Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"võrdlemine" - 1126 õppematerjali

thumbnail
2
docx

Matemaatika didaktika alushariduses

Definitsioon? Lause, millega määratakse uue mõiste sisu ja võetakse kasutusele Operatsioonide-eelsel perioodil areneb lapsel kiiresti: erinimetus selle märkimiseks  kujutlusvõime põhi- ehk algmõisted? Defineerimata mõisteid nimetatakse  objektide taju Mis on järjestamine? Objektide (esemete, nähtuste) võrdlemine neid eristava  objekte tähistavate sõnade omandamise võime Piaget' näitas, et mõtlemisoperatsioonide kujunemine algab lapse: tunnuse alusel.  2.-3. eluaastal Mis on rühmitamine? Käelis-sõnaline tegevus, kus objektidele osutades öeldakse

Pedagoogika → Pedagoogika
12 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Arv-number, eesmärk-siht, matemaatiline jutuke, rühmitamine-järjestamine, matemaatika õpetamine

·Millistele tegevustele matemaatika õpetamine lasteaias toetub? - Matemaatika õpetamine lasteaias toetub vaatlemisele koos kuulamisega, võrdlemisele ja modelleerimisele. ·Milline tegevus on rühmitamine, järjestamine? - Rühmitamine on paljudest esemetest ühesuguste tunnustega esemete eraldamine. Ühise tunnuse abil rühmadesse jaotamine. Järjestamine on objektide võrdlemine neid eristava tunnuse abil. ·Pange järgnevad õppimise alusoskused loogilisse järjekorda (võrdlemine, kuulamine, modelleerimine, vaatlemine). Kuidas on nad seotud uute teadmistega? - Vaatlemine, kuulamine, võrdlemine, modelleerimine. Selleks, et uusi teadmisi omandada, tuleb enne vaadelda ning samas ka kuulata, sest seeläbi saadakse uut esmast informatsiooni. Võrdlemise käigus saab laps uut infot võrrelda varem omandatuga

Pedagoogika → Matemaatika didaktika
64 allalaadimist
thumbnail
43
pdf

Andmeanalüüs MS Exceli abil

Mittearvuline tunnus Arvkarakteristikud Usalduspiirid Hüpoteeside kontroll http://www.htg.tartu.ee/~a9tp/mirror/www.eau.ee/%257Ektanel/kool_ja_too/stat_excelis/ (1 of 2)29.05.2006 15:08:49 Andmeanalüüs MS Exceli abil Üldskeem z-test (keskväärtuse võrdlemine konstandiga, kahe üldkogumi keskväärtuste võrdlemine teadaolevate dispersioonide korral) t-test (kahe üldkogumi keskväärtuste võrdlemine võrdsete ja mittevõrdsete dispersioonide, sõltuvate ja sõltumatute vaatluste korral)

Informaatika → Informaatika
530 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kuulamine, vaatlemine, võrdlemine, modelleerimine; Numbrikaart, sõnakaart, arvukaart; Rühmitamine; Järjestamine; Matemaatilised tegevused; Samaväärse hulga moodustamine

1. Pange järgnevad õppimise alusoskused loogilisse järjekorda (võrdlemine, kuulamine, modelleerimine, vaatlemine). Kuidas on nad seotud uute teadmistega? Kuulamine, Vaatlemine, Võrdlemine, Modelleerimine. Kuulamise teel omandavad lapsed vähesel määral, vaatlemise teel keskmisel määral, võrreldes on lapsel tihti ka käelist tegevust, nt klotside puhul saab laps ka katsuda, kumb on suurem ­ väiksem, mistõttu omandab laps sel viisil kergemini teadmisi. Modelleerimise puhul on mingi reaalne ese asendatud mudeliga, laps saab ettekujutuse esemest, õpib paremini kui ainult pilti vaadeldes või juttu kuulates.

Pedagoogika → Matemaatika didaktika
58 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Ruum, aeg ja kiirus

Ruum, aeg ja kiirus Kehade võrdlemine ja pikkus Füüsika uurib looduses leiduvaid kehi ja teeb seda vaatluse teel. Me saame neid võrrelda. Pikkuse abil saab iseloomustada kõiki kehi ja nende paiknemist üksteise suhtes. Keha ja ruum Pikkuse abil saab ka kirjeldada kehade asetsemist üksteise suhtes ehk ruumis. Ruum on füüsika üldmudel, mida saab kirjeldada pikkuste võrdlemise teel. · Ühemõõtmeline ruum (nt pliiatsite võrdlemine jne) · Kahemõõtmeline ruum (nt putukas lehel jne) · Kolmemõõtmeline ruum (lisaks pikkusele ja laiusele lisandub veel kõrguse mõõde) Aeg ja kiirus Kui sündmusi leiab aset mitu, siis need toimuvad mingis kindlas järjekorras. · Aeg on füüsikaline suurus ­ aega saab mõõta ja tulemust arvuliselt väljendada. · Aeg on põhisuurus - see on kõikides füüsikavalkondades kasutatav · Aeg on pidev - me ei saa mingitest ajavahemikest ilma neid läbimata üle hüpata

Füüsika → Füüsika
21 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Alternatiivpedagoogika TESTI KÜSIMUSED

matemaatika õpetamine ja õppimine tuleb siduda last ümbritsevate esemetega (kasutada neid). Mitmete teadlaste järgi (Piaget, Bruner) saab lapse taju alguse käelistest tegevustest. et matemaatika õppimise aluseks olevad tegevused on muuhulgas käelised tegevused. Matemaatikamõistete (hulk, seos, arv, suurus, ruum) kujunemise aluseks on 8 mõtlemisoperatsiooni: 1. Järjestamine 2. Rühmitamine 3. Samaväärse hulga moodustamine 4. Hulga säilitamine 5. Terviku ja selle osa võrdlemine 6. Loendamine 7. Mõõtmine 8. Modelleerimine Matemaatika tegevused: - Vaatlemine on nähtuste või esemete tunnuste ning detailide märkamine. Matemaatika tegevuste aluseks. - Rühmitamine ­ paljudest esemetest ühesuguste tunnustega esemete eraldamine. Tegevus, millega esemeid või nähtusi nende ühiste tunnuste alusel klassifitseeritakse so. jaotatakse rühmadesse, gruppidesse, klassidesse, hulkadesse jms. - Järjestamine ­ esemete ja nähtuste korrastamine võrdsustunnuse alusel.

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
17 allalaadimist
thumbnail
1
docx

7. klassi loodusõpetuse MÕÕTMINE mõisted

ühikut tähis on ,,m" Mega- Mõõtühiku eesliide, väljendab põhiühiku miljonikordsust, tähis on ,,M" Senti- Mõõtühiku eesliide, väljendab põhiühikust sada korda väiksemat ühikut, tähis on ,,c" Liiter Ruumalaühiku nimetus Sukeldumismeetod Keha ruumala määramise viis Mõõteriist Seadeldis, mille abil toimub mõõdetava suuruse võrdlemine mõõtühikuga Skaala Mõõteriista osa, mis koosneb numereeritud kriipsukeste süsteemist Osuti Mõõteriista osa, mis osutab mõõdetava suuruse väärtusele skaalal Mõõtesilinder Silindriline anum vedelike ruumala mõõtmiseks Mõõtmine Antud füüsikalise suuruse võrdlemine teise samaliigilise suurusega, mis on valitud mõõtühikuks

Loodus → Loodusõpetus
41 allalaadimist
thumbnail
47
docx

ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8. KLASS

elukutsete kirjeldus selgroogsetest talitluslikud erinevused Keeleõpetus: loomadest. elukutsed on võrreldes selgroogsete tihedasti seotud väljendusoskuse loomadega arendamine, võrdlemine taimedega? Mõisted: rakk ja üldistamine, jooniste 3) Iseseisev töö: ja piltide kirjeldamine. Venni diagramm, taimede ja

Bioloogia → Bioloogia
51 allalaadimist
thumbnail
22
ppt

Geomeetrilised kujundid: Nurk

Geomeetrilised kujundid Nurk Õppematerjal 5.klassile  Türi Põhikool Külli Jäätma Mida õpetab geomeetria? Oled juba õppinud mitmeid geomeetrilisi kujundeid, nii tasapinnalisi.. ... kui ka ruumilisi. Geomeetrilisi kujundeid ja nende omadusi uuritakse matemaatika harus, mis kannab nimetust GEOMEETRIA. See sõna tuleneb kreeka keelest ja tähendab maamõõtmist. Geomeetria hakkas kujunema umbes 4000 aastat tagasi, sest tekkis vajadus mõõta maatükkide ümbermõõte ja pindalasid. Geomeetriateadmisi oli vaja ka mitmesuguste tööriistade valmistamisel, anumate mahu mõõtmiseks jm. Vana-Kreekas kogutud ja süstematiseeritud geomeetria- teadmised on kokku võetud õpetlase Eukleidese töös „Elemendid“, mis on koostatud umbes 2300 aastat tagasi ja säilinud meie ajani. Fragment Eukleidese tööst. Leitud Oxyrhynchus´est ...

Matemaatika → Algebra I
12 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Erinevate Eesti piirkondade ilma võrdlemine EMHI kodulehe ilmakaartide järgi

Tööleht 4. klassile Nimi:______________________ Kuupäev:__________________ Viide põhikooli riiklikule õppekavale: 2.1.5. Õppe- ja kasvatuseesmärgid II kooliastmes Analüüsib andmeid, teeb järeldusi ja esitab uuringu tulemusi 2.1.6.13. Õhk Erinevate Eesti piirkondade ilma võrdlemine EMHI kodulehe ilmakaartide järgi Olles läbinud selle praktilise töö, oskab õpilane leida iseseisvalt internetikeskkonnast ilmaga seotud andmeid. Oskab andmeid analüüsida ning teha järeldusi. Teema omandamiseks vajalikud mõisted: Ilm- õhkkonna olek mingis paigas mingil ajal. Ilma kujundavad elemendid on õhutemperatuur, õhurõhk, õhuniiskus, sademed, tuul ja atmosfäärinähtused Ilmastik- suhteliselt pika ajavahemiku ilmade reziim

Loodus → Loodus õpetus
1 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Rakendusstatistika eksamiküsimused

40. Hüpoteesi -kriteerium 2 On kontrolliks, kas JS rahuldab antud jaotusseadust F0(x). Yj% FX(x) = F0(x) 2 i n M npi 2 n M i2 n npi np & m = k-1> i 1 i 1 i 41. Kolmogorov-Smirnovi kriteerium Kriteeriumiks teoreetilise ja empiirilise jaotusfunktsiooni maksimaalne erinevus 42. Kahe normaalse põhikogumi dispersiooni võrdlemine Valimi parandatud dispersioonid s2X ja s2Y. Vajalik on võrrelda neid dispersioone Y0 % D(X) = D(Y) Fyf,k = s2max / s2min 43. Valimi parandatud dispersiooni võrdlemine põhikogumi tõese dispersiooniga Valimi maht n parandatud dispersiooniga s2. Y0 % 2 ] 20 2yf,k ] (n-1) s2 / 20 44. Kahe põhikogumi, mille dispersioonid on teada, keskmiste võrdlemine (suured sõltumatud valimid) Valimi suurused n>30 ja m>30 valimi keskmistega x ja y ja teada dispersioonidega D(X) ja D(Y).

Matemaatika → Rakendusstatistika
13 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal

natsionaal- ühiskonda. IKT-põhine näitel ajalooperioodiga; toimunu vahel. ajalookaardi sotsialism; õppematerjal; 4. Totalitarism NSV võrdlemine, analüüs, Läbivad teemad kasutamise oskus; F. D. Roosevelt, filmid ja Liidu ja Saksamaa näitel põhjuse-tagajärje Ühiskonna jätku- arutlusoskuse B. Mussolini, filmikatked

Ajalugu → Ajalugu
60 allalaadimist
thumbnail
27
ppt

Evolutsioon

valik ja kohastumine uute tingimustega. Kohastumine Loodusliku valiku tagajärjele tekivad muutused populatsiooni geenifondis ja geneetilises struktuuris. Jäävad püsima organismirühmale kasulikud tunnused ehk KOHASTUMUSED konkreetses keskkonnas suhtes. Evolutsiooni tõendid- 1) KIVISTISED E. fossiilid ­ väljasurnud organismide jäänused ja jäljendid kivimites. - Mida sügavamal asuvad, seda vanema päritoluga 2) Organismide omavaheline võrdlemine ja võrdlemine väljasurnud organismidega - Anatoomiline võrdlus ­ ehituse võrdlemine - Embrüonaalse arengu võrdlus ­ kõrgemate loomade arengus esinevad alamatele omased arengujärgud -geneetiline võrdlus ­ geneetiline kood on sama, kuid aminohappeline järjestus erinev 3) Biogeograafia ­ lähedaste alade liigid on sarnasemad kui kaugete alade liigid. 4) Tõu- ja sordiaretus ­ saadakse uute tunnustega vorme. Taimeriigi evolutsioon-

Bioloogia → Bioloogia
78 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Omadussõnad

Algvõrre Keskvõrre Ülivõrre The positive degree The comparative degree The superlative degree small smaller the smallest funny funnier the funniest beautiful more beautiful the most beautiful reasonable more reasonable the most reasonable 1. Võrdlemine ­er ja ­est abil · Ühesilbilised omadussõnad small - smaller ­ the smallest short ­ shorter ­ the shortest Pane tähele! Lühikese täishääliku ees lõppkaashäälik kahekordistub. big ­ bigger ­ the biggest hot ­ hotter ­ the hottest · Kahesilbilised omadussõnad Pane tähele!

Keeled → Inglise keel
47 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

KOLLOKVIUM 3: Tõenäosusteooria ja matemaatiline statistika

Hüpoteeside praktiline kontrollimine antud andmete korral. 4.Hüpoteeside kontroll.Ühe- ja kahepoolsed hüpoteesid osakaalu (tõenäosuse) kohta, suur valim: hüpoteeside püstitamine, teststatistiku leidmine, nullhüpoteesi tagasilükkamise kriteerium. Hüpoteeside praktiline kontrollimine antud andmete korral. Tõenäosusteooria Page 2 Teststatistik: 5.Hüpoteeside kontroll.Kahe üldkogumi keskmiste ja osakaalude võrdlemine, suured valimid. hüpoteeside püstitamine, teststatistiku leidmine, nullhüpoteesi tagasilükkamise kriteerium. Hüpoteeside praktiline kontrollimine antud andmete korral. 6. Hüpoteeside kontroll.Kahe üldkogumi keskmiste võrdlemine, väikesed valimid. Hüpoteeside praktiline kontrollimine antud andmete korral. 7.Lineaarne regressioon. Lineaarse regressioonsirge võrrandi leidmine ühe sõltumatu muutuja puhul. Tõenäosusteooria Page 3

Matemaatika → Matemaatika
35 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kuidas kirjutada arutlevat kirjandit?

Arutleva kirjandi kirjutamine 1. Sissejuhatus Eesmärgid: - püstitada põhieesmärk või -tees; - juhatada lugeja teemasse; - luua sobiv meeleolu; - luua lugejaga usalduslik side; Tüübid: - huvilugu - esitatakse teemaga või probleemiga seonduv juhtum. Enda seostuvus või kogemus teema või probleemiga. Kirjandusest kirjutades mingi sündmuse kirjeldus. - probleemi püstitamine - esitatakse probleemküsimus. Küsimuse vormis, kuid pigem väitlausena. - mõistete seletamine - seletatakse pealkirjas kasutatavaid mõisteid, eriti kui need on mitmeti tõlgendatavad. Mis kontekstis mõistet kasutatakse? - tsitaat - tsiteeritakse kellegi asjakohast tsitaati ning seletatakse see oma sõnadega läbi või liigutakse selle abil probleemi poole. - päevateemaline põige - tuuakse teema või probleemiga seostuv päevakohane näide. - ajalooline ülevaade - alustatakse nähtuse või probleemi juurtest, antakse aja...

Kirjandus → Kirjandus
20 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Andmetöötluse alused kodune töö PRT 815- Kodutöö 2

............................................................................................. 8 5.2 Weibulli jaotuse tabel.............................................................................................. 8 5.3 Weibulli jaotuse graafik...........................................................................................9 5.4 Eeldades diameetri Weibulli jaotust........................................................................9 6. Teoreetilise ja empiirilise jaotuse võrdlemine Pearsoni 2-kriteeriumiga .................10 Kasutatud kirjandus......................................................................................................... 11 2 Sissejuhatus Tegin kodusetöö ,,prt815" kohta, Andmed pärinevad Maaülikooli kohalikust võrgust ja Külliki Kiviste kodulehelt, dokumentidest: prt815.xls, yld12.xls ja mkkt.xls. Töö

Informaatika → Andmetöötlus alused
73 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Bioloogilise evolutsiooni kokkuvõte

Bioloogilise evolutsiooni tõenditeks on maakoorest leitud: - kivistised e. fossiilid (saame teada, millised olid Maal varem elanud organismid, loomadel paremini säilinud skelett ja kojad, taimedel seemned ja tolmuterad; samuti ka merevaigus putukad, vulkaanituhas taimede lehed; mida sügavamalt kivistised on leitud seda vanemad ning erinevamad nad on) -erinevate organismirühmade jäsemete ehituse (elusorganismide arengu võrdlemine) -lootelise arengu sarnasus (lootelise arengu võrdlemine, selgroogsete organismide looted on varajastel elustaadiumitel väga sarnased) -eellastele iseloomulike kehaosade e. rudimentide (omaniku jaoks pole vajalikud, kuid olid vajalikud eellastele; inimesel õndraluu, ussiripik, teravad silmahambad) olemasolu. Inimene (Homo sapiens) on maal eksisteerinud umbes 5-7 milj. a. Inimese eellased on australopiteegid, osav inimene ja püstine inimene Tänapäeval elavatest loomadest on inimesele lähimad sugulased inimahvid,

Bioloogia → Bioloogia
12 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Konkurentsianalüüs

SISUKORD............................................................................................................... 2 1. VÕRRELDA JA ANALÜÜSIDA KOLME SAMA VAJADUST RAHULDAVAT TOODET MIDA PAKUVAD ERINEVAD ETTEVÕTTED.................................................................3 1.1Rahuldatava vajaduse kirjeldamine................................................................3 1.2 Võrdluskriteeriumide püstitamine, andmete kogumine ja toodete võrdlemine.......................................................................................................... 3 1.3Võrreldavate toodete analüüs........................................................................4 2. MÄÄRATLEDA VALITUD TOOTE VÕI TOOTE TOOTJA OTSESED, ÜLDISED JA KAUDSED KONKURENDID........................................................................................ 7 KASUTATUD ALLIKAD.................................................................

Majandus → Turundus
34 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Finantsaruannete analüüs

Peamised finantsaruanded on: ·bilanss ­ näitab ettevõtte varade kohustuste ja omakaitali koosseisu ja suurust mingil ajahetkel; ·kasumiaruanne ­ kajastab mingi perioodi tulusid, kulusid ja tegevustulemust; ·rahavoogude aruanne ­ näitab raha liikumist perioodi jooksul. Finantsaruannete analüüsimisel kasutatakse mitmesuguseid võrdlusi. Võrdluste kolm põhiliiki: ·sama ettevõtte varasemate perioodide vastavate näitajate võrdlemine; ·ettevõtte näitajate võrdlemine analoogiliste ettevõtete tulemustega või sama tegevusala ettevõtete keskmiste näitajatega; ·võrdlemine teatud hindamiskriteeriumitega, näiteks omanike poolt eesmärgiks seatud tulemustega. Aruannete analüüsi võib jagada järgmistesse peamistesse valdkondadesse: ·hälbeanalüüs; ·näitajate vaheliste seoste analüüs. Hälbeanalüüsi võib teostada: ·horisontaalanalüüsina; ·vertikaalanalüüsina.

Majandus → Majandusarvestus
103 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Protsentarvutus

jagatakse 100-ga 4. Jagatise väljendamine protsentides 8 16-st 816=0,5 05100=50 65 6-st 656=10,8(3)10,8 10,8100=1080% Esimene arv jagatakse teisega ja tulemus avaldatakse protsentides. 5.Sagedustabel Sagedustabel ­ arvandmed korrastatud kujul Sagedus ­ loendamisel saadud tulemus Suhteline sagedus ­ näitab, kui suure osa moodustab antud sagedus 6. Suuruste võrdlemine protsentides 1) Võrdlemine ­ Mitme võrra on 2 väiksem 6-st? 62=4 46=0,666...0,67 0,67100=67% 2) Ühelt teisele e LT-LE 4000lt 6000le 60004000=2000 20004000=0,50,5100=50% 7. Oleme juhuse võimuses Katse-mingi tegevus Iga katse tulemusena toimub üks võimalik sündmus. Sündmust, mis katsel võib toimuda, kuid võib ka mitte toimuda, nimetatakse juhuslikuks sündmuseks. Sündmust, mis ei juhtu ühelgi katsel, nimetatakse võimatuks sündmuseks.

Matemaatika → Matemaatika
38 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Aatomabsorptsioonspektraalanalüüs.

elemendi aatomid absorbeerivad antud kiirgust. Absorptsiooni tõttu kiirguse intensiivsus I0, väheneb intensiivsuseni I. Kiirguse intensiivsuse vähenemist mõõdetakse neelduvuse A või valgusläbilaskvuse T kaudu. Neelduvus on võrdeline absorptsiooni põhjustatud elemendi kontsentratsiooniga. Lineaarne sõltuvus saadakse ainult väikestel kontsentratsioonidel. Töö ülesanne: 1. Mg sisalduse määramine kraanivees ja saadud tulemuse võrdlemine joogivee Mg normiga (7- 20 µg/ml). Töövahendid: Keeduklaasid 50- 100 ml Mõõtkolvid 50 ja 100 ml Pipetid 5 ja 10 ml AA- leekspektromeeter Töökäik ja tulemised: Valmistasin Mg standardlahusest (100 µg/ml) kolm töölahust ( 0.5, 1, 2 µg/ml). Määrasin töölahuste ja uuritava lahuse neelduvused. Mg Neelduvus A 0.5 µg/ml 0.217 1 µg/ml 0

Keemia → Instrumentaalanalüüs
92 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Evolutsioon - küsimused

....... Kuidas tõendab evolutsiooni paleontoloogia? ………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………….. Võrdlev anatoomia on elusorganismide ehituse võrdlemine. Kuidas tõendab evolutsiooni võrdlev anatoomia? …………………………………………………… ……………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………… Homoloogilised elundid on ……………………………………………………………………………………… Too näiteid homoloogilistest elunditest:

Bioloogia → Bioloogia
6 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Toidukeemia

lihaskiudude valk, mis annab toorele lihale värvuse, värvuse muutumise põhjustab müoglobiini denaturatsioon. Seejärel viisime nii toore kui ka kuumutatud liha proovid 50 ml vee abil koonilisse kolbi ning loksutasime neid käsitsi kolbides 10 minutit. Sel viisil saadud toore ja termiliselt töödeldud liha vesiekstraktid filtrisime läbi paberfiltri ülejäänud kahte koonilisse kolbi. Järgnesid toorelt ja termiliselt töödeldud lihast väljaekstraheerunud valkude koguse võrdlemine, milleks teostasime järgnevad katsed: 1. Võtsime kaks katseklaasi. Ühte neist pipeteerisime 5 ml kuumutatud liha ekstrakti, teise 5 ml toore liha ekstrakti. Mõlemasse katseklaasi pipeteerisime lisaks 1 ml 20%- list sulfosalitsüülhappe lahust, loksutasime ja lasksime valkudel 10 minuti jooksul sadeneda. Keedetud liha ekstrakti puhul ei tekkinud sadet, keetmata liha puhul tekkis. 2. Võtsime kaks katseklaasi, millesse pipeteerisime 5 ml kumbagi ekstrakti ja

Keemia → Biokeemia
24 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Hulga samaväärsus, mõõtmistegevused, suuruste võrdlemine, arvu tutvustamine, hulgad ja loendamine

rohkem: ringe või ruute?" Kui laps vastab, et ringe on rohkem, kuna ringide rida on pikem, siis ei suuda ta hulki samaväärsetena säilitada ega ka hulka ennast püsivana vaadata. 2. Nimeta mõõtmistegevuse kujunemise (kujundamise) etapid. 1. elementaarse järjestamise ja rühmitamistegevuse juures 2. mõõtühikut kokkuleppeliselt eseme peale asetades 3. mõõtskaalat kasutades (nt. joonlaud) 3. Millised on suuruste võrdlemise etapid? 1. kahe teineteisest kontrastselt erineva eseme võrdlemine pikkuse, laiuse ja kõrguse alusel. Nii kujunevad paariviisi vastandmõisted. 2. kolme eseme võrdlemine pikkuse, laiuse, kõrguse järgi (3 esemest järjestatud paaride seadmine) 3. kuni 5 eseme suurustunnuse järgi järjestamine, mille käigus omandatakse oskus seada esemeid kasvavasse või kahanevasse järjekorda ning seda sõnaliselt väljendada. 4. Joonistaks tahvlile pliiatsi ja küsiks lastelt, mitu pliiatsit on tahvlil? Joonistaks pliiatsi juurde

Pedagoogika → Matemaatika didaktika
63 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Eksam

PRAKTILISE ANDMEANALÜÜSI EKSAM Nimi ja õppegrupp: Liis Peet PS-2-S-E-tal I kirjeldav andmeanalüüs Täitke kohase informatsiooniga tekstisisesed lüngad ja tabel ning pange ka tabelile pealkiri. 1.ülesanne Valim (n= 384) koosnes nii meestest (n = 205) kui naistest (n = 179), kõige sagedasem haridus valimis oli keskharidus (45%) ning keskmine tööstaaz 3,6 aastat (vt Tabel 1). Tabel 1: Keskmine vanus, keskmine tööstaaz, sagedasem haridustase ja sagedasem perekondlik seis sugude ja koguvalimi lõikes. Mehed Naised Koguvalim Keskmine vanus 34,5 a 39,3 a 36,7 a Keskmine 3,8 a 3,4 a 3,6 a tööstaaz Kõige sagedasem Keskharidus Keskharidus Keskharidus haridus Kõige sagedasem Abielus ja Abielus ja Abielus ja perekondlik seis vabaabielus vabaabielus ...

Majandus → Praktiline andmeanalüüs
275 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Aktiivne kuulamine ja kuulamistõkked

Aktiivne kuulamine ja kuulamistõkked Aktiivne kuulamine kuuldu ümbersõnastamine, tagasiside andmine, sõnumi täpsustamine, mitteverbaalsete ja verbaalsete suhtlemistasandi jälgimist (kokkulangemine). Kuulamistõkked Kuulamist takistavad: füüsilised takistused, teate tähendus, tagasiside puudumine, ootused, emotsionaalne seisund, kultuurierinevused. Kuulamine võib olla näiline, mille ajal rakendatakse kuulamistõkkeid: Näiteid: • võrdlemine, • samastumine, • väitlemine, • unelemine, • enda pöördumiseks ettevalmistamine, • „sildistamine“, • nõuandmine, • õigustamine, • teema vahetamine.

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
17 allalaadimist
thumbnail
6
docx

LOODUSÕPETUS 5. Klass

lagundajad, toiduahel, toiduvõrgustik, hõljum, rohevetikas, vesikirp, veeõitsemine, kaldataim, veetaimed, lepiskala, röövkala. Praktilised tööd ja IKT rakendamine: 1. Loodusteaduslik uurimus kodukoha veekogu näitel: probleemi püstitamine ja uurimisküsimuste esitamine, andmete kogumine, analüüs ning tulemuste üldistamine ja esitamine. 2. Kahe Eesti jõe või järve võrdlemine kaardi ning teiste infoallikate järgi. 3. Veeorganismide määramine lihtsamate määramistabelite põhjal. 4. Vesikatku elutegevuse uurimine. 5. Tutvumine eluslooduse häältega, kasutades audiovisuaalseid materjale. 6. Siseveekogude selgroogsetega ja taimedega tutvumine, kasutades veebimaterjale aadressidel http://bio.edu.ee/loomad/ ja http://bio.edu.ee/taimed/ . Õpitulemused Õpilane: väärtustab siseveekogude maastikulist mitmekesisust;

Loodus → Loodusõpetus
94 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Pärilikkuse alused, evolutsioon

Liik hakkab erinevalt kohastuma ning muutuma ning lõpuks on samal liigil nii erinevad omadused, et kohtudes tekib ristumisbarjäär, mis tähendab, et on tekkinud uus liik. Veel tekivad rändamisel, leviala laienemisel ning füüsilisel tõkkel. Vahest on aga võimalik erinevate liikidevahelised ristumised, ning neid järglasi nimetatakse hübriidideks. Bioloogilise evolutsiooni tõendid · Kivistid- fosiilid · Rudimendid · Lootelise arengu võrdlemine · Organismide ehituse võrdlemine Paleontoloogia- Teadus mis uurib ammustel aegadel elanud organismide kivistisi, elutegevuse jälgi ning arengut. Loomade ja taimede kohastumused · Kala- voolujooneline, lõpused, uimed, ujupõis · Lind- suled, tiivad, väike kehakaal, tugev süda, hea nägemine · Kõrbetaim- vaha, okkad, sügavad juured, läikivad lehed, suure veekogusega rakud

Bioloogia → Bioloogia
9 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Paddington 16.50

"Paddington 16:50" Agatha Christie Elspeth McGillicuddy tuleb sotimaalt, et külastada tema vana sõpra Jane Marplei. Tee peal, ta nägi kuidas naist kägistatakse mööduvas rongis. Ainult Miss Marple uskus tema lugu kuna pole mingit tõestust juhtunust. Esimene ülessanne oli tuvastada kuhu laip võis olla peidetud. Mõrva faktide, rongi ajaplaani ja kohaliku geograafia võrdlemine viitas Rutherford Halli krundile: see oli eraldatud ümbritsevast ühiskonnast, rongitee ümbruses jne. Miss Marple pöördus palvega tuttava poole, Lucy Eyelesbarrow, kes oli professionaalne majapidajanna, ning tunnustatud oma kokkuhoidlikuse organisatoorsete oskuste poolest. Lucy nõustus võtmast positiooni Rutherford Hallis, et leida laip. Elspeth McGillicuddy tuleb sotimaalt, et külastada tema vana sõpra Jane Marplei. Tee peal, ta

Kirjandus → Kirjandus
267 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Evolutsiooni küsimused ja vastused

keskonnatingimustele vastavad kohastumused ning nii muutuvad isendid aja jooksul üha erinevamaks.Populatsiooni jaotumise võib tingida nt. mäestiku teke. b)Liigi leviala laieneb - kui soodsal sigimisaastal osa loomapopulatsioonist rändab uutele aladele. Uutes tingimustes tekivad kohastumused, mis aja jooksul kinnistuvad ja lõpuks tekib nii uus liik. 7. Kuidas tõestab evolutsiooni paleontoloogia? Kivististe võrdlemine tänapäevaste organismidega näitab, kelle tänapäevast organismid põrmuvad ja kuidas nad aja jooksul muutunud on. 8. Kuidas tõestab evolutsiooni võrdlev anatoomia? Erinevate organismide ehituse võrdlemine võimeldab sarnasteste põhjal otsustada sugulisi üle 9. Mis on homoloogilised elundid, rudimendid, atavismid, too näiteid. Homoloogilised elundid on elundid, mis on pärit olult ja ehituselt sarnased kuigi ülesanded võivad olla

Bioloogia → Bioloogia
97 allalaadimist
thumbnail
11
doc

ANDMETÖÖTLUSE ALUSED KODUTÖÖ NR. 5

................................................................................................................... 5 8. Vaatluste arvu leidmine, kui on teada standardviga......................................................5 9. Vaatluste arvu leidmine kui on teada katsetäpsus......................................................... 6 11. Proovitükkide diameetrite dispersioonid ja nende erinevus........................................6 13. Elektronklupp ja tavalise klupi mõõtmistulemuste võrdlemine.................................. 7 14. Katselapid feromonpüünisega..................................................................................... 7 15. Hüpoteesid...................................................................................................................7 16. Esimest liiki viga......................................................................................................... 7 17. Olulisuse nivoo..............................................................

Informaatika → Andmetöötlus alused
42 allalaadimist
thumbnail
8
docx

EVOLUTSIOON

osades kujunevad sealsetele keskonnatingimustele vastavad kohastumused ning nii muutuvad isendid aja jooksul üha erinevamaks.Populatsiooni jaotumise võib tingida nt. mäestiku teke. b)Liigi leviala laieneb - kui soodsal sigimisaastal osa loomapopulatsioonist rändab uutele aladele. Uutes tingimustes tekivad kohastumused, mis aja jooksul kinnistuvad ja lõpuks tekib nii uus liik. 7. Kuidas tõestab evolutsiooni paleontoloogia? Kivististe võrdlemine tänapäevaste organismidega näitab, kelle tänapäevast organismid põrmuvad ja kuidas nad aja jooksul muutunud on. 8. Kuidas tõestab evolutsiooni võrdlev anatoomia? Erinevate organismide ehituse võrdlemine võimeldab sarnasteste põhjal otsustada sugulisi üle 9. Mis on homoloogilised elundid, rudimendid, atavismid, too näiteid. Homoloogilised elundid on elundid, mis on pärit olult ja ehituselt sarnased kuigi

Bioloogia → Bioloogia
10 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Uurimustöö meetodid

· Meetod. - Mõõtmisvahendid. - Uuritavad isikud. - Uurimisprotseduur. · Tulemused. · Arutelu. - Kas eesmärk sai täidetud? - Kuidas uuringu tulemused sobivad kokku varasemate uuringute tulemustega? - Kui sobivad, siis mida sellest järeldada? Kui ei sobi, siis mida sellest järeldada? - Töö puudused. - Ettepanekud edasiste uuringute kohta. NB! Teoreetilise tausta ja arutelu võrdlemine! Uurimistöö meetodid- konspekt Töö struktuur: teoreetiline töö (praktilise lahenduse loomine) · Sissejuhatus. - Mida uuritakse? - Üldine põhjendus, miks see teema oluline on? - Spetsiifiline põhjendus: miks on see antud ettevõttes oluline? - Uuringu eesmärk: mis antud töö tulemusena valmima peaks?

Kategooriata → Uurimustöö metoodika
791 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Evolutsioon

elanud organismidest. Maakoort moodustavates kivimikihtides leidub rikkalikult kivistisi ehk fossiile ­ väljasurnud organismide jäänuseid ja jäljendeid. Paleontoloogias kasutatakse kahte vanuse mõistet: 1) Suhteline vanus ­ näitab seda, millised organismid eksisteerisid varem, millised hiljem. 2) Absoluutne vanus ­ näitab kivististe tegelikku vanust, seda, kui kaua aega tagasi vastavad organismid elasid. Võrdlusmeetodid (organismide omavaheline võrdlemine ja nende võrdlemine väljasurnud organismidega) 1) Feneetilised võrdlused ­ hõlmavad liikide anatoomiat, elutegevust ja embrüonaalset arengut. Ehitusplaani poolest sarnased organid on homoloogilised. (nt. selgroogsete loomade jäsemeluud). Veelgi ilmekamaks tõendiks ühisest põlvnemisest on maandunud elundite esinemine. Mandunud ja talitluselt tähtusetud elundid, mis teistel liikidel on välja arenenud ja talitlevad. (nt. inimesel on sellisteks jäänukiteks õndraluu (saba),

Bioloogia → Bioloogia
9 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Bioloogia konspekt teemal "Evolutsioon"

möödunud aegadel elanud organismidest. Maakoort moodustavates kivimikihtides leidub rikkalikult kivistisi ehk fossiile – väljasurnud organismide jäänuseid ja jäljendeid. Paleontoloogias kasutatakse kahte vanuse mõistet: 1) Suhteline vanus – näitab seda, millised organismid eksisteerisid varem, millised hiljem. 2) Absoluutne vanus – näitab kivististe tegelikku vanust, seda, kui kaua aega tagasi vastavad organismid elasid. Võrdlusmeetodid (organismide omavaheline võrdlemine ja nende võrdlemine väljasurnud organismidega) 1) Feneetilised võrdlused – hõlmavad liikide anatoomiat, elutegevust ja embrüonaalset arengut. Ehitusplaani poolest sarnased organid on homoloogilised. (nt. selgroogsete loomade jäsemeluud). Veelgi ilmekamaks tõendiks ühisest põlvnemisest on maandunud elundite esinemine. Mandunud ja talitluselt tähtusetud elundid, mis teistel liikidel on välja arenenud ja talitlevad. (nt. inimesel on sellisteks

Bioloogia → Bioloogia
4 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Matemaatika koolieelikutele

tähenduses. · Matemaatika didaktika olemusest lähtuvalt ei ole otstarbekas esitada õpetamise tehnoloogiat liiga detaalselt. Mida ja milleks õpetada? Matemaatika õpetamise eesmärkide põhjalik analüüs ja sõnastamine avab nii õppesisu kui ka õpetamise põhisuunad võrdlemisi suure täpsusega. Protsessid: 1. Järjestamune 2. Rühmatamine ja klassifitseerimine 3. Samaväärse hulga moodustamine 4. Hulga samaväärsuse säilitamine 5. Osa võrdlemine tervikuga 6. Loendamine 7. Mõõtmine 8. Modelleerimine Matemaatika ehituses kasutatakse palju mõiste nagu: hulga mõiste, seose mõiste, arvu mõiste, suuruse mõiste ja kujundi mõiste. Kuidas õpetada? Et matemaatikat õpetada me peame teadma järgmisest: · Õppimeetodtest Õppemeetodeid liigitatakse kahel erineval alusel: - Lähtudes õpetaja ja laste koostegevuse vormist, eristatakse selgitust, vestlust ja iseseisvat tööd.

Pedagoogika → Matemaatika didaktika
81 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Uurimustöö kavandi näidis

Uurimustöö kavand Kool 10. klass Kristjan Juhendaja: Teema: Arvuti komponentide uurimine ja võrdlemine. Valisin selle teema kuna mulle meeldib arvutitega tegeleda ja oskan ehitada neid. Töö eesmärgiks on võrrelda komponente ja neid lähemalt uurida, mis on nende ülesanne arvuti töös. Töö teostamine: Valida erinevates hinnaklassides komponendid ja neid võrdlema hakata Uurida internetist, erinevate komponentide tööd arvutis. Mis on nende põhi ülesanne. Struktuur: Sissejuhatus 1. Arvuti põhikomponendid 2. Komponentide töö arvutis. 3

Muu → Uurimustöö
68 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Adjektiivide kompareerimine

Adjektiivide kompareerimine (omadussõnade võrdlemine) 1. Algvõrre (positiiv) ilus 2. Keskvõrre (komparatiiv) ilusa+m 3. Ülivõrre (superlatiiv) kõige ilusam, ilusaim (mitmuse os. ­ d asemel m lõpus) Kui mitmuse osastav on sid-lõpuline, siis ­im ülivõrret moodustada ei saa. (nt. roosasid ­ roosaim) Mitmuse osastava tüvevokaal sõltub ainsuse omastava tüvevokaalist AINSUSE OMASTAV MITMUSE OSASTAV -i -e -e -i -u -e -a- u kalu Palli, palle. Taime, taimi. Kannu, kanne. ­i kulmi -e tühje -a tüveliste sõnade mitmuse osastava tüvevokaal sõltub omakorda sõna esimesest vokaalist. -a -u -a ­i erandid: pikki, silmi, kingi, nelju, välju -a -e uba-ube, tuba-tube, luba-lube Kõike seda võtavad kokku M.Lubi koostatud laused: · Tuleb tige peni ja uriseb · Kass kõrtsis ei käi (-...

Eesti keel → Eesti keel
20 allalaadimist
thumbnail
16
rtf

Jagamine jäägi taastamisega

x1 – nulliga jagamise kontrollimine y5 – lipu DBZ (Division By Zero) tõstmine y6 – lipu DBZ (Division By Zero) langetamine x2 – registri Rg1 märgi kontrollimine y7 – registri Rg1 vastandarvu salvestamine registrisse Rg1 y8 – lipu SRg1 langetamine - arv on positiivne x3 – registri Rg2 märgi kontrollimine y9 – registri Rg2 vastandarvu salvestamine registrisse Rg2 y10 – lipu SRg2 langetamine - arv on positiivne x4 – registri Rg2 esimese märgijärgu ja suurima arvujärgu võrdlemine y11 – registri Rg2 nihutamine vasakule y12 – loenduri L suurendamine y13 – registrist Rg1 registri Rg2 lahutamine x5 – registri Rg1 märgi kontrollimine y14 – registrisse Rg1 registri Rg2 liitmine, jäägi taastamine y15 – registri Rg3 biti L väärtustamine üheks x6 – loenduri L võrdlemine nulliga y16 – loenduri L vähendamine y17 – registri Rg2 nihutamine paremale x7 – lipu SRg1 kontrollimine jäägi märgi leidmiseks y18 –

Tehnoloogia → Tehnoloogia
20 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Parasvöötme metsad ja rohtla

Parasvöötme metsad ja rohtla Kordamine kontrolltööks, Õ lk 26-47, TV lk 10-19 1. Kus paiknevad parasvöötme okasmetsad, sega- ja lehtmetsad ja parasvöötme rohtlad? Näita kaardil. 2. Iseloomusta kliimat parasvöötme okasmetsades, sega- ja lehtmetsades ja rohtlas (temp suvel, talvel, amplituud, sademed, tuuled). 3. Kliimadiagrammi lugemine, võrdlemine. 4. Kirjelda taimestikku ja loomastikku parasvöötme okasmetsades, sega- ja lehtmetsades, rohtlates. Nimeta ka liike ja nende kohastumusi. 5. Koosta toiduahel. 6. Iseloomusta inimtegevust okasmetsades, sega- ja lehtmetsades ja rohtlates. 7. Millised keskkonnaprobleemid esinevad okasmetsades, sega- ja lehtmetsades ning rohtlates? Selgita tekkepõhjuseid, tagajärgi ja vältimist. 8. Milleks kasutab inimene puitu? Milles seisneb metsade tähtsus? 9

Geograafia → Parasvöötme metsad ja rohtla
37 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Keemia tasemetöö

Isomeeria ­ nähtus, kus ainetel on ühesuguneelement, koostis ja molekuli mass, kuid erinev struktuur ning seetõttu erinevad omadused molekulaar valem ­ näitab aine koostist, kui palju ja milliste elementide aatomeid on molekulis klassikaline struktuur valem ­ näitab, millised aatomid ja milliste sidemetega on omavahel seotud. lihtsustatud struktuur valem ­ näitab, millised aatomi rühmad ja milliste sidemetega on omavahel seotud süsinik on nelja valentne 1 neli üksiksidet 2 kaks üksiksidet ja üks kaksikside 3 üksikside ja kolmikside või kaks kaksiksidet valents ­ aatomi omadus keemiliselt siduda teisi aineid halogeenühendid - orgaanilised ühendid, milles süsiniku aatomid on seotud halogeeni aatomitega alkoholide üldvalem: R-OH funktsionaalne rühm on hüdroksüüdrühm -OH sõnalõpp on -ool ETANOOL: värvuseta, vedelik, kõrvetava maitsega, keemis temp 70C, lauhustab rasva, vaiku ja bense...

Keemia → Keemia
44 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Andmetöötlus psühholoogias

võrrelda soovin, nt antisotsiaalsus) - groups (sugu, kui tahan sugude vahelisi erinevus võrrelda) - Run - OutPut aknas avaneb tabel, sinna topelt klõps ja raporteerid tulemusi. Näidis raporteering: Meeste (n = 111, mastak = 139.66) ja naiste (n = 119, mastak = 92.96) keskmised astakud erinesid statistiliselt oluliselt määral, (Mann-Whitney) U = 9286.50, p = 0.00. Kahe sõltuva rühma keskmiste omavaheline võrdlemine: Olukorras kus on samu indiviide mõõdetud kaks korda on vaja kasutada paarikaupa võrdlemise t-testi. Analyze -> Compare means -> Paired Samples T test - lisad mõlemad mille keskmist tahad võrrelda ja ok Kuidas testida normaaljaotust? Selleks järgige järgmist käskluste rida: Analyze-> Descriptive Statistics-> Explore-> (ärge unustage valida sõltuvateks muutujateks ruumiline mõtlemine ja sõnavara ning sõltumatuks muutujaks sugu) Plots-> Normality Plots with tests

Psühholoogia → Ülevaade psühholoogiast
7 allalaadimist
thumbnail
2
doc

CARL GUSTAV JUNG

CARL GUSTAV JUNG Freud -- neuroosid -- hüsteeria Jung -- psühhoosid -- (kinnis) ideed Jung alustas Freudi toetades. Jungi assotsiatsioonide uuringud ja kompleksiteooria toetasid Freudi väljatõrjumisteooriat. Peatselt hakkab Jung Freudi seksuaalteooria fundamentaalsust kritiseerima. Jungi huvitab enam erinevate kultuuride võrdlemine. Jungi ei huvita üksikisik js seks, vaid ideed, nende tagapõhi. 1912. a. pakub Jung välja libiidokontseptsiooni, millega lööb Freudist lahku, iha ja vaimsed häired on Jungi arvates põhjustatud kollektiivsest alateadvusest. Jungi koolkond vastandab end psühhoanalüüsile, nimetades oma distsipliini analüütiliseks psühholoogiaks. Jungi nägemus on alateadvusel ebaisikuline, universaalne, kollektiivne aluspõhi: PERSONA e. MINA ÜHISKOND e

Filosoofia → Filosoofia
13 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

KUULAMINE

KUULAMINE Aktiivn e Empaatilin Vaikne e Peegelda v Kuulamistõkked Võrdlemine Mõtete lugemine Vastuseks valmistumine Sõelumine Unelemine Nõuandmine Väitlemine Teema vahetamine Takkakiitmine "Ma hoolin sellest, mis sinuga juhtub, sinu elu ja läbielamised on mulle tähtsad." Hea kuulaja: 1. Kasutab piisavalt silmkontakti 2. On tähelepanelik rääkija verbaalse ja mitteverbaalse käitumise suhtes 3. On kannatlik ega katkesta rääkijat 4. Küsib küsimusi sõbraliku tooniga 5. Toetab rääkijat lisaküsimuste ja kokkuvõtetega 6. On empaatiline 7. Näitab üles huvi kõneleja kui isiksuse vastu 8. Näitab üles hoolivat suhtumist ning kuulab meelsasti 9. Ei kritiseeri ega mõista kohut 10. On avatud suhtumisega Halb kuulaja: 1. Katkestab kõnelejat 2. Ei hoia silmsidet 3. On eem...

Psühholoogia → Enesehindamine
7 allalaadimist
thumbnail
9
docx

JUHTIMISE II KONTROLLTÖÖ

on suuteline olema üle eelarvamustest Võimaldab muutusi ja on haarav suhtleja Loob häid suhteid, on hea kuulaja ja küsib suurepäraselt nn laserküsimusi Jälgib oma vaistu ja kasutab seda oma sisemise satelliit-navigatsiooniseadmena Julgustab asjade teise nuga alt vaatamist ja temast kumab loomulik positiivne energia. 20. Mida nimetatakse kontrollimiseks? Saadud tulemuste võrdlemine püstitatud eesmärkidega. See võib olla kulutuste võrdlemine eelarvetega, valmis ehituse võrdlemine projektiga jne. See on protsess, mille käigus tagatakse organisatsiooni eesmärkide saavutamine. 21. Miks on kontrollimine kui juhtimistegevus vajalik organisatsioonile? Kontroll on organisatsioonile vajalik, et kohaneda mikro- ja makrokeskkonna muutustega; et vältida vigade kuhjumist; et omada kontrolli keeruka organisatsiooni üle ning et omahinda minimeerida.

Majandus → Juhtimine
2 allalaadimist
thumbnail
9
docx

JUHTIMISE II KONTROLLTÖÖ

on suuteline olema üle eelarvamustest Võimaldab muutusi ja on haarav suhtleja Loob häid suhteid, on hea kuulaja ja küsib suurepäraselt nn laserküsimusi Jälgib oma vaistu ja kasutab seda oma sisemise satelliit-navigatsiooniseadmena Julgustab asjade teise nuga alt vaatamist ja temast kumab loomulik positiivne energia. 20. Mida nimetatakse kontrollimiseks? Saadud tulemuste võrdlemine püstitatud eesmärkidega. See võib olla kulutuste võrdlemine eelarvetega, valmis ehituse võrdlemine projektiga jne. See on protsess, mille käigus tagatakse organisatsiooni eesmärkide saavutamine. 21. Miks on kontrollimine kui juhtimistegevus vajalik organisatsioonile? Kontroll on organisatsioonile vajalik, et kohaneda mikro- ja makrokeskkonna muutustega; et vältida vigade kuhjumist; et omada kontrolli keeruka organisatsiooni üle ning et omahinda minimeerida.

Majandus → Juhtimine
2 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Aktiivne kuulamisoskus

poolt; võib tuua kaasa olulise lisainfo saamise rääkijalt (Weebly 2010). 1.3 Kehakeele lugemine Kuna suur osa suhtlemisest on mitteverbaalne, on kehakeele lugemise oskus üks efektiivse kuulamise peamisi oskusi. Sageli püüavad inimesed oma tundeid peita, kontrollides oma mitteverbaalset keelt. Tavaliselt ei ole see nii edukas kui verbaalse osa varjamine, emotsioonid kipuvad vaatamata pingutusele välja paistma (Bolton R. 2007). 2 KUULAMISTÕKKED Võrdlemine. Pidev võrdlemine, kumb vestluspartneritest on targem, asjatundlikum, vaimselt tervem jne ­ teie või vestluskaaslane. Mõtete lugemine. Ei pöörata vestluspartnerile piisavat tähelepanu, kuna ei usaldata seda, mida ta räägib vaid otsitakse mingit tagamõtet, mida rääkija tegelikult öelduga mõtleb. Vastuseks valmistumine. Pole aega oma partnerit kuulata, sest mõeldakse, mida järgmiseks öelda. Sõelumine. Kuulatakse vaid osa partneri jutust, ülejäänu aga lastakse kõrvust mööda.

Majandus → Kaubandus ökonoomika
34 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Hüdrodünaamika aluste protokoll

................................................. 16 2 Töö ülesanne  Katseseadmete konstruktsiooni ja torustiku elementide erinevate ühendamise viisidega tutvumine;  Erinevatel vedeliku voolamise kiirustel hõõrdekoefitsendi ƛ ja kohttaksitusekoefitsendi ζi väärtuste eksperimentaalne määramine;  Torustiku ekvivalentkareduse orienteeruv hindamine;  Tulemuste võrdlemine kirjandusandmetega.  Iga uuritava torustiku elemendi puhul on vaja mõõtmised läbi viia 5 erineva kulu juures. Mõõtmistulemused on esitatud TABEL 1. 3 Katseseadme kirjeldus ja skeem Katseseade torustiku hüdraulilise takistuse määramiseks koosneb kolmest osast: 1. Toitesüsteem (joonis 1 ) 2. Katsetorustikud (joonis 2) 3. Mõõtesüsteem Joonis 1 Toitesüsteem

Keemia → Keemia
69 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Trimble S3 ja VX võrdlemine

Võrumaa Kutsehariduskeskus Trimble S3 ja VX võrdlemine Juhendaja: Kalle Haage Õpilane: Marelle Laiv Väimela 2013 Sissejuhatus Minu referaadi teemaks on erinevate mõõteinstrumentide võrdlemine, milleks olen valiud tahhümeetrid. Võrdlen Trimble tooteid S3 ja VX. Tahhümeeter on seade, millega mõõdetakse punkti asukohta ruumis. Selles on ühendatud teodoliit, nivelliir ja kaugusmõõtja. Tahhümeetri andmete põhjal on võimalik luua 3D pinna mudeleid. Trimble S3 Trimble VX Tahhümeeter Trimble S3 Instrument, mis on täpne ja töökindel. Sellele on sisseehitatud raadiojuhtimine, suure

Ehitus → Ehitus
3 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun