Kellele [email protected] Koopia Pimekoopia Teema Visiitkaartide tellimus 29. oktoober 2014 Jaak Õun AS Print juhataja Austatud härra õun Soovime tellida 200 standardse mõõduga visiitkarti. Visiitkaardid peavad olema hõbe metallik paberil, musta kirjaga ja ühepoolsed. Kui tellimus on valmis, palun võtke meiega ühendust. Kaubale saame tulla järgi ise, tööpäevadel 10.00-17.00 vahemikus. Lisana lisasime meie logo ja visiitkaardile vajaminevad andmed. Lugupidamisega Liisu lill OÜ Together juhatuse esimees 584 58199 [email protected] Lisa: logo ja kontaktandmed Logo.pdf Melani Metsaluik 5623 5111 [email protected]
OÜ Together Jaak Õun AS Print Teie 04. november 2014 nr 4-2/14 Kreutzwaldi 12 5065 Tartu Meie 30. oktoober 2014 nr 6-1/41 Pretentsioon visiitkaartide kohta Austatud härra Õun Kauba kättesaamisel ilmnes, et olete visiitkaardid kujundanud kuldsele taustale, kuigi tellimuskirjas oli välja toodud hõbe metallik toon. Saadame valet tooni visiitkaardid tagasi ja palume võimalikult kiirelt uuetega asendada. Lugupidamisega Liisu Lill juhatuse esimees Melani Metsaluik 5623 5111 [email protected] Tihase 10 Telefon 745 6040 Reg 368469439343 50115 Tartu
AS Print Liisu Lill OÜ Together Teie 29. oktoober 2014 nr 4-2/ Tihase 10 50115 Tartu Meie 30. oktoober 2014 nr 6-1/41 Vastus visiitkaartide tellimusele Lugupeetud juhatuse esimees Lill Täname, et olete valinud visiitkaartide valmistajaks meid. Visiitkaardid on valmis novembri esimeseks töönädalaks, võtame teiega ühendust telefoni teel. Tasumine toimub ülekandega arve esitamisel. Lugupidamisega Jaak Õun juhataja Piret Voore 5634 6434 [email protected] Kreutzwaldi 12 Telefon 781 3565 Reg 782356730321 50365 Tartu
Tartu Kutsehariduskeskus Lidia Feklistova ASJAAJAMISE ALUSED Konspekt Tartu 2008 Lidia Feklistova Sisukord 1 Sissejuhatus....................................................................................................................4 2 Dokument.......................................................................................................................5 2.1 Dokumendi tunnused .............................................................................................5 3 Asjaajamine....................................................................................................................8 3.1 Dokumendihalduse normdokumendid ...................................................................8 3.2 Dokumentide loetelu...
Ametiprotokolli alus on asutuse või ettevõtte põhiväärtused, missioon, visioon. ÄRIPROTOKOLL on ametiprotokolli alaliik, mis käsitleb käitumispõhimõtteid ja norme ärimaailmas. TSEREMOONIA on kombetalitus pidulikeks juhtumiteks. VIISAKUS avaldub inimese vaoshoituses ja korrektsuses, oskuses ennast igas olukorras valitseda. Käitumisviisakus tähendab oskust tõmbuda õigel ajal tagaplaanile, olla teiste vastu tähelepanelik ja hooliv ning suhtuda kõigesse austuse ja lugupidamisega. Viisakalt käituvad inimesed võidavad kaaslaste poolehoiu ja neist saavad oodatud külalised igas seltskonnas. TAKTITUNNE väljendub oskuses rõhutada eelkõige meeldivat ning olla ettevaatlik selles suhtes, mis võib teise tundeid riivata. Taktitundega inimene · Oskab seltskonnas kiiresti kohaneda · Oskab õigel ajal õnne soovida, kaastunnet avaldada, seisusekohaselt kõnetada · Oskab olukorrale vastavalt rõivastuda
Eesti Infotehnoloogia Kolledz OÜ Paabeli Torn Keeltekool Äriplaan Koostajad: Julia Aasmaa, Aleksandra Ikonnikova, Katarina Neff Tallinn 2014 Sisukord Sisukord...................................................................................................................................... 1 ETTEVÕTTE PÕHIANDMED ................................................................................................. 3 KOKKUVÕTE........................................................................................................................... 3 I. Eesmärgid ............................................................................................................................... 3 I.I. Lühiajalised eesmärgid ................................................................................................. 3 I.II Pikaajalised eesmärgid ................................
ETIKETI KONSPEKT VASTUVÕTU PLANEERIMINE Küsimused, millele korraldajatel tuleb vastata: · Vastuvõtu eesmärk,olemus · Vastuvõtu liik · Kes maksab · Vastuvõtu aeg · Vastuvõtu koht · Vastuvõtu külalised · Vastuvõtu programm Konkreetsed tegevused: · Kutsete saatmine · Ürituse kavandamine Ruum Mööbel Kaunistused Lipud Muusika · Abiliste määramine · Transport · Riiete paigutamisvõimalus · Tualettruumid · Kingituse, lillede laud · Arutelu peale üritust, mis õnnestus, mis ebaõnnestus Läbiviija peab tea
täitmisega ajakirjandusega suhelgu juhtivtöötaja isiklikult või selleks volitatud isik väliskomandeeringus viibides andku juht endale aru, mis kell ja kus vajatakse abi kohalviibimist juht loobugu autoritaarsetest käskudest, sest need pigem takistavad kui edendavad tööd. Visiitkaardid ja nende kasutamine Visiitkaarte hakati kasutama Vana-Hiinas. Euroopas võeti nime- ehk visiitkaardid kasutusele 16. sajandi alguses, aga alles Louis XIV (1638–1715) õukonnas kanti nende tarvitamisjuhend seltskonnaelu kombe- raamatusse. Algsed nimekaardid olid kindlate mõõtmeteta paberiribad, mida kasutati lühikeste sõnumite edastamiseks, kohtumiste määramiseks jne. Nimekaardi jätmine daami või härra eramu eesruumi (selleks oli seal eriliselt kujundatud ja kaunistatud alus) võrdus visiidiga ja näitas ühtlasi tähelepanu ning lugupeetavuse astet
ak ; käesoleval aastal: k.a ; arveldusaasta: aa ; artikkel: art ; sirka: ca ; direktor: dir ; esmaspäev: E ; eelarveaasta: ea ; eksemplar: eks ; elektronposti aadress: e-post, meil; käibemaksu kohustuslaste register KMKR, komplekt kmpl, linnaosavalitsus LOV, lugupeetud lp, ennem pigem, miljard mld, miljon mln, mobiiltelefon mob, nädal näd, nii-öelda n-ö, osakond osk, poolaasta pa, raamatupidamine rmtp · Koma ei käi pöördumise järele, ega kirja lõpus lugupidamisega järele. · Aadress koma iga haldusüksuse järel, kui kirjutatakse ühel real, kui erinevatel ridadel, siis koma ei ole. Kui aadress käändes, siis komasid ei ole. · Kui nimi ja amet ühel real, siis koma vahele. · Telefoni ja faksi järel koolonit ei panda, veebiaadressile ja e-postile ka mitte, et säilitada ühtsus. · Ülakoma nimesse siis, kui nime algkuju omastavas, nt Metsa`le. Kui dokumendist selgub nime algkuju, siis ei ole ülakoma vaja. Dokumentide loomine
teeninduskanalitega jne. Elektroonilise teeninduskanali alla käivad järgmised suhtlusvahendid: telefon kiri posti kaudu (sooviavaldused, kaebused, pretensioonid, järelpärimised, müük, toodete tutvustus jms.) kiri faksi kaudu e - kiri interneti vahendusel teeninduskeskkonna või siis informatiivse web-i lehekülje peal pakutav võimalus suhelda firma klienditeenindusega teenuste keskkond internetis, mis võimaldab kliendil ise endale teenust tellida või osutada (näiteks pankade internetipanga programmid) Igas teeninduskanalis on oma spetsiifika, kuid põhitõed - teeninduskompetentsus - kehtivad kõigis. Telefoniteenindaja puhul ei pöörata tähelepanu niivõrd töötaja visuaalsele ilule, kuivõrd tema hoiakule, diktsioonile ja häälele. Kirja teel teenindajal peab olema selge ja korrektne kirjalik väljendus, teadmised õigekirjast ja kirja vastavat ülesehitusest.
Kui takistav asjaolu on ajutine, on kohustuse rikkumine vabandatav üksnes aja vältel, mil asjaolu takistas kohustuse täitmist. 6 7.2. Pool, kelle tegevus lepingujärgsete kohustuste täitmisel on takistatud ettenägemata asjaolude tõttu, on kohustatud sellest viivitamatult teatama teisele poolele vahenditega, mis tagavad teate kiireima edastamise, samas saates välja teate tähitud kirjaga. 8. Teated. 8.1. Pooltevahelised käesoleva lepinguga seotud teated peavad olema esitatud kirjalikus vormis tähitud kirjaga või väljastusteatega, välja arvatud juhtudel, kui sellised teated on informatsioonilise iseloomuga, mille edastamisel teisele poolele ei ole õiguslikke tagajärgi. 9. Muud tingimused. 9.1. Käesolevat lepingut võib muuta poolte kirjalikul kokkuleppel, juhindudes LS paragrahvist 672. Kirjaliku vormi järgimata jätmisel on lepingu muudatus tühine. 9.2
www.minuekauplus.ee-s olevale kirjeldusele või tootel ilmneb viga, siis ei pea Klient tegema taganemisavaldus 14 päeva jooksul, vaid võib kasutada seadusest tulenevat pretensiooni esitamise õigust (vt p 9 ,,Pretensioonide esitamise kord") 8.13. Kliendil on õigus vahetada kaup võimalusel sama ja/või teise värviga toote vastu. Kauba ümbervahetamiseks tuleb kaup tagastada kooskõlas punktis 8 sätestatuga ja tellida uus kaup. Tagastamine peab toimuma 14. päeva jooksul alates kauba kättesaamisest. Käesoleva punkti alusel ümber vahetatud kauba kättetoimetamisel saatekulu ei lisandu. 8.14. www.minuekauplus.ee-l on õigus Kliendiga sõlmitud Lepingust taganeda, kui tellitud kaupa ei ole võimalik tarnida, kaubavarud on lõppenud või kui kauba hind www.minuekauplus.ee tootekataloogis on ekslikult
inventari paigalduseks 17 Inventar sisse Inventari paigaldus Abiline 1, 2 11.12.14 11.12.14 11.12.14 Inventari lõplik 18 Korrigeerimine Kokk 11.12.14 11.12.14 11.12.14 paigaldus 19 Inventari puhastamine Pindade puhastamine Kokaabi 12.12.14 11.12.14 11.12.14 20 Toidukaup tellida Tellimuste tegemine Projektijuht 11.12.14 10.12.14 11.12.14 Projektijuht, 21 Menüü juurutamine Menüü katsetamine 17.12.14 15.12.14 17.12.14 Kokk, Kokaabi Kokkuvõttev arutelu Projektijuht,
Väga palju tuli teha finantsarvutusi ja uurida oma konkurentide tausta. Kuid lõpptulemuse leidmine oli siiski põnev, sest enne seda kõike ei saagi teada kas tasub luua oma ettevõte. 1. ALUSTAV ETTEVÕTJA Turundus ja müük on kaks kõige olulisemat oskust, mida peaksime ettevõtjana tegutsedes oskama/teadma. Kõige aluseks on kliendid ja nende rahulolu. Meil võivad olla mõne profisarja kõige paremad käärid või hooldustooted aga kui keegi meie uksele ei koputa, et meilt tööd tellida siis peame korraks maha istuma ja mõtlema. Miks me üldse oma ettevõtlusega alustasime? Kas midagi jäi ettevõtte alustamisel tegemata? Võib-olla oleme siiski paremad töötajad kui iseenda tööandjad? Selleks, et koguda kliente, kes teadlikult meie uksele koputaks, et meilt tööd tellida on meil vaja teada, kuidas oma ettevõtet turundada ja müügiprotsess edukalt lepingu allkirjastamisega lõpetada. Seega oma ettevõtet planeerides peame alustama küsimusest: "Kuidas me jõuame oma
Antud piirkonnas, kuhu tulevane turismitalu rajatud saab, on kõige otsesemaks konkurendiks Tigete Puhkekeskuse puhkemaja. Meie konkurentsieelis põhineb asukohal, tänu millele saame pakkuda erinevaid lisateenuseid. Meil on head eeldused aastaringse turismi arendamiseks. Meie plussiks võib pidada ka majutuse valikuvõimalusi vastavalt kliendisoovidele. Samuti peame enda eeliseks kõrget teeninduse kvaliteeti. Hinnatase, võrreldes teiste Tartumaa majatuskohtadega, on võrdlemisi hea. Soovime pakkuda taskukohast majutust. Sihtrühmadeks on peamiselt 15-34 aastased 40% ulatuses võrreldes teiste vanuserühmadega. Kogu klientidest moodustavad erakliendid 60% ja ärikliendid 40%. Müügiplaanide järgi on kõige suurem nõudlus majutusele suvehooajati. Turismitalu plaanime käivitada kõrghooajal ehk juuni alguses 2012. 3 1 ÜLDANDMED 1.1 Ettevõtte üldandmed
Sisukord Eessõna Hea õpilane! Microsofti arenduspartnerid ja kliendid otsivad pidevalt noori ja andekaid koodimeistreid, kes oskavad arendada tarkvara laialt levinud .NET platvormil. Kui Sulle meeldib programmeerida, siis usun, et saame Sulle pakkuda vajalikku ja huvitavat õppematerjali. Järgneva praktilise ja kasuliku õppematerjali on loonud tunnustatud professionaalid. Siit leid uusimat infot nii .NET aluste kohta kui ka juhiseid veebirakenduste loomiseks. Teadmiste paremaks omandamiseks on allpool palju praktilisi näiteid ja ülesandeid. Ühtlasi on sellest aastast kõigile kättesaadavad ka videojuhendid, mis teevad õppetöö palju põnevamaks. Oleme kogu õppe välja töötanud vabavaraliste Microsoft Visual Studio ja SQL Server Express versioonide baasil. Need tööriistad on mõeldud spetsiaalselt õpilastele ja asjaarmastajatele Microsofti platvormiga tutvumiseks. Kellel on huvi professionaalsete tööriistade proovimiseks, siis tasub lähemalt tutvuda õppuritele
plaanipäraselt kindlaksmääratud kohas. Kaptenile väljastatakse ametlik dokument, millel on märgitud diplomaatilise saadetise pakkide arv, kuid teda ei käsitata diplomaatilise kullerina. Esindus võib saata oma töötaja võtma diplomaatilise saadetise vastu takistusteta otse õhusõiduki kaptenilt. Artikkel 29 Diplomaatilise esindaja isik on puutumatu. Teda ei või vahistada ega kinni pidada. Asukohariik kohtleb teda kohase lugupidamisega ning rakendab abinõusid tema isiku, vabaduse ja väärikuse vastu suunatud rünnakute ärahoidmiseks. Artikkel 30 1. Diplomaatilise esindaja eluruumid on puutumatud ja kaitstud samuti kui esinduse valdused. 2. Samuti on puutumatud tema dokumendid, kirjavahetus ja vara, välja arvatud artikli 31 lõikes 3 nimetatud juhul. Artikkel 31 1. Diplomaatilisel esindajal on puutumatus asukohariigis kriminaalvastutusele võtmise suhtes.
Koolituse tellimine Sisse tulnud 17. mai 2008 nr 120/3-7 alla järgneva jaotuse järgi: Austatud härra direktor saaja nimi tänav, maja ja korterinumber Soovime tellida................... küla ja valla nimi Vastuskiri sihtnumber, linna või maakonna nimetus (sihtnumber peab Hr Kalle Reisija Teie 15.05.2008 nr 1-10/313 olema eraldatud muust tekstist tühikuga)
Toit tuleb kohvikul sinna kohale toimetada esmaspäeval, kolmapäeval ja reedel, kell 10.00. Sellest hoolimata, tuleb iga kord küsida, mis kellaks, mitmele inimesele ja mis päeval järgmine kord tulla tuleb. Kohviku kondiitritsehh valmistab peale igapäevase sortimendi eritellimusena torte, kringleid, kooke ja küpsiseid. Eritellimus tähendab eelkõige kliendi soovi kohaselt pagaritoote erikujulisust, kaunistusena pilti või kirja. Ka igapäevaselt on võimalik kliendil tellida oma tähtpäeva jaoks torte, kooke ning kringleid, mis ei eelda tähtpäeva pidamist ning selle toitlustamist kohvikus. 1.3. Organisatsiooni struktuur ja kooseis. Hetkel töötab Treegeri Kohviku OÜ all 14 töötajat, 12 neist kohvikus juhataja, raamatupidaja, kolm kokka, kolm kondiitrit, kaks baaridaami ja kaks ettekandjat ning kaks sõõrikuküpsetajat Paide Jaamahoones asuvas Sõõrikukohvikus. Suuremate ürituste puhul kasutatakse ka lisatööjõudu.
sissetulnud kirjale selle kuupäeva kaudu ka vastuskirja esimeses lauses. Teie:keegi on asutuse poole pöördunud ja me peale neile vastama. Ehk sissetulnud kiri 02.09.2016 või 02.09.2016.a (kuu ja kuupäev märgitakse alati kahekohalisena) nr 2-14/36 (näiteks) Meie: 31.10.2016.a nr 4-1-13 Kui dokumendi läbivaatamisega on kiire või sellele on piiratud juurdepääs, siis tehakse vastav märge enne rekvisiiti „Adressaat”. Kui kirjaga on kiire, siis tuleb see suurte tähtedega kirjutada kirja paremale ülesse. Adressaat märgitakse nimetavas käändes. Aadress märgitakse järgmiselt: isik, asutus; asutuse struktuuriüksus; tänav; maja- ja korterinumber; asula või sidejaoskond; sihtnumber; linn või maakond. Linn või maakond märgitakse suurtähtedega. (1) Dokumendi pealkiri peab avama selle sisu. Pealkiri vormistatakse enne teksti
küll võimaluse igat klienti teenindada, kuid arvestades rendilepingu tingimustega, tuleb arvestada kõigis majas toimuvate ürituste teenindamisega. Selle põhjusena ei saa kohvik ennast reklaamida, sest kui ürituse puhul on uksel silt reserveeritud, ei saa külastajaid kutsuda sööma ja aega veetma. Reklaamida tuleks rohkem uudset toodangut, kas piltide, seletuste, näidistega, mis annaksid täieliku ülevaate ja külastajad julgeksid uudistoodangut rohkem tellida. Treegeri Kohviku OÜ on väga mitmekülgne ettevõte, kus peamine on vastu tulla kliendi soovidele. Kohviku tegevusvaldkondadeks on toitlustamine, meelelahutusürituste organiseerimine ning kondiitritoodete tootmine, teenindamine ja catering teenus. Kohviku tarbijaskond on väga erinev ning seega tuleb teenindada nii sees kui väljaspool ettevõtet. Pakutakse toitlustust ja teenindust väga erinevate sündmuste puhul: pulmad, peied, sünnipäevad, seminarid, konverentsid, kongressid,
majutusettevõtte arvleb reisibürooga. Vautser on alati 2 eksemplaris, majutusettevõttele jääb alati originaal, mis läheb arvega kaasa raamatupidamisele. 1koopia läheb arvega kaasa reisibüroole, ning kui klient soovib saab 1 koopia koos arvega endale. Vautsereid on kahte tüüpi: *Avatud- limiteerimata ülempiiriga ehk piiramatu krediit, samas kirjas maksimum summa millest üle ei tohi arve minna. Nt, 50 000kr. Kaasas allkirjaõiguslike inimeste nimekiri, kes tohivad teenuseid tellida.võetakse nende tellimustele nende allkirjad otsekohe tellimisel. *Ainult kindla teenuse kasutamiseks. Garantiikiri kirjalik lubadus tähtajaliselt teostada teatud tingimustel mingi töö, tarnida kaup, või sooritada maksed. Garantii kiri ei asenda lepingut. 14. Mida tähendab majutusettevõtte hetkevõimalus ? * Ooteleht kui hotelli soovijaid on rohkem kui hotell hetkel suudab pakkuda, koostatakse
Alati võib dubleerida (kõigile aktionäridele eraldi kutse, nt Eesti Telefon). Tuleb avalikustada kõigepealt börsi kaudu, kui on börsifirma see avaldatakse internetis. Omx. ÄS § 294 vorm tähitud kirjal kiri registreeritakse, et mingil aadressil on kiri saadetud. See kaitseb saatjat. Võib saata ka lihtkirjana või fakti teel. § 294. Üldkoosoleku kokkukutsumise teade (1) Juhatus saadab üldkoosoleku toimumise teate kõikidele aktsionäridele. Teade saadetakse tähitud kirjaga aktsiaraamatusse kantud aadressil. Kui aktsiaseltsil on üle 50 aktsionäri, ei pea aktsionäridele teateid saatma, kuid üldkoosoleku toimumise teade tuleb avaldada vähemalt ühes üleriigilise levikuga päevalehes. (11) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud teate võib edastada ka lihtkirjana või faksi teel, kui kirjale või faksile on lisatud teatis dokumendi kättesaamise kinnituse viivitamatu tagastamise kohustuse kohta
A V E N Õ M M E · K A D R I J O O S T NEID LINDE ME TUNNEME Õ P P E M A T E R J A L L I N D U D E S T L E E V I K E R A S V A T I H A N E S I N I T I H A N E K Ü N N I V A R E S H A L L V A R E S H A R A K A S L I N A V Ä S T R I K S U U R - K I R J U R Ä H N P Õ L D L Õ O K E K O D U V A R B L A N E P Õ L D V A R B L A N E S U I T S U P Ä Ä S U K E K U L D N O K K K Ä G U VALGE-TOONEKURG A V E N Õ M M E · K A D R I J O O S T NEID LINDE ME TUNNEME Õ P P E M A T E R J A L L I N D U D E S T E E S T I M A A LO O D U S E FOND TARTU 2006 Õppe
elasid suitsuhurtsikutes, kuid nüüdseks on jõutud iseseisva riigini, kus elujärg on võrratult paremaks muutunud.49 Laulupeol pidas kõne Jaan Tõnisson. 45 Pullat, 1984, lk 98. 46 Laulupidu 1. juulil. (9. november 1933. a.). Wõru Teataja, lk 3. 47 Wõru linn wõiks olla palju ilusam. (12. aprill 1934. a.). Wõru Teataja, lk 3. 48 Wõru Teataja. (30. juuni 1934. a.). 49 Muuga, E. (30. juuni 1934. a.). Tulge meiega kaasa!. Wõru Teataja, lk 1. 16 Foto 2. Laulupidu Võru spordiväljakul 1. juulil 1934. aastal. Autor teadmata. Foto pärineb Jaan Grenbaumi fotokogust. http://es6jan.wifi.ee/mytown.php (4.03.2014) Linnavalitsus kutsus linlasi üles 19. augustiks kaunistama oma kulul maju ja äride tänavapoolseid vaateaknaid. Korraldajad palusid kaunistamiseks kasutada lilli või muud
TÖÖÕIGUSE SEMINARID 12.09.2017 19.09.2017 Seminari kava I teema. Tööõiguse olemus. Töölepingu eristamine muudest teenuste osutamise lepingutest (4 tundi) Küsimused, kaasused, ülesanded 1. Tööõiguse olemus 1. Mida peetakse silmas tüüpilise töösuhte all? Millised on nn. ebatüüpilised töösuhted ning mis on viinud nende tekkimiseni? Mis ja kuidas mõjutab töö sisu ja selle tegemise korralduse muutumist praegusel ajal? Mis on tulevikutöö? - Tüüpiline töösuhe on töösuhe, kus töötaja töötab kindlas kohas ja kindlal ajal tähtajatu töölepingu alusel ning allub tööandja kontrollile. Ebatüüpilised töösuhted on rendi-töösuhe, kaugtöö, osalise tööajaga töö. Töö sisu muutub globaliseerumise, tehnoloogia arengu jms tõttu, tekivad t
17.09.2020 TÖÖÕIGUS Seminari kava Tööõiguse olemus ja rakendusala. Küsimused, kaasused, ülesanded I teema. Töölepingu eristamine muudest teenuste osutamise lepingutest (2 tundi) Tööõiguse olemus 1. Milline on töölepingu kõige olulisem tunnus ja miks? Miks kaitseb tööõigus eelkõige töötajat ja mida see tähendab? ❏ Töölepingu olulisemaks tunnuseks on see, et tööd tehakse alluvussuhtes, mille olemus seisneb ühelt poolt juhtimises ning kontrollimises ja teiselt poolt juhtimisele alluvuses ning kohustusi/ülesandeid/juhiseid täitmises. ❏ Tööõigus kaitseb eelkõige töötajat, sest ta on nõrgemaks pooleks töösuhetes võrreldes tööandjaga, kel
seda piiratud. Õigussuhe lõpeb ka tähtaja möödumisel, erakorralise ülesütlemisega mõjuva põhjuse olemasolul, liikme surmaga. Kui juhtorgani liikme volitused on lõppenud ja kannet registrist ei kustutata (juhatuse liikme puhul), on juhtorgani liikmel õigus esitada kas tuvastushagi või kohustushagi. Vt RK 3-2-1- 133-03. Ärikeeld: üldiselt ei ole tegemist topeltkaristamisega ja ega ole topeltkaristamise keeluga vastuolus. Koosolek Juhatus kutsub kokku. Kas elektroonilise kirjaga võib saata kutse koosolekule? Jah, vaieldav kättesaadavus (kui lugenud ei ole, siis pole kätte saanud). Etteteatamistähtajad koosolekute kokkukutsumisel Teade teele (20.02) teade kohal (kättetoimetatud) (22.02) teade käes (ooteaeg üks nädal, mil koosolekut korraldada ei tohi; aeg koosoleku ettevalmistamiseks) 23.02 01.03 koosolek 02.03 Koosolekust tuleb ette teatada üks nädal, mis peab jääma teate kättetoimetamise ja koosoleku toimumise vahele. NB
1. Kursuse Sissejuhatus eraõigusesse läbimiseks palun lisaks eelnevalt nimetatud kirjalikele töödele vastata kirjalikult, kas olete kursusel esitatud materjali ning kursusel omandatud teadmiste ja oskuste abil leidma vastused alljärgmistele I. OSA küsimustele ja täitma tekstis olevad lüngad? I OSA. 1. Mis on tsiviilõiguse allikad? Seadus ja tava 2. Mis on Tsiviilseadustiku üldosa seaduse ülesanne ja osa eraõiguses? seaduses sätestatakse tsiviilõiguse üldpõhimõtted. 3. Mis on tsiviilõiguste ja -kohustuste tekkimise alused? Tsiviilõigused ja -kohustused tekivad tehingutest, seaduses sätestatud sündmustest ja muudest toimingutest, millega seadus seob tsiviilõiguste ja -kohustuste tekkimise, samuti õigusvastastest tegudest. 4. Mis on füüsilise isiku õigusvõime ja teovõime? (1) Füüsilise isiku (inimese) õigusvõime on võime omada tsiviilõigusi ja kanda tsiviilkohustusi. Igal füüsilisel isikul on ühetaoline ja pi
kabinetiliikmed, suursaadikud. Eestis. Härra peaminister, minister, suursaadik Riigikogu esimees esimees Kokkuvõtteks. Kõrged ametnikud on enamasti a) Teie Ekstsellentsid b) härrad ja prouad välisriikides mr ja mrs 1) Element lisa kirja ja üldplangil. · Lisade vormistus sõltub teksti ülesehitusest: ? Kui tekstis on lisatava dokumendi nimetus kirjas, trükitakse lisade reale lehtede ja eksemplaride arv. N: Tekstis Lisame kirjaga kaasa joonised (lisa). Lisade real Lisa 4 lehel 2 eks. ? Kui tekstis pole lisatava dokumendi nime, tuleb see vormistada lisade real koos lehtede ja eksemplaride arvuga. N: Nõupidamise päevakord 1 lehel. 2) Dokumendiplank on kindla formaadiga paber trükitud koostavate dokumentide püsielementid Dokumendiplangi omavad : 1) asutused ettevõtted firmad 2) selle struktuuri üksused, kui nii on ette nähtud põhikirjas. 3) ametiisikud, kellel on õigusakto andmise õigus.
aastapäev krepp 10. aastapäev inglistina 40. aastapäev smaragd (varasem nimetus tinale) 41. aastapäev raud 11. aastapäev korall 42. aastapäev pärlmutter 12. aastapäev siid 43. aastapäev flanell 13. aastapäev maikelluke 44. aastapäev topaas 14. aastapäev seatina 45. aastapäev ülekullatud hõbe 15. aastapäev kristall 46. aastapäev lavendel 16. aastapäev safiir 47. aastapäev kasmiir 17. aastapäev roos 48. aastapäev ametüst 18. aastapäev türkiis 49. aastapäev seeder 19. aastapäev kretong 50. aastapäev kuldpulmad 20. aastapäev portselan 51. aastapäev kameelia 21
taotletud ehitusluba ei ole võimalik välja anda, kuna see oleks vastuolus detailplaneeringuga. linnavalitsus keeldub haldusakti andmast, keeldumine on haldusakt, § 43 lg 2 7. Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonna juhataja teatab AS-le Kodumaja, et tema poolt taotletud ehitusluba ei ole võimalik välja anda enne, kui AS Kodumaja tasub taotluse eest riigilõivu. 8. Linnavalitsus otsustab AS Kodumaja ehitusloa taotluse lahendamiseks tellida ekspertiisi projekti nõuetekohasuse hindamiseks. Ekspert koostab ekspertiisiakti, milles leiab, et ehitusprojekt ei ole kooskõlas elamutele esitatavate nõuetega. tellija haldusorgan, avalik-õiguslik presumptsioon, modifitseeritud subjektiteooria ei kehti ekspertiisi võib tellida ka eraisik, ei pea teostama võimu sellep, välismõju otsest ei oma, regulatiivsust ekspertiisakt ei oma, tegemist on menetlustoiminguga, ekspertiisakt on tõend
KORDAMINE EESTI KEELE EKSAMIKS Silp koosneb ühest või mitmest häälikust. Eesti sõnade silbitamisel kehtivad järgmised reeglid: 1. üksik kaashäälik täishäälikute vahel kuulub järgmisse silpi: ka-la, lu-ge-mi-ne, e-la- gu; 2. kui täishäälikute vahel on mitu kaashäälikut kõrvuti, siis kuulub ainult viimane neist järgmisse silpi: tul-la, kur-vad, kind-lam, mars-si-ma, mürts-ti; 3. (üli)pikk täishäälik või diftong kuulub tavaliselt ühte silpi: pii-lub, suu-bu-ma, lau- lud, toa, lui-tu-nud; kui kahe vokaali vahelt läheb morfeemipiir, siis kuuluvad nad ka eri silpidesse: ava-us ava on tüvi, us on tuletusliide; 4. kolme täishääliku järjendist kuulub viimane teise silpi: põu-a-ne, luu-ad, lai-ad, rii- u, hoi-us-te; 5. liitsõnades silbitatakse iga koostisosa eraldi: tä-he-tea-dus, va-na-e-ma, las-te-ai- a-laps; 6. võõrsõnu silbitat