Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

9. klass. Lähiajalugu, 70 tundi
Teema „Maailm kahe maailmasõja vahel 1918–1939” läbimise järel õpilane:
1) näitab kaardil Esimese maailmasõja järel toimunud muutusi ( Versailles ´ süsteem);
2) toob esile rahvusvahelise olukorra teravnemise põhjusi 1930. aastail;
3) iseloomustab ning võrdleb demokraatlikku ja diktatuurset ühiskonda;
4) iseloomustab ning võrdleb Eesti Vabariigi arengut demokraatliku parlamentarismi aastail ja vaikival ajastul;
5) iseloomustab kultuuri arengut ja eluolu Eesti Vabariigis ning maailmas, nimetab uusi kultuurinähtusi ja tähtsamaid kultuurisaavutusi;
6) seletab ja kasutab kontekstis mõisteid demokraatia, diktatuur, autoritarism , totalitarism , ideoloogia, fašism, kommunism, natsionaalsotsialism , repressioon, Rahvaste Liit, Versailles` süsteem, vaikiv ajastu, parlamentarism , Tartu rahu;
7) teab, kes olid järgmised isikud ja iseloomustab nende tegevust: Jossif Stalin , Benito Mussolini, Adolf Hitler , Franklin Delano Roosevelt , Konstantin Päts ja Jaan Tõnisson;
Õppesisu
9. klass
Maailm kahe maailmasõja vahel 1918–1939, 25 tundi
Tunde
Kohustuslikud teemad
Süvendavad/laiendavad teemad
3
Rahvusvaheline olukord
1) Pariisi rahukonverents
2) poliitiline kaart pärast Esimest maailmasõda
3) Rahvasteliidu tegevus ja mõju
4) sõjakollete kujunemine Aasias ja Euroopas
1) Saksamaa taasrelvastumine
2) Berliini- Rooma telg
3) Antikominterni pakt
4) kodusõda Hispaanias
2
Maailmamajandus
ülemaailmse majanduskriisi põhjused, olemus ja tagajärjed
majanduskriisi mõju erinevatele riikidele
8
Demokraatia ja diktatuurid 1920.–1930. aastail
1) demokraatia ja diktatuuri põhijooned
2) demokraatia Ameerika Ühendriikide näitel
3) autoritarism Itaalia näitel
4) totalitarism NSV Liidu ja Saksamaa näitel
1) demokraatia laienemine
2) demokraatlikud ja mittedemokraatlikud liikumised
3) demokraatia Suurbritannia ja Prantsusmaa näitel
4) diktatuuririikide vägivallapoliitika: näljahäda Ukrainas, repressioonid , rassipoliitika Saksamaal
8
Eesti Vabariik
1) Vabadussõda
2) Asutav Kogu: maareform ja põhiseadus
3) demokraatliku parlamentarismi aastad
4) vaikiv ajastu
5) majandus
6) kultuur ja eluolu
7) välispoliitika
1) 1. detsember 1924
2) Eesti Vabariigi poliitikud K. Päts. J. Tõnisson, A. Larka, J. Laidoner, J. Poska
3) Eesti Vabariigi põhiseadused
4) Balti Liit
4
Kultuur ja eluolu kahe maailmasõja vahel
1) uued kultuurinähtused
2) teadus
3) tehnika areng: aatomiuuringud, auto ja lennuk, raadio, kino ja film
4) kirjandus ja kunst
5) uued propagandavahendid
1) mood, muusika , tants
2) kirjandus ja kunst
3) naine ja ühiskondlik elu
4) propaganda
Teema „Teine maailmasõda 1939–1945” läbimise järel õpilane:
1) näitab kaardil Teise maailmasõja sõjategevust Idarindel, Läänerindel, Vaiksel ookeanil ja Põhja-Aafrikas ning muudatusi Teise maailmasõja järel;
2) iseloomustab, milline oli rahvusvaheline olukord Teise maailmasõja eel, ja toob esile Teise maailmasõja puhkemise põhjusi;
3) selgitab MRP ja baaside lepingu tähtsust Eesti ajaloos;
4) iseloomustab Eesti Vabariigi iseseisvuse kaotamist;
5) teab, millal algas ja lõppes Teine maailmasõda, toob esile Teise maailmasõja tulemused ning tagajärjed;
6) teab, mis riigid tegutsesid
Vasakule Paremale
Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #1 Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #2 Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #3 Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #4 Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #5 Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #6 Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #7 Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #8 Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #9 Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #10 Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #11 Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #12 Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #13 Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #14 Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #15 Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #16 Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #17 Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal #18
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 18 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-03-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 61 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Armand Fazullin Õppematerjali autor
Ajalugu

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
47
docx

ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8. KLASS

fotosüntees, anorgaaniline aine, orgaaniline aine, õis, tolmukas, emakas, tolmlemine, seeme, vili, käbi, mittesuguline paljunemine, eoseline paljunemine, eos, vegetatiivne paljunemine. Varem õpitu, millele õppeprotsessis toetutakse: 5. klassi loodusõpetusest on õpilastel teada,millised taimed kasvavad linnas ning millised on taimede kohastumused eluks vees. 6. klassis on õpitud võrdlema Eesti metsade puuliike, kasutades konkreetseid näidisobjekte või veebipõhiseid õppematerjale. Õpetaja töökava näidis bioloogia 8. klassile Mõistetest on selgeks õpitud: prahitaim, rohevetikas, pruunvetikad, punavetikad, kaldataim, kaldavee taim, ujulehtedega taim, veesisene taim, liblikõielised taimed, suvelill, püsik,

Bioloogia
thumbnail
60
pdf

Eesti keel ja kirjandus

Eesti keel ja kirjandus 1. Üldalused 1.1. Keele- ja kirjanduspädevus Keele ja kirjanduse valdkonna õppeainete õpetamise eesmärgiks põhikoolis on kujundada õpilastes eakohane keele- ja kirjanduspädevus, see tähendab suutlikkus mõista eakohaseid ilukirjandustekste ja nende osatähtsust Eesti ja maailma kultuuriloos ning tajuda keelt ja kirjandust kui rahvusliku ja iseenda identiteedi alust; keeleteadlikkus ja oskus end vastavalt suhtlussituatsioonile ja keelekasutuseesmärkidele nii suuliselt kui ka kirjalikult väljendada; arusaamine, et lugemine teeb vaimselt rikkamaks. Keele ja kirjanduse õpetamisega taotletakse, et põhikooli lõpuks õpilane: 1) väärtustab keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit;

Kirjandus
thumbnail
6
doc

Rahvusvaheline õigus

5. Anda teadmised, oskused ja hoiakud, mis kuuluvad õigusteaduse alaste põhiteadmiste hulka ja mille omandamine on eelduseks edasi õppimiseks kõrgkoolis; 6. Anda eeldused asuda omandama juriidilist kõrgharidust, 3. Õppeaine ajaline maht 1valikkursus 35 tundi 12. klassis 4. Õppeaine kirjeldus Kursus on oma struktuurilt üles ehitatud riigisisest ja rahvusvahelist arvestades. Kursus algab õiguse olemuse ja ajaloo tutvustusega ning käsitleb seejärel Eesti ja rahvusvahelist õigussüsteemi omavahelises kooskõlas. Õppesisu koostades on pööratud tähelepanu nii kõige olulisema teoreetilise materjali omandamisele kui ka selle tähenduslikuks muutmisele praktiliste näidete kaudu. Seetõttu on soovitatav kasutada õppetöös mitmekesist õppematerjali alates õigusõpikutest kuni õppijate isiklike kogemusteni. Kursus eeldab elavat ja praktikaga tihedalt seonduvat õppetegevust.

Rahvusvaheline õigus
thumbnail
8
doc

Eesti keele metoodika kordamiskusimused 2015

Eesti keele metoodika I eksami küsimused 2015 1. Mis on hariduse eesmärk? Hariduse eesmärk on: luua soodsad tingimused isiksuse, perekonna, eesti rahvuse, samuti rahvusvähemuste ja Eesti ühiskonna majandus-, poliitilise ning kultuurielu ja loodushoiu arenguks maailma majanduse ja kultuuri kontekstis; kujundada seadusi austavaid ja järgivaid inimesi; luua igaühele eeldused pidevõppeks. 2. Millistest arenguteooriatest lähtutakse õppekavade koostamisel? Millisest arenguteooriast lähtub praegu kasutusel olev RÕK? Nimetage olulisemad põhimõtted. (tabel) Kognitiivse konstruktivismi (Jean Piaget, John Dewey):

Pedagoogika
thumbnail
55
doc

Juhendmaterjal loovtöö korraldamisest põhikooli III kooliastmes

............................14 LISA 3. Projektitöö ja uurimistöö võimalusi kirjandusõpetuses ­ Ivika Hein........... .20 LISA 4. Uurimistöö spetsiifika ajaloos ­Tiiu Ojala ......................................... .22 LISA 5. Valik ideid õpilaste uurimistöödeks ­ Anu Toots ..................................31 LISA 6. Uurimistöö põhikoolis ­ Anu Toots ........................................... ..34 LISA 7. Projektitöö võimalusi eesti keele õppes ­ Krista Nõmmik, Ülle Salumäe......45 LISA 8. Näiteid kooli loovtööde temaatikast ­ Anne Ermast ............................. 51 55 SAATEKS 2011. a Vabariigi Valitsuse kinnitatud põhikooli riiklikus õppekavas sätestatakse, et kool korraldab põhikool III kooliastmes õpilastele läbivatest teemadest lähtuva või õppeaineid lõimiva loovtöö

Eesti keel
thumbnail
6
docx

LOODUSÕPETUS 5. Klass

1 Õpetamise eesmärgid Säilitada huvi ümbritseva looduse vastu, õpetada väärtustama elukeskkondi. Veekogu uurides rakendatakse loodusteaduslikku meetodit, kujundatakse uurimisoskusi, õpitakse vormistama ja esitama uurimistulemusi. Teema abil õpitakse tundma vee kui elukeskkonna põhiomadusi ja iseärasusi, vee aastaringset liikumist, sellest tulenevaid nähtusi, taimede ja loomade kohastumusi eluks veekeskkonnas, veeorganismide elu erinevatel aastaaegadel, Eesti mageveekogude tähtsamaid taime- ja loomaliike, hõljumi ja vetikate osa veekogus. Õpitakse koostama magevee-elustikus esinevat teoreetilist toiduvõrgustikku ja üksikuid toiduahelaid. Tutvutakse Eesti jõgede ja järvedega. Uurimuslikud oskused: Õpilane: sõnastab uurimisküsimusi/-probleeme ja kontrollib hüpoteese; kavandab õpetaja juhendamisel lihtsamaid praktilisi töid; teeb katseid, järgides praktilise töö juhendeid;

Loodusõpetus
thumbnail
31
pdf

Äriuuringute alused

· Võib inspireerida osalejatelt enam ideid, selgitusi Individuaalintervjuu eelised: · Rohkem infot igalt vastajalt · Paindlikum, universaalsem teemade osas (nt tundlikud teemad, intervjueeritavate väga erinev kogemus vms) · Sobilikum kinnisema, aga ka dominantsema isiksusetüübi puhul Fookusgruppi valitakse osalejad sõltuvalt eesmärgist määratletud omaduste põhjal. Intervjuu ajal: · Moderaatori roll: o Tutvustada ennast ja teisi intervjuu läbiviijaid; uuringu eesmärke, intervjuu formaati ja vestlusreegleid o Tutvustada või sisse juhatada osalejate enesetutvustus (sõltuvalt kontekstist: nimi/positsioon; pseudonüüm) o Vestluse modereerimine vastavalt intervjuuplaanile o Intervjuu lõpetamine: neutraalne lühikokkuvõte ja tänusõnad · Assistendi roll:

Majandus
thumbnail
66
pdf

MAALER ÕPPEKAVA

Demonstreerib oskust iseseisvalt orienteerumiseks juhendi alusel e-riigis liikuda riiklikku infosüsteemi e-riik  Mõtestab oma rolli  kirjeldab meeskonnatööna Arutlev loeng Koostab referaadi Eesti Ettevõtlus. Käive. ettevõtluskeskkonnas; ettevõtluskeskkonda Eestis, Juhend ettevõtluskeskkonna kohta Konkurents. Deflatsioon. lähtudes õpitavast valdkonnast Paaristöö õpitavas valdkonnas ja analüüsib Inflatsioon. Raha.  võrdleb iseseisvalt lähtuvalt seda paaristöös

Ehitus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun