Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"praktiku" - 18 õppematerjali

thumbnail
7
docx

Mullateadus

Miks on vaja võtta mullaproove? mulla viljakus-millised ja kui palju on toitaineid mulla pH huumushorisondi tihedus saame teada, millised väetisi ja kui palju on vaja anda saame teada, milliseid kultuuri saab vastaval mullal kasvatada 2. Mis ajal peaks mullaproove võtma? kevadel enne väetamist sügisel peale saagi koristamist pole mõtet proove võtta peale väetamist, lupjamist, vihma (~3h) 3. Kust kohast pole mõtet/ ei tohi mullaproove võtta? mikrolohud kokku-ja lahkukünnivaod üldmullamastaabist täiesti erinevast kohast kraavi äärest 4. Kuidas mullaproove võtta? Tööriistad: mullapuur, labidas. Taluniku vaatevinklist: Alumist horisonti kaasa võtta ei tohi. Kui puutub, puhastatakse puuri ots ära. Kui on suur põld, jaotatakse põld 3-5 ha osadeks, kust proove võetakse 10-20 kohast. Eraldi võetud proovid segataks...

Mullateadus
186 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kuulamine

Iseäranis häiriv on vestluse teemat teisele viiv, probleemile keskendumist hajutav või midagi olulist või usalduslikku eirav vahelesegamine.sellisel teisi katkestaval tüübil on kaks alaliiki. Süsteemianalüütik tsuska kus annab vahele ettepanekuga käsitada nähtusi laiemas haardes, suhtesõltuvuses teiste nähtustega. Sellega eirab ta varem kõnelnu terast silma detailse märkamisel. Kaine praktiku sõnum on peaegu alati üks: ,,Tulge ometi maa peale". Dominantne praktik ei lase kellelgi pikalt jutelda aadetest ja vaimsetest asjadest. 5. Jõllpõrnitsist segab kõnelejat oma karmi, isikliku, ülemusliku või ülikriitilise hoiakuga. Tema sõnatu teade on: ,,Rääkige asjast. Lõpetage pläma". 6. Külm kala ehk ,,loogikaprofessor" jälgib rääkija tundeväljendeist hoolimata rangelt...

Psühholoogia
248 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Eksami kordamisküsimused ja vastused

AS Pöörane peab olema Keskendunud - täpselt suunatud, kindla kitsa fookuse ja selge sihiga; Võimendatud - sisemiste võimete arendamise teel sisenetakse uutele kohalikele ja globaalsetele turgudele; Innovaatiline - pidevas uuenemises nii strateegia ja organisatsiooni, inimeste võimete ja teadmiste, kui klientide nõudmiste rahuldamise seisukohalt; Heterarhiline - väiksem, lamedam, ajutine, horisontaalne, ringikujuline, avatud, mõõdetav 1.25 Milles seisneb juhtimises praktiku teooria? Juht võib lähtuda ükskõik missugusest teooriast, mida ta õigeks peab, mis talle meeldib ja sobib ning mis aitab tal saavutada häid tulemusi. Sageli on juhtidel kujunenud läbi kogemuste oma nn praktiline teooria, mida kasutatakse alateadlikult. Koostöö ja tulemuste parandamiseks oleks aga hea, kui ka teised teaksid ja saaksid aru, millest juht lähtub või mida silmas peab. 5...

Juhtimine
1041 allalaadimist
thumbnail
398
ppt

ELEA Organisatsioon

12.1994.a. ühendab 71 rahvusvahelise transpordi ja ekspedeerimise ning logistikateenuste pakkumisega tegelevat firmat. Kuidas jaotatakse organisatsioonid? FIATA, a nongovernmental organisation, represents today an industry covering approximately 40,000 forwarding and logistics firms, also known as the "Architects of Transport", employing around 8 10 million people in 150 countries. ELEA on rahvusvahelise ekspedeerimisega ja logistikateenuste pakkumisega tegelevate juriidiliste isikute vabatahtlik ühendus. Organisatsiooni eesmärgiks on esindada ja kaitsta liikmete ühiseid tööalaseid huve, vältida ebaausat konkurentsi ja aidata kaasa oma valdkonna õigusaktide väljatöötamisele ning sellealase info levikule. ELEA Juriidiliste isikute vaba...

Logistika
56 allalaadimist
thumbnail
13
doc

MOTIVEERIVA KESKKONNA LOOMINE ORGANISATSIOONIS

Nõuanded kiituse avaldamiseks (Landsberg 2003: 159) ,,Olge ,,helde tunnustamise ja kiitusega", siis armastavad inimesed teie sõnu, hindavad neid ja kordavad kogu elu ­ kordavad veel aastaid peale seda, kui teie olete nad juba unustanud." (Carnegie 1991: 35) Motiveeriva keskkonna loomine organisatsioonis 12 KOKKUVÕTE Kindel on see, et käsitletav teema on väga mitmetahuline. See, mis ühe praktiku arvates on edasiviiv, võib teise arvates omada väikest osakaalu. Need erinevused tulenevad sellest, et me motiveerime erinevaid inimesi, kes on niivõrd erinevad oma ootuste, soovide ja võimete poolest. Referaadi koostamisel sai eesmärgiks võetud erinevate motivatsiooni võimaluste väljatoomine ettevõttes, jättes selles töös välja enamlevinud motivatsiooni tekitaja ­ raha. Autori arusaam motiveerimisest ettevõttes põhineb oma praktilisel kogemusel. Seepärast...

Juhtimise alused
257 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Psühhoanalüütiline teooria

Alfred siiski paranes ja otsustas, et temast saab arst, kes suudab inimesi päästa. 25-aastaselt lõpetas Adler Viini ülikooli ja kaks aastat hiljem abiellus. Veel aasta hiljem sündis Adleri tütar, ta alustas erapraksisega ja avaldas esimese monograafia. Ta töötas algul arstina, seejärel siirdus psühhiaatria alale. Tema tegevus äratas Sigmund Freudi tähelepanu Noore teoreetiku ja praktiku vastu hakkas huvi tundma ka Freud ning pakkus noorele mehele koostööd - 1902 kutsus ta oma diskussioonirühma, kus arutleti psühhopatoloogia uute suundade üle.. Vaid viis aastat hiljem oli õpetaja ja õpilase erinevus lõplikult selge: Adler ei tunnistanud kunagi, et vaimuhäirete põhjus on ainuüksi...

Psühholoogia
82 allalaadimist
thumbnail
9
doc

KUULAMINE

Iseäranis häiriv on vestluse teemat teisele viiv, probleemile keskendumist hajutav või midagi olulist või usalduslikku eirav vahelesegamine.sellisel teisi katkestaval tüübil on kaks alaliiki. Süsteemianalüütik tsuska kus annab vahele ettepanekuga käsitada nähtusi laiemas haardes, suhtesõltuvuses teiste nähtustega. Sellega eirab ta varem kõnelnu terast silma detailse märkamisel. Kaine praktiku sõnum on peaegu alati üks: ,,Tulge ometi maa peale". Dominantne praktik ei lase kellelgi pikalt jutelda aadetest ja vaimsetest asjadest. 5. Jõllpõrnitsist segab kõnelejat oma karmi, isikliku, ülemusliku või ülikriitilise hoiakuga. Tema sõnatu teade on: ,,Rääkige asjast. Lõpetage pläma". 6. Külm kala ehk ,,loogikaprofessor" jälgib rääkija tundeväljendeist hoolimata rangelt...

Suhtlemis psühholoogia
11 allalaadimist
thumbnail
46
odt

Õiguse üldteooria õppematerjal

Üha enam räägitakse globaalsest Õlikust integratsioonist. Küsimus globaalselt kehtiva Õe võimalikkuse, vajalikkuse, aga ka soovitavuse kohta. Eesti kuulub Sel põhinevasse Õkultuuri. Kõigi riiklikult organiseeritud ühiskondade ehk riikide Õsuhteid reguleerib ka rahvusvaheline Õ. Kolmanda Õstr. ina tuleb meil siin näha ka EL Õt. Neljandana: EL kui integratsiooni organisatsioon, on kujunenud eelkõige Õe kaudu. Üha suuremat rolli hakkab mängima Euroopa Kohus. päevakorrale on tõusnud sidemed erinevate Õkordade vahel. Küsimus ühe riigi Õkorrast ja legitiimsusest on väljunud traditsioonilisest jur. st paradigmast ning on Õe kui piiriülese normatiivse kommunikatsiooniprobleem. Rahvusriigi keskne paradigma on asendunud piiriülese normatiivse kommunikatsiooniga. Kommunikatsioon toimub keele kaudu...

Õiguse alused
144 allalaadimist
thumbnail
348
pdf

LOOGIKA PÕHIREEGLID. SEMANTILINE KOLMNURK Loogika määratlemisest

Termini sisu on samas ka termini tähendus – see kirjeldab, milliste omadustega objekte terminit kasutades silmas peetakse. Termini sisu on mingi omaduste ehk tunnuste komplekt, mis peab olema igal objektil, millele termin rakendub. Eesti keeles on väljendid ,,mõiste sisu“ ja ,,mõiste maht“ tihti kasutusel ka termini sisu ja mahu tähenduses, kuid neid peab eristama. Praktiku jaoks tegeleb loogika enamasti väljendatud mõtlemise, st terminite ja väitlausetega, ning sel puhul võib olla lihtsam rääkida terminitest, mitte mõistetest. Ent kuna kokkuleppelised mõisted on kommunikatsioonile avatud, siis on võimalik rääkida ka (kokkuleppeliste) mõistete sisust ja mahust. Lubatud on nii mõistepõhine kui ka terminipõhine käsitlusviis, kuid mõistete ja terminite samastamine ei ole aktsepteeritav....

Õigus
39 allalaadimist
thumbnail
82
docx

Levinumad arusaamad hüpnoosist

Ka siin on eksperdid seisukohal, et inimene mäletab oma hüpnoosiseanssi täielikult, välja arvatud juhul, kui transi ajal tehti sugestioon, et inimene peaks selle unustama. Muidugi on osa inimeste puhul tavaline ka eitada transis olekut (Streeter 2006: 59). Väitega, mille kohaselt hüpnootilisse transsi võib inimene kinni jääda, nõustus 35 inimest. Ühegi hüpnoosi praktiku ajaloos pole sellist juhtumit olnud, seega võib väita, et hüpnoosiseisundisse kinnijäämine on äärmiselt keerukas. Küsitluse tulemusena võib öelda, et ainult 56 vastanut oli nõus väitega, et hüpnoos on hinnatud ravivahend ja uurimise objekt. Tegelikult kasutatakse hüpnoosi väga laialdaselt meditsiinis, erinevates uuringutes ja kohtuekspertiisides. Teadlased uurivad hüpnoosi tõhusust ravivahendina nii füsioloogiliste kui ka psühholoogiliste probleemide korral...

Mõjustamisepsühholoogia
18 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Theodor Lutsu tegevusest ja tähendusest eesti filmiloos

Theodor Lutsu tegevusest ja tähendusest eesti filmiloos Nagu vanema venna Oskar Lutsu panus eesti kirjandusse, on niisama oluline noorema venna Theodori osa eesti filmiloos. Filmioperaator ja -lavastaja Theodor Luts sündis 14. augustil 1896 Kuremaal. Tema lapsepõlv möödus Palamusel. Õppinud Simuna kihelkonnakoolis ja Tartu kaubanduskoolis, lõpetas ta Peterburi kommertsgümnaasiumi. Hiljem õppis Tartu ülikoolis keemiat ja majandust, lisaks käis Tallinna Sõjakoolis. Vabadussõjas tegi Theodor Luts Julius Kuperjanovi partisaniüksuse koosseisus kaasa nii Paju kui Võnnu lahingus; temast sai suurtükiväe ohvitser. Edasisele ohvitserikarjäärile sai takistuseks sõjaväes saadud seljapõrutus. Olles käinud Berliinis uuemaid moetantse õppimas, hakkas Theodor Luts koos oma naise Aksella Lutsuga salongitantsu kursustega elatist teenima. Peagi haaras noort abielupaari filmivaimustus. Theodor Luts oli iseõppija nagu teise...

Maailma filmikunsti ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
190
pdf

Õiguse üldteooria

Õigusteadusest 0. Sissejuhatav loeng: Õiguse topeltloomusest globaliseerumise tingimustes. 1. Õigusteadus: süsteemne-struktuurne käsitlus 1.1. Süsteemse-struktuurse käsitluse olemus 2. Õiguse tunnetusviisidest. 2.1. Õiguse filosoofia kui õiguse tunnetusviis 2.2. Õiguse sotsioloogia kui õiguse tunnetusviis 2.3. Õiguse ajalugu kui õiguse tunnetusviis 3. Multi Level Approach moodsas õigusmõtlemises 4. Tänapäevane õiguse mõiste 0. Õiguse topeltloomusest globaliseerumise tingimustes. Õiguse topeltloomusest Allikas: The Dual Nature of Law. Alexy. Õiguse topeltloomusest on tänapäeval saanud üks kesksemaid doktriine. Rober Alexy selgitab topeltloomust läbi kahe dimensiooni ehk faktilise ja kriitilise. Esimene neist tähendab õigust positiivses mõttes ehk selle sotsiaalset mõjusust ning teine loomuõiguslikku sisu ehk õigluse ideed. Alexy tõestab oma väite läbi r...

Õigus
425 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Juurdluspsühholoogia

Mis on väga kriitiliselt võttes see info, mida me profileerimise abil võime kurjategija kohta saada? Isiku vaimsed, emotsionaalsed ja isiksuse omadused (selle järgi, kuidas asju tehakse ja jäetakse kuriteopaigale) ­ füüsilised tunnused, perekonnaseis, haridus, kuritegelik taust, asukoht, eritunnused. 63. Milline on Alisoni järgi praktiku lähenemine profileerimisele? Milline on teaduspõhine lähenemine? Praktiku lähenemine ­ tuleb hinnata erinevaid aspekte; võetakse arvesse varasemaid kogemusi (varasemaid juhtumeid) Teaduspõhine lähenemine ­ tuleb arvesse võtta tausta, eelnevaid tegusid. Üks sõltub kogemusest, teine teadmisest. Mitte, et praktiku lähenemisel ei võeta arvesse teaduslikke tulemusi, kuid rõhk on rohkem kogemustel....

Psühholoogia
8 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Kahe teadusartikli annoteeritud bibliograafiad

, Karm, M., Lepp, L., Remmik, M. (2014). Praktikute -õppejõudude õpetamisarusaamad rakenduskõrgkoolis. Eesti Haridusteaduste Ajakiri, nr 2(2), 2014, 116–147. Artikli eesmärgiks on uurida praktikute õpetamispraktikat, mis võimaldab mõista praktikute- õppejõudude õpetamisaspekte ja parandada läbi õppejõudude koolitusprogrammide kavandamise ja arendamise rakenduskõrgkoolide õppekvaliteeti. Uuringu aluseks on kaks küsimust: millist tähendust omistavad praktikud-õppejõud õpetamisele ning millised on praktikute-õppejõudude õpetamisarusaamad? Uurimus põhineb intervjuudel 15 sotsiaal- ja tehnikavaldkonna praktiku- õppejõuga kahest Eesti rakenduskõrgkoolist, mille analüüsimiseks kasutati kvalitatiivset induktiivset sisuanalüüsi. Uurimus näitab erinevaid õpetamisarusaamu: õppijakeskne ja õppejõukeskne. Uurimus toob esile, mis mõjutab õppejõudude õpetamispraktikat j...

Akadeemiline kirjutamine
90 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Zachmani tugiraamistik

Joonista kommunikatsiooniseosed tegutsejate ja kasutusjuhtude vahele (kui tegutseja osaleb kasutusjuhus aktiivselt (käivitajana) või passiivselt (info saajana)) e. Kirjelda põhikasutusjuhud (tekstiga ja/või teist tüüpi UML käitumisdiagrammiga) f. Vajadusel lisa alamkasutusjuhud ja extend/include seosed. Milline on praktiku jaoks kasulik skoop tarkvara kasutusjuhu jaoks? Millistele tingimustele tarkvara põhikasutusjuht peaks vastama? Tegutseja funktsionaalsele eesmärgile vastav põhikasutusjuht on "elementaarne äriprotsess" ehk Tegevus ning (potentsiaalselt iseseisev) "tarkvaraseanss". Inimene käivitab tarkvara eesmärgiga konkreetset kasutusjuhtu teha. Kuidas mudelid mõjutavad töötavat tarkvararakendust? Muudame mudelit (vt. järgmist slaidi)...

Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Kvalitatiivsete meetodite üldkursus

(UK Cardiff University) Seitsmes moment Kvalitatiivne sotsiaaltöö-uurimus: sotsiaaltöö kui inimõiguste ja sotsiaalse õigluse teostamise eesmärgil tegutsev eriala sotsiaaltöö kui narratiiv (Vt Norman Denziniart. Social Work in the Seventh Moment.QSW.2002,1(1):25-38.) 7 Mikro- ja makrotasandil teostatud uurimused ja nende väljundid praktilises töös: uurija ja praktiku ühistegevus Arusaam, et nd on ühte õimunud ning ei saagi lahutada Globaalne etnograafia – inimeste isiklike kogeuste alusel võrreldakse riiklike poliitikaid ja süsteeme (M.Burawoy 1999; Fangen jt 2011) Alates 2002 ilmub ajakiri Qualitative Social Work, SAGE Pub. 8. Kaheksas ja üheksas moment Uurija poliitiline vastutus Uuritavate aktiivsus – osalus-tegevusuuring (participatory action research) Et poleks ainult passiivne objekt. Uurimused kavandatud nii, et uurimuse käigus midagi...

Sotsioloogia
36 allalaadimist
thumbnail
197
pdf

LOOGIKA PÕHIREEGLID. SEMANTILINE KOLMNURK

Termini sisu on samas ka termini tähendus ­ see kirjeldab, milliste omadustega objekte terminit kasutades silmas peetakse. Termini sisu on mingi omaduste ehk tunnuste komplekt, mis peab olema igal objektil, millele termin rakendub. Eesti keeles on väljendid ,,mõiste sisu" ja ,,mõiste maht" tihti kasutusel ka termini sisu ja mahu tähenduses, kuid neid peab eristama. Praktiku jaoks tegeleb loogika enamasti väljendatud mõtlemise, st terminite ja väitlausetega, ning sel puhul võib olla lihtsam rääkida terminitest, mitte mõistetest. Ent kuna kokkuleppelised mõisted on kommunikatsioonile avatud, siis on võimalik rääkida ka (kokkuleppeliste) mõistete sisust ja mahust. Lubatud on nii mõistepõhine kui ka terminipõhine käsitlusviis, kuid mõistete ja terminite samastamine ei ole aktsepteeritav....

Matemaatika ja loogika
27 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Sotsiaaltöö teooriad

graphistik.com/what-is-guilt-complex Artikkel “Mis on häbi ja miks on sellest rääkimine ülimalt oluline?” Veebileht külastatud 05.01.2022 https://motivaator.ee/mis-on-habi-ja-miks-on-sellest-raakimine-ulimalt-oluline/ Artikkel “Praktika ja teooria seosed sotsiaaltöös. Sotsiaaltöö kui elukutse”. Veebileht külastatud 04.01.2022 https://www.tai.ee/et/sotsiaaltoo/praktika-ja-teooria-seosed-sotsiaaltoos Artikkel “Kuidas leida tuge sotsiaaltöö teooriatest? Praktiku vaatenurk”. Veebileht külastatud 04.01.2022 https://www.tai.ee/et/sotsiaaltoo/kuidas-leida-tuge-sotsiaaltoo-teooriatest-praktiku-vaatenurk Naarits,T., Meel,L. (2011) Kriisisekkumise olemus ja roll üksikisiku sotsiaalse toe edendamisel kriisisituatsioonides. Veebileht külastatud 05.01.2022 https://www.mahena.org/images/artiklid/pdf-failid/ Kriisisekkumine_Artikkel_Naarits_Meel_2011-2.pdf Strömpl, J. (2012). Sotsiaalse tegelikkuse konstrueerimine. Kõuts-Klemm, R., & Korts, K...

Sotsiaaltöö
38 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun