Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"küsimusi" - 3835 õppematerjali

küsimusi on kolmkümend. Vastatakse ei või jah. Kui midagi jääb arusaadamatuks siis saab hiljem läbivaatusekäigus küsida.
thumbnail
2
docx

Intervjuu koostamise juhend

valida teema; selge peaks olema intervjuu lähtepunkt ja lõppeesmärk; sõnastada põhi- ja alateemad; valida aspekt (kas ametist, erialast, eraelust või poliitilisest aspektist lähtuv, võib ka kõik aspekte korraga kasutada); sõnastada küsimused võimalikult lühidalt ja selgelt; küsida üks küsimus korraga; vältida kas-küsimusi; vältida liiga üldsõnalisi küsimusi; vältida vastaja jaoks ebamugavaid küsimusi (v.a aktuaalsel teemal tõe väljaselgitamise eesmärgil); leida küsimused, mis avaksid intervjueeritavat kõige paremini; intervjuu käigus võib tekkida lisaküsimusi või vaja minna täpsustavaid küsimusi (kui vastus on ebaselge) ja kokkuvõtvaid küsimusi (kui selgitus olnud pikk ja põhjalik). Intervjuu kokkukirjutamisel ei tohi erinevate küsimuste vastuseid liita ega küsimusi ja vastuseid ära vahetada

Meedia → Meedia
7 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Filosoofia otstarve

alusel. Aine või uurimisvaldkonna määrab ära nende küsimuste iseloom, millele vastuste leidmiseks nimetatud teadused on leiutatud. Küsimused ise on arusaadavad ainult siis, kui me teame, kust otsida vastuseid. Näiteks kui esitada kellelegi küsimus ,,Kus on mu mantel?", siis vastaja teab, mida vastuse leidmiseks teha. Seda tüüpi küsimused on arusaadavad seetõttu, et siin on võimalik vastuse leidmine vaatluse või katse abil. On olemas veel teine liik küsimusi, mille puhul tee vastuseni jõudmiseks on niisama selge, need on formaalsed distsipliinid: nt matemaatika ja loogika. Nende põhiliste küsimusetüüpide ­ empiiriliste ja formaalsete ­ puhul on juba esitades teada, millises suunas vastuseni jõudmiseks liikuda. Ometi leidub küsimusi, mis sellisele jaotusele ei allu. Nt küsimus ,,Mis on aeg?", ,,Mis on inimese elu eesmärk maailmas?". Need küsimused näitavad, et on olemas veel üks liik

Filosoofia → Filosoofia
80 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Uudise alused: Intervjueerimine

kuidas võib suhtuda allikas teemasse ning mida vastata. Tausta jaoks on palju infoallikaid: varasemad uudised, kõned, biograafiad jne. kui allikast on tehtud ennem uudis, siis kasulik on rääkida selle reporteriga, kes seda tegi. Küsimuste koostamine - Kui ülesanne selge ja taustainfo olemas, võib tegelda küsimustega. Selle saab jagada kolmeks: küsimuste väljamõtlemine, rühmitamine ja täpseks sõnastamine. Küsimuste väljamõtlemine - Esimene asi on mõelda välja nii palju küsimusi kui võimalik. Avatud ja suletud küsimused. Suletud küsimus on kas, kes, mis, kus, millal küsimused, millele antakse lühike vastus. Avatud on küsimused, kuidas ja miks ning ka kas, mis annavad pikemaid vastuseid. Küsimuste tüübi valikul võib tugineda põhimõtetel: • Mõned intervjuud nõuavad kiireid küsimusi ja lühikesi. Siis on parem esitada suletud küsimusi, mis sunnib allikat andma täpseid andmeid.

Muu → Uudise alused
7 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Mis on kohalik omavalitsus?

teistest õigusaktidest.Linnavolikogu kinnitab seaduses sätestatud alustel oma struktuuri ja töökorra ning lahendab seaduste, teiste õigusaktide ja käesoleva põhimäärusega talle pandud ülesandeid. Sinna võib kandideerida iga vähemalt 18-aastane hääleõiguslik Eesti kodanuk. 4. Mis on valla- või linnavalitsus ja millised on tema peamised ülesanded? Linnavalitsus on linnas täitevvõimu teostaja. Valla- või linnavalitsus valmistab ette volikogus arutamisele tulevaid küsimusi, lähtudes valitsuse seisukohtadest või volikogu otsustest;lahendab ja korraldab kohaliku elu küsimusi, mis volikogu määruste või otsustega või valla või linna põhimäärusega on pandud täitmiseks valitsusele; lahendab ja korraldab kohaliku elu küsimusi, mis ei kuulu volikogu pädevusse; lahendab küsimusi, mis on volikogu poolt delegeeritud valitsusele; korraldab kohaliku omavalitsuse ametiasutuste

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
23 allalaadimist
thumbnail
2
docx

3 keelelist arengut toetavat mängu

3 keelelist arengut toetavat mängu, mis on koostatud astmete programmi järgi Üliõpilane: Kätlin Kattai Grupp: KLÕ 34 1. Lapse vanus: 1-2 a., 29. aste Eesmärk: Laps nimetab nukul või teisel inimesel kolm kehaosa Vahendid: nukk ja nukuriided. Mängu käik: Õpetaja näitab lastele nukku ja nukuriideid Õpetaja küsib lastelt küsimusi näitab nukuriideid: „Mis käib mütsi sisse?“ ja laps vastab: „pea“ „Mis me paneme pükste sisse?“ ja laps vastab „jalad“ “Mis me paneme pluuse varrukasse?“ ja laps vastab „käed“ Kontrollimiseks ja kinnistamiseks võib samu küsimusi küsida hiljem riidessepanelul garderoobis. 2. Lapse vanus: 4-5 a., 72. aste Eesmärk: Laps kasutab sõnu „õde“, „vend“, „vanaema“ ja „vanaisa“. Vahendid: foto oma perest.

Pedagoogika → Alusharidus
16 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Isiah Berlin. Filosoofia otstarve.

mantel?". Selle küsimuse puhul vastaja teab, mida vastuse leidmiseks tuleks teha. Vastus on leitav vaatluse või katse abil ning seetõttu on ka küsimus arusaadav. b) Formaalsed küsimused. Selliste küsimuste puhul jõuab vastusteni läbi formaalsete distsipliinide: nt matemaatika, loogika jne. Empiiriliste ja formaalsete küsimuste puhul vastaja juba teab, millises suunas tuleks liikuda, et jõuda vastusteni. Paraku ei saa küsimusi lahendada vaid empiirilisi ja formaalseid küsimusi kasutades, sest siis jääksid paljud küsimused lahenduseta. C) Filosoofilised küsimused. Filosoofiliste küsimuste tunnuseks on see, et neile pole võimalik vastest leida ei vaatluse, katse ega ka matemaatika abiga. Näiteks küsimus "Mis on aeg?". Sellise küsimuse puhul küsija ei tea, kust otsida vastuseid. Antud artikliga tõestab autor, et ükskõik kui palju küsimusi suudetakse allutada

Filosoofia → Filosoofia
26 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Ühinguõigus

Ühinguõigus 1. Ühinguõigus - õigusnormide kogum, mis reguleerib ühingutega seonduvat, peamiselt liigid, õiguslik seisund, asutamine ja lõpetamine , ümberkorraldamine, sise-ja välissuhted , esindus ja vastustus. Ühingud - korporatiivse struktuurita eraõiguslikud ühingud, eelkõige isikuteühingud. 2. 1)Eesti Vabariigi Põhiseadus (PS) (§ 31, § 48); 2) äriseadustik (ÄS) ­ reguleerib äriühingutega seonduvaid küsimusi: äriregister, ärinimi, äriühingute asutamine, lõpetamine, ühinemine, jagunemine, ümberkujundamine. Samuti sisaldab ÄS regulatsiooni füüsilisest isikust ettevõtja kohta. 3) tulundusühistuseadus (TulS), mis reguleerib tulundusühistu asutamise, tegevuse ja lõpetamisega seotud aspekte. 4) mittetulundusühingute seadus (MTÜS) ­ reguleerib mittetulundusühingute asutamise, tegevuse ja lõpetamise üldisemaid

Õigus → Ühinguõigus
3 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Juurdluspsühholoogia, referaat

kahju laste mälule ning suurendada valeinformatsiooni hulka tunnistustes. Uurijad väitsid, et probleem seisneb selles, et korduvad küsitlused kohtuekspertiisis võivad luua või säilitada ebatäpseid detaile, toetada väärasid hüpoteese ja põhjustada ebatäpsusi mitmete tunnistuste vahel. Seetõttu oleks ülimalt oluline vähendada küsitlemiste arvu laste puhul nii palju kui võimalik. Küsitluste puhul, milles kasutati avatud küsimusi, said lapsed kogetud sündmuse meenutamiseks tugineda vabale meenutusele. Arvukad meenutused võivad tugevdada lapse kujutlust, lihtsustada meenutust, tuua välja uut informatsiooni ning suurendada lapse vastupanu hilisematele suunatud küsimustele. Seetõttu ei ole korduvad küsitlused, milles kasutatakse avatud küsimusi nii kahjulikud ning need võivad osutuda uurimisel üpris kasulikuks. 1. UURIMUSE MEETOD

Õigus → Õigus
10 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Suhtlemine kliendiga

.....................................13 Diagramm 5...........................................................................13 3.6 Kas sa pead kliendi kuulamist oluliseks?.............................14 Diagramm 6...........................................................................14 3.7 Kas kasutad kliendiga suheldes KAS-küsimust?..................15 Diagramm 7...........................................................................15 3.8 Kas kasutad täpsustavaid küsimusi kliendi vajaduste väljaselgitamisel?......................................................................16 Diagramm 8...........................................................................16 3.9 Kas sa tunned ennast tööl vajalikuna?................................17 Diagramm 9...........................................................................17 3.10 Kas lased ennast mõjutada negatiivsest kliendist?...........18 Diagramm 10...................................

Majandus → Kliendisuhete juhtimine
12 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Hea ja halb ankeetküsitlus

Head: 1)https://spreadsheets.google.com/viewform? formkey=dFh2U0F3V2g5cGc3dkQyc0o5S0pBR1E6MQ Küsitleja on end tutvustanud ja kirjutanud, milleks ta küsitlust teeb. Küsitleja on ka lisanud aja kaua küsitluse vastamine aega võtab. Küsitleja on toonud välja punktid, mis võivad jääda arusaamatuks, nt kus on kirjutatud other on küsitleja välja kirjutanud ka selle tähenduse, et kõigile oleks arusaadav. Küsimustik hõlmab erinevaid küsimuste sorte, küsimustikus on valik vastustega küsimusi, hindamissüsteemi hõlmavaid küsimusi, kui ka küsimusi, kus saab vastata jah või ei, küsimustikus on ka antud võimalus jätta oma vaba kommendaar. 2) http://www.eakad.ee/ankeetkusitlus-2013/ Küsitluse alguses on kirjas, miks seda küsitlust läbi viiakse, mis on eesmärk, tänatakse küsitlusele vastajaid ning ära on mainitud ka see, kus saab küsitluse tulemustega tutvuda. Küsimustele vastamiseks on olemas kõik vajalikud vastusevariandid ja küsimuste tüübid on

Eesti keel → Eesti keel
29 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Saadiku koht parlamendis: vabadus ja sõltumatus

vaba mandaadi järgi sõltub paljudest asjaoludest. Kui suur vabadus üldse jääb saadikutele reeglite järgimisel ning kas on võimalik käituda vaba mandaadi järgi või ei saa üksikliige parlamendi töö tulemusi mõjutada. Parlamendi istungi olulise osa moodustavad küsimised ja arupärimised. Ühe küsimuse mõju järelevalve seisukohalt on väike, kuid tähelepanu, mida see toob esitajale on märkimisväärselt suur. Poolas on üksikul saadikul võimalik esitada nii küsimusi kui ka arupärimisi, kusjuures arupärimise sisu peab olema tähtis poliitiline probleem. Saadik esitab selle presiidiumile, kes kontrollib vastavust nõuetele. Samuti on presiidiumil õigus kustuda arupärimisest fraase, mis ei ole nõuetekohased. Iga saadik võib esitada kirjalikke küsimusi riiklike probleemide kohta ning vähemalt 15 saadikust koosneval grupil on õigus esitada suulisi küsimusi valitsuse töö kohta. Rohkem on esitatud arupärimisi, suunatuna peaministrile

Ühiskond → Avalik haldus
17 allalaadimist
thumbnail
1
odt

TELESAATE ANALÜÜS

vastata lühidalt. 5.Intervjueeritavale esitatavad küsimused on üsna head ja kohased, küsitakse rohkem tema eluvaldkonna poole pealt. Aaviksoo intervjuus räägitakse peamiselt õpetajate palga küsimuste seisukohalt. Heiki Nabi intervjuus räägitakse tema pürgimisest olümpiale ja kuidas ta on hetkel enda saavutustega rahul. 6.Intervjueeritava olukord on hea ­ teda ei piinata küsimustega, vaid küsitakse küsimusi, mis on seoses tema elukutsega. Intervjueeritav ei ole kidakeelne ega lobamokk, vaid vastab hästi läbimõeldult ja kõigile arusaadavalt, rääkides aeglaselt ja olles sõnade kasutuses täpne. 7.Küsija ei püüa kuidagi vastajat mõjutada, ta küsib küsimusi, mis on aktuaalsed ja ei pommita küsimustega, vaid laseb vastajal oma mõtteid koondada ja rääkida. 8.On üks küsija ja üks vastaja, seega ei oska selle punkti kohta midagi öelda. 9

Eesti keel → Eesti keel
51 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Esitluse koostamine

Tiitelslaid - Esitluse pealkiri, esitaja nimi. Märksõnad! Laused mitte pikemad kui rida. Teema järjekord Nt. Inimene: Sündis - elas - suri Pilte lisada nii palju kui võimalik, eriti kui teksti vähe. Ära kasuta raskesti loetavat fonti, liialt kirjut tausta, teksti varjutamist ja suurte tähtedega kirjutamist. Esitluse kestel kasuta max 2 erinevat kirjasuurust ja 2-3 kirjavärvi. Kokkuvõtval slaidil võid anda ( ei pea) kuulajatele võimaluse esitada sinu töö kohta küsimusi ("Kas on küsimusi?") ja pärast küsimustele vastamist täna suuliselt kuulajaid ("Tänan tähelepanu eest!/ Tänan kuulamast!)

Muu → Ainetöö
3 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Meetodid kirjaliku ja suulise tekstiga töötamiseks

konspekteerimisoskus üldse vajalik. Referaadi koostamiseks olen kasutanud Edgar Krulli õpikut ,,Pedagoogilise psühholoogia käsiraamat", loengu materjale ning interneti abi. PQ4R-i meetod PQ4R-i meetod on üks tuntumaid õppimisviise kirjaliku teksti meeldejätmiseks ja sellest arusaamiseks. Meetodi töötasid välja E.L Thomas ja H.A Robinson. Lühend PQ4R osutab kuuele järjestikusele tegevusetapile ingliskeelesete sõnadega Preview- vaata üle, Question- esita küsimusi, Read- loe, Reflekt- mõtle, Recite- arutle ja meenuta ning Review- korda üle. (Krull 2000: 371) PQ4R-i meetod aitab arendada järgmisi õpioskusi (Weinsteini ja Mayeri näitel): kordamis- ehk meeldejätmisoskus (suutlikkus hoida informatsiooni alal lühiajalises mälus), arendus-ehk seostamisoskus (suutlikkus luua uue ja juba tuntu seosed), organiseerimisoskus (võime integreerida uut informatsiooni juba olemasolevate teadmiste ja oskustega), monitooroskused

Pedagoogika → Pedagoogiline psuhholoogia
36 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Ajaloo Kontrolltöö 11.kl - Ristisõjad

3.Millised võisid olla Jüriöö ülestõusu põhjused?(1põhjus=1punkt) Eesmärgiks oli sakslastest ja taanlastest võõrvallutajatest ning muistse vabadusvõitluse järel pealesurutud ristiusust vabanemine. 4.Millist territooriumi nimetati keskajal Liivimaaks?(1pt) Viljandi, UusPärnu,Tallinn, 5.Kes olid keskajal Liivimaa ohtlikumad välisvaenlased?(2pt) Taani,Rootsi,Norra,Moskva,Leedu,Pihkva 6.Iseloomustage maaisandate omavahelisi suhteid. (3pt) 7. Mis küsimusi maapäevadel arutati? (2pt) Välis ­ja sisemajanduspoliitilisi küsimusi, ning püüti lahendada omavahelisi tülisi 8.Kes sai anda linnaõigusi? (1pt) 9. Kes oli reformatsiooni ehk usupuhastuse algataja? (1pt) Martin Luther 10.Kirjeldage sarnasusi ja erinevusi adratalupoegade ja vabatalupoegade vahel. (3pt)

Ajalugu → Ajalugu
43 allalaadimist
thumbnail
42
docx

TÖÖKOHAPÕHINE ÜLESANNE – „Kliendiga suhtlemine“

.......................................................................... 7 4Kuulamine- isiksust arvestava suhtlemise eriline oskus.......................................8 4.1Kas suudad klienti lõpuni kuulata?.................................................................8 4.2Kas kliendi kuulamine aitab lahendada probleeme?.......................................9 5Küsitlemisoskused. Küsimuste liigid (suletud, avatud).......................................10 5.1Kas suudad täiendavaid küsimusi esitades välja selgitada kliendi vajadused? .......................................................................................................................... 11 5.2Kas pakud kliendile lisamüüki?.....................................................................12 5.3Kas kauba tundmine soodustab suhtlust kliendiga?.....................................13 6Isiksus. Isikutaju eripära ja seda mõjutavad tegurid. Positiivne minapilt............14 6

Majandus → Klienditeenindus
23 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kutse eetika

mõttes. Sisuliselt on eetika ja moraalifilosoofia siiski tihedalt seotud, kuna eetika mõte on ikkagi selle rakenduses. Oma sisulise ühtepõimituse tõttu ei peeta tihti, nt ajakirjanduses või muus mitte-spetsiifilises kontekstis vajalikuks neid distsipliine eristada. Eetika ajalugu Eetika kui filosoofia valdkonna eristas esimesena Aristoteles. Varem käsitleti eetikat ontoloogia ja epistemoloogiaga koos filosoofilise mõtlemise tervikusse kuuluvana ega eristatud eetika küsimusi või uurimismeetodeid muudest. Eetikasse puutuvaid küsimusi käsitleti filosoofiliselt kindlasti juba Vana-Kreekas. Sofistide, Sokratese, Platoni ja Aristotelese pakutud lahendused eetika küsimustele olid naturalistlikud: nad püüdsid taandada eetika kategooriaid mitte-eetilistele mõistetele. Tähtsamad hellenistlikud eetikasüsteemid on Epikurose rajatud epikuurlus ning Zenoni rajatud stoitsism. Eetikasse puutuvate küsimustega tegeldi põhjalikult ka Vana-Indias ja Vana-Hiinas, kuigi

Filosoofia → Eetika
96 allalaadimist
thumbnail
6
rtf

Keelenõu avalikkuses

KEELENÕUÖÖ 15.11 – Öös on eesti keelt 15. novembril korraldas Eesti Keele Instituut keelenõuandeöö alates kella 19.00- 22.00ni. Selle raames tehti veebiülekanne keelenõuandetoast, kus kõik huvilised said esitada küsimusi telefonitsi ja meilitsi, millele seal samas, otseeetris, vastuseid leiti. Kuulasin keelenõuandeöö ülekannet alates teisest tunnist, kus tutvustati keelenõuveebi, räägiti uutest sõnadest ja sõnamoodustutest, kantseliidist ja nimedest. Alustati sellega, et räägiti keelenõu olevikust, et millega praegu tegeletakse, mis võimalused keelenõu küsijal on ja kohe alguses tutvustati ka keelenõuveebilehte.

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Äri planeerimise intervjueerimise juhend

Vastaja abistamiseks tuleb kasutada neutraalset üleküsimist ning tagasisidestamist viisil, et vastaja tunneb end mugavalt ja vastab ausalt ning täpselt. Vastaja roll Vastaja rolliks intervjuu juures on küsimuste kuulamine ning täpsete vastuste andmine. Ideaalses olukorras küsib vastaja vajadusel selgitusi ning püüab vältida segaste vastuste andmist, keskendudes esitatud küsimustele vastamisele ja kommenteerides küsimusi ainult vastamiseks. Enda tutvustamine vastajale Lisaks küsitlemise tehnikale on oluline ka intervjuu läbiviimise toon. See algab juba iseenda tutvustamisest. Kindlasti tuleb vastajale öelda intervjuu alguses, et küsitluses osalemine on vabatahtlik ning igal juhul tagatakse vastaja konfidentsiaalsus. Kui intervjuu jooksul esineb küsimusi, millele vastaja ei soovi vastata, siis tuleb seda kindlasti öelda ning selle küsimuse saab vahele jätta ja minna järgmise küsimuse juurde

Majandus → Analüüsimeetodid...
12 allalaadimist
thumbnail
11
pptx

Küsimused, mida esitada tööandjale

Küsimused mida esitada tööandjale Gert Kaasik Regor Laanemaa TAH-13 Küsimused, mida esitada tööandjale Töövestluse lõpus võidakse teilt küsida: "On Teil küsimusi?" Tavaline vastus on: "Ei, te seletasite kõike piisavalt põhjalikult". See on vale vastus. Olete lasknud käest võimaluse küsida olulisi küsimusi, mis aitaks Teil otsustada, kas soovite selles ettevõttes töötada. Valmistage enne intervjuud ette 5-6 küsimust ja võtke need endaga kaasa. Kui tuleb aeg esitada küsimusi, võtke oma nimekiri välja. See näitab, et olete teinud ettevalmistusi. Samas on Teil ka hea võimalus hankida informatsiooni, mis aitaks Teil teha teadlikku otsust. Missuguste isikuomadustega töötajad on Teie meeskonnas edukad? Uuri välja, mida tööandja tegelikult tahab. Omadussõnad, mida ta oma meeskonna kirjeldamiseks kasutab, viitavad omadustele, mida ta selle töö puhul kõige väärtuslikumaks peab. Mõtle, kas need omadussõnad sobivad kokku sinu omadustega.

Ametid → Ametijuhend
5 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kotleri turnudus

- Edu tänu sellele, et ületatakse kliendi ootused - Tsiteerides tundmatut autorit sobib selle osa kirjeldamiseks lause: ,,On olemas kolme liiki ettevõtteid: need, kes ise midagi teevad; need kes vaatavad pealt, kui midagi tehakse ja need kes imestavad, mis on küll tehtud." Väga oluliseks peab autor pidevat suunda uuendustele. Välja on toodud tabel ettevõtete üleminekufaasidega, missugune on situatsioon ettevõttes ehk enne ja nüüd. See tabel esitab palju olulisi küsimusi, kuidas ettevõtja saab anda hinnangu oma ettevõtte uuendusmeelsusele.

Majandus → Turundus
19 allalaadimist
thumbnail
2
doc

II maailmasõja aegsed rahvusvahelised konverentsid

i novembri elt kapitulatsiooni.Lääneriigid nõustusid "teise rinde" konvere s- (USA), avamisega Lääne-Euroopas . nts detsembr W.Churchill Arutati Nõukogude Liidu astumist sõtta Jaapani is (Inglismaa) vastu.Lääneriigid nõustusid põhimõtteliselt Balti ja riikide annekteerimisega NSV Liidu poolt. J.Stalin(NL) Arutati ÜRO loomisega seotud küsimusi. Jalta 1945.a. F.D.Roosev Saksamaalt nõuti taas tingimusteta konvere veebruari elt, kapitulatsiooni.Otsustati tuua kohtu ette nts s W.Churchill sõjakurjategijad ning Saksamaa jagada ja J.Stalin okupatsioonitsoonideks NSV Liidult kaubeldi välja lubadus astuda kolm kuud peale Saksamaa löömist sõtta Jaapani vastu

Ajalugu → Ajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Filosoofia otstarve

leidma. Isach Berlin on jaotanud küsimused empiirilisteks ja formaalseteks, mis kergendab vastuste leidmist . Ta justkui annab kätte suuna kust valdkonnast vastust otsida. Empiirilised küsimused on seotud kogemustega, formaalsed küsimused aga matemaatika , loogika, grammatikaga jne. Kui keegi peaks küsima nõu, kuidasteatud grammatilist ülessannet lahendada siis on teada millisest valdkonnast vastust otsima peab. Leidub ka küsimusi, mida ei saa liigitada ei empiiriliste ega ka formaalsete küsimuste alla. Küsimused millele on raske vastust leida näiteks ,,Mis on aeg" liigitatakse filosoofiliste küsimuste alla. Siiski üritavad inimesed küsimusi liigitada kahte ossa, formaalsesse või empiirilisse, kuna filosoofiasse suhtutakse umbusklikult. 3) Autor suutis näidete abiga hästi oma teksti tõestada. Oleks vale arvata , et aine filosoofia ei ole

Filosoofia → Filosoofia
37 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Kohalikud omavalitsused

· Eestis on 227 KOV üksust, s.h 33 linna ja 194 valda. (Tartus on 22 omavalitsusüksust) · KOV üksused on vallad ja linnad. (PS §155) · KOV teostab võimu: · demokraatlikult moodustatud esindus ja võimuorganite kaudu, · kohaliku elu küsimustes rahvaküsitluse või rahvaalgatuse teel. KOV ülesanded · Kohalikud omavalitsused (KOV) ­ elamu ja kommunaalmajandust, otsustavad ja korraldavad kõiki ­ kanalisatsiooni ja veevarustust, kohaliku elu küsimusi, KOVd ­ heakorda ja jäätmehooldust, tegutsevad seaduste alusel ­ territoriaalplaneerimist, iseseisvalt. (PS §154) ­ valla või linnasisest ühistransporti, · KOV korraldab: ­ valla või linna teede ja tänavate ­ sotsiaalabi ja teenuseid, korrashoidu. ­ Hariduse võimaldamine ­ vanurite hoolekannet,

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
62 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sokrates

küsimuste abil, paljastamata enda seisukohta käsitletava teema suhtes. Anda sünnitusabi, mitte ise sünnitada (nagu ta ema amet- ämmaemand). Selle jaoks olid mõningad võtted: 1) Iroonia- püüdis leida vastaspartneri jutus vasturääkivusi ja ebakindlust, kuid varjas seda püüdlust mängides rumalat inimest. Nt: kohtab inimest, kes peab end mingil alal teadjaks ja targaks > S mängib rumalat ja küsib lihtlabaseid küsimusi > isik hakkab teda õpetama > S asub järjest kavalamaid küsimusi küsima ja teda oma jutuga nurka ajama > isik on sunnitud tunnistama oma teadmatust. S leiab et kõigepealt tuleb inimene vabastada veendumusest, et ta teab palju, sest kõrge enesehinnangu tõttu ei ole võimalik loominguliselt vestelda. (laps on ju kõige loomingulisem, sest ta ei tea midagi ja vaat milliseid küsimusi ta suudab küsida ­ isegi targemad pead jäävad hätta. Põdra mitte S arvamus. Ei pea tähele panema)

Filosoofia → Filosoofia
96 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Lihtsa sisupaketi loomine tarkvaraga Course Lab

· Meediad (media) võimaldavad lisada videoid, animatsioone ja Java elemente. · Navigeerimise vahendid (navigation) võimaldavad lisada lehele navigeerimise vahendeid. Enamasti on need juba seotud mallidega, kuid võib tekkida vajadus neid lisada või kujundada oma mall. · Esile hüppavad aknad (Popup) võimaldavad lisada pikemaid seletusi ja kommentaare. · .Küsimused (questions) võimaldavad lisada lehele valik vastusega küsimusi (Single Choice Question ja Multiple Select Question), järjestamise küsimusi (Ordered Items Question), arvulise lühivastusega küsimusi (Numerical Fill-in- Blank Question), tekstilise lühivastusega küsimusi (Text Fill-in-Blank Question) või vastavusse seadmise küsimusi (Matching Pairs Question). · Simulatsioonid (Simulations) võimaldavad määrata testi ja ülesannete läbimise loogikat.

Informaatika → Informaatika1
11 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kaasus

Kas Liisa on kohal. Liisa tõuseb esimeses reas püsti ning vastab lühidalt kuid konkreetsel hääletoonil ,,Jah!" Kohtunik : Väga hea, palun istuge sinna. Kohtunik suunab näpu süüdistavatele mõeldud istumiskohale. Liisa liigub kiirel sammul nimetatud ja näidatud kohale ja jälgib edasisi sündmusi silmanurgast. Kohtunik : Prokurör tutvustab nii süüdistatavale kui ka tunnistajatele nende õigused ja kohustused, peale mina on prokuröril õigus esitada süüalusele küsimusi. Palun prokurör. Prokurör loeb kiirel ja kohati segaselt kõikidele ette nende õigused ja kohustused. Liisa ei pane neid õieti tähelegi. Ta peab mõtlema viisi, kuidas teha nii, et tema kättemaks oleks võimalikult magus. Möödub 10 minutit ennem kui prokurör lõpetab, ning Kohtunik Liisat nimepidi hüüab. Liisa võpatab, kuid mõistab olukorda kiirelt ning tõuseb püsti. Kohtunik : Kas te tunnistate ennast juhtunus süüdlaseks? Liisa : Ei tunnista.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
22 allalaadimist
thumbnail
36
pptx

Andmekogumismeetodid - uurimistöö alused - esitlus

Ankeet ­ küsitlusleht mingite andmete saamiseks, kirjalik ringküsitlus. Üks andmete kogumise meetodeid on ankeetküsitlus. Inimeste grupile jaotatakse kätte kas paberil või internetikeskkonnas küsimused kindla teema kohta. Ankeedi eesmärgiks on suurema grupi uurimine mingi teema teadlikkuse kohta või osaluse kohta. Ankeet Organiseeritud küsimuste kogu Saab koguda suure andmestiku. Võib haarata palju inimesi ja esitada neile rohkelt küsimusi Meetod on tõhus, sest säästab uurija aega ja vaeva Hoolikalt koostatud ankeeti saab kergesti arvuti abil analüüsida Ankeet sarnaneb struktureeritud intervjuuga ­ küsimused varem välja töötatud ja neid esitatakse kindlas järjekorras Ankeedi osad Viisakas pöördumine (kes uurib, mida uurib, miks uurib, kas ankeet on anonüümne jne.) Küsimused Tänusõnad Küsimuste tüübid Vabavastusega küsimus Näide: Milliseid karastusjooke ostate poest? ......

Muu → Uurimistöö alused
44 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

"Tänavalapsed"

aastane) Peale seda hakkasid vennad koos kerjamas käima Mattias õpib varastama, suitsetama ja liimi nuusutama Peale kerjamist ütles Martin vennale, et ta pistaks poes endale midagi taskusse Kui Martin õhtul taskust suitsupaki võttis, pakkus ta seda ka Mattiasele. Mõne aja pärast tutvustas Martin talle ka liimi nuusutamist Liimi nuusutamisest jäi Mattias sõltuvusse Politsei ja ema Tänaval kerjates jäid poisid mitmeid kordi vahele Nad viidi siis jaoskonda kus neilt küsiti küsimusi ema kohta. Ema oli poistel käskinud valetada Peale küsimusi kutsuti ema neile järele Jõulud ja vanaaasta õhtu Mattias ootas jõule jõuluvana pärast Kui jõulud saabusid pettus ta väga kuna päris jõuluvana ei olnudki ning ema ja kõik külalised jõid ennast purju Vanaaasta õhtul olid vennad tänaval ning paugutasid väikeseid rakette koos Keniga Uus aasta Uuel aastal tegeldi ikka kerjamise, suitsetamise ja liimi nuusutamisega Vahepeal käidi ka kodus ning poisid jäid haigeks

Kirjandus → Kirjandus
47 allalaadimist
thumbnail
1
doc

„Raamatuvillak“

Rühm sõnastab sellest teemast lähtuvalt mängulaual 5 alateemat (näiteks sündmustiku alateemad: võtmesündmused, ajaline järgnevus, korduvad sündmused, üllatavad pöörded, pidurdavad sündmused jne). Edasi koostab rühm mängulaual 20 küsimust ja lisab ka vastused. Tunni lõpus korjab õpetaja töölehed kokku. Järgmiseks tunniks võib õpetaja rühmatööde põhjal koostada klassile ,,Raamatuvillaku" (jeopardylabs.com abil) paralleelklassi küsimusi kasutades (siis ei ole ühelgi vastajal eelist, et oma rühma koostatud küsimusele on lihtsam vastata). See eeldab, et tegemist pole paaristundidega. 2. tund Mängitakse klassis võistkondlikku ,,Raamatuvillakut". Mängulaud on ekraanil, võistkonnad on samad nagu eelmises tunnis. Küsida saavad võistkonnad kordamööda. Kui vastus on vale, võivad ka teised võistkonnad pakkumise teha. ,,Kuldvillakule" sarnaselt saavad õigesti vastajad plusspunkte ja valesti vastajad miinuspunkte.

Kirjandus → Kirjandus
1 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Demokraatia ehk Rahvavõim

vastu ning rahvas ei ole sellega nõus, siis on rahvas jälle plakatitega väljas ja lõhuvad Tallinna linna. Kodus on demokraatiaga ka palju pistmist. Alustades perekonnast ja lõpetades sõpradest. Vahest on see juba päeva alguses, kui ema küsib, kas täna olen peale kooli kodus, kui on vaja mingi kodutöö ära teha. Siis tuleb otsustada, kas olen mina see kes selle ära teeb või olen mina see. Enamus ajast on vaja otsustada, mida teha, kuhu minna, kui olen koos sõpradega. Sarnaseid küsimusi tekib igapäevaselt ning need otsused peavad alati olema vastastikulised, vastasel juhul tekivad konfliktid ning võib tekkida selline seisund , kus keegi enam ei oska või ei taha midagi enam välja pakkuda, sest huvid on täiesti erinevad ja sõpradest saavad tuttavad. Enamuse ajast on vaja otsustada lihtsamaid küsimusi, kus palju valikuvõimalusi ei ole. Viimastel aegadel ongi nii, et küsin näiteks kas mängime arvutis seda mängu või

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
23
ppt

Küsimustikud

Küsimused peavad olema sõnastatud hästi läbimõeldult ­ arusaadavalt, selgelt ja võimalikult lihtsalt Küsimustiku koostamise üldisi näpunäiteid (3) Küsimustiku täitjal peaks olema tunne, et küsitluse andmetest on uurijal kasu ning vastaja panus on tegelikult oluline Seetõttu peaksid küsimustikus leiduma viisakuselemendid ning vastamine peaks olema lihtne ja hästi sooritatav, mitte raskepärane Ei peaks kasutama suunavaid küsimusi Küsimustiku koostamise üldisi näpunäiteid (4) Alati peaks jätma ka võimaluse vastata `ei ole arvamust' või `ei oska öelda' Mida vähem küsimusi, seda vähem võtab vastamine aega ning seda tõenäolisem on saada vastused kõigile küsimustele ning kõik ankeedid täidetult tagasi Tähtis on ka küsimuste järjekord Peaks püüdma vältida liigset oskuskeelt, spetsiifilisi termineid, abstraktseid ja võõrsõnu, mida kõik vastajad ei pruugi tunda

Eesti keel → Eesti keel
13 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Nädala poliitilised sündmused

Nädala poliitilised sündmused Ilves toetab kahekojalise Euroopa Parlamendi loomist President Toomas Hendrik Ilves ütles Postimehele antud intervjuus, et tema hinnangul peaks Euroopa Parlament olema kahekojaline. «Praegune on olukord on täiesti jabur ja ebaõiglane,» märkis Ilves, kelle sõnul peaks Euroopa Parlament olema kahekojaline ning tähtsamad küsimused, näiteks välispoliitika, kuuluma ülemkotta, kus kõik riigid on võrdsed. Teder: lastele kodakondsuse andmise küsimusi tuleks käsitleda laiemalt Õiguskantsler Indrek Teder ütles, et kuigi tema saab parlamendile teha kodakondsuse seaduse muutmiseks vaid väga konkreetseid ettepanekuid, võiks riigikogu käsitleda alaealistele naturalisatsiooni korras Eesti kodakondsuse andmise küsimusi laiemalt. Ansip: Estonian Airil pole plaani A Peaminister Andrus Ansip rääkis riigikogus arupärimistele vastates, et valitsusel pole Estonian Airiga olemas plaani Agi, mistõtu ei saa rääkida,

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
6 allalaadimist
thumbnail
1
doc

TÄIDESAATEV VÕIM. VALITSUS

Valitsuse moodustamise üldine põhimõte: et valitsuse loomisel osalevatel parteidel oleks seadusandliku esinduskogu ehk parlamendi enamuse saadikute toetus ja usaldus. Et ei hakkaks olema mingeid lahkarvamusi. (nt valitsuse esitatus seaduseelnõusid maha hääletades) Eestile on omane Koalitsioonivalitsus, vähemusvalitsus. EESTI VALITSUSE STRUKTUUR. *peaminister- juhib ja esindab valitsust *Ministrid- juhib ministeeriumi, korraldab ministeeriumi valitsemisalasse kuuluvaid küsimusi, annab seaduse alusel välja määrusi ja käskkirju. (erinevad ministrid , haridus jne) *Riigikantselei- korraldab valitsuse ja peaministri asjaajamist ja dokumendihaldust, annab välja Riigi Teatajat, korraldab Vabariigi Valitsuse ja peaministri suhtlemist Riigikoguga. Riigikantseleid juhib riigisekretär(Heiki Loot), kelle nimetab ametisse peaminister. Ministeerium- moodustatud vastava valitsemisala korraldamiseks. Igapäeva tööd juhib kõrgema riigiametnikuna kantseler.

Ühiskond → Ühiskond
19 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Nimetu

4. Millised on heaoluriigi arenguetapid? 5. Milles seisneb demokraatia? · Demokraatia ­ on kultuuriruumi õiguskorraga kooskõlas olev sotsiaalpoliitiline korraldus, mille raames kehtivad inim- ja kodanikuõigused, sõltumatu media ning võimude lahusus. · Otsene e. vahetuv demokraatia ­ Rahvakoosolekul kodanikud, kes olid põliselanikest, meessoost täiskasvanud inimesed võtsid osa hääletustest mis puudutasid linnriigi küsimusi. · Kaudne e.esindus demokraatia ­ Demokraatia vorm, kus kodanikud valivad nendel poliitiliste vaadete poolest meeldivad inimesed saadikutena rahvaesinduskogusse, kus saadikud otsustavad tähtsaid küsimusi valijate eest. 6. Selgita demokraatia seost materiaalse heaoluga, ning millistel eksperimentidel järeldused põhinevad? · Lääneriigid on materjaalse heaolu rigid sest nad on rikkad ja saavad pakkuda haridust.

Varia → Kategoriseerimata
32 allalaadimist
thumbnail
7
pdf

Lapse tervise iseseisev töö

oma korda. Samuti kasutab õigesti viisakustermineid, kuid vahepeal kipub unustama. Kui talle öelda talle palun midagi andes, siis ütleb ilusti aitäh. Laps oskab koristada enda järelt ära, kuid vahepeal on vaja suunata. Jagab asju mängukaaslastega, kuid vahepeal esineb ka kadedust. Kui ilusti rääkida, et ilus on jagada, siis mõistab. Soovib aretada vestlusi ja seda just täiskasvanutega. Tunneb huvi erinevate asjade vastu ja esitab palju küsimusi. Tuleb peaaegu iseseisvalt toime WCs, kuid vajab abi pühkimisega. Lapsele meeldib väga muusika. Oskab laulda ja tantsida muusika saatel. Samuti teab laps oma nime kui ka lähedaste nimesid ning enda sugu. 4) Emotsionaalne areng - Laps püüab teistega mängida ja suhelda. Laps kuulab mida talle räägitakse ning on näha, et mõtleb kaasa ning suudab suhelda teemat hoides. Samuti esitab küsimusi ja palju „miks“ küsimusi. Laps soovib ise pidevalt tegutseda ja

Meditsiin → Õendus
177 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Meediaeetika

seletamise ja põhjendamisega. Eetika võib tähendada lisaks filosoofia valdkonnale ka mõnda konkreetset eetilist süsteemi või olemasolevat eetiliste hoiakute kompleksi, nt meditsiinitöötaja ametieetika, spordieetika, ajakirjanduseetika, internetieetika, ärieetika, röövlieetika, külaeetika. Eetika kui distsipliin jaguneb teoreetiliseks ja praktiliseks. Teoreetilise eetika alla kuulub näiteks metaeetika, mis uurib abstraktseid küsimusi: kuidas me üleüldse saame teada, mis on hea ja mis on halb; kas ,,hea" ja ,,halb" on asjade seesmised omadused või inimeste kujutlus. Teoreetilise eetika juurde kuuluvad ka mitmesugused normatiivsed teooriad. Need on üldised teooriad selle kohta, mis on õige või vale. Praktiline eetika, millele antud infovärav keskendub, tegeleb juba konkreetsemate moraaliküsimustega, mis erinevatel elualadel võivad esile kerkida. Praktilise eetika alla

Meedia → Meedia
151 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Aristokraatia versus demokraatia

demokraatia. On palju vaieldud, kumb neist oli edukam ning parem. Mina arvan, et kuldne kesktee oleks õigeim lahendus. Riigikord peaks eelkõige kodaniku huvide eest seisma. Sokratese poolt palju kritiseeritud demokraatia on üks ere valitsemise näide, kus rahva vajadused on rahuldatud, sest inimestele on antud võim-rahvas otsustab, mis on nende arvates õige ning kasulik. Turuplatsidel peetavatel rahvakoosolekutel said kõik kodanikud sõna sekka öelda ning uusi küsimusi püstidada. Seega rahvas sai valitsemises palju otsustada. Demokraatlikus ühiskonnas valiti ametnikud liiskuheitmise alusel-nii välditi häälte kinni maksmist. Kuid sellel on ka oma negatiivne külg: loosis said osaleda kõik Ateena kodanikud, alates aristokraadist lõpetades lihttöölisega. Kas pottsepp saaks suure sõjaväe juhtisega hakkama? Kahtlen selles. Nii pääsesidki ihaldatud võimukohtadele täiesti ebakompetentsed inimesed, kes võisid riigi

Ajalugu → Ajalugu
101 allalaadimist
thumbnail
1
doc

"Hea õpetaja "

Hea õpetaja Moto : Kõige õpetlikum aine koolis on õpetaja (Friedrich Adolf Diesterweg) See tundub veider, aga olen korduvalt oma elus uskunud, et nüüd lõpuks ometi tean vastust küsimusele, kes on hea õpetaja? Paraku on aeg andnud üha uuesti võimaluse oma arusaamades uuendusi teha. Õpetaja on kooli üks kõige tähtsamaid tegelasi, kui poleks neid, poleks midagi. Kool on omakorda kõige alus, poleks kooli, poleks haridust. Hariduseta inimesed ei saavutaks enamusi tahetust. Miks see nii on? Seda ei tea täpselt keegi. Igal inimesel on oma arvamus ning keegi ei saa seda vääraks pidada. Õpetaja töö on õpetada ning õpilase töö on õppida. Mäletan algklassidest, et hea õpetaja oli see, kes naeratas ja vastama kutsus. Klassis oli 34 last ja mõne aja möödudes ootus ja tõekspidamine muutusid ­ hea õpetaja oli hoopis see, kes vastamakutsumisega ei ehmatanud. Või see, kes ei esitanud raskeid küsimusi. ...

Kirjandus → Kirjandus
65 allalaadimist
thumbnail
6
doc

EESTI ALA VALITSEMINE Rootsi ajal

Võimukorraldus Kõrgeim valitsusametnik: Tema ülesanded: 1)Kindrelkuberner-kamandasid oma haldusalal asuvat sõjaväge,nimetasid ametisse ja kontrollisid kõigi riigiametnike tööd, jälgisid raha laekumist ja kulutamist kaubermangus. Kindralkubernerid kandsid hoolt ka postiteenistuse, teede ja sildade korrashoiu ning avaliku korra eest. 2)Rüütelkond- koondasid siinsed aadlikke, kaitsesid nende õigusi Rootsi ja Vene riigivõimu ees ning lahendasid kõiki kohalikke küsimusi. 3)Meeskohtud/ Maakohtud- arutasid talupoegade ja teiste mitteaadlike süüasju. 4)Adrakohtunikud/ Sillakohtunikud- vastutasid avaliku korra tagamise eest ning tegelesid väiksemate üleastumiste uurimise ja karistamisega. Landesstaat – maariik – Eesti- ja Liivimaa aadlike omavalitsus. Säilis ka Venemaa ülemvõimu ajal. Likvideeriti lõplikult Eesti Vabariigi poolt. Eesti- ja Liivimaal teostasid võimu ka siinsed rüütelkonnad. Eesti alal oli neid kolm: 1

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ajaperioodid

omavalitsus. NB! * aadlik = 1 inimene * aadel = kõik aadlikud Riigivalitsus ­ Rootsi kuninga otseses alluvuses töötas kindraelkuberner ( Tallinnas, Riias ) * Vastutas sõjaväe, riigiametnike, raha laekumise, postiteenuste, teede ja sildade korrashoiu ning avaliku korra eest oma kubermangus. Kuidas rüütelkond toimis ? * Iga kolme aasta tagant toimus MAAPÄEV ( landtang ) ­ rüütelkonda kuuluvate aadlike koosolek, kus arutati kohalike küsimusi. * Rüütelkonda valitses 12 maamõisnikku ( landrat ), Saaremaal 6. * Lihtsamaid küsimusi lahendas rüütelkonna pealik ( Liivimaal nimetati teda maamarssaliks ). 1680 ­ Reduktsioon. Reduktsioon ­ Mõisate riigistamine. Kohtu pidamine Rootsi riigis : * Koos riigivõimuga kehtestatakse siinsetel aladel uutmoodi kohtupidamine: # Kohtul 3 aastat # Kui õigust ei saa võid edasi kaevata Rootsi kuningale. Põhjasõda ja Peeter I * Toimus 1700 - 1721

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Anatoomia eksam

M tendocalcanea ­ algus + kinnitus + funktsioon Sääre ülajäänud rühmad ---> eespool M tibialis anterior ­ algus + kinnitus + funktsioon (laibal ka) M. Iliopsoas ­ 2 osa, algus + kinnitus + funktsioon, antagonist gluteus maximusele M piriformis ­ algus + kinnitus + funktsioon M rotator triceps ­ algus + kinnitus + funktsioon Jalalaba ei tule Diafragma ---> hingamine, surve siseelunditele, kinnitus Lisaks soovitas Tomusk vaadata eelmiste eksamite küsimusi, kuna anatoomid ei viitsivat uusi küsimusi koostada, vaid kombineerivad vanu. ©pipu

Meditsiin → Anatoomia
33 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Filosoofia otstarve

ole. 3. Astronoomiat võis nimetada filosoofiliseks haruks seetõttu, et otseselt polnud võimalik astronoomilistele küsimustele vastata. Astronoomilised küsimused olid sõnastatud nii, et ei osatud täpselt öelda, kas vastust pidi leidma empiiriliste või formaalsete vahenditega. Seega ei osatud juba küsimuste tõttu neid otseselt liigitada. Lisaks võis astronoomiliste küsimustega tegelemisel ette tulla nii empiirilisi, kui ka formaalseid küsimusi, puudus üks kindel suund. 4. Valgustusajastu filosoofid arvasid, et filosoofilised küsimused saab lahendada samade meetoditega, millega loodusteadlased lahendasid oma küsimusi. Mina usun, et filosoofilistele küsimustele vastamisel on abi loodusteadustest, kuid samas ei ole need küsimused nii spetsiifilised. Võib öelda, et igaüks võib vastata filosoofilisele küsimusele erinevalt ja seda on tehtud ka läbi aegade erinevalt. 5

Filosoofia → Filosoofia
6 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Filosoofia otstarve

ole. 3. Astronoomiat võis nimetada filosoofiliseks haruks seetõttu, et otseselt polnud võimalik astronoomilistele küsimustele vastata. Astronoomilised küsimused olid sõnastatud nii, et ei osatud täpselt öelda, kas vastust pidi leidma empiiriliste või formaalsete vahenditega. Seega ei osatud juba küsimuste tõttu neid otseselt liigitada. Lisaks võis astronoomiliste küsimustega tegelemisel ette tulla nii empiirilisi, kui ka formaalseid küsimusi, puudus üks kindel suund. 4. Valgustusajastu filosoofid arvasid, et filosoofilised küsimused saab lahendada samade meetoditega, millega loodusteadlased lahendasid oma küsimusi. Mina usun, et filosoofilistele küsimustele vastamisel on abi loodusteadustest, kuid samas ei ole need küsimused nii spetsiifilised. Võib öelda, et igaüks võib vastata filosoofilisele küsimusele erinevalt ja seda on tehtud ka läbi aegade erinevalt. 5

Filosoofia → Filosoofia
9 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Spordi vigastused

Olulisus: Noored teaksid, mis on spordivigastused. Milliseid spordivigastusi on üldiselt olemas? Miks spordivigastused tekivad? Probleemi selgitus: Noored teavad, mis on spordivigastused. Enamik noortest teavad, milliseid spordivigastusi on olemas. Pooled küsimustikule vastajatest teavad, miks spordivigastused tekivad. VALIM JA METOODIKA · Viidi läbi veebipõhisel küsitlusel. · Uuring toimus 5-7. novembril 2013 aastal. Küsitlusele vastasid kokku 24 inimest. · Küsimusi oli kokku 5. Oli kaks vastus, mida sai ise märkida ning oli üks vastus, mida sai ise kirjutada vabavastusena. · Kaks küsimust oli nelja-ja viiepalliline Likerti skaala. · Tulemused analüüsiti andmetöötlusprogrammis Excel. Lühike teoreetiline ülevaade vigastustest · Enamik õnnetustest juhtub end aktiivselt liigutades. Eelmisel aastal toimus Soomes 900 000 õnnetusjuhtu, mille tagajärjel sai keegi vigastada. Üle 70 protsendi õnnetustest juhtus kodus või vabal ajal.

Sport → Kehaline kasvatus ja sport
12 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Eesti Loodusuurijate Selts

puudutavaid küsimusi; valib kinnisel hääletusel Eesti Looduseuurijate Seltsi presiidiumi liikmed, revisjonikomisjoni ja Eesti Looduseuurijate Seltsi liikmed ning teatab allüksuste ja haruühingute esimeeste valimisest; arutab läbi ja kinnitab Eesti Looduseuurijate Seltsi presiidiumi ja revisjonikomisjoni poolt esitatud tööplaanid ning aruanded; otsustab Eesti Looduseuurijate Seltsi tegevuse lõpetamisega seotud küsimusi. Üldkoosolekul on õigus valida aupresident ELUSi tegevuse juhtimisel eriti silma paistnud isikute hulgast. See staatus on eluaegne. Aupresidendil on presiidiumi koosseisu kuuluv täielik hääleõigus. Seltsi tegevuse juhtimiseks valib üldkoosolek presiidiumi, mis koosneb 7-st liikmest, seal on president, kaks asepresidenti, sekretär ja presiidiumi liikmed. Presidendi või rohkem kui kahe presiidiumi liikme väljalangemisel toimuvad täiendavad valimised. Vajadusel võidakse

Loodus → Looduskaitse
1 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Ettevõtja intervjuu

Disainivad ja arendavad kuni valmimiseni. Haldamine. Kui kõik on valmis, ei jää Te oma tootega üksinda. Õpetavad kasutama, soovikorral haldavad ise sisu, teevad kokkuvõtteid täidetud eesmärkidest ja olevad valmis töötama edasi, et saavutada veelgi rohkem. Intervjuu analüüs Me leppisime Kennoga Kirspuu sobiva aja kokku ja tegime selle intervjuu ära. Meie vestlus kestis kaks tundi, mis oli väga meeldiv. Enne meie intervjuu valisin ma enda jaoks küsimusi antud küsimustikkust. Seal oli nii palju huvitavaid küsimusi aga muidugi on arusaadav, et kõike neid küsimusi esitada pole võimalik, siis ma valisin kõige sobivaid küsimusi minu jaoks, sest mõtlesin, et need vastused on kasulik tulevikus oma äri rajamiseks. Kenno on noor ettevõtja, siis mind väga huvitas kuidas võib alustada oma ettevõtet, kui oled vaid 20 aastat vana. On vaja märkida, et oli väga

Majandus → Ettevõtluse alused
188 allalaadimist
thumbnail
9
docx

TEENINDUSKEEL KUI ORGANISATSIOONI TEENINDUSKULTUURI KANDJA

Kindlustundel on olemas oma faktor, mis jaguneb neljaks. Esimene on toote tundmine. Klient eeldab, et teenindaja tunneb tooteid, mis on müügil, ning oskab vastavalt sellele kliendi juhatada tooteni, mida klient vajab. Teiseks eeldavad kliendid, et teenindaja tunneb firmat ja oskab kliendi suunata õige töötajani. Kolmandaks on ärakuulamisoskus. Kliendid eeldavad, et teenindaja kuulab ära, millised soovid neil on, mõistab neid, reageerib vastavalt ja küsib täpsustavaid küsimusi. (Anderson & Zemke, 2003, lk 28-30) Klientidele on väga oluline organisatsiooni nähtavus. Näiteks enne organisatsiooni külastust on klient kuulnud või lugenud tagasisidet ettevõtte kohta. Seejärel sisenedes asutusse tekib 3 kliendil antud kohast esmamulje. Organisatsioonis olles märkab klient järgmiseid asju, näiteks kuidas näeb välja kaup lettidel. Viimaseks nähtavaks ilminguks peetakse seda, kuidas teeninduskäik lõppeb

Majandus → Teenindus
18 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Ma tean, et ma midagi ei tea

Mida aeg edasi, seda rohkem küll kasvab tarkus ja inimesed arenevad edasi, saades uusi teadmisi ja kogemusi, kuid maalim on täis asju ja mõistatusi, millest meil ikkagi aimugi ei ole. Pidevalt tehakse uusi avastusi, mis tihti vanad arusaamad ja veendumused kahtluse alla seavad või hoopis tühjaks teevad. Isegi tuntud ja targad teadlased ei suuda leida vastuseid kõigile küsimustele ja avastada kõike, mida tahaksid. Iga leitud vastus ja avastus toob esile üha uusi küsimusi. Seega ei saa ka ükski teadlane väita, et tema teab kõike. See, mida inimene üldse omandada suudab, on tegelikult vaid üks pisikene piisk hiigelsuures tarkuste meres, mida mitte keegi ei suuda ilmselt ettegi kujutada veel vähem täielikult omandada. Inimelu on selleks liiga lühike ja inimese aju liialt väike, et kogu seda maailmas peituvat tarkust mahutada. Enamasti aga on nii, et inimest huvitab mingi üks kindel valdkond või suund, millele siis

Filosoofia → Filosoofia
15 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Reklaamist üldiselt

manipuleerimises; arvestades reklaami osa väärtushinnangute ning elustiili kujundamisel, peaks tähelepanu pöörama reklaamides esiletõstetavatele väärtustele ning nende suhetele eetiliste normidega. Reklaamieetika üldteema alla on koondatud mitmed olulised alateemad, mis käsitlevad eelnimetatud probleeme. Reklaami ja moraali alateema käsitleb reklaami ja moraalinormide vahelisi suhteid üldiselt. Reklaami ja ülejäänud meedia vahelisi eetilisi küsimusi vaadeldakse reklaam ja ajakirjanduse alapeatükis. Lisaks informeerimisele on reklaami ülesanne ka inimesi veenda. Kuna kaubad ja teenused on suunatud erinevatele sihtgruppidele, tuleb uurida, millisel moel on eetiliselt vastuvõetav reklaamida just teatud kindlaid tooteid. Inimesi võib eri sihtgruppidesse liigitada mitmel moel, näiteks vanuse, soo või rahvuse järgi. Reklaami ja erinevate sihtgruppide alateema heidab valgust võimalikele asjakohastele küsimustele.

Meedia → Meedia
10 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun