Kuna firma alustas tööd samal hetkel, kui alustati äriplaani koostamist on sellel juhul see pigem täiendamiseks kui planeerimiseks. Enamus kasutatud kirjandust on interneti allikad. Suurem osa tööst on tehtud läbi kirjalike materjalid töötlemise, kuid sisaldab ka küsitlust ning selle analüüsi. 1.IDEE Ideeks on pakkuda toodet, mis on valmistatud taaskasutatud riidest, et olla lähedamad loodusele ning on ühtlasi veekindlad, et omada eelist konkurentide ees. Lisaks prindime nende peale noortele huvipakkuvad pildid või tekstid, et püüda tähelepanu.(lisa 3) Toodet hakatakse müüma noortele ja keskealistele inimestele, kes on loodussõbraliku mõtteviisiga ning eelistavad kvaliteeti kvantiteedi üle. Tootmises on autori osalus minimaalne. Peamine ülesanne on toodete transport, lisaks tuleb veel materjali hankimine ja ettevalmistus ning viimaks prindi disaini kokkupanek. Õpilasfirma
oluline enne uurida, millised lisad tarbijatele kõige enam meeldiksid. Väärtuslikud lisad annavad võimaluse kõrgemat hinda küsida, ning need on väärtuslikumad ka tarbija jaoks · Stiil ja disain stiilne toode mida on kerge ja mugav kasutada Oluline on tarbijale jagada informatsiooni kuidas, kus toodet tuleks kasutada, see tagab, et inimesed saaksid sellest maksimaalset väärtust. Näiteks kummiliimiga peeglit seinale paigutanud klient on kindlasti maruvihane ja tootega mitte rahul Pakend ja märgistus Pakend on eelkõige mõeldud toodeete kaitsmiseks väliste vigastuste eest. Samuti ka toote kooshoidmine. Üha rohkem on aga pakendil ka kaunistav funktsioon. Ka suurus on oluline sest see piiritleb tarbija tarbimise kogust. Näiteks suure pakendi puhul ei muretse ostja selle otsa saamise peale ja seega tarbib seda tihedamini. Samuti on odavamad tarne ja müügikulud ja seega võimalik pakkuda madalamat hinda.
...........9 1.3. Elamusliku toote disainimine...............................................................................14 1.4. Lastega reisimise eripära......................................................................................19 2. Tootearendus Hõbevalge teemapargis.........................................................................26 2.1. Hõbevalge teemapargi idee...................................................................................26 2.2. Uuring: lastega perede soovid ja vajadused teemapargis.....................................29 2.3. Uuringu tulemuste analüüs...................................................................................31 2.4. Ettepanekud Hõbevalge teemapargi arendamiseks..............................................46 Kokkuvõte.......................................................................................................................53 Viidatud allikad.....................................
TURUNDUS 1. TURUNDUSE OLEMUS TURUNDUS on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsessi kaudu (P.Kotler). Inimeste VAJADUSED (needs) tekitavad NÕUDLUSE (demand), kui soovile lisandub OSTUJÕUD (buying power). KLIENT (customer) - organisatsiooni või isik, kes võtab toote vastu või kasutab pakutavat teenust. Samuti on klient (alaline) ostja, tellija või teenuseid kasutav inimene. TARBIJA (user) - füüsiline isik, kellele pakutakse või kes omandab või kasutab kaupa või teenust ees-märgil, mis ei seondu tema majandus- või kutsetegevusega TURUSTAMINE (selling) tähendab müüki ja on pigem seotud toodete jaotusega (kasutatakse mõistet ,,turustuskanal"). Turundus on seega oluliselt laiem mõiste kui turustus ning võib öelda, et turustus on turunduse üks osa.
tuntuse tõstmine. ● Sündmusturundus, üritusturundus (event marketing) Sündmusturundus on ürituste korraldamine. Korraldatakse klientidega suhete tugevdamiseks, maine kujundamiseks. Üritused on tavaliselt mõeldud väiksematele kliendirühmadele ja koostööpartneritele. Üritusturundus võib olla iga aktsioon, kus ettevõtte esindajad kohtuvad silmast silma klientide, töötajate, partnerite või teiste nende jaoks oluliste sidusrühmade esindajatega. ● Messidel ja näitustel osalemine (shows and exhibits) Eesmärgiks kontaktide leidmine peamiselt äripartnerite seas. Mõju lõpptarbijale on enamasti minimaalne. Kõrge valdkonna asjatundjate ja võtmeisikute kontsentratsioon. ● Multimeediakommunikatsioon (multimedia) Arvuti poolt vahendatud. Mitteisiklik, kuid interaktiivne (kahesuunaline)
ettevõte aga nende tegevusest eriti huvitatud ei ole (riiklikud ja kohalikud võimuorganid, ühiskondlikel alustel funktsioneerivad ühingud jne). 2.1. Turu analüüs / Turu-uuring Selleks, et teha strateegilisi otsuseid turu või selle dünaamika kohta on vajalik koostada turuanalüüs. Üks turuanalüüsi peamisi eesmärke on turu aktiivsuse ja tulukuse määramine nii praeguste kui ka tulevaste turul osalejate jaoks. Turgu vaadeldakse kõikide konkurentide jaoks ühtsena. See, kas turg sobib konkreetsele firmale, on hoopis teine küsimus, mis ei sõltu ainult turu aktiivsusest, vaid ka sellest, kuidas on firma tugevad ja nõrgad küljed vastavuses konkurentide tugevuste ja nõrkustega. Teine turuanalüüsi eesmärk on seletada ja mõista turudünaamikat. Tuleb välja selgitada esilekerkivad võtmetegurid, suundumused, ohud ja võimalused. Kokkuvõtvalt - kõik ettevõtted ja ettevõtjad, kus nad ka ei asuks, vajavad järgmist informatsiooni:
Koguselõhe: tootjatele on kasulik valmistada ja müüa suurtes kogustes, tarbijad seevastu eelistavad väiksemaid koguseid. Valikulõhe: üksiktootja suudab harilikult pakkuda kitsast kaubasortimenti, tarbijad eelistavad teha valikuid aga laiast sortimendist. Infolõhe: tootjad sageli ei tea, kes, kus, millal ja kui palju nende tooteid vajab. Sama-laadne info puudub ka tarbijatel. Väärtuslõhe: kaupade väärtus tootjate silmis sõltub tehtud kulutustest ja konkurentide turuhindadest. Omandiõiguslõhe: tootjad käsutavad suuri kaubakoguseid, mida nad ise ei kasuta, tarbijatel on aga raha või vahetuskaup, mida nad samuti ise ei kasuta. 5. Turundustegevuse 5 osategevust. Turunduse planeerimine: ülevalt alla, alt üles, eesmärgid alla-plaanid üles. Turundusvõimaluste määratlemine: väliskeskkonna analüüs (makrokeskkonda hinnatakse sageli PEST analüüsi kaudu), sisekeskkonna analüüs.
...............................44 4.2.2 Autori ettepanekud iluteenuste pakkujatele ja sellega seotud ettevõtetele..........46 KOKKUVÕTE.............................................................................................................48 KASUTATUD KIRJANDUS.......................................................................................50 LISAD..........................................................................................................................53 Lisa 1. Klientide küsitlusleht........................................................................................54 SISSEJUHATUS Inimese välimust on hinnatud läbi aegade erinevalt. Väljanägemise aluseks on erinevatel ajastustutel kehtivad moraalinormid, väärtushinnangud, mood, maitse ja kired. Iluideaali kehastuseks on olnud alati naine. Antud uurimistöö teemaks on naiskliendi tarbimisharjumuste muutused rõiva- ja ilutoodete kategoorias
Kõik kommentaarid