Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"raudteest" - 34 õppematerjali

thumbnail
1
docx

Lühijutt raudteest

Lelle - Pärnu raudtee Mees läks Pärnus Papiniidu jaamas rongile. Oli nädalavahetuse lõpp. Ta tahtis Pärnust Tallinna rongiga tulla, sest bussid olid välja müüdud ja ta polnud ammu rongiga sõitnud. Ta läks rahulikult 15 min varem rongi peale, et endale hea koht saada. Ta leidis privaatse ja sooja koha keskmises vagunis. Tema juurde tuli piletimüüja. Ta ostis piletimüüjalt sularahas pileti Tallinnasse. Ta imestus, sest pilet oli odavam kui bussipilet. Ta mõtles rahulikult möödunud nädalavahetusele. Ilm oli olnud soe ja ilus. Ta jäi tukkuma. Kui ta ärkas tundis ta kaelal midagi teravat. Ta avas silmad ja nägi piletimüüjat, kes teda noaga ähvardas. Mees ütles:"Mis see nüüd olgu?". Piletimüüja käskis mehel kogu oma varandus heaga ära anda. Mees ähvardas appi karjuda, kuid piletimüüja ütles: "Pole mõtet karjuda kedagi pole rongis peale minu ja rongijuhi. Inimesed ei sõida enam selle rongiga, kõik on otsustand kallima ja kulukama bussitranspor...

Politoloogia → Politoloogia
13 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Minu kodukoha riskid

Minu kodukoha riskid... Kõikides Eesti piirkondades on omad ohud, kuid kas me ka teame kui ohurikkad nad on. Minu kodukohas, Tapal, on palju riskantseid asju mis panevad meie kõigi elud kaalule. Kas meil kõigil on sellest ikka aimu? Kas me saame kindlalt väita, et terve Tapa elanikkond teab, et nad on nagu püssirohutünni otsas? Minu kodukohas on palju saastavaid asju näiteks nagu raudtee. Me elame nagu vaksalis, kõik rongid mis sõidavad iga päev Tapalt läbi saastavad meie õhku, mida kõik tapakad sisse hingavad. Kõik see mida me sisse ahmime läheb meie organismi ja rikub kõigi tervist. Peale selle, see terastee mis tervet meie linna ümbritseb, veab läbi linnamüüride igast saasteid nagu näiteks bensiin, diisel ja muid kütuseid. Kas te kunagi olete mõelnud, mis siis juhtub kui meie kallis raudrööbastik teeb avarii? Siis on terve meie kiviküla saasteid täis, keegi ei saa enam puhast õhku hingata ja mis juhtuks meie o...

Eesti keel → Eesti keel
37 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Raudtee standardid

rööpme laius on 89 mm. Kitsarööpmelise raudtee eeliseks on väiksemad rajamise, kasutamise ja hooldamise kulud. Seetõttu kasutatakse kitsarööpmelist raudteed palju metsades, kaevandustes, istandustes, tööstuses ja sõjaväes, kui liiklus on nii hõre, et standardrööpmelise raudtee rajamine pole õigustatud. Sel põhjusel kasutatakse neid Austraalia ja LAV hõredalt asustatud piirkondades. Maailma esimene kirjalik teade kitsarööpmelisest raudteest ja raudteest üldse pärineb 1556. aastast, kus seda kasutati Tsehhi kaevandustes. Sealne rööpmelaius oli umbes 60 cm. Vagonette lükkasid kaevurid käsitsi. Raudteed levisid kiiresti Lääne-Euroopasse. 16. sajandil kasutatigi raudteid üksnes maa all, 17. sajandil pikendati neid maa peale, harilikult kanali või mõne teise veekoguni. Sealjuures kasutati sama rööpmelaiust kui maa all. Kitsarööpmeline raudtee Eestis Eestis ehitati esimene kitsarööpmeline raudtee Kunda tsemenditehasesse 1886

Tehnoloogia → Tehniline dokumentatsioon
9 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Kassinurme hiis

tulemusena · Loodulikud liikumisrajad - suvelmatkamiseks, talvel suusatamiseks · Patjala kõrgendik ­ selge ilmaga näha kuni Tartu telemastini (115 m) Looduslikud väärtused · Taimeliigid ­ ojamõõl, salu ­ siumari, käopakk, ussilakk Karjääri laiendamine Karjääri laiendamine · Kassinurme hiiest veidi ida poole jääb liivakarjäär · Teedeehituse tarbeks rohkem liiva ­ uus viadukt Piibe maanteel ülesõiduks Kaarepere raudteest · Karjäär hävitab taimeliike, loomade elupaiga · Lahendus ­ veidi kaugemal asub muidki liivakarjääre Laudad Laudad · Põllumajandusettevõte AS Perevara soovis rajada lähestikku kaks lauta ­ probleem võib tekkida siis, kui saastevesi (virts) võib saastada põhjavee, rikkudes Kassinurme muistse allika põhjavee. · Lahendus ­ ehitada ümber vanad laudad Aardekütid Aardekütid · Ajaloolises piirkonnas on läbi käinud

Geograafia → Geograafia
2 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Kodukoha riskianalüüs

Puudub vanurite päevakeskus, probleemiks on ka sotsiaalasutuste koondumine kesklinnas. Narvas on 5 gümnaasiumit, 6 keskkooli, 2 põhikooli (kokku 1999/2000 õppeaastal 10 633 õpilast). Lisaks on linnas neli kutsekeskkooli. Alates 1999.a tegutseb TÜ Narva kolledz (vene koolide klassiõpetaja, vene keele ja kirjanduse õpetaja, inglise keele õpetaja). Tootmismaid on hetkel Narva linnas 640 hektarit. Tootmismaad paiknevad eelkõige raudteest lõuna poole jäävates linnaosades, hõlmates ulatuslikke territooriume Joala ja Elektrijaama teede ning linna läänepiiri ja Elektrijaama tee vahelistes alades. Väiksemate maa-aladena esineb tootmismaad ka raudteest põhja pool, eelkõige Kadastiku ja Peetri eeslinna linnaosades. Siivertsi linnaosa jääb tootmimaana heitveepuhasti territoorium. Üle viiendiku kogu linna territooriumist (21,9%) moodustab Balti Soojuselektrijaama maa-ala koos tuhaväljade ja

Meditsiin → Riski- ja ohuõpetus
268 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Eesti raudteevõrgu kujunemine

rongiliin. Alaline liiklus eespool mainitud linnade vahel avati lõplikult 1901. aastal. 2.3 Valga-Mõniste Valga- Mõniste liini ehk ,,Liivi raudtee" ehitamist alustati 1898.aastal, alaline liiklus algas 1903.a. Tsaari Venemaa ajal kulges 17 km pikkune lõik Valga ja Koikküla jaamade vahel läbi praeguse Läti territooriumi. 1923.a. ehitati Valgast Koikkülani uus haru, vältimaks kulukat sõitmist läbi Läti Vabariigi. Eesti territooriumil asus raudteest 47 km, 39-ndal kilomeetril asuv Mõniste jaam oli Eesti lõigu viimane, edasi kulges raudtee Lätis läbi Ape ja Aluksne jaamade Gulbene linnani. 2.4 Keila-Haapsalu Keilast kujunes algusest peale oluline vahejaam Haapsalu kuurorti sõitjatele. Keila jaama tagant algas kohalike elanike leivaallikas - suvitajate sõidutamine hobuveokitega Haapsallu. Aurikuühenduse kõrval oli see ainsaks viisiks, kuidas supelsaksad "Venemaa esimesse põhjakuurorti" pääsesid

Majandus → Maailma majandus ja...
18 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Riikide sisepoliitiline ja majanduslik areng 20. sajandi alguses

Üleilmastumise seisukohast väärivad erilist tähelepanu kaks Euroopast lähtuvat raudteeliini. Üks neist on Berliin­Bagdadi raudtee, mis ühendas Berliini Pärsia lahega, ning kavandati nii poliitilistel kui majanduslikel kaalutlustel. Teine väga tähtis raudtee oli Trans-Siberi liin Tseljabinskist Vladivostokini. 1905. aastal ühendati see juba varem rajatud raudteedega ning seoti Balti meri Vaikse ookeaniga, mis tegi kõnealusest raudteest maailma pikima katkematu raudtee. Ma arvan, et raudtee võimaldas hõivata uusi alasid majanduslikult ning ühtlustada turgu. Lisaks suurendas lihtne transpordivõimalus võimalust käia kodust kaugemal tööl ning täiustas kaupade ja inimeste liikumist üleüldiselt. Aladel, kuhu raudtee rajati, kujunes turg, mis oli palju mitmekesisem kui eelnevatel sajanditel. Kui varem oli maailma majanduse esikohal olnud Inglismaa siis nüüd jäi ta oma iganenud tehnikaga tahaplaanile

Ajalugu → Ajalugu
57 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Friedrich Reinhold Kreutzwald - „Kodutohter“ ja „Maailm ja mõnda mis seal sees leida on“

Koguteose "Maailm ja mõnda, mis seal sees leida on. Tullosaks ja öppetlikuks aeawiteks Ma- rahwale" koostab Kreutzwald H. Laakmanni algatusel, kes kavatseb saksa populaarse pildiajakirja "Pfennig-Magazin" eeskujul välja anda samalaadset eestikeelset ajakirja. Kavatsused ei teostu täies ulatuses, väljaanne ilmub viies vihikus. Lugejale pakutakse teadmisi maailmaruumist, loodusest, välismaa elanikest ja loomadest, ajaloolistest sündmustest ja mälestusmärkidest, raudteest, elektrist, trükikunstist ja teistest kaasaegsetest tehnikasaavutustest, aga ka praktilisi õpetusi tervishoiu ja majanduse alalt. Sisukas ja rikkalikult illustreeritud väljaanne on eesti lugeja laual täiesti uudne lugemisvara. Huvi selle vastu on suur, levik ulatuslik. "Maailm ja mõnda" esimesest vihikust ilmub teine trükk juba 1855, teisest ja kolmandast vihikust vastavalt 1867 ja 1869. Väljaanne tõlgitakse ka läti keelde, ilmub 1852­1860, esimesest vihikust ka teine trükk 1856

Eesti keel → Eesti keel
13 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Eesti Raudtee saaga

dividendidena 2005. a majandusaasta kasumist kasumiosa summas 227 272 500 krooni (2005. a kasum kokku oli 347 973 125), millest sellel hetkel veel 66% Eesti Raudtee aktsiate omanik Baltic Rail Services OÜ sai 150 miljonit krooni. Ülejäänud 77 272 500 tulnuks välja maksta riigile kui 34% Eesti Raudtee aktsiate omanikule. Majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar otsustas Eesti Raudtee üldkoosolekul jätta võtmata dividendid Eesti Raudteest. Riik on huvitatud eeskätt investeeringutest ettevõtte arengusse ja infrastruktuuri. ÄP Mariliis Pinn 17.01.2007 Eesti Raudtee endine omanik Edward Burkhardt ütles Eesti Televisiooni saates, et Reformierakond küsis raudtee omanikelt miljon eurot vastutasuks pakkudes toetust raudtee riigistamisele, kirjutab ETV24. Reformierakonna aseesimees Meelis Atonen ütles ETV24-le, et tema arvates on tegu laimuga ning isiklikult pole ta ei Burkhardti ega Eesti Raudtee endise suuromaniku Baltic Rail

Majandus → Majandus
15 allalaadimist
thumbnail
17
pdf

ÄRILOGISTIKA KODUTÖÖ NR 4 - RAIL BALTICU ARENGUTEE NING MAJANDUSLIK KASU

on kavas aga rajada kümneid ökodukte ja sadu muid läbipääse, kinnitab Rail Balticu keskkonnamõju hindaja Heikki Kalle." (Äripäev, 2018). Paljud uuringud ja uudised mainivad, et inimesed on mures sellepärast, et Rail Balticu rajamine avaldaks Eesti keskkonnale kahjulikku mõju. Esmalt müraküsimusest. Raudtee ei ole kindlasti mürarikkam kui maantee ja Euroopa laiusega raudtee jääb kindlasti vaiksemaks ka olemasolevast raudteest, kuna veerem on väiksem ja kergem, mainib Heiki Kalle. Samuti seisneb raudtee müra erinevus ka selle episoodilises olemuses. Kui tööpäeval tekitab maantee enam vähem pidevat müra, siis raudtee puhul valitseb kahe rongi möödumise vahepealsel ajal vaikus. Praegu on projekt arvestanud 32 rongi möödumisega ööpäevas. Inimeste ja metsloomade liikumine või möödapääsemine raudteest on väga oluline. Selleks on praegusele

Logistika → Baaslogistika
25 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Türi linn

Türi ­ Lelle vahel. Nüüd oli vaja teenindada vaid läbisõitvaid ronge. Varem oli rongibrigaade palju, nüüd vähe. Tee muutus laiemaks, sõidukiirus suuremaks, jäid ära tülikad ümberlaadimised. Varem kaalusid vagunid 17 ­ 20 tonni, nüüd 60, 70 ja kuni 100 tonni. Oli jäänud ainult kohalik töö.» Seda teeb 30 töötajat. Edelaraudtee Eesti raudteede olukorra parandamiseks eraldati 1996. aasta 3. juunil Eesti Raudteest Edelaraudtee AS, mille aktsiad kuulusid riigile. Uue raudtee ülesandeks jäi riigisisene rongiliiklus ja kaubavedu Tallinn­Pärnu­Mõisaküla ning Lelle­Viljandi vahel. Edelaraudtee eesmärgiks sai korrastada teetrasse, jaamahooneid, tuua liinidele mugavaid ronge, võimalusel roobasbusse. Mõisaküla kaudu loodeti luua ühendus Riiaga. Räägiti väikese raudteetehase asutamisest Türile. 1997. aastal toodi Türi halvas seisus bussijaam üle raudteejaama. Jaama taha rajati parkla ja

Ajalugu → Ajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Kinnistu tutvustus

 „Transpordimaa – liiklemiseks ja transpordiks kasutatav maa koos ohutuse tagamiseks ja selle maa korrashoiuks vajalike ehitiste aluse ning neid ehitisi teenindava maaga, sh: teemaa, äriotstarbeta, avalikult kasutatavate parkimisehitiste, sh, parklate maa, raudteemaa, lennuliiklusmaa, navigatsiooniseadmete maa, köistee, trammitee ja nendega ehitus- või toimimisviisi poolest sarnane tee või muu raudteest erineva ehitusega rööbastee alune maa“.  „Jäätmehoidla maa – tootmis- ja olmejäätmete ladestamisehitiste (prügila) ning reovee puhastusrajatiste alune ja neid teenindav maa“.  „Riigikaitsemaa - riigikaitse, piirivalve ja päästeteenistuse otstarbel kasutatav maa, sh: piiriületus- ja tollipunkti-, riigikaitse-, kinnipidamiskoha-, päästeteenistuse- ning korrakaitse-ehitiste maa, sisekaitse- või kaitseväerajatiste maa, polügooni ja

Haldus → Kinnisvara korrashoid
38 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Mustad ja värvilised metallid

betoonis ja roiskuvates orgaanilistes ainetes. Vibratsioonidele vastupidavus väike, mureneb. Eristatakse suur - r = 0,2 W × mm²/m. Kasutatakse elektrotehnikas: - kaablite kaitsekestas niiskustõrjeks; - happeakumulaatorite plaatide koostises; - sulavkaitsmete sulavribade valmistamiseks; - joodiste sulamite koostises. Plii absorbeerib röntgenkiiri - kaitseekraanid. TÄHELEPANU! 1. Vibratsioonikindlus väike - kaablid paigaldada sildadest, estakaadidest, teedest, eriti raudteest eemale (asendada Al kestaga kaablitega). 2. Plii aurud ja ühendid on väga mürgised. · ruumide ventilatsioon - vajalik. · organismi võivad sattuda ka naha kaudu - kaitsekindad. Masinaehituses pronkside, antifriksioon-sulamite ja babediidide koostises. Tsink (Zn) valge, sepistatav, valatav ja kergesti valtsitav valge metall. Tihedus - 7,1 kg/cm³. Sulamistemperatuur - +420°C. Eritakistus - r = 0,059 W × mm²/m. Tsink 200° ¸ 300°C juures muutub rabedaks. Üle 300°C intensiivistub

Materjaliteadus → Materjaliõpetus
40 allalaadimist
thumbnail
58
docx

Kadrina valla mullastiku tingimused

Mullas leidus vihmausse, tigusi, ämblike, sajajalgseid aga oli näha ka metssea kahjustusi. Kaeve mullastik oli kuiv, ning gleitunnused puudusid, seega oli tegemist parasniiske mullaga. Kivisus selle kaeve juures puudus. Joonis 2. Metsa sügavkaeve. Must rist – sügavkaeve asukoht, Punane joon - teekond 6 4.3 Põllumaa kaeve. Kolmas sügavkaeve, mis oli põllumaa peal, tehti Hulja alevikus, raudtee ülesõidust 500m ida suunas ning raudteest 75m põhja suunas põllu poole. Umbes 750m raadiuses asub Aru Põllumanajduse OÜ kuivati kompleks, mis on ühtlasi ka selle põllu harija. Kuna tegemist on haritava põllumaaga, siis sellel hetkel kasvas seal varajane oder ning umbrohtu polnud ümberringi märgata. Loomastiku poolest oli aga väga palju vihmaussikäike ja vihmausse. Paraku olid enamus vihmaussid kerasse tõmbunud, et oodata paremaid tingimusi. Siit võis järeldada, et muld on liialt tihestunud

Põllumajandus → Põllumajandus
19 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Innovaatilised võimalused vähendada ummikuid

oma tööd, selleks et tagada kõige effektiivsemat liiklustihedust. Uuringud näitavad, et meetod tegelikult töötab. Näiteks, pärast süsteemi rakendumist Texases kohalikud elanikud märkasid, et hilinemised liiklusummikute tõttu vähenesid 22% võrra. Üha rohkem linnasid kavatsevad proovida selle süsteemi juba lähedasel tulevikul. 1.3.3 Monorelss Monorelss on üks rööbastransportide liigist. Erinevus tavalisest raudteest on selles, et on olemas ainult üks rööbas (mitte kaks). Tegelikult nimetatakse monorelssiks ka iga transpordivorm, mis kasutab estakaadit. Esimene monorelss ilmus 1820 aastal Venemaal, aga esimene kehtiv monorelss oli ehitatud 1824 aastal Suurbritannias ning seda kasutati ainult veose teisaldamiseks. Esimene reisimonorelss oli avatud 1825 aastal ka Suurbritannias. Peamine monorelssi eelis on muidugi selles, et see aitab vähendada (nagu tavaline metroo)

Logistika → Ärilogistika
14 allalaadimist
thumbnail
9
docx

ESIMESED SAMMUD ISESEISVUMISE TEEL

Kaotusest demoraliseeritud Loodearmee juhitamatus ja tema taganemine eesti vägede selja taha sundisid vabariigi valitsust võtma vastu otsust nende desarmeerimiseks. Enamus vene valgetest relvitustati ning interneeriti. Seega jäid Narvat kaitsmise põhiraskus Eesti vägedele.Vaid vähesed võitlusvõimelised vene valgete üksused jäid rindele eestlaste kõrvale. Loodearmee riismeid jälitav Punaarmee jõudis 16. novembriks Luuga jõe üldjooneni, kus puhkesid terve rinde ulatuses raudteest mereni ägedad lahingud. Tänu eeskujulikult ettevalmistatud kaitsepositsioonidele ja eelnevalt sisselastud suurtükkide ja kuulipildujate laskesesektoritele toimis meie kaitsetegevus esialgu edukalt, kuid vahetpidamatu lahingutegevus ülekaaluka vastasega ning krõbe pakane mõjusid meestesse kurnavalt. Sellega seoses k&aul;rises rinne mitmest kohast ja eesti väed olid sunnitud oma esialgsetelt positsioonidelt taanduma. Pealetungiv vastase 7. armee sunniti peatuma Annenskaja -

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Jamaica majandusgeograafiline ülevaade.

Jamaica teedevõrk koosneb üle 21000 kilomeetrist teedest millest 15000 kilomeetrit on sillutatud teid. Jamaica valitsus on alates 1990ndate aastate lõpust ning koostöös erainvestorite alustanud infrastruktuuri arendamise projekte, ning üks nendest hõlmab ka seda, et Jamaica saaks kiirteed.Selle projekti raames on alles ehitatud 33 kilomeetrit kiirteed. Raudte e d: Raudeed kahjuks ei leia enam niipalju kasutust nagu nad vanasti leidsid. Nüüdseks on olemasolevast 272 kilomeetrist raudteest alles jäänud ainult 57 kilomeetrit raudteed. Lennuliiklus: Jamaical on 2 lennujaama. Oma korraliku tehnika ja korralikude lennuradadega on Jamaical isegi võimalik maanduda suuremate lennukitega. 1 Jamaica lennujaamadest asub Kingstonis, ning teine nendest asub Montego Bayl. Mõlemand nendest jaamadest on koduks Jamaica oma lennufirmale Air Jamaica. Energiamajandus Jamaica sõltub nafta impordist, et rahuldada oma rahvuse energia vajadust. Paljud

Geograafia → Geograafia
33 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Tallinn turistidele

Seaduseelnõu kohaselt piiritleti Tallinna vanalinna kaitsevöönd, mis piirneb Tallinna lahega, Ranna teega (Tallinna piirist alates), Merivälja teega, Pirita teega, Narva maanteega kuni lõikumiseni Rävala puiestee pikendusega, Rävala puiestee ja selle pikendusega Suur-Ameerika tänavani, Suur-Ameerika tänavaga, Endla tänavaga lõikumiseni raudteega, raudteega kuni lõikumiseni Volta tänava pikendusega, Volta tänavaga koos pikendusega raudteest, Tööstuse tänavaga kuni Kalamaja kalmistu loodepiirini, Kalamaja kalmistu loodepiiriga ja selle pikendusega Tallinna laheni. Sektoritena liituvad kaitsevööndiga: sektor Laululava ülemiste väravate juurest kiirtega Paksule Margareetale ja Kaarli kirikule, sektor vaateplatvormilt Nõmmel Ehitajate tee ja suusasilla ristumisest lõunas kiirtega Kaarli kirikule ja Toompea klindi edelanõlvale, sektor Kopli lahe lääneranniku sopist Rocca-al-Mare

Turism → Eestimaa tundmine
9 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Eesti ühiskonnageograafia

Rapla (5700 elanikku) on praegu isegi omaette maakonnalinn rea niisugusele iseloomulike väikeettevõtetega (piimatööstus, Sadolini värvivabrik), kuigi ka siit käiakse palju Tallinnas tööl. Tallinna linnastusse kuulub ka juba Lääne-Virumaal asuv suvitusalev Võsu, mille klientidest valdava osa moodustavad tallinlased. Regioonis on veel kaks nimetamisväärset asulat, mis on Tallinnast kaugel, sellega halvasti ühendatud ega kuulu Tallinna linnastusse. Raudteest eemal, mere ääres asub Loksa, mis kaotas samuti hulga elanikke seoses Vene sõjaväe lahkumisega. Loksal asub laevatehas-alltöövõtja, mis kuulub Taani kapitalile, kasutab aga ka endisi Vene sõjaväe remonditöökodasid. Taanlased aga kavatsevad selle maha müüa, ja kui ostjat ei leidu, võib Loksa tulevik tumedaks kujuneda. Metsade keskel asuva Järvakandi (1500 elanikku) tekitas üksainus tööstusettevõte, mis töötles tarbepuitu

Loodus → Keskkond
22 allalaadimist
thumbnail
40
pdf

Muutused Valga linnas pärast Eesti-Läti piiri määramist

vaid muutis täielikult olukorda ka raudteeliikluses. Vene tsaaririigi ajal välja kujundatud raudteeühendus ei klappinud kuidagi uue olukorra vajadustega. Pärast Eesti­Läti riigipiiri paikapanemist jäi 34 km Liivimaa juurdeveoraudteest (Koikkülast Mõnisteni) Eesti aladele, kuid Koikküla­Valga lõik kulges läbi Läti territooriumi ja Lätile jäänud Luke jaama. Valga­Mõisaküla kitsarööpmelisest raudteest jäi Läti territooriumile lausa 90%. Kuna suhted kahe naaberriigi vahel olid piiritüli tõttu kehvapoolsed, ei suudetud esialgu nende raudteelõikude ühises kasutamises kokku leppida. Lätlaste lepitamiseks loovutati neile kaks Vabadussõjast eestlaste kätte jäänud auruvedurit, küll jäid aga mitmed muud olulised vaidlusküsimused tuleviku lahendada.78 Eesti ja Läti esimene raudteekonventsioon sõlmiti 1921

Ajalugu → Ajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Kinnisvaraturundus kordamisküsimused

4) veekogude maa (006; V) ­ loodusliku või tehisveekogu või selle osa alune maa; 5) transpordimaa (007; L) ­ liiklemiseks ja transpordiks kasutatav maa koos ohutuse tagamiseks ja selle maa korrashoiuks vajalike ehitiste aluse ning neid ehitisi teenindava maaga, sh: teemaa; äriotstarbeta, avalikult kasutatavate parkimisehitiste, sh parklate maa; raudteemaa; lennuliiklusmaa; navigatsiooniseadmete maa; köistee, trammitee ja nendega ehitus- või toimimisviisi poolest sarnane tee või muu raudteest erineva ehitusega rööbastee alune maa; 6) jäätmehoidla maa (008; J) ­ tootmis- ja olmejäätmete ladestamisehitiste (prügila) ning reovee puhastusrajatiste alune ja neid teenindav maa; 7) riigikaitsemaa (009; R) ­ riigikaitse, piirivalve ja päästeteenistuse otstarbel kasutatav maa, sh: piiriületus- ja tollipunkti-, riigikaitse-, kinnipidamiskoha-, päästeteenistuse- ning korrakaitse-ehitiste maa; sisekaitse- või kaitseväerajatiste maa; harjutusväljaku maa;

Majandus → Turundus
3 allalaadimist
thumbnail
34
doc

Kinnisvaraturunduse kordamisküsimused - õiguse osa

4) veekogude maa (006; V) – loodusliku või tehisveekogu või selle osa alune maa; 5) transpordimaa (007; L) – liiklemiseks ja transpordiks kasutatav maa koos ohutuse tagamiseks ja selle maa korrashoiuks vajalike ehitiste aluse ning neid ehitisi teenindava maaga, sh: teemaa; äriotstarbeta, avalikult kasutatavate parkimisehitiste, sh parklate maa; raudteemaa; lennuliiklusmaa; navigatsiooniseadmete maa; köistee, trammitee ja nendega ehitus- või toimimisviisi poolest sarnane tee või muu raudteest erineva ehitusega rööbastee alune maa; 6) jäätmehoidla maa (008; J) – tootmis- ja olmejäätmete ladestamisehitiste (prügila) ning reovee puhastusrajatiste alune ja neid teenindav maa; 7) riigikaitsemaa (009; R) – riigikaitse, piirivalve ja päästeteenistuse otstarbel kasutatav maa, sh: piiriületus- ja tollipunkti-, riigikaitse-, kinnipidamiskoha-, päästeteenistuse- ning korrakaitse-ehitiste maa; sisekaitse- või kaitseväerajatiste maa; harjutusväljaku maa;

Majandus → Kinnisvara hindamine
10 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Taasiseseisvunud Eesti presidendi

rahvusvaheliste ülesannete täitmiseks. Lk 5 Pärast neljanädalast ootamist Kremli plaanid ilmselt muutusid ja Meri pere küüditati uuesti itta. Isa jäi Lubjankasse. Sedakorda oli ema ja laste sihtkoht Malaja Subotihha nimeline küla, mis asus Kirovi lähedal. Ent pere ei jäänud sinna kauaks ,sest toiduainete poolest olid kohalikud olud viletsad. Alice Meril soovitati otsida selline koht, kus süüa tahtjaid on vähem. Perekond võttis suuna sisealadele, kaugemale maanteedest ja eriti raudteest. Uus elukoht leiti Jaranskist, mis oli raudteest umbes 200' kilomeetri kaugusel. Teekond Jaranskisse oli äärmiselt vaevaline, sest paukuvas pakases rännati enamasti jalgsi. Alice ja lapsed jõudsid kohale, kuid ees ootasid tõelised piinanädalad. Lennart ja Alice haigestusid tüüfusesse ning Hindrek jäi üksi. Ema pääses haiglast enne vanemat poega ja tõi noorema tagasi perest, kus too oli hoida olnud. 1943. aasta kevadel pääses nõrgaks jäänud Lennartki

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
16 allalaadimist
thumbnail
13
odt

20. sajandi algus kuni esimene maailmasõda

Trass, kust raudtee midi kulgema, anti kasutada. Lisaks sai Saksamaa soodsatel tingimustel rendile kaevandusi varade kaevandamiseks, et valmistada rööpaid. Lähis-Idat pidasid enda mõjusfääri kuuluvaks veel Venemaa ja Inglismaa. Konflikt Venemaaga lahenes, sest Vene keiser ja Saksa keiser olid sugulased. Inglismaa sai osa raudtee ehitamisest ja tekkis segakompanii, kus mõlemal riigil oli oma osa. Raudteed ehitati 1903 ­ 1918. I maailmasõja lõpuks oli valmis 2/3 raudteest. Pärast maailmasõda võtsid kompanii üle inglased ja prantslased, sest Saksamaa kaotas I maailmasõja. Rong, mis seal liikus, oli idaekspress. Saksamaal ei olnud kuigi palju kolooniaid. Olid Saksa Edela-Aafrika, Saksa Ida-Aafrika, Togo, Kamerun, osa Uus-Guinead. Saksa Ida-Aafrika on tänapäeval Tansaania ja Saksa Edela-Aafrika on praegu Namiibia. Kolooniatesse asus ümber ka saksa koloniste, kes rajasid sinna oma farmid. Saksa koloniaalpoliitikat peeti julmaks

Ajalugu → Ajalugu
84 allalaadimist
thumbnail
34
pdf

ArcGIS juhendmaterjal EESTI KEELES

andmebaasipäring, kus kasutatakse SQL`i (struktureeritud päringu keel), nt. vali Tallinna linnas objekt, mille aadress on "Kotka 10" või siis nt. leia kõik Eestimaa linnad, kus elanike arv on suurem kui 10 000. Ruumiliste asukohapäringute (selection by location) tegemisel kaardil määratletakse selles osalevad kihid ning kirjeldatakse dialoogiaknas nendevahelised seosed, nt. valida teedekihist välja kõik tänavad, mis jäävad raudteest 100 m kaugusele (vt. ka joonis 12). Joonis 12. Päringute koostamine ArcMap`is Selekteerimiseks teis te graafilis te objektide kaudu on esmalt vajalik joonistada/valida mingisugune graafiline objekt ning seejärel aktiveerida käsklus Selection > Select By Graphics (vt. ka joonis 13). 14 1) Graafilise objekti loomine 2) Meetodi valik

Geograafia → Geoinformaatika
198 allalaadimist
thumbnail
43
pdf

Eesti uusima aja ajalugu

29. märtsil võtsid soomusringid uuesti üle Petseri ja pärast seda saabus justkui väikene hingetõmbepaus. Läti Punaarmee kasutas seda, et rahvavägi ei suuda luua pidevaid kaitsepunkte, selleks, et liikuda läbi rindejoone. 22. aprillist lahutas Punaarmeed Võru raudteejaamas kõigest 1,5 km. Eesti soomusrõngud olid jäänud looduslikku lõksu - kevadine suurvesi oli ära viinud Piusa jõe sillad, nii et Petseri soomusrongid ei saanud Võrusse appi minna. Poolteist kilomeetrit Võru raudteest pandi aga Punaarmee pealetung seisma ja edasi läksid juba eestlaste pealetungile. Ruhja katastroof - Pärnus formeeritud 6. jalaväepolk oli jaan kuise pealetungi ajal välja jõudnud Ruhjani. Praktiliselt mingit nimetamisväärset sõjategevust ei olnud, samas ei saanud aga meestele puhkust anda - sellises ümbruses seismine halvendas 6. jalaväepolgu võitlusmoraali, olukorda ei jätnud kasutamata ka meie omad punaarmeelased, kes hakkasid 6. jalaväepolgus kihutustööd tegema. Ööl vastu 25

Ajalugu → 20. sajandi euroopa ajalugu
37 allalaadimist
thumbnail
33
pdf

SEAKASVATUS teemad

Vähesel määral käsutati aretuses ka saksa vääristatud maasiga ja soome maasiga. Teatavasti aretati ja kasvatati Eestis seakasvatuse ümberkujundamise algaastail põhiliselt suuri valgeid inglise sigu. 1925. aastal asus Eesti Seakasvatajate Selts selgitama ja andmeid koguma meie maasea väärtuse, arvu ja leviku kohta. Kogutud andmetest selgus, et maasigade arv oli väga kokku kuivanud. Maasigu leidus meil puhtal kujul veel Saare-ja Hiiumaal ning raudteest ja linnadest eemal asuvates majandites. 1926. a. tõi Eesti Seakasvatuse Selts (ESS) Saaremaalt 4 tiinet kohalikku maatõugu emist, kes paigutati Pärnumaale Parivere, Harjumaale Purila ja Virumaale Jõhvi majandisse. Hiljem toodi Saaremaalt veel maasigu endistele lisaks. Kohalikud maasead olid lontkõrvalised, hästi vastupidavad, võrdlemisi hea sigivusega, kuid hiljavalmivad. Maasigadelt saadi head kõva konsis-tentsiga maitsvat pekki, kuid peekonisigadeks nad ei sobinud, sest nende peki

Põllumajandus → Loomakasvatus
59 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Eesti kirjanduse ajalugu I

põhjustasid tsensori meelepaha. Valgustuslik ja publitsistlik looming moodustab tähendusliku osa tema pärandist. Püüdis rajada kindlamat alust eestlaste lugemisvarale, pidades silmas valgustuslikke sihte. 19. sajandi menukamaks sentimentaalsemaks rahvaraamatuks kujunes Kreutzwaldi vahendatud ,,Wagga Jenowewa ajalik elloaeg" (1842). rahvavalgustuslikult oluline veel ,,Ma-ilm ja mõnda, mis seal sees leida on" (1848-1849) sisaldades lugemist kosmosest, aurulaevadest, raudteest, võõrmaadest, taimedest. Lisaks rahvavalgustuslike ja õpetlike raamatutena avaldas veel ,,Ma- ja Merrepiltid" (1850-1861 I-III), ,,Sippelgas" (1861 II). Jutuloomingus tugevama osa moodustavad kalendrites ilmunud allegoorilis-satiirilised jutud. Teise rühma moodustavad romantilised ja olustikulis-realistlikud jutud. Luuleloomingust kerkivad esile rahvaluuletöötlus, hilisemast oluline elamuslik pühendusluuletus Koidulale. Rahvajuttude töötlemist alustas 1840. aastal

Kirjandus → Kirjandus
189 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Arhitektuuri ajalugu konspekt 2017 eksamiks

Selline protsesside kulg mõjutas eelkõige linnasid, põhjustades nende kiire kasvu. Olulist rolli Eesti asustusstruktuuri arengus mängis raudtee ehitamine: tunduvalt kiiremaks muutus linnade vaheline kauba ja inimeste liikumine ning jaamade ümber koondusid uued asulad, mis hiljem arenesid alevikeks ja ning linadeks. Seevastu raudteest kaugemal paiknevate asulate rahvaarv vähenes [3]. Raudtee arenguga tekkis ka linnadele arvestatav tagamaa, mis toetas suurte tööstuslinnade, nagu Narva ja Tallinn, teket. Linnades püüti säilitada feodalismiperioodist pärinevat töö- ja elukohtade kompaktsust: vabrikud ehitati linnade lähedusse ning tööstushoonete kõrvale rajati terved rajoonid tööliste eluasemeteks.

Arhitektuur → Arhitektuuri ajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
61
doc

Kirjanduse eksami materjal

Tsartism oli käsitööliste ja tööliste liikumine Inglismaal. Inglismaa püüdis poliitikas õigustada liberaalseid ideid. Dickens kirjutas oma teise romaani ,,Dombey ja Poeg,, tuldpurskavast koletisest-rongist- ning selle rataste all hukub üks teose olulisi tegelasi. Rongist saab ,,raudse sajandi,, sümbol. 1825a. algas reisjatevedu. Järgnevat kolme aastakümmet iseloomustab raudteebuum, mis tõi sisse tohutult raha, muutis tundmatuseni Inglismaa palge ja lühendas enneolematult vahemaid. Raudteest räägiti kõikjal, isegi hümnidest ja loosungites.See avaldas mõju ka romaani arengule. Jaamakioskites müüdi raamatuid, mida osteti reisil lugemiseks. Mahukamaid romaane trükiti mugavust silmas pidades annete kaupa ja need maksid väga vähe, vaid 1 penn. Võibolla just neis jaamakioskites sündiski ajaviitekirjandus, mida loodi meelelahutuseks, mitte harimiseks. Menukuse kriteeriumiks polnud mitte kvaliteet, vaid läbimüük. Romaanizanrid kohandusid samuti uute oludega

Kirjandus → Kirjandus
480 allalaadimist
thumbnail
86
doc

Eesti uusima aja ajalugu

Eestlaste poliitilise ärkamise aeg ­ 20. saj algus. Eestlastel ei olnud selle ajani poliitilises elus tegutsemise kogemust. Eestlaste katsed poliitikat teha lakkasid peaaegu täielikult, kui algas venestamine. 1896 Postimehe toimetajaks sai Jaan Tõnisson. 19. saj lõpul ja 20. saj algul oli poliitika tegemine siiski üsna arglik. Rahvamassid jäid poliitikast kõrvale. Pöördepunktiks sai 1905. aasta revolutsioon. Sel aastal läksid poliitilised ideed kõige laiematesse rahvamassidesse, väga kiiresti, järsult, jõuliselt. Demokraatia, vabariikliku riigikorra ja autonoomia soovimise juured olid jõudnud tänu sellele rahva teadvusse. Poliitilise ärkamise aeg lõppes tõenäoliselt 1917. a veebruarirevolutsooniga. I üleminekuperiood ­ 1917-1920-21 omariikluse rajamise aastad 1917 varakevad ­ eestlaste peamised asualad ühendati rahvuskubermanguks, sellele anti laialdased omavalitsuslikud õigused. Kuni sügiseni jäi Eesti Kubermang siiski Vene impeeriumi...

Ajalugu → Eesti uusima aja ajalugu
409 allalaadimist
thumbnail
132
doc

Massikommunikatsiooni ja Eesti ajakirjanduse ajalugu

Ajakirjanduse ja kogu piirkonna arengule olid veel tähtsad raudteed Eestis ­ kõigepealt 1870 Tallinn ­ Peterburi, siseliinid said valmis 19. saj lõpupoole, kõigepealt Tapa-Tartu 1876, 1896 Pärnu-Valga. Uute liinide ehitamine ja raudteejaamade ühendamine postiteede kaudu kaugemate asumitega lõi hoopis paremad võimalused kauplemiseks või muidu suhtlemiseks ka oma maa piires. Mujal Venemaa piirides ei olnud nii tihedat raudteevõrkugi. Raudteest sai massiliiklusvahend, mis vedas suuremas koguses ka "vaimset kaupa", kiirendas postisidet ja kirjavahetust, hõlbustas kultuuride suhtlust ­ seal said sõita nii rikkad kui vaesed. Eestikeelse trükisõna võidukäik andis võimaluse rahvuslikult värvitud info laialdaseks edastamiseks. Seltsiliikumine kasvas ülemaalisteks aktsioonideks. Professionaalkultuuri tippudele pürgimine oli eestlastele muidugi vaevaline kasvõi

Sotsioloogia → Sotsiaalteadused
67 allalaadimist
thumbnail
937
pdf

Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat

peale-, mahalaadimistöödel ja ladustamisel põhjustada kahju ümbritsevale loodusele, põhjustada plahvatust, tulekahju, transpordivahendite, seadmete, ehitiste ja rajatiste kahjustamist, aga ka inimeste vigastamist, mürgitust, põletust või haigestumist. Raudteel toimunud õnnetustele reageerimise üldised ohutusreeglid Esmareageerijate ohutusmeetmed, mida tuleb järgida raudteel või selle lähistel toimunud õnnetusele reageerimisel.  Hoidke raudteest ja rongidest eemale, kuni olete koos häirekeskusega veendunud, et kogu rongiliiklus sellel liinil on peatatud.  Olge valvsad muude ohuallikate suhtes, nagu mahakukkunud elektriliinid, pöörangud, maa- alused ohuallikad (gaasi-/elektriliinid), kõrgepingesüsteemid, ebastabiilsed vagunid. 627  Arvestage, et rongid võivad ootamatult liikuma hakata ja sõita kõigil liinidel mistahes ajal ja mõlemas suunas.

Meditsiin → Esmaabi
313 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

Inimese roll on muutunud aktiivsest liikluse juhtijast arvuti poolt juhitava liikluse kontrollijaks ja vajadusel vahelesekkujaks. Raudtee kaubajaam on osa raudtee infrastruktuurist, mis koosneb raudteest ja haruteest (või mitmest), muudest vajalikest ehitistest (perroonist, ladudest jms) ning seadmetest, mis või- maldavad teostada vagunite kontroll- ja tehnilisi operatsioone. (Pilt 4.7) 60 4 Raudteetransport Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Pilt 4

Logistika → Logistika alused
638 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun