pöörata . Eesti keeles on 3 pööret, igal pöördel nii ainsus kui ka mitmus, seega kokku 6 pöördevormi.: Ainsus Mitmus Ma õpin/A1 Me õpime / M1 Sa õpid/A2 Te õpite /M2 Ta õpib /A3 Nad õpivad/M3 Eitavas kõnes on kõikidel pööretel üks vorm: Mina ei õpi, sina ei õpi , ta ei õpi, me ei õpi, te ei õpi, nemad ei õpi Pöördelõpp näitab ka seda, kes on lauses tegija. Loen- mina Loed- sina Loeb-tema Loeme, lugesime-me Loete, lugesite- te Loevad-nemad
Palju on maid. Mõned kui käänlevad, Veel rohkem on teid, väänlevad ussid, keegi ei jõuagi kurvides karjuvad lugeda neid. vankrid ja bussid. Ei neile jõuta Palju on teid, nimesid anda mis käia meil vaja. ega neid kõiki Vaata, seal saadab kaardile kanda. sind tuledes maja. Teed aina lähevad, Lähed ja astud, looklevad,ruttavad, ent tulesid veel mõned on võõrad ikka on näha ja mõned on tuttavad. hämaral teel, Mõned on auklikud, ikka veel paistab kivisid täis, kellegi käsi: mõnel kui siledal lehvitab, lehvitab, põrandal käid. ära ei väsi. Mõned on sirged See oli kodu kui asfaldist nooled, ja kodutee, kutsuvad rändama kõigile kõige igale poole tuttavam tee. Kallid üheksandikud, te olete näinud klasse, kes on siin lõpetanud, lahkunud nägu naeru...
häält ja neile tullakse appi,)Me õpime, et kogu oma närvisüsteemi rakendamine vaidlusteks annab meile hea enesetunde.Me õpime jälgima teisi perekonnasüsteemi liikmeid. Õpime teisi inimesi süüdistama.Õpime, mis on meis halba, endale tähelepanu tõmbama, teisi inimesi järele aimama. Inimesed õpivad siis kui neil lastakse seda teha nii nagu neile meeldib, neile turvalises ja toetavas ümbruses. Mitteõppimisest Me ei õpi asju, millest meil ei ole kasu ( kui me ei leia seost informatsiooni ja sellest saadava kasu vahel, siis me ei õpi seda ära). Me ei õpi seda, mis ei ole huvitav, mis on meile vastumeelsed, mis on esindatud meie vähekasutatud süsteemis. Me ei õpi kui usume, et oleme juhmid ( see on meile kellegi poolt sisendatud). Me teeme valiku mitte õppida. Me ei õpi kui meil on halb kogemus õpitavaga. Me kardame muutuda, me ei usu, et väärime edu. Olgu Sul alati unistusest veel suurem
Väldi käte rinnale risti asetamist. Õpi rahuloluga seotud käeliigutusi üle kandma pingeolukorda. Õpi tundma oma zeste ja harjuta nende tegemist peelgi ees. Arukas käeliigutus õigel ajal mõjub veenvamalt kui ükskõik milline argument. Zestide pimesi selgeks õppimisest on vähe kasu, zestid toetavad sõnu kui need sobivad olukorraga ja kuni me neid zeste kasutades hästi tunneme ja kuni need meile sobivad. Tuleta meelde oma zeste tavaolukorras õpi neid kasutama. Näitlemisel pole mõtet. Nägu ja miimika. Kui tahad jätta positiivset muljet – naerata. Kasuta oma naeratust teadlikult, kuid jälgi oma miimikat, sest see võib alt vedada. Enamus inimesi ei märka oma harjumusi. Olulised on signaalid, mida me anname otsustaval hetkel. Hääl Sügavam hääl äratab usaldust. Erutusest hingeldamine segab rääkimist. Oluline on jälgida parakeelt (kiirus, tugevus, kõrgus, selgus, toonsus, rütm, intonatsioon, otitamised, parasiitsõnad).
Suhtlemisreeglid. Taavi Kanter K-12A 1. Kuula teine inimene lõpuni ära. 2. Austa enda ja ka teiste aega. 3. Hoidu tegemast teiste inimeste kohta lõplikke järeldusi 4. Õpi naeratama 5. Ära teeskle huvi teise inimese vastu. 6. Valeta vähem. 7. Ära kritiseeri inimese isiksust, vaid tema teguviisi. 8. Kiida kõigi ees ja laida nelja silma all. 9. Kui on karistatud, siis on ka andestatud. 10. Õpi andeks paluma. 11. Ära tegutse esmavihas. 12. Austa teise inimese isiklikku füüsilist ja vaimset ruumi. 13. Õpi ,,ei" ütlema. 14. Püüa teises inimeses leida midagi, mis teid ühendab, mitte eristab. 15. Ära püüagi olla üliinimene. 16. Hoia sõpru ja austa vaenlasi. 17. Räägi oma emakeeles. 18. Oska vaikida. 19. Karda poolikuid lahendusi, aga mitte konflikte. 20. Oska alluda ja juhtida. 21. Päevas täita kümme rolli, harva mängida võid lolli. ...
Mida haridus ei anna, seda näitab elu. Haridus on see, mis jääb pärast õpitu unustamist. Elu on kitsi kunagi ei taha ta noorust ja tarkust anda korraga. Aforismid on kaasaskantav tarkus, kontsentreeritud mõtte ning tundeekstrakt. Tarkuseraamatu lööb õnn sinu ees kinni ühtegi õppetundi ei taha ta sulle anda. Ettevaatus on tarkuse võõrasema. Tarkus küpseb praktikas. Õpitust jääb meelde ainult see, mida me praktiliselt kasutame või harjutame. Me ei õpi mitte selleks, et oma tarkust näidata vaid, et seda kasutada. Inimene saab kaks kasvatust: esimese annavad talle tema ligimesed, teise, palju tähtsama, annab ta endale ise. Me ei õpi kuni elame vaid elame kuni õpime. Kõige valjemini nõutakse tavaliselt vaikust. Teadmisi varudes ei tohi unustada, et neid tuleb ka uuendada! Ka oma tarkusehunniku otsast võib maha kukkuda! Haridus on see, mis pärast õpitu unustamist järele jääb.
enesehäälestamine, tähelepanu koondamine, tajumine, teabe vastuvõtt ja mõistmine, meeldejätmine, õpitu kasutamine, lõplik omandamine. Õppimise põhimotiiviks on õppija anda sisemine huvi ja sellest tulevnev aktiivsus, mille tulemusena ühendatakse uued ideed meie varasemate teadmistega. Õppimise tulemusena saavutame oma eesmärgid. Tulevikus saavad meist siis väärtuslikud töölised, suuremate teadmistega. Õppimine on tähtis. Keegi ei õpi vanemate jaoks, ei õpi õpetaja jaoks , vaid iseenda jaoks. Õppida on vaja. Tänan ja loodan, et mõnigi mõtles, miks ikka õppimine on tähtis.
orienteeritud turismikorralduse, mõned autorid peavad ökoturismi säästva turismi allharuks. Eestis tegeleb ökoturismiga Eesti Ökoturismi Ühendus. Eesti Ökoturismi Ühendus on 7. septembril 1996 asutatud organisatsioon, mile eesmärk on edendada koostööd ökoturismi arenguks Eestis ja ühendada sellest huvitatud inimesi ja institutsioone. Eestis õpetatakse ökoturismi Maaülikoolis. 10 soovitust kuidas olla ökoturist Valmistu hästi; õpi koha kohta, kuhu sa lähed reisima! Loe, mida teised reisijad on öelnud, blogides ja reisimise veebilehtedel ! Vali kõige keskkonnasõbralikum transpordivahend! Broneeri koht keskkonna sõbralikus majutus kohas! Pärast reisi jaga oma leide, mõtteid, kogemusi teistega. Me oleme see, mida me jagame! Vältige suuri rahvusvaheliste reisikorraldajate ettevõtteid ja puhkekeskusi! Austa kohalikku elulaadi, õpi mõned sõnad kohalikku keelt!
Konspekt raamatust ,,Avasta tulevik" Skisofreenia on vaimuhaigus, mis puudutab üht inimest sajast kogu maailmas. Skisofreenia puudutab inimesi nii noores, vanas kui keskeas ning seda kohtab igas majanduslikus seisuses ja väga erineva etnilise taustaga inimeste seas. Skisofreenia puudutab võrdselt nii naisi kui mehi. On täheldatud, et sikisofreenia esineb perekonniti, ja et teatud keskkonnafaktorite mõju võib haigestumise tõenäolisemaks muuta. Ometigi tuleb tõdeda, et me ei tea haiguse tegelikke põhjuseid. Skisofreeniat peetakse tihti ,,lõhenenud isiksuse häire" tulemuseks. Taoline vääriti mõistmine põhineb ,,skisofreenia kui mõiste tuletamisel kahes kreekakeelset sõnast: ,,lõhenema" ja ,,vaim(sus)". Ometi oli mõiste eesmärgiks näidata mõtte-, tunde- ja tahteprotsesside võimetust toimida ühtse ja mõtestatud tervikuna, mis juhib inimese tegevust. Sobivate ravimite kaasabil on võimalik sümptomeid stabiliseerida. ...
, Hea sõna võidab võõra väe Kurjus on nagu jää elab soojani Tõde tõuseb, vale langeb Õiglus kohut ei karda Suur tükk ajab suu lõhki Võõra täkuga kaugele ei sõida O Mida Juku ei õpi, seda Juhan ei tea Prillid grammatikat ei õpi H - Kes ei tööta, see Tuule peale ära lootma jää ilma leivata jääd ei söö H Igaüks on oma õnne sepp Ära looda teise tasku peale
Eksamiperiood tulekul? Õpi nutikalt! Õpi asju, mida sa ei tea, esimesena ja viimasena. Neid asju, mida sa antud aines juba natuke tead, omanda õppimise keskel. Tee õppimisgraafik Pane ajaliselt paika, millal ja mida sa õpid ning lisa graafikusse ka palju pause. Hoia läheduses vaid õppimismaterjal Et olla keskendunud ja hoida oma mõtted õppimise juures, pane ära asjad, mis ei ole õppimisega seotud Imrpoviseeri õppimisviisidega Proovi leida erinevaid lähenemisnurki õppimisele, sest pidev lugemine võib ära tüüdata. Üks aine korraga Eksameid on mitmeid ja ained on erinevad. Maga piisaval...
Kristin Lichtfeldt Rakvere Reaalgümnaasium 10. T Ärritav närvipinge Emotsionaalne seisund Termin "stress" võeti kasutusele aastal 1926 Mõjub muserdavalt Koolistress hirm kooli, õpetaja või kaasõpilaste ees. Tööstress inimestega seotud stress; töö keskkonnast tingitud; füüsilised stressorid Pea meeles, stress on ennetatav! Stressi põhjustavad peamiselt mitmesugused katastroofid, nagu näiteks: Autoõnnetused Looduskatastroofid Kriminaaltegevuse ohvriks langemine Abieluprobleemid Surm Unehäired Tuimus ümbritseva maailma suhtes Trauma taaselustamine mälestustes Keskendumisraskus Ülitundlikus Lähedaste abil Aja planeerimine Enesepingestamisest jagusaamise teel Oma õiguste tundmine Õpi ütlema "EI" Ära võta liigseid kohustusi Keskendu olulisemale Õpi tundma oma ajatsoone Puhka terviseks Õigus tunda kõiki tun...
Suuhügieen PUHTUS Pese hambaid 2 korda päevas - hommikul ja õhtul; Korralikuks hammaste puhastami- seks kulub aega 3 minutit; Kasuta fluoriidi sisaldavat hamba- pastat, see kaitseb hammast magusa söömisel tekkinud happe eest ja tugevdab ka hamba emaili; Pese hambaid seest ja väljast; Puhasta iget ja keelt; Õpi kasutama hambaniiti; Kasuta spetsiaalselt lastele mõeldud hambaharja ja hambapastat. Käsi tuleb pesta peale igat tualetis Vähemalt kord päevas peaksid käimist, samuti enne sööki ning pesema enam higistavamaid pärast lemmiklooma katsumist. kehaosi: nägu,kaenlaaluseid Vahetusjalatsid olgu mugavad ja suguelundeid ja jalgu; mittemääriva tallaga. Keha võiksid seebiga pesta 2-3 korda nädalas; ...
õpikust või mõtle ise natuke. Iga õpetaja peaks ikka tundma enda ainet ning seda suutma arusaadavalt seletada. Isegi saksa luuletaja, Johann Wolfgang von Goeth on öelnud: „ Pole kohutavamat kui õpetaja, kes ei tea enam midagi rohkemat kui seda, mida õpilane teadma peaks.“ Meid ümbritseb nii palju kooli pinge all olevaid õpilasi. Kallid õpetajad, seda kõike on liiga palju, kas te ei märka siis kui paljud on koolis väsinud ja ülekoormatud. Koolis õpi, kodus õpi, nädalavahetusel õpi – kas ei saa siis teha mingeid kompromisse kodustes ülesannetes, et õpilased leiaksid ka aega puhata ja trennis käia. Tuleb vähendada õpilaste õppekoormust ning juba see muudab kooli õhkkonda vabamaks ja sõbralikumaks.
Ristvõrranditesi kuni kitarrimänguni, langevarjuhüpetest kuni porgandite kasvatamiseni. Infot on internetist võimalik saada mitmel kujul: alates foorumitest, ning ,,How to...?" videodest kuni ametlike interaktiivsete kursusteni, kust on võimalik koguda ainepunkte. Kogo see interaktiivne maailm nõuab üha tungivamalt aga inglise keele kasutust. Järeldus on, et tuleb õppida, et saaks õppida. Ei saagi midagi teha: Õpi palju tahad, kõike ikka ära ei õpi, ning mida rohkem sa õpid seda lollimana sa ennast näed. ,,... sureb aga ikka lollina."
gi- ja ki-liide -gi kui ka -ki jäävad liitumisel sõna lõppu N: Kasski Liide -gi liitub helilisele häälikule. (JÄTTA MEELDE) Helilised häälikud on täishäälikud ja helilised kaashäälikud Täishäälikud: a, e, i, o, u, õ, ä, ö ja ü. (Õpi pähe!) Helilised kaashäälikud: j, l, m, n, r ja v. (Õpi pähe!) N: ÕUNGI, ONUGI, JNE. Liide -ki helitule häälikule. (JÄTTA MEELDE) Helitud häälikud on kõik ülejäänud, mis ei ole täishäälikud ega helilised kaashäälikud. Helitud häälikud on: k, p, t, g, b, d, s, h, f, š, z ja ž, N: TASSKI, KOERKI, KUKKKI, JNE. Liidete -gi ja -ki ees jäävad kõik tähed alles, kaashäälikuühendi reegel ei kehti. (Kaashäälikuühendi põhireegel: kaashäälikuühendis kirjutatakse kõik tähed ühekordselt.) Erandid!!! 1.liitsõnades pannkook 2. Liite -gi või -ki puhul kokkki, kohvgi, 3.kui sõna lõpeb sama kaashäälikuga, millega algab liide(-kond, -ne) modernne 4.ülipikk s kirjutatakse kahe tähega l-i, m-i, ...
Omadussõnalised1 järeltäiendid2, kui järeltäiendeid on rohkem kui üks eraldatakse komadega (1 omadussõna (näitab omadusi, millised need asjad, olendid, nähtused on. Vastates algvormis küsimusele missugune? Nt särav, ilus, kole. Õpi omadussõnu https://learningapps.org/2860503 (Nimisõna ja omadussõna) OMADUSSÕNA OMADUSSÕNA OMADUSSÕNA Nägin metsas üht kummalist lindu. Vali siit ilusamad pildid ise välja. See koer on kuri. ) 1. Omadussõnalised1 järeltäiendid 30aastane naine, kena, sale, rõõmsameelne, soovib tutvuda haritud ja intelligentse mehega; (järellisand on nimisõnaline täiend (lisandus/täpsustus), mis tähistab sedasama olendit, eset või nähtust mis põhigi, kuid teiste sõnadega.) (2 Järeltäiendi omadused Järeltäiend võib olla täpsustavat lauseosa esile tõstev ja pikem: Nt Talveöö, karge ja sünge. Maja, massiivne ja kandiline. asesõna3 laiendav: Nt Miski inim...
SWOT analüüs Eestis täiskasvanuhariduse olukorrast. Elukestva õppe all mõistetakse õppimist sünnist surmani ja see hõlmab endas kõiki elu jooksul ette võetud õppetegevusi. Seega, elukestva õppe mõiste sündis väitega, et õppimine ei lõpe kooliga, vaid kestab läbi kogu elu, rõhuasetus on õppimisel pärast formaalharidussüsteemis esmase hariduse omandamist ehk täiskasvanute õppimisel (Elukestva õppe strateegia 2005-2008). Uurimustöö kirjeldab Eesti täiskasvanuhariduslikku olukorda. SWOT analüüs põhineb Elukestva õppe strateegia 2005-2008, Õpetajate lehe artikli „Täiskasvanuharidus – kordaminekud ja probleemid“ ning Õpetajate lehe artikli „Täiskasvanuharidus – kellele ja kuidas?“ põhjal. Täiskasvanuhariduse olukord Eestis Tugevused (S) Nõrkused (W) Tööalane koolitus Õpivad pe...
saavad). Olen maganud, koristanud kodu, raamatuid lugenud, koeraga jalutanud (mida varem ei viitsinud/jaksanud eriti teha), tipsutamissoov on ära kadumas.Kas kellelgi palun on kogemust, kaua kestab läbipõlemisest taastumine, milline on see protsess? Kuidas ennetada läbipõlemist või taastuda sellest? Enda aitamine! Õpi ei ütlema Nõustajad on seal, et aidata Mitmekesine toitumine Liikumine ja värske õhk MAGAMINE Ole enda mõtetega üksinda, veeda iseendaga aega ja õpi end paremini tundma. kindel päevaplaan aitab lõdvestuda reeglipärased pausid töö juures tööst eraldatud eraelu lähedastega suhtlemine aktiivne elustiil aitäh kuulamast! https://et.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4bip%C3%B5lemiss%C3%BCndro om https://foorum.perekool.ee/teema/labipolemissundroom-ja-sellest-taast umine/ https://tervis.postimees.ee/2958485/mida-tasub-teada-labipolemisest https://www.bioneer.ee/burnout-ehk-l%C3%A4bip%C3%B5lemiss%C3% BCndroom
8. Kes tera ei korja, see vakka ei saa! 9. Kõrtest saab kubu, sentidest kroon! 10. Ühendus annab jõudu! 11. Üks nupp on hea, aga kaks veel parem! 12. Kõigi hea on igaühe hea! 13. Kunas tigedal tänu, või ahnel aitüma! 14. Hirmul on suured silmad! 15. Arg kardab ka oma varju! 16. Lubaja hea mees, aga sõnapidaja veel parem! 17. Tulel on lai käsi, veel sügavam vagu! 18. Mida Juku ei õpi, seda Juhan ei tea! 19. Kes tööd teeb, see rõõmu näeb! 20. Kuidas külvad, nõnda lõikad! 21. Enne mõtle, siis ütle! 22. Targem annab järele! 23. Kui midagi teed, tee hästi! 24. Töö õpetab tegijat! 25. Terav keel tõstab tüli! 26. Varga peas põleb müts! 27. Varas jätab nagi seina, tuli ei midagi! 28. Üheksa korda mõõda, üks kord lõika! 29. Ööl on üheksa poega! 30
Mida Juku ei õpi,seda Juhan ei tea ,,Mida Juku ei õpi, seda Juhan ei tea" nii ütleb üks Eesti klassikalistest vanasõnadest. Tuleb tõdeda, et see ei ole niisama tuulde loobitud lause. Tõepoolest, iga elatud päev mõjutab tulevikku, vastavalt siis kas rohkem või vähem, paremuse või halvemuse poole.Paljud noored ei mõtle sellele, mis saab kui hariduse pooleli jätavad ja lapse saavad või niisama kodus istuvad ,nad ei tea ,et ilma hariduseta ja lapsega on väga raske saada tööle ja hiljem on raske
kummaline kui see ka ei tundu, leidub neid, kes ei usu arengu olemasolusse. Mina isiklikult usun. Ja seetõttu, kui meid huvitavad tõesti vastused teadusfilosoofia küsimustele, siis tuleb pöörduda kaasaja filosoofide tekstide juurde ja mitte filosoofia ajaloo suurkujude tekstide juurde. Teine põhjendus probleemi keskse õpetamise kasuks on see, et sellisel moel õpetatakse teisi aineid; ei ole olemas analoogi, kus ainet õpetatakse ajaloo keskselt nagu filosoofiat püütakse õpetada. Ei õpi me ju matemaatikas kõige pealt rooma numbritega liitma ja lahutama, vaid ikka kohe araabia numbritega; samuti ei õpetata meile arvude esteetilisi omadusi; ei õpi me ju astronoomias planeetide asupaiku leidma Ptolemaiose süsteemi järgi, vaid ikka mõne kaasaegsema järgi; ei õpi me ju ajaloos kõige pealt seda, millise hinnangu 19. sajandil baltisakslased Eesti muinasaegsele alistamisele andsid ega seda, kuidas Nõukogude ajal Vabadussõda mõisteti, vaid ikka seda, kuidas
kinnisvarasse, aktsiatesse jne. Säästmise kohta õpetab alati seda, et kui sul on raha, siis ära investeeri seda sinna, mis võtab sult veel raha. Laenamise kohta õpetab, et kui on sul juhtub turul midagi head kasulikku olema, siis on mõttekas võtta see laen kiiresti ära ja mine sa tea maksta see veel nädala jooksul ära kogusummas (selline näide oli raamatus ka toodud, teenides ise ka kasumit). Üldiselt kõik koondub ühe asja juurde. Oma põhitöö kõrvalt õpi alati juurde mujalt, sest hea majanduslik/rahanduslik mõtlemine tasuvad alati ära. Kokkuvõtteks peab tõdema, et see elu põhimõte tee kõvasti tööd, säästa ja laena on õige. Aga raamat paneb sellest elu põhimõttest sügavalt mõtlema ja vaatama asju teiste külgede alt, kus sa võid oma elu palju paremini elada. Ainuke võimalus see kindlasti ka pole, kuna kõigi elud on erinevad ja inimesed teevad ikkagi seda, mida nad tahavad teha sõltumata inimesest
lapse mäng absurdse ja naeruväärsena, siis ei tohiks ta seda välja näidata. Tuleb lasta lapsel enda loovust näidata. Kui ka poiss tahab proovida selga näiteks ema kleiti ja kingi ning siis nendega enda ema mängida, ei tohiks seda keelata. See on lapsepõlve eksperimenteerimine ja mängimine, ei tohiks karta, et see last kuidagi edaspidiste valikte tegemisel mõjutab. Kui mõni tüdruk tahab mängida autodega, tuleb tal seda teha lasta. Nagu ütleb vanasõna: ,,Mida Juku ei õpi, seda Juhan ei tea"- kui laps ei õpi mängima lapsepõlves, siis ei oska ta ka tulevikus enda lapsi suunata mängides. Mitte keegi ei tohiks jätta last ilma tema lapsepõlve tähtsaimast asjast- mängust.
Ka viha on suurepärane tegutsemapanev jõud. 13. Harjuta tähelepanelikkust. Kasvõi jälgi näiteks oma sõrme, iga väikest detaili, mis sel on. Hoia tähelepanu ja hajudes too see taas tagasi. Tee sarnast harjutust eri objektidega. 14. Õpi mediteerima ja tee seda igapäevaselt. Keskendu oma hingamisele ja hoia oma tähelepanu sellel. Kui tuleb mõni mõte või tunne, lase sellel minna ja too tähelepanu hingamisele tagasi. Märka oma keha, märka, kuidas hingamine muutub. õpi erinevaid mediatsioonitehnikaid – nii keskendumise kui tähelepanu avardamise viise. See pole hea mitte ainult keskendumisvõime arendamiseks, vaid ka üldiseks terviseseisundiks ja tasakaaluks.
Reklaampsühholoogia "KULDREEGLID" TOODA SEDA, MIDA INIMESED TAHAVADD OSTA, MITTE ÄRA PÜÜA REKLAAMIDA JA MÜÜA SEDA, MIDA SA JUHTUMISI TOODAD! Tarvis on tunda inimveste vajadusi, mõtekamalt valida reklaamitavat kaupa ning loobuda utoopilistest "vägistatud" kampaaniatest. REKLAAM ALGAB FIRMA VÕI KAUBA NIMEST Oluline nimi, päritolu, tähendus, märgi visuaalne kujundus. Levinud perekonnanime kasutamine. Pakend nime propageerimimiseks Järjekindel värvikombinatsioon, paindlik firmamärk, hästiloetav kiri. HEA IDEE ON KÕIGE ALUS ! Teostamiseeldused taanduvad hea ideeta nulliks. Oluline leida suur idee (25 sõna). Oluline silmas pidada strateegia ja idee erinevust. Idee lisab strateegiale tähenduse, huvi, mälestusväärsuse ja dramaatilisuse IDEE GENEREERIMISEKS... 1. Kasuta isiklikke kogemusi igapäevaelust. 2. Süst...
Aosastav d ; t ; o osastava käände allomorfid ( kuu/d; tütar/t; pesa). Aglutinatsioon vormi moodustamise viis, kus sõna tüvele liidetakse tunnuseid ja lõppe. Jooksma aglutinatsioon 1. Aglutinatsioon raamatu/te/le 2. tüvevaheldused mäeke, mäkke [mägi] 3. analüütiline vormimoodustamine kui grammatilist tähendust antakse edasi abisõnadega, siis seda nim. Analüütiliseks vormimoodustamiseks. [ ei õpi, kõige rohkem] Atüvi = Mida teen? , ainsuse omastav Btüvi = Mida teha? , ainsuse osastav Astmevaheldus tüvevaheldus, kus üks sõnatüvi on tugevas astmes ja teine nõrgas astmes. Seppsepaseppa(vältevaheldus) . Astmevahelduse liigid on vältevaheldus ja laadivaheldus. Jalgjalajalga(laadivahelus). Vokaalivaheldus Vokaalivahelduse abil moodustatakse mitmuse osastavat käänet ja omadussõna ülivõrde vormi
Tulevik on meie endi kätes ,,Mida Juku ei õpi, seda Juhan ei tea" nii ütleb üks Eesti klassikalistest vanasõnadest. Tuleb tõdeda, et see ei ole niisama tuulde loobitud lause. Tõepoolest, iga elatud päev mõjutab tulevikku, vastavalt siis kas rohkem või vähem, paremuse või halvemuse poole. Enamik noori, vähemalt minu kodulinnas, ei mõtle sellele ja teevad seetõttu mõtlematuid otsuseid, ilma et nad oskaks aimata, et see mõjutab nende tulevast elu. Mina aga olen hakanud selle peale üha enam mõtlema,
HARIDUS ON VALGUS Haridusest sõltub kõik Kasvatus ja haridus on lahutamatud. Pole võimalik kasvatada, edasi andmata teadmisi, kuid iga teadmine mõjub kasvatuslikult. (L.Tolstoi) Kool ja haridus on aluseks kõigele - see aitab tulevases elus edasi areneda ja pürgida kõgemale, tähtede poole. Ma ei mõita neid kes rikuvad oma elu sellega et koolis ei õpi. Kuna neil on juba koolis raske ja keeruline hakkama saada, mis siis nad hkkavad tulevases elus tegema? Arvatavasti hakkavad läbi põruma. Sel hetkel ja ajajärgul ei mõista hariduse tähtsust, aga kui iseseisev elu on käes ja kõik uksed nina alt kinni lüüakse siis tõuseb nutt kurku ja kahetsetakse nooruse lollust. Enam pole midagi teha. Üle jääb vaid mõni odavalt tasustatud töö ja tuleb kannatada pideva rahapuuduse ja sellest tuleneva masenduse kallal. Aga kes selles süüdi on?
algselt olid salmikuluule kirjutajad mehed. Nagu kogu kultuurile omane, on ka salmikuluule levikus näha seoseid naaberrahvaste traditsioonidega. Salmikutesse mitte ainult ei kirjutatud, vaid ka joonistati. Joonistussalmikut hakkavad tüdrukud tavaliselt pidama esimeses klassis. Kirjutaja-joonistaja suhtes ei ole mingeid erilisi nõudmisi. Mõned pildid joonistab salmiku omanik ise, enamasti täitsid salmikut omaealised lapsed. Populaarseimad salmid neis salmikutes on : Õpi, õpi hoolega, siis saad kohvi koorega. Mälestuseks määrin ma musta kassi sabaga. Ela ilmas kui lind, pea meeles ka mind! Kolm sõna sulle- jää sõbraks mulle! Sa väike valge peaga plika mul meeles seisad ikka. Sul peas on mustad lokid ja jalas valged sokid. Et oli nõnda pime ei näind kirjutada nime. Valges vahus voolab vesi, ei ta iial ära väsi- nõnda Mari sinagi tõtta elus edasi! (Kalmre 1995:162-163)
Õpiteooriate võrdlev ülevaade Õpiteooriate Eksistentsiaaln Narratiivne Transformatiivn Enesejuhitud võrdluse e õpiteooria õpiteooria e õpiteooria õpiteooria alus inimkäsitus Iseendaks Oluline on Identiteedi Pidev ehk millisele kujunemise inimese inimese protsess loomine isiklike mõtestatud eneseanalüüs määratlusele Õppija otsib lugude põhjal arusaam (eba)õnnestumistes õpiteoorias vastuseid Mõistes endast/õppijana t tuginetakse sotsiaalsetele iseenaast ning Takistustest Refleksioon subjektidele ehitades ümber ülesaamine (mis õppija eksistentsiaalse oma nar...
Küsimusele Tsitaat Nali Lõbus ja lõhike asjakohane ugu Lühiülevaade kõne sisust Meeleolu, olukorra, ootuste sõnastamine Algusesse ei sobi negatiivne info!!! 2)Teemaarendus- teema jaotamine osadeks ja selle tõestus 3) Lõpetus- olulise rõhutamine ja lõpp Ebaõnnestumise vältimiseks: 1. Tee korralik eeltöö, õpi kõne selgeks 2. Loo silmside 3. Hinga rahulikult ja seisa paigal
motivatsioon, pädevus, taju, iseloom KUIDAS MOTIVEERIDA LAISKA: 1) Näita tema väärtust 2) Stimulatsioon 3) Aita mõtestada tegevust 4) Enda eeskuju KÕIK TÖÖTAJAD ETTEVÕTTES: 20% pühendunud 60% keskmine 20% laisk MASLOW PÜRAMIID KOKKUVÕTE MIDA TÄNA ÕPPISIN 1) Mis on puudu ettevõttes, mis kogu aeg vahetab töötajaid püramiid, puudub tunnustus 2) Mida on vaja pühendunud töötajale KUIDAS ÕPPISIN 1) Harjutus õpi märkama töötajat 2) Püramiid mida on vaja pühendunud töötajale
Miks kulutavad inimesed raha universumi uurimiseks? · Teiste taevakehade uurimine on parandanud meie arusaamist keskkonnaprobleemidest ja võimalikust suunast, kuhu poole Maa võib liikuda juhul, kui me ei õpi oma tegevust planeerima. · Teiste planeetide uurimisest saame teada erinevaid looduskatastroofe ning meie saame neid siis ennetada. · Et saada teada, kas mingil teisel planeedil eksisteerib ka elu, peale Maa. Kuna inimesi on Maal palju, siis loodusressursid vähenevad, kui me leiaksime mingi muu planeedi, kus saaks elada, saaksime me sealt loodusressursse juurde, sest me peame ka mõtlema uutele põlvkondadele, mitte ainult enda omale.
Puhastusvahendite mõju keskkonnale ja tervisele Puhastusvahendite mõju keskkonnale Osoonikihi kahjustumine Globaalne soojenemine Veekeskkonna hävimine Elusorganismide mürgitamine Kõige ohtlikumad on ained, mis ei lagune ning jäävad keskkonda püsima väga pikaks ajaks. Kemikaali klassifitseerimine keskkonnaohtlikuse järgi mürgine elusorganismidele püsiv bioakumuleeruv Kõik ohtlikud kemikaalid peavad olema vastavalt märgistatud! Keskkonna kaitsmine Kasutage loodussõbralikke ja looduses lagunevatest koostisosadest valmistatud seepe Loodussõbralikus tootes ei kasutata ohtlikke aineid ning tooted ei kahjusta taimestikku, loomastikku ega inimese tervist Puhastusvahenditega kokkupuutumine Inimene võib kemikaaliga kokku puutuda läbi allaneelamise, sissehingamise, naha või haavade. Mürgistuse ennetamine Kasuta ainult selliseid pakendeid, millel on lastekindlad sulgurid Hoia kõik kemikaalid lastele kättesaamatus kohas Hoia ja säilita kõi...
Selle rahulolu tekitavad minu head hinded. Nätikes kui hinded korras pole siis ma ei saa puhkusele kaasa sõita või ei või nädalavahetusel kuhugi minna, kuhu ma tahaksin. Sest pean mingiteks järeltöödeks õppima. Kõige tähtsam motaivaator on siiski haridus ning haritus. Pean omandama koolis saadud tarkusi ning neid elus kasutama. Et kuhugi heale töökohale saada, peaks eeskätt olema hea eriala nind haridus. Kuid kui ei õpi ei saa ka eksameid hästi tehtud, sest puuduvad teadmise. Kui eksamid hästi tehtud on suur võimalus saada ülikooli ennast edasi harima. Seega minu suurimad motivaatorid on hea haridus ning enese heaolu mille tegitavad suurel määral hinded koolis.
Tähis Kordsus Tera T 10¹² = 1 000 000 000 000 Giga G 109 = 1 000 000 000 Mega M 106 = 1 000 000 Kilo k 10³ = 1 000 Hekto h 10² = 100 Deka da 10¹ = 10 Detsi d 10-1 = 0,1 Senti c 10-2 = 0,01 Milli m 10-3 = 0,001 Mikro μ 10-6 = 0,000 001 Nano n 10-9 = 0,000 000 001 Piko p 10-12 = 0,000 000 000 001 Angstrom 1Å 10-10meetrit kasutatakse pikkusühikuna aatomimaailmas, on aatomi läbimõõdu ...
Muudatused või kohandused õppeajas, õppesisus, õppeprotsessis ja õppekeskkonnas. Mis tingimustel koostatakse? Kui muutustega kaasneb nädalakoormuse või õppe intensiivsuse oluline kasv või kahanemine võrreldes kooli õppekavaga või riiklikes õppekavades sätestatud õpitulemuste vähendamine või asendamine.Koostamisel kaasatakse õpilane või piiratud teovõimega õpilase puhul vanem ning vajaduse kohaselt õpetajaid ja tugispetsialiste. Kellele koostatakse? HEV õpilasele: õpi või käitumisraskuste, intellekti või füüsilise puude, tundeelu häiretega, kasvatusraskustega lapsele. Parandusõpperühma töökorralduse alused (Hariduslike erivajadustega õpilaste klassides ja rühmades õppe ja kasvatuse korraldamise alused ning õpilaste klassi või rühma vastuvõtmise või üleviimise, klassist või rühmast väljaarvamise ning ühe õpilase õpetamisele keskendatud õppe rakendamise tingimused ja kord)
Miks poisid ei õpi? Mis ma nägin koolis Kristi Plank 155536KATB21 Põhjused, miks poisid ei õpi või ei taha õppida on palju. Minu lapsepõlvest saadik on poisid teinud rohkem lollusi ja olnud julgemad ja rohkem auahned kui tüdrukud. Ilmselt see põhjustabki põhikoolis ja gümnaasiumis poistel olukorra, et ei taheta või ei viitsita õppida, kuna ollakse piisavalt enesekindlad, et kuidagi saab ikkagi hakkama. Poisid on reeglina rohkem kohalpüsimatud kui tüdrukud ning puberteedi eas ründab neid ka haigus „laiskus kontites“. Pidevalt leitakse
huvitama, kui õigesti ma selle ära lahendan, vaid seda, kui osavalt ma kasutan valemeid ning mõtlen, kuidas midagi ära taandada ning võimalikuklt lihtsalt vastus kätte saada. Hinne näitab küll seda, et kas mul valem on peas või mitte. Mis omakorda näitab seda, kuidas ma tunniks valmistunud olen ja mis hinnet ma ootan. Järelikult hinne näitab minu teadmisi konkreetses asjas. Hinded näitavad mingil määral ka tedmiste pagasit. Klassis on õpilane, kes midagi ei õpi vaid magab päevad läbi, teda kutsutakse lolliks ja temaga võibolla ei olda nii seltskondlik. Tema kõrval on õpilane kellel on head hinded, ta kuulab ning teeb tunnis kaasa. Ta pakub kohe teistele huvi, et kust ta teab ja tema käest küsitakse ka rohkem. Siit järeldades saame kohe aru, et lapse tarkust võetakse hinnete järgi. Tööde tulemused näitavad tegelikult päris selgelt kuidas keegi on materjali omandanud. Isegi kahe töö puhul on näha, kes on üritanud midagi ja kes mitte
KÕNE KOOSTAMINE Emakeeleõpetaja: Ivi Eiche Tallinna Hiiu Põhikool Juhendaja: Anne Tiits KÕNE EESMÄRGID MIKS? · Info edastamine · Suhtlemine · Kuulaja veenmine · Õnnitlemine · Teadmiste jagamine Mõttetera: "Sõna on õhk ning ometi võib ta õigel hetkel öelduna maailma pahupidi pöörata" Fr. Tuglas MILLEST? Kõnele ainult sellest, mida põhjalikult tunned, tead. KELLELE? Lapsevanemale Kolleegile Ülemusele Lapsele Sõbrale Võõrale Armsamale MILLAL? Hommikul Kõnele ainult siis, Lõunal kui sul on midagi Õhtul öelda! Öösel KÕNELEJA EDU ALUS: · Kuidas? hea hääl mõjus sõna innustunud esitus isikupära KÕNE LIIGID: Mõjutamine *veenmiskõne *poliitiline kõne *avaldus *deklaratsioon *reklaamkõne OSALEMINE *intervjuu *väitlus *vestlus *arutelu *koosolek *seminar TEADMISED *...
• Aega peaks planeerima • Vaatle oma olukorda eemalt, asenda kasutud ning halvad mõtted parematega. Alati saab leida millesti hea külje. Oleneb sellest mis nurga alt vaadata. ( kas klaas pooltäis või pooltühi) • Ära muretse asjade pärast, mida sa ei saa mõjutada ega muuta, kasuta hingamis ja lõdvestusharjutusi. (Ma olen seda proovinud psühholoogialoengus, kus käin). • Suhtle teiste inimestega- jaga oma muret, õpi ennast kehtestama • Püüa mitte olla perfektsionist • Pöördu vajaduse korral nõustaja poole
· oluliseim info · liigenda tekst · kasuta tsitaate · ettekande esitamise plaan · kirjandi lõppu kasutatud kirjanduse eesmärk Kõneliigid: · veenmiskõned ,,ajupesu" · olmekõned koolilõpud, pühad, pulmad jne. Eesmärk on meeleolu loomine. · Teatmekõned teadaanne, seletus, referaat, ettekanne. Kõne kirjutamine: · keele hea valdamine · rikkalik sõnavara · tabav ja lihtne sõnastus Kõne esitamine: · ära ole kinni paberis · õpi kõne selgeks · mõtesta see läbi · kasuta tugisõnu Kõne ajal olgu öelda: · midagi isikupärast, tõest · ainult endale omast · tuleks rõhutada kõige tähtsamaid kohti · mõjuv lõpp Esitamine keskendu... · häälele · hääle tugevusele/tempole · tähelepanemispausidele / meelespidamispausidele · ole kuulajate ees loomulik · hirmust saab üle harjutamisega · võimalusel võimalusel oma kõne, nii saad ennast hinnata
ülesannete ümberstruktureerimine töö hindamine (arenguvestlused) nõudmiste vähendamine osalemine otsuste vastuvõtmises Mida on ise võimalik ära teha? mõtle kas su ootused on realistlikud? teadvusta enesele, et sa võid ise oma elu muuta leia oma elus muidki väärtusi peale töö muuda oma lähenemist tööl ette tulevatele raskustele mida sa ei saa muuta pööra tähelepanu rohkem muudetavatele aspektidele õpi tundma oma piire ja katsu neid mitte ületada otsi abi kolleegidelt ja sõpradelt, loo oma toetusgrupp Tee endale nimekiri, mis on Sulle elus kõige tähtsam. Õpi ütlema “ei” nendele asjadele, mis ei kuulu Sinu prioriteetide juurde. Defineeri uuesti oma töö, mis on sinu vastutus ja mis mitte. Võimalusel aruta see läbi oma ülemuse või kolleegidega. Tänan tähelepanu eest! Viited http://www.hkhk.edu.ee/stress/lbiplemine.html
kuid see on saavutatud tegelikkuse moonutamise hinnaga. http://www.riigikantselei.ee/arhiiv/atp/Koolitus/oppematerjal/orsgps.htm#2.8. (26.01.2011) Konflikti lahendamiseks on vaja välja selgitada konflikti põhjused. Seleks tuleb esmalt püüda säilitada rahu, kui oled vihane, solvatud või võtad olukorda liiga isiklikult, on sul väga keeruline konflikti kiiresti lahendada. Järgmiseks õpi tundma Toimetulek konfliktidega ja lahendamisvõtted konflikti osapooli, õpi tundma osapoolte käitumisviise. Määratle probleem, kas see näib sulle konfliktina? Kui jah, siis mis on põhilised vaidlusalused küsimused? Kui kellelgi teisel võiks olla objektiivne vaatenurk sellele konfliktile, küsi nende hinnangut. Kõik see info aitab sul olukordaselgemalt vaadata ja võib viia isegi mingi lahenduseni. KONFLIKTIDE LAHENDAMISVÕTTED
Kodukirjand Vigadest õpitakse Tihtipeale olen kuulnud kuidas inimesed üksteisele ütlevad :"Ära korda oma viga, õpi teiste vigadest, siis on su elu palju kergem!", aga kas üks inimene on nii tugeva iseloomuga, et ta suudaks õppida teiste, mitte oma, vigadest? Kas inimene on üldse nii tark, et teiste vigadest õppida? Vastus sellele küsimusele on, et ei ole. Iga inimene peab kordki elus sama käigu läbi tegema, eksima ja siis proovima uuesti ja paremini, siis kui ta sellest juba õppind on. Mitte ükski inimene ei ole perfektne, kõik teevad vahel vigu. Eksimine on täielikult inimlik, selle
PÄEVAD MIS AJASID SEGADUSSE FILMI KOKKUVÕTE INIMENE Tegelased Allar Hendrik Toompere jr Juulius Juhan Ulfsak Nele Jaanika Arum Maria Klaudia Tiitsmaa Pontu Taavi Eelmaa Pets Kait Kall Andres Kristjan Lüüs Toomas Reigo Sagor Mattias Juss Haasmaa Mis ja miks filmis juhtus? Peategelane Ei tööta ega õpi Vaba aja veetmine Juuliusega kohtumine Valikute tegemine Suhted Tegude eest vastutamine Peategelase muutus filmi jooksul Võib öelda, et filmi jooksul peategelane muutus mehisemaks ja julgemaks, kui võttis osa illegaalsest rahateenimisvõimalusest, mida Juulius talle pakkus. Lõpuks sai Allar väga suure ehmatuse osaliseks, kui ta riputati koos sõpradega rauast torni külge. See oli talle suur õppetund, et illegaalsus ei vii elus edasi.
Tartu Täiskasvanute Gümnaasium Kuidas paremini õppida Referaat Õpilane: Helen Paas Klass: 10B Juhendaja: Maarika Kaasik Tartu 2013 Sisukord 1. Sissejuhatus. 2.-3. Vastuse otsimine küsimusele: ``Kuidas paremini õppida?`` Praktilised võtted paremini õppimiseks. 4. Võimalused parima õpistiili välja selgitamiseks. 5. Kasutatud materjalid. Sissejuhatus Inimene hakkab õppima juba sünnist saati. Me õpime rääkima, sööma, kirjutama. Õpime sotsiaalses keskkonnas käituma ja tegema vahet heal ning halval. Õppimine on elukestev tegevus. Kuid peale eluks vajalike oskuste õppimise on vaja ka kokku puutuda süstemaatilise õppimisega. Seesugune õppimine eeldab aja planeerimist ning süvenemist. Õppimist võib lahti seletada kui inimese oskuste, teadmiste täienemist läbi pikema aja. Õpime me intuitiivselt ja igapäevaselt ilm...
Selle asemel pani ta nad tööle ja esmalt peaaegu ilma rahata, väga väikese raha eest 10 senti tunnis. Kogu ettevõtmise eesmärk oli see, et nad kogemuse saaksid. Rikka isa õpetuses oli tähtis koht õppimisel ja kogemustel. Eriti meeldisid mulle järgmised tarkuseterad - peamine põhjus, miks inimesed rabelevad rahalistes raskustes, on see, et nad on küll aastaid koolis käinud, ent pole midagi õppinud raha kohta. Selle tulemusena hakkavad inimesed töötama raha eest, kuid ei õpi kunagi raha enda eest tööle panema. Raamat aitab aru saada sellest, mis raha on ja kuidas see funktsioneerib. Läbi raamatu püütakse leida vastust sellele, kuidas panna raha enda eest tööle ning saada üsna kiiresti rahaline sõltumatus. Raamat on kirjutatud huvitavalt. See ei ole õpik vaid nagu romaan. Kiyosaki soovitab alustada oma firma ja see hiljem suuremaks arendada. Kuid selleks, et üldse firma alustamise ja rahaga tegelemise peale mõelda, tuleb enne õppida, saada
Kas me õpime kooli või elu jaoks? Tõdemus:,,Kordamine on tarkuse ema"- on meile kõigile tuntud.Kas õpime kooli või elu jaoks?-see küsimus on paljude laste mõtteis.Järgnevas essees saame sellele küsimusele vastuse. Haridus on tähtis meie kõigi jaoks,sest ilma selleta me elus hakkama ei saa.Tänu haridusele ja koolis õpitule saame pärast kooli lõpetamist minna vastu oma saatusele ja kutsumusele.Mida paremad on õpitulemused,seda suuremad on ka elu väljavaated. Kool mängib meie elus suurt rolli.Ilma koolita ei saaks me oma eluga hakkama. Nagu öeldakse ,iga inimene on oma saatuse sepp.See väide vastab tõele-me vormime ja valime oma elutee ju ise.Me ei õpi mitte ainult koolis vaid teeme seda terve elu.Kool on vaid üks tähtis etapp meie elus.Tänu koolitarkustele oleme me need,kes me tulevikus olla tahame. "Tarkus on armastuse valgus ja valgus toitub armastusest.Mida sügavam on armastus,seda targemaks t...