Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"Liiklus" - 552 õppematerjali

liiklus - , TEE-06-08/ parkimiskorralduse ja 266,2 Kataloog 6 tk 1,2 7,2 320,00 312,00 4 166,40 632,00 hoiatus 8 998810 38 1851 märgid/paigaldus Parkimiskohtade 10,3 TEE-06-09 30 jm 2,60 387,00 24,73 12,90 39 1852 mahamärkimine 0 Jalgrattastatiiv 8- 193,0 MIT-03-24 1 tk 2,0 2,0 2 500,00 520,00 3 020,00 3 020,00 40 1853 kohaline 1 ALUSED JA 2 VUNDAMENDID Röstvärgid ja 21 taldmikud

Õppeained

Liiklus -Tallinna Tehnikakõrgkool
Liiklusohutus -Tallinna Ülikool
Liikluskasvatus -Tallinna Pedagoogiline Seminar
Liiklusõpetus -Kutsekool
Liiklusõpetus -Kutsekool
Liiklusjärelvalve -Kutsekool
Liiklussõlmed -Kutsekool
liiklus

Kasutaja: liiklus

Faile: 0
thumbnail
3
docx

Liiklus

(1) Anda teed (mitte takistada) all mõistetakse nõuet, et liikleja ei jätkaks ega alustaks liikumist ega teeks mingeid manöövreid, mis võiksid sundida teist liiklejat muutma liikumissuunda või -kiirust. Liikleja, kellel on kohustus anda teed, peab sellest selgelt märku andma kiiruse vähendamisega või sujuva peatumisega. (2) Asula all mõistetakse vastavalt «Liiklusseaduse» § 4 lõikele 8 hoonestatud ala, mille sisse- ja väljasõiduteed on tähistatud asulas ettenähtud liikluskorda kehtestavate liiklusmärkidega. (3) Auto all mõistetakse tulenevalt «Liiklusseaduse» lisast 1 sõitjate või veoste veoks või sõidukite haakes vedamiseks või eritööde tegemiseks ettenähtud vähemalt neljarattalist mootorsõidukit, mille valmistajakiirus ületab 25 km/h. Autoks loetakse ka kolmerattalist mootorsõidukit ja elektrikontaktliiniga ühendatud rööbasteta sõidukit. Autoks ei loeta mopeedi, mootorratast, traktorit ega liikurmasinat. (4) Autorongi all mõistetakse ...

Auto → Autoõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Eesti liiklus

Eesti liiklus Tere kuulajaskond! Igal hommikul kohvilauas perekeskis süües mängib taustaks raadio, kus kõlavad lisaks soovilugudele ka hommikused uudised. Teiste teemade hulgas käsitletakse ka möödunud ööpäeva jooksul toimunud liiklusõnnetuste koondstatistikat. See loetelu on pikk. Kümmekond joobes juhti, teised samapalju kiiruseületajad või lubadeta sõitjad. Tegelik arv on aga tõenäoliselt kordades suurem, sest need juhid jäid lihtsalt vahele politseile. Ülejäänudel võib öelda et vedas. Kõige tipuks veel hukkunud jalakäijad või lihtsalt kihutajad. Meedias on sellist nähtust hakatud nimetama surmaralliks. Kui numbritest rääkida, siis iga kuu kaotab Eesti Vabariigi liikluses elu jämedalt 17 in, mis tõstab meid Euroopa mustas edetabelis 3. Kohale Soome ja Läti järele. See ei ole koht kus püüelda esikoha nimel. Samuti ei ole seda HIV kandjate ja nt tulesurmadesse hukkunute pingerida, milles me ol...

Kirjandus → Kirjandus
142 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eesti liiklus

tänu oma jälgimisele ja erinevast soost ning vanusest juhtidega vestlemisele olen aru saanud, et hea autojuht on viisakas, hooliv, jälgib liikluseeskirju, kui mitte naeruväärse täpsusega, ei takista liiklust ning on rahumeelne. See on minu arvamus, aga eks igal autojuhil on sellest oma arusaam ja arvan, et sellepärast on tekkinudki meie liikluses taoline olukord. Isegi siis kui oleks olemas mingid kindlad kriteeriumid, ei oleks kõik autojuhid ikka ühesugused, sest liiklus sõltub ju indiviidist ja kõik indiviidid on erinevad. Eks igaüks sõltub ju oma südametunnistusest ja ideaalne ei ole keegi. Loodan, et juhid ning ka tulevased juhid püüavad ideaali poole ja lõpetavad oma hoolimatuse, et koos parandada Eesti liikluskultuuri. Sellega koos säästes ka elusid. Kõik algab ju indiviidist! Suur tänu tähelepanu eest!

Eesti keel → Eesti keel
133 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Liiklus - analüüs

keskmiselt üle kaks autojuhti ning alles kolmas-neljas peatub. Paremad ei ole ka jalakäijad ­ liiklusseire ajal vaatluse all olnud fooriga ülekäike ületas üle poole jalakäijatest punase tulega. Kuigi turvavöö vajalikkus on inimestele järjest arusaadavam, näitasid selleaastase Emori uuringu tulemused, et nii autojuhtide kui ka ees- ja tagaistmel olevate kaasreisijate hulgas on selle kasutamine vähenenud. Nii koorub välja igivana tõde ­ liiklus on täpselt selline, milliseks selle kujundavad selles osalejad. Ning nemad näitavad järjest suuremat riskikäitumist. Sellel juhtkirjal on olemas statistiline sissejuhatus, mis toob arvulisi näiteid meie liikluses hukkunud inimeste kohta. Mis riigile on statistika, see kellelegi teisele tragöödia. Juhtkrijas esitatakse väide, et tihti süüdistatakse kehvi teeolusid, mitte aga neile vastavaid sõidumaneere ja -kiirust valinud juhte. See on ilmtingimata tõsi, kuid miks

Eesti keel → Eesti keel
32 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Liiklus luuletus

Hooletus ees, õnnetus taga Jalgsi käies meeles pea, helkur olema sul peab. Kui sa helkuritta kõnnid, varsti valust haiglas jonnid. Jalgrattaga kihutades, peata hoogu pidurdades. Muidu autoteele satud, auto sulle peale astub. Sõites kiirabisse, sulle süsti tehakse. Kiirabis karjud: ,,ai,ai,ai, tehke parem mulle pai!" Kui sa sõidad rolleriga, ei taha kohtuda pollariga. Sest et, kui sul lube pole, maksad trahvi nii et kole. Siis kui sõidad autoga, ära kiirust ületa. Kokku põrgata võid puuga, vastu rooli lendad suuga. Arstiabi vajad siis, sinikaid sul kakskümmend viis. Õnneks pole häda muus, koju jõuad, proteesid suus. Käies, sõites vaata ette, et ei satuks ohu kätte. Muidu haiglas lõpetad, süsti saades karjatad. Laura Raid ...

Eesti keel → Eesti keel
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Veenmiskõne: Liiklus

liiklusõnnestustes surma 132 inimest, kahe aasta eest 196. Me peame üheskoos pingutama, et sellele meeletule surmarallile pidurit tõmmata. Me peame oma sõpruskonnas ja ka organisatsioonides liiklusohutusele enam tähelepanu pöörama. Vahest on endalgi tunne liikluses, näiteks Tartu maanteel sõites, et oleme sattunud rallirajale, kus igaüks üritab igahinna eest teistest parem olla ja mööda sõita. Tuleks ikka mõista, et see on reeglitega maantee, kus tuleb jälgida hoolega liiklus märke. EI tohi sõita üle kiiruse piirangute. Samas on samasugused liiklus huligaanidaga ka need, kes sõidavad väga aeglaselt, sest siis, isegi liikluseeskirjade järgi sõitvat inimest hoiab see kinni. Loomulikult on ainuõige alustada sõitu mõõduka ajavaruga, arvestades seejuures tee- ja ilmastikuolusid, kellaaega, liiklustihedust ja kõike muud. Nii säästame lisaks endi elule veel ehk mõnegi teise. Lisaks suurele kiirusele on suureks liiklusprobleemiks purjus juhid. Väga tihti

Eesti keel → Eesti keel
45 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Liiklus kui õudusunenägu

Liiklus kui õudusunenägu Liiklusõnnetusi toimub maailmas ühe päeva vältel tohutult. Sellised juhtumid on paratamatud ja ei ole teada iial, kuna, kus või kuidas õnnetused aset leiavad. Olgu hukkunuid üks, kaks on see ikka kõigile väga raske. Isegi Eestis on olnud perioode, kus surnujuhtumeid ühel päeval on mitu, eriti talvekuudel. Inimesed, kes kuulevad õnnetustest uudistes, ei pööra sellele suurt tähelepanu, kuna tänapäeval tundub see tavaline, arvestades massilist transporti ja rahva elukiirust. Liiklusõnnetused on muutunud justkui igapäeva eluks meie ümber, põhjustades siis erineval viisil kahju. Paljud inimesed hoolivaid ainult iseendast ja nad ei taha, ei viitsi pöörata tähelepanu õnnetustele, mis niigi on sagedad. Minu arvates on see muidugi mõistetav, ei olegi võimalik elada kõigi elu, igaühele kaasa tunda, aga paraku inimesed ei pruugigi mõista, mida üks avarii võib põhjustada. ...

Kirjandus → Kirjandus
25 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Minu keskkonnakaitsealased harjumused

Minu keskkonnakaitsealased harjumused OSTMINE 1. Minu tarbimine päeva jooksul. Toit: kohuke, lahustuv kohv, kohupiim, mustikad, riis, lillkapsas, sampinjonid, oad Kodukeemia: Fairy, Cif Hügeenivahendid: deodorant, dussigeel, Transport: jalgratas Meelelahutus: teleka vaatamine 2. Asjadest mida tarbisin olid Eesti päritolu kohuke, kohupiim ja mustikad. 3. Kõige kaugemalt oli pärit riis. 4. Uuringupäeval ei pidanud toitu prügikasti viskama. VESI 1. Minu joogivesi tuled AS Tartu Veevärk ettevõttest. Kasutatava vee 1 m3 hind on 0,739 eurot. 2. Tartus juhitakse reovesi tarbija juurest läbi kanalisatsiooni ja tunnelkollektori reoveepuhastisse. Tartu reovett puhastab Ihaste puhastusjaam. Seal tõstetakse reovesi pumpadega maa peale ning algab reovee mehhaaniline puhastus. Puhastuse käigus eemaldatakse suuremad jää...

Loodus → Keskkonnakaitse
3 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Sõiduki ja liiklus kindlustus

SÕIDUKI KINDLUSTUS Vabatahtlik (Kasko) Kohustuslik (kõik mootorsõidukid,trammid, trollid, traktorid,haagised) Liikluskindlustuse kindlustusjuhtumi puhul on eeldatud, et kahju on tekkinud teeliikluses. Teeliiklus on liikluskindlustuse seaduse kohaselt sõiduki kasutamine Eestis, välja arvatud liiklus 1) hoones, v.a hoones asuvas parklas; 2) sõidukis (autoveo treiler,laev,lennuk) 3) võistlusteks või treeninguks eraldatud ja tähistatud kohas; 4) tegutseva lennuvälja liikluseks suletud osal. Liikluskindlustuse seaduses on teeliiklusel tavapärasest laiem tähendus. Sellest tulenevalt on näiteks eravalduses, hoovis, asutuse territooriumil ja isegi maastikul ning jäätunud veekogul sõiduki kasutamise puhul liikluskindlustusega seoses tegemist teeliiklusega.

Auto → Liiklusõpetus
38 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Eesti liiklus - kultuur või kultuuritus ?

Kultuur või kultuuritus Üks väga päevakajaline ja samas äärmiselt tõsine, meid kõiki puudutav, probleem Eestis on liiklus. Just see, mis on viimased paar aastat teedel ja tänavatel toimunud, eelkõige just mootosõidukite vallas. Ei möödu ilmselt ühtegi päeva, kui uudistes ei mainita ränki õnnetusi, kus inimesed saavad raskeid vigastusi või isegi surma. Kuigi ma ei ole veel autojuht, häirib see probleem tõsiselt. Kõige murettekitavamad on liiklusõnnetused mis on põhjustatud alkoholijoobes juhtide poolt või valede sõiduvõtete pärast. 2007. aasta esimese üheksa kuu jooksul

Kirjandus → Kirjandus
31 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kuidas liikluses ellu jääda?

kellel ometi oleks terve elu veel ees. Tänaval liigeldes ei ole enam kõnniteelgi ohutu: ikka leidub mõni hull, kes ei oska sõita. Ja ka siis, kui valgusfooris põleb roheline tuli, ei saa rahulikult teed ületada, sest alati leidub mõni kihutav autojuht, kes "ei märkanud" seda. Olen ka ise olnud päris mitme liikluskokkupõrke tunnistajaks. Oli juhus, kus üks kokkupõrke teinud autodest oli lausa õppesõidu auto! Ja seda linnas, kus on ometi tihedam ja aeglasem liiklus. On ka valgusfoorid, mis peaksid liiklemise kergemaks tegema. Aga kahjuks on ka autojuhte, kes ei pööra piisavalt tähelepanu enda ja teiste liiklejate ohutusele. Ikka süüdistatakse kehvi teeolusid või halba ilma. Sellistelt tuleks load üldse ära võtta! Riik püüab seda küll parandada koolitades iga aasta uusi noorpolitseinike, kes kontrollivad liiklust ja hoolitsevad jalakäijate turvalisuse eest. Aga ometigi ei vähene õnnetuste arv, hoopis suureneb

Kirjandus → Kirjandus
24 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Uurimistöö Ankeetküsitluse Näidis

Hea vastaja! Olen NIMI, KOOL KLASS klassist. Teostan uurimust teemal: Liiklus meie ümber. Esitatud küsimustele vastamiseks palun tõmmata ring ümber vaid ühele, Teie meelest kõige sobivamale vastusevariandile või täitke lüngad. Ankeet on anonüümne ning garanteerin,et teie poolt täidetud ankeeti kasutatakse ainult uurimuse autori poolt vaid käesoleva uuringu raames. Loodan Teie mõistvale suhtumisele! Sugu T P Vanus ... 1. Kui palju liiklusmärke tunnete tänaval ära? · enamus · mõned · ei tunnegi

Eesti keel → Eesti keel
123 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Kirjand ,,Kuidas liikluses ellu jääda?,,

Kuidas liikluses ellu jääda? Eesti Vabariigis on väga palju inimesi surnud liiklusõnnetuste tagajärjel, eriti noori. Kas see on normaalne? Kas peaks korraldama liikluses ellujäämiseks loenguid või tegema filme? Midagi ju peab ette võtma, et Eesti ei kaotaks kodanikke ja meie oma sugulasi.Võibolla peaksid inimesed üldse ainult kodus istuma ja liiklusesse mitte minema, et ellu jääda, või liikuma vaid maa-alustes käikudes. Kas see on tõesti võimalik lahendus? Järgnevalt erinevatest ellujäämisvõimalustest ja ohutusnõuetest pikemalt. Kõige tähtsam asi liikluses on tähelepanu. Selle puudumine nii jalakäija kui ka sõidukijuhi poole pealt võib põhjustada raskeid avariisid. Tähelepanelik tuleb olla näiteks sõiduteed ületades. Väga oluline on vaadata korralikult mõlemale poole, enne üle tee minemist, sest paljud sõidukijuhid peavad ennast tähtsamaks, ega lase jalakäijat üle tee. Autojuhina on oluline jälgida teepeenraid, eriti alevis...

Eesti keel → Eesti keel
47 allalaadimist
thumbnail
15
pptx

Sõnad liiklusest

? Anne Sõpruse - Tee Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level - ristmik Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level - kõnnitee Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level - ülekäik Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level ...

Keeled → Vene keel
29 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Iseseisev töö - Liikluskindustus

Iseseisev töö Töötada läbi liikluskindlustuse seadus ja vastata järgmistele küsimustele. Küsimused on esitatud valikvastuste testina. Alati on kindlasti õige vähemalt üks väide ­ võib olla ka õiged mitu väidet. Need väited, mis on õiged, kirjuta taha ,, jah" ja ka põhjendus, millisest liikluskindlustuse seaduse paragraafist õige vastuse leidsid. Valedele väidetele kirjuta taha lihtsalt ,,ei". 1. Milliseks tähtajaks sõlmitakse liikluskindlustuse tavaleping ? a. 1 päev kuni 12 kuud. ei b. 15 päeva kuni 12 kuud. ei c. Tavaleping sõlmitakse tähtajatult. Jah LkindlS § 14 lõige 1 2. Eestis kehtiva piirikindlustuse lepingu alusel hüvitatakse : a.Eestis tekitatud liikluskahju. Jah LkindlS § 12 lõige 2 b.Eesti naaberriigis tekitatud liikluskahju. ei 3. Milliseks tähtajaks väljastatakse liikluskindlustuse poliis ? a.1 päev kuni 12 kuud. Jah LkindlS § 15 lõige 3 ...

Auto → Liiklusõpetus
49 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Füüsika kirjand teemal Liikluse mõju ümbritsevale keskkonnale

Robert Rivik Liikluse mõju ümbritsevale keskkonnale 04.02.10 Me saame reisida ja tegeleda kaubavahetusega tänu liiklusele, see on meile kasuks, kuid kas see on hea ka keskkonnale? Selleks, et liiklus saaks toimida on vaja energiat, selle energia saame mootoritest. On olemas mitmeid mootoriliike, inimene kasutab nendest tema jaoks kõige sobivamat, kütusemootorit, mis on keskkonnale kõige kahjulikum. Mootori töötamiseks on vaja ressursse, mida saadakse maa seest ja mis on taastumatud loodusvarad. Inimesed kasutavad neid ressursse võimalikult odavatel viisidel, säästes sellega palju raha, kuid kahjustades omaenda elupaika, pannes loodusressursid looduse enda vastu tööle.

Füüsika → Füüsika
30 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Plagiaadikontroll

kontrolli ning valikut relevantsete teemade üle. Tekst 3 PLAGIAAT Kui on juhtunud liiklusõnnetus, peab asjaosaline juht Politsei- ja Piirivalveameti nõuannete kohaselt: 1) peatuma võimalikult kiiresti, põhjustamata sellega lisaohtu, ja lülitama sisse ohutuled; nende puudumisel või kui õnnetuseosaline sõiduk asub kohas, kus nähtavus on halb või piiratud, tuleb teele panna ohukolmnurk; 2) tegema kõik, et liiklus sündmuskohal oleks ohutu; 3) esitama liiklusõnnetuses osalenu nõudel kohustusliku liikluskindlustuse poliisi või tõendi kindlustuslepingu sõlmimisest vabastamise kohta ja isikut tõendava dokumendi. Liikluseeskirja peatükis 24 (Riigi Teataja, 2001) räägitakse juhi tegutsemisest liiklusõnnetuse korral. Kui liiklusõnnetuses on kannatanuid, peab juht: 1) andma abivajajale esmaabi;

Muu → Ainetöö
8 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Tahan liigelda ohutult

ohutumaks. Pimedatel õhtutel kannan helkurit, autoga sõites kinnitan turvavöö, teed ületan selleks ettenähtud kohtades ja nii edasi. Ühest küljest on mu oma elu mulle kallis, teisalt ei taha ma panna ohtu kellegi teise elu. Sellepärast üritan olla võimalikult hoolikas, kuna tean, et õnnetuse võib põhjustada kas või väike eksimus. Kui me tahame ohutumalt liigelda, tuleb alustada iseendast ja me kõik peaksime ennast muutma, et Eesti liiklus oleks kõigile turvaline. Mõned inimesed kipuvad arvama, et nemad võivad liigelda reeglitega vastuolus, sest nemad ei karda ennast vigastada. Näiteks ei kanna paljud jalakäijad ja jalgratturid helkurit, mis on just praegusel pimedal ajal väga oluline. Nad arvavad, et mis minuga ikka juhtuda saab, kui ma seda asjandust külge ei pane. Autodel on ju tuled, küll juht märkab, et ma pimedas olen. Kahjuks nad eksivad. Sõidukitel

Kirjandus → 11.klass
40 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Liiklusohutus - ühiskonna probleem

Liiklusohutus ­ ühiskonna suur probleem Liiklusohutus on üha suurenev probleem meie ühiskonnas. Iga aasta sureb miljoneid inimesi liiklusõnnetuste tagajärjel ja see arv aina kasvab. Üllatusena tuleb see, et meie väikses Eesti riigis on miljoni inimese kohta rohkem liiklusõnnetustes hukkunuid, kui mujal Euroopa riikides. Viimaste aastate jooksul on see arv küll kasvanud, kuid loodame, et see ei jää nii. Millest on siis tingitud nii paljud liiklusõnnetused? Ehk halbade teetingimuste, muutuv ja niiske kliima või hoopis juhtide kogenematuse tõttu? Statistika näitab, et 2005. aastal oli kõige rohkem hukkunuid Leedus, Lätis, Poolas, Sloveenias, Kreekas, Küprosel ja Eestis. Kõige vähem hukkunuid oli Hollandis ­ kõigest 46 inimest miljoni elamiku kohta. Hukkunute koguarv Eestis on aastatel 1994-2005 on tublisti langenud, kuid aasta 2006 tõi hukkunuid jälle rohkem ­ 204 ja aastal 2007 hukkus 196 i...

Kirjandus → Kirjandus
44 allalaadimist
thumbnail
9
rtf

Liiklusõpetus

kontuurid.Rohelise foortule põlemisel tohib sõitta noole suunas.Vasakule osutuv roheline nooltuli lubab äärmiselt vasakpoolselt rajalt pöörata ka tagasi.Kollase vilkuvaga foor osutub reguleerimata ristmiku,ülekäigurada või ohtlikku kohta. Liikluse reguleerimine Reguleerija reguleerib liiklust juhul,kui seda on vaja teha liikluskorraldusvahendite märguannetest erineval viisil või olemasolevad liikluskorraldusvahendid ei toimi mingil ajavahemikul,samuti muudel juhtudel,kui liiklus on häiritud.Reguleerija märguanne peab olema hästi nähtav ja üheseltmõistetav.Märguanne peab olema antud õigeaegselt.Täiendavalt võib reguleerija märgu andmisel kasutada vilet,helisignaali või muid vahendeid. Liikluspiirangud Tee omanikuks seaduse järgi on riigimaantel maanteamet,kohalikul teel valla-või linnavalitsus,taliteel talitee rajaja. Tee andmise üldised kohustused Liikleja peab teed andma sõidukile,millel põlevad sinised või kollased vilkurid

Auto → Liiklusõpetus
11 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Liikluspsühholoogia

· Peale välisärritajate mõjutavad juhi tegevust organismisisesed ärritajad (valu ; emotsioonid ; väsimus ; meeleolu) Stressi tekitajad : müra ; aja puudus ; tülid ja vaidlused,pinged jne. Juhile vajaminevad võimed : Oluline on kaasliikleja usaldamine. Primaarseks ehk tähtsaks tuleb arvestada ohutusnõudeid . Korra allikaks ei ole keelud ega käsud vaid kultuur. Liikluskultuur = liiklejate omavaheline suhtlemine + liiklus järelvalve tegevus + liiklus korraldus . Olukorra hindamise võime . Ø Väldi ohtlikke olukordi. Ø Tegutse õigesti, kui oled sattunud neisse. Ø Vii tagajärjed minimaalseks . Tähelepanu jaotus võime . Eralda oluline ebaolulisest. Tähelepanu nõrgendavad jutuajamine , raadio kuulamine , sõidutee nõrk valgustatus , müra , liiga madal või kõrge temperatuur , väsimus . Dünaamiline silmamõõt. Nägemisväli : väljapoole 90*

Auto → Liiklusõpetus
24 allalaadimist
thumbnail
12
doc

VTS systems (Vessel Traffic Services System)

reisijatevedu, kalandus jne. andnud järgmised tegevusalad: mitmesuguste maavarade kaevandamine merest, veealuste ehitiste(nt. veealune torustik, side- ja elektrikaablid) ehitusplatsid, vaba aja veetmine ja sportimine vee peal. Kuna eelpool mainitud tegevusalad peavad jagama samu ressursse, siis ei saa vältida konfliktide tekkimist. Eriti kehtib see sadamate juurdepääsualade ja navigatsiooniliselt piiratud alade kohta, kus on suur laevade liiklus ning laevaõnnetuste tekkimise oht on eriti kõrge. Siinjuures on paslik tuua paar näidet: a. Maailma suurimat sadamat, Rotterdami, mis asub u. 30 km Reini jõe suudmes külastab iga aasta üle 30000 merelaeva ja üle 133000 jõelaeva ( või -pargase ) aastas. See teeb u. 445 laeva päevas. Siinjuures peab märkima, et ( mere- ) laevaliikumisi on rohkem, kui 30000. Laevaliikumisi on iga aasta u. 83000. (Laevaliikumise all on mõeldud seda, et arvestatud on merelaeva liikumine sadamasse

Merendus → Laevandus
32 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Road safety (Liiklusohutus)

Road safety Cheremisinov Andrei 7.b Keep to a sidewalk Use pedestrian to cross the street You must be sure that the cars are stopping for you! Do not run and play on roads Cross streets with green traffic lights Turn left, turn right and cross the street

Keeled → inglise teaduskeel
5 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Kas läheksid maale elama?

väga hästi maal elamise miinuseid. Esimene põhjus, miks ma maale ei kolis, on väga halb transpordiühendus suuremate asulate ja linnade vahel. Muidugi oleneb see ka asulast, aga enamjaolt on bussiliiklus linnadega kehv. Mulle see ei sobiks, sest nii ei saa vabalt otsustada, mida oma päevaga peale hakata, vaid peab planeerima bussi peale minekut ja koju saamist. Linnas seda muret ei oleks, sest seal on transpordivahendite liiklus väga tihe. Maaelu teiseks miinueks on minu arvates mingil määral sotsiaalse elu puudumine või on selle elava hoidmisega raskusi. Kuna maal elab vähe inimesi, siis ei ole ka nii palju võimalusi suhelda. Minu jaoks ongi just see maal elamise kõige suurem miinus, sest olen terve elu puudust tundnud eakaaslastest, kellega õhtul välja minna või midagi lõbusat teha. Et kellegagi aega viita, pean jällegi minema linna või valla keskusesse. Muidugi on ka neid maa-asulaid, kus inimesi

Eesti keel → Eesti keel
11 allalaadimist
thumbnail
4
ppt

JUHI TEGUTSEMINE LIIKLUSÕNNETUSE KORRAL

JUHI TEGUTSEMINE LIIKLUSÕNNETUSE KORRAL §225. Kui on juhtunud liiklusõnnetus, peab asjaosaline juht: 1) peatuma võimalikult kiiresti, põhjustamata sellega lisaohtu, ja lülitama sisse ohutuled; nende puudumisel või kui õnnetuseosaline sõiduk asub kohas, kus nähtavus on halb või piiratud, tuleb teele panna ohukolmnurk vastavalt käesoleva määruse §-le 89; 2) tegema kõik, et liiklus sündmuskohal oleks ohutu; 3) esitama liiklusõnnetuses osalenu nõudel kohustusliku liikluskindlustuse poliisi või tõendi kindlustuslepingu sõlmimisest vabastamise kohta ja isikut tõendava dokumendi. §226. Kui liiklusõnnetuses on kannatanuid, peab juht: 1) andma abivajajale esmaabi; 2) kutsuma vajaduse korral välja kiirabi (päästeteenistuse); ainult erandjuhul, kui see on võimatu ja transportimine pole kannatanule ohtlik, saatma ta mööduva sõidukiga haiglasse;

Auto → Liiklusõpetus
19 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Teeprojekteerimise 2013 kordamisküsimuste vastused

jaotab selle pinnasele; koosneb kattest, alusest ja dreenkihist (põhikihid) ning lisakihtidest. Mille alusel liigituvad erinevad niiskuspaikkonna tüübid ­ Pinnavee äravoolu kaudu. Kuivad alad - äravool tagatud. Niisked alad ­ äravool ei ole tagatud. Liigniisked alad ­ püsib üle 30 päeva. Kuidas mõjutab temperatuur teekatet - külmadel temp. Kandevõime suureneb, kõrgetel läheb asfalt pehmeks. külmaga vähem elastne kui soojaga. Kuidas mõjutab liiklus teekatet; mille poolest erineb raskeliikluse mõju kergliikluse mõjust - Kergliiklus mõjutab enamasti naastrehvide tõttu, mis kulutavad katet, seda enamasti just suurema kiirusega teelõikudel. Raskeliiklus mõjutab raske dünaamilise koormusega, mis tekitab jääkdeformatsioone, raskesõidukite aeglaseliiklusega aladel. Mõlemal juhud tekivad teel roopad. Filtratsioonimoodul ja täna kehtivad nõuded (www.mnt.ee alusel) ­ 1

Ehitus → Teeprojekteerimine
61 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Eesti, 20 aastat enne ja nüüd.

rääkimata. Selle aja jooksul on Eestis tuttavaks saadud asjade ja nähtusetega, mida mujal ammu tunti või tarvitati, samas on Eesti olnud koos muu maailmaga uute nähtuste avastamise juures. Ühiskond on muutunud põhjani ja on arusaadav, et uut ümbritsevat maailma ei saa kirjeldada eelmise aja sõnadega. Kuidas on muutunud riik ja ühiskond, turumajandus, inimesed, jututeemad, meelelahutus ja muusika, asjade tarbimine, tehnoloogia ja autode kasutus ning liiklus. Kakskümmend aastat tagasi oli Nõukogude Liit ja teadmine et ,,ükskord on Eesti riik". Sellega seoses ei olnud igapäevases sõnavaras ei Riigikogu ega muid valitsusasutusi tänapäevases mõistes. Kakskümmend aastat tagasi ei räägitud kodanikuühiskonnast, maksumaksja ei olnud tegija ja suurem osa inimesi ei osanud arvata, mida võiks tähendada avalik-õiguslik. Samuti polnud veel Euroopa Liitu. On tulnud kasutusele palju eurosõnu alates eurorahast, -nõuetest kuni eurokraadini välja

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
52 allalaadimist
thumbnail
1
wps

Mis valmistab mulle liikluses muret?

Mis valmistab mulle liikluses muret? Kui nüüd mõtlema hakata, siis mis tegelikult valmistab mulle, kui kooliõpilasele liikluses muret ? Üheks kindlaks probleemiks on purjus autojuhid , sest mitte kunagi ei tea ju millal ja kustkohast mõni roolijoodik jälle tuleb. Suur hulk avariisid toimubki just kiiruseületajatega või roolijoodikutega. Suve saabudes on alati peaaegu iga ajalehe esiküljel liiklusega seotud pealkirjad. Nii on see olnud juba mitu viimast aastat. Liikluses on kord käest ära. Liiklusõnnetuste arv kasvab ja mis eriti muret teeb , siis iga aastaga suureneb liiklusõnnetustes hukkunute arv. Üheks suureks probleemiks on veel kindlasti see, et lapsed jooksevad teele kohtades, kus see pole lubatud. Ning selletõttu surevad paljud noored lapsed, kes kiirustavad ilmaasjata. Nad ei oska isegi arvata , et peale seda kui nad jooksevad üle tee , ei pruugi nad enam mitte kunagi üldse joosta saada. Kindlasti valmistab probleeme ka l...

Eesti keel → Eesti keel
19 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Autode ja liikluse ajalugu

...........................................................................................6 Sõiduteede sünd ......................................................................................................................................................6 Liiklusmärkide ajalugu ......................................................................................................................................................7 Vasak- ja parempoolne liiklus ......................................................................................................................................................7 Autode ajalugu ........................................................................................................................................................10 Sõiduautode sünd ................................................................................................................................................

Informaatika → Andme-ja tekstitöötlus
60 allalaadimist
thumbnail
7
doc

LIIKLUSÕPETUS

4. Asjatult viivitades. Sõidukite peatumine ja parkimine Juht ei tohi peatada ega parkida oma sõidukit nii et se võib sulgeda teiste sõidukite liikluse sisse või väljasõiduks, ega ei tohiks takistada jalakäiad. Asula teel tuleb sõiduk peatada või parkida. Sõiduteel tohib sõidukit parkida sõidutee ühes reas, väljaarvatud kahes reas. Asulas tohib alla 6 meetri pikkuse a ja b ja haagisetta b ka nii: 1.Sõidutee, selle ääre suhtes, kui seda lubab liiklus korralduse vahend. 2.Kõnnitee äärses parklas liiklus korraldus vahendiga. 3.Osaliselt või tõielikult kõnniteel kus seda lubab liiklus korraldus vahend, jättes jalakäiale 1,5m käiguriba. 4. Ohutus saarel ja eraldus ribal, kui seda lubab liilus korraldus vahel. 5. Kõnniteel võib juht peatada ka sõiduki veose laadimiseks ühissõiduki peatus kohast vähemalt 15m kaugusel jättes jalakäiale 1,5m. 6

Auto → Liiklusõpetus
20 allalaadimist
thumbnail
36
ppt

PÄÄSTETÖÖD LIIKLUSAVARIIL

- AUTO TULED HÄIRIVAD PÄÄSTETÖID JA MUUD LIIKLUST -PARKTULED, OHUTULED JA VILKURID ON PAREM VARIANT · INFORMATSIOON ESIMESENA ÕNNETUSKOHALE SAABUNUD AUTO: -INFORMEERIB KOHESELT OLUKORRAST - INFORMEERIB ILMASTIKU JA TEE OLUDEST - VAJADUSEL PALUB LISAJÕUDE · AUTODE PAIGUTAMINE - VÕIMALIKULT LÄHEDALE ARVESTADES TURVALIST VAHEMAAD -TEHNIKA PEAB PAIGUTAMA SAMALE TEEPOOLELE NN. "ROOTSI MUDEL" - KUI VÕIMALIK TAGA OHUTU MÖÖDASÕIT TEISTELE AUTODELE - JUHUL, KUI ON VAJADUS SULGEDA LIIKLUS TÄIELIKULT, ARUTA SEDA POLITSEIGA 4. TEGUTSEMINE ÕNNETUSKOHAL · OHUTUSE TAGAMINE - JUHI REAGEERIMISAEG ON CA. 2 SEK - SÕIDUAUTO LÄBITAV VAHEMAA ERINEVATEL KIIRUSTEL: 50 KM/H = 14 M/SEK 80 KM/H = 22 M/SEK 120 KM/H = 33 M/SEK - 120 KM/H LIIKUV AUTO LÄBIB 100M 3 SEKUNDIGA -ESIMENE OHUMÄRK TULEB PAIGUTADA PIISAVALT KAUGELE ÕNNETUSKOHAST (POLITSEIAUTO) · KAS ÕNNETUSES OSALEB OHTLIKUAINEVEOK -MILLISE AINEGA ON TEGEMIST? - ÜRO NUMBER · OHUKLASSID

Muu → Liiklusjärelvalve
2 allalaadimist
thumbnail
40
pdf

Muutused Valga linnas pärast Eesti-Läti piiri määramist

Valga ja tema ümbruskonna vahel. Linnaelanike ellu lisandus ka salakaubanduse mõiste. Käesoleva töö ülesandeks ongi vaadelda ülalpool mainitud muutusi ning näidata neist tulenevaid ümberkorraldusi Eesti poolel. Võimaluse korral on viidatud ka tollaste ümberkorralduste mõju ulatusele tänapäeva. Peamiselt on keskendutud piiri füüsilistele mõjudele: kuidas toimus piiri valvamine, piiri ületamine, kuidas piirijoon lõhkus endisi ühendusteid, kuidas korraldati ümber transport ja liiklus, mis muutus kaubanduses ning mida kujutas endast kohalik salakaubandus. Muutusi Valga linnas ja selle 3 lähiümbruskonnas on vaadeldud Eesti poolelt seetõttu, et Valga linn jäi peamiselt ikkagi eestlastele ning lätlaste poolt uue samanimelise maakonnalinna ülesehitamise uurimine võiks lausa omaette teema olla. Muidugi on see suuresti põhjustatud ka töö autori jaoks

Ajalugu → Ajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
38
doc

Teedeehitus TÖ-le

59. Mis on taandatud liiklussagedus Ühikautodes väljendatud liiklussagedus. 60. Mis on teeseadus Õigusakt, mis reguleerib tee hoiu, kasutamise ja kaitse alaseid suhteid, tee omaniku ning tee kasutajate vahel ja on aluseks teistele teealasetele normatiividele. 61. Mis on liikluskeskkond Liiklejaid teenindavate alade ja nendega liituvate teenindus-, liikluskorraldus-, infosüsteemide poolt moodustatud tervik. 62. Mis on liiklus Inimeste ja sõidukite sihipärane liikumine või seismine teel. 63. Kes on liikleja Isik, kes osaleb liikluses jalakäija või juhina. 64. Mis on liikluskoosseis Erinevate liiklejate või sõidukiliikide osatähtsus liikluses. 65. Mis on läbilaskus Ühikautode suurim arv ajaühikus, mida tee või sõidurada võib normaalsetes tee- ja liiklusoludes läbi lasta. 66. Mis on läbilaskvuse kasutustase

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkonnakaitse
81 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Plaanimine ja teed

LT4 3766 - - - - - LT LT5 3309 - - - - - LT 7 LT6 885 - - - - - LT 4. Tänavavõrk ja liikluskorraldus Juurdepääsud kruntidele toimuvad tänavatelt. Liiklus kõikidel tänavatel on kahesuunaline. Ämari tee projektkiirus antud lõigul on kuni 50 km/h, sõidutee laius 7m, ja kvartalisisesel Ämari põigul 30 km/h, sõidutee laius 5m. Mõlema nimetatud tänava ja nendega paralleelselt minevate 1,5m laiuste kergliiklusteede vahel on 4,4m haljastusriba. Ämari teed külgnev kergliiklustee lahkneb risti kinnistu kagu osas, hargnedes põhja suunas haljastusalale, luues

Ehitus → Plaanimine ja teed
73 allalaadimist
thumbnail
18
ppt

Diagonastika

selle tüübi, edastuskiiruse, arvutivõrgu ehituse, võrgus olevad seadmed. Lisaks sellistele seadmetele on võimalik testimiseks kasutada ka erinevat tarkvara. Tarkvara abi saab näiteks jälgida kogu infot, mis võrgus liigub. Andmeedastuse diagnostika 4 Programmi Anasil abil saab lugeda kogu infot mida võrgukaardile saadetakse. Seda aga mitte enda arvutile, vaid ka teistele arvutitele. Nii saab teda, mida teised arvutid teevad võrgus. Kogu liiklus on jälgitav. Andmeedastuse diagnostika 5 Kui liiklus on jälgitav, siis on võimalik saada teada kasutajate infot, paroole ja kõike muud sarnast. Jälgitavuse raskendamiseks tuleb võrgus hub asendada switchiga ja siis on selline jälgimine raskendatud.

Informaatika → Arvutivõrgud
32 allalaadimist
thumbnail
5
docx

TAI

)  Rändesaldo määr: 0 rändaja (id) / 1000 inimese riigi võrdluses maailmas: 106  Linnastumine: linnaelanikkonna: 33% kogu elanikkonnast (2008) määr linnastumine: 1,7% aastase muutuse (2005-10 est.)  Rahvastiku kasvutempo: 0,653% (2010 est) riigi võrdluses maailmas: 146  Etnilised grupid: Tai 75%, Hiina 14%, muud 11%  Religioonid: Buda 94,6%, Muslim 4,6%, Christian 0,7%, muud 0,1% (2000 census) Liiklus Tais on vasakpoolne liiklus. Bangkokis ja selle ümbruses on liiklus ummikuterohke ja vaevanõudev. 147 km kilomeetri läbimiseks Bangkokist Pattayasse kulub ca 3 tundi. Ööelu Bangkoki ööelu on maailmakuulus ning näib, et see linn ei maga kunagi. Kesklinna peatänavad on täis nii turiste kui kohalikke, kes ajavad rahulikult omi asju – söövad, vestlevad, müüvad midagi või on lihtsalt niisama. Lõbujanulistele pakuvad elamusi vägagi erinevale maitsele mõeldud baarid ja ööklubid. On

Geograafia → Geograafia
2 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Sõitjate ja veoste vedu, kiirtee, tunnel ning õueala

· Sõiduki tegelik mass ei tohi ületada registrimassi, mis tahes telje koormus auto registree- rimisel määratud väärtust, kui selle kohta pole välja antud eriluba. · Ohtlikku veost vedaval sõidukil peab olema ettenähtud kohtades vastav ohumärgis ja ohtliku veose tunnusmärk. Näiteks: 33 viitab ülisüttivale vedelikule 1203 - bensiin LIIKLUS KIIRTEEL · Kiirteel ei tohi: 1. Liigelda jalgsi, loomadega, jalgrattaga, mopeediga või niisuguse mootorsõidukiga, mille valmistajakiirus on alla 40 km/h 2. Peatuda või parkida väljaspool selleks määratud ala 3. Sõita kaugemal teisest sõidurajast C-kategooria sõidukiga ning üle 7m pikkuse autorongiga 4. Pöörata tagasi, sõita eraldusribale või selle katkestuskohale 5. Tagurdada 6. Pukseerida mootorsõidukit lähimast ärapööramiskohast kaugemale

Auto → Liiklusõpetus
23 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Käitumine liikluses jalgratta, mopeedi või rolleriga sõites

et kui neil on vinge pill ja kõva tümps, siis on nad täkkutäis vennad, see on nõme. Nad ei oska liikluses liigelda, segavad autojuhte, sõidavad vales kohas, häirivad oma pininaga kaaskodanikke. See seadus, mis kohustab kevadekuulutajaid registreerima oma sõidukeid, neid kindlustama ning nad peavad omama vastava katekooria sõiduki juhiluba, peaks kindlasti tulema, sest siis jääb neid vähemaks ja liiklus oleks rohkem sujuvam ja vähem häirivam. Tagatipuks krutitakse masinatelt kiirusepiirajad maha ning nad saavad lubatust kiiremini sõita. Tallinas on juba rullikud, kuhu peale pannakse kontrollitav masin ning kui selle spidomeetri näit jookseb üle 45km/h, siis võetakse masin lihtsalt ära, see on hea. Tartusse peaks kah politsei sellised asjad muretsema, selleks suveks pidid nad muretsema selle aparaadi, mis kontrollib, kui palju roller välja jookseb. Kui see juhtub,

Eesti keel → Eesti keel
34 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Minu Haiti - referaat

Mõne päeva pärast vastab Tarmo kutsele minna Haitile jaatavalt. Tema ülesanneteks seal oli missiooni turvalisuse tagamine, turvaplaanide väljatöötamine ja ÜRO peasekretäri , eriesindaja ning teiste kõrgtaseme diplomaatide kaitsmine. Nende aastate jooksul õppis Tarmo Haitil olles väga palju: alates veepumba parandamisest kuni hoone rusude all toimetulekuni. Ka kõikide teiste probleemidega suutis ta toime tulla või ära harjuda. Liiklus ja rahaühik tundusid alguses täiesti mõistetamatud, kuid lõpuks oli kõik selge. Ka kõhutõvest sai ta jagu.

Kirjandus → Kirjandusteose analüüs
32 allalaadimist
thumbnail
19
pptx

Austraalia

Palju rasvavabasid tooteid KEELELISED ERIPÄRAD G'day! ­ tere How are you going? ­ kuidas läheb? Cheers ­ aitäh Ta ­ tänan Arvo ­ pärastlõuna Uni ­ ülikool Dunnie ­ tualett Maccas - Mcdonald's Sunnies - päikeseprillid LIIKLUS Vasakpoolne liiklus Ühistranspordi vahendid: lennuk, rong ja buss Laevad ja paadid, aga mitte eriti siseveekogudes Hääletamine (aga pole soovituslik) OHUD Maod ja mürkämblikud Haid Uppumine Veealused hoovused Päikesepiste Keskmiselt 400 turisti aastas sureb TÄHTSAMAD PÜHAD Jõulud Uus aasta Austraalia päev 26. jaanuaril Anzac Day 25. aprillil Suur reede Kuninganna sünnipäev 9. juunil Labour day oktoobri 1. esmaspäeval JÕULUD

Keeled → Ingliskeel
1 allalaadimist
thumbnail
15
pptx

Pelgulinn ja Pelgurand

Pelgulinn Pelgurand TTK 2018 PELGULINN Pelgulinna asum asub Põhja-Tallinna linnaosas Elanike arv 16 003 (2016.a) Pelgulinna asumi pindala on 2,38 km Pelgulinn <1920 Pelgulinn sai nime pilke tähenduses Asumi arengut kiirendas Tallinna­ Peterburi raudtee rajamine 1869 ja Sitsi mäele rajatud Balti Manufaktuur Pelgulinn on läbi aegade jaotatud teiste linnaosade vahel kuuludes Tallinna I ja IV eeslinna 1916 kuulus linnaosa V linnajakku Pelgulinna esimene kool rajati 1912. aastal Pelgulinn 1920-1940 1922 sai ehitusmaad Kolde tänavale maad ehitusühing "Oma Kolle" 1923. aastal elas Pelgulinnas 7326 elanikku 1929. ehitati Tallinna hipotroom 1930. aastate lõpus asus Pelgulinnas 566 krunti, millel paiknes 545 elumaja 1939 toimus suur tänavate ümbernimetamine Fotol vaade hipodroomi poolt Pelgulinnale 19...

Arhitektuur → Arhitektuuri ajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Sõiduplaaniühiskond

Hommikul minnakse kas tööle, kooli või kuhulegi mujale. Paraku ei saa, aga alati väga täpseks neid asju jätta. Inimene peaks arvestama liiklust ja ilmastikku, sest need võivad muuta palju. Kõigepealt tuleks uurida välja sõidugraafik ning seejärel minna paar minutit varem peatusesse, et ei peaks sisimas rasket ja vihast sõimu esile tooma, mil peale mitmeid meetreid jooksmist, oled jäetud sulguvate uste taha hingeldama. Suureks segavaks faktoriks on tihe liiklus. Tööpäevadel on igal hommikul ja õhtul, mil lahkutakse töölt koju, tihe ja kiire aeg. Tänavad on autosid pungil täis. Iga erinev päev võib olla uus müsteerium, et kui libedalt suur ja lopsakas buss pääseb tosinast autost võimalikult kiirelt mööda, säilitades rahu. Õnneks on tehtud erinevatesse kohtadesse mitmeid eraldatud sõiduraju, mis mõeldud vaid ühissõidukitele. Kohad, kus sõidurajad eksisteerivad, on kiirustavale inimesele tipptunnis pärusmaa

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Turunduskommunikatsioon

● Blogid ja foorumid ● Sotsiaalmeedia ● Otsingumootoriturundus ● Partnerturundus jpm Inbound- uuem asi, töötab läbi võlu omaduse, mina ootan ja teie tulete- reklaami otsija on aktiivne pool Outbound- traditsioonilisem, teadaandmine- mina ettevõtjana lükkan message teile, reklaami saaja on aktiivne pool Inimeste tee Sinuni Otseliiklus Inimesed, kes tulevad otse Sinu aadressi trükkides. Niisama. Ise. Loomulikult. Kui teavad sinu url-i. Hooajaline liiklus Seotud Sinu ajakriitiliste tegevustega – bännerid, artikkel ajalehes, uudis DELFI’s, välja saadetud e-posti kirjas olnud lingid jne. Kui kampaania on käimas siis bännerid on nt. „Orgaaniline“ liiklus Kasutaja otsib vastust ja Sina ilmud läbi otsimootori. Kui lähen ja otsin ise. SEO - kodulehekülg Google vaatenurgast Miks SEO-d vaja on? 1. Inimesed vaatavad ja klikivad enamalt jaolt ainult esimestele vastustele otsimootorites 2

Majandus → Turundus
1 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Liikluskõne

liiklusõnnestustes surma 132 inimest, kahe aasta eest 196. Me peame üheskoos pingutama, et sellele meeletule surmarallile pidurit tõmmata. Me peame oma sõpruskonnas ja ka organisatsioonides liiklusohutusele enam tähelepanu pöörama. Vahest on endalgi tunne liikluses, näiteks Tartu maanteel sõites, et oleme sattunud rallirajale, kus igaüks üritab igahinna eest teistest parem olla ja mööda sõita. Tuleks ikka mõista, et see on reeglitega maantee, kus tuleb jälgida hoolega liiklus märke. EI tohi sõita üle kiiruse piirangute. Samas on samasugused liiklus huligaanidaga ka need, kes sõidavad väga aeglaselt, sest siis, isegi liikluseeskirjade järgi sõitvat inimest hoiab see kinni. Loomulikult on ainuõige alustada sõitu mõõduka ajavaruga, arvestades seejuures tee- ja ilmastikuolusid, kellaaega, liiklustihedust ja kõike muud. Nii säästame lisaks endi elule veel ehk mõnegi teise. Lisaks suurele kiirusele on suureks liiklusprobleemiks purjus juhid. Väga tihti

Eesti keel → Eesti keel
167 allalaadimist
thumbnail
6
docx

20 suurtähe lauset

18. Võimsas hoos Kregor Zirk püstitas Inglismaal uue Euroopa hooaja tippmargi http://sport.postimees.ee/3901541/voimsas-hoos-kregor-zirk-pustitas-inglismaal-uue-euroopa- hooaja-tippmargi?_ga=1.243533187.74499709.1478599038 19. Eestis tegutseva sõidujagamisplatvormi Uber kohale kogunevad tumedad pilved http://tehnika.postimees.ee/3899613/uberi-eesti-missiooni-sara-ja-hiilgus-voi-niru-lopp? _ga=1.155985085.74499709.1478599038 20. Tallinnas Vabaduse väljaku juures oli liiklus häiritud http://tallinncity.postimees.ee/3899719/tallinnas-vabaduse-valjaku-juures-oli-liiklus-hairitud? _ga=1.253050895.74499709.1478599038

Eesti keel → Eesti keel
1 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Eesti raudteevõrgu kujunemine

Samal aastal ühendati St Peterburg - Varssavi raudteega. Balti Raudteeselts pikendas 1870. aastal liini Gatshinast Tosnoni, misläbi tekkis ühendus praeguse Oktoobriraudteega. Tänu Balti raudteele hakkas kiiresti arenema praktiliselt jäävaba Tallinna sadam, kuhu ehitati tolle aja kohta suur viljaelevaator. 1877. aastal avati alaliseks liikluseks Tapa - Tartu raudteeliin, mis 1887. aastal pikenes Valgani, kus liin ühendati ehitatava Pihkva - Riia raudteega. Viimasel avati alaline liiklus kaks aastat hiljem. 1896. aastal sai valmis esimene kitsarööpmeline (750 mm) raudtee Valga - Pärnu, 1897. aastal avati raudteeharu Mõisakülast Viljandini ning sealt edasi Paide ja Tallinna sadamani. Alaline liiklus eespool mainitud linnade vahel avati 1901. aastal. 1931. aastal valmis laiarööpmeline raudtee Tartu - Petseri ning Eesti sadamad sai otseühenduse Venemaa keskpiirkondade ja Ukrainaga. Iseseisev Eesti Vabariigi Raudtee (EVR) moodustati 15. novembri 1918

Majandus → Maailma majandus ja...
18 allalaadimist
thumbnail
6
ppt

Ecstasy

ÜRO poolt keelatud ecstasy struktuurvalem Toime Mõjub 20-60 minutit pärast sissevõtmist Muudab kogu keha Vaimsed mõjutused nt. ebatäpne kõnnak, keskendumis- ja otsustusvõime langemine Püsivamad tagajärjed.. Tekitab südamele ja vereringele tõsiseid häireid Hirm, paanika, skisofreenia Depressiivsus Paanikahood Skisofreenia tunnused Haigushoode taasilmnemine peale ecstasyst loobumist Ecstasy ja liiklus Joobes juht kaotab reaalsustunde Ohustab nii ennast, kui kaasliiklejaid Vaimne ja füüsiline väsimus Isiklike autosid omavad noored Tänan!

Psühholoogia → Psühholoogia
9 allalaadimist
thumbnail
3
doc

LIIKLUSKÄITUMINE

LIIKLUSKÄITUMINE Tähelepanu häirimine Sõidukijuhid peaksid kogu sõidu vältel oma tähelepanu pöörama ümbritsevale liiklusele, et tagada nii enda kui ka kaasliiklejate ohutus. Tähelepanu härimise peamised liigid: Visuaalne ­ tegurid, mis sõidukijuhi tähelepanu juhivad teelt kõrvale Kognitiivne ­ tegurid, mis juhivad sõidukijuhi mõtted mujale Manuaalne ­ tegurid, mille tõttu juht laseb roolist lahti Sageli võib sõiduki juhti häirida nende kolme teguri kombinatsioon ­ juht, kes pöördub rahustama tagapingil tülitsevaid lapsi, ei ole võimeline jälgima teed või keskenduma ümbritsevale liiklusele. Tähelepanu põhilisteks häirijateks on mobiiltelefonid ja sateliitnavigatsiooniseadmed. Navigatsiooniseadmed peaksid olema paigutatud nii,et need oleks juhile nähtavad, et mitte piirata tema vaatevälja. Tavalised tähelepanu häirijad on söömine, suitsetamine ning raadio sõrmitsemine. Tähelepanu ...

Auto → Auto õpetus
12 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Raskemetallide sisaldus eestimaa muldades

Tallina Lilleküla Gümnaasium Raskmetallide sisaldus eesti põllumuldades ja taimedes Uurimustöö Tallinn, 2008 Sisukord 1.Sissejuhatus 2.Raskmetallide iseloomustus 2.1. Plii 2.2. Kaadmium 2.3. Elavhõbe 3. Raskmetallide saasteallikad 3.1 Kütmine 3.2. Tööstus 3.3 Liiklus 4. Raskmetallide sisaldus taimedes (sammaldes) 5. Plii(peamine raskemetall) mõju keskkonnale 6. Kokkuvõte 7. Kasutatud kirjandus Lisad 2 Sissejuhatus Uurimustöö teemaks valisin raskemetallide sisalduse eesti põllumuldades ja sammaldes. Need metallid on tervisele väga kahjulikud ning selle teema teavitamine inimestele väga vajalik. Raskmetalle sisaldavad osakesed satuvad õhku kohalikest saasteallikatest, saasteainete kaugkande teel

Ökoloogia → Ökoloogia
25 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Happesademed

Sademete pH on püsivalt < 4,5 USA idaosas, Põhja-Euroopas ja Hiinas. SO2 tekib peamiselt energeetikatööstuses. ... vabaneb ka vulkaanidest, mullast ja veest. Peamiselt tekkis väävlisaastet kivisöe põletamisel. Väävlisaaste alaneb alates 1980. aastast Euroopas oluliselt, sest kasutatakse väiksema väävlisisaldusega kütuseid. Lämmastikuühendid: Tähtsaimad tekkekolded on liiklus ja energiatööstus. Atmosfääris muutub NO kiiresti NO2-ks. Looduslikud allikad on välk, muld ja kahjutuled. Ammoniaak vähendab sademete happesust, kuid suurendab mulla ja vee hapestumise ohtu. Väävli ja lämmastiku depostsioon: Hapestavad ühendid eralduvad õhust kas märg- või kuivdepositsoonil. Märgsadenemisel reageerivad gaasilised SO2 ja NO2 pilvede tilkvee või vihmapiiskadega ja laskuvad maha koos sademetega. Kuivdepositsiooni ei tingi üksnes õhurõhk

Geograafia → Geograafia
9 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun