Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Seksuaalkasvatus ja pereplaneerimine (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kes peaks tegema seksuaalkasvatusega?

Lõik failist

Seksuaalkasvatus ja pereplaneerimine

  • Pereplaneerimine + reproduktiivne tervis + seksuaalne tervis
  • Reproduktiivtervis on täieliku füüsilise, vaimse ja sotsiaalse heaolu seisund ja mitte üksnes haiguse puudumine valdkonnas, mis puudutab reproduktiivsüsteemi ning selle talitlusi ja toimimist.
  • Reproduktiivtervis tähendab seda, et
    • inimesed on võimelised elama rahuldustpakkuvat ja turvalist seksuaalelu;
    • on võimalisud otsustama, et saada lapsi, kas, millal ja kui sageli.
  • Umbes 0,5% vahekordadest viivad munaraku viljastumiseni (maailmas). Ehk enamik vahekordi on seotud millegi muuga kui reproduktiivsusega. Üks suur mõjutaja on nt usk. Suhted on muutunud vabamaks .
  • Pereplaneerimine on üks inimõigustest, millega kaasneb õigus valida oma laste sündimise aeg ja arv nii, et iga laps oleks soovitud ja oodatud. See on õigus vältida soovimatute laste sündi ja sünnitada soovitud lapsi.
  • Seksuaalne tervis ühendab endas inimese seksuaalse olemise kehalisi, intellektuaalseid ja sotsiaalseid aspekte sellisel viisil, mis positiivse tegurina rikastavad ja arendavad isiksust, isikutevahelist suhtlemist ja armastust. Seega mõiste seksuaalne tervis kätkeb endas positiivset suhtumist inimese seksuaalsusesse.
  • PPL ja ST ja RT = kontrolli suurenemine enda üle, tervemad järglased, majanduslik tõus, mehe ja naise parem tervis, teadmiste suurenemine ja uurimustööd ja haridus , emotsionaalne heaolu täiskasvanul ja lapsel
  • Mõningad seksuaalsuse käsitlused:
    • Biopsühholoogiline – seondub tunded, fantaasiad, psühholoogilised reaktsioonid jne
    • Biopsühhosotsiaalne - Seksuaalsus kui inimese loomuomane tunnus, mis väljendub inimese kehaehituses ja talitluses, mõtte ja tundemaailmas, käitumises ning mille eesmärk on liigi säilimine järglaste saamise kaudu.
    • Psühhoanalüütiline – Kõik naudinguga seotud on seksuaalne. Loomult seksuaalne, mitte kehaline vahekord .
    • Evolutsiooniline lähenemine – Seksuaalne = kõik sugueluvaldkonda puutuv. Organism suudab tuua järglasi, kes elavad piisavalt kaua, et omakorda tuua järglasi. Darwin ütleb ka, et mida parem füüsiline vorm, seda suurem reproduktiivne edu.
  • Soolised erinevused. (Oliver ja Hyde, 1993). Kui on kohtamissituatsioon, siis seksuaalsest vahekorrast on rohkem huvitatud mees. Mehel on vaja saada kindlasti järglasi (evolutsiooniline lähenemine). Naine aga peab pärast last toitma ja kasvatama ja kandma. Naised uurivad rohkem, mis edasi saab, kas mees jääb ka kasvatama. Naomi McCormick 1979 – uuris üliõpilasi. Leidis, et need üliõpilased, keda ta uuris, neist mehed kasutasid rohkem strateegiaid seksuaalse käitumise teostamiseks ja naised tahtsid seda rohkem kontrollida e lõid strateegiaid selle vältimiseks või piiramiseks. George Williams – ei ole juhuslikud vahekorrad ja aktiivne kurameerimine ja sõjakus rivaalide suhtes pärilikud isase tunnuse suhtes. Et need on pigem sotsiaalse keskkonna poolt esile kutsutud käitumised.
    • Seksuaalkäitumise mõju võib olla kolmesuunaline. 1 – mees peab võitma endale naise kes peab suutma tuua ilmale terve järglase ja tema eest hoolitsema 2 - reproduktiivse edu osas on meeste varieeruvus suurem kui naiste varieeruvus 3 - on olulised need psühholoogilised mehhanismid, mis on kujunenud evolutsiooni käigus ja mis on inimlike emotsioonide õppimise ja käitumise aluseks.

Seksuaalrevolutsioon 1
20. sajand
seksuaalsus = soojätkamine
Kuni selle ajani oli seksuaalsus ikkagi soojätkamine. Kuni selle ajani seoti suguelundeid ikkagi soo jätkamisega.
Ühel hetkel tekkisid rasestumisvastaste vahendite võimalused. Liberaliseeruma hakkasid ka kõik hoiakud, mis seondusid seksuaalkäitumisega.
Seksuaalkasvatus ja pereplaneerimine #1 Seksuaalkasvatus ja pereplaneerimine #2 Seksuaalkasvatus ja pereplaneerimine #3 Seksuaalkasvatus ja pereplaneerimine #4 Seksuaalkasvatus ja pereplaneerimine #5 Seksuaalkasvatus ja pereplaneerimine #6
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-01-14 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 116 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor totoshka motoshka Õppematerjali autor
Konspekt

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
35
doc

Seksuoloogia ja seksuaalkasvatus

Samuti abielueelsed suhted. Toimusid muutused hinnangutes. 60-ndad aastad: Esimest korda tekkisid topless-baarid, nudism, grupiseks, vastuhakk konservatiivsusele; homoseksuaalid tulid esimest korda avalikult tänavatele. Võeti kasutusele pillid, mis andis naisele veel suurema seksuaalvabaduse. 70-80-ndad: Seksuaalrevolutsioon. Vabaabielus olevate paaride plahvatuslik suurenemine. Kooli õppekavadesse tuli seksuaalkasvatus. Euroopa ülikoolides hakati lugema seksuoloogiat ja perekonda puudutavaid kursusi. Plahvatuslikult tekkisid perenõustamiskabinetid. 1973. võtsid psühhiaatrid homoseksuaalsuse rahvusvahelisest haiguste klassifikatsioonist välja. 1978 toimus esimene edukas kunstlik viljastamine. AIDSiepideemia. Hakati rääkima laste (seksuaalsest) väärkohtlemisest. Tänapäev: Vabalt kooselavate paaride kõrvale on tulnud konservatiivsed hoiakud, taas

Seksuoloogia ja seksuaalkasvatus
thumbnail
12
doc

Noorukiiga

Avinurme Gümnaasium Perekonnaõpetus 11. klass NOORUKIIGA Koostas: Katrin Kõre Juhendaja: Kristina Pikas Avinurme 2011 Sisukord Sissejuhatus..............................................................................................3 Noorukiiga..............................................................................................4-5 Alaväärsuskompleks....................................................................................6 Muutused................................................................................................7 Kehaline areng..............................................................................8 Kognitiivne areng...........................................................................8 Emotsionaalne areng........................................................................8

Perekonnaõpetus
thumbnail
10
ppt

Seksuaalne areng lapseeas

Lapse üks olulisemaid arengulisi ülesandeid on õppida teistega suhtlema ja sotsiaalsetes olukordades käituma. Need ei ole kaasasündinud oskused. Väikesed lapsed omandavad varakult sooidentiteedi (nad saavad aru, kas nad on poisid või tüdrukud) ja ümbritseva keskkonnasoorollid (nad õpivad poiste ja tüdrukute sotsiaalseid mustreid ühiskonnas). Lapseeas pannakse alus ka lähedaste suhete loomise ja hoidmise oskusele, ning hakkavad kujunema isiklikud väärtushinnanguid. Seksuaalne areng erinevatel eaperioodidel Imiku- ja väikelapseiga (0­2 eluaastat) Arenguülesanded on järgmised. Laps on võimeline oma hooldajaid usaldama, on võimeline tundma mõnu puudutustest, oskab eristada mehi ja naisi, hakkab ennast teadvustama kui teistest sõltumatut isikut, hakkab arendama esmaseid sotsiaalseid suhteid eakaaslastega. Tüüpiline käitumine on järgmine. Laps tunneb huvi oma keha, ka suguelundite vastu, kogeb spontaanset seksuaalset erutust, naudib hooldajate puu

Perekonnaõpetus
thumbnail
10
docx

Teismelised ja suhted

TALLINNA ÜLIKOOL Matemaatika ­ Loodusteaduste Instituut Geoökoloogia õppetool Maiki Lauri TEISMELISED JA SUHTED Referaat Juhendaja: H. Puksand Tallinn 2009 Sisukord SISSEJUHATUS................................................................................ 3 1. MUUTUSED TEISMEEAS .......................................................... 4 2. SUHTED .................................................................................. 7 2.1 SUHTED VANEMATEGA ....................................................7 2.2 SUHTED EAKAASLASTEGA ...............................................7 3.

Areng ja õppimine
thumbnail
36
docx

Arengupsühholoogia konspekt

ARENGUPSÜHHOLOOGIA 1. Arengupsühholoogia kui psühholoogia haru 1.1. Mõisted, aine 1.2. Koht teaduste süsteemis 1.3. Uurimismeetodid 2. Arengutegurid 2.1. Pärilikkus 2.2. Keskkond 3. Arenguteooriad. 4. Kreatsioon vs evolutsioon 5. Arengu periodiseerimine 6. Ülevaade arenguperioodidest 6.1. Sünnieelne areng 6.2. Areng imikueas 6.3. Areng väikelapseeas 6.3. 1.Kõne ja keele areng 6.4. Koolieeliku areng 6.4.1. Mänguteooriad 6.5. Areng nooremas koolieas 6.6. Areng noorukieas 6.6.1. Murdeiga 6.6.2. Käitumishäired, käitumisgeneetika 6.7. Täiskasvanuiga 6.7.1. Areng varases täiskasvanueas 6.7.2. Areng keskmises täiskasvanueas 6.7.3. Areng vanemas täiskasvanueas -eksam (kirjalik test ja suuline vastamine) -referaat, seminariettekanne 1 1. ARENGUPSÜHHOLOOGIA kui psühholoogia haru. Uurib psüühika, käitumise ja inimsuhete muutumise iseärasusi fülogeneesis, ontogeneesis ja kultuurilises arengus. Fülogenees- inimese evolutsiooniline areng. Fülogenees moodustub ontoge

Üldaine arengupsühholoogia
thumbnail
15
doc

Tänapäeva perekonnavormid

Kooselu ajalugu · Monogoomia-ühe naise ja mehe kooselu.mis domineerib mehe ja naise vaheliste suhete vormina praegusel ajastul. · Rühmaabielud-milles kuulusid üksteisele terved rühmad mehi ja naisi.Algselt olid need tõenäoliselt sugulusabielud:ühe sugukonna mehed olid abielus sama sugukonna naistega. · Grupikooselu- oli seotud kogukondliku korraga,kus üksikisikul puudus omaette vara,kõik kuulus kõigile. · Ürgne sugukonnasisene rühmaabielu asendus hõimudevahelise abieluga. · Samalaadne ühisabielus pärit tava võib olla eskimote tänapäevani säilinud ,,külalislahkus",et külalisele pakutakse koos öömajaga ka oma naist. · Uurijate väidetel puudus armukadedus. · Inimühiskonna arenedes toimus üleminek järgmisele kooseluvormile.Paarabielule (polügaamiale),Üks mees abielus mitme naisega(polügüünia),või üks naine mitme mehega(polüandria). · Aastatuhandete jooksul on monogaamia pidevalt muutunud j

Inimeseõpetus
thumbnail
90
doc

Nimetu

Tüdrukute suhtumine menst on meeldib või ebameeldiv ja valulik ja halb ja paha, oleneb kuidas moodi tüdrukud on seksuaalkasvatusega seoses (kodune) ette valmistatud. Menstruatsioon on halb jne 70.datel. Kuna ei õpetatud neid . Kui tüdruk saab adekvaatset eakohast infot menstruatsiooni kohta siis tänapäeval suhtutakse sinna positiivselt. See väike osa kes peab mens ebameeldivaks see tuleneb sellest et seksuaalkasvatus selles vallas on aukudega.ei ole sellele vanusele vastav. Poiste esmakordne pollutsioon on niisugune sugutunnus, mis on vähem tähtis, või üleüldse mitte tähtis, sest see jääb teiste sündmuste hulka.Poisid reeglina esmakordselt ei räägi kellegile,see on poiste jaoks vähem tähtis sündmus, muretsevad teiste asjade üle. Sooti on erinevused. 4.Sekundaarsete sugutunnuste mõju murdeealise arengule

Arengupsühholoogia
thumbnail
40
docx

Perekonnaõpetuse konspekt

Tartu Kutsehariduskeskus Toiduainete tehnoloogia osakond Kristina Tepper PEREKONNAÕPETUS Konspekt Juhendaja Helve Kooser Tartu 2011 1. PEREKOND, LEIBKOND, ABIELU VORMID 1.1. Perekond Perekond on lähedaste ja üksteisest sõltuvate isikute kooslus, kes jagavad teatud väärtusi, eesmärke, ressursse ja vastutust otsuste suhtes nagu ka kohustust üksteise suhtes. Funktsionalistlik käsitlus võtab omaks perekonna definitsiooni, mis rõhutab perekonna tegevusi ja nende mõju ühiskonna struktuuri säilitamiseks, millest perekond on omakorda üks osa. Perekond on abielul või veresugulusel põhinev väike grupp, mille liikmeid seob ühine olme, vastastikune abi ja moraalne vastutus. George Peter Murdocki kohaselt täidab perekond nelja funktsionaalset ühiskonna püsimiseks vajalikku tingimust: kontroll seksuaalsuhete üle, taastootmine, noorte sotsialiseerimine ja majanduslik ühistegevus. Ira L.

Inimeseõpetus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun