TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL MAJANDUSTEADUSKOND INTERVJUU ETTEVÕTJAGA Intervjuu Sergei O***, Ardinan OÜ Koostajad: Alina Olivson EALB31 Jekaterina Poršneva EALB31 Juhendaja: Doktorant Marianne Kallaste TALLINN 2015 Käesolev intervjuu oli läbi viidud Ardinan OÜ omanikuga. Firma hakkas töötama 6a. tagasi, mis tähendab, et turu keskkond oli veits teistsugune, kui praegu. Ettevõte valiku põhjuseks oli valdkond, milles see tegeleb ehk meretransport, ning firma spetsialiseerumine Reefer shippil ehk refrigiraator transpodil. Intervjuu küsimused olid koostatud tuginedes juhendile, kuid mõned lisandid küsitleja poolt on siiski olemas.
Praegu töötab seal 7 inimest. Aastal 2015 firmakäive on kasvanud kuni 315000 eurot ning aastal 2016 prognoositakse veel kasvu. Firmal on hästi lai spekter trükkimisteenuseid: altes visiitkaartidest kuni fotoklaasi tootmiseni. Korralik printimismasinate park lubab neil leida personaalset komplekset lahendust peeaegu igale soovile. Ettevõtte omanik on sihikindel ning väga töökas. Tal on kõrgharidus nii IT- kui majandusvaldkonnas. Enne antud firma avamist oli tal juba kuskil 3 aastane ettevõtmiskogemus. Idee avada trükkimisteenusi pakkuva ettevõtte tekis tal üsna spontaanselt. Tuli soov proovida ennast sellises valdkonnas kuna tundus, et turg nõuab veel pakkumist. Ettevõtte on asutatud ilma konkretseäroplaanita ja nii kliendi, kui konkurendi uuringuid jäid tegemata. Ettevõtja pidi liikuma samm-sammult luues ettevõtlusprotsessi nende ressurssidega, mis oli tal kättesaadavad. Tasapisi õppis
48 ÄRIMUDEL INFRASTRUKTUUR PAKKUMINE KLIENT Peamised partnerid Peamised tegevused Väärtuse loomine (pakutav Kliendisuhted Sihtgrupp lisaväärtus) -Firmad, mis tegelevad - Värvimiskamerate (autode - Pikaajaline kogemus antud -Individuaalne lähenemine -Firmad, mis tegelevad autovärvimisega; jaoks) teenindamine ja valdkonnas; igale klientidele; samas või sarnases remont; valdkonnas; -firmad, mis pakuvad - töö tehakse ainult lepingu - vajaduse korral väljasõit autokeemiat; - kliendibaasi laienemine; alusel; objektile
Nii oli oma ettevõtte loomine väga mõistlik valik. Üks peamistest raskustest ettevõtte käivitamisel oli see, et Töötukassa lükkas äriplaani tagasi. Kuid siis esitati see EASile ning sealt saadi positiivne vastus. Kriitiline seik oli seotud ka ettevõtte rajamisega. Nimelt, oli notari abi märkinud dokumentidele puuduliku aadressi ning sellest tekkis suur segadus. Asja tegi keeruliseks ka see, et ta ei tunnistanud oma viga seni kuni ettevõtja ise helistas notarile ja ta teatas, milles on asi. Samal ajal oli notari abi juba ise ka õnneks jõudnud järeldusele, milles on viga ja parandas selle. Antud ettevõtte äriidee eristus teistest firmadest sellega, et sellel olid lühikesed tellimisjärjekorrad, tooteid valmistati naturaalsest puidust ning ka hind oli odavam, kui sama tegevusvaldkonna konkurentidel. Olulisim sihtmärk oli leida oma firmale koht turul. Pakkuda kliendile tooteid oma ala parimatelt.
ressursse omavahel kombineerides. Pareto-efektiivsuse kriteerium väidab, et kõik punktid võimaliku tootmise piiril on efektiivsed ning asudes ühes neist punktidest saab ühe hüvise tootmise suurendamiseks ressursse ümber jaotada vaid teise hüvise tootmise vähendamise arvel. Kui ressursse tuleb juurde või nende kvaliteet paraneb, nihkub VTP pikaajaliselt majanduskasvu tõttu koordinaattelgede nullpunktist kaugemale. 2. Alternatiivkulu printsiip See tähendab, et mida enam soovitakse tarbida teist hüvist, seda enam tuleb esimese hüvise tarbimist piirata. Saamatajäänud tulu parimast alternatiivsest kasutamata jäänud võimalusest. 3. Nõudmise üldine seadus- nõudlusfunktsioon ja selle nihked Nõudlusseaduse kohaselt: Muude tingimuste samaks jäädes, mida kõrgem on hind, seda väiksem on nõutav kogus. 4. Turutasakaal- tasakaaluhind ja tasakaalukogus. Maksimum ja miinimumhinnad.
EESTI-AMEERIKA ÄRIAKADEEMIA JUHTIMISE ALUSED Konspekt Koostaja: Ain Karjus 2012/2013. õa. SISUKORD Jrk. nr. Nimetus Lk. nr. Sissejuhatus 6 1. Juhtimine ja juht 7 1.1 Juhtimine ja juht: üldmõisted ja funktsioonid 7 1.1.1 Juhtimise (mänedzmendi) üldmõisted 7 1.1.2 Juhtimise koht ja roll 8 1.1.3 Põhilised juhtimisfunktsioonid 8 1.1
turismiettevõtluse spetsialiseerumise lõpueksami märksõnad Teeninduspsühholoogia 1. Teenindusühiskonna ja majanduse areng Teenindusühiskonna tekke ja kasvu peamised põhjused tulenevad ühiskonna ja töömaailma muutustest: Kasvav jõukus suurem nõudlus teenuste järele nagu kodu koristamine, akende pesemine jm mida varem tehti ise. Vaba aja väärtustamine suurem nõudlus reisi, SPA, toitlustusteenuste järele. Suuremad eluootused suurem nõudlus hooldekodude ja tervishoiuteenuste järele Vajaduse kasv teeninduslike oskuste järele. Toodete suurem kompleksus suurem nõudlus remondi ja parandusteenuste järele. Kasvav komplitseeritus igapäevaelus suurem nõudlus abielunõustajate, advokaatide, maksunõustajate, töönõustajate järele. Kasvav tähelepanu ökoloogiliste ja säästva arengu küsimustele suurem nõudlus.
TARTU ÜLIKOOL Majandusteaduskond Rahvamajanduse instituut Tiina Niin KUURORDIKONTSEPTSIOONI DISAINIMINE PÄRNU LINNA NÄITEL Magistritöö ärijuhtimise magistri kraadi taotlemiseks (Teenuste disain ja juhtimine) Juhendaja 1: lektor/teadur Diana Eerma Juhendaja 2: lektor Heli Müristaja Tartu 2011 2 SISUKORD Sissejuhatus......................................................................................................................3 1. Kuurordikontseptsiooni disainimise teoreetilised alused........................................6 1.1. Kuurortide ja spaade ajalooline kujunemine, liigitamine ja arengutrendid. .6 1.2. Turismisihtkoha arenduse ja turunduse põhimõtted......................................13 1.3. Teenuste disainimise alused ja trendid.........................
Kõik kommentaarid