Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Malekellad, mõtlemisajad ja ajakontrollid Kommentaariks malekoodeksi 6. artiklile - sarnased materjalid

kohtunik, male, käiku, kellad, koodeks, kellade, males, viik, partiid, partiis, elektron, fide, voor, malendi, kumb, vooru, ajapuudus, ettur, kelli, reiting, koodeksis, kellal, matt, malelaua, viigi, taotle, fikseerida, märka, lisas, piisab, patarei, äranägemise, väljaande, erand, kukub, sooritatud, vanker, teata, nsvl, moodus, juttu, mustade
thumbnail
25
docx

Male

xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx MALE Arvestustöö Juhendaja xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx 2015 SISUKORD Contents Sisukord.............................................................................................................................1 SISSEJUHATUS...............................................................................................................3 MALE AJALUGU.........................................................

Sport
2 allalaadimist
thumbnail
15
doc

KORVPALLI REEGLID

Alljärgnev on lubatud: - Õla, õlavarre ja sääre kaitsed, kui need on kaetud pehme materjaliga; - Põlve toestused, kui need on hästi kaetud; - Purunenud nina kaitse, isegi siis, kui see on valmistatud kõvast materjalist. - Prillid, kui need ei ohusta teisi mängijaid; - Kuni viie (5) cm laiused peapaelad, mis on valmistatud mittekriimustavast ühevärvilisest riidest, tehismaterjalist või kummist. MÄNGIJAD - VIGASTUS - Mängija(te) vigastuse korral võib kohtunik mängu peatada. - Kui vigastus tekib hetkel, mil pall on "elus", siis kohtunik ei vilista mängu peatamiseks enne, kui palli valdav võistkond viskas korvile, - Kaotas kontrolli palli üle, viivitab palli mängimisega, või pall muutus "surnud" palliks. Siiski võivad kohtunikud vajaduse korral vigastatud mängija kaitseks mängu koheselt peatada. - Kui vigastatud mängija ei saa koheselt (umbes 15 sekundit) mängu jätkata või ta saab abi, tuleb ta

Arvuti töövahendina
33 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Võrkpall

ülesanne on teise palli mängimine e tõstmine, ründemängija e lööjad on rünnakuga palli üle võrgu mängimine e ründelöögi sooritamine, kaitsemängija e libero on pallingu vastuvõtt ja kaitsemäng Varustus- põlvekaitsed, võrkpallijalanõud e tossud, põlvekaitsmed pehmendavad põrutust Mängu juhtimine- teevad kohtunikud, esimene kohtunik- asub pukil ja juhib mängu tema otsused on lõplikud, teine kohtunik asub vastas väljaku küljel abistab esimest, kohtunik sekretär istub laua taga ja täidab võistlusprotokolli, piirikohtunik seisab vabaalas väljaku nurkades ja jälgivad piire, Mängu käik- algab loosimisega, valida on pall või vastuvõtt, väljakupool, palli paneb mängu tagumine parempoolne mängija e 1 tsoon, mängitakse 25 punktini, otsustav geim kahepunktilise vahega, iga viga on punkt, üle ühe korra järjest ei tohi puudutada,

Sport
9 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Liikumismängud ja teatevõistlused

Õpetaja hakkab hüüdma numbreid. Numbri kuuldes peavad õpilased moodustama grupi vasavalt numbri suurusele. Iga kord langevad välja õpilased, kes viimasena gruppi jõuavad või kelle grupp jääb puudulikuks. Võidavad viimased kaks õpilast. Ninja Osavõtjate arv: vähemalt 4 Kõik seisavad üheskoos ringis ja märguande peale hüppavad kõik eemale mingisse poosi(ninja). Ringist valitakse üks inimene välja, kes alustab mänguga(mäng käib järjekorra järgi, kes valel ajal enda käiku sooritab, jääb vahele). Tema ülesanne on anda teisele mängijale plaksu vastu labakätt või pihku. Vastasmängija ei tohi lasta sellel mängijal omale vastu kätt lüüa, tema peab enda käsi kaitsma. Juhul, kui kellegile antakse plaks vastu kätt, peab ta selle käe oma selja taha panema ja jätkama mängu ühe käega, kui aga teisele käele ka pihta lüüakse, siis on ta mängust väljas. Võidab see, kes viimasena ringis alles on. Sportmäng „Indiaanlased ja kauboid“

Pedagoogika
48 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Referaat korvpallist

- põlve toestused, kui need on hästi kaetud; - purunenud nina kaitse, isegi siis, kui see on valmistatud kõvast materjalist. - prillid, kui need ei ohusta teisi mängijaid; - kuni viie (5) cm laiused peapaelad, mis on valmistatud mittekriimustavast ühevärvilisest riidest, tehismaterjalist või kummist. 6 Mängijad ­ vigastus Mängija(te) vigastuse korral võib kohtunik mängu peatada. Kui vigastus tekib hetkel, mil pall on "elus", siis kohtunik ei vilista mängu peatamiseks enne, kui palli valdav võistkond viskas korvile, kaotas kontrolli palli üle, viivitab palli mängimisega, või pall muutus "surnud" palliks. Siiski võivad kohtunikud vajaduse korral vigastatud mängija kaitseks mängu koheselt peatada. Kui vigastatud mängija ei saa koheselt (umbes 15 sekundit) mängu

Kehaline kasvatus
44 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Korvpalli põhjalik referaat

võib mängija platsil liikuda seda põrgatamata ja see ei ole reeglite rikkumine. Oluline põhimõte on seotud kohtunike ja mängijate asukohaga. Mängija asukoht on see kus ta platsil asub või kust ta üles hüppas. Kui pall satub mängija kätte, siis loetakse, et pall puudutas seda kohta väljakul, kus mängija seisis. Samuti määratakse 2 või 3 punkti vise just selle koha järgi kust vise toimus. Kohtunikku puudutanud pall loetakse puutuvat samuti seda väljakupunkti, kus kohtunik seisab. Kolm punkti teenib mängija viske eest vaid siis kui tema mõlemad jalad on viskele minnes kolmepunkti joone taga. Näiteks võib mängija hoida palli väljaspool väljaku välispiiri mõttelist kõrgendust, kuid seistes ise määrustepäraselt väljakul ei ole see määruste rikkumine. Erandiks palli asukoha määramisel on palli väljaku piiridest väljumine. Eeldusel, et pall puudutab põrandat või muud objekti väljaspool väljakut loetakse pall audis olevaks.

Kehaline kasvatus
32 allalaadimist
thumbnail
15
docx

JÄÄHOKI Intervjuu näidis

See kehtib ka rahvusvahelistes mängudes. Mängu käik Lahtivise tuleb teha ühes üheksast lahtiviskekohast või ühel kahest kujuteldavast joonest, mis kulgevad poordiga paralleelselt ühe tsooni lahtiviskepunktist teise tsooni lahtiviskepunktini. 6 Juhul, kui lahtiviskaja ei ole oma kohta õigeks ajaks sisse võtnud, võib kohtunik nõuda tema asendamist väljakul oleva võistkonnakaaslasega. Kui mängija siseneb lahtiviske ajal ringi, määrab kohtunik uue lahtiviske. Lahtiviskel osalevad mängijad peavad viske ajal olema näoga vastasvõistkonna värava poole ning paiknema üksteisest umbes hokikepi pikkuse kaugusel. Mängija hokikepi laba peab asetsema jääl. Mängu peatamise kohas toimuv lahtivise leiab aset siis, kui reegleid on

Sport
3 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Seltskonna mängud.

Siis on mängija kaldas kinni ja selleks korraks löpetanud. Järgmisel ringil vöib ta jätkata samast punktist, kus ta eelmine kord kaldasse jooksis. Mängu vöidab see kes esimesena finisisse jöuab. Paberi rebimine Andke kõigile mängijaile ühesuurused paberilehed ja tehke ülesandeks rebida neist võimalikult pikk riba. Kelle riba rebeneb, see langeb mängust välja. Minutiline jalutuskäik (Mängijaid: suva arv, vaja: stopperit vöi kella) Katke kinni köik toas leiduvad kellad, vötke mängijailt nende käekellad ära jne. Vöistleja ülesanne on kulgeda punktist A punkti B täpselt ühe minutiga (distantsiks piisab täiesti 5 meetrist). Köik alustavad korraga ja peavad olema pidevas liikumises, hoides ühtlast tempot. Köik, kes tabatakse seisatamast, isegi sekundi murdosa vältel, vöi kes jöuavavd löpujoonele liiga vara, arvatakse mängust välja. Kui 60 sekundit saab täis, hüüab mängujuht ,,Stopp!" Kes sellel hetkel on lõppsihile köige lähemal,

Vabaaeg
82 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Korvpalli mängu reeglid

liiget, kaasa arvatud kapten, treener ja võistkonna vastaval soovil ka teine treener ning maksimaalselt viis eriülesannetega (nt esindaja, arst, füsioterapeut, statistik, tõlk) võistkonna saatjat, kellel on õigus istuda võistkonna pingil. Mängu jooksul on mõlemast võistkonnast korraga väljakul viis mängijat ja neid võib vahetada. Vahetusmängijast saab mängija ja mängijast saab vahetusmängija siis kui kohtunik lubab vahetusmängijal tulla väljakule või siis kui minutilisel vaheajal või mänguvaheajal teatab vahetusmängija vahetusest sekretärile. Mängijate võistlusriietuses tuleb jälgida, et see koosneks nii eest kui tagant ühte värvi särkidest, kõik mängijad mängu jooksul kannaks särke pükstes. On lubatud "ühes tükis" mänguriietus, mängijail ei oleks T-särke, sõltumata tegumoest, võistlussärgi all, välja arvatud juhtudel kui selleks on kirjalik arstipoolne soovitus

Kehaline kasvatus
5 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Käsipall

turvatsoon/ohutustsoon. Väravate sisekõrgus on 2 m ja siselaius 3 m. Vabaviskejoon (9 m joon) on katkendjoon, mille jooneosad ja joonevahed on 15 cm pikkused. Vabaviskejoon tõmmatakse paralleelselt väravaalajoonega sellest 3 m kaugusele. Seitsme meetri karistusviske joon on 1 m pikkune. MÄNGUAEG. Nii mehed kui ka naised mängivad kaks 30-minutilist poolaega. Mängu vaheaeg kestab kümme minutit. Viimasel ajal on tehtud rohkesti muu¬datusi, et kiirendada mängu käiku. Väravavaht peab (väravavaht ei tohi viivitada palli keskele mängimisega kuid ei ole reeglit, mis määrab aja kui kiiresti ta selle sinna toimetama peab)pärast talle visatud väravat andma palli kiiresti keskjoonele. Kui mängu normaalaeg lõpeb viigiga, aga võitja tuleb selgitada, mängi¬takse pärast 5-minutilist vaheaega lisaaeg. Lisaaeg koosneb kahest 5-minutilisest poolajast ja ühest minutilisest vaheajast. Kui esimene lisaaeg

Kehaline Kasvatus
23 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Rannajalgpall vs jalgpall

Vahetusi võib teha igal ajal, olenemata sellest, kas pall on mängus või mitte, kui järgmised tingimused on täidetud:mängija, kes soovib siseneda väljakule, tõstab vahetuse tegemiseks oma pea kohale väljakul oleva võistkonnaliikme numbri, keda ta kavatseb asendada; mängija, kes lahkub vahetusse, peab seda tegema vahetustsoonis; mängija, kes siseneb mängu, peab seda tegema samuti vahetustsoonis kuid mitte enne kui väljakult lahkuv mängija on ületanud küljejoone; kohtunik otsustab, kas mängija võib siseneda väljakule või mitte; vahetus on sooritatud, kui varumängija on tulnud väljakule ja väljakult lahkunud mängija on enda kätte saanud vahetusnumbri ning sellest hetkest loetakse varumängija mängijaks ja asendatu lakkab olemast mängija. Vahetuste käigus mängu aega ei peatata. TAVAJALGPALL – MÄNGIJATE ARV Mängijad Mäng toimub kahe võistkonna vahel. Võistkonnas ei ole üle 11 mängija, kellest üks on väravavaht

Jalgpall
8 allalaadimist
thumbnail
12
docx

KÄSIKELLADE ARENG MUUSIKAS NING ARSISE KELLADE KOOLID

Kadrioru Saksa Gümnaasium KÄSIKELLADE ARENG MUUSIKAS NING ARSISE KELLADE KOOLID Uurimistöö Karin Brit Liinsoo 11.1 Juhendaja: õp Reet Lend

Muusikaõpetus
2 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Korvpall

(kui tegemist on turniiriga, kus peetakse vähemalt kolm mängu, siis 12), kellest 5 on korraga platsil. Teised mängijad on vajalikul hetkel vahetamiseks. Igal meeskonnal on treener, kes vastutab: · meeskonna taktika eest · vajalike andmete (mängijate nimed ja numbrid) kohtunikule esitamise eest · vahetusest kohtunikule teatamise eest Võistkondade eesmärk on saada pall korvi ning takistada vastasel seda tegemast. Mängu alustatakse keskringis hüppepalliga. algab, kui kohtunik viskab palli kahe vastase vahel platsi keskpunktis üles. Kui pall on mängus, siis võib seda sööta, visata, veeretada ja põrgatada igas suunas. Väljaku jagab pooleks keskjoon. Seda poolt, mis jääb vastase korvi poole, nimetatakse ründetsooniks, teist poolt kaitsetsooniks. Mäng jaguneb kaheks 20- minutiliseks poolajaks ning need omakorda kaheks kümneminutiliseks veerandajaks. Poolaegadevaheline paus on 15 minutit ja veerandaegade vaheaeg on kaks minutit.

Kehaline kasvatus
30 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Jalgpall, korvpall, võrkpall

Mängu lõpetab kohtuniku vile, seetõttu on poolajad tihti mõne minuti võrra ettenähtud ajast pikemad. Rohkem väravaid löönud võistkond on võitja. Kui juhtub, et väravaid ei lööda ja mängu võitja peab kindlasti selguma, võidakse määrata lisaaeg. Kui ka siis ei ole tulemust, määratakse 11 meetri karistuslöögid ehk penaltid. Vead Sihilikult vastasvõistkonna mängijat vigastanud või muul viisil vea teinud mängijat võib kohtunik hoiatada (kollane kaart) või väljakult eemaldada (punane kaart) asendamise õiguseta. Kahe piirikohtuniku peamine ülesanne seisneb suluseisu määramises. Suluseis on selline mängijate asetus, kus ilma pallita mängijast on temale söötmise ajal eespool (rünnaku suunas) vaid üks mängija. Korvpall Tutvustus Korvpall on sportmäng, mida harilikult mängitakse saalis kahe võistkonna vahel. Korvpall on lihtsa

Sport
12 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Korvpalli reeglid

tegemist on turniiriga, kus peetakse vähemalt kolm mängu, siis 12), kellest 5 on korraga platsil. Teised mängijad on vajalikul hetkel vahetamiseks. Igal meeskonnal on treener, kes vastutab: · meeskonna taktika eest · vajalike andmete (mängijate nimed ja numbrid) kohtunikule esitamise eest · vahetusest kohtunikule teatamise eest Võistkondade eesmärk on saada pall korvi ning takistada vastasel seda tegemast.Mängu alustatakse keskringis hüppepalliga. algab, kui kohtunik viskab palli kahe vastase vahel platsi keskpunktis üles. Kui pall on mängus, siis võib seda sööta, visata, veeretada ja põrgatada igas suunas.Väljaku jagab pooleks keskjoon. Seda poolt, mis jääb vastase korvi poole, nimetatakse ründetsooniks, teist poolt kaitsetsooniks. Mäng jaguneb kaheks 20-minutiliseks poolajaks ning need omakorda kaheks kümneminutiliseks veerandajaks. Poolaegadevaheline paus on 15 minutit ja veerandaegade vaheaeg on kaks minutit

Kehaline kasvatus
81 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kuidas Mängida Piljardit 8Palli Reeglitega

Mängija kaotab mängu, kui ta: * teeb vea samaaegselt kaheksanda kuuli aukulöömisega (v.a. avalöök) * lööb kaheksanda auku koos viimase oma grupi kuuliga * lööb kaheksanda kuuli laualt välja * lööb kaheksanda kuuli valesse auku * lööb kaheksanda kuuli auku, kui mõni tema grupi kuul on veel laual Loomulikult kaotab mängija mängu ka siis, kui vastane õige löögiga kaheksanda kuuli märgitud auku lööb. 19 19. Viik Kui pärast kummagi mängija vähemalt kolme löögikorda -- kokku vähemalt 6 löögikorda (NB! mitte lööki vaid löögikorda) -- otsustab kohtunik (kohtuniku puudumisel jõuavad mängijad kokkuleppele), et katse augukuuli auku lüüa või liigutada põhjustab lööja kaotuse, on tegemist viigiga ning mäng mängitakse ümber, kusjuures avalöögi teeb sama mängija, kes viigistunud mängulgi. Käesolev reegel kehtib hoolimata augukuulide arvust laual.

Vabaaeg
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Korvpall kui mäng

Kokkuvõtvalt tähendab elus pall mängu toimumist ja surnud pall mängu peatumist. Oluline põhimõte on seotud kohtunike ja mängijate asukohaga. Mängija asukoht on see kus ta platsil asub või kust ta üles hüppas. Kui pall satub mängija kätte, siis loetakse, et pall puudutas seda kohta väljakul, kus mängija seisis. Samuti määratakse 2 või 3 punkti vise just selle koha järgi kust vise toimus. Kohtunikku puudutanud pall loetakse puutuvat samuti seda väljakupunkti, kus kohtunik seisab. Kolm punkti teenib mängija viske eest vaid siis kui tema mõlemad jalad on viskele minnes kolmepunkti joone taga. Niisiis on mängija ja pall asukoha määramise kontekstis omavahel seotud. Pallita mängija võib liikuda piiranguteta igas suunas. Saanud palli seistes võib ta palliga pöörata s o ühte jalga paigal hoides teisega igas suunas samme astuda. Paigal olevat jalga nimetatakse tugijalaks ja seda ei tohi palli käest lahkumiseni vahetada

Kehaline kasvatus
8 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Praktiline töö "Rahvastepall"

Tartu Tamme Gümnaasiumis on rahvastepalliga tegeletud juba mitukümmend aastat. Nendest viimased kuus aastat on korraldanud Eesti Koolispordi Liidu (edaspidi EKSL) Dumle- rahvastepalli võistlusi. Minu praktilise töö eesmärgiks on korraldada EKSL Dumle- rahvastepalli võistluse Tartu linna voor. Selleks, võistlusi läbi viia 1. Teen turniiritabelid. 2. Koostan mängude järjekorra tabelid. 3. Õpin selgeks võistlusmäärused ja olen kohtunik. Teiseks eesmärgiks on jälgida erinevate koolide mängutaktikaid ja neid analüüsida. Veel pakun välja erinevaid rahvastepalli mängimise variante, mida saab kasutada treeningutel. Mina oma tööga tahan õppida neid võistlusi korraldama. See töö on kasulik, kuna annab teadmisi võistluste korraldamise kohta ja neid oskusi saab ka edaspidi kasutada. Turniiritabelite koostamine, mängude järjestuse määramine, kohtuniku töö - neid oskusi saab üle kanda teistele sportmängudele

Kehaline kasvatus
69 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Mängud - erinevad mängud

Mängujuhi tegevus peab olema emotsionaalne ja mõõdukalt tempokas. b) Igal mängul on kindel algus ja lõpp, mille fikseerib mängujuht eelnevalt kokkulepitud tegevusega!!! (häälkäsklus - "Tähelepanu, läks!", "Mängu alusta nüüd!", "Ja mängu lõpp!" jne; mehhaaniline signaal ­ pasun, vile jne; audioheli ­ muusikapala algus, muusikapala lõpp jne) c) mängu ajal mängujuht ergutab, julgustab, suunab, aitab, tuletab meelde reegleid, kiidab, hoiab tempot, on kohtunik ja kiire arusaamatuste lahendaja, improviseerija d) mängujuht võib ise kaasa mängida, kuid sellega väheneb (halveneb) ülevaade mängu kulgemisest tervikult (ei suuda mängutuhinas enam kõike haarata). Seega, mängujuht juhib mängimist kõrvalseisjana. 7 e) mängujuht lõpetab mängu vastavalt olukorrale ­ kui mäng lõppes loomulikul teel (reeglites

Vaba aja programm
223 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Korvpall

· Ebasportliku vea korral antakse vastasvõistkonnale kaks vabaviset ja veel lisaks paneb võistkond palli mängu keskväljaku küljejoonelt. · Kahepoolse vea korral pannakse pall mängu lähimas ringis hüppepalliga ja hüppajateks on mängijad, kes said kahepoolse vea. Mänguolukorrad Vahetused tehakse treeneri käsul. Treener peab saatma mänguks valmis mängija lauakohtuniku juurde. Enne ei tohi mängija platsile minna, kui kohtunik on loa andnud. Vahetusi võib teha üksnes siis, kui mäng on peatatud. Pärast määruste rikkumist võib vahetuse teha ainult see võistkond, kes audist palli sisse viskab. 4 Minutiline vaheaeg - kumbki võistkond võib võtta ühe minutilise vaheaja igal veerandajal ning kaks minutilist vaheaega viimasel veerandajal. Lisaajal võib võtta ühe minutilise vaheaja. Aut - pall on audis, kui:

Kehaline kasvatus
179 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Jalgpall, sprint ja kaugus hüpe

aastal Inglismaa ja Šotimaa. Vanim liiga on 1888. aastal asutatud The Football League, mis oli Inglismaa kõrgliigaks 1992. aastani. (http://et.wikipedia.org/wiki/Jalgpall) Jalgpalli meeskond Ühes võistkonnas mängib väljakul korraga kuni 11 mängijat, kellest üks peab olema väravavaht. Väravavaht tohib ainsana palli käega puutuda, kuid seda vaid oma karistusalal. Mängu juhib väljakukohtunik ja teda abistavad kaks piirikohtunikku ning neljas kohtunik, kes näitab mängu ajal annab mängijatele, numbritablood kasutades, vahetus(t)est teada. Tal on veel teisigi kohustusi, sealhulgas peakohtuniku asendamine, kui viimane ei suuda mängu lõpuni jätkata. Viienda kohtuniku kohustuseks on abikohtuniku (ehk siis kas piirikohtuniku või neljanda kohtuniku) väljavahetamine. Tema reeglina peakohtuniku tööd üle ei võta. Kuues ja seitsmes kohtunik on UEFA-s hetkel eksperimentaalne. Nimelt pannakse need kohtunikud mõlema värava taha, et

Kehaline kasvatus
5 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Mängud loodusõpetuses

7. Arutlege võistluse ja koostöö üle (mida tegite, et rohkem punkte saada?) 8. Mida te õppisite? 9. Kas saite teada midagi uut või kinnitust millelegi, mida te juba varem teadsite? 10. Kas mäng oleks kulgenud teisiti, kui võistlusmomenti poleks üldse välja toodud? 11. Kas mäng oleks kulgenud teisiti, kui võistlusmomenti oleks hoopis rohkem rõhutatud? 12. Milliseid muudatusi oleks võimalik sellesse mängu teha? 13. Kuidas need muudatused oleksid mängu käiku mõjutanud? 14. Kas soovite midagi kokkuvõtteks öelda? Kasutatud allikas: Eha Kaukvere, Miljonimäng, 15. november 2009, aadressil: http://www.box.net/shared/000802ds18 PIME-KURT-TUMM Eesmärk: Teadvustada mängijaile koostöö ja abiosutamise, ühtlasi aga ka ühtsete kommunikatsioonimeetodite kasutamise vajadust puuetega inimeste elus. Varjatud eesmärgiks on

Loodus
69 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Grupitöö Sünnipäevapidu

.." osutub ainulaadseks, saab mängija punkti; võitja on esimene 3 punkti saanud mängija. Kõik mängijad peaksid olema ausad, sest nende väiteid on praktiliselt võimatu tõestada või ümber lükata. Kui miski tundub ilmse liialduse/luiskeloona, on võimalus vastuväideteks. Võib osutuda üllatavalt keeruliseks mõelda välja midagi, mida te teinud pole, kuid kõik teised on... Minutiline jalutuskäik (Mängijaid: suva arv, vaja: stopperit vöi kella) Katke kinni köik toas leiduvad kellad, vötke mängijailt nende käekellad ära jne. Vöistleja ülesanne on kulgeda punktist A punkti B täpselt ühe minutiga (distantsiks piisab täiesti 5 meetrist). Köik alustavad korraga ja peavad olema pidevas liikumises, hoides ühtlast tempot. Köik, kes tabatakse seisatamast, isegi sekundi murdosa vältel, vöi kes jöuavavd löpujoonele liiga vara, arvatakse mängust välja. Kui 60 sekundit saab täis, hüüab mängujuht ,,Stopp!" Kes sellel hetkel on lõppsihile köige lähemal,

Perekonna õpetus
58 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Ragbi

kui ta sunnib ründajat jätkama palju kehvemast asendist kui see, milles too oli enne veategemist, määrab kohtnik nende kasuks karistus-try, mis on väärt 5 punkti. Pärast karistus-try'd võib järgneda ka convert ehk üritada lüüa väravale (2 punkti). Eelis (advantage) Juhul, kui veategemine viib rüseluse või karistuslöögini, lubab eelise reegel puhtalt mänginud meeskonnal mängu jätkata, kas palli valdamise või platsil edasiliikumisega. Kohtunik otsustab, kas anda võistkonnale eelisseis, anda karistuslöök või kuulutada välja rüselus. Varustus Riietus Traditsiooniline ragbi riidekomplekt koosneb kaelusega särgist, lühikestest pükstest, põlvikutest ja ragbiputsadest, mille tallaalused naastud võivad olla nahast plastmassist, kummist või alumiiniumist ning nende maksimaalne pikkus on 18 mm. Paks õlapolsterdus on keelatud. Siiski võib kohtunik lubada pehmet

Kehaline kasvatus
12 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Korvpall

Oluline põhimõte on seotud kohtunike ja mängijate asukohaga. Mängija asukoht on see, kus ta platsil asub või kust ta üles hüppas. Kui pall satub mängija kätte, siis loetakse, et pall puudutas seda kohta väljakul, kus mängija seisis. Seega kui mängija seisis palli saamis hetkel audis, loetakse pall väljaku piiridest väljunuks. Samuti määratakse 2 või 3 punkti vise just selle koha järgi kust vise toimus. Kohtunikku puudutanud pall loetakse puutuvat samuti seda väljakupunkti, kus kohtunik seisab. Seistes ühe jalaga audis või osaliselt piirjoonel ja teisega väljakul loetakse mängija audis olevaks. Kolm punkti teenib mängija viske eest vaid siis, kui tema mõlemad jalad on viskele minnes kolmepunkti joone taga. Niisiis on mängija ja pall asukoha määramise kontekstis omavahel seotud. Pallita mängija võib liikuda piiranguteta igas suunas. Reeglistik ei sea talle piiranguid liikuma hakkamiseks ja lõpetamiseks. Saanud palli

Sport
9 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Korvpall ja selle populaarsus Eestis

(Vt Error: Reference source not found) (Korvpall 2) 2.6 Reeglid Korvpalli reeglites on 50 punkti jaotatud 8 peatüki vahel ning lisaks on tähtedega A...E tähistatud 5 lisa. Punktidel on mitmeid alapunkte ja selgitusi, millest osa on nummerdatud ja osad on nummerdamata. Palli saatus on üks kesksemaid reegleid ning sellel on kaks staatust. Elus pall tähendab, et ta on mängus ja mängukell käib, vabaviske ajal on pall elus ka kella käivitamata, kui ta on vabaviskaja käes. Kui kohtunik vilistab ja mängukell peatatakse, siis on pall surnud. Enne kui surnud pall elusaks muutub peab see läbi käima kohtuniku käest. Palli staatus määratletakse selleks, et oleks selge, millal mängija võib palli käsitseda ja millal mitte. Näiteks reeglite rikkumiseks ei loeta seda, kui mängija surnud palliga platsil liigub seda põrgatamata, küll aga on rikkumine siis kui pall on elus ja mängija liigub sellega põrgatamata. (Korvpall 2) 6

Sport
42 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Jalgpall

Mängu juhib väljakukohtunik ja teda abistavad kaks piirikohtunikku ning neljas kohtunik, kes näitab mängu ajal annab mängijatele, numbritablood kasutades, vahetus(t)est teada. Tal on veel teisigi kohustusi, sealhulgas peakohtuniku asendamine, kui viimane ei suuda mängu lõpuni jätkata. Viienda kohtuniku kohustuseks on abikohtuniku (ehk siis kas piirikohtuniku või neljanda kohtuniku) väljavahetamine. Tema reeglina peakohtunikku tööd üle ei võta. Kuues ja seitsmes kohtunik on UEFA-s hetkel eksperimentaalne. Nimelt pannakse need kohtunikud mõlema värava taha, et paremini värava ees toimuvat näha ning kontrollida. Samas äärmisel juhul (nagu nt. FIFA MM 2010 Finaalis) on kuues ja isegi seitsmes kohtunik asekohtunik. Mänguväljak peab olema muru- või kunstkattega ristkülik, kusjuures väljaku külgjoon peab olema pikem kui väravajoon. Ettenähtud pikkus on 90­120 meetrit, laius 45­90, rahvusvahelistes mängudes vastavalt 100­110 ja 64­75 meetrit.

Kehaline kasvatus
43 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Pokker

REEGLID Kui otsid Texas Holdemi reegleid, siis oled just õiges kohas. Texas Holdem Pokker kujutab endast mängu ühiskaartidega, kus mängijate arv on üldjuhul vahemikus 2 kuni 10. Texas Holdem Pokkeris võitmiseks on sul tarvis moodustada parim võimalik 5 kaardist koosnev kombinatsioon (vaata Käte paremusjärjestuse ülevaadet). Mängija, kes jagab kõigile mängijatele kaarte, on diiler ning selle staatuse saab alguses mängija, kes tõmbab kaardipakist kõige suurema kaardi (enne mängu algust). Kaks mängijat diilerist vasakul panevad mängu vastavalt väikese ja suure pimepanuse (näiteks 1 senti ja 2 senti). Selle eesmärk on luua alati olukord, kus on millelegi mängida ning mängijad ei ootaks ainult hetke, mil neile jagatakse kätte kaks ässa (parim stardikäsi Texas Holdemis). Kui väike ja suur pimepanus on postitatud, alustab diiler kaartide jagamist päripäeva kuni iga mängija on kinniselt saanud 2 kaarti. Nüüd algab esimene Texas

Pokker
10 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Jalgpall

kaks 45-minutilist poolaega, vaheaeg ei tohi kesta üle 15 minuti. Peakohtunik peab arvestust peatatud mänguaja kohta (vigastustest tingitud pausid, vahetused jne) ja võib normaalaja lõpus mänguminuteid lisada. · Kui tähtsate võistluste (nt. maailmameistrivõistluste) medalimängus jääb seis normaalaja lõppedes viiki, mängitakse kaks 15-minutilist lisaaega. Kui ka pärast seda püsib viik, lüüakse penalteid. Kui ka pärast viit penaltivooru on seis ikka viigis, jätkatakse teiste mängjatega 11m karistuslööke, kuni üks meeskond võidab. Kohtunikud: · Mängu juhib väljakukohtunik (peakohtunik). Teda abistavad kaks piirikohtunikku, kes jälgivad mängijate suluseisu ning neljas kohtunik, kes annab mängu ajal mängijatele, numbritablood kasutades, vahetusest/vahetustest teada. Tal on veel teisigi kohustusi,

Jalgpall
47 allalaadimist
thumbnail
9
rtf

Kergejõustiku, ujumise, korvpalli ja võrkpalli kontrolltöö

Sinu vastus oli: 1 7.Mitu geimi peab võitma, et saavutada mängu võit? Sinu vastus oli: 3 8.Mitu vahetust võib teha ühes mängus? Sinu vastus oli: Igas geimis võib võistkond teha kuni kuus vahetust. Korraga võib vahetada nii ühte kui ka mitut mängijat. 9.Kas 12 mängijat saab korraga viibida väljakul? Sinu vastus oli: Saab, kui 6 mängijat on ühest võistkonnast ja 6 teisest. 10.Mitu kohtuniku juhivad mängu? Nimeta. Sinu vastus oli: esimene kohtunik, teine kohtunik, kohtunik-sekretär ja 4 piirikohtunikku 11. Kas piiri peal olevat palli loetakse "sees" või "väljas" palliks? Sinu vastus oli: Sees 12. Kes on "libero"? Sinu vastus oli: Kaitsemängija. Libero tohib mängida vaid tagaliinil, ta ei või teha ründelööke, pallida, sulustada ega olla kapten. Libero riietus erineb võistkonnakaaslaste riietusest. 13.Mitu korda võib "libero" mängu jooksul servida? Sinu vastus oli: 0 14. Kas mängija võib juustega võrku puutuda? Sinu vastus oli: Ei 15

Kehaline kasvatus
145 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Uurimustöö Kriket

Sõltuvalt parimatest oskustest võidakse mängijat lugeda kas batsmaniks ( lööjaks) või bowleriks (pallijaks). Balansseeritud meeskonnas on tavaliselt 5-6 lööjat ja 4-5 pallijat. Mängijat, kes on silmapaistev mõlemas rollis nimetatakse universaal-mängijaks. Söötjate meeskonnast võtab üks mängija sisse väravavahi koha, mis on kõrgelt spetsialiseeritud pallipüüdja positsioon.(1) Kohtumist juhivad kaks-väljaku kohtunikku. Üks kohtunik seisab sööstja poolse värava taga ja juhendab enamike otsuste tegemist. Teine väljaku-kohtunik seisab aktiivselt lööjast vasakul käel (square leg). See punkt annab kohtunikule parema ülevaate lööjast ning nii on tal lihtsam aidata teha lööjaga seotud otsuseid. Mõningates profikohtumistes võidakse arvamust küsida ka ''kolmandalt'' väljaspool väljakut asuvalt kohtunikult (off-field umpire), kes kasutab videosalvestusi. Rahvusvahelistes kohtumistes kindlustab see kohtunik mängu

Sport
7 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Võrkpall

Diskvalifitseeritud mängija peab lahkuma võistluste kontrollalalt ega tohi naasta sinna kuni mängu lõpuni. Geimi võidab võistkond, kes esimesena kogub 25 punkti, nii et vahe on vähemalt kahepunktiline. Kui tulemuseks on viigiseis 24:24, jätkatakse mängu kuni mainitud vaheni. Kui geimide seis on 2:2, siis mängitakse viies geim 15 punktini, aga ikka peab vahe olema kaks punkti. Kogu kohtumise võidab võistkond, kes on parem kolmes geimis. Enne kohtumist loosib esimene kohtunik, kumb võistkond saab palliõiguse või soovi korral väljakupoole. Rahvusvahelised reeglid ei luba võrkpalli mängida, kui temperatuur on alla +10 kraadi. Rannavõrkpall Rannavõrkpall ehk rannavolle on sportlik pallimäng kahe võistkonna vahel. Rannavõrkpall sarnaneb üldiselt saalivõrkpalliga. Kolm põhilist erinevust nende mängude vahel on järgmised: rannavõrkpalli mängitakse liival, mitte kõval kattel, võistkonna suurus on 2, mitte 6

Sportmängud (pallimängud)
30 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Jalgpall

 varumängija läheb väljakule alles pärast asendatava mängija väljakult lahkumist ja pärast kohtuniku märguannet  varumängija siseneb väljakule keskjoonelt ajal, mil mäng on peatatud  vahetus on sooritatud, kui varumängija on tulnud väljakule  sellest hetkest loetakse varumängija mängijaks ja asendatu lakkab olemast mängija  väljavahetatud mängija edaspidi mängust enam osa ei võta  loa vahetuse sooritamiseks annab kohtunik Väravavahi vahetamine: Väravavahti võib vahetada ükskõik milline väljakul viibiv mängija, kui:  kohtunikule antakse kavatsetavast vahetusest teada  vahetus toimub, kui mäng on peatatud Rikkumised / Karistused: Kui mängija vahetab koha väravavahiga ilma, et sellele eelneks kohtuniku luba: mäng jätkub, vastavad mängijad saavad hoiatuse kohe, kui pall on mängust väljas – näidatakse kollast kaarti.

Sport
16 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun