Inimeseõpetus
Inimeseõpetus on õpetus, mille rõhuasetus on suunatud emotsionaalsele ja sotsiaalsele toimetulekule ning ennast väärtustava ja säästva eluviisi kujundamisele
Demokraatia, inimese õigused, parlament ja president, NSV liit
-
6
Inimese füsioloogia
- Tartu Ülikool
55
Inimese toitumisõpetus
- Eesti Maaülikool
30
Inimese õpetus
- Keskkool
138
Inimeseõpetus
- Põhikool
257
Inimeseõpetus
- Tartu Ülikool
26
Inimeseõpetus
- Kutsekool
32
Inimeseõpetus
- Kutsekool
2
Inimeseõpetus
- Akadeemiline
3
Murde- ja noorukieapsühholoogia
-
3
Seksuaalkasvatus
- Tartu Tervishoiu Kõrgkool
13
Seksuaalkasvatus ja pereplaneerimine
- Tallinna Ülikool
9
Seksuaalsus ja pereplaneerimine
-
5
Seksuoloogia ja seksuaalkasvatus
- Tartu Ülikool
4
Kategooria inimeseõpetus populaarseimad õppematerjalid
Inimese õpetus: küsimused
Britta Signi Merirand
10.a
1. Millisel abielul on õiguslik alus ?
Abielu, mille sõlmimisel on koostatud perekonnaseisuasutuse abieluakt.
2. Mis on perekonnaseisuakt? Millised on perekonnaseisutunnistused? Millised
asutused koostavad ja annavad välja neid dokumente?
?Perekonnaseisuakt on perekonnaseisuasutuses sünni, surma, abielu sõlmimise ja abielu
lahutamise kohta koostatud dokument, millega tõendatakse sündi, surma, abielu sõlmimist ja
abielu lahutamist. Perekonnaseisutunnistuseks on:
1) sünnitunnistus;
2) surmatunnistus;
3) abielutunnistus;
4) abielulahutuse tunnistus;
5) nimemuutmistunnistus. Perekonnaseisutunnistus antakse perekonnaseisuasutuse poolt
perekonnaseisuakti alusel.
? Millised dokumendid on vaja esitada abielu sõlmimiseks?
? ühine k
Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses
1. Loeng
ÕS-is on palju mõisteid seoses enese..ga mitte niivõrd mina..ga. 40% enesega seonduvatest
mõistetest on negatiivsed.
Sissejuhatus.
Enesekohane ja sotsiaalne pädevus õppekava
osana inimeseõpetuse ainetsüklist.
Enesekohane ja sotsiialne pädevus õppekava
kontekstis:
Hariduse andmisega sotud eesmärgid
seoses ÕK arendusega jagunevad:
Intellektuaalne dimensioon
Produktiive
Sotsiaal- personaalne, mis sisaldab
persooni- ühiskkond jne (ei tegele)
Ettekanne teemal "Perekonnaseadus".
PowerPoint slaidshow valmis inimeseõpetuse tunni raames.
Koostatud gümnaasiumi inimeseõpetuse programmi järgi.
Sisaldab illustratsioone.
INIMESE ÕPETUSE TUNNIKONTROLL
1. Nimeta vanuselised lapse arenguperioodid
? Imikuiga (0-1 aastat)
? Maimikuiga (1-3 aastat)
? Koolieelikuiga (3-6/7 aastat)
? Kainikuiga (6/7-11/12 aastat)
? Murdeiga (11/12-15/16 aastat)
? Noorukiiga (15/16-20/22 aastat)
2. Mida nimetatakse arengukriisiks ja traumaatiliseks kriisiks?
? Arengukriis on loomulik ning enamasti ennustatav muutus inimese elus,
identiteedimuutus (sünd, käimaõppimine, kooliminek, murdeiga,
tööleasumine, vananemine jne).
Arengukriisi põhjustavad valdavalt isiksusesisesed (kasvamine,
valmisolek muutuseks).
? Traumaatiline kriis järgneb ootamatule isikuvälisele muutusele
(õnnetus, haigus vms).
Traumaatiline kriis on vägivaldne muutus elu ennustatavas kulus,
seetõttu reeglina akuutsema kuluga.
3. Mille kaudu avalduvad pere ja kodu mõju lapse arengule?
? Suhete kaudu ema ja isa omavahelised suhted (
Iseseisev töö
Keskmiselt elasid,ei olnud päris vaesed ega rikkad.Vanaisa töötas metskonnas ja pärast tegi
mööblit.Vanaema töötas külanõukogus hiljem vallas.Emapoolne vanaisa on
surnud.Emapoolne vanaema töötas kolhoosis ja hiljem töötas oma talus praeguseks on
surnud.Mõlemad vanavanemad elasid maal linnas nad ei elanud.Isapoolsed kasvatasid päris
rangelt.Emapoolsed kasvatasid ka rangelt.Vanavanemad karistasid vanemaid vitsaga ja
rihmaga.Tunnustus puudus.Isa elas maakohas töötas algul metsas,siis bussijuhina sealt edasi
kaitseväes.Ema algul kasvatas lapsi,hiljem töötas vallavalitsuses majahoidjana.Vanemad
rakendasid vabakasvatust edusammude puhul kiideti ja anti taskuraha.Vanavanemad panid
rõhku rohkem haridusele.Minu vanemad haridusele ja aususele.Vanaisa oli raske käega ja
äkkilise iseloomuga.Karistas rangelt,kui ei täitnud teatud kohustusi mida tema oli ette
andnud.Vanaema oli h
Kirjuta lühike (umbes 300 sõna) arvamus, s.t selgita ja põhjenda oma mõtteid. Ära kirjuta
küsimus - vastus, allaolevad küsimused on antud, et sul oleks lihtsam teemas püsida. Nende järgi
saad lõigud vormistada.
1. Mis on üldse stereotüüp? Milliseid stereotüüpe oskad nimetada?
2. Milliseid omadusi ja käitumisviise peetakse mehelikeks (see ongi mehelikkuse stereotüüp)?
3. Milliseid omadusi ja käitumisviise peetakse naiselikeks (see ongi naiselikkuse stereotüüp)?
4. Kas inimesed Eestis mõtlevad stereotüüpselt, s.t oodatakse, et mehed oleksid nagu punktis 2 ja
naised nagu punktis 3? Too näiteid poolt ja vastu.
5. Sõnasta selgelt ühe lausega oma arvamus, toetudes oma tööle - kas Eestis kehtivad need
stereotüübid ehk kas inimesed pigem mõtlevad sterotüüpselt või pigem mitte või esineb nii seda
kui teist.
Mehelikkuse ja naiselikkuse
stereotüübid Eestis tänapäeval
Stereotüübid on kinni
MURDEEALISE PÕHIPROOBLEEMID
Murdeealise põhiprobleemid koosnevad välimusest, lapsevanematest ja
käitumisest.
Teismelise keha kasvab ja muutub kiiresti. Kõik järsud muutused tekitavad
inimeses hirmu ja ängistust, sest nendega on raske kohaneda. Segadust ja
hämmeldust tekitavad ka ümbritsevate inimeste käitumine.
Alaväärsustunnet tekitab välimus. Iga teismeline tahab meeldiv välja näha.
Poistele teeb muret kasv, ometi sirguvad poisid pikkuses 18.-20. eluaastani.
Tüdrukud kes varem kasvama hakkavad, tunnevad end vahel ebamugavalt
liigse pikkuse pärast.
Siis on väga paljude noorukite suur probleem liigne kehakaal. Paljudele
noortele on põhjustab alaväärsust, on kartus olla teistest vähem võimekas. See
võib olla järjrkordne mitterahuldav hinne või loodetust halvem koht
aineolümpiaadil. Eriti halb on see, kui noorukile, kes ei usu oma võmetesse,
näib igasugune õppimine mõttetu ajaraiskamine.
Veel üks asi millega noored oma väärtust mõõdavad
Power pointi esitlus , mõnuainetest : Alkohol , tubakas ja kanep .(pildid ,mõju , tarvitamine , ajalugu jne)
Pärnu- Jaagupi Gümnaasium
Inimeseõpetuse koolieksam 8. klassile
Kokku 82 punkti. Hindamine:
A 96 % - 100 % 79- 82 p E 50 % - 59 % 41-48p
B 90 % - 95 % 74- 78p F - 49 % 47-0 p
C 75 % - 89 % 61- 73p
D 60 % - 74 % 49-60p
Ees- ja perekonnanimi
Tervis
Ülesanne 1. Loe Marie näidet ja vasta allpool olevatele küsimustele.
Marie (15) tahab olla samasuguse kehaga nagu tema lemmiknäitleja. Praegu pole ta oma
kehaga üldse rahul, sest tundub endale liiga paks (160 cm; 50kg). Marie luges
internetifoorumitest, et toitumist tuleb piirata ja loobuda kõigist loomsetest toiduainetest. Ta
otsustas dieeti pidama hakata- loobuda koolilõunast ja süüa ainult toorest taimetoitu
Põhjenda kahe väitega, kas Marie peaks foorumist loetud teavet usaldama? (2 punkti)
1. ....................................................................................