Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Jaan Kangilaski "Kunstikultuuri ajalugu" peatükid 13-17 (5)

5 VÄGA HEA
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Esitatud küsimused

  • Milliseid võimalusi need andsis kunstnikule?
  • Millega see teos haarab vaatajat?
  • Kui ta oli jõudnud Itaaliasse tellija kätte?
  • Mille kujutamiseks sobis see eriti hästi?
  • Millal kumbki neist tekkis?
  • Milline oli tema hüüdnimi?
  • Paljudest tema teostest?
  • Millise eeskujuandva ehitise ta kavandas?
  • Millele jõudis Prantsusmaale renessansikunst?
  • Kes töötasid Prantsuse õukonnas maailijatena?
  • Millistel uutel teadmistel oli kõige suurem mõju 17saj kultuurile?
  • Miks on hakatud hiljem eri maade 17saj kunsti erinevalt nimetama?

Lõik failist

Jaan Kangilaski  Kunstikultuuri ajalugu-peatükid 13-17 #1 Jaan Kangilaski  Kunstikultuuri ajalugu-peatükid 13-17 #2 Jaan Kangilaski  Kunstikultuuri ajalugu-peatükid 13-17 #3 Jaan Kangilaski  Kunstikultuuri ajalugu-peatükid 13-17 #4
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-06-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 136 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 5 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor mariks Õppematerjali autor
Vabandand kirjavigade pärast.13.Madalmaade kunst 15. sajandilMille poolest erineb 15. saj Madalmaade kunst samaaegsest kunstist Itaalias?Mis oli Madalmaade kunstnike peamiseks eesmärgiks?Kuhu oli mõeldud enamik Madalmaadel loodud maale?Milliseid värve kasutati Madalmaades? Milliseid võimalusi need andsis kunstnikule?Kes olid esimesed 15.saj kunsti suurmeistrid Madalmaades?Kus asub Genti altar? Millega see teos haarab vaatajat?Mida saab edasi anda värviperspektiiviga?Millist sündmust kujutab Portinari altari kesktahvel?Millega hämmastas see altar itaallasi, kui ta oli jõudnud Itaaliasse tellija kätte?Kelle loomingus puhkeb õitsele sünge sarkastiline fantaasia? Mille kujutamiseks sobis see eriti hästi?Mis võis olla Hieronymus Boschi sellise kunstikäsitluse oluliseks põhjuseks?14.Saksa kunst 15.-16. sajandilMis eristab põhimõtteliselt puulõiget ja vasegravüüri?Kus ja millal kumbki neist tekkis?Mida peetakse Martin Schongaueri teeneks graafika ajaloos?Mida tähendab mõiste „reformatsioon“? Kuidas mõjutas see ühiskondlikke sündmusi 16.saj alguse Saksamaal?Kirjelda Grünewaldi peateost.Mille väljendamine oli selles teoses peamise tähtsusega?Keda saksa kunstnikest võib pidada tõeliseks renessansikunstnikuks?Milline tähtsus on tal graafikakunsti ajaloos? Nimeta tema tähtsamaid graafikateoseid.Kust pärit mõjutused ühendas ta oma loomingus?\'Kes oli suurim saksa portreist?Milliste ajalooliste isikute välimust tunneme eelkõige tema maalide kaudu?15.Madalmaade ja Eesti kunst 16.sajandilKirjelda olukorda Madalmaade poliitilises ja usuelus 16.saj?Kuidas jaotusid Madalmaad 16.saj lõpuks? Kuidas suhtusid madalmaade luteri kirik ja kalvinism kunsti?Millist kunsti hakkab endale muretsema Madalmaade jõukas kodanlus? Millised on selle kolm iseseisvat teemaderühma?Kes oli suurim maalija 16.saj Madalmaade kunstis? Milline oli tema hüüdnimi? Miks see oli talle antud?Millist maailmakäsitlust võib väljalugeda paljudest tema teostest? Kuidas see avaldub maalis „Maastik Ikarose kukkumisega“ ja eriti „Pimedates“?Kes oli tuntuim arhitekt Madalmaades? Millise eeskujuandva ehitise ta kavandas?Millise tolleaegse Eestist pärit kunstniku üle võime uhkust tunda?Kust oli pärit Tallinnas töötanud Arent Passer? Nimeta ta peateosed.Kirjelda Tallinna Mustpeade Maja fassaadi.16.Prantsuse kunst 16.sajandilTänu millele jõudis Prantsusmaale renessansikunst?Kes oli sel ajal Prantsusmaa kuningas?Millised uued lossid rajas see valitseja?Millise lossi ehitusel kujunes välja omaette koolkond? Peamiselt kust pärinesid seal töötanud kunstnikud?Missugust lossi hakati ehitama sel ajal Pariisis?Kes oli lossi ehituse juures Pierre Lescot?Kes valmistas skulptuurid lossi fassaadile?Nimeta isa ja poeg, kes töötasid Prantsuse õukonnas maailijatena?17.Kunst 17.sajandil. ÜldiseloomustusMillist poliitilist süsteemi nimetatakse absolutismiks?Millisel maal oli absolutism 17. saj kõige kaugemale arenenud?Mis iseloomustab 17. sajandi usuelu Euroopas?Nimeta 17.saj toimunud revolutsioon ja kõige olulisem sõda.Millistel arengutel, millistel uutel teadmistel oli kõige suurem mõju 17.saj kultuurile?Millist ühtset stiilinimetust kasutati varem kogu 17.saj kunsti kohta?Miks on hakatud hiljem eri maade 17.saj kunsti erinevalt nimetama?Mitmeks rühmaks saab jagada 17. saj Euroopa maad kunsti üldilme järgi? Maini neist esimene ja iseloomusta seda.Iseloomusta teist rühma. Milline maa oli selle ilmekaim esindaja ja kuidas nimetatakse sealset kunsti?Iseloomusta kolmandat rühma, nimeta selle juhtiv maa ja praegu kasutatav kunsti nimetus?Millisesse rühma kuulub 17. saj kunst Eestis?
mille poolest erineb 15 saj madalmaade kunst samaaegsest kunstist itaalias? mis oli madalmaade kunstnike peamiseks eesmärgiks? kuhu oli mõeldud enamik madalmaadel loodud maale? milliseid värve kasutati madalmaades? milliseid võimalusi need andsis kunstnikule? kes olid esimesed 15 saj kunsti suurmeistrid madalmaades? kus asub genti altar? millega see teos haarab vaatajat? mida saab edasi anda värviperspektiiviga? millist sündmust kujutab portinari altari kesktahvel? millega hämmastas see altar itaallasi kui ta oli jõudnud itaaliasse tellija kätte? kelle loomingus puhkeb õitsele sünge sarkastiline fantaasia? mille kujutamiseks sobis see eriti hästi? mis võis olla hieronymus boschi sellise kunstikäsitluse oluliseks põhjuseks? mis eristab põhimõtteliselt puulõiget ja vasegravüüri? kus ja millal kumbki neist tekkis? mida peetakse martin schongaueri teeneks graafika ajaloos? mida tähendab mõiste ?reformatsioon?? kuidas mõjutas see ühiskondlikke sündmusi 16 saj alguse saksamaal? kirjelda grünewaldi peateost mille väljendamine oli selles teoses peamise tähtsusega? keda saksa kunstnikest võib pidada tõeliseks renessansikunstnikuks? milline tähtsus on tal graafikakunsti ajaloos? nimeta tema tähtsamaid graafikateoseid kust pärit mõjutused ühendas ta oma loomingus? kes oli suurim saksa portreist? milliste ajalooliste isikute välimust tunneme eelkõige tema maalide kaudu? kirjelda olukorda madalmaade poliitilises ja usuelus 16 saj? kuidas jaotusid madalmaad 16 saj lõpuks? kuidas suhtusid madalmaade luteri kirik ja kalvinism kunsti? millist kunsti hakkab endale muretsema madalmaade jõukas kodanlus? millised on selle kolm iseseisvat teemaderühma? kes oli suurim maalija 16 saj madalmaade kunstis? milline oli tema hüüdnimi? miks see oli talle antud? millist maailmakäsitlust võib väljalugeda paljudest tema teostest? kuidas see avaldub maalis ?maastik ikarose kukkumisega? ja eriti ?pimedates?? kes oli tuntuim arhitekt madalmaades? millise eeskujuandva ehitise ta kavandas? millise tolleaegse eestist pärit kunstniku üle võime uhkust tunda? kust oli pärit tallinnas töötanud arent passer? nimeta ta peateosed kirjelda tallinna mustpeade maja fassaadi tänu millele jõudis prantsusmaale renessansikunst? kes oli sel ajal prantsusmaa kuningas? millised uued lossid rajas see valitseja? millise lossi ehitusel kujunes välja omaette koolkond? peamiselt kust pärinesid seal töötanud kunstnikud? missugust lossi hakati ehitama sel ajal pariisis? kes oli lossi ehituse juures pierre lescot? kes valmistas skulptuurid lossi fassaadile? nimeta isa ja poeg kes töötasid prantsuse õukonnas maailijatena? millist poliitilist süsteemi nimetatakse absolutismiks? millisel maal oli absolutism 17 saj kõige kaugemale arenenud? mis iseloomustab 17 sajandi usuelu euroopas? nimeta 17 saj toimunud revolutsioon ja kõige olulisem sõda millistel arengutel millistel uutel teadmistel oli kõige suurem mõju 17 saj kultuurile? millist ühtset stiilinimetust kasutati varem kogu 17 saj kunsti kohta? miks on hakatud hiljem eri maade 17 saj kunsti erinevalt nimetama? mitmeks rühmaks saab jagada 17 saj euroopa maad kunsti üldilme järgi? maini neist esimene ja iseloomusta seda iseloomusta teist rühma milline maa oli selle ilmekaim esindaja ja kuidas nimetatakse sealset kunsti? iseloomusta kolmandat rühma nimeta selle juhtiv maa ja praegu kasutatav kunsti nimetus? millisesse rühma kuulub 17 saj kunst eestis?

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
docx

Kunstiajalugu - renessanss

13. MADALMAADE KUNST 15. SAJANDIL 8. Keda saksa kunstnikest võib pidada tõeliseks 1. Mille poolest erineb 15. saj Madalmaade kunst samaaegsest renessansikunstnikuks? kunstist Itaalias? Albrecht Dürer Madalmaade kunst hakkas avastama ja väärtustama nähtavat maailma. 9. Milline tähtsus on tal graafikakunsti ajaloos? Nimeta tema Itaalias kujutati pigem meelelist maailma. Itaalias oli antiikkunsti eeskujud, tähtsamad graafikateoseid. Madalmaades seda peaaegu et ei olnud. Ka puudub Madalmaade kunstilt Avardas graafikatehnika võimalusi. Tähtsamad teosed: itaalialik elurõõm ja elegantne joon

Kunstiajalugu
thumbnail
12
doc

11. klassi õpiku küsimuste vastused

Sest hinge rändamise kaudu võib inimene taas sündida kas looma, inimese või jumalana. 10. Mida või keda kujutasid tavaliselt india vabaskulptuurid? Vabafiguurid kujutasid 11. Millal oli india kujutava kunsti õitseaeg ­ klassikaline periood? 4-7.sajand 12. Nimeta kaks kuulsat india tüüpi templit, neist üks Kambodzas ja teine Jaava saarel Indoneesias. Angkor Vati tempel Kambodzas ja Boroboduri tempel Jaava saarel. 2.HIINA KUNST 1.Kui vana on hiina kunstitraditsioon? IV a ekR 2.Millisele konstruktsioonile on enamasti üles ehitatud hiina arhitektuur? Palkkonstruktsioonile 3.Kes ja millal ühendas Hiina? 4.Milline on Hiina tähtsaim kiviehitis? Suur Hiina Müür 5.Mida tead kuulsate terrakotasõdurite kohta? Millal ja milleks nad loodi? 6.Milliseid erinevaid seisukohti rõhutasid konfutsionism ja taoism?Kuidas nad olid praktilised elus ühitatavad? Taoism ­ looduslähedane elu, sõltumatu ühiskonnast, vaba inimene.

Kunsti ajalugu
thumbnail
9
doc

Renessans-Barokk

Kui varem oli peetud ainult Jumalat loojaks, siis nüüd hakati kasutama sama mõistet ka seoses geniaalsete kunstnikega ning viidati sellega kunstniku inspiratsiooni jumalikule päritolule või koguni tema enda jumalasarnasusele. Selline mõtteviis soosis kunstnike individualismi, auahnust ja eneseteostuse otsinguid. Leonardo da Vinci on pärandanud meile suhteliselt vähe lõpetatud teoseid, see-eest aga uskumatult rikkaliku kogu kavandeid ja ideid kunstide, teaduse ja tehnika vallas. Tema kunst on üldistav ja suurejooneline, kuid selle loomisel toetub ta rohkem kogemusele ja nägemistajule kui matemaatikale. Maalimisel arvestas ta erinevalt varakristlikest kunstnikest õhuperspektiiviga- õrn heletumedus aitab luua kaunist tervikkujundit ja unistuslikku meeleolu. ,,Madonna kaljukoopas". 2 ,,Püha õhtusöömaaeg" (8. pilt)- iga nägu on omaette psühholoogiline portree, Kristuse esiletõstmiseks

Kunstiajalugu
thumbnail
3
doc

Renessanss Madalmaades

Renessanss Madalmaades. 15.saj Itaalia ja Madalmaade kunst on erinevad. Sellel on sotsiaalsed põhjused. Itaalia kunstnikele oli eeskujuks antiikaeg. Renessanss oli seotud katoliikliku maailmaga. Religioosne süzee oli tähtis kogu renessansiajastu vältel, kuid sageli oli see vaid ettekäändeks ilmalike probleemide kujutamisel. Itaalia kunst on toretsev, elurõõmus ja elegantne. Itaalias täideti ilmalike ja vaimulike vürstide tellimusi. Madalmaades oli kunstnikele eeskujuks hilisgootika. Kunstis olid usulised meeleolud tugevamad ja siiramad kui Itaalias. Kristlik sõnum peidetakse igapäevaelu kujutavatesse piltidesse. Madalmaalased tõid taevaliku olmelisse. Piltidel on õpetlik, moraliseeriv tähendus, olmelistel esemetel on tihti sümboolne tähendus, mida osati märgata ja lugeda.

Kunstiajalugu
thumbnail
3
doc

Renessanss väljaspool itaaliat

Madalmaade renessanss 15.sajandil Jätkub hilisgootika õitseng nii skulptuuris kui arhitektuuris. Ei levi uuestisünni teooriad. Erines Itaaliast iseseivuse puudumise tõttu, kuulus hispaaniale (kunstiga anti edasi rahvuslikkust, majanduslikult kiire areng ­ linnakodanluse rikkus). Kunsti tellisid linnakodanikud, ehk siis kunstnikud olid linnakodanluse teenistuses. Ei otsita ideaalproportsioone antiigist. Kunst oli väga maalähedane. Tähtsal kohal inimeste võrdsus ja õigus. Levivad ketserlikud ideed ja seega usulised pildid on olmelisemad ja õpetlikud. Palju on moraalitsemist, inimese hingeelu on oluline, keha on teisejärguline. Puudub itaalialik toretsemine ja elegants. Esimesel kohal on hingeelu avamine. Tõuseb tahvelmaali osatähtsus, kunst on privaatne ja kuulub kodanlusele. Itaallastel on ranged matemaatilised reeglid, Madalmaade kunstnikud lähtuvad kogemusest.

Kunstiajalugu
thumbnail
6
doc

Barokk, 17. sajandi kunst

(spiraalikujuline teokarpi meenutav motiiv). Fassaadi detailid põhiliselt samad, mis renessansis(poolsambad, pilastrid, viilud), kuid neil puudub konstruktiivne ülesanne; ainult kaunistuseks. Alates 16 saj lõpust algab Roomas hoogne ehitustegevus. Rooma Peetri kiriku edasiehitus. Kirik omandas ladina risti kujulise põhiplaani. Kasutatud hiiglaslikke sambaid. Juurdeehituse autor oli Carlo MADERNA. Peetri väljaku rajas Lorenzo BERNINI. Itaalia kujutav kunst 17. saj. Roomas kujuneb välja 2 maalisuunda: CARAVAGGIO rajas naturalistliku suuna. CARRACI koos oma venna ja nõoga pani aluse idealistlikule ehk akadeemilisele suunale. CARAVAGGIO(1573-1610) Pärit lihtrahva hulgast, mis innustab teda kujutama igapäevast elu. Kujutas läbi selle usulisi teemasid. Ta oli vastuolus maneristidega ja kõrgrenessansiga. Uudne kompositsioonikäsitlus: tema tegelased elavad oma elu, mitte ei esine vaataja suunas. Vaataja tunneb end sündmuste osana

Kunstiajalugu
thumbnail
12
doc

KUNST 15.-16. SAJANDIL

Mõnel maal - Madalmaades, osalt ka Saksamaal ja Prantsusmaal) olid uued jooned ühiskondlikus elus juba selgelt välja kujunenud. Tugevnes võtlus feodaalse killustatuse vastu. Reas maades võitis katoliiklusevastane usupuhastus - REFORMATSIOON. Protestantlus oli esialgu võrdlemisi kunstivaenulik ­ kirikute kaunistamine maalide ja skulptuuridega kas keelati ära või piirati seda. Vähenes oluliselt ka kirikuehitus. Seda enam puhkes õitsele ilmalik kunst. Ka põhja pool Alpe sooviti ehitada uusi moodsaid renessansivaimust kantud elamuid Itaalia eeskujude põhjal. MADALMAADE MAALIKUNST 15.-16. SAJANDIL (RENESSANSS MADALMAADES) 15. sajandil taandub ka põhja pool Alpe asuvates maades gooti kunstilaad realismi eesi. Realism areneb Euroopa põhjapoolsetes maades välja iseseisvalt ja hoopis teistsuguses suunas kui Itaalias. Vennad van Eyckid viivad uuele loodustunnetusele rajatud kunstilaadi

Kunstiajalugu
thumbnail
4
docx

Kordamisküsimused

nurgeti illusoorsesse sügavusse. Inimese anatoomiat kujutatakse moonutatult, näiteks on kehad ebaloomulikult pikad. 10. Kes oli El Greko? Tema töö, elu. Tänapäeva kuulsaim manerist. Pärit Kreetalt. Tihti loetakse kuuluvaks hispaania kunsti ajalukku. Loomingu lähtekoht veneetsia manerismis. Värvivalik toetab püüet tõusta kõrgemale igapäevasest kogemusest. ,,Krahv Orgazi haudapanek" 11. Kuhu ja kellele oli mõeldud enamik 15. Saj Madalmaadest loodud maalid? Madalmaade kunst oli linnakodanike teenistuses. Madalmaad olid sel ajal võõraste feodaalide mõju all. Jõukate kodanike koduseintele 12. Hieronymus Bosch, vennad Jan van Eyk ja Hubert van Eyk. Kirjelda nende elu, tööd. Hieronymus Bosch. Pessimistlik fantast. Inimene on tema tõlgenduses armetu, loomalik ja irratsionaalne olend, kes on määratud hukkamisele. Boschi kolmeosaliste altarimaalide vasakpoolsel pildil on tagvaliselt kujutatyd pattulangemine ja paradiisist väljaajamine, keskel

Kunstiajalugu




Kommentaarid (5)

Omatydruk profiilipilt
Omatydruk: Kirjavead kirjavigadeks, aga vastused on vähemalt olemas, napisõnaliselt, aga olemas.
19:31 10-02-2010
pisisanspu profiilipilt
pisisanspu: Issand millist vaeva on nähtud, kui see kokku pandud :)
11:32 16-01-2011
SoSweet profiilipilt
SoSweet: Suhteliselt normaalne, aga palju kirjavigu ...
15:45 31-01-2010



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun