Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"isenheimi" - 46 õppematerjali

thumbnail
12
pptx

Matthias Grünewald

ja Aschaffenburgis • Eluajal oli lugupeetud kunstnik, hiljem ununes • Teoseid vähe säilinud • Tema kunsti hakati hindama uuesti alles 19. sajandi lõpus GRÜNEWALDI KUNST • Tegeles peamiselt maalimisega • Pearõhk teostes värviprobleemidel ja valguse kujutamisel • Iseloomulik ilmekus, tunnete kirglik ja haarav väljendus, taagilisus • Ei lasknud end mõjutada ajale kohastest kunstivooludest TÄHTSAIMAD TEOSED • Isenheimi altar • Madonna roosiaias • Ristilöödud kristus • Altarimaal Püha Mauritiuse ja Eramusega Münchenis ISENHEIMI ALTAR MADONNA ROOSIAIAS

Muusika → Muusika ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
22
ppt

Saksa kunst 15.-16. saj

Kunstiajaloo töö Saksa kunst 15.-16. sajandil Mattias Grünewald ­ kristuse ülestõus. Maaling Isenheimi altari ühelt tiivalt. Mattias Grünewald ­ kristus ristil. Isenheimi altari keskosa välisvaade. Albrecht Altdorfer ­ püha Floriani lahkumine. Albrecht Altdorfer Albrecht Dürer ­ püha Hieronymus. Vasegravüüs. Albrech Dürer ­ rüütel, surm ja kurat. Vasegravüüs. Albrech Dürer ­ autoportree maastikuga. Albrech Dürer ­ pattulangemine. Puulõikesarjast "väike passioon" Albrech Dürer ­ paradiisist väljaajamine. "väike passioon" Albrech Dürer ­ ninasarvik. Puulõige.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Matthias Grünewald „Isenheimi altarimaal“

puitnikerdused. Keskel on Niklas Hagenauer koos Püha Antoniusega ning vasakul on kirikuisa Augustinus ja paremal kirikuisa Hieronymus. Alumine tiib näitab viimast õhtusöömaaega koos Desiderius Beichel. Külgedel kujutab Grünewald tseene Püha Antoniuse elust. Vasakul tiival on kujutatud Püha Pauli külastust Teebasse(traditsiooniliselt on riietatud ainult palmilehtedega) ning paremal Püha Antoniuse kiusamist. Altar on maalitud praeguses Alsassis, Prantsusmaal asuva Isenheimi kloostri haiglakirikule, sest usuti, et kindlasti oli piinadest moonutatud kehaga Kristus erilise tähendusega haiglas vaevlevatele patsientidele. Füüsiline haigus on patu märk, usuti neil aegadel, ning meenutati ka altarimaalil patu ligiolekut: imelik roheline olend inglite seas, aknast sisse murdev kurat. Altari kõrvaltahvlil võib näha kloostri kaitsepühakuid Antoniust ja Püha Sebastiani, sisetiibadel Antoniuse kiusamist ja pühasid eremiite.

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Matthias Grünewald

Matthias Grünewald Matthias Grünewald oli teine suurmeister Albrecht Düreri kõrval XVI sajandil.Grünewaldi tegelik nimi oli Mathis Gothart. Temast ei teatud üpris midagi enne XX sajandit, ainult 13 tema maalingutest on säilinud. Grünewald sündis ja kasvas üles Würzburg´is Nürnbergi lähedal. Aastast 1501 kuni 1521 oli ta töökoja omanik Seligenstadtis. Grünewaldi peateos on Isenheimi altar Colmari muuseumis,mis valmis u. 1511 a. See on suur tiibaltar, kolme paari tiibadega. Väliskülje keskosas on keskne pilt, mis kujutab Kristust ristil. Kristuse figuur on kujutatud hirmuäratava naturalismiga. Vastandina Dürerile ei lasknud Grünewald end mõjutada selle murranguaja vooludest, püüetest suurejoonelise, ideaalse ilu poole. Ta töödes esineb tüüpiline hilisgooti segane, kuhjatud ornamentika; riiete käsitlus on rahutu, joonistuses puudub

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
75
ppt

Kuldvillak renessansi kohta

· ALBRECHT DÜRER "Eva paradiisiaias" · TIZIAN "Urbino Veenus" · GIORGIONE "Lamav Venus" Saksamaad iseloomustas · Õlivärvide kasutuselevõtt · Trükigraafika levik · Lossiehitus · on mõistukõne, mille · Mütoloogia eesmärk on rääkida · Allegooria kellestki või millestki · Platonism varjatult, teiste tegelaste või sümbolite kaudu. · Jan van Eyck " Genti altar" · Michelangelo "Viimne kohtupäev" · Matthias Grünewald " Isenheimi altar" · Hieronymos Bosch "Lõbude aed" · Masaccio "Adam ja Eva" · M. Grünewald "Surnud · Puulõige · Vasegravüür · Sulejoonistus A.Dürer · "Rüütel, surm ja kura · "Melanhoolia" · "Väike passioon" Portreede autor · Lucas Granach · Albrecht Dürer · Jean Clouet Kelle portree · Hans Holbein ­ Francois I · Lucas Cranach ­ Philippe I · Jean Clouet ­ Kuningas Henry VIII por Madalmaade kunsti iseloomulik joon

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Renessanss mõisted ja kuntsiteosed

TÖÖLEHT ­ 11.KLASS ­ RENESSANSS 1. SELETA ARHITEKTUURITERMINID! VÕLV - kaarekujulise ristlõikega ruumiline kandetarind. ROIE ­ on ristvõlvide servjooni tähistavad eenduvad kaared. BAAS ­ on samba, piilari või pilastri alaosa, millele toetub tüves. VIIL-on ehitise katuse (enamasti viilkatuse) otsas olev seinapind. KAPITEEL ­ on iluotstarbeline samba või pilastri ülaosa, samba tüvese ja kantava osa vaheline detail TSENTRAALEHITIS ­ on ümmarguse, hulknurkse või Kreeka risti kujulise põhiplaaniga ehitis. Paljud Bütsantsi ja renessansiaegsed kirikud olid tsentraalehitised. PILASTER ­ on lame püstine seinasammas KARNIIS ­ seina ülaosast eenduvat rõhtsat ehk horisontaalset liistu, millel on ehituskunstiline ja ka vett seinale mittelaskev otstarve. RUSTIKA ­ on arhitektuuristiil või -element, jämedalt tahutud kividest laotud müüritis PORTAAL ­ rikkalikult dekoreeritud peasissekäik ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kunstiajalugu - Renesanss väljaspool Itaaliat

tiibaltar. Jällegi on maalis sümboleid (nt:tall-Kristus). Värvidesära, detailipeensus ja loodusvormide rikkus muudavad selle uskumatuks kunstiteoseks. HIERONYMUS BOSCH Tema teoseid iseloomustab müstilisus ja sürrealistlikkus.Inimene on tema tõlgendustes armetu, loomalik ja irratsionaalne olend, kes on määratud hukule. Tema maalid on tumedates, süngetes toonides ja viletsuse ning masenduse teemalised. 3. Saksa kunsti eripärad MATTHIAS GRÜNEWALD ,,Isenheimi altar" Maalitud Isenheimi kloostri haigla kabelile. Maalil on kujutatud piinadest moonutatud kehaga Kristust. Imelik roheline olend inglite seas sümboliseerib patu ligiolekut. ALBRECHT DÜRER Mitmekülgne teadlane, kunstnik ja graafik. Ühendas Itaalia ja Madalmaade kunsti mõjud. Sidus kunsti teadusega, uskudes, et maalikunsti aluseks on mõõtmine. ,, Püha Hieronymus" (vasegravüür). Imetlusväärselt peene töötlusega graafika. HANS HOLBEIN Portreemaalija. Tuntud ka graafikuna ja raamatute illustreerijana

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
3
docx

SAKSA RENESSANSS 15.-16. SAJAND

SAKSA RENESSANSS 15.-16. SAJAND S aksa renessanss kestis 15. saj. kuni 16. sajandini. Saksamaa kuulus Saksa Rahvuse Püha Rooma keisririiki. TÄHTSAMAD SÜNDMUSED Trükigraafika levimine. Saksamaa on raamatutrükkimise sünnimaa. Trükikunsti leiutamine ­ selleks lõi eeldused paberi ja puulõiketehnika levik 15. saj Saksamaal. Johann Gutenberg võttis kasutusele trükipressi ja liikuvad tähed. Vasegravüür ­ vanim sügavtrükitehnika, 15. saj. algul Lõuna-Saksamaal. Võimaldas peenemate joonte ja varjundirikkamate pindade trükkimist. Martin Schongauer arendas selle kunstiliigiks 15.saj. Reformatsioon e. Usupuhastus 16. saj. algul. TÄHTSAMAD ISIKUD Lucas Cranach töötas maalija ja graafikuna Saksa kuurvürsti õukonnas. Ta maalis usulisi pilte ja portreid, aga ka antiikmütoloogia teemadel. Matthias Grünewaldi ,,Isenheimi altar" ­ altaril on sünge tühi maasti...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
64
pptx

Kunstiajaloo perioodid

Kunstiajaloo perioodid Liisa Tamm Keskaeg • 5.-15. sajand, jagunes omakorda kolmeks perioodiks (varakeskaeg, kõrgkeskaeg, hiliskeskaeg) • Kiriklik kunst • Kohmakad skulptuurid • Töö valmistaja ei omanud tähtsust: ▫ Skulpuurid ja seinamaalid polnud signeeritud • Romaani ja gooti stiil ▫ Romaani stiil arhitektuuris: ümarkaar, vähe kaunistusi, vähe väikseid aknaid ▫ Gooti stiil arhitektuuris: teravkaar, ohtrate kaunistustega, palju suuri aknaid Pisa torn Pisa torn • Asub Itaalias • Romaani stiilis • Torni ehitati ajavahemikus 12. sajand – 14. sajand • Üks kolmest vanimast ehitisest Pisa Katedraali väljakul • Valisin, sest minu jaoks on see kõige tuttavam keskaegne ehitis • Keskaegsed tunnused: ümarkaared, vähe väikseid aknaid, Pisa torn on eraldi seisev kellatorn, vähe kaunistusi Naeratav ingel Naeratav ingel • Ümarplastika – kuju vaadatav nii eest kui ka külgedelt • Gooti stiilis • Hingeline ning tundeline...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Renessanss ja barokk

· Raidkivist kaunistused reness. Stiilis · Valitsejate ja aadlike klassid Maalikunst: · Õitseng kuni 1520 aastani · Sügavtrükitehnika leiutamine- vasegravüür · Usuline õpetlik sisu · Meeleolu sünge, ähvardav · Huvitas inimeste tundeelu · Alasti kujutatakse vaid aadamat ja eevat ning kristust Matthias Grünewald 1470-1528 · Hõõguvad ilmekad värvid/kolorist!/ paneb rõhku värvidele. · Kannatuste maalija · ,,Isenheimi altar" o Isenheimi kloostri haigla kabeli altari maal(tiibaltar) o Kristus- kohutavate inimlike piinade kehastus o Keskaegne meeleolu o Kehade ruumilisus ja naturalism- uusaegne. Albert Dürer 1471-1528 · Joonistaja, graafik)thnikate avardaja), maalija, teadlane · ,,Püha Hieronymus" vasegravüür · Ilu reeglid, täiuslikud propotsioonid,- kaasaegsete inimeste mõõtmisest · ,,Aadam ja Eeva"

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
206 allalaadimist
thumbnail
7
ppt

Matthias Grünwald

Ettekanne Aleks Aasaru XI klass Loo Keskkool Matthias Grünwald (14701528) Sündis ja kasvas Matthias Grünewald oli Würzburg´is Nürnbergi teine suurmeister lähedal Albrecht Düreri kõrval Aastast 1501 kuni 1521 XVI sajandil oli ta töökoja omanik Grünewaldi tegelik nimi Seligenstadtis oli Mathis Gothart Peateoseks maalingud Keskaegne meeleolu, Isenheimi kloostri kiriku tegelaskujud ja kahe tiivapaariga altaril kompositsioon Altaril on näha sünge Uusaegne kehade tühi maastik ja tumeda ruumilisus ja naturalism taeva foonil kujutatud ristilöödu Vasakpoolsed ahastavad figuurid ­ Maarja, Apostel Johannes ja põlvitav Maarja Magdalena Paremal seisab Ristija Johannes, viidates Kristusele kui lunastajale Grünewaldi looming Grünewaldi loomingus

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ida-Virumaa kultuuripärand ja kuulsused

- usklike hulgas on see tuntud "püha puuna". Purtse kindluselamu Oletatav ehitamisaeg 1533-1565 Johann Taube ajal. Restaureeritud 1988-1990.a. Purtse kindluselamu on Tallinn-Narva maantee äärde rajatud kivilinnustest ainsana restaureeritud ja pälvis 1990.a. Eesti parima ehitise tiitli. Ajalooliselt Isenheimi või Alt-Isenheimi nime all tuntud kindluselamu on ehitatud huvitaval ajal - hilisgooti stiili taandumise ja renessansi perioodi künnisel. Seepärast esineb mõisamajal mõlemale stiilile iseloomulikke jooni, mis juba ehitamise käigus on oskuslikult ühtseks tervikuks sulatatud. Oma ajaloo

Turism → Turismi -ja hotelli...
41 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Neoklassitsism

Neoklassitsism Neoklassitsism (ka uusklassitsism) on klassitsismi traditsioone elustav suund mitmel kunstialal 19. sajandi lõpus ja 20. sajandil. Neoklassitsism sai muusikas alguse 1920. aastatel mõtteviisina, mille iseloomulikeks joonteks võrreldes hilisromantistliku, ekspressionistliku või impressionistliku muusikaga on harmoonia ja orkestratsiooni üldine lihtsustumine, temaatiline lakoonilisus ja rütmiline motoorsus. Eestis on neoklassitsistliku muusikastiili olulisemaid esindajaid Jaan Rääts, Eino Tamberg ja Eduard Tubin.(Wikipedia) Kuna Neoklassitsism tekkis esimese maailmasõja järel üritas see omal moel korrastada atonaalset segadust. Neoklassitsismiga Tunti huvi varasemate stiilide(renessanss,barokk,klassitsism)vastu.Loobuti romantilisest tundelisusest ja impressionistlikust kõlakoloriidist.Toetuti rohkem klassikaliste vormiskeemidele...

Muusika → Muusika ajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Saksa renessansskunst

Saksa renessansskunst · Oluline graafika · Trükikunsti leiutajad · MARTIN SCHONGAUER ­ arendas vasegravüüri iseseisvaks kunstiliigiks · Gravüürid: o Puugravüür ­ puuklotsi sisse lõigatud kujundid o Vasegravüür ­ vask ei säili nii kaua · MATTHIAS GRÜNEWALD o ISENHEIMI TIIBALTAR - peateos Colmari muuseumis "KRISTUSE ÜLESTÕUSMINE" "KRISTUS RISTIL" · leinavad Maarja, apostel Johannes ja Maarja Magdaleena põlvitab, paremal seisab Ristija Johannes · Kõige kuulsam ALBRECHT DÜRER: o Tema loomingus ka autoportreed 10 tükki o Maale säilinud 100 maali o Eelkõige gravüürid o Puulõikesarjad:

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
47 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kunsti ajaloo spikker

MADALMAADE KUNST Jan van Eyck Madonna kantsler Roliniga Arnolfini abielupaar Rogier van der Weyden Naise portree Kristuse ristilt võtmine Hieronymus Bosch Narrilaev Kadunud poeg Püha Antoniuse kiusamine Eedeni aed Hugo van der Goes Karjaste kummardamine Jan ja Hubert van Eyck Genti altar suletuna Genti altar avatuna SAKSA KUNST Matthias Grünewald Isenheimi altar Albrecht Dürer Püha Floriani lahkumine Neitsikarikas Püha Hieronymus Autoportree maastikuga Pattulangemine Paradiisist välja ajamine Ninasarvik Aadam ja Eeva Hans Holbein noorem Edvard VI lapsena Inglise kuninga henry VIII portree Cleve Anna MADALMAADE JA EESTI Lucas van Leyden Taavet mängib harfi kuningas Sauli ees Joachim Patinir Püha Hieronymus maastikus Quentin Massys Rahavahetaja ja ta naine Pieter Brueghel vanem Maastik Ikarose kukkumisega Jahimehed lumes Pimedad Talupoja Pulm Michel Sittow Taani kuninga Christian II portree Aragoni Katariina portree Arent Passer Tallinn...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Saksa kunst 15.saj

Kuidas mõjutas see ühiskondlikke sündmusi 16. saj. alguse Saksamaal? Refomatsioon ­ usupuhastus, talurahvasõda. Reformatsioon ehk usupuhastus. Sel ajal elanud suurmeistrid ühendasid hilisgootika pärandiga Madalmaade ja mõnikord ka itaalia kunsti saavutused. Kunstinikud kujutasid rohkem inimeste omapära ja tundeelu. 5. Mille piirile võib asetada Matthias Frünewaldi loomingu? Hilisgootika ja renessansi piirile. 6. Kirjelda Grünewaldi peateost. Maalingud Isenheimi kloostri kiriku kahe tiivapaariga altaril. Suletud tiibadega altaril sünge tühi maastik ja tumeda taeva taustal ristilöödu, keskaegne meeleolu, aga tegelaskujud ja kompositsioon on ühendatud uusaegse kehade ruumilisusega ja naturalismiga. 7. Mille väljendamine oli sellest teoses peamise tähtsusega? Jeesus Kristuse inimlikkuse ja jumaliku loomuse väljendamine. 8. Keda saksa kunstnikest võib pidada tõeliseks renessansikunstnikuks? Albrecht Dürer 9

Kultuur-Kunst → Kunst
14 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Renessanssi mõisted ja tegelased

klassikalise ilu looja Madonna roheluses, Ateena kool, Sixtuse Madonna Madalmaad - Jan ja Hubert van Eyck ­ maalikunstnikud, kes kasutasid esimestena õlivärve; piibliteemalised frescod Genti altar, Perekond Arnolfilnid Bosch ­ lõbude aed, Püha Antoniuse kiusamine, Ristikandmine, 20. sajandi sürrealistide eeskuju Saksa Dürer ­ graafik ja maalikunstnik; puulõige ja vasegravüür; Apokalüpsis( headus võidab) Väike passioon Grünewald ­ suurte kannatuste maalija; eksperssiivsus; Isenheimi altarHolbein ­ portreist(Henry 8); Rotterdami Erasmuse portree; kirjutas lauakommetest ja käitumisnormidest, Eesti - Sittow ­ hollandkasest portreemaalija, kasutas peenmaalitehnikat, töötas Euroopa õukondades, 47 Neitsi Maarja väikesemõõdulist maali Hispaania kuningannale Passer ­ skulptor ja arhitekt, Tallinna uusi hooneid ei ehitatud, ainult renoveeriti, Mustpeade maja fassaad, Pontus De la Gardie hauamonument Prants - Francois I ­ kultuuri austaja ja toetaja, da Vinci veetis

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Saksa kunst 15. - 16. sajandil

o L-Saksamaal leiutati vanim sügavtrükitehnika ­ vasegravüür. See võimaldab peenemate joonte ja varjundirikkamate pindade trükkimist. Vask ei säilinud kaua. Martin Schongauer [soongauer] o Arendas vasegravüüri iseseisvaks kunstiliigiks. o Madonna murumättal. Vasegravüür. o Peale Madonnade on trükkinud ka olustikupilte. Matthias Grünewald [Grüünevald] o Tema peateoseks on maalingid Isenheimi kloostri kahe tiivapaariga altaril. See asub Colmaris Prantsusmaal. o Suletud tiibadega altaril on näha sünge tühi maastik ja tumeda taeva foonil kujutatud ristilöödu. ,,Kristus ristil". o ,,Kristuse ülestõusmine". See oli kesktahvli üks tiib. o Altari küljetiival oli ,,Püha Antoniuse kiusamine". o Teisel küljetiival oli ,,Antoniuse ja eremiit Pauluse kohtumine". Albrecht Dürer [Albreht Düürer]

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Saksa Renessanss

pühakulugusid, on trükkinud ka olustikupilte. (,,Madonna murumättal") · 16. Saj algus Saksamaal on tormiliste ühiskonnasündmuste aeg(reformatsioon e usupuhastus, talurahvasõda), kunstis erakorralise õitsengu aeg. · Kunstnikud ühendasid hilisgootika Madalmaade ja itaalia kunsti saavutustega. Neid ei huvitanud ilu, vaid inimeste kordumatu omapära ja tundeelu. · MATTHIAS GRÜNEWALD ­ hilisgootika ja renessanssi piirimail tegutsev kunstnik. Peateoseks on maalingud Isenheimi kloostri kiriku kahe tiivapaariga altaril. Suletud tiibadega altaril on näha sünge tühi maastik ja tumeda taeva foonil kujutatud Ristilöödu. Keskaegne meeleolu, kompositsioon on ühendatud uusaegse kehade ruumilisuse ja naturalismiga. On esitatud Jeesus Kristuse inimlik ja jumalik loomus. Vasakpoolsed ahastavad figuurid ­ Maarja, apostel Johannes ja põlvitav Maarja Magdaleena ­ leinavad Jeesust kui inimest, paremal aga seisab rahulikult Ristija

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Saksa kunst 15.-16. sajandil

Saksa kunst 15.-16. sajandil · kõige olulisem uuendus oli trükigraafika levimine raamatutesse pildid · vanim tehnika puulõige meenutavad tasapinnalist vitraazi lihtsad, tugevad, nurgelised jooned · leiutati sügavtrükitehnika vasegravüür peenemad jooned ja varjundirikkam MARTIN SCHONGAUER · arendas vasegravüüri iseseisvaks kunstiliigiks · trükkinud rahulikke madonnasid, fantastilisi pühakuid ja ka olustikupilte MATTHIAS GRÜNEWALD · peateos on maalingud Isenheimi kloostri kiriku kahe tiivapaariga altaril · sünge tühi maastik · tumeda taeva foonil kujutatud Ristilöödu käed on kui liigesest väljas kannatus rõvedalt edasi antud · sümboolne pilt inimkonna kannatustest, mille toob kaasa katk · meeleolu, kompositsioon on ühendatud kehade ruumilisuse ja naturalismiga · selgusega esitatud inimlik ja jumalik loomus leinavad kui inimest ja viidatakse kui lunastajale

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
90 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

RENESSANSSIAJA KUNST (SUURETOSED JA ÜLDISELOOMUSTUS)

võrdsed, usulised meeleolud olid siiramad kui Itaalias, hingeelu avamine oli peamiseks eesmärgiks. ❖ Tahvelmaalid ❖ Õlivärvid ❖ JAN van EYCK - “Arnolfini abielupaar”, Genti altar, “Kantsler Rolini madonna” ❖ HIERONYMUS BOSCH - “Eedeni aed” - kolmeosaline, “Kadunud poeg”, ja igast imelik stuff ❖ WEYDEN - “Kristuse ristilt võtmine” Saksa kunst. 15. - 16. sajand ❖ Trükigraafika - puulõige, vasegrafüür ❖ MATTHIAS GRÜNEWALD - Isenheimi altar, “Kristus ristil” ❖ ALBRECHT DÜRER - puulõikesarjad, Kristuse kannatuslugu, Maarja elu, “Rüütel, surm ja kurat”, “ninasarvik”, “Aadam ja Eeva”, imelikud pildid ❖ HANS HOLBEIN - “Henry VIII portree”, “Cleve Anna”, portreed Madalmaade ja Eesti kunst. 16. sajand ❖ Ei tellitud enam väga kunsti, piltide hävitamine ❖ Loodus, esemed ja inimesed ❖ PIETER BRUEGHEL vanem - “Maastik Ikarose kuukumisega”, “Jahimehed lumes,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Renessansskunst

realistlikkus ja loomulikkus, kuulsaim kunstnik Jan van Eyck ,,Abielupaar Arnolfini portree". 7. Saksa meister ­ Kunstnikud ühendasid hilisgootika ja malmaade ning Itaalia kunsti saavutused, kunstnikke huvitas inimeste kordumatu omapära ja tundeelu. Matthias Grünewald ­ loomingu võib asetada hilidgootika ja renessansi piirile, loomingus on nähtava maailma jäljendamine allutatud tunnete väljendamisele. Peateoseks ­ maalingud Isenheimi kloostri kiriku kahe tiivapaariga altaril, kujutatud on Kristuse ülestõusu, Kristust ristil. Hans Holbein noorem ­ saksa suurim portretist, tema teosed on detailitäpsed, külmalt objektiivsed, suure üldistusjõuga, kujutasid enamasti 16. saj kuulsaid isikuid. Kuulsaimad teosed ­ Rotterdami Erasmuse portree, Henry VIII portree

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
69 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Renessanss ja barokk

Renessanss · Sündis Itaalias 15.sajandil(-16.) · Tuleneb itaaliakeelsest sõnast, mis tähendab taassündi · Itaalia oli tol ajal väga arenenud paik, kaubanduse sõlmpunkt. Samuti suurenes inimeste uskmatus, tõusis huvi maiste asjade vastu, humanism · Antiigi taasavastamine ja uuenduste loomine · Vara- ja kõrgrenessanss · Katoliku kiriku tähtsuse vähenemine, ususõjad, reformatsioon, pildirüüste · Teaduse arenemine ja maadeavastused · Arhitektuuri kõrvale tõusevad skulptuur ja maalikunst · Kunstnikuid hakatakse tundma nimepidi · Tekib 2 kunstikeskust:Itaalia(Firenze, Rooma ja Veneetsia) ja Madalmaad · Iseloomustab:realistliku ja looduslähedase käsitusviisi kasutuselevõtt, tunti anatoomia ja perspektiivi reegleid, skulptuur muutub iseseisvaks · Seinamaali kõrval hakkab arenema tahvelmaal · Endiselt domineerib religioosne ainestik, luuakse antiigist elurõõmsamaid teoseid Reness...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
87 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Kõrgrenessanss Saksamaal

kangelasena esineb Surm. * Elu lõpul Inglismaal, Henry VIII õukonnas, kus saavutab oma porteemaalidega tuntuse, neis valitsevad soojad toonid, kadunud on varasemate tööde hallid varjud etc. Georg Gisze portree Berliinis, Robert Chasemann Haagis, Marget Butts Bostonis etc. · Matthias Grünevald ehk Mathis Gothardt. Oma ajastu probleeme kujutab müstikale toetudes. * Isenheimi altar: 3m kõrge, asub Colmaris Prantsusmaal, tuntud on selle tiibaltari väliskülje maal, mis kujutab Kristust ristil. Moonutatud, rohekaks tõmbunud keha ja juuresviibijate võikalt punased mantlid jätavad musta öötaeva taustal õudse mulje. Algselt oli mõeldud see hoopis kloostri kõrval asuvasse nahahaiglasse... · Lucas Cranach vanem: Lutheri lähim kaasvõitleja. Rajas kunstnike dünastia. * Noore ea looming on religioosne maalikunst.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Õlivärvid

ÕLIVÄRV Õlivärvide põhimaterjalideks on hästipeenestatud pigment, mida segatakse õliga. Lisaks tuubivärvidele, mis tänapäeval kõige tihedamat kasutust leiavad, eelistab osa kunstnikke maalida värvimuldadega. mis lina või pähkliõliga poolvedelaks massiks on segatud. Taoline tööviis nõuab suuremat vilumust kui tuubivärvidega maalimisel. Vajaduse korral värve lahjendatakse, kuid pandagu tähele, et seda ei tehtaks ei bensiini ega petrooliga, sest need muudavad värvid tumedamaks. Et värvide toonid ei muutuks, tuleb lahjendamiseks kasutada eeterlikke õlisid, kõige lihtsam on selleks võtta tärpentiini. Värvi elastsuse ja parema sidususe saavutamiseks lisatakse mitmesuguseid vaiguessentse, milleks võib olla mastiks, dammara, kopaiivipalsam või ka masilasvaha. Kuna õlivärvid kuivavad pikkamööda, on maalimise juures suhteliselt kerge parandusi teha. Kui soovitakse kuivamist kiirendada, kasutatakse erilisis aineid - sikatiive. Heade õlivärvide...

Kultuur-Kunst → Kunst
27 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kunstiajalugu 11. klassile - Leonardost Rubensini

1. Leonardo Da Vinci 11. Lucas Cranach - Esimene õpetaja Verrocchio - Jalad hiigel pikad ja ufo silmad. - I maal: 12. Matthias Grünewald - Püha õhtu söömaaeg: asub Milanos kloostris söögisaali isaseinal. Kolmnurgad - ,,Isenheimi altar" asub lõunaprantsusmaal - Mona Lisa: ,,gioconda" ­ arvatakse, et võib olla enda autoportree. Oma aja esimene 13. Caravaggio kätega portree. - esimene tähtis valguse maalija (keldriluugi valgus) - Masinad: tiivad, amb, tank, akvalang ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kunsti ajalugu

6. Saksa renessansskunst. Kunstnikud ühendasid hilisgootika ja malmaade ning Itaalia kunsti saavutused, kunstnikke huvitas inimeste kordumatu omapära ja tundeelu. Kaua püsis keskaegne mõtteviis. Inimesed maalidel karmid, kained, kogukad, maalähedased, neile on võõrad helgusemeeleolud. Matthias Grünewald ­ loomingu võib asetada hilidgootika ja renessansi piirile, loomingus on nähtava maailma jäljendamine allutatud tunnete väljendamisele. Peateoseks ­ maalingud Isenheimi kloostri kiriku kahe tiivapaariga altaril, kujutatud on Kristuse ülestõusu, Kristust ristil. Hans Holbein noorem ­ saksa suurim portretist, tema teosed on detailitäpsed, külmalt objektiivsed, suure üldistusjõuga, kujutasid enamasti 16. saj kuulsaid isikuid. Kuulsaimad teosed ­ Rotterdami Erasmuse portree, Henry VIII portree.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Graafikakunst Saksamaal

Graafikakunst Saksamaal Suure arengu ja uuenduste tulemusel eksisteerivad tänapäeval mitmed ja mitmed sajad kui mitte tuhanded kunstiliigid ning nende esitlemise tehnoloogiad. Töökodadest ja muuseumidest on suured kunstiteosed kolinud nüüd suures osas tänavatele ning muudkui arenevad edasi. Graafikakunst on üks sellistest kunstiliikidest, mis on üüratu oma fantaasia poolest ning aina kogub pöördeid oma populaarsuses. Graafika (kreeka sõnast graphikē) on üks kujutava kunsti põhiliike, millesse kuuluvad joonistus-, joonestus- ja kirjakunst, joonistus- ja paljundustehnikad. Graafika peamised väljendusvahendid on joon ja (peamiselt mustvalge) pind. (Vikipeedia, 2014) Graafika on artefakt, mis reprodutseerib mingi subjektiga (tavaliselt füüsiline objekt, isik) sarnase pildi. (Rinde, 2012) Graafika kitsamas tähenduses on kasutusel trükigraafika sünonüümina, s.o kõigi trükimenetluste teel saad...

Kultuur-Kunst → Informatsiooninduse areng ja...
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kunstiajalugu - renessanss

1. Tänu millele jõudis Prantsusmaale renessansikunst? 5. Mille piirile võib asetada Matthias Frünewaldi loomingu? Prantsusmaa sõjakäikudele Itaaliasse 1494.aastal. Hilisgootika ja renessansi piirile. 2. Kes oli sel ajal Prantsusmaa kuningas? 6. Kirjelda Grünewaldi peateost. Francois I Maalingud Isenheimi kloostri kiriku kahe tiivapaariga altaril. Suletud 3. Millised uued lossid rajas see valitseja? tiibadega altaril sünge tühi maastik ja tumeda taeva taustal ristilöödu, Blois' loss, Chambord, Fontainebleau loss keskaegne meeleolu, aga tegelaskujud ja kompositsioon on ühendatud 4. Millise lossi ehitusel kujunes välja omaette koolkond? uusaegse kehade ruumilisusega ja naturalismiga

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
46 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Kunstiajalugu II kursus ehk 11 klassile

Puulõige on vanim trükitehnika. Kuid vasegravüür on peenemate joontega, ning varjundirikkamad pinnad, ning vasegravüür on vanim sügavtrükitehnika. 3) Millega on kunstiajalukku läinud Martin Schongauer? Martin Schongauer, kes oli tuttav Rogier van der Weydeni ja teiste Madalmaade kunstnike loomingutega, läks kunstiajalukku sellega, et arendas vasegravüüri iseseisvaks kunstiliigiks. 4) Kirjelda Matthias Grünewaldi peateost Isenheimi altarit! Tekitab külmavärinaid. Kristus mitme meetri kõrgusel ristilööduna, sünge ja müstilisel altaripildil mõjub kohutavate inimlike piinade kehastusena. Moonutatud, roheliseks tõmbunud kehaga ja juuresviibijate võikalt punased mantlid või ürbid jätavad musta öötaeva taustal jubeda mujle. Kristuse figuur on maalitud hirmuäratava naturalismiga, samuti äärmises ahastavates poosides kaaskondlased. Hele figuur öisel taustal.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
326 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kordamisküsimused

maine elu oma pattudega, paremal aga vääramatu karistus põrgupiinade näol. Jan van Eyk ja Hubert van Eyk. Madalmaade 15. Saj kunsti esimesi suurmeistreid. Genti altar. Traditsioonilised piilbistseenid on peenmaalitehnika abil muudetud käegakatsutavalt reaalseks ja elavaks. Värvide kalliskivitaolist sära ja nagu sisemist hõõguvust on peetud järeleaimamatuks. ,,Arnofini abielupaar". 13. Milliseid stseene ja isikuid võib näha Matthias Grünewaldi peateoses? Tema peateoseks on maalingud Isenheimi kloostri kiriku kahe tiivapaariga altaril. Suletud tiibadega altaril on näha sünge tühi maastik ja tumeda taeva foonil kujutatud ristilöödu.Haarava selgusega on esitatud teoloogiline idee Jeesus Kristuse ühteaegu inimlikust ja jumalikustloomusest. Vaesepoolsed ahastavad figuurid Maarja, apostel Johannes ja põlvitav Maarja Magdaleena. Välimise tiivapaari avanemisel ilmuvad nähtavale pildid, mille sõõmsalt pidulikud värvid vastanduvad välisküle karmile ülevusele

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Jaan Kangilaski "Kunstikultuuri ajalugu" peatükid 13-17

Kontrolltöö kunstis 13-17 ptk. 13.Madalmaade kunst 15. sajandil 1Mille poolest erineb 15. saj Madalmaade kunst samaaegsest kunstist Itaalias? Peaaegu üldse ei saa rääkida antiikkunsti eeskujudest ja ,,jumalike proportsioonide" otsinguist, itaalialikku elurõõmsat, toretsevat ja elegantset joont märkame vähe. Itaalia kunstnikud täitsid ilmalike ja vaimulike vürstide tellimusi, madalmaades oli kunst algusest peale rohkem linnakodanike teenistuses. Madalmaades ei ülistatud isiksust vaid toodi esile inimeste võrdsuse ja õigluse idee, inimene polnud maailma keskpunkt. Madalmaades olid humanistlikud ideed mõnikord seotud ketserlike, kuid jumalakartlike õpetustega, kuid Itaalias leidis see antiikaja paganlust matkiva vormi. 1Mis oli Madalmaade kunstnike peamiseks eesmärgiks? Inimeste hingeelu avamine. 1Kuhu oli mõeldud enamik Madalmaadel loodud maale? Jõukate kodanike koduseinetle 1Milliseid värve kasutati Ma...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
136 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Renessanss väljaspool itaaliat

Madalmaade renessanss 15.sajandil Jätkub hilisgootika õitseng nii skulptuuris kui arhitektuuris. Ei levi uuestisünni teooriad. Erines Itaaliast iseseivuse puudumise tõttu, kuulus hispaaniale (kunstiga anti edasi rahvuslikkust, majanduslikult kiire areng ­ linnakodanluse rikkus). Kunsti tellisid linnakodanikud, ehk siis kunstnikud olid linnakodanluse teenistuses. Ei otsita ideaalproportsioone antiigist. Kunst oli väga maalähedane. Tähtsal kohal inimeste võrdsus ja õigus. Levivad ketserlikud ideed ja seega usulised pildid on olmelisemad ja õpetlikud. Palju on moraalitsemist, inimese hingeelu on oluline, keha on teisejärguline. Puudub itaalialik toretsemine ja elegants. Esimesel kohal on hingeelu avamine. Tõuseb tahvelmaali osatähtsus, kunst on privaatne ja kuulub kodanlusele. Itaallastel on ranged matemaatilised reeglid, Madalmaade kunstnikud lähtuvad kogemusest. Madalmaade kunstnikud kasutavad kogu 15.sajandi õlivärve- eredamad värvid ja...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
8
docx

EDUARD WIIRALT

luuletaja Nelly Stulziga, kellest tehtud portreed ja mõned aktijoonistused annavad alust arvata, et Wiiraltil oli temaga ka lähedased suhted. Nelly Stulz (1892­1969) korraldas Wiiralti teoste müüki Strasbourgis ning 1932. aasta mais ka tema isikunäituse sealses galeriis "La Librairie de la Mésange". 1931. aasta suve veetis Wiiralt Strasbourgis, kus teda külastas kunstnik Jaan Grünberg. Koos käidi Vogeesides ja Colmaris, kus neile jättis sügava mulje Matthias Grünewaldi Isenheimi altar Unterlindeni muuseumis]. Sel, 1931. aasta suvel Strasbourgis lõi Wiiralt ühe oma tuntumatest töödest ­ "Kabaree", kuivnõelagravüüri "Lamav akt" (modelliks Nelly Stulz), monotüüpiad "Lamav akt" ja "Istuv naine". Võimalik, et Strasbourgi katedraalist sai ta inspiratsiooni gravüüri "Maalija" loomiseks. Nelly Stulzi venna, doktor Edgar Stulzi tellimusel tegi ta pildi püha Vincent de Paulist, mis andis tõuke terve pühakuid kujutava joonistussarja sünniks (1931­1932), sel

Kultuur-Kunst → Kultuur
1 allalaadimist
thumbnail
10
doc

KOLGATA, PIETA, NOLI ME TANGERE

passiooni kajastava teose "Kolgata" autor on itaalia vararenessansi maalija Mantegna [manten´ja] (1431-1506). Teose kõige suuremaks õnnestumiseks on ristipuude all seisvate ahastavate naiste ja rahumeeli maas istuvate veeringuid veeretavate valvurite vastandamine. Väga õnnestunud on Mantegnal ka pildi vasakul serval seisev nooruke Johannes, kelle pilk on suunatud kõrgel ristipuul piinlevale õpetajale. Selle teose originaal asub Louvre'is. Grünewald. Isenheimi altar. Colmar. Prantsusmaa. Väga paljude Kristuse ristikannatusi kujutavate teoste hulgast nimetagem saksa kunstniku Matthias Grünewaldi (u. 1480-1528) peateost, nn. Isenheimi altarit. Praegu asub see altar Colmari linnas Ida-Prantsusmaal. Ristilöödud Kristus kõrgel ja süngel altaripildil mõjub kohutavate inimlike piinade kehastusena. Ristist vasakul põlvitab Maarja Magdaleena, tema taga toetab punases rüüs nooruke evangelist Johannes Jeesuse minestavat ema

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kunstiajalugu keskkooli konspekt

2. Kartuss- hoone raidkivist kaunistus. Enamasti ovaalne kilp, mida ümbritseb nagu rullikeeratud otste ja nurkadega raamistus. 3. Tallinnas- renessanss-stiilis fassaad on Mustpeade vennaskonna majal. 4. Tallinnas- renessanss-stiilis tornikiivrid on Tallinna Raekojal ja oli Pühavaimu kiriku tornikiiver. Hooned on küll gooti stiilis, aga tornikiivrid ehitati uuema moe järgi ümber. 5. Madalmaade maalikoolkond-rajasid vennad Jan van Eyck ja Hubert van Eyck, nt Genti altar. 6. Isenheimi altar- Kristus, Maarja Magdaleena, Ristija Johannes (Matthias Grünewald). 7. Albrecht Dürer, joonistaja ja graafik. Täiuslikud puu- ja vasegravüürid. 8. Lucas Cranach vanem-tema piltidel on ümmarguse näo ja pilukil silmadega naisenäod. 9. Tallinnast on pärit portreede meister Michel Sittow (Niguliste Kirik). Ehitusmeister ja kujur Arent Passer asus Hollandist Tallinnasse (Mustpeade vennaskonna hoone fassaad, hauaplaadid Tallinna Toomkirikus). 10

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
18
doc

KOLGATA-PIETA-NOLI-ME-TANGERE

passiooni kajastava teose "Kolgata" autor on itaalia vararenessansi maalija Mantegna [manten´ja] (1431-1506). Teose kõige suuremaks õnnestumiseks on ristipuude all seisvate ahastavate naiste ja rahumeeli maas istuvate veeringuid veeretavate valvurite vastandamine. Väga õnnestunud on Mantegnal ka pildi vasakul serval seisev nooruke Johannes, kelle pilk on suunatud kõrgel ristipuul piinlevale õpetajale. Selle teose originaal asub Louvre'is. Grünewald. Isenheimi altar. Colmar. Prantsusmaa. Salvador Dali. Ristilöömine. Metropolitan Museum. New York. Väga paljude Kristuse ristikannatusi kujutavate teoste hulgast nimetagem saksa kunstniku Matthias Grünewaldi (u. 1480-1528) peateost, nn. Isenheimi altarit. Praegu asub see altar Colmari linnas Ida-Prantsusmaal. Ristilöödud Kristus kõrgel ja süngel altaripildil mõjub kohutavate inimlike piinade kehastusena. Ristist vasakul

Muu → Piibli-teadus
1 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Renesanss

graafikuna; graafiliste lehtede sarja Suur Passioon(kristuse kannatuse lugu); veel üksiklehti- tuntumad Simpsoni võitlus lõviga, Nemeesis (kättemaks) ja Aadamat ja Eevad kujutav graafiliste lehtede sari; pärast teist Itaalia reisi hakkas tegelema maalidega; portreed: autoportree Kristusena, autoportree aktina; noore mehe portree; kõige täiuslikuim maal: 4 apostlit.; Grünewald - esimene saksa maalija, kes lähtus oma loomingus valgusest, värvidest; saavutas suure visionaarsuse; tuntuim Isenheimi altar; veel: Ristilöödud Kristus ­ Karlsruhe ja altarimaal Püha Mauriciuse ja püha Erasmusega. Cranachite maalijate perekond; kuulsaim Lukas Granach vanem - hävitas oma ande äärmise produktiivsusega; ei viimistlenud oma töid - polnud aega; töid: Aadam ja Eeva, hertsog Fromme portree; graafikast Martin Lutheri portree. Silmapaistvaim töö: Puhkus põgenemisel Egiptusesse; Hans Holbein noorem ­ portretist; pikemalt tegutses Inglismaal, hinnatud õukonna ja kõrgema seisuse kunstnik;

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
72 allalaadimist
thumbnail
7
docx

RENESSANSS

RENESSANSS Rinascita (itaalia keeles "taassünd", prantsuse keeles renaissance). Renessanss sai alguse Itaaliast ja seepärast tähistatakse ka selle erinevaid perioode itaaliakeelsete tähistustega: 14. sajand - eelrenessanss e trecento 15. sajand - vararenessanss e quattrocento (u 1400-1500) 16. sajand - kõrgrenessanss e cinquecento (u 1500-1520/30) Just Itaalias vabanes kunst kõige varem keskaegseist kammitsaist, tärkas huvi looduse järgimise ja antiikkunsti vastu. MIS TOIMUS? Lagunes naturaalmajandus, laienes tööjaotus, kaubandus arenes kiiresti, tärkas pangandus, tekkisid esimesed manufaktuurid, kiirenes kogu elutempo, leiti tee Indiasse ümber Aafrika, avastati Ameerika (1492), tekkisid uued majandusvormid linnades. Tähtsamateks keskusteks Itaalias olid: Veneetsia, Genova, Milano ja Firenze (pangandus, kaubandus ja tööstus). Linnakodanikele ei kuulunud mitte ainult majanduslik võim vaid ka poliitiline võim. ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Renessanss

Üksiklehtedest kuulsaim ,,Simsoni võitlus lõviga". On teinud ka väikese passiooni, sama seeria ainult väiksemas formaadis. Kuulsad vaselõiked ,,Rüütel, surm ja Kurat", ,,Neli apokalüptilist ratsanikku". Oli ka hinnatud maalikunstnik ,,Neli apostlit", ,,Aadam ja Eeva". Hinnatud portretist Hieronymus Holzschuheri portree. Autoportree Kristusena, aktina. Hinnatud ka joonistused loomadest. GRÜNEWALD (1470-1528). Eluloost on väga vähe teada. Tundis huvi valguse ja värvi vastu. Kuulsaim Isenheimi altar. Kindlalt temale omastavatest töödest on ,,Madonna roosiaias", ,,Püha Mauricius koos Erasmusega". Lucas CRANACH (1472-1553). Oli äärmiselt produktiivne, Hävitas sellega oma kunstiande (ideed ja isikupära said otsa). ,,Puhkus põgenemisel Egiptusesse", Dessau altar, portreedest ,,Saksi Katariina ja Frohmi hertsog", ,,Aadam ja Eeva ,,. Mütoloogilistel ainetel ,,Parise otsus". Teinud ka graafikat ,,Marthin Luther mungana", Hans Lutheri portree (Marthini isa).

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Romaani stiilist Flandria kunstini

ümmargune saal Saksa renessansi kunst 15. 16. sajand Trükigraafika levimine ­ Gutenberg · Eelduseks: paberi ja puulõiketehnika levik Vanem on puulõige ­ tugevad jooned, nurgelised Hilisem vasegravüür ­ paremini kujundatav, varjundid MARTIN SCHOGAUER · Arendas vasegravüüri · Madonnad, pühakulood, olestikupildid · Nt ,,Madonna mmurumättal" MATTIAS GRÜNEWELD · Hilisgootika ja renessansi vahepeal · Isenheimi kloostri kiriku kahe tiivapaariga altari maalingud · Kristus ristilööduna, vasakpoolses: Maarja, apostel Johannes, Maarja Magdalena, paremal pool: Ristija Johannes, välised altaritiivad pidulikumad, Maarja kuulutus , Kristuse sünd ja taevasseminek­ vikerkaarivärvidega ALBRECHT DÜRER · Graafikatehnika kasutaja · Puulõikesarjad ­ Kristuse kannatuslugu ja maarja elu, ,,Passioon" ­ suur ja väike

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
12
doc

11. klassi õpiku küsimuste vastused

Kuidas mõjutas see ühiskondlikke sündmusi 16. saj. alguse Saksamaal? Refomatsioon ­ usupuhastus, talurahvasõda. Reformatsioon ehk usupuhastus. Sel ajal elanud suurmeistrid ühendasid hilisgootika pärandiga Madalmaade ja mõnikord ka itaalia kunsti saavutused. Kunstinikud kujutasid rohkem inimeste omapära ja tundeelu. 5. Mille piirile võib asetada Matthias Frünewaldi loomingu? Hilisgootika ja renessansi piirile. 6. Kirjelda Grünewaldi peateost. Maalingud Isenheimi kloostri kiriku kahe tiivapaariga altaril. Suletud tiibadega altaril sünge tühi maastik ja tumeda taeva taustal ristilöödu, keskaegne meeleolu, aga tegelaskujud ja kompositsioon on ühendatud uusaegse kehade ruumilisusega ja naturalismiga. 7. Mille väljendamine oli sellest teoses peamise tähtsusega? Jeesus Kristuse inimlikkuse ja jumaliku loomuse väljendamine. 8. Keda saksa kunstnikest võib pidada tõeliseks renessansikunstnikuks? Albrecht Dürer 9

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
102 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Renessans-Barokk

4 Saksa kunst 15-16 saj. Trükigraafika levimine. Euroopas puulõige alates 14 saj. lõpust. Lõuna-Saksamaal leiutati 15. saj vanim sügavtrükitehnika vasegravüür- peenemad jooned ja varjundirikkamad pinnad kui puulõikel. 15. saj. graafika on enamasti usuline ja õpetliku sisuga. 16. saj. alguses reformatsiooni liikumine Saksamaal. Matthias Grünewald (üleminekuaegne kunstnik gootilt renessansile), Isenheimi altar. · Suletud tibadega altaril on näha sünge tühi maastik ja tumeda taeva foonil on kujutatud Ristilöödu. Vasakul ahastavad figuurid: Maarja, apostel Johannes ja Maarja Magdaleena- leinavad Jeesust kui inimest; paremal rahulikult Kristusele kui lunastajale viitav Ristija Johannese kuju. · Altari välimise tiibadepaari avamisel ilmuvad nähtavale pildid, mille rõõmsalt pidulikud värvid vastanduvad väliskülje karmile ülevusele

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
39 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Kunstiajalugu 13-18 sajand

11.2007 Eriti oluline graafika Gravüür - üksikud graafika leht Kõige tuntum Dürer Puugravüür ja vasegravüür (sakslaste leiutis Puugravüür - sinna lõigati sisse kujundid, mis kaeti värviga Puulõikeid võib nende klotside järgi teha ka sajandeid hiljem, mõned Düreri suuremad puulõike teosed on alles, nende järgi on tõmmiseid tehtud 17- 18.sajandil ja ka tänapäeval Vaskplaat nii kaua ei säili Matthias Grünewald Tiibaltar Isenheimi kloosterkiriku haiglas, mis ravis katku- ja nahahaigeid Kristus on väga piinlev ja ta keha on kaetud roheliste täppidega Mõjutanud saksa ekspressionistlikku maalikunsti Tavaline tiibaltar, kus puuduvad puust kujud ja reljeefid, praegu asub Prantsusmaal Colmari muuseumis Püha Antoniuse kiusamine Albrecht Dürer Mitmekülgne kunstnik, lisaks graafikale ka maalikunstnik ja kunstiteoreetik Pärit kunstnikuperekonnast, saavutas juba 13-aastasena nii hea tasemega

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
105 allalaadimist
thumbnail
20
docx

10. klass kunstikultuuri ajalugu

töid kavandades ja viimistledes. Tippteosed on ,,Sixtuse madonna", freskod ,,Ateena kool" ja ,,Parnass". Nimetamisväärsed kunstnikud olid veel mahedate ja lüüriliste piltide looja Giorgione ning kirglik ja rõõmus Tizian. Renessanss mujal Euroopas Saksamaal arenes trükigraafika, millest vanim oli puulõige, ja 15. sajandist uus filigraanne sügavtrüki tehnika ­ vasegravüür. Uuendusi hakkas viljelema Matthias Grünevald, kelle loomingusse kuulub väljendusrikas Isenheimi altar. Andekas portreteerija oli Hans Holbein noorem, kes hiljem Inglismaal töötades maalis kuningas Henri VIII portree. Kõige värskem, töökam, jõulisem ja detailirikkam oli Albrecht Dürer, kes oma kunstiõpetuse teooriaga on sajandeid olnud eeskujuks. Tema loomingus on ohtralt ülipeeneid vasegravüüre, puulõikeid, õlimaale, joonistusi ja visandeid. Innustust sai Itaalias õppides ja täiendas oma teoseid saksa tõsiduse ja täpsusega.

Kultuur-Kunst → Kunst
18 allalaadimist
thumbnail
35
docx

Egiptusest Futurismini

peamine. Dürer kajastab ääretu jõu ja väljendusrikkusega oma kodumaa ja ajastu vastuolusid. Peaaegu kõigies tema töödes võib jälgida kahe pooluse hea ja kurja valguse ja pidemsu , mõistuse ja tumedate jõudude meeleheitlikku võitlust. Saksa maalikunstnik mathis Gothardt, kuulub vaimulaadilt veel hilisgootikasse, kuid maalimisviis on tal sarnane renessansikunstnike omaga. Tema peateos on Isenheimi altar. Kirjeldus :sünge tühi maastik , tumeda taeva foonil kujutatud Ristilöödu käed on kui liigesest väljas kannatus rõvedalt edasi antud sümboolne pilt inimkonna kannatustest, mille toob kaasa katk meeleolu, kompositsioon on ühendatud kehade ruumilisuse ja naturalismiga selgusega esitatud inimlik ja jumalik loomus leinavad kui inimest ja viidatakse kui lunastajale · Pilet 3 1. Kreeta-MükeeneIII aastatuhandel e

Kultuur-Kunst → Kunst
37 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun