Eestis on hands-free seadeldise kasutamine sõidu ajal lubatud ning hetkel asulaliikluses ka kohustuslik. Alates 2011 juulist on mobiiltelefoniga rääkimisel kõikjal kohustuslik hands-free seadme kasutamine, lisaks ei tohi telefoni sõiduajal üldse muul viisil kasutada. Miks? Briti ja Kanada teadlaste (Royal Society for the Prevention of Accident ja ROSPA) andmetel sooritavad telefoniga rääkivad autojuhid teistest 4,3 korda suurema tõenäosusega liiklusõnnetuse. Laias laastus riskib liikluskeerises telefoniga kõneleja rohkem kui 0,8- promillises joobes juht. ROSPA liiklusohutuse nõuniku David Rogersi sõnul pole abi ka juhi pea külge kinnitatud hands-free ehk käed-vabad süsteemist, sest autojuhti segab eelkõige vestlemine autost väljaspool asuva isikuga. Probleeme tekitab pigem tähelepanu kõrvalekaldumine kui telefoni käsitsemise liigutused. Vilunud rallisõitja ja sõiduõpetaja Peeter Rehema kogemused kinnitavad sama: Mobiiltelefon seob käed ...
Liiklusohutus Koostasid: Norman Peks Marko Illus Jürgen Oolep Liiklusohutus · Liiklusohutus tagatakse eelkõige hea liikluskultuuriga, mille tagavad vastutustundlikud, viisakad ja sõbralikud liiklejad. · Riigi ülesanne liiklusohutuse tagamisel on: · teede korrashoid · hea liikluskorralduse ja järelevalve tagamine · liiklusohutusprogrammide väljatöötamine · laste liikluskasvatuse tagamine. · Liiklusohutus tagatakse liikluseeskirjas sätestatud reeglite järgimisega. Liiklusohutuse meetmeid tutvustatakse liiklusohutuskampaaniate vormis. Turvavöö · Miks on vaja kasutada turvavööd? · Kelle jaoks on oluline turvavöö? Kõigile küsimustele saate vastused järgnevates klippides... Kiiver · Miks on oluline kiiver? · Kuidas kiivrit õigesti kasutada? · Mis liiki kiivreid on olemas? Kõigile nendele küsimustele saate vastused järgnevates klippidest...
Alkoholi mõju mootorsõiduki juhtimisel Tanel Haab Joobes juhtimine Inimese organism võib ainevahetuse käigus ise toota etanooli isegi kuni 0,2 promilli. Selleks pole vaja välist ergutust alkohoolse joogi näol. Sellest piirist lähtuti ka 2001. aastal jõustunud liiklusseaduse loomisel. See sätestab 0,2 promilli piiri kui juhile keelatud seisundi, jättes lahtiseks küsimuse, millisest alkoholikogusest alates loetakse inimene joobeseisundis olevaks. Praktikas loetakse selleks piiriks siiski joobe meditsiinilist piiri 0,5 promilli, see tähendab kogust, millest alates inimese reaktsioon ja koordinatsioon hakkab häiruma. Kuidas karistatakse roolijoodikuid Joobeseisundis mootorsõiduki juhtimise eest võidakse määrata Haldusõigusrikkumiste seadustiku § 96järgi · rahatrahv, · haldusarest, · või võetakse ära mootorsõiduki juhtimise õigus. Kriminaalkoodek...
TALLINNA ÜLIKOOL Haapsalu Kolledz Liiklusohutuse õppekava Ahti Jakson LIIKLUSALASTE HOIAKUTE SEOS LIIKLUSÕNNETUSTES VEOKITEGA JA NENDE PÕHJUSTE ANALÜÜS Referaat Juhendaja: Heli Ainjärv Haapsalu 2015 Liiklusalaste hoiakute seos liiklusõnnetustes veokitega ja nende põhjuste analüüs Referaat 2015 SISUKORD Sissejuhatus.........................................................................................................................3 1. MIKS juhtub palju LIIKLUSÕNNETUSi veokitega?.................................................4 2. Liiklusõnnetuste liigid.................................................