Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"rammu" - 127 õppematerjali

thumbnail
7
docx

Kalevipoeg 14. lugu

elutuba, kus päid päid poordile pannakse, kui on poordilaste pidu. Natuke maad edasi minnes jõudsid nad õue peale kus ei olnud muru ega mulda. Õues seisid seitse aita. Õuest veel edasi minnes jõudsid õõnes maa sisse kus oli seitse ilma Sarvik-Taat nende valitseja. Kolmas piiga pajatas, et kui Sarvik-Taat sind näeb ei pääse sa enam surma suust. Sängikambris seisid Sarvik-Taadi salarelvad sarvik-Taadi abimehes olid õllekannu. Paremal pool õlu mis rammu suurendas ja vasakul pool mis rammu vähendas. Vanem õde vahetas salaja kannud omavahel ära nii, et vasakul pool oli rammu suurendaja ja paremal rammu vähendaja. Äkki kostis suur mürin, see oli Sarvik-Taat. Piigad kohe värisesid. Kui Sarvik-Taat läve peale jõudis tahtis kalevipoeg temaga väljas võistelda. Sarvik-Taat oli sellega päri ja jõi jäägitult rammunõrgendaja kannu tühjaks ise teades, et see rammu suurendab. Kui kalevipoeg ja

Kirjandus → Kirjandus
120 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kalevipoja 7 peatüki kokkuvõte

Ta aheldas paadi parve külge ning läks oma vendi otsima. Ta jõudis Irumäe harjale ja kuulis, kuidas keegi laulab. Ta pööras pea kuuldud laulu poole. Naise laulust sai Kalevipoeg teada, et ta ema on surma saanud. Ta kiirustas koju. Koduväravas hakkasid koerad haukuma ning vennad tulid väravasse. Kalevipoeg kuulis vendadelt, et ka isa oli surma saanud. Nad arutasid, et peaksid hakkama liisku tõmbama, kes isa asemel kuningaks saab. Nad leppisid kokku, et hakkavad järgmisel päeval rammu katsuma. Õhtul, hämariku ajal läks noorem vend üksi kadunud isa hauale. Ta küsis isalt nõu ning palus, et too teda rammu katsumise ajal toetaks. Isa vastas, et ta ei saa kuskile tulla, kuid toetab poega alati. Isa lisas, et kogemata toime pandud kuritegu tuleb parandada.

Kirjandus → Kirjandus
31 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Tõde ja õigus

põlvkond. Mäe Andres muudab veidi oma suhtumist pärast Krõõda surma: ta mõistab, et oli koormanud oma naist liiga palju ega olnud õieti märganudki viimase pisaraid. Niimoodi mõtleb Andres aga vaid vähest aega ja uue perenaise ilmudes hakkab kõik taas otsast peale. Peategelasi oli kaks , kelle vahel käis vaidlemine ja sõdimine. Andres Paas ­ oli väga töökas, sihikindel ja tugev mees, kiire sammuga. Pearu Murakas ­ meeldis juua , kiitles väga palju , tahtis enda rammu näidata kakeldes, kuid rammu poolest jäi ta Andresele alla .Samuti ka egoistlik ja kaval . Minu arvamus : Alguses arvasin , et raamat on üsna pikk ja igav. Kuid raamatut lugedes hakkas huvitama , ei tahtnutki lugemist lõpetada tahtsin teada mis järgmisena juhtub . Ka tänapäeval tuleb väga palju ette naabrivahelisi sõdimisi ja sõnavahetusi. Kuigi maade pärast kaklemisi on tänapäeval vähem. Raamatus on väga palju kirjeldusi

Eesti keel → Eesti keel
46 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Õitsev meri Augst Mälk

Ja kui suureks saades tööle ka ei saa, satud tänavale hulguseks. ,,Ega rahad ole maailmast otsas!" (lk 70) , ütles Turja Hannes. Tal oli tuline õigus. Raha ei saa maailmast kunagi otsa, see ringleb pidevalt ühest taskust teise. Masu ajal, kui paljud inimesed olid suures vaesuses, siis leidus neidki, kel raha oli külluses. Kellel on õnne ja kes oskab elada, seda raha armastab. Maailmas on palju rikkusi, aga kui sealt killukest endale soovid, läheb vaja head pead või karu rammu. Vaja on väärtustada seda, millega tegeled. Turja Hannes armastas ja austas merd. Raamatu lõpus ta tundis, et meri on tema jaoks justkui õitsema hakanud. ,,Eks see meri õitse minu jaoks! Eks ta ole alati õitsev rannamehele, olgu vaikuses või vihas. Temas on küllalt rikkust, mille väljatoomine nõuab mehe rammu, vahel elugi."

Eesti keel → Eesti keel
42 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kalevipoeg 13.lugu kokkuvõte

Otsustanud teise plaani kasuks, madaldas Kalevipoeg oma häält ning jutustas neiule, kuidas oli kaugelt tema õnnetut häält kuulnud ja teda siia otsima tulnud. Neiu kõnelenud suurest õnnest, et kosilane just õigel ajal jõudnud. Peremees oli kodunt läinud, eit oli kooki küpsetamas ning õedki olid oma asju ajamas. Neiu palunud tema päästmiseks mehel kõigepealt käe tõmmukarva vedelikku kasta, mis annab Kalevipojale rammu. Kui vaja rammu kahandada, kasta käsi piimakarva vedelikku. Kalevipoeg kastis käe tõmmukarva vedelikku, tundes kuidas ramm kätte tuli, ning tõmbas ukse eest. Kalevipoeg astus tuppa, kus neiu hirmunult meest vaatas. Vastasseinas silmas mees mõõka, pajuvitsakest ning suvikübarat rippumas. Ei pannud ta tähele ei neiu härdat palumist, vitsakest ega kübarat. Kalevipoja mõtted ringlesid mõõga ümber. Neiu palunud mõõka mitte võtta, vaid soovitanud pajuvitsakese ja kübara kasuks. Üks pidanud

Varia → Kategoriseerimata
11 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Hiiglaste tee

Hiiglaste tee Asukoht • County Antrim rannikul Põhja-Iirimaal Üldandmed • Sai tuntuks 1693a • Aasta 1986 – UNESCO maailmapärandi loend • Läbimõõt 40-50cm Teke/kujunemine • Laava jahtumine, pragunemine • Suurus sõltub jahtumise kiirusest Legend Iiri legendi kohaselt tahtnud iiri hiiglane Finn MacCool šoti hiiglase Benandonneriga rammu katsuda aga oli üks takistus. Kumbki ei leidnud nii suurt paati, et üle mere teise juurde sõita. Legend pajatab, et Finn ehitas selle tõttu merre võimsatest kivisammastest teetammi. Benandonner võttis väljakutse vastu ja tuli mööda tammi Iirimaale. Ta oli Finn’ist suurem ja tugevam. Seda nähes riietas Finn’i naine oma mehe titerõivastesse. Kui Benandonner nende majja saabus ja „last“ nägi, lõi ta kartma ja põgenes tagasi šotimaale ning purustas enda

Geograafia → Geograafia
6 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Andrese sisemonoloog

Andrese sisemonoloog lasta või mitte lasta - see on küsimus Indrek, teine nii väeti ja nõrk, töödki ta väga ei armasta. Seevastu mõistust, tahtmist ja tarkust kingiks kaasa sai, ellu sündides. Lugeda ja lugeda ­ see poisile meeldib. Samas rammu on ka vaja ja ega Vargamäel kätest kunagi puudu tule. Mari aina takka surub ­ lase poisil minna, las proovib. Ristiisa Tiitki vähem peale suru. Isegi aru saan et head see talle teeb, aga mis saab Vargamäest ­ selles on küsimus. Mina üksi ei jõua, Mari ka mitte, võõraid ei taha, Andresegi aeg varsti kroonu minna, ei tea kas teine tagasi ikka tuleb Kõik lahkuvad vargamäelt, aga mille jaoks siis rügada Et võõrastel siin hea oleks ?

Kirjandus → Kirjandus
12 allalaadimist
thumbnail
1
doc

"Tõde ja õigus" - Tsitaadid teosest

" (345) · ,,Elu on, nagu peaks sa teda hundi hammaste vahelt kiskuma." (Andres, 415) · ,,Riivatud on mehed kõik, üks nii ja teine naa..." (Pearu) · ,,...varandus seisab tõele lähemal." · ,,Peksteski põle minu eit nii hea, kui sinu eit peksuta." (Pearu Andresele) · ,,...ära puutu Andrest, tema on hullem kui Pearu, kui sa ta vihale ajad." (sauna Madis oma eidele) · ,,...viin ise on ju jumala armuand kurbadele rõõmustuseks." (arvab kohus) · ,,Tarkuseks põle rammu tarvis, aga tarkusest on meil rohkem puudust, kui rammust." (Hundipalu Tiit) · ,,Kuule sina, Kõrvenurga rätsep Taar,... sinu tõde on kasukas ja sinu õigus on pükstes." (Pearu) · Kirikuõpetaja ütles, et ei tohi nõuda õigust, peab paluma armu. · ,,Kes üle, sel õigus." (noor Andres) · ,,Pühakiri teeb su südame uhkeks ja tigedaks." (Pearu Andresele) · Andres arvab, et Vargamäe peab ühe sugukonna käes olema. · Pearu usub, et Andres muutus üha kangemaks.

Kirjandus → Kirjandus
440 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Järva-Jaani vald

JärvaJaani vald JärvaJaani vald JärvaJaani vald on vald Järva maakonnas. Valla pindala on 126 km², moodustades 5% Järvamaa pindalast. JärvaJaani vallas on Järva Jaani ja 9 küla: Jalalõpe, Jalgsema, Kagavere, Karinu, Kuksema, Metsla, Metstaguse, Rammu ja Seliküla. JärvaJaani, vapp ja lipp(all) Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Rahvaarv Valla elanike arv seisuga 01.01.2013 on 1679 inimest. See on 19 inimest vähem, kui eelmine aasta samal ajal. Vaatamisväärsused Mälestuskivi

Geograafia → Geograafia
6 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Rammstein kokkuvõte

Rammstein Rammstein on saksa rockansambel, mis tegutseb alates 1993. aastast. Nende laulud on enamasti esitatud saksa keeles, mis pole aga neil takistanud saada populaarseks ka ingliskeelsetes maades. Rammstein sündis jaanuaris 1993, kui nad võitsid Berliini muusikavõistluse, saades auhinnaks võimaluse lindistada professionaalne demoplaat nelja looga. Rammstein sai väidetavalt oma nime Ramsteini linna lennubaasi järgi, kus 1988. aastal toimus NATO õppuste käigus lennuõnnetus, mille tõttu hukkus 70 inimest. Tõlkes võiks Rammstein tähendada kas rammimiskivi, rammi või otsetõlkes ka rammu(jõu)kivi. Lood valmivad enamuses kollektiivse töö tulemusena, tekstid kirjutab laulja Till Lindemann. Rammsteinil on kokku 7 albumit, 21 singlit ja 3 dvd-d. Rammsteini liikmed on pärit Ida-Saksamaalt, kelleks on · Till Lindemann on laulja ja tekstide autor. Ta on sündinud 4 jaanuaril 1963 aastal L...

Muusika → Muusika
18 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Ei saa suur olla see, kes väikestele peale astub

Tihti me ei näe või ei tahagi neid olukordi näha. Neid mitte märgata on mugavam, kui probleemidele otsa vaadata ja neile lahendust leida. Et mõista väikeste probleeme, peab iga suur suutma end panna väikse olukorda. Ajad muutuvad ja kunagi ei saa välistada olukorda, kus suurest saab homme ootamatult väike. Olles teiste vastu ülbe ja ülekohtune, ei saa vajaduse tekkides loota teiste poolt mõistmist ning abi. Olla suur ­ see ei tähenda vaid jõukust ja rikkust, rammu või tuntud nime. Olla suur ­ see tähendab oskust mõista ümbritsevat, näha kaugemale enda väikesest maailmast, olla olemas oma sõprade, pere ja ühiskonna jaoks. Olla suur ­ see tähendab olla suur vaimult ja hingelt. Tegelikult on ka väike nõrgem täpselt samasugune inimene, kes väärib täisväärtuslikku kohtlemist igaühe poolt. Suur ei ole see, kes väikestele peale astub, vaid see, kes toetab ja ulatab vajajale abikäe.

Eesti keel → Eesti keel
2 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Rüütlikirjandus

(hisp- novela, ik- novel, it- novella) 12. saj. olid rüütli ja roosiromaanid. Rüütliromaanides pole tegu suurte lahingute ja sõdadega. Tegevusesse tuuakse naine(südamedaam), kellest on ajendatud rüütlite teod. Tihtipeale on ta abielus ­ ideaalne armastus on kättesaamatu. Samas kõrge armastus ei vaja füüsilisust.. St keskne motiiv rüütlikultuuris on daamikultus. Rüütlitelt eeldati peale rammu ja sõjaoskuse ka laitmatut käitumist, kõlbelisi põhimõtteid, ta pidi olema peenetundeline ja hell armastaja. Loomise keskonnaks on loss ja tegevus toimub ka lossis. Tähtis komponent on seiklus- see toob kiired muutused sündmustesse. Toimub kohtumine tundmatuga, esineb imesid, üleloomulikkust. Neil lugudel on keldi tagapõhi (ntx Arturi- romaanid e ümarlaua romaanid ). Tähtsad on piirsituatsioonid, mis on eetilise, moraalse algega

Kirjandus → Kirjandus
34 allalaadimist
thumbnail
4
docx

A.H.Tammsaare „Tõde ja õigus“ I A

A.H.Tammsaare „Tõde ja õigus“ I A 1. A. H. Tammsaare "Tõde ja õigus" esimene osa ilmus 1926. aastal. 2. Raamatu ainestik on võetud autori mälestustest, vanematekodust ja lapsepõlvest. 3. Raamatu üldprobleemiks on tõe ja õiguse küsimus. 4. Pearu Murakas - kiitleb, et tema pärast läks eelmine peremees, tahab rammu katsuda; tulnud Tuhalepast, kõhnavõitu, mitte pikk, üle 30a, valget verd, harv habe lõuaotsas, silmad krussis, jooja, riivatu iseloom Krõõt (nõtke, teotahteline, heasüdamlik), Lambasihver (matsakas, leppiv peksmisega), Juss (töökas ja allaandev) Madis-saunamees, popsutas pidevalt piipu, sülitas, pärit Soovälja Vihukselt. Peres oli 11 last Tagapere perenaine-lüheldane matsakas keha, sääred nagu sambad, lambasihver

Kirjandus → Kirjandus
20 allalaadimist
thumbnail
13
rtf

Eepos "Kalevipoeg"

Alevipoeg lõikas kaabul põhja ära ja seadis kaabu augu kohale. Vetevaimu sulased kandsid taalreid koormate viisi, kuid kaabu ei saanud täis. Vetevaimu vara hakkas lõppema, Alevipoeg ei tahtnud kaubast loobuda. Vetevaim pakub talu võla katteks, Alevipoeg saadab kannupoisid talu kaema. Pahareti pojad hakkasid kannupoissi pillutama. See ütles, et tahab tubade suurust mõõta. Nii ta minema pääseski. Vetevaim pilkas põgenevat mehikest, kuid see tegi ettepaneku rammu katsuda. Sinna satuvad Kalevipoeg ja varanduse peitu pannud Alevipoeg. Kalevipoeg pistis kannupoisi taskusse ja läks ise vetevaimuga rammu katsuma. Alustuseks lingutati kive ja Kalevipoeg oli kangem. Siis veeti vägikangast. Vetevaim lendas rägastikku, kust ta kuuel päeval end liigutada ei suutnud. Alevipoeg kuulutas, kuidas ta vetevaimult vara välja pettis. Kalevipojale aga meenus, et tal mõõga võlg veel tasumata. Kalevipoeg palus Alevipoega, et

Kirjandus → Kirjandus
194 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Loovad inimesed- edukas riik

meie jaoks nagu viirastus. Me kõik oleme kuulnud ütlemisi, et vaata kui palju saaks seda, teist ja kolmandat, aga sina kulutad selle raha raamatutele, teatrile. Tegelikuses on elu näidend, milles me kõik osaleme. Me oleme näitlejad ja stsenaariumist selgub, kas etendus on hea või halb. Meist endist sõltub kas riigikord on positiivne või negatiivne. Me ise teeme oma riigi. Valik on meie, kas ehitame ja elame sellega või hävitame ja põletame selle, mille me ise oleme loonud oma rammu, jõu ja higiga. Me peaksime vaatama minevikku. Enamus ajaloolisi teoseid on kirjutatud ideaalsest, edukast riigist. Paljudes neis on peidus reetmine, kurjus. Kättemaks on inimlik. Kas ikka on ja mille eest? Maailma panevad liikuma ainult raha ja võim. Mida rohkem raha, seda rohkem võimu. Edukat riigikorda pole olemas ja ei saa kunagi olema. Demokraatia pole kõige parem, aga paremat pole leiutatud. Inimesed on ju loomult kannibalid. Nad söövad oma ligimese ihu ja joovad tema verd

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
40 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Vargamäe laste elu

Hiljem vanemas eas lapsed tihti arutasid, kas Krõõt oleks parem ema kui on Mari. Ikkagi võtsid nad Mari kui oma ema ja austasid ning armastasid teda samuti, sest Mari oli ikkagi nende kaitse isa eest, kui lapsed pahandust tegid. Laste mängud samuti omale ajale iseloomulikud. Tihti olid need mängud inimeste silmis natuke karmid ja julmad ning neid võis seostada sõjaaja mõjutustega, näiteks Andres kiskus elus konnal naha maha. Muidugi oli sõbralikumaid mänge ka, kus katsuti rammu, maadeldi, hüpati paljalt lumme ja nii edasi. Aga kui võrrelda neid mänge tänapäevaga, siis ega sellised tegevused enam moes küll pole. Nüüd vaadatakse rohkem mänguasjade poole kui minnakse loodusesse konnadega mängima. Tänapäeval on see pereelu hoopis teistsugune , pole laste ja vanemate vahelist kartmist ja kaitsmist, kuigi seda tuleb ka harva ette. Praegu tahetakse aina uusi asju ning istutakse arvutis, vanematel pole enam lihtsalt aega jälgida, mida lapsed teevad

Kirjandus → Kirjandus
157 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Vargamäe elu-tõde ja õigus I osa

hiljem läks paremini. Krõõt oli Andrese naine. Ta tegi palju tööd ja hiljem sai sellest aru ka Andres. Krõõda ja Andresele sündisid koguaeg tütred. Krõõt oli väga kurb, et jälle tuli tütar. Ta nuttis selle pärast. Andres oli mõistev kuid tal oli ka kurb. Krõõda neljandat last oodates oli tal väga kehv tervis mille tõttu ta suri. Sündis poeg. Pearu oli tagaperes. Ta käis pidevalt kõrtsis joomas. Oli vastik oma naisega. Tahtis alati kellegiga rammu katsuda. Pearu ei tahtnud algul ka Andresega kraavi teha, et soost vesi välja voolaks. Pearu ehitas koguaeg kraavile tamme peale ja siis käidi seda lõhkumas kuna Andresele ei meeldinud see. Pearu tahtis teha endast parema peremehe kui Andres oli. Ta lasi kõrtsis jutud lahti, et Andres on vaene. Hiljem hakkas Pearu tegema kõike järgi mis Andres tegi. Noored tegid talus ka väga palju tööd, kuid kõik leidsid endale armastuse ja olid õnnelikud

Kirjandus → Kirjandus
10 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Vargamäe elu

hiljem läks paremini. Krõõt oli Andrese naine. Ta tegi palju tööd ja hiljem sai sellest aru ka Andres. Krõõda ja Andresele sündisid koguaeg tütred. Krõõt oli väga kurb, et jälle tuli tütar. Ta nuttis selle pärast. Andres oli mõistev kuid tal oli ka kurb. Krõõda neljandat last oodates oli tal väga kehv tervis mille tõttu ta suri. Sündis poeg. Pearu oli tagaperes. Ta käis pidevalt kõrtsis joomas. Oli vastik oma naisega. Tahtis alati kellegiga rammu katsuda. Pearu ei tahtnud algul ka Andresega kraavi teha, et soost vesi välja voolaks. Pearu ehitas koguaeg kraavile tamme peale ja siis käidi seda lõhkumas kuna Andresele ei meeldinud see. Pearu tahtis teha endast parema peremehe kui Andres oli. Ta lasi kõrtsis jutud lahti, et Andres on vaene. Hiljem hakkas Pearu tegema kõike järgi mis Andres tegi. Noored tegid talus ka väga palju tööd, kuid kõik leidsid endale armastuse ja olid õnnelikud

Kirjandus → Kirjandus
23 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Kristjan Palusalu elulugu

loomingulisuse viisakaimad väljendusvormid. J õudu katsusid koolipoisid paljudel aladel, millest Kristjan näis edukam 1500 ja 5000 m jooksus. 16-aastaselt polnud Kristjanil külas enam vägikaikaveos vastast. Ta oleks heameelega treeninud ja võistelnud, aga polnud õpetajaid ega vastaseid. Ta harjutas üksi võimlemist, tõstmist ja kergejõustikku, eriti jooksu, vahel kõndis 15 kilomeetrit Varblasse või 30 kilomeetrit Vatlasse, et teistega rammu katsuda. Millal esimesed võitlused peeti? 1929 aastal aprillis võeti Kristjan sõjaväe ajateenistusse Tallinna lähedal asuvasse Suurupi merekindlusesse. 24. novembril võitis ta Tallinna garnisoni maadlusvõistlustel A- klassis esikoha. Peagi alustas ta treener Anton Ohaka ergutusel üks-kaks korda nädalas treeninguid Tallinna klubis "Sport" ning osales esimestel võistlustel. Detsembris Eesti meistrivõistlustel vabamaadluses kaotas ta

Sport → Kehaline kasvatus
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Milleks meile traditsioon?

Uuendused ja traditsioonid on ajast-aega ikka käsikäes astunud ning nagu vennakesed ikka, on kord üks, kord teine tugevam, kui rammu katsuma hakatakse. Tihtipeale peitub võimuvõitluse taga sügavam põhjus ­ kaitsta üht või teist väliste vaenlaste, välisuuenduste eest, kuid siin jääb peale traditsioon. Ta neelab alla kõik uuendused. Kõik saab ühte patta uute traditsioonide nime alla. Teatriuuendustega alustas Kaarel Ird kuldsetel kuuekümnendatel. Veel varem, ammu enne Vabariigi sündi lõi keelt uueks härra Masing, rääkimata siis Kristjan Jaak Petersonist. Ometi

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Üks päev kammkeraamika kultuuris

Hommikul vara ärkasin kahtlaste loomahäälte peale. Meie onnide vahel liiguvad tihti hundid ja karud. Läksin välja, oda käes, millel oli minu enda tehtud tulekivist nooleots, ning hiilisin vargsi välja vaatama ega kedagi majadevahel luusimas pole. Ainuke heli, mida ma nüüd kuulsin, oli kõhukorin erinevates hurtsikutes. Oleme mitu päeva elanud ainult marjade peal. Meestel pole olnud jahil õnne. Täna loodetavasti saavad meie kõhud rasvast liha täis, sest rammu on meil vaja, talv on tulekul. Hiljem hommikul poisikesed juba imetlesid oma äsja valminud jahiriistu, mis olid tehtud juba uhkemast moondekivimist. Nad nimetasid neid kirvesteks. Kalapüügiga tegelevad mehed olid uhked oma uute teadmiste üle kalade eluviisi kohta ning kuidas neid paremini kätte saada. Nii, ongi aeg meestel ja poisikestel metsa poole astuda. Meie, naised ja tüdrukud, lehvitame neile järgi ning soovime head jahiõnne. Loodetavasti saame me täna õhtul kõhu korralikult

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Keskaja töö

teemaga,lõpus on puüant e.ootamatu lõpp.Novellizanri looja on itaalia kirjanik Giovanni Boccaccio. 10.Mida kartsid inimesed keskajal? Keskajal elavatel inimestel oli eelkõige suur aukartus jumala ja kiriku ees,samuti kardeti katku,sest see haigus oli ju ravimatu ja kõik kes katku jäid surid. Keskaja inimeste eluiga oli niigi üsna lühike,võrreldes tänapäevaga. 11.Missugune pidi olema rüütel? Ta ei pidanud välja paistma üksnes sõjaväljal oma käsivarre rammu,lahingulise vapruse ja vasallitruuduse poolest,vaid üha enam eeldati temalt,kui õukonnainimeselt laitmatut käitumist,tähelepanu ja viisakust,kõrgeid kõlbelisi põhimõtteid ka seltskonna ja intiimelus.Rüütel pidi oskama ümber käia daamidega,olema peenetundeline ja hell armastaja.Rüütlite oluliseks omaduseks on kangelaslikkus ja vaprus,naisideaali rõhutamine ja esiletoomine.Igal rüütlil oli oma südamedaam aga ta ei olnud rüütli naine

Kirjandus → Kirjandus
29 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Villem Grünthal-Ridala luuletused

Mõte janu maas, maaema rinnas. kohe laotuse põhjatu sinavat telki, Veel sündimata, salapärasena, nägemata pisarad, kesk aju säsi kuumenedes, Võlud kasvud ülenema, sfairide harmoniil, ta äkki, fosforiste loitudena, viljad tõusma, õilmitsema, tõusevad. lööb leegitsema, värisedes. annad elavile rammu, kosutad teekäija sammu. Ja puhkeb, tulisena, lokatama, Koites täis võimsa ilu loomisrõõmu, Vesi värske, vesi hele, Pikka, taha taeva sina, valeva, kui ümbrust sala tõrvas helendama, oled elu kõikidele,

Kirjandus → Kirjandus
58 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Üks päev kammkeraamika kultuuri esindajana.

Hommikul vara ärkasin kahtlaste loomahäälte peale. Meie onnide vahel liiguvad tihti hundid ja karud. Läksin välja, oda käes, millel oli minu enda tehtud tulekivist nooleots ning hiilisin vargsi välja vaatama ega kedagi majade vahel luusimas pole. Ainuke heli, mida ma nüüd kuulsin, oli kõhukorin erinevates hurtsikutes. Oleme mitu päeva elanud ainult marjade peal, sest mehed pole veel jahilt tagasi tulnud. Loodetavasti jõuavad nad peagi tagasi ja rammu oleks meil vaja, sest talv on tulemas. Poisid otsustasid kalale minna, sest marjadest ei saanud kõhtu täis. Kala püüdmiseks kasutasid nad oda, mis oli pika varrega ja väikse luust tehtud otsaga, millel olid teravad astlad, need ei lasknud kalal oda otsast ära tulla. Nad läksid järvele parvedega, mis olid tehtud kahest omavahel ühendatud kuusepalgist. Kalastamisel oli kõige tähtsam olla hästi vaikselt ja äkilise löögiga kalale pihta lüüa

Kultuur-Kunst → Kultuuriajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Tõda ja õigus I

Andres väidab, et polnud kuskilt paremat saada ning raha pole, et enamat osta. II Noor peremees vaatab ostetud valdusi üle. Mees ei teadnud selle koha ostes tema tõelist väärtust, vaid tegi kohe plaane et mida selle kohaga võiks peale hakata- üks asi, mida ta plaanis oli teha soos põld, mis vilja kannaks. Ta tahtis sealt kraavi jõkke suunata. Räägiti veel muudest asjadest maal. Andres tundis naabrimehe (Pearu) vastu huvi, kuid teda polnud kodus. Sauna- Madis ja peremees proovisid rammu ning ikka Andres jäi peale. III Tehti tööd ning ühel päeval läksid noored külavahele kõrtsi, kuna neil oli vaja sulast ja tüdrukut. Nooruk jäi kõrtsi ette vankrisse ning Andres läks sisse. Leidis sealt endalegi noore sulase ja tahtis naabrimehegagi paar sõna vahetada, kuid see istus saksitoas. Naine tegi väljas teiste küla eitedega tutvust ning sai ka endale tahetud tüdruku. Lõpuks sai Andres ka Pearu Murakaga juttu puhuda. Teine kutsus teda ka saksituppa, aga Andres keeldus

Kirjandus → Kirjandus
53 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Vanamees ja meri

hakanud. Napilt oleks isase kala terav saba liini läbi lõiganud, kuid seda ei juhtunud ja emane tõmmati paati. Isane hüppas veel, et emakala näha, kuid kadus siis tagasi vette. 8. Mees oli väsinud ja kala oli väsinud. Mehe keha valutas istumisest ning kala valutas ridva otsast põgenemisest. Mõlemad võitlesid, kuid kumbki alla anda ei tahtnud. Mees otsustas, et ta jääb kalaga kuni ta sureb. 9. 10. Esimene kohtumine Kalaga oli vägev. Kala hüppas, et vanamehele oma pikkust ja rammu näidata ning hetkeks tundis mees, et kala on tõesti vägevam kui ta ise. 11. Vanamees saab aru, et jääb kalale peale, sest kala oli palju hüpanud, tema jõud hakkas kaduma ja põied selgroo kõrval õhku täis tõmmanud ning ei saa enam põhja surema minna. 12. Hai sõi vanamehe kala ära. 13. Inimest saab hävitada, kuid mitte alistuma sundida. 14. Haid saabusid keset ööd karjaga kala ründama. Mees tagus nuiaga haide päid ja võitles, et neist lahti saada

Kirjandus → Kirjandus
72 allalaadimist
thumbnail
1
docx

"Maa õnnistus" Knut Hamsun

Iisak ei vihastanud naise peale, kui sai beebi mõrvast teada, vaid üritas naist mõista. Kui Inger vangist tagasi tuli, kasis Iisak end Ingeri jaoks nii ilusaks kui võimalik ja pani selga parimad pühapäevariided, kuid kartis samas, et Inger ei tahagi teda ehk enam tagasi. Mõnest tagasilöögist hoolimata leidsid nad lahusoldud aastate järel taas üksteist ja nendevaheline armastus naases samasugusena nagu varem. Inger kiitis alati mehe tööd ja tundis tohutut imetlust abikaasa rammu ja nutikuse suhtes. Tänapäeva maailmas jääb aga selliseid peresid aina vähemaks. On vaba valik, kellega tahetakse koos olla ja lahutused on lubatud, mis on kindlasti suur edasiminek ja progress, kuid samas võetakse abielu ja armastust liiga kergekäeliselt. Otsitakse “seda õiget” taipamata, et mõnikord tulebki suhtes vaeva näha ning iseennast muuta. Maailm meie ümber muutub ja elu ei ole sama, mis sajand varem, kuid mõnda väärtust tuleks siiski rohkem hoida ja meeles pidada.

Kirjandus → 10.Klass Kirjandus
0 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Tõde ja Õigus

..mis oleks, kui ükskord oleks kogu Vargamäe tema oma, tema laste käes?". Esimese kolme lapse sünnid tegid Andrese meele kurvaks, sest need olid tütred ja ükski polnud kohapärija. Kui sünnib ka poegi on Andres rahul lk 354. 3. Andrese võitlus Pearuga Andrese ja Pearu esimene kohtumine toimus kõrtsis, kus Pearu sakstetoast välja tuli ja Andresega kohtus. Pearu käitus Andresega väga üleolevalt, tahtis kohe rammu katsuda, ütles Andresele, et ta trügib ta tema maalt välja nagu kaks eelmist peremeestki. Tähendusrikas ­ Pearu astub Andresega tülli, ilma teda tundmatagi. Naabrid lähevad esimest korda kohtusse sellepärast, et Pearu tappis Eespere karjapoisi (Mart - Matu) koera ära. Andres loodab tõe kaudu õigluse jalule seada, aga ta õpib sellest seda, et tõe rääkimine ei anna alati kohtus võitu (lk 130).

Eesti keel → Eesti keel
75 allalaadimist
thumbnail
1
odt

"Kalevipoeg" 10. lugu

Kannupoiss ajas Alevipoja jälgi, kuid teda ajas taga vetevaim. Viimane kutsus kannupoissi jõudu katsuma ja too nõustus. Nad läksid Närska mäele, kuid teel tulid neile vastu Kalevipoeg ja Alevipoeg. Kuulnud nende plaanidest, pani Kalevipoeg kannupoisi omale taskusse ja läks tema asemel jõudu katsuma. Nad viskasid kive võidu. Vetevaimu oma lendas Võrtsjärve kaldale, Kalevipoja oma aga Peipsi järve kaldale. Seepeale tahtis vetevaim veel rammu katsuda ja tegi ettepaneku vägikaika veoks. Kalevipoeg võitis teda jälle. Kalevipoeg, Alevipoeg ja kannupoiss olid väga rõõmsad, kuid siis meenus Kalevipojale sepa ähvardus Soomest. Ta käskis Alevipojal palju varandust soome sepale viia, et tolle viha raugeks ja Kalevipoega oht ei ähvardaks. Kui Alevipoeg oli läinud, istus Kalevipoeg maha ja hakkas tegema plaane, kuidas rahvast sõdade eest kaitsta ja õpetas kannupoissi. Ka jättis Kalevipoeg talle ülesandeks valvata, kuni

Kirjandus → Kirjandus
163 allalaadimist
thumbnail
2
doc

"Õitsev Meri"

Ning kus on nüüd mõrravaiad? Mäel! Sedasi see asi maailmas läheb. Ning pika virisemisega pole toodud veel ühtegi kala randa ega pandud leiba lauale. Aga mis sa teed: mõni viriseb ja närib ise oma elu ning närib teistelgi!.." 5."Jah, tuleb ilusat aega! Kuidas võiksin siis mina minnaära siit? Eks meri õitse minu jaoks! Eks ta ole alati õitsev rannamehele, olgu vaikuses või vihas. Temas on küllalt rikkust, mille väljatoomine nõuab mehe rammu, vahel elugi. See on mehekohane asi! Milleks joosta eemale, otsima teamida?... Isa! Kas ma olen sinu poeg?" ,,Oled!..Oled, Hannes-poeg! Olid.. alati! Just sina!" kinnitas isa liigutatud hääl. Raamat ,,Õitsev meri räägib rannakalurite elust. Peategelaseks on Hannes , kes kasvab läbi raamatu. Ta kogeb rasket rannakaluri elu. Ta püüab ka parema elu poole. Unistab oma kollasest majast mere ääres ja oma perest. Hinnatud on pääsemine suurele laevale, sest

Kirjandus → Kirjandus
24 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Brasiilia - riik Lõuna-Ameerikas

Brasiiliapärane portugali keele hääldus erineb kirjapildist sedavõrd, et tunnete ennast ka targa sõnaraamatuga suht umbkeelsena. Brasiilia kui samba kodumaa Karneval!!! Tavaturist teab Brasiiliat eelkõige just sambakarnevalide järgi. Igal aastal, tavaliselt veebruaris, kohtuvad Brasiilia kõikides suuremates linnades kohalikud sambakoolid ühisel sambakarnevalil. Miks? Et oma aastapikkust tööd teistele näidata ja omavahel rammu katsuda. Võistlevad nii kostüümid, sambakava ja etteaste teema, kui sambatantsijate osavad sammud. Rio de Janeiros toimuvad juba mitmed eelkonkursid enne otsustavat sambakarnevali ning Rio sambadroomile jõuavad vaid parimad. Karnevalipäeval moodustavad sambakoolid Rio peatänavatele suure sambarongkäigu ning tantsides ja muusika mürtsudes liigutakse pealtvaatajate-kaasaelajate saatel sambadroomi poole. Sellel päeval

Geograafia → Geograafia
22 allalaadimist
thumbnail
5
doc

"Kalevipoeg"Ümberjutustus - laul 8

Kalevite kallis ruuna, Kammits-köites kõrvikene, Kargas kinnitatud kannul, Side-seotud sammudella, Püüdis hädast põgeneda, Surma suust sõudaneda. Kuna hobune oli kinni seotud, ei pääsenud ta põgenema ning loomad kargasid talle kallale. Viimaks roidus väsimusel Ratsukese viimne rammu Kurja kiskujate küüsis, Ablas-suude hammastessa; Murti maha muru peale Kalevite kallis hobu Roaks metsa raibetelle. Nii lõpetas oma elu Kalevipoja töökas ja ustav hobune.

Kirjandus → Kirjandus
43 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Rüütlikultuur

rahuaegadel muutus aina tähtsamaks õukonna- oli oluline ladina keel, sest haritud inimene kirjutas elu oma kombestiku ja normidega. Rüütli- tavaliselt ladina keeles. kultuur levis kõige enam Prantsusmaal, Hispaanias ja ka Saksamaal. Selle perioodi rüütel polnud enam ainuüksi sõjamees, kes ta oli varem olnud, vaid nüüd oli rüütel eelkõige õukondlane ja seejärel alles sõjamees. Enam ei pidanud ta välja paistma üksnes sõjaväljal oma käsivarre rammu, lahingulise vapruse ja vasallitruuduse poolest vaid üha enam eeldati temalt kui õukonnainimeselt laitmatut käitumist, tähelepanu ja viisakust, kõrgeid kõlbelisi põhimõtteid ka seltskonna ja intiimelus. Rüütel pidi oskama ümber käia daamidega, olema peenetundeline ja hell armastaja. Seetõttu nimetatakse tollast rüütlikirjandust kurtuaasseks ehk ka õukonna kirjanduseks. Senisest enam hakati väärtustama kultuuri ja vaimsust. Rüütlite oluliseks

Muusika → Muusikaajalugu
75 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Õitsev meri

„ÕITSEV MERI” NIMI KURESSAARE 2016 1. 5 TSITAATI  „Eks mure käi sellega ühes. Võta naine- kelk taga, tulevad lapsed- koorem peal!” – Naise võtmine pole nii lihtne. Kui võtad naise tulevad lapsed ja siis on vaja näha rohkem vaeva ja teha rohkem tööd.  „Eks see meri õitse minu jaoks! Eks ta ole alati õitsev rannamehele, olgu vaikuses või vihas. Temas on küllalt rikkust, mille väljatoomine nõuab mehe rammu, vahel elugi” – Meri on kodu. Ta annab alati süüa ja hea on seal ujuda. Olgu tormine või sile meri.  „Kui saba käes, kuhu see koergi pääseb: eks ta ole saba küljes.” – Kui millegiga alustad siis tuleks see ka lõpetada.  „Meri- see annab ühe peoga, kuid teisega võtab. Ühel päeval paneb paadid täis vara, teisel võtab võrgud ja mehedki.” – Meri võtab ja meri annab. On hea saagi

Kirjandus → Kirjandus
11 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Tõde ja õigus - noor Andres

tegema panna. Vastupidiselt Marile arvas Andres, et ta poeg on selleks tööks juba piisavalt vana. Andres uskus, et poeg on selle töö jaoks piisavalt tugev ja töökas. “Ega ta mõni peru sälg ole, keda ei või enneaegu aiste vahele panna,” vastas Andres. Noor andres muutus iga aastaga aina tugevamaks ja ta tegi tööd mitme sulase eest- see on ka põhjus miks ta nii uhke oli. Rammukatsumine Noorel Andresel oli julgust isegi isaga minna rammu katsuma. Tol korral tegi isa talle ära, kuid see oli alles siis kui noor Andres veel nii tugev polnud ja isa polnud veel aastatega vanadusest nõrkenud. Andres ei kartnud kedagi, ta pidas end kõige tugevamaks. Ka isa käske ta ei pidanud tähtsaks, sest ta teadis, et ta on isast tugevam. Andres kutsus teisi kõrtsis könnideks, sest ta oli nii palju uhkust oma tugevuse üle. Kõrtsis kakles ta Eediga. “Ainuke, kes millestki ei hoolinud oli Vargamäe noor Andres, sest see hakkas juba

Kirjandus → Kirjandus
14 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tsitaate

"/.../ iga inimene peab oma õigust nõudma." Õige armastus võib kõik. Õige armastus võib valetada ja "Õigus teeb sinu südame kõvaks, sinu meeled varastada, röövida ja tappa." kurjaks, õigus paneb silm silma vastu, hammas hamba "/.../ mis üle jõu, jääb tegemata." vastu." "/.../ rahaga pole enne kindel, kui ta sul peos on." "Tarkuseks pole rammu tarvis, aga tarkusest on "Kas on ilma tõeta ausust? Ilma aususeta meil rohkem puudu kui rammust." otsekohesust?" "/.../ õlu peab panema laulma suu, mitte kõhu." "/.../ ilu pole tõde ja tõde ei näe peeglist. "Ikka tasa ja targu, ainult nõnda jääb roosk "Lahkud täna sõbrast, aga saad homme temaga tulemata /..

Kirjandus → Kirjandus
347 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Tammsaare "Tõde ja õigus" ülevaatlik kokkuvõte

vaatamas käinud. Eespere ehk Mäe ehk Andrese talu. Tagapere ehk Oru ehk Pearu talu. Lehm jääb sohu kinni kevadel, maapind on niiske. Andres tahab Pearuga kahasse kraavi ehitada, kõik arvavad, et tuleb kallim. Pearu on nõus, kui kraav on tema maal ning vall on tema pool. Tehakse palju tööd, Andres tahab sellest mõnusa ja tulusa koha teha. Minnakse kõrtsi sulast ja talutüdrukut otsima. Pearu tahab seal juba rammu katsuda ja juua. Krõõt tutvub Aaseme perenaise ja teistega. Pearut oodatakse mitu päeva koju, teisipäeval, kui ta tuleb, läheb kismaks. Pärast rahunetakse maha, kuna Pearu Murakas tõi saia ja joogipoolist. Pearul 2 last. Nelipühad. Kirikus käimine, tutvumine Andrese talus, Pearu sulane Kaarel katsub Andresega rammu, Andres on tugevam. Sõnnikuveotalgud, Kaarel ja Andrese talutüdruk Mai teevad lähemalt tutvust. Veesõda. Palju tööd, Krõõt sai tütre

Kirjandus → Kirjandus
80 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kristjan Palusalu elu

näiteks paberosside "Kuldmedal" ja sigarettide "Olümpia" reklaamimiseks. KP tõestas oma võimeid ka 1937 Pariisis Euroopa meistrivõistluste kullaga, seejärel vigastas õlaliigest aga nii tõsiselt, et matile tagasipöördumine tundus kahtlasena. Võib öelda, et meistri tõus ja maadlusest lahkumine olid olnud omavahel kõvasti seotud. Kui Kristja 10-aastaselt endale võimlemisrõngad hankis, ei meeldinud see ta isale. Koduste vahenditega kogus poiss küll juba lapsepõlves rammu, kui ta aga ükskord rõngastelt kukkudes rangluu murdis, ei julgenud ta seda kodus tunnistada. Luu kasvaski valesti kokku ja just see lõigi tippkoormustel välja. Kui pärast tõsist ravi tundus õlg 1940 jälle võistlemist kannatavat, olid juba ärevad ajad. 1941 mobiliseeriti KP Punaarmeesse ja saadeti Venemaale Kotlasse, kust sama aasta sügisel põgenes üle rindejoone Soome. Sealtkaudu pääses KP Eestisse tagasi.

Eesti keel → Eesti keel
75 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Kalevipoeg

Andke kaupa katsudella, et ma mõõga kindlust mõõdan, tervusta tunnistelen!" Sepp oli sellega nõus, lastes tuua nooremal pojal mõõku kaenlatäie. Kui Kalevipoeg mõõku katsetas, siis purunesid need vastu kaljut, seejärel saatis sepp teise poja mõõku tooma, jällegi võttis Kalevipoeg mõõgad kätte ja hakkas neid alasisse lööma, see mõõk ei purunenud, aga tera läks nüriks. Sellepeale ütles Soome sepp : ,, Külla'p leian mõõga kirstust, sõjasaha salakambrist, suure rammu sarnaliseks, võimsa väe vääriliseks...See'p on mõõka, maksab palju, kallihinnalise kaupa..." . Seepeale toodigi mõõk, kõikide mõõkade kuningas, sellemõõga oli vanaKalev ise teha lasknud, sepp oli seda mõõka seitse aastat poegade abiga teinud. Mõõga valmimise ajaks oli tellija ise juba kahjuks surnud. Kalevipoeg võttis ka selle mõõga kätte, katsus käe tugevust, lõi mõõga vastu alasit, lõhkus raudse alasi, lõhkus aluspaku, aga mõõk oli märkideta

Kirjandus → Kirjandus
44 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kalevipoja sisukokkuvõte

kaasa võtab. Kihutades oma vägeva sõjaratsuga Assamalla lahingusse, läks Kalevipoeg esimest korda sõtta. Assamallas puhkeb verine mäss, kuid tänu kuninga abile said paljud surma ning eemale peletatud. Põrgukatla juures üritas härjapõlvlane mehi alt vedada, kuid Kalevipoeg sai temast võitu. Mehed nägid unenäos kauneid muruneidusid. Kalevipoeg läks tagasi allilma. Seal nägi ta ema vaimu, kes näpunäiteid jagas ning Kalevipoeg sai rammu juurde, et põrgulistega võidelda. Esmalt Sarvikuga arveid klaarima läinud Kalevipoeg võidab võitluse kuna Sarvik jõi kogemata nõrkusevett. Mõnda aega kestis maal õnnelik rahuaeg. Kangelane korraldas peo, kus Lapu tark leidis seina külge kinnitatud tarkuseraamatu. Kuid ühel päeval kihutasid kullerid sõjasõnumitega Kalevipoja juurde. Järgmisel hommikul kutsub mees sõjasarvega rahva kokku ning minnakse sõtta. Lahingus

Kirjandus → Kirjandus
36 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kalevipoja kokkuvõte

suri. Kalevipoeg hukkas kõik hobuse tapnud hundid. Ta tapatöö katkestas sõnumitooja koos sõjasõnumitega. Öine nõuandja ütles, et Kalevipoeg peab oma rahvast valitsema hea käega, muidu sureb ta enda mõõga läbi. Paharetipojad tülitsesid Kikerpära soo pärast. Kalevipoeg ja Alevipoeg aitasid soo kaheks jagada. Kui Alevipoeg ähvardas veevoolu seisma panna, lubas vetevaim talle selle mittetegemise eest suurt tasu. Vetevaimuga katsuti rammu ning võideti teda. Kalevipojal oli soome sepale mõõga eest tasumata ja palus Alevipojal Soomes käia. Sortsid tahtsid Kalevipoja kaevu uputada, kui viimane sinna Ilmaneitsi sõrmust otsima läks, kuid Kalevipoeg ei uppunud. Kalevipoeg käis Pihkvas linna ehitamiseks laudu toomas. Kui ta teekonnast väsinuna magama heitis, varastas Peipsi soolasorts tema mõõga. Kalevipoeg otsis mõõka, kuni leidis selle Kääpa jõest. Mõõk sooviski sinna jääda

Kirjandus → Kirjandus
80 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

A. Mälk "Õitsev meri"

" Ikka oli meri veel peegelsile ja säras kõrgeletõusnud päikeses. Madalvete ja rahusilmade kohal aga kasvasid endiselt tihenenud hõbehallid põõsad. ,,Õitseb, jah! Tuleb ... ilusat aega!" ütles isa. ,,Jah, tuleb ilusat aega! Kuidas võiksin siis mina minna ära siit? Eks see meri õitse minu jaoks! Eks ta ole alati õitsev rannamehele, olgu vaikuses või vihas. Temas on küllalt rikkust, mille väljatoomine nõuab mehe rammu, vahel elugi. See on mehekohane asi! Milleks joosta eemale, otsima teamida? ... Isa! Kas ma olen sinu poeg?" ,,Oled! ... Oled, Hannespoeg! Olid ... alati! Just sina!" kinnitas isa liigutatud hääl. Teda võib pidada värvikamaiks kõrvaltegelaseks tema lihtsa oleku, positiivse ellusuhtumise ning huvitavate elutarkuste rääkimise pärast. Elukogemustega kalur, kes veetis Turja talus koos oma naisega vanaduspõlve.

Kirjandus → Kirjandus
108 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Stilistika ja reklaamtekst II

Ta tahtis rahulikku elu. Teha tööd ja luua uut ja head. Minu arvates võib Kalevipoega pidada töömeheks. 2. Kenitlev stiil, originaalitsemine ­ kirjutaja soovib väljendada end ilmekalt, omapäraselt (kuhjamine, vastuolulised kujundid) Jõgi ja veevool on aga triljonitest üksikpiiskadest koosnev jonnipunnide mass, kes hoidsid üleval leeki ja kahandasid kondirammu. Vesi ­ jonnipunnid? Jonnipunnide mass hoidis üleval leeki? Jonnipunnide mass kahandas rammu? Ühildumisviga: mass, kes hoidsid ... Ja üliõpilaste arvelt tahetaksegi siis Eesti transpordile jalgu alla saada. sabloonne kujind, elumere lainetel juhtub nii mõndagi. Kontsert mõjus nagu haaknõelaga püksitagumiku külge kinnitatud mobiiltelefon. 3. Kadaklus ­ kenitlemine võõrsõnadega (vene tõlkelaenude asemel levivad inglise ja soome toorlaenud: shop ´äri`, poika ´sõber, poiss` Kõik eksivad, on selle loo point Kõik, mis juhtub, elan through myself.

Meedia → Reklaam ja imagoloogia
64 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kristjan Palusalu

Varemurru külas Looritsa talus (praegu Pärnumaa, Varbla vald, Rädi küla; alles on vaid talukoht) Jüri ja Liiso Trossmanni kaheksanda lapsena. Tal oli neli vanemat venda ja kolm õde.16-aastaselt polnud Kristjanil külas enam vägikaikaveos vastast. Ta oleks heameelega treeninud ja võistelnud, aga polnud õpetajaid ega vastaseid. Ta harjutas üksi võimlemist, tõstmist ja kergejõustikku, eriti jooksu, vahel kõndis 15 kilomeetrit Varblasse või 30 kilomeetrit Vatlasse, et teistega rammu katsuda. Berliini olümpiamängud Berliini olümpiamängudel pandi Kristjan Palusalu välja mõlemas maadlusviisis. Esialgne plaan oli lasta mehell paar matsi vabamaadluses teha ja siis loobuda, et kreeka-rooma stiilis paremini esineda.Mees ei tahtnud aga katkestamisest kuuldagi tõi Eestile kaks medalit.Vabamaadluse raskekaalus oli 11 maadlejat. Esimeses ringis seljatas Palusalu Josef Klapuchi (aega kulus 10.50). Vastase seljatasid ka Hjalmar Nyström ja Nils Åkerlindh

Ajalugu → Ajalugu
49 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tõde ja õigus I

Erinevalt Andresest suhtus Pearu töösse palju vabamalt ning lihtsamalt, samuti oli ta napsumees ja nautis krutskite tegemist. Pearu saavutas enamasti oma õiguse pettusega, sest teadis, et Andres on aus mees. Ka tema tahtis, et kogu Vargamäe kuuluks talle ning seetõttu kiskuski tihti tüli oma naabriga. Samuti tahtis ta Andresest kõiges parem ja vägevam olla, näiteks kuna ta ei olnud füüsiliselt tollest tugevam, otsis ta endale võimalikult tugeva sulase, kes siis Andresega rammu katsuks. Kuna Pearul oli parem maa, kui Andresel, oli talle maaharimine pisut lihtsam ning ta ei pidanud nii rasket tööd tegema. Tänu sellele sai ta aga rohkem elu nautida, kui naaber. Põhiprobleemid: Andrese ja Pearu omavahelised tülid ja võistlemine, püüd teineteisest parem olla. Samuti ka maaharimine ja talupidamisega kaasnevad probleemid ning suhted perekonnaliikmete ning abitööliste-sulaste vahel. Andresele tekitaski probleeme oma tõe tagaajamine ning õiguse saavutamine.

Kirjandus → Kirjandus
124 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kalevipoeg

Mees tegi talle nalja, et tahab veevoolu seisma sundida. Vetevaim sellepeale oli nõus talle tooma kaabutöie taalreid. Alevipoeg tegi sisi maa sisse augu, pani sinna kaabu, kuhu pidi vetevaim raha panema ja selle põhja tegi augu. Vetevaim oli kõik oma raha juba sinna ära viinud, aga kaabu ei saanud ikkagi täis. Läks ta siis koos kannupoisiga vanemate juurde raha tooma. Alevipoeg selel ajaga viis raha juba ära. Tagasitulles hakkas ta Kalevipojaga rammu proovima. Vetetaim kaotas. Kalevipoeg seadis oma sammud hoopis Peipsi poole, et laudasid tuua. Lauad ostetud, siis heitis ta puhkama. Magades varastas sorts tema ülevõimsa mõõga ära. Üe jõe minnes, kukkus mõõk aga vette ja sinna ta jäigi, isegi Kalevipoeg ei saanud teda sealt välja. Läks Kalevipoeg koduteele jälle, kui talle tulid vastu kolm meest, kes hakkasid vägilasele valu andma. Tal oli raske neist jagu saada, kuid siil põõsas aitas teda. Tänutäheks

Kirjandus → Kirjandus
146 allalaadimist
thumbnail
16
docx

GEORG LURICH

Sealseks tähelennuks sai Lurichi jaoks võistlus Kansas Citys 17 000 pealtvaataja ees ameerika vabamaadluses valitseva maailmameistri Frank Gotchi vastu, mis lõppes 4 Lurichi kaotusega. Sellest hoolimata suutis Lurich Ameerikas saavutada nii mõnegi suure võidu, tuntuimaks alistatuks oli jänkide tippmaadleja „doktor“ Benjamin Roller. Lurich käis tihti ka Eestis esinemas. Peale selle, et ta kohalike jõumeestega rammu katsus, korraldas ta ka ise maadlus- ja tõstevõistlusi ning muid jõunumbreid. Oma esinemistel pidas ta kõnesid, kus rõhutas tervislike eluviiside kasulikkust ning andis treeningu alustamise juhiseid. Lurichi esinemised ja võistlemised Eestis ja mujal tekitasid eestlastes meeletu spordivaimustuse, tekitasid huvi raskejõustiku vastu ning tõstsid rahvuslikku eneseteadvust. 19

Sport → Sport
7 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Georg Lurich

Sealseks tähelennuks sai Lurichi jaoks võistlus Kansas Citys 17 000 pealtvaataja ees ameerika vabamaadluses valitseva maailmameistri Frank Gotchi vastu, mis lõppes 4 Lurichi kaotusega. Sellest hoolimata suutis Lurich Ameerikas saavutada nii mõnegi suure võidu, tuntuimaks alistatuks oli jänkide tippmaadleja ,,doktor" Benjamin Roller. Lurich käis tihti ka Eestis esinemas. Peale selle, et ta kohalike jõumeestega rammu katsus, korraldas ta ka ise maadlus- ja tõstevõistlusi ning muid jõunumbreid. Oma esinemistel pidas ta kõnesid, kus rõhutas tervislike eluviiside kasulikkust ning andis treeningu alustamise juhiseid. Lurichi esinemised ja võistlemised Eestis ja mujal tekitasid eestlastes meeletu spordivaimustuse, tekitasid huvi raskejõustiku vastu ning tõstsid rahvuslikku eneseteadvust. 19

Sport → Maadlussport
4 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Esee Vargamäe kohta

See, kuidas Tammsaare teoses tegelased tõde ja õigust otsisid seisnes selles, et nad hakkasid ennast kaitsma kiusliku naabri eest, Tammsaare teoses tõde ja õigus kajastub elu tegelik pale, see seisned selles, et kõik elus pole nii lihtne kui see tegelikult võib näida. Nimelt romaan "Tõde ja õigus" algab sellega, et teose tegevuspaika Vargamäele saabud selle äsja ostnud uus omanik Andres Paas koos oma abikaasa Krõõdaga. Seal Vargamäe talus nad loodavad koos edukalt uut elu alustada. Kõik näib Vargamäel alguses sujuvat, kuid peagi tutvub Vargamäe andres oma üleaedsega Oru Pearuga, kes aga osutub üheks kiuslikuks naabriks ja hakkab tasapisi oma naabrile erinevat sorti häda kaela tooma, näiteks kui Andres kohtus esimest korda Oru Pearut kutsus pearu teda ja tema naist kõrtsi, olenevalt Andrese ja Krõõda suurest vastuolust kõrtsi minna. Seepeale algasid Andresel tülid naabriga. Tõe ja õiguse otsing romaanis kajastub selles, et Andreses hakka...

Kirjandus → Kirjandus
83 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tõde ja õigus

väide, et need "õiged eestlased" on just Tammsaare eestlaste nägu, kuna ehtast talupojakultuuri hindavast eestlasest on nüüdseks saanud osaliselt eurooplased ja seega hakkame ka meie muutuma ning klassikaline rahvuskultuur hakkab segunema läänest pärit väärtuste ja ideaalidega. Me oleme muutumas ja arenemas ning uue aja eestlasele pole kindlasti kõige olulisem jõe allalaskmine. Oleme jõudnud ka hariduses uuele tasemele: "Tarkuseks pole rammu tarvis, aga tarkusest on meil rohkem puudu kui rammust." Jõudu peeti tol ajal suuremaks väärtuseks, nüüdseks hindame aga enam pideva vaevaga saadud vaimutarkut. Tammsaare on lahutamatu osa Eesti kultuurist ning oma koha 25-kroonisel igati ära teeninud, ehk isegi väärinuks troonimist 500-kroonisel. Ta on kirjutanud ühe eetlasi ja tema põhiolemust kõige tõetruult edasi andva teose. Andresest on saanud tööka eestlase võrdkuju, Pearust eestlasliku kadeduse ja jonnakuse sünonüüm

Kirjandus → Kirjandus
471 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun