Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Eneseanalüüs - sarnased materjalid

prade, elda, emotsioonid, kasutan, tagaj, tleb, istan, tunnen, iges, rele, teoorias, hholoogi, senini, jagades, likoolis, tteid, eneseavamine, tutvused, varasemast, kuulaja, itsa, vastuseks, naeruv, minult, hjustavad, tuppa, helepanu, andes, muredest, minatasandid
thumbnail
4
docx

Eneseanalüüs

1.1 Catell 16PF temperament Catell 16PF temperamendi testist tuli välja, et olen koleerik. Ma ei ole päris nõus sellega, et ma olen täilik koleerik. Lugedes neid temperamenditüüpe, tundub, et igas kirjelduses on midagi mis sobib minu temperamendiga kokku. Koleerikut on minus muidugi rohkem, kui teisi isikuomadusi. Koleerik on tundlik, rahutu, agressiivne, ärrituv, tujukas, impulsiivne, optimistlik ja aktiivne inimene. Ma arvan, et meis kõigis on need tunded, emotsioonid. Koleerik on keevaline ja tormakas, mina kohe kindlalt ei ole keevaline,ega tormaks. Minule käib pidem selline lause. Tasa sõuad kaugele jõuad. See on täitsa õige, et võta endale sageli ülesandeid rohkem kui täita suudan. Olen sellest teadlik. Ja olen hakkanud sellele tähelepanu pöörama ja vähem kohustusi enda kanda võtma. Vaidlustest püüan üldjuhul teistest üle kõneleda, kui mul on õigus. Mulle meeldib vaielda.

Isiksusepsühholoogia
100 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Eneseanalüüs

Eneseanalüüs Minu tugevad küljed on järgmised: ma olen väga täpne ehk siis mulle meeldib igale poole jõuda just nii, et jääb paar minutit aega veel. Näiteks kui pean kusagil olema kell 8.00 siis tavaliselt jõuan paar minutit varem või siis täpselt. Hilineda mulle ei meeldi. Ma olen ka hea pingetaluvusega, seetõttu, kuna olen töötanud klienditeenindajana ja seal töötades sa ei tea kunagi, millised inimesed tulevad sinu juurde. Mõtlen selle all just seda, et millises tujus või olekus nad on, sest kui klienditeenindaja peaks tegema kliendi arvates midagi valesti siis klient elab oma pahameele alati just klienditeenindaja peale välja. Samuti olen ma hea suhtleja ja seal juures väga positiivne eriti siis kui pean ajama ametlikke asju. Ma olen ka kohusetundlik, teen alati kõik asjad ära õigeks ajaks. Tööl on see omadus väga suureks plussiks eriti sekretäri töös, sest sekretär võib saada erinevatelt inimestelt tööüle

Psühholoogia
50 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Eneseanalüüs

Näiteks ka oma suhtes, mulle meeldib teada millega mu poiss päeva jooksul on tegelenud ja mis ta edasi plaanib teha. Võib olla tõesti ma elan natukene minevikus, kuna ma võin ju inimestele andestada nende tehtu mulle, kuid ma kunagi ei unusta seda ära. Ma olen loonud enda ümber kaitsekilbi ja usaldan täielikut vaid oma kahte sõpra. Ma ütleksin, et olen üsna toetaja. Ma tahan alati kuskile kuuluda ja kui ma ei kuulu, siis ma tunnen end üksiku või mittevajalikuna. Selle tõttu suhtlen ma pidevalt inimestega ja tekitan endale palju uusi suhteid, mis ei pruugi olla isegi pikaajalised. Mul pole erilist probleemi suhtlemisega, kuna tavaliselt on mind üsna ruttu omaks võetud. Ma olen üsnagi abivalmis, aitan teisi niipalju kui on minu võimuses. Aitan oma sõpradel teha ära asjad, mida nad ise ei soovi teha ning loodan selle eest pärast tunnustust saada. Ma

Psühholoogia
146 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Eneseanalüüs

Ainuke konflikt - kui keegi pole päri tema seisukohaga, mida ta peab õigeks. Vastavalt sellele konflikti lahendamine võib muutuda teise kallutamiseks oma poolele. STRESS Stress on väga kerge tulema.Ületamatu stressi poolt esile kutsutud kramplikkus segab mul täita korralikult kohustusi ja õppetööd. Tagajärjena ümbritsevate silmis näen ma välja liiga nõudlikuna, ärritatuna, paindumatuna ja kannatamatuna.Stressi tulemusena tunnen end nagu minust oleks elujõud välja pumbatud. Test ütleb,et tekkinud ülekurnatust tugevdavad une ja söögiisu kaotus. Selliste ressursside kurnatuse juures ISTJ tüüp pole võimeline normaalselt töötama ning täitma oma kohustusi teiste suhtes. Rõhutus ja apaatia kasvab sellest, et tema põhivajadused jäävad rahuldamata; sealjuures ümbritsevatega vastastiku mõistmise saavutamine osutuvad veelgi raskemateks. Stressi tõttu ma ei saa õppida nii hästi kui ma tahan

Psühholoogia
390 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Eneseanalüüs

Eneseanalüüs · Minu huvid Minu kõige olulisem huvi on tantsimine. Minu suureks huviks on ka väikeste lastega tegelemine, nendega mängimine ja nende eest hoolitsemine. Minu ülejäänud huvid on söögi valmistamine, reisimine, sõpradega suhtlemine ning uute inimestega tutvumine. · Minu võimed Mind on kiidetud toidu valmistamise oskuse pärast. Ma oskan väikeste lastega hästi toime tulla ning jääda nendega suheldes alati rahulikuks. Kui töötasin ajutiselt eralasteaias abikasvatajana, siis eelistasid väikesed lapsed sageli minu seltskonda teiste kasvatajate omale, olid pidevalt minu ümber ja suhtlesid minuga vahetult. · Minu väärtused Kõige suuremad väärtused on mu vanemad, mu õde, vanaemad-vanaisa ning mu lemmikloom jänes. Oluliseks väärtuseks pean haridust. Tähtis on jagada paljudele armastust. Elus väga oluline väärtus on tervis. · Rollid Minu peamised rollid on olla laps oma vanematele, õde, lapselaps

Psühholoogia
728 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eneseanalüüs

Ma mõtlen küll kiiresti ja võtan infot vastu kiiresti, kuid vajan aega selleks, et informatsioon töödelda ja asjad läbi mõelda. Mulle meeldib mõtisklemine, unistamine, fantaseerimine ja arutlemine. Mulle meeldib jälgida olukordi ja inimesi, lahendada probleeme, kuulata, vajadusel nõu anda ja lohutada. Püüan probleemidesse süveneda, mitte lahendada pinnapealselt, suudan saavutada enese üle kontrolli ja ennast kohandada vastavalt situatsioonidele. Kus vähegi võimalik kasutan õppimises ja muudes situatsioonides piltlikku ettekujutamist, mälu. Nii jääb paremini meelde ning püsib mälus pikka aega. Raamatuid või tekste lugedes tekivad pähe sündmuste ahelad nagu oleksin ise peategelane sündmuste keerises. Lugedes saan emotsionaalse kogemuse, et pikka aega on raske uut asja või raamatut käsile võtta. Istudes tundides või nüüd loengutes ei meeldi mulle kuulata lektoreid, kes räägivad kuiva teooriat, kasutavad raskeid termineid

Psüholoogia
659 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Eneseanalüüs

tegevus, mis nõuab külma närvi, selget mõistust ja piisavalt aega. Arvan, et konflikte ei saa lahendada vägivallaga. Esmalt tuleb välja selgitada probleemi tegelik olemus ja osapoolte arvamused. Selge, et on vale vaadata asja ainult minu enda vaatenurgast ja kui raske see ka pole tuleb arvestada ka teise poolega, mida ma tavalisel teen. Tavaliselt püüan mind mittehuvitavad ärritusi mitte tähele panna ja ebameeldivatele olukordadele reageerida kohe. Kui õnnestub, hoian emotsioonid kontrolli all ja kasutan pinge maandamiseks asendustegevust, nt huumorit. Tundub, et huumor pidurdab soov rünnata ja võita iga hinna eest. Siin on kohane teha ettepanekuid muutusteks ja olla konkreetne selles, mida tahad või ootad. Ei aja tühja juttu! Olen märganud,et paljud inimesed kardavad välja öelda, mida nad tahavad ja sellepärast nad ei saagi, mida nad tahavad. Ja isegi, kui asi on lahenenud positiivselt jääb ,,mõru maitse suhu". Kas ma käitusin

Suhtlemine
38 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eneseanalüüs

käitub vääralt. 3. Esmamulje Olen viisakas ­ 99% teretan esimesena ning samuti käib juurde naeratus. Konkreetne ­ soovin võimalikult kiiresti jõuda eesmärgini. 4. Ma mõtlesin ning ei leidnud ühtegi parasiitsõna. Samuti ei osanud abikaasa ega sõbrad midagi öelda. Parasiitliigustusteks võiks pidada seda, kui olukordades kui ma end hästi ei tunne, siis puudutan oma juukseid ja jalg läheb istudes automaatselt üle põlve. 5. Suhtlemistõkked. Kõige rohkem kasutan lahenduste pakkumist(kamandamist,ähvardamist) ning seda enam laste peal. Minu puhul on tavaline ütlus lapsele ­ ,,kui sa kohe oma tuba ära ei korista siis ei näe sa multikaid" või siis ,,õpi kohe ära" , ,,tee ruttu, mis sa jokutad" . Olen üpris veendunud, et see kamandamine pärineb minu enda lapsepõlvest, sest minu ema on siiani jäärapäine kamandaja. Loomulikult tahaks sellest tõkkest vabaneda. Samuti olen ma kindlaks teinud, et käsutamine ei vii kuhugi

Väljendusoskus
143 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eneseanalüüs - taju kanalid

Eneseanalüüs Tegime tunnis huvitava testi nimega taju kanalid, millest sain teada, et enamuse informatsioonist saan ma seda asja tunnetades. Järgnevad nägemine, kuulmine ja haistmine, kõik sama tulemusega. Kõige vähem infot saan selle testi põhjal maitsemeele kaudu. Ma arvan, et see test on ka enam-vähem õige tulemusega, sest järele mõeldes pean ma selle kõigega nõustuma. IQ testis olin TOP 10 hulgas enam-vähem keskel. Samas oleks ma võinud olla ka kõrgemal, kuna viimases osas ma ei viitsinud enam sellega eriti tegeleda ja panin vastuseid nii nagu käsi arvas. Selle põhjuse tõttu oli isegi üllatav, et ma pingereas nii kõrgel olin, kuigi samas ei saa ma ka kindel olla, et kõik seda testi tõesti tõsiselt võtsid. Vanasõnade testi järgi tuli välja, et ma olen vastasseislik inimene ehk ei rahuldu enne kui leian õige lahenduse ning pooldan koostööd. Järgmisena tuli testi järgi pealetung, ehk võidutahe

Psühholoogia
37 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Eneseanalüüs

· Kohusetundlik · Järeleandlik · Viisakas · Raske tulla toime stressiga · Kannatlik · Pabistaja · Arvuti kasutamise oskus · Aeglane kohanemine · Pean kinni kokkulepetest · Ei oska oma arvamust väljendada, · Tunnen vastutust oma tegude eest põhjendada ja kaitsta · Tunnen huvi kaasinimeste probleemide · Võõrkeeled ja murede vastu · Vastutan oma valikute ja otsuste, endale võetud kohustuste eest · Tunnistan oma eksimusi · Andeks palumine Minu tugevatest külgedest Minu nõrkadest külgedest tulenevad võimalused tulenevad ohud

Sissejuatus õpingutesse
96 allalaadimist
thumbnail
2
docx

ENESEANALÜÜS: MINA SUHTLEJANA

Oma pereliikmetega suhtlen silmast-silma igapäevaselt kuna nad on ka kõige rohkem minu ümber.Tuttavatega suhtlen palju, kuid ka sama palju interneti vahendusel. Kiire elutempo tõttu pole alati võimalik kõikide inimestega kokku saada kuid erinevad virtuaalsed suhtlemisvahendid aitavad seda probleemi lahendada. Facebook annab hea võimaluse näha, mis toimub minu ümberolevate inimeste elus ja samuti ka nendega suhelda. Msn on peamine n.ö moodne suhtlusvahend, mida kasutan sõprade, tuttavate ja lähedastega suhtlemiseks kui neid parasjagu silmast-silma näha pole võimalik. Teiste inimeste erinevuste suhtes, pean ennast üsnagi tolerantseks inimeseks. Mind isiklikult ei häiri, kui inimene omab tavapärasest erinevat maailmavaadet, välimust, ellusuhtumist, orientatsiooni, rassi. Minu jaoks on oluline see, et inimesega oleks meeldiv suhelda ja koos olla. Kui inimesega on koos hea olla, siis ei oma sellised asjad mingit tähtsust. Mida rohkem

Inimese füsioloogia
40 allalaadimist
thumbnail
4
docx

ENESEANALÜÜS

33. seltskonda armastav__ __ _x_ __ __ üksildust arm astav 34. sitke, visa __ __ _x_ __ __ kergesti murduv 35. tugev __ __ _x_ __ __ nõrk 36. pinnapealne __ __ __ x__ __ põhjalik 37. taiplik __ __ x__ __ __ vähetaiplik 38. alandlik __ _x_ __ __ __ kõrk 39. aktiivne __ __ _x_ __ __ passiivne 40. tuleviku suhtes kindel __ __ _x_ __ __ tuleviku suhtes kartlik. Minust jääb väga kergesti vale mulje. Ma ei tea, miks see nii on, aga väga sageli arvatakse minust hoopis midagi muud kui ma ise tunnen. Mind peetakse väga rõõmsameelseks ja suhtlemisaltiks inimeseks. See on täielik eksiarvamus. Tegelikult olen ma väga vaikne, häbelik ja tagasihoidlik inimene. Seda ei usu muidugi mitte keegi. MINU ROLLID Minu peamised rollid on olla ema, abikaasa, õde, sõbranna, hooldaja, laps, hea sõber, alluv,õpilane. MINU TUGEVAD KÜLJED

Sotsiaaltöö
66 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Eneseanalüüs

Minu õpistiil Olen õppija, kes on võimeline uut materjali omandama nii omaette mõtiskledes, kui aktiivselt praktikumides või rühmatöös kaasa lüües. Mulle meeldivad konkreetsed ja selged ülesanded. Oskan olla tähelepanelik ja suhtun ülesannetesse hoolikalt. Õpin materjali järgides järk-järgult kõiki ülesannete loogilisi astmeid. Mõnikord on mul probleeme ülesannete ja teemade tervikliku mõtte tabamisega. Õpistiil võrreldes varasemaga Üks kõige suurem muutus mida olen märganud on see, et kui varem õppisin ma vanematele, et nemad rahul oleksid, siis praegu õpin ma ennekõike ikka iseenda jaoks. Õppimine ei tundu enam nii suure kohustusena. Tänu sellele pööran praegu õppimisele rohkem tähelepanu. Mida väärtustan Mina väärtustan pigem tasakaalu jõukusele. Minu jaosk ei ole raha, edu ja kärjaar esmatähtis. Enamus inimeste unistus on elada niimodi, et ei peaks raha pärast muretsema. Minu jaoks on tähits, et ma olen oma tööga rahul. Tahan n

Eesti keel
97 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Eneseanalüüs

K109 Tartu Mitteverbaalne suhtlus ehk kehakeel Minu tugevused: Vahemaa suhtlevate inimeste vahel: Tavaliselt kui ma inimestega räägin siis hoian piisavalt vahet, et saaks mugavalt suhelda. Hääletoon: On samuti piisavalt kõva ja piisavalt vaikne. Oleneb olukordadest ja inimestest. Kuid enamasti siiski kui hoogu satun muutub hääletoon veidi valjemaks. Seismis- ja istumisviis: Oleneb olukorrast, kasutan nii seismist kui istumist. Riietus, soeng, ehted, lõhn: Hoian enda välimuse igapäevaselt ja täiesti kindlalt alati puhta ja korralikuna. Seda ainult võibolla välja arvatud puhkepäevadel kodus kui pole vaja kusagile minna ega kedagi külla oodata. Aga see ei tähenda, et ma kodus olen räpakas või minu kodu pole puhas ja korralik. Ma lihtsalt pole võibolla nii hoolitsetud kui muidu. Liikumisviis: Närvis olles hakkan kas rääkides kätega vehkima, edasi-tagasi

Klienditeenindus
125 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eneseanalüüs

Eneseanalüüs Minu nõrgaks küljeks teenindajana on kindlasti hirm võõrkeele ees. Ma saan kliendist kenasti aru, aga kui pean vastu rääkima, siis hakkan kokutama. Kliendil jääb minust halb mulje ja ma ise tunnen ennast halva teenindajana. Suureks hirmuks on nimelt see, et ma kardan, et naerdakse mu vigade üle, mida ma võõrkeelt rääkides teen. Väga tihti on jäänud klient abita ja seda kõike kõigest sellepärast, et ma kardan võõrkeeles rääkida. Õnneks on mind mu kallid kolleegid mõningatel situatsioonidel aidanud. Minu tugevaks küljeks teenindajana on kindlasti rõõmsameelsus, soov klientidega suhelda ning aktiivsus. Mulle meeldib ühe tööpäeva jooksul teha mitut erinevat tööd

Enesehindamine
91 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Eneseanalüüs

Eneseanalüüs Oleksin raamat: „Üksilduse kummalised teed.“ Tihti mind ei mõisteta ja raske on leida uusi tuttavaid, kuna olen omaette hoidev. Raamatus on palju halle toone, kurba ning raamatu lõpu poole positiivset juttu. Raamatus on sellised pealkirjad: enda paremini mõistmine, oma mina leidmine, olevikus elamine, terviklikuma elu elamine, rahu leidmine, kuidas teistega kergemini suhelda, julguse leidmine ja üksildusega võitlemine. Igaüks meist on loodud ühtekuuluvuse jaoks ja kõigil on õigus täisväärtuslikule elule. Kui kirjutaksin raamatut, siis teemad, mida välja tooksin oleks oma kogemuste kirja panemine ja enda sisemiste deemonitega võitlemine ning lahenduste leidmine. Kõige raskem oleks kirjutada teemadest: kuidas teistega kergemini suhelda ja julguse leidmine, kuna nendes pole kogemusi ja pole nendele teemadele keskendunud. Kustutaksin ära peatüki- olevikus elamine, kuna elan olevikus ja olen õppinud enam mitte el

Enesehindamine
10 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Enese analüüs

Eneseanalüüs Minu temperamendi tüüpi iseloomustab kõige rohkem flegmaatik. Flegmaatik on passiivne, hoolikas, mõtlik, rahuarmastav ja ühtlane inimene. Minu õppimis- ja tööstiili iseloomustab see, et mul läheb kauem aega õppimisega ja tööd teen sihikindlalt ning põhjalikult.Minu temperamenditüübiga sobivad elukutsed on spordiga seotud alad. Minu temperamenditüübiga läheb mu iseloom sellega päris hästi kokku. Ma olen aktiivne, iseseisvne, enesekindel, rõõmsameelne, järjekindel, julge ja usaldav. Veel on iseloomulikud tunnused mulle lobamokk, endaõigustaja. Kuid arendama peaksin töökust, kannatlikust,tähelepanemist ja abivalmi. Minu jaoks on kõige olulisemaks suhted sõpradega, sportlikud saavutused, perekond ja korralik haridus. Kõige olulisemad sealt on ikkagi sõbrad, sport ja haridus. Kuigi kool mulle ei meeldi tuleb see tulev

Enesehindamine
45 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Eneseanalüüs suhtlejana

poleks ma oma eluga nii kaugele jõudnud. Silmast silma suhtlen igapäevaselt oma vanemate, koolikaaslaste ning lähedaste sõprade ja sõbrannadega. Kuna aga inimesi mu umber on rohkem kui ainult lähedased inimesed, siis kõigi jaoks paraku näost näkku vestlemiseks aega ei jätku. Siinkohal tulevad appi internetiajastul loodud sotsiaalmeedia veebilehed nagu Facebook ja Google+, aga ka internetipõhine helistamine Skype’i kaudu. Nendest kolmest kõige rohkem kasutan ma Facebook’i, tõsi viimasel ajal üha harvemini, aga mitte pigem suhtlusvahendina, vaid see lihtsalt annab hea ülevaate, mida keegi sõprades parasjagu oma eluga korraldamas on. Küll aga on nutitelefon see, mis aitab mind ühenduses hoida nii kaugemate kui ka lähedaste sõpradega. Olgu selleks, siis mitmekümneminutilised telefonikõned või pidev sms’mine. Teiste inimeste erinevuste suhtes, olen enda arvates üsnagi tolerantne inimene. Mind

Avalikud suhted
59 allalaadimist
thumbnail
4
docx

SWOT analüüs

Järvamaa Kutsehariduskeskus Müügikorraldaja MK – 15 SWOT analüüs Ave Mändmaa Paide 2015 TUGEVUSED NÕRKUSED osavõtlik tagasihoidlik usaldusväärne kompleksid (punastamine) heatahtlik mugavus/laiskus mõistlik kannatlik VÕIMALUSED OHUD luua oma kliendibaas usaldamatus suurendada klientuuri võimaluste mitteärakasutamine koolitada võrgustik konkurents

Enesehindamine
41 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Lapsehoidja eneseanalüüs

Suuremad koristustööd jäävad lõunauinaku ajaks või päeva lõppu. Koristamise eesmärgid on: pindade puhastamine ja puhtana hoidmine, ruumide korrashoiud tagamine, haigust tekitavate mikroobide hävitamine, normaalse töö- ja elukeskkkonna loomine. Põrandapinnad peavad olema kergesti puhastatavad, samuti seinad, uksed ja aknad. Kasutan ainult looduslike puhastuvahendeid või võimalusel üldse mitte midagi peale vee. Igal võimalusel proovin lapsi kaasata tegevustesse, mis õpetab jälle juurde sotsiaalseid oskusi. Oma voodi korrastamine peale uinakut, samuti enda järel prahi ära viimine on juba 1,5 -3 aastastel jõukohane. Samuti saame lastega arutada millises toas on mõnusam olla kas koristatud ja puhtas või

Lapsehoidja
345 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Eneseanalüüs portfooliona

Eneseanalüüs portfooliona ISIKSUS Mugavusi ihkav romantik Olen õrnatundeline, kuid sihikindel, tundlik, energiline, mitmekülgne, seltsiv ja viisakas, kuid tihti ei näita ma maailmale oma tõelist palet, lahke ja kaastundlik, haavun väiksemagi eksliku märkuse peale, tagasilöögid ja arvustused lähevad südamesse, teadmishimuline, korraarmastaja, meeldib elada unistustes, väiksed asjad ärritavad mind. Olen ka uuendaja, kes näeb pidevalt midagi uut ja huvitavat. Olen suurepärane ajakirjaniku tüüp, kes ei taha "mängust" välja jääda, ei taha, et mind millestki huvitavast ilma jäetakse. Mul on palju kujutlus- ja algatusvõimet uute projektide käivitamiseks ning palju impulsiivset energiat nende realiseerimiseks. Tihti olen mingist ideest või projektist olla niivõrd haaratud, et kõigeks muuks jääb vähe aega. Minu entusiasm haarab, nakatab asja vastu huvi tundma teisigi inimesi. Hea suhtlemisvõimega tajun ma hästi teiste suhtumist p�

Enesehindamine
52 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eneseanalüüs: Mina õppijana

ning süsteemsemaks muuta.Õpistrateegiad on õpitud tegevuskavad, mida kasutatakse teadmiste, oskuste omandamiseks, töötlemiseks, kasutamiseks, eriti aga oma õppimise juhtimiseks ja kontrollimiseks. On nii otsesed kui kaudsed strateegiad. Otsestest õpistrateegiatest kastutan enamasti mälustrateegiat: meeldejätmise muudab kergemaks mõtteliste seoste loomine. Kõik uus, mille omandan, viin seosesse sellega, mida juba varem tean. Mingil määral kasutan ka tunnetuststrateegiat: teabe edastamine, analüüsimene, selgitamine ning info struktureerimine. Kaudsetest strateegiatest võiks nimetada kõiki kolme: metakognitiivset- põhineb eneseanalüüsil. Afektiivset ehk tundepuhangulist strateegiat.Sotsiaalset strateegiat minu puhul küll vähem, aga päris kõrvale seda siisi jätta ei saaks. Õpikäsitlusi on eristatud 5 erinevat suunda, mis võimaldavad selgitada ja mõista erinevaid tahke

Ühiskond
325 allalaadimist
thumbnail
1
docx

ENESEANALÜÜS: MINA SUHTLEJANA

silmast-silma igapäevaselt kuna nad on ka kõige rohkem minu ümber. Sõprade ja tuttavatega suhtlen samuti palju päriselus, kuid ka sama palju interneti vahendusel. Kiire elutempo tõttu pole alati võimalik kõikide inimestega kokku saada kuid erinevad virtuaalsed suhtlemisvahendid aitavad seda probleemi lahendada. Facebook annab hea võimaluse näha, mis toimub minu ümberolevate inimeste elus ja samuti ka nendega suhelda. Msn on peamine n.ö moodne suhtlusvahend, mida kasutan sõprade, tuttavate ja lähedastega suhtlemiseks kui neid parasjagu silmast-silma näha pole võimalik. Teiste inimeste erinevuste suhtes, pean ennast üsnagi tolerantseks inimeseks. Mind isiklikult ei häiri, kui inimene omab tavapärasest erinevat maailmavaadet, välimust, ellusuhtumist, orientatsiooni, rassi. Minu jaoks on oluline see, et inimesega oleks meeldiv suhelda ja koos olla. Kui inimesega on koos hea olla, siis ei oma sellised asjad mingit tähtsust. Mida rohkem

Suhtlemisõpetus
420 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Eneseanalüüs - „Mina õppijana“

koostan endale kindla õppimise päevakava. Päevakava aitab mul koduülesandeid paremini planeerida. Märgin ka sinna aja, mil olen koolis, aga samuti õppimise kodus. Sinna ma märgin need päevad, millal pean tööl olema, et oleks kergem aega planeerida. Ma püüan ,kui on võimalik , õppimise planeerida iga päev ühele ja samale ajale, siis ma harjun päevarütmiga ja õpitu jääb paremini meelde. Ma arvan, et pärast õppimist on vaja kindlasti teha pausi ja koguaeg kasutan seda õppeviisi. Puhkepausid on vajalikud selleks, et õpitu meelde jääks ja kinnistuks. Näiteks ma teen peale 1,5- tunnist õppimist 20- minutilise puhkepausi. Vahel teen ka nii, et iga erineva õppeaine järel on väike paus. Kindel puhkeaeg aitab mind nii psüühiliselt kui ka füüsiliselt paremas vormis hoida. Viimane, mida ma tahan rääkida ,et enne, kui hakkan õppima, kirjutan üles selle, mida tahan leida. Seega, kui mul kerkib mõni probleem, siis ma

Kirjandus
291 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Praktikaaruanne - Eneseanalüüs

Tallinna Ülikool Kasvatusteaduste Instituut Andragoogika osakond Terje Üürike PRAKTIKA ARUANNE Eneseanalüüs Praktika koordinaator: lektor Marin Gross Tallinn 2009 Oma seitse nädalat praktikat läbisin ma AS Eesti Post koolitusosakonnas. Kuna Eesti Postis töötab kokku 3800 inimest, siis võin julgelt öelda, et organisatsiooni suuruse tõttu oli tegevust rohkelt ja sisseelamine ja asjadest arusaamine võtsid omajagu aega. Kindlasti ei saa ma öelda, et minu tegevuses midagi totaalselt ebaõnnestus. Seega püüan käesolevas aruandes anda analüüsiva ülevaate oma positiivsematest ja negatiivsematest kogemustest praktikaajal. Alustaksingi siis positiivsetest kogemustest, mida tuli ette üsna palju. Kõige meeldejäävamaks kogemuseks oli kindlasti Teenindusseminari organiseerimise abistamine. Kuna ma ei ole oma elus veel nii suurt üritust korraldanud ega aidanud korraldada (seminar 130-le ini

Enesejuhtimine
312 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Klienditeeninduse eneseanalüüs

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL MK16 Grete Rudenaite KLIENDITEENINDUS Eneseanalüüs Õppejõud: Liina Maasik Mõdriku 2017 Eneseanalüüs Esmamulje minust on tihtipeale inimestele väga ülbe, tundma õppides aga saavad aru, et olen väga lõbus inimene, armastan huumorit, olen väga konkreetne ja austan inimesi kui mind austatakse. Ka ise langen vahest esmamulje ohvriks ja mõistan inimese hukka enne kui kedagi tundma õpin, see on väga halb komme ja see tuleb ära unustada. Klienditeenindajana pean ma püsima enesekindel, alati rõõmus ja valima oma hääletooni vastavalt vajadusele, sõnastust valima ning ma ei saa lasta endal emotsionaalseks muutuda. Minu väga suureks tugevuseks on suhtlemisoskus, oskan klientidega suhelda , olen siiras ning alati naeratus suul ja üldjuhul lahkuvad nad minu juurest alati positiivse emotsiooniga ning tulevad ka tag

Klienditeenindus alused
18 allalaadimist
thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

Viire Sepp Andekusest ja andekatest lastest Tartu 2010 Toimetanud Kairit Henno Kaane kujundanud Maarja Roosi Küljendanud Kairi Kullasepp Autoriõigus: AS Atlex ja autorid, 2010 Kõik õigused kaitstud. Igasugune autoriõigusega kaitstud materjali ebaseaduslik paljundamine ja levitamine toob kaasa seaduses ette nähtud vastutuse. Käsikirja valmimist on toetanud Euroopa Liit ja Euroopa Sotsiaalfond AS Atlex Kivi 23 51009 Tartu Tel 734 9099 Faks 734 8915 [email protected] www.atlex.ee ISBN: 978-9949-441-73-0 Sisukord 3 Sisukord Eessõna 5 Mis on andekus 7 Intelligentsus ja erivõimed 14 Kuidas andekad lapsed mõtlevad 25 Andekus ja loovus 31 Motivatsioon 40 Eesmärgi ja tasu mõju motivatsioonile

Psühholoogia
111 allalaadimist
thumbnail
178
docx

ISIKSUSEPSÜHHOLOOGIA

ISIKSUSEPSÜHHOLOOGIA I eksam 22.mai kell 16.15-17.30, M-22 eksam II eksam 4.juuni III aeg sügissemestri vahenädalal. I LOENG I TEOORIA  Teooria komponendid: ühik, postulaadid, ennustused, hüpoteesid.  Teooria headus: koherentsus, relevantsus, piisavus, ökonoomsus, lihtsus.  Metateooria. – teooriate teooriad. Ühikuga alustatakse mudeli loomist. Selleks on käitumine või püsijoon (ajas muutumatu). Postulaadid – „mis siis tuleb kui..“ Teooria headus: llihtne, ei sisalda kõiksust, mittevastuoluline, teeb mõõdetavaid ennustusi. 2. ISIKSUSE TEOORIAD.  Filosoofilised eeldused: - Determinism. - Pärilikkus. Keskkond muudab pärilikkuse poolt determineeritud skeeme. - Unikaalsus. - Proaktiivsus. Isiksus on aktiivne. - Teaduslikkuse printsiip. 3. ISIKSUSE KIRJELDAMINE:  Nomoteetiline lähenemine – samad isiksuse jooned, erinevus vaid joonte väljenduses. Saavutame võimaluse, et saame

Isiksusepsühholoogia
388 allalaadimist
thumbnail
28
pdf

ISIKSUSE PSÜHHOLOOGIA

Personality and Individual Differences, 35(1):109-125. S: Schwartz SH (2011). Studying Values: Personal Adventure, Future Directions. Journal of Cross- Cultural Psychology, 42(2):307-319. S: Aavik, T., & Allik, J. (2002). The Structure of Estonian Personal Values: A Lexical Approach, European Journal of Personality, 16, 221-235. Esmapilgul tunduvad isiksuseomadused ja väärtused suhteliselt sarnased. Isiksuses on peamised 5 faktorit ja omadused on suhteliselt püsivad käitumised, mõtted ja emotsioonid. Väärtused on samuti suhteliselt püsivad elu eesmärgid, need mõjutavad seda, mida inimesed tunnevad, hindavad ja kuidas käituvad. Siiski on neil erinevusi. Kui isiksus on inimeste kirjeldav omadus, siis väärtused on inimesel motivatsiooniline omadus. Seega ­ isiksus on see, mis inimene ON ja see väljendub ka tema käitumises, väärtused aga see, kes ta on või tahaks olla ­ aga see ei pruugi käitumises väljenduda (Roccas, Sagiv, Schwartz, & Knafo, 2002). Teiseks

Isiksusepsühholoogia
156 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Religioonipsühholoogia

käitumisega - Uurimisobjektiks on inimese psüühilised protsessid ja väline käitumine seoses religiooniga - Meetodid (3): filosoofilis-teoloogilised arutlused ja tõlgendused kuni ranged ekperimentaalsed uuringud (kvalitatiivsed ankeedid, süvaintervjuu) 2. Usulise kogemuse psühholoogilised käsitlused. - usulise kogemuse psühholoogilised komponendid (kognitsioonid, emotsioonid, kehaasendid ja füsioloogilised seisundid) - usulise kogemuse tüpoloogiad: metaanalüütiline (järelduste tegemine mitme erineva uuringu põhjal; üldistused) ja uurimuspõhiline (konkreetse uurimuse abil selgitatakse välja usulise kogemuse eri tüübid) - usuliste liikumiste tekkimine ja kujunemine 3. Dorpati eksperimentaalse introspektsiooni (sisekaemus) koolkond.

Psüholoogia
104 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Kognitiivne areng

TALLINNA ÜLIKOOL Rakvere Kolled Õpetajakoolituse osakond Katrin Hildunen AP II B kõ Kognitiivne areng Kodutöö areguõpetusest Juhendaja: Merle Rohtla Rakvere 2008 KOGNI- TIIVNE ARENG Intensiivs ed Arengu arengu- astmed

Psüholoogia
210 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Ülevaade psühholoogiast

ÜLEVAADE PSÜHHOLOOGIAST Teadmiseks konspekti kasutajale · Kohustuslik kirjandus "Psühholoogia alused" (vt. aineprogramm) aitab oluliselt kaasa terviklikuma ja detailsema pildi kujunemisele teemadest. · Tekstis viide "vt. lk" viitab kohustuslikule kirjandusele ("Psühholoogia alused") · Konspektis sisalduv materjal ei asenda kohustuslikku kirjandust, vaid võtab kokku loengus käsitletud materjali. Konspekt aitab üliõpilastel valmistuda arvestustööks. · Tekstis esinevad viited pdf failidele, mis illustreerivad konspektis sisalduvaid teemasid. Pdf failid on õppematerjalide juurde ,,üles riputatud". Psühholoogia uurib psüühika olemust ja avaldumist. psüühilisi protsesse (nt taju), seisundeid (nt meeleolu), omadusi (nt. isiksus, võimed). Psüühika on determineeritud bioloogiliselt ja ühiskondlik-ajalooliselt. Inimese teadvust iseloomustab võime eristada tegelikkuse olulisi omadusi (sh kodeeritak

Psühholoogia
75 allalaadimist
thumbnail
21
docx

SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA

- tuleta meelde mõni olukord, mil sa tahtsid kellegagi kõnelda või soovisid, et sinuga vestlust alustataks? - mida sa siis tegid? Kuidas käitusid? - kas ma jätan endast avatud ja huvitunud või kinnise ja endassetõmbunud inimese mulje? - mida ma teen, et kiirgan endast just selliseid sõnumeid? - mida võõrad inimesed minu kehakeelest välja võivad lugeda? - kas ma püüan uute tuttavatega kohtudes või uues olukorras viibides naeratada isegi siis, kui tunnen end ebamugavalt? Mõtiskle omaette või aruta kaaslasega Kui sa teed järgmist: võid teisele paista Naeratad ligitõmbav, elujaatav, meeldiv, armastusväärne Kohaned olukorraga ja sarnaned teistega ohutu, mõnus, vastuvõtlik, tolerantne Oled hoolitsetud, stiilne ja oma välimusega rahul terve, enesekindel Tutvustad teisi inimesi huvitunud, seltskondlik, muretu Kutsud aktiivselt teisi enda juurde ohutu, sõbralik, armastusväärne Esitled end ise teistele huvitunud, sõbralik, seltskondlik

Suhtlemis psühholoogia
43 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun