Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"äriprotsessid" - 36 õppematerjali

äriprotsessid on määratud mitte äritöötajatele, vaid ettevõtte struktuurüksustele.
thumbnail
1
docx

Äriprotsess ja lokaliseerimine

1. Mis on äriprotsess? Äriprotsess on kooskõlastatud ja loogiliselt järjestatud töö ülesannete kogum ja nendega seotud vahendid, mis toodavad selle tarbijale mingisugust väärtust. Äriprotsesside hulka kuuluvad kõik tegevused, et toode ja teenus saaks eksisteerida, kaasaarvatud töö ja teabe koordineerimine. Selleks, et äri toimiks edukalt, peavad äriprotsessid olema hästi kavandatud ja kooskõlastatud. 2. Kirjelda infosüsteemi ja äriprotsessi vahelist seost. Infosüsteemid muudavad äriprotsessid sujuvamaks, kiiremaks, automaatsemaks. Infosüsteemid on kasulikud erinevatele ettevõttesisestele gruppidele. Nii on loodud näiteks majanduslikult kasulik tehingutöötlussüsteem, mis korraldab firmas liikuvaid rahavoogusid ning tootekoguseid. Lisaks sellele eksisteerivad erinevad infosüsteemid, mis kajastavad

Infoteadus → Infosüsteemid ja nende...
0 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Teenustepõhine arhitektuur

2. Soodustab koostööd 3. Annab võime äriprotsesse tõhustada ­ soodustab kiiret äriprotsessi juhtimist. SOA tüübid 1. Teenuse arhitektuur See on füüsiline disain üksikust teenusest, mis ümbritseb kõik ressursid teenusega. Sinna alla kuuluvad: Andmebaasid Tarkvara komponendid XML raamistikud 2. Teenuste materjalide arhitektuur Koosneb teenustest, mis automatiseerivad äriprotsessid. SOA tüübid 3. Teenuste kompositsiooni arhitektuur Teenustepõhise arhitektuuri tuum Koosneb üksikutest teenuste arhitektuuridest. 4. Teenustepõhine ettevõtte arhitektuur Ühendab teenuse, kompositsiooni ja materjalide arhitektuurid ja lisaks kõik ettevõtte tehnoloogilised ressursid, mis kasutavad neid arhitektuure. Puudused Metaandmete käsitlemine Teenuste omavahelises suhtluse kohta informatsiooni tagamine ja haldamine võib minna keeruliseks.

Informaatika → Informaatika
10 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ettevõtte infosüsteemid

eelkõige majanduslik kasum. Et siis peaküsimused peaksid olema umbes sellised: · Kas veebilehekülg toob meile kliente niipalju juurde, et selle ülalhoid on põhjendatud? Kas veebilehekülje kinnipanemine viib meilt kliente ära? · Kas veebileheküljega saab siduda ettevõtte äriprotsesse nii, et kulud väheneksid? Milliseid äriprotsesse tuleb muuta? Milliseid uusi äriprotsesse tuleb luua? Millised äriprotsessid tuleb asendada? · Millist koolitust ja ümberõpet tuleb ettevõtte töötajatele (IT, mitte IT) korraldada seoses tänaste ja homsete muudatustega äriprotsessis?

Informaatika → Ettevõtte infosüsteemid
118 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Rahandus

• Megaprojekt 4.Lisaks investeerimisvõimalustele mõjutavad dividendipoliitikat: • Ettevõtte kapitali struktuur ja sisemiselt loodava kapitali olemasolu 5.Eestis kasutatakse Euroopa Komisjoni (VKE) suurusega ettevõtete määratlust. Millised on need kategooriad? • keskmise suurusega ettevõtted, väikeettevõtted, mikroettevõtted 6.Tasakaalustatud tulemuskaart sisaldab neli tasakaalustatud valdkonda. Milline neist on vale? • Finantsid • Laenud • Kliendid • Sisemised äriprotsessid • Õppimine ja areng 7.Milline tooduist ei ole investeeringuprojekti hindamise etapp: • Esialgne projektiga tutvumine • Üksikasjalik projekti hindamine • Autoriseerimine •Alginvesteerimine • Rakendamine • Järelvalve • Investeeringu järgne audit 8.Raha paigutamist pikemaks ajaks ja kindla, kestva hilisema kasusaamise eesmärgil nimetatakse • Mahutamiseks 9.Kapitaalremonti/rekonstrueerimist võib defineerida kui • Reaalinvesteering 10.Kui kasumiindeks e

Majandus → Raha ja pangandus
18 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tasakaalus tulemuskaart

Tasakaalus tulemuskaardi aluseks on organisatsiooni põhiliste eesmärkide vaheliste põhjus- tagajärg seoste leidmine ühtse visiooni saavutamiseks. Klassikaline tasakaalus tulemuskaart jagab strateegiast tulenevate eesmärkide elluviimiseks vajalikud tegevused neljaks tasakaalustatud valdkonnaks. · Finantsid · mida ootavad meilt omanikud ja rahastajad? · Kliendid · millist toodet/teenust ootavad meilt sise- ja väliskliendid? · Sisemised äriprotsessid · mida peame tegema hästi, et huvipoolte ootusi ja vajadusi rahuldada? · Õppimine ja areng · mis valdkondades peaksime arenema, et säilitada oma eelised konkurentide ees? · Lahendada tekkinud mõõtmisprobleem · Visioon tulevikuväärtuse loomisest · Fookus strateegia elluviimisele TTK võimaldab lisaks finantstulemustele kontrollimisele jälgida, mil määral suudedakse

Majandus → Arendustegevus
66 allalaadimist
thumbnail
28
pptx

Protsessid

Protsess on igasugune üksiku või mitmeosalise tegevuse loogiline järjestus, mis viib kliendi nõudeid rahuldava toote valmimiseni või teenuse osutamiseni. Protsessil on sisend ja väljund ning ta lisab väärtust ja on korratav. Igal protsessil on ettevõtte edukusse teatud panus, mis aga oma kaalukuselt on erinev. NB! Kui lähtuda sellest, et ainult vigadeta protsessid toodavad vigadeta tooteid ja teenuseid, siis on loogiline ja mõttekas kindlustada ära väärtusloome keti kõik äriprotsessid, et ennetavalt vältida ettekavatsemata vigu. Protsessid Protsessi võib defineerida kui vastastikku seotud või vastastikust mõju avaldavate tegevuste kogumit, mis muundab sisendid väljunditeks ressursid sisend protsess väljund protseduurid Protsessid Põhiprotsessid klient Tellimuste menetlemine varustamine ladustamine

Majandus → Majandus
18 allalaadimist
thumbnail
13
docx

SmartPOST

Toimingut tegeva inimese Fotokaamera identifitseerimine. Kappide moodulid koos arvuti juhitud Pakkide säilitamine, edastamine ja lukusüsteemidega tagastamine (1). 2.4 Tarkvaralahendused Cleveroni logistikalahenduse juurde kuuluvad tarkvaralahendused, mille abil pannakse kogu süsteem ja äriprotsessid toimima. Kõik pakiautomaadid ja sorteerimise infosüsteemid on ühendatud interneti abil ühtsesse võrku ning võrgu abil suhtlevad erinevad tarkvaramoodulid teineteisega, juhivad riistavara ning edastavad vajalikku infot. Cleveroni tarkvaralahendused võimaldavad · Saada pidevalt infot kõigi pakiautomaatide võrgus liikuvate ja liikunud saadetiste kohta. · Jälgida pakiautomaatide tehnilist korrasolekut reaalajas ning saada teavitusi

Logistika → Logistika
80 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Ettevõtteinfosüsteem

INFOSÜSTEEMID Loeng1 Rahaliste IT vahendite kasutamine pole põhjendatud ettevõtte eesmärgil. ITIL CoBit 2002-2003 tekkis infosüst. metoodika. Kujunes välja tarkvarade kasutamis metoodika. 4 võimast ülemaailmset muutust ettevõtetes 1. Globaliseerumine ka majanduslik. Ebay,amazon,alibaba. Turg on globaliseerunud. Konkurents maailmaturul. Tekkisid globaal tarnimissüst.-d. 2. Tootmise automatiseerimine võimaldab kiiresti toota piiramatu arvu tooteid. Vaja spetsialiste. Tootmine on muutunud teadmistepõhiseks. Tootmine alguses ja hiljem on hinnapoolest sama. Arendus ja reklaam on tasutud ja poole aasta pärast toode poole odavam. Eluiga lühike. 3. Ettevõtete toote turuletoomine. Toote turuletoomine kiirendab uue toote arenduse ja turule toomist. Produkt vananeb moraalselt juba valmistamiseajal 4. E-firmade rajamised Intranet- ettevõtte...

Informaatika → Ettevõtte infosüsteemid
35 allalaadimist
thumbnail
14
docx

IT Struktuur

1.Strateegia on pikaajaliste eesmärkide, nende saavutamise põhiteede ja tegevuspõhimõtete kogum, mis on ettevõtte (organisatsiooni) arengu alus. 2. Taktika ja operatiivne planeerimine on selleks, et teha asju õieti 3. See sisaldab eeldatavaid sooritustasemeid ja edukriteeriume, samuti infosüsteemide arenduse eesmärke, vajalikke ressursse ja teenuseid koos nende teostuse põhimõtetega. 4. juhtkonna selgelt väljendatud vastutus turvapoliitika väljaarendamise eest; - IT-strateegiaga kooskõlas olevad turvaarhitektuuri põhimõtted; - turvaprogrammi kõikehõlmava ja tõhusa teostuse aluseks olevad standardid; - igapäevase äritegevuse ja muude toimingute aluseks olevad protseduurid. 5. infoturbe keskne haldus; - mitmetasandiline viirusetõrje (tööjaamades ja serverites, pääsupunktides); - Internetist tuleva andmevoo filtreerimine; - võrgus ja süsteemipäevikutes olevate ebaharilike operatsioonide korrapärane automaatanalüüs; - ava...

Tehnoloogia → Arvutitund
10 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Äriplaan

süsteeme jms. Graafik. Ettevõtte organisatsiooni struktuur Juhatus Siseaudit Müügiosakond Tootmise Ostuosakond Klienditeenidus osakond Graafik. Ettevõtte peamised äriprotsessid Kliendi Materjali Kohale- Garantii- Tootmine tellimus ost toimetamine hooldus ii. Müügiplaan Kirjeldage detailselt ettevõtte toote/teenuse müügistrateegiat. See osa peaks hõlmama ka turundust, müügiinimeste värbamist ja tasustamist, lisaks ka sihtgrupi kirjeldust ning viisi, kuidas neile läheneda. Milline on

Majandus → Majandus
23 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Tarneahela juhtimine

Kordamisküsimused TARNEAHELA JUHTIMINE 1. Mis on tarneahel 1.TASAND Ettevõttesiseste tegevuste ning otseste tarnijate ja klientide võrgustik 2.TASAND Logistiline torujuhe algtarnijast lõpptarbijani Omavahel seotud logistilised tegevused 2. Virtuaalsed tarneahelad, 3 põhitunnust Töötajad asuvad paljudes erinevates paikades Struktuur kiiresti muutuv Paljusid funktsioone täidavad partnerid 3. Tarneahela äriprotsessid. Mis ahelas, mis üle. Kliendisuhete haldamine, klienditeeninduse korraldus, nõudluse juhtimine, tellimuste täitmine, tootmisvoo juhtimine, tarnijasuhete haldamine, tootearendus ja turuletoomine, tagastuste haldamine Tootja ­ sisseost, tootmine, turundus ja müük, finantsid, logistika, tootearendus 4. Tarneahela juhtimise erinevused traditsioonilise juhtimise logistikaga Tarneahel on ühtne tervik, mitte fragmenteeritud elementide jada.

Majandus → Kaubandus
67 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Süsteemianalüüs - Neljas loengutöö

Duck tape makes even "no no" sound like "mm mm" 1. Domeenimudel Domeen ==Valdkond. UP (ja RUP) kontekstis me nimetame domeeni mudeliks kontseptuaalsete klassidiagrammide vormis staatilist esitust valdkonna objektmudelist. Iteratiivses arendusprotsessis UP Kui muidu tegelesime ärisüsteemide mõistete ja objektide (registrid) äriprotsesside modelleerimisega, siis nüüd modelleerime neid konkreetse iteratsiooni tarkvara nõuete ja kasutusjuhtude kontekstis suurema täpsusega. Domeenimudelid tehakse peamiselt detailimisfaasis (elaboration) iteratiivselt. Algfaasis tehtav domeenimudeli eskiis on kasulik, kuid tõestamata kvaliteediga. PS. Seda saab teha ka siis, kui äriprotsesse pole eelnevalt kirjeldatud. Põhisammud 1. Identifitseerida kontseptuaalsed klassid, mis on seotud jooksva iteratsiooni nõuetega. 2. Luua esialgne domeeni mudel (just selle iteratsiooni fookuses olevate nõuete ja kasutusjuhtude jaoks. 3. Eristad...

Informaatika → Süsteemianalüüs
26 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Külmutus- ja köögiseadmete turundus koduturul

Tallinna Tehnikaülikool Majandusteaduskond .......... instituut Turunduse õppetool Terttu Kadarpik KÜLMUTUS- JA KÖÖGISEADMETE TURUNDUS KODUTURUL Turunduskontroll Juhendaja: Dotsent Ann Vihalem Tallinn 2007 Sisukord Sissejuhatus...................................................................................3 1.Turg...........................................................................................4 2.Tarbijad.......................................................................................4 3.Konkurendid.................................................................................5 4.Teenus........................................................................................6 5.Strateegia...................

Majandus → Turundus
108 allalaadimist
thumbnail
31
ppt

IT juhtimine

eelmisele, ettevõtluse diktaadi perioodile. IT STRATEEGILISE JUHTIMISE LÜHITUTVUSTUS Strateegilise juhtimise 2 käsitlust ·Ettevõtte ärieesmärgid võivad olla ka IT- põhised, näiteks e-tehnoloogia evitamine ·Sellise ettevõtte IT ja äristrateegia vahekorda kujutab IT STRATEEGILISE JUHTIMISE LÜHITUTVUSTUS IT strateegia ja äristrateegia vahekord ·IT on äri karkass (framework) ·paljud IT protsessid (või isegi enamik neist) on äriprotsessid ­ pole haruldane, et ettevõttel ei ole ainsatki IT toeta protsessi, ·IT häiretega kaasneb äri seiskumine, infotehnoloogiata pole äri üldse mõeldav, (eelkõige uued) tooted on IT-põhised ·IT kulud/maksumus on oluline konkurentsivõime näitaja ·IT kulud on tihti kuni 20% ettevõtte käibest. IT STRATEEGILISE JUHTIMISE LÜHITUTVUSTUS Juhtimise strateegia hierarhia võimalus on Üks eesmärkide organiseerimise hierarhiate kasutamine.

Informaatika → Informaatika
14 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Äri planeerimise kordamisküsimused

1) Mõisted: ettevõtja - on isik, kes tegutseb äris kasu saamiseks ja kannab sellesse ärisse tehtud isiklike investeeringute kaotamise finantsilist riski , ettevõte - on iseseisev majandusüksus, mille kaudu ettevõtja tegutseb; koosneb asjadest, õigustest ja kohustustest mis on määratud ettevõtte tegevuseks; ettevõttel on omaette vara, mis on lahus omanike ja teiste organisatsioonide varast; vara kasutatakse ettevõtte tegevuse eesmärkidel; omaette juhtimine, arvepidamine, tootmine, töötajate värbamine, müük jne, ettevõtlus - on järelikult see, millega ettevõtja tegeleb, ettevõtlikkus - 2) Ettevõtete suuruse liigitus - Mikroettevõte 0 kuni 9 töötajat; Väikeettevõte 10 kuni 49 töötajat; Keskmine ettevõtte 50 kuni 249 töötajat; Suurettevõte 250 ja enam töötajat 3) Väikeettevõtlus ja startup ettevõte – Väikeettevõteteks nimetatakse: suhtelist väiksust (tööstusharu või turu suhtes), omanikepoolset juhtimist, sõltumatust. Startup ettevõte – mää...

Majandus → Ärijuhtimine
18 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Võrdlusanalüüs (benchmarking)

nendega oma tegevust. Tegemist ei ole konkurendi edukate toimimisviiside kopeerimisega ega ka pealtkuulamise või spioneerimisega, vaid koostööprojektidega, mis pakuvad arenguvõimalusi igale osapoolele. (Ibid) Benchmarking aitab suunata pilgu pigem nendele ettevõtetele, mis ei tegutsegi teie ettevõttega samas valdkonnas, ja uurida nende toimivaid protsesse. See võib esmapilgul tunduda ebaloogilisena, aga nagu praktika näitab, ei ole äriprotsessid tegelikult valdkonniti nii erinevad ja parimaid uuenduslikke ideid leitakse just võrdluse kaudu erinevate ettevõtetega. (Ibid) Konkurentide matkimine on äripraktikas üpris levinud, kuid sel juhul jäädakse siiski enamasti vaid sabassörkija rolli. Sektoriväline võrdlusanalüüs aitab seevastu näha asju uudsetest vaatenurkadest ja loob võimalusi konkurentidest ette jõuda. Selleks valitakse ettevõtted, mis on tõesti parimad, kuid mis siiski võimaldavad oluliste parameetrite

Haldus → Kvaliteedijuhtimine
69 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Majandus analüüsisõnastik, mõisted

MAJANDUSANALÜÜSI MÕISTETE JA TERMINITE SELETUS* aegridade analüüs­ spetsiifiline analüüsi meetod, mis käsitleb mingi protsessi perioodiliselt ajas muutuvaid arvnäitajaid (näiteks müügi või tarbimise kõikumist aasta, kuu, nädala, päeva ulatuses, liikluse muutumist, tootmis-tehnoloogilise protsessi muutusi jne.). Kasutatakse ärimudelite ja prognooside koostamisel (time series analysis) analüüs, eritlus ­ probleemi lahendamine objekti (eseme, majandusliku tulemuse, mõiste) osadeks jaotamise teel või majandusliku tulemuse põhjustanud üksikasjade ja nende põhjuste selgitamine. analüütik ­ majandusanalüüsi spetsialist, väärtpaberituru analüüsi spetsialist, analüüse tegev ametnik analüütika ­ analüüsiõpetus, eritlusõpetus. 1.Õpetus uuritavate objektide kohta mingite üldistavatele järeldustele jõudmist menetluse abil, mille tähtsaim tunnus on uuritavate objektide või probleemide osadeks jaotamine ja nende uurimisel saadud tulemus...

Majandus → Majandusanalüüs
21 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Süsteemianalüüs - 2 loengutöö konspekt

Ema, anna padruneid ma hakkan UML-i uurima 1. Ärimudeli mõiste Omab erialakirjanduses kahte tähendust - mudel selle kohta, kuidas äriüksus teenib raha (loob väärtust) VÕI äriüksuse toimimise kirjeldus. Süsteemianalüüsi lähenemine - ei vastanda ärimudeli tähendusi, sest ärimudel on ka ärisüsteemi arhitektuuri kirjeldus. Ühte ja sama äriarhitektuuri saab kirjeldada erinevas vaates erinevatele huvigruppidele nt äripoole jaoks on tähtsam mudel see, kuidas raha teenida VS IT department, keda huvitab rohkem kuidas ettevõte toimib, et neile tarkvaralahendusi luua. Kõlab nagu kodusõda. EHK, parafraseerime eelmist teksti ilusamale kujule, sest äkki ei jõudnud kohale. Äriinimeste jaoks - ärimudel on kirjeldus, mis näitab kuidas ettevõte loob kasu ja tulu, kirjeldab ettevõtte turusegmenti, positsiooni turul, konkurentsivõimet, rentaablust, kliendile loodavat väärtust etc. IT inimeste jaoks - on ärimudel ettevõtte toimim...

Informaatika → Süsteemianalüüs
17 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Ettevõtluse aluste eksam

1) Mõisted: ettevõtja, ettevõte, ettevõtlus, ettevõtlikkus Ettevõtlus on järelikult see, millega ettevõtja tegeleb o Isiklik huvi, kasu saamine (mitte ainult rahaliselt) o Millegi uue käivitamine, organiseerimine, planeerimine o Erinevus kapitali andja funktsioonist o Initsiatiivi ülesnäitamine o Riski, vastutuse võtmine Ettevõtja on isik, kes tegutseb äris kasu saamiseks ja kannab sellesse ärisse tehtud isiklike investeeringute kaotamise finantsilist riski o Kasu saamine o Teeb investeeringuid o Võtab riski o Osaleb ettevõtte tegevuses ­ juhib Ettevõte o on iseseisev majandusüksus, mille kaudu ettevõtja tegutseb o koosneb asjadest, õigustest ja kohustustest mis on määratud ettevõtte tegevuseks o ettevõttel on omaette vara, mis on lahus omanike ja te...

Majandus → Ettevõtlus alused
20 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Infosüsteemide eksamiküsimused ja vastused

ERP süsteemid on ehitatud äriprotsesside vaates, aluseks üks tarkvara ja ühtne andmebaas. Valdavalt kasutatakse valmis tooteid (juhtiv tootja on SAP). Eelised: · Organisatsiooniline paindlikkus ja agiilsus (kiire reageerimine võimalikele probleemidele) · Tugi otsuste tegemisel (organisatsiooniülene ülevaade, adekvaatsemad otsused) · Kvaliteet ja tõhusus (tõhusamad äriprotsessid, parem klienditeenindus, tõhusam tootmine/tarnimine) · Kulude vähenemine Puudused: · ERP süsteemidesse sisse ehitatud äriprotsesside tugi lähtub enam levinud headest praktikatest · ERP süsteemid on keerulised ja juurutus on pikk ettevõtmine · ERP süsteemi juurutamisel on lihtne teha vigu, vajalik on väga põhjalik eelnev analüüs 46. Milliseid klientidega seotud tegevusi toetab organisatsioonis klientide haldussüsteem (CRM)?

Infoteadus → Dokumendihaldus
63 allalaadimist
thumbnail
92
pdf

Infosüsteemide ülalhoid - konspekt

lepingu vältel oodatav teenuse kvaliteet. OGC - Office Of Government Commerce VBF - Vital Business Function - äriprotsessi funktsioon, mis on äri edukuse suhtes otsustav. Olulised ärijätkuvuse halduse, IT teenuste talituspidevuse halduse ja käideldavushalduse jaoks. BIA - Business Impact Analysis - Osa äri talituspidevuse haldusest, mis määratleb elutähtsad ärifunktsioonid ja nende sõltuvused (tarnijad, inimesed, äriprotsessid, IT teenused) Määratleb IT teenuste taastamise nõuded (taastamisaeg, taastamiskoht ja minimaalne teenustase) FSC - Forward Schedule of Change - kinnitatud/eelseisvate muudatuste ajakava 5) Kuidas on arenenud andmesalvestustehnoloogiad? Andmemahu kasv tingib vajaduse andmin. efektiivse tõusu järele, mis viib tehnoloogiate arenguni. Samuti suurenevad pidevalt andmekandjate mahud (kõvakettad, DAT (digital audio tape), DLT (digital linear tape), LTO (linear tape open)

Informaatika → Infosüsteemide ülalhoid
79 allalaadimist
thumbnail
204
docx

Süsteemianalüüsi kontrolltöö 1

sisendit ning, teisendades neid, loob kliendile väärtust omava väljundi. Seejuures võib kliendiks olla väline või sisemine klient või teine protsess. [DARNTON97]  Äriprotsess on seotud ühe või mitme eesmärgiga. Protsessi eesmärgid on seotud organisatsiooni eesmärkidega, mis omakorda kujundavad organisatsiooni strateegiat. Kokkuvõttes püüavad kõik äriprotsessid saavutada ettevõtte strateegilisi eesmärke. Iga eesmärk võib koosneda alameesmärkidest, mille täitmist takistavad probleemid. M. Roost , TTÜ Informaatikainstituut, Loengukonspektid aines Süsteemianalüüs, 2014 0..* Organisatsioon 1 toimub

Informaatika → Modulatsioon
72 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused

mis kogub (või võtab vastu), töötleb, salvestab ja levitab informatsiooni (täpsemalt andmeid) eesmärgiga toetada otsuste tegemist, ettevõttes koordineerimist ja kontrolli. Infosüsteem võib aidata juhte ja töötajaid probleemide analüüsil, keerukate teemade visualiseerimisel ja uute toodete loomisel. 3. Infosüsteemide hetkeseis ettevõttes/organisatsioonis:  killustatud ja/või dubleeritud äriprotsessid  ülekattega, omavahel kokkusobimatud ja killustatud infosüsteemid ja andmehoidlad  IT süsteemid, rakendused ja andmehoidlad on loodud ettevõtte konkreetse allüksuse jaoks arvestamata ettevõtet kui tervikut. 4. Infosüsteemi üldised eesmärgid- IT infrastruktuuri, andmete ja kogu ettevõtet hõlmavate andmetöötlussüsteemide planeerimine; loomine või hankimine; rakendamine ja haldamine ; uute IT võimaluste jälgimine ning nende kaasamine organisatsiooni

Informaatika → Sissejuhatus...
140 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Ostujuhtimise põhikursus

ka üks nn funktsionaalseid strateegiaid ii. Logistika strateegilise planeerimise põhieesmärk ­ kulude ja investeeringute vähendamine, teenindustaseme tõstmine iii. Süsteemne planeerimis- ja juhtimistsükkel Strateegiline hankimine/ostmine (tarnijasuhete juhtimine)- Strateegiline hankimine on pidev protsess, mis: ­ tasakaalustab ettevõtte sise- ja väliskeskkonda; ­ integreerib ettevõtte põhi- ja valdkondlikud (funktsionaalsed) strateegiad ning äriprotsessid hangete ja ostude valdkonnas; ­ sünkroniseerib võimalused ning tulemused (sisendid ja väljundid) i. Tee-või-osta otsus- Äriotsus, mille tegemisel hinnatakse toote, teenuse või mõlema isetootmise kulusid ja tulusid, võrreldes neid materjalide, komponentide ja sõlmede allhankega või teenuste sisseostmisega 1. Väljasttellimine - Ajalooliselt ettevõtte enda poolt teostatud tegevuse või funktsiooni täita andmine lepingulisele tootjale või kolmanda osapoole

Majandus → Otsustusprotsessi alused
51 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Sissejuhatus infotsüsteemidesse kordamisküsimused 2014

Ettevõtte/organisatsiooni mõiste Oma olemuselt on organisatsiooni puhul tegemist inimeste grupiga, mille liikmed annavad oma kohustuste/vastutuspiirkonna raames panuse mingi ühise eesmärgi täitmiseks teevad koostööd mingi tulemuse saavutamiseks. Organiseeritud ja koordineeritud inimeste grupp koos vastavate tööviiside, reeglite, rutiinide ja vastastike ootustega, kes koos töötades üritavad saavutada ühiseid eesmärke. Ettevõtet defineeritakse kui vastastikuses sõltuvuses olevate ressursside eesmärgipärast kombinatsiooni. Ettevõtte/organisatsiooniga seotud huvigrupid omanikud ­ raha vm mõõdetava väärtuse teenimine; kliendid ­ vajaduste rahuldamine läbi väärtuse omandamise; juhid ­ minimaalsete kuludega maksimaalsete tulemuste saavutamine; töötajad ­ turvaline ja rahuldustpakkuv töökeskkond. Infosüsteemi mõiste Tehnilises käsitluses mõistetakse infosüsteemi all omavahel seotud komponentide (riistvara, tarkvara, kommunikatsiooniseadmed ja a...

Informaatika → Sissejuhatus...
87 allalaadimist
thumbnail
73
docx

Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse

26 TASAKAALUS TULEMUSKAART (TTK) 1 THE BALANCED SCORECARD Robert S. Kaplan David P. Norton Infoajastu tegevuskeskkond Protsesside ristfunktsionaalsus Koostöö klientide ja tarnijatega Individuaalne lähenemine klientidele Ülemaailmne turg Uuenduslikkus Teadmustöötajad Tulevikupilt (visioon) ja strateegia Finantsid Kliendid Sisemised äriprotsessid Õppimine ja areng TTK põhimõte Nii finantsilised kui mittefinantsilised näitajad on lahutamatu osa ettevõtte töötajate infosüsteemist organisatsiooni kõigil tasanditel. TTK kujutab endast tasakaalu väliste (aktsionärid ja kliendid) ja sisemiste (äriprotsessid, innovatiivsus, õppimine ja areng) näitajate vahel. TTK on strateegiline juhtimissüsteem, mida kasutatakse: Tulevikupildi ja strateegia selgitamisel ning lahtimõtestamisel

Majandus → Juhtimine
85 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Ettevõtluse alused kordamiseks

Ettevõtlusmüüdid 1. Ettevõtjaks sünnitakse, mitte ei saada. 2. Ettevõtjaks olemine on ainus võimalus olla täielikult sõltumatu, iseenese boss. 3. Ettevõtlusega võib üleöö rikkaks saada. 4. Parem on olla ettevõtte ainuomanik, kuna siis jääb kogu teenitav tulu endale. 5. Ettevõtte võib rajada, kasutades teiste inimeste raha (nt võttes pangalaenu või saades hankijatelt krediiti) ja riskides ise vähesega. 6. Raha teeb raha. 7. Ettevõtja edu määrab suuresti õnn ­ ta oli kogemata õigel ajal õiges kohas. Teadmised ja oskused on seejuures vähe olulised. 8. Ettevõtja peamine motivaator on raha, ta tahab teenida suurt kasumit, et saaks seda kulutada. 9. Ettevõtja on tegutseja, mitte mõtleja. Ettevõtja võtab suuri riske. 10. Ettevõtte rajamise järel saab oma ärist kohe ära elada ETTEVÕTLUS on tulu saamisele suunatud iseseisev (majandus)tegevus (mis on kooskõlas seaduse ja moraalinormidega) · peale ettevõtjate võivad ettevõtlusega tegeleda (ehk t...

Majandus → Ettevõtlus alused
16 allalaadimist
thumbnail
110
doc

Kino infosüsteemi strateegilise arenduse dokumentatsioon

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Iseseisev töö aines 'Infosüsteemide projekteerimine': Kino infosüsteemi strateegilise arenduse dokumentatsioon Teostajad: Indrek Kempi (001546) Pärtel Lias (010617) Eero Ringmäe (010636) Õpperühmad: LAP51 ja LAP 52 Juhendaja: Lea Elmik Tallinn 2003 Autorideklaratsioon: ...

Informaatika → Infosüsteemi projekteerimine
117 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse

Rakendussüsteeme kasutatakse elektroonilisel kujul olevate andmete lisamiseks, töötlemiseks, edastamiseks ja/või kättesaadavaks tegemiseks ehk andmetöötluseks. Andmed salvestatakse andmehoidlatesse, kust need peavad olema rakendussüsteemide jaoks kättesaadavad. · Infosüsteemide hetkeseis ettevõttes/organisatsioonis Infosüsteemidealast hetkeseisu ettevõtetes iseloomustavad alljärgnevad märksõnad: killustatud ja/või dubleeritud äriprotsessid ülekattega, omavahel kokkusobimatud ja killustatud infosüsteemid ja andmehoidlad IT süsteemid, rakendused ja andmehoidlad on loodud ettevõtte konkreetse allüksuse jaoks arvestamata ettevõtet kui tervikut · Ettevõtete/organisatsioonide kriitiline nõue Selleks, et konkurentsis püsida, on ettevõtete jaoks kriitiliseks nõudeks nende võime pidevalt oma tegutsemist parendada. Võtmemõisteteks on tegutsemise agiilsus (lihtsus) ja paindlikkus. Selleks,

Informaatika → Infoharidus
54 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Majandusinfosüsteemid

· Tulemüür; · Rämpsposti filter; · Elektroonilised isikutunnistused/ sertifikaadid; · Krüpteeritud autentimine; · Digitaalallkiri ja ID tuvastus; · Internetis liikudes hoidu nuhkvara eest. Usaldusväärsus ja turvalisus on igal juhul eduka äri toimimisel eelduseks. E-äris on suur tähtsus usaldusel ja kommunikatsiooni selgusel. Interneti laialdane levik on andnud ettevõtetele uue ärisuhete algatamise koha, mis on viinud kõik äriprotsessid on-line keskkonda. Järgneval joonisel e-äri suhete võrgustikust on näha, kuidas toimub ühenduse võtmine mitme äripartneri vahel. 27. Millega tegelevad IKT hooldus ja kasutajatugi? töökohade paigaldamine, nende hooldus, viiruskaitse, töökohtade andmete varundus, tarkvara uuendamine töökohtadel. Kasutajatugi IT probleemide lahendaja, või suuremates organisatsioonides terve osakond (HelpDesk, peer-to-peer), kelle üldisteks ülesanneteks on: veasituatsioonide registreerimine,

Majandus → Majandus
39 allalaadimist
thumbnail
88
pdf

Enesetestid teemadest 2-10

Küsimus 1 Läbipääsusüsteem sissepääsu ukse juures fikseerib, kes ja mis kell on tööle tulnud või töölt lahkunud. Millise süsteemiliikiga on tegemist? Vali üks: a. Expert System b. Decision Support System c. Management Information System d. Transaction Processing System Küsimus 2 Tegevus "Alternatiivide võrdlemine" on seotud järgmise SLDC etapiga: Vali üks: a. Süsteemi analüüs b. Süsteemi planeerimine ja valik c. Süsteemi teostus ja kasutamine d. Süsteemi disain Küsimus 3 Systems planeerimine ja valik on seotud järgmiste tegevustega: Vali üks või enam: a. Süsteemi piirete ja mahu määramine b. Parima lahenduse soovitamine c. Dokumentatsiooni koostamine d. Nõuete kindlakstegemine e. Vajaduse identifitseerimine Küsimus 4 Infosüsteemi arendamise elutsükkel on sammude jada, mis on vajalik infosüsteemi arendamise haldamiseks. Mis on elutsükli neljas samm? Vali üks: a. Infosüsteemi väljavalimine ja planeerimine b. Infosüsteem...

Muu → Infosüsteemide analüüs ja...
57 allalaadimist
thumbnail
67
pdf

Kvaliteedijuhtimise konspekt

Euroopas läbiviidud uurimuse andmetel vähendab iga tekkinud kvaliteediprobleem ettevõtte käivet vähemalt 3-4% võrra. - 15 - 3. PROTSESSID 3.1. Protsessi mõiste Protsess on igasugune üksiku või mitmeosalise tegevuse loogiline järjestus, mis viib kliendi nõudeid rahuldava toote valmimiseni või teenuse osutamiseni. Protsessil on sisend ja väljund ning ta lisab väärtust ja on korratav. Tüüpilised äriprotsessid on: Tellimuse läbitöötamine Tootearendus Tootmine Sisseost Personali arendamine Klienditeenindus Tooteplaneerimine Turundus Müük Ühist omavad kõik väärtusloome keti protsessid. Igaühel neist on ettevõtte edukusse teatud panus, mis aga oma kaalukuselt on erinev. Kui lähtuda sellest, et ainult vigadeta protsessid toodavad vigadeta tooteid ja teenuseid, siis on loogiline ja mõttekas kindlustada ära

Haldus → Inimeste juhtimine...
399 allalaadimist
thumbnail
138
docx

Tarkvaratehnika 2016/2017 eksami materjal

Tarkvaratehnika: Loeng 1:  Taust: o Tarkvara iseloom o Kõrgenenud nõudmised:  Suuremad süsteemid  Keerulisemad süsteemid  Kiiremini  Erinevad näited vigadest mis on tehtud: o Ariane Crash 1996 kosmosesüstiku alla kukkumine, tuli välja et selle alla kukkumise põhjuseks oli tarkvarasüsteemis viga ilmus trajektoori osas. o Therac-25 kiiritusravi andmises tehti viga kasutaja liideses, kus pandi vale täht ühte kohta, mille tulemusena anti 125 kordne doos patsiendile. o MCO marsi satelliidi maandumise ebaõnnestumine, nimelt tarkvara arvutas vale trajektoori, kuna oli kaks eri pikkusühikut ehk meetreid ja naela.  Tarkvaratehnika ajalugu: o Esmakordselt kasutati seda NATO-s 1968, oli mõeldud ideena, kuidas to...

Informaatika → Tarkvaratehnika
50 allalaadimist
thumbnail
210
pdf

Tarkvaratehnika kordamisküsimused

TARKVARATEHNIKA KORDAMISKÜSIMUSED     1. Mis on tarkvaratehnika?  Software engineering    ! ​“Engineers Australia” definitsioon: ​ Tarkvaratehnika ​on tiimide poolt rakendatav distsipliin  tootmaks kõrgekvaliteedilist, suuremastaabilist ja hinnaefektiivset tarkvara mis rahuldab  kasutajate nõudmisi ja mida saab hooldada teatud ajaperioodi vältel.    IEEE definitsioon: Tarkvaratehnika on süstemaatilise, distsiplineeritud ja mõõdetava  lähehemisviisi rakendamine tarkvara arendamisele, käitamisele ja hooldamisele, see  tähendab, inseneriteaduste rakendamine tarkvarale.     Tarkvaraarendus ​ on nõrgem termin, kus tingimata ei kasutata protsesse, tööriistu,  standardeid, jne. Tarkvaraarendus on progemine + konfigursatsiooni haldus.    Tarkvaratehnika ei ole ainult programmi kirjutamine, vaid teemad hõlmavad ka kvaliteeti,  ajakavasid, tasuvust ning põhimõtete ja korra tundmist ja rakendamist.     Tar...

Informaatika → Tarkvaratehnika
89 allalaadimist
thumbnail
101
pdf

Projektipersonali juhtimine konspekt

lisanud veel ka mõjuvõimu teema. Veel peetakse organisatsiooni muutuste läbiviimisel oluliseks organisatsioonikultuuri teemat, sest see võib positiivselt või negatiivselt mõjutada muutuste läbiviimise protsessi (Lorsch; 1986; Martin 1992). Boddy ja Macbeth (2000) leidsid, et piisavate ressursside eraldamine omab statistiliselt olulist mõju projekti tulemusele. Kombineerides neid uuringute tulemusi selgub, et projekti keskkonna moodustavad: äriprotsessid, tehnoloogia, ressursid, struktuur ja tööjaotus, inimesed ja nende pädevused, organisatsioonikultuur, mõjujõud. 11 Projektid püüavad muuta ühte või enamat elementi oma keskkonnas. Projektijuht loob nö. uued reeglid (Walsham 1993) lootes, et töötajad muudavad oma käitumist vastavalt nendele. Omavahelise suhtlemise tulemusena kujundavad töötajad uue süsteemi tehes

Sotsioloogia → Organisatsioon ja juhtimine
111 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

Klienditeeninduse protsessi tulemuseks on tellitud kauba jõudmine kliendi (tarbija) valdusesse või teenuse osutamisega saadud kasu tajumine kliendi poolt. Tarnija ja kliendi ettevõtete äri- ja töökultuur võivad olla vägagi erinevad. Kasutusel on sarnased, kuid enamasti veidi erinevad äriprotsessid, eri juhtimisviisid ning erinevate võimalus- tega infosüsteemid. Klienditeeninduse käigus toimuva koostöö võimalikuks saamiseks ja aren- damiseks tuleb mõlemal ettevõttel teatud määral kohandada oma tegevust ühistes huvides. See võib tähendada kompromisside tegemist oma ärilistes taotlustes, toimingute kooskõlastamist ja

Logistika → Logistika alused
638 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun