ja talle meeldib. 2) Suhtlemine: Laps tuli ise minu juurde alustas vestlust ja tahtis mängida

Õendus
thumbnail
22
doc

Arenguspsühholoogia konspekt

.. , siis... Arengupsühholoogia kõrvalharud Arengupsühholoogiat peetakse kuuluvat arengubioloogia valdkonda (ühelt poolt bioloogia, teiselt poolt psühholoogia). Ilma kehaliseta pole vaimset ja vastupidi. Areng peegeldab erinevaid indiviidiga aset leidvaid muutusi alates munaraku viljastumisest kuni surmani. Muutustel korrapära ja kindlad tunnused. Aremg on bioloogiline looduslik nähtus, kuid arvesse tuleb võtta väga erisugused mõjud lähtuvalt konkreetsest keskkonnast, kus laps kasvab. Mikrotasand ­ kodu Makrotasand ­ ühiskond Arengu faktorid · Bioloogilised tegurid, mis mõjutavad arengut · KK tegurid (nii füüsiline kui mittefüüsiline) · Kasvatus, õpetus · Enesearendamine Arengu alaliigid · Füüsiline areng ­ kuidas erinevad kehastruktuurid ,,küpsevad" Nt kasv (pikkus) · Motoorne areng ­ motoorsete oskuste progresseeruv omandamine Nt kirjaoskus (peenmotoorika)

Arengupsühholoogia
thumbnail
8
docx

5-6 aastase lapse füüsiline areng

muutused. Arengu mõistega on lähedalt seotud kasvamine ja küpsemine. Kasvamine on eelkõige füüsiline areng – keha välismõõtude (kasvu, kaalu) ja elunditesuurenemine. Küpsemine seostub väljakujunemisega, täiuslikkuse saavutamisega. Küpsemine võib olla nii füüsiline, vaimne kui sotsiaalne. Liikumine on lapsele üks meeldivamaid tegevusi. Samas on liikumine üks keerukamatest tegevustest, millega laps peab toime tulema. Oma keha tunnetamine on kehalise minapildi kujunemise seisukohast äärmiselt vajalik. Kui laps ei tule oma keha tunnetamisega hästi toime, siis ilmnevad raskused ka igapäevatoimingutega hakkamasaamisel. Kui laps ei tunneta oma keha ja selle liikumisvõimalusi, siis võib sama laps olla küllalt kohmakas ja liikuda ebakindlalt. (Luuri, 2013) Väga oluline on lapse motoorika õigeaegne areng, sest see tagab lülisamba normaalse arengu ja mõjutab ka lapse vaimset arengut

Bioloogia




Kommentaarid (2)

sigrid17 profiilipilt
sigrid17: Natukene ikka aitas
14:48 29-10-2011
flades profiilipilt
flades: andis ideid
14:10 06-11-2011



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun