Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Eesti raudteevõrgu kujunemine (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris

Sisukord


1.Sissejuhatus 2
2.Vene impeeriumi aegsed raudtee liinid 3
2.1Tapa-Tartu 3
2.2Valga-Pärnu 3
2.3Valga-Mõniste 4
2.4Keila-Haapsalu 4
3.Esimese Eesti Vabariigi aegsed raudtee liinid 5
4.Nõukogude aegsed raudtee liinid 7
5.Teise Eesti Vabariigi aegsed liinid 8
6.Kokkuvõte 9
Kasutatud kirjandus 10
  • Sissejuhatus


    Esimene raudtee Eestis avati liikluseks 24. oktoobril 1870. aastal Paldiski - Tallinn - Narva - Gatshina lõigul. See kuupäev tähistab Eesti Raudtee sündi. Samal aastal ühendati St Peterburg - Varssavi raudteega. Balti Raudteeselts pikendas 1870. aastal liini Gatshinast Tosnoni, misläbi tekkis ühendus praeguse Oktoobriraudteega. Tänu Balti raudteele hakkas kiiresti arenema praktiliselt jäävaba Tallinna sadam, kuhu ehitati tolle aja kohta suur viljaelevaator.
    1877 . aastal avati alaliseks liikluseks Tapa - Tartu raudteeliin, mis 1887. aastal pikenes Valgani, kus liin ühendati ehitatava Pihkva - Riia raudteega. Viimasel avati alaline liiklus kaks aastat hiljem.
    1896. aastal sai valmis esimene kitsarööpmeline (750 mm) raudtee Valga - Pärnu, 1897 . aastal avati raudteeharu Mõisakülast Viljandini ning sealt edasi Paide ja Tallinna sadamani. Alaline liiklus eespool mainitud linnade vahel avati 1901. aastal. 1931 . aastal valmis laiarööpmeline raudtee Tartu - Petseri ning Eesti sadamad sai otseühenduse Venemaa keskpiirkondade ja Ukrainaga .
    Iseseisev Eesti Vabariigi Raudtee (EVR) moodustati 15. novembri 1918. aasta Eesti Vabariigi teedeministri käskkirjaga Looderaudtee, Esimese Juurdeveoteede Seltsi, merekindluse ja sõjaväe väliraudteelõikude baasil.
    1940. aastal, kui EVR lülitati NSVL raudteevõrku, oli Eesti üldkasutatavate raudteede pikkus 1447 km, sellest 772 laiarööpmelist ja 675 kitsarööpmelist raudteed . 1960.-1970. aastal toimus üle minek laiarööpmelistele raudteedele.
    Riigiettevõte Eesti Raudtee moodustati 1. jaanuaril 1992, tema ülesandeks sai Eesti raudteede administreerimine .

  • Vene impeeriumi aegsed raudtee liinid


    Eesti esimese raudtee ehitus algas 1866 aasta mais. Ehitustöödest võttis osa 6018 inimest, kellest 4711 olid Venemaalt värvatud tööjõud. Esimene raudtee avati liikluseks 24. oktoobril 1870. aastal Paldiski - Tallinn - Narva – Gatshina lõigul. Veel samal aastal pikendas Balti Raudteeselts liini Gatshinast Tosnoni. Liini kogupikkus oli 269 kilomeetrit. Tõuke rongiliini ehitamiseks andsid Eestis elanud baltisakslased, kuid kuna Eesti kuulus sellel ajal Venemaa Keisririigi haldusalasse, siis ehitati esimene rongiliin 1524 mm rööpalaiusega ehk laiarööpmeline raudtee vene etaloni järgi. Selline rööpalaius valiti selleks, et hiljem uus rongiliin ühendada juba olemasolevaga, mis viis Peterburist Varssavisse. Raudtee ehitust kontrollis Vene Teedeministeerium. Raudtee alguspunktiks valiti Paldiski kuna seal asuv sadam püsis oma asukoha tõttu aastaringselt jäävaba. Tallinna ja Paldiski vahelist raudteed kutsuti ka Apelsiniraudteeks, sest selle kaudu veeti Venemaale puuvilla ja eksootilisi puuvilju.
  • Tapa-Tartu


    1877. aastal avati liikluseks Eestis teine rongiliin, mis ühendas Tapat ja Tartut, mille kogupikkuseks sai 112 kilomeetrit. Ka see liin ehitati laiarööpmelisena. 1887. aastal pikendati liini Tartust Valgani. Kaks
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Eesti raudteevõrgu kujunemine #1 Eesti raudteevõrgu kujunemine #2 Eesti raudteevõrgu kujunemine #3 Eesti raudteevõrgu kujunemine #4 Eesti raudteevõrgu kujunemine #5 Eesti raudteevõrgu kujunemine #6 Eesti raudteevõrgu kujunemine #7 Eesti raudteevõrgu kujunemine #8 Eesti raudteevõrgu kujunemine #9 Eesti raudteevõrgu kujunemine #10 Eesti raudteevõrgu kujunemine #11
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2011-03-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 14 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Maria Karus Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Referaadis kirjeldatakse Eestis olnud/olevaid raudteid kronoloogilises järjekorras
    eesti raudtee , raudtee kujunemine

    Mõisted


    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    8
    pdf
    Eesti asustuse kujunemine
    147
    docx
    Eesti XX sajandi algul
    204
    pdf
    Eesti uusima aja ajalugu
    528
    doc
    Keskkonnakaitse lõpueksami küsimused-vastused
    132
    doc
    Massikommunikatsiooni ja Eesti ajakirjanduse ajalugu
    51
    doc
    Eesti ajalugu - konspekt
    83
    doc
    Eesti ajalugu
    638
    pdf
    Eesti eluasemefondi puitkorterelamute ehitustehniline seisukord ning prognoositav eluiga





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun