Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"õpiabi" - 31 õppematerjali

thumbnail
32
docx

Äriplaan "Õpiabiteenus"

.......................................................................................... 14 11. BILANSS.......................................................................................................... 15 LISAD.................................................................................................................... 16 Lisa 1. Turundusplaan järgnevaks poolaastaks..................................................16 1. ÄRIPLAANI LÜHIKOKKUVÕTE Minu poolt pakutav teenus on õpiabi kooliõpilastele. Teenust pakume Rakvere Reaalgümnaasiumi klassiruumides, kus on vajalikud tarbed õpetamiseks. Ühe klassiruumi rent on 5 eurot tunnis. Me pakume grupitunde kahele kuni kuuele inimesele. Üks õpiabi tund ühele õpilasele maksab 6 eurot. Õpiabi tunnid toimuvad tavaliselt peale koolitunde, vajadusel võime anda tunde ka õpilaste soovitud ajal. Soovi korral võime ka nende kodus tunde pidada.

Majandus → Ettevõtluse alused
54 allalaadimist
thumbnail
2
doc

HEV Erivajadusega laste toetamine koolis

Erivajaduse väljaselgitamine toimub kolmel tasandil. I tasand Lapse arengu jälgimine ja kirjeldamine toimub klassitöö tingimustes. Vastavalt vajadusele õpetaja dferentseerib õpetust ja nõustab ning juhendab lapsevanemat. II tasand Lapse arengutaseme täpsem hindamine ja erivajaduse selgitamine toimub nii õpetajate kui ka vajalike erispetsialistide poolt. Määratakse abi vajadus ja rakendatakse tugiteenus. ( individuaalne õppekava, õpabirühm või õpiabi logopeedilise probleemide korral) Kahe esimese septembri nädala jooksul vestleb kooli logopeed 1. klassi õpilastega ning vastavalt vajadusele ja varase märkamise eesmärgil avatakse grupid logopeedilist abi vajavatele õpilastele. Psühholoogiliste js sotsiaalpedagoogiliste probleemide ilmnemisel toimuvad vestlused vastavate spetsialistidega ja lapsevanemate nõustamine. Kompleksete probleemide olemasolu korral

Pedagoogika → Pedagoogika
28 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Flaier näidis

MTÜ ISATA LASTE HEAKS Reg nr. 80297250, Retke tee 24-19, Tallinn, 13419 BAN EE741010220108166014 SEB pank, Telefon +372 6528006, +372 5187865 www.isatalasteheaks.ee AVAME PÄEVAKESKUSE ÜKSIKVANEMAGA PERE LASTE HEAKS TEHTAVAT TÖÖD ON ÜKSIKVANEMAGA PERE VÕIMALIK TOETADA . TEIE POOLT TEHTUD ANNETUSTE LASTELE SÜGISEST 2014 ABIGA SAAME TOITLUSTADA LAPSI, ORGANISEERIDA AADRESSIL TOOMPEA 3, LASTE HEAKS VABA-AJA TEGEVUSI JA KATTA TALLINN PÄEVAKESKUSE ÜLALPIDAMISKULUD. PAKUME ÜKSIKVANEMAGA PEREDE 7-12.AASTASTELE LASTELE JÄRGMISI TASUTA TEENUSEID: LASTE TOITLUSTAMINE ÕPIABI VABA-AJA TEGEVUSED TUGIISIKUD

Eesti keel → Eesti keel
3 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Nõrkade õpilaste järeleaitamise korraldus

6) Toomkooli kolleegiumisse kuulub kaks lastevanemate esindajat, kes on valitud lastevanemate üldkoosoleku poolt; 7) vanemaid kaasatakse Toomkooli poolt korraldatud ühisüritustele. 8) vanemal on e-kooli kaudu võimalik tutvuda lapse edasijõudmisega koolis, tutvuda koduste ülesannete, hinnete, märkustega. http://tallinnatoomkool.ee/pohiinfo/toomkooli-oppekava-uldosa Rakendada õpilasele järeleaitamist ja õpiabi (juhendid individuaalseks tööks, konsultatsioonid, individuaalne õppekava, kõneravi, parandusõpe PIKAPÄEVARÜHM: võimaldab õpilasele tuge ja järelvalvet õppetööst vaba aja sisustamisel ning koduste õpiülesannete täitmisel , pedagoogilist juhendamist. LOGOPEEDID: teevad koostööd õpetajatega, et aidata neil toim tulla keeleliste raskustega lastega ning nõustavad suulise ja kirjaliku kõnehäiretega laste vanemaid. DÜSGRAAFIA, DÜSLEKSIA

Pedagoogika → Pedagoogika alused
36 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kuidas meie lastest kasvavad väikesed türannid

räägitakse mis meie lastel viga on ehk kas psüühika areneb iseenesest. Raamatu autorist Raamatus on kirjutatud vestlusest Sebastiani ema ja psühhiaatri vahel. Ema vastustest jääb kõlama aga päris mitu sellistes olukordades levinud arvamust: · Lapse õpiraskuste eest vastutavad õpetajad. · Tegelikult on laps teistsugune, ainult ta ei näita seda välja. · Laps ei näita oma võimeid, kuna tal pole huvitav. · Lapse probleemid saab lahendada, kui otsida õpiabi spetsialistidelt väljastpoolt kooli. Proua otsib meeleheitlikult seletusi lapse käitumisele ja üritab olla vastutustundlik. Hoolimata sellest istuvad nad ühel päev psühhiaatri kabinetis, et sealt viimase väljapääsuna abi saada. Võim laste kätte! Võim laste kätte? Herbert Grönemeyer nõudis 1986. Aastal, et võim tuleks anda laste kätte, kuna nood olevat puutumata täiskasvanute võimuihast ja jultumusest. Ta pidas seda Tsernobõli katastroofi

Ühiskond → Ühiskond
10 allalaadimist
thumbnail
12
doc

KUIDAS ENNETADA KOOLIST VÄLJALANGEMIST?

Heal juhul annab see vaid ajutise tulemuse õpetaja jaoks. Sellepärast peab õpetaja kindlustama tundides piisava vaheldusrikkuse, et köita õpilaste tähelepanu, värskendama nende tööindu, motiveerida neid ka ebahuvitavatena tunduvate asjadega tegelema. Oluline on märgata õpilase erisusi ja võimeid ning vastavalt sellele tuleks temalt ka nõuda. Kõik õpilased ei talu kindlasti ühesugust pinget ning nõrgemad on valmis kergemini alla andma. Koolis on abiks õpiabi tunnid, mis toetavad last tema keskendumisraskustes, nõrgemas tajus või tähelepanu koondamises. Kui on ilmnenud õpilasel käitumises probleeme, siis kindlasti peaksid sekkuma kooli tugispetsialistid, et varakult saaks õpilane abi. Abi vajab kindlasti ka lapsevanem, et ka kodustes tingimustes oma last toetada. Tugispetsialistidest on võimalik abi leida psühholoogilt, logopeedilt, eripedagoogilt ning ka sotsiaalpedagoogilt.

Pedagoogika → Pedagoogika
4 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Õppimine ja kuidas õppida

vaid tugevamad aitaksid nõrgemaid. Õpetajad peaksid olema postiivsemad,andes alati kustumatu mulje õppimisest, tahe olla selles tunnis,kus on inspireeriv olla. Õpetajate sobivust peaks alatasa kontrollima,eriti kuidas nad tunnis on ja käituvad(mul on eriliselt negatiivseid näiteid oma inglise keele õpetajatega) On arusaadav,et pedagoogidel pole aega õpetada aga siis võiks olla sellised tasuta või sümboolse tasu eest õpiabi kontorid(põhikoolis on),kus saaksid õpilased asjadest aru(tehakse puust ja punaseks).Kui asja veel edasi arendada oleksid õpetajateks olümpiaadidelt tulnud õpilased,oma kooli tegijad vms. Õppekavade lühendamine,aga põhiasju peab teadma. Valikainete rohkus (ka põhikoolis) ning riigieksmeid saaks ise valida. Neid mõtteid oleks kindlasti veel. Kokkuvõtteks võib öelda et muudatusi tuleks kindalsti teha.Veel lisaksin kaks tsitaati,mis mulle seonuvad õppimisega

Pedagoogika → Jõukohase õppe alused
14 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Põhikooli-ja gümnaasiumiseadus

Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse eelnõu kohaselt tuleb kooli pidajal kindlustada hariduslike erivajadustega õpilastele eripedagoogiline, psühholoogiline ning sotsiaalpedagoogiline teenus, teha vajalikud muudatused õppe sisus, õppeprotsessis või õpikeskkonnas, et tagada hariduslike erivajadustega õpilaste arenemine, toetamine ja võimetekohane õppimine. Samal eesmärgil näeb eelnõu ette paindlikumad õpivõimalused: õpiabi, õpe väikeklassides või väikerühmades, individuaalõpe jne. Samuti tuleb koolil igakülgselt toetada haridusliku erivajadusega õpilasega töötavat õpetajat. Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse eelnõu loob eeldused põhikooli ja gümnaasiumi lahutamiseks, mille põhjused on laste arvu vähenemine, vajadus tagada tugevate põhikoolide võrk ja kvaliteetne õpe gümnaasiumi tasemel. Põhikoolide ja gümnaasiumide

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
9 allalaadimist
thumbnail
15
doc

HEV koordinaatori roll

huvitavat meisterdamist, peale selle nuputamisülesannetega töölehed või lihtsalt tahab laps puhata ja vaadata mõnda ilusat raamatut või põnevat ajakirja. Väga oluline on ka kehaline aktiivsus ning üldjuhul püüab õpetaja organiseerida kehalist tegevust just kohe pärast tundide lõppemist, et lapse mõtlemistegevus puhkaks enne, kui ta hakkab valmistuma järgmiseks päevaks õppides. Eripedagoogiline - logopeediline abi ­ see on mõeldud õpilastele, kes vajavad õpiabi kirjutamis- ja lugemisraskuste puhul ning lastele ja õpilastele, kes vajavad kõneravi. Meie koolis ei ole võimalik kasutada logopeedi teenust igapäevaselt. Kõneravi tunde annab kooli eripedagoog, kes on saanud vastava ettevalmistuse. Korra õppeaastas kasutame maakonna õppenõustamiskeskuse logopeedi teenust, et saada kinnitust spetsialistilt, kas tegevus on õige ning milliste tulemusteni tuleks õppeaasta lõpuks jõuda. Sellised eesmärgid seatakse juba sügisel

Pedagoogika → Sotsiaalpedagoogika
20 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Õpilaste õigused ja kohustused.

kinni vaid just õigustavad oma õigusi. Aina vähem õpilasi teavad oma õigustest ja kohustustest. Õpilasel on 19 õigust nendeks on : elada ja õppida rahus ja kaitsuses , olla informeeritud nii koolis toimuvast kui ka õpilastele esitatavatest nõudmistest , mitte olla tagakiusatav , saada tasuta õpetust kooli õppekavas ettenähtud programmi ulatises , õppida individuaalse õppekava järgi haridusministri määrusega kehtestatud korras , saada täiendavat õpiabi õpetajatelt vastavalt õppekavas ettenähtud võimalustele , moodustada koolis õpilasesindus , kes esindab õpilaskonda koolisisestes suhtes ning suhetes rahvuslike ja rahvusvahelite organisatsioonide , asutuste ja isikutega. Õpilasesinduse ülesanded ja valimise korra sätestab kooli õpilasesinduse põhimäärus , avaldada oma arvamust ja teha ettepanekuid muutuseks koolikorralduses , gümnaasiumi õpilastel

Eesti keel → Eesti keel
35 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

KURESAARE AMETIKOOLI ÕPILASTE SISEKORRAEESKIRI

direktori käskkiri (noomitus koos tingimisi kooli jätmisega, eelnevalt tehtud vähemalt 2 märgukirja) koolist väljaarvamine (direktori käskkiri) §4. Nõustamine Õppevõlgnevuste tekkimisel vesteldakse õpilasega ja sõlmitakse individuaalsed kokkulepped. Õpiraskuse korral saab õpilane ainealast konsultatsiooni. Kokkulepete alusel on võimalik teha järeltöid ainetes, milles on võlgnevus. Igas üldaines saab õpilane soovi korral individuaalset õpiabi. Konfliktide ja probleemide lahendamiseks kutsutakse kokku nõustamiskomisjon (kuuluvad õppealajuhataja, sotsiaalpedagoog ja õpetaja). MUUD KOOLIELU REGULEERIVAD KOKKULEPPED 1. Õpilaskodus elamist reguleerib õpilaskodu sisekorraeeskiri. Õpilaskodu üür kinnitatakse direktori käskkirjaga igaks õppeaastaks eraldi. 2. Praktiline õpe töökodades, õppeköögis, raamatukogus ja arvutiklassides korraldatakse vastavalt sisekorra juhendile ja kodukorrale, mille on

Muu → Eeskiri
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Jõukohase õppe alused konspekt

Jõukohase õppe alused Jõukohase õppe alused. LÕK lapse õpetamine:  Õpetama peab viisil ja vahenditega, mis soodustavad kesknärvisüsteemi puudujääkide korvamist ja psüühiliste protsesside arengu korrigeerimist;  Õpe potentsiaalses arenguvallas. Arendav õpe erineb tavaõppest nii sisult kui õpitoimingute poolest: *Õpetamine osaoskuste kaupa. *Orientiiride (sümboolsete, verbaalsete) esitamine lapse abistamiseks (mida, kuidas ja mis järjestuses teha), *Põhitoimingu automatiseerimine ja rakendamise harjutamine.  Oluline on pidevalt tegeleda tähendusliku analüüsiga.  Vaja on arendada sisekõnet läbi koos- ja järelkõne.  Õpitegevuse motiveeritus sõltub kaudsete eesmärkide mõistmisest, õpitegevuse...

Pedagoogika → Eripedagoogika
42 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Hariduspoliitika ja haridusõigus

Mõnel juhul on eelduseks nõustamiskomisjoni vastav soovitus või alaealiste komisjoni otsus. Millistel tingimustel toimub HEV õpilaste klassist väljaarvamine? Õpilase või (piiratud teovõimega õpilase puhul) vanema kirjaliku taotluse alusel või nõustamiskomisjoni või eriarsti otsuse alusel, kui pärast täiendavaid uuringuid on tuvastatud, et õpilasel ei esine hariduslikku erivajadust, mis on aluseks erivajadustega õpilaste klassis õppimiseks. Kes ja mis alusel võetakse vastu õpiabi rühma? Ajutiste ainealaste õpiraskustega ja väljakujunemata õpioskustega ning logopeediliste probleemidega põhikooli õpilane, kes vaatamata klassi ja aineõpetajate abile ja nõustamisele ei suuda täita põhikooli riikliku õppekava nõudeid või kes vajab õpioskuste ja harjumuste kujundamiseks toetavat õppekorraldust; samuti lihtsustatud õppel olev õpilane, kes õpib klassis, kus õppetöö toimub põhikooli riikliku õppekava järgi

Pedagoogika → Pedagoogika alused
77 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Inglismaa revolutsioon

1689 Õiguste bill ­ reguleerimaks parlamendi õigusi kuninga võimu piiramisel: · Kuningas ei saa peatada seaduste toimet · Parlament koguneb regulaarselt · Maksude määramine ja sissenõudmine kuulub parlamendi kompententsi Ususallivuse akt, lõpetamaks usutülid; troonipärimise akt 18ndaks sajandiks oli Inglise parlamentarism võitnud kuninga absolutismi ja teinud läbi olulise arengu. ©Käesoleva õpiabi tekst on originaallooming, mille autoriõigused kuuluvad antud töö koostajale. Ilma autoriõiguse omaniku kirjaliku loata pole lubatud ühtki selle väljaande osa edastada, reprodutseerida, paljundada ega levitada ei mehaanilisel, elektroonilisel ega muul viisil.

Ajalugu → Ajalugu
89 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Vaatluspraktika kolmas kodutöö

2) positiivse suhtumise kujunemisele koolis käimisesse ja õppimisesse; 3) õpiharjumuse ja -oskuste kujundamisele ning püsivuse, iseseisvuse ja eesmärgistatud töö oskuste ning valikute tegemise oskuste arendamisele; 4) eneseväljendusoskuse ja -julguse kujunemisele; 5) põhiliste suhtlemis- ja koostööoskuste omandamisele, sealhulgas üksteist toetavate ja väärtustavate suhete kujunemisele õpilaste vahel; 6) õpiraskuste äratundmisele ning tugisüsteemide ja õpiabi pakkumisele. Tõstetud esile positiivse suhtumise, julguse, suhtlemis- ja koostööoskuse omandamise kujundamine. Õpiraskuste puhul õpiabi pakkumine. § 9. II kooliastmes taotletavad pädevused Teise kooliastme lõpus õpilane: 2) oskab keskenduda õppeülesannete täitmisele, oskab suunamise abil kasutada eakohaseid õpivõtteid (sealhulgas paaris- ja rühmatöövõtteid) olenevalt õppeülesande iseärasustest;

Kategooriata → Vaatluspraktika
70 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Düsleksia ja pärilikkus-referaat

ei ole. Düsleksia (mida kasutatakse laiemas mõistes lugemis- ning kirjutamisraskuste tähistamiseks) põhjused on väga individuaalsed, alates sellest, et laps on pärit tema arengut vähe stimuleerivast keskkonnast ning lõpetades spetsiifiliste taju- või motoorika probleemidega. (Lukanenok, Kasper 2004) Põhjamaadega võrreldes pole meil düsleksiale kuigi suurt tähelepanu pööratud. Meie koolides saavad õpiabi peamiselt õpilased, kellel on kirjutamisraskus ­ düsgraafia. Praktikas vaadeldakse enamasti lugemis- ja kirjutamisraskusi koos. Kes on hädas lugemisega, on tavaliselt hädas ka kirjutamisega. Oleme harjunud pidama lugemis- ja kirjutamisraskusi laste, ennekõike koolilaste probleemiks. Siiski on düsleksia ja laiemas mõistes ka õpiraskused tihti elukestev seisund. UNESCO andmetel on 10% täiskasvanutest düsleksia. (Lukanenok, Kasper 2004)

Meditsiin → Arstiteadus
147 allalaadimist
thumbnail
5
docx

3. KLASSI MATEMAATIKA TASEMETÖÖ

koostamist, ülesannete katsetamist ning vajaduse korral tõlkimist. Matemaatika tasemetöö hindamisjuhendit üldjuhul ei tõlgita. TASEMETÖÖ PARANDAMINE · Tasemetööd parandab õpetaja vastava juhendi alusel, märkides iga üksiku vastuse eest saadud punktid selleks ette nähtud lahtrisse nn õpetajaveerus. · Tasemetöö tiitellehele märgib õpetaja õpilase jooksva õppeaasta matemaatika kokkuvõtvad hinded, tasemetöö punktisumma ja täiendavad teabe (saab õpiabi, saab logopeedilist abi, õpib individuaalse õppekava alusel, kodune keel erineb kooli õppekeelest). · Tasemetöö tiitellehele märgib õpetaja õpilase poolt märkimata jäänud andmed (õpilase andmed, kooli andmed, tasemetöö kood).

Matemaatika → Matemaatika
83 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Mina erivajadusliku erivajadusega õpilase õpetajana

või on loodushuviline. Õpetaja töö üks osi ongi minu arvates eriti arendada neid valdkondi, mida laps oskab eriti hästi ning aidata omandada põhilised teadmised ainetes, milles laps nii tugev pole, selleks et laps tuleks edaspidi toime. Kindlasti kasutaksin tugiõppe võimalusi. Olen veendunud, et nii-öelda tugiõpe, mis toimub peale tundi ja muudab koolipäeva pikemaks, tihti end ei õigusta. Õpetajad õpetavad mitut klassi ning õpilased ei saa reaalset õpiabi, toimub vaid järelvastamine. Tihti on nii koos mitmete klasside lapsed ja õpetajal jääb väga vähe aega õpilase individuaalseks aitamiseks ja nõustamiseks. Seetõttu kasutaksin individuaal- ja parandusõpet, kus tegeleksin lapsele raskusi ja muret põhjustavate teemadega personaalselt. Minu enda sugulane on düsleksik, kuid on läbinud nii põhikooli ja gümnaasiumi ning edasi asunud õppima kokaks

Pedagoogika → Erivajadustega õppija
124 allalaadimist
thumbnail
16
docx

psüühiliste või käitumuslike raskustega laps

riikliku õppekava täitmise raskustele ka käitumisraskused. Hälbiv käitumine on korduv ja üsnagi püsivalt esinev võimetus, oskamatus või soovimatus allutada end ühiskonna/keskkonna poolt esitatud nõudmistele või normidele. Hälbiva käitumise kujunemisel on olulise kohal ka lapse pedagoogilis - kasvatuslik hooletussejätmine, s.t õpilase tagasihoidlikumaid tunnetustegevuse võimeid ja tema kiiremat väsimist ei panda tähele, ta ei saa õigeaegset õpiabi, mistõttupidev ebaedu tunne kombineerub tema tunde- tahtevalla arengu nõrkusega, ebaküpse sotsiaalsusega ning motivatsioonivaegusega olla tubli klassikaaslane ehk õpilane. Käitumisprobleemid võimenduvad nii lapsel endal kui halveneb ka õpetajate suhtumine õpilasse. Õpetajatel on vaja nende laste erisusi tingimata märgata ja osata/vaevuda neid siduma õppimise probleemidega ning ennekõike aidata lapsel toime tulla just õpiraskustega, et õpilane saavutaks

Pedagoogika → Erivajadustega laste...
26 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Referaat, Düsleksia.

või omandavad selle puudulikult, ei omanda täielikku lugemisoskust kunagi. Puudulikult omandatud akadeemilised põhioskused kujutavad endast tõsist ohtu hilisemale edasijõudmisele koolis ja tööelus ning sotsialiseerumisele laiemalt. Sellepärast, on vaja rohkem uurida spetsiifilised lugemis- ja kirjutamisraskused. Põhjamaadega võrreldes pole Eestis düsleksiale kuigi suurt tähelepanu pööratud. Eesti koolides saavad õpiabi peamiselt õpilased, kellel on kirjutamisraskus ­ düsgraafia. Praktikas vaadeldakse enamasti lugemis- ja kirjutamisraskusi koos. Kes on hädas lugemisega, on tavaliselt hädas ka kirjutamisega. Meie ühiskonnas peetakse lugemis- ja kirjutamisraskusi laste, ennekõike koolilaste probleemiks. Siiski on düsleksia ja laiemas mõistes ka õpiraskused tihti elukestev seisund. UNESCO andmetel on 10% täiskasvanutest düsleksia. (Lukanenok, Kasper 2004)

Pedagoogika → Erivajadustega õppija
112 allalaadimist
thumbnail
42
doc

Õpetaja koolis ja ühiskonnas

 Põhikooli ja gümnaasiumi kohustuslike ja valikainete loendid ja töökavad  Traditsioonilise aineõppe, perioodõppe või klassideta kursusõppe rakendamine  Kooli tunnijaotusplaan klassiti  Vene või muu õppekeelega koolis/klassis eesti keeles õpetatavad ained  Hindamise korraldus  Ülekooliliste, koolidevaheliste projektide kavandamise põhimõtted  Nõuded õpetaja töökavale  Õpilaste nõustamine, õpiabi osutamine Eksamile kaasa RÕK põhikooli üldosa väljaprindituna. Eksam jaanuaris. Koolis peetavad dokumendid  Klassipäevik / e-kool  Õpilase tunnistus  Õpilaspilet (klassijuhataja kohustus)  Puudujate päevik  Kiituskirjad kiituskaardid  Põhikooli / gümnaasiumi lõputunnistused  Õpilaspäevik (põhikoolis kohustuslik)  Suur õpilasraamat (kõik õpilased läbi aegade kirjas, isikukoodid, TÄHTIS)  Õpilasregister

Pedagoogika → Pedagoogika
55 allalaadimist
thumbnail
11
odt

Kakskeelne laps

atmosfääri jne. Tugisüsteemid Vähemusrahvustest õpilastel esineb koolis algperioodil sageli kohanemisprobleeme, mis toe saamise korral ületatakse. Lapse esimeseks toeks peavad olema tema vanemad. Kodu ja kooli koostöö on vähemusrahvustest õpilaste võtmeküsimus. Vanemate kaasatus kooliellu mõjutab positiivselt lapse enesekindlust, motivatsiooni. Eestis on praegu kõneravi kõrval õpiabi võimalused parandusõpe, tugiõpe, individuaalne õppekava. Vähemuslapsed vajavad eelkõige eesti keele tugiõpet ja individuaalset õppekava. Parandusõppes peab pöörama tähelepanu eelkõige eesti suulise kõne kasutusele ja arendamisele. Eesti keele oskuse arendamine tuleb lõimida ainealaste teadmiste kujundamisega. Eesmärk peab olema toetada last kogu õppetöös. Kokkuvõtteks Iga vähemusrahvusest laps on eestikeelses koolis oma probleemidega. Neid ei tohi,

Pedagoogika → Lapse areng
247 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Düsleksia

sellest sõltub probleemide käsitlemisel, lahenduste otsimisel ning hariduslike sekkumiste korraldamisel palju. Otsus, kuidas last arendada ja õpetada, tuleb teha võimalikult kohe, kui on avastatud raskused. Lähtuda tuleb lapse arengu tasemest ning arvestada tema individuaalseid iseärasusi, st tugevatele külgedele toetudes arendada nõrgemaid. (Lukanenok, 2008) Soome kogemus Põhjamaadega võrreldes pole meil düsleksiale kuigi suurt tähelepanu pööratud. Meie koolides saavad õpiabi peamiselt õpilased, kellel on kirjutamisraskus ­ düsgraafia. Praktikas vaadeldakse enamasti lugemis- ja kirjutamisraskusi koos.. (Lukanenok, 2008) Turus asuva rootsikeelse Cygnæus algkooli eripedagoog Ann-Sofie Selin ja endine direktor Pehr-Olof Rönnholm tutvustasid oma kooli kogemust düsleksiaga õpilastega tegelemisel. Pea 500 õpilasega kooli eesmärk on õpilasekeskne haridus, oluliseks peetakse autentset hindamist, õpetajate pädevust

Pedagoogika → Koolipedagoogika
124 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Õpetaja koolis ja ühiskonnas

· klassijuhataja missioon · põhifunktsioonid - kooli esindamine (kuidas ja millal võib) - informatsiooni vahendamine (millised liinid) - asjaajamine (dokumentide esitamine jm) - juhendamine ja nõustamine · vastutus · nõudmised Kooli õppekava · kooli õppe- ja kasvatuseesmärgid ja põhimõtted · läbivad teemad ja nende käsitlemise põhimõttes · ülekooliliste ja koolidevaheliste projektide kavandamise põhimõtted · õpilaste nõustamine ja õpiabi Klassijuhataja partnerid koolid · juhtkond ­ klassijuhataja (koostöö, mõlemad pooled panustavad) · õpilane ­ klassijuhataja · lapsevanem ­ klassijuhataja (arenguvestlused, eri suhtlusviisid) · aineõpetaja ­ klassijuhataja (klassijuhatajal on õigus külastada kõiki oma klassi ainete tunde, aitab lahendada konflikte) · kooli psühholoogi(kõik täiskasvanud koolitöötajad) ­ klassijuhataja (tabada ja

Kategooriata → Õpetaja koolis ja ühiskonnas
139 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Sue Cowley “Õpetaja õpiabi”

Sue Cowley “Õpetaja õpiabi” 1. OLUKORD – LOBISEMISHIMULINE KLASS Mina arvan, et oluline on mõned reeglid paika panna juba siis, kui õpilastega esimest korda kohtuda. Seega, kui õpilastele selgitada kõige esimeses tunnis, et neilt eeldatakse täielikku vaikust, on sellest kindlasti palju abi. Nõustun Cowley´ga, et tuleb jääda endale täiesti kindlaks ja selgitada õpilastele väga korrektselt, mida neilt nõuan. Kui üks kord järele anda ning jutustamist ignoreerida, siis järgmine tund on lobisejaid juba rohkem. Oluline on ka rahulikuks jäämine ja õpilaste peale mitte ärritumine ning karjumine, sest selline käitumine võib õpilasi veelgi innustada ulakustele ja neile isegi nalja teha. Lisaks on võimalik rakendada erinevaid nippe, mis aitaksid klassiruumis vaikust hoida. Mina eraldaksin teineteisest omavahel jutustavaid pinginaabreid või saadaksin ühe nendest klassist välja rahunema. Seega usun, et lobisemishimulise klassiga hakkama saamisega ...

Kirjandus → Kirjandus
6 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Kutseõppest ja kutsekoolidest, mis asuvad Eestis ning mida nad võimaldavad anda õppijale

17 (2) Põhiülesannete täitmiseks ja õppe kvaliteedi tagamiseks kool: 1) korraldab õppekasvatustööd nii taseme- kui ka täiendusõppes kõigi õppijate arengu toetamiseks; 2) tagab õpilasele tugiteenuste, sealhulgas karjääriteenus, õpiabi, eri- ja sotsiaalpedagoogiline ja psühholoogiline teenus, ning käesolevas seaduses sätestatud tervishoiuteenuste kättesaadavuse; 3) teeb õpetatavates valdkondades pedagoogilist, metoodilist ja tehnoloogilist arendustööd; 4) tagab õppe kättesaadavuse, luues paindlikud õppimisvõimalused erinevatele sihtrühmadele; 5) loob tingimused õpilaste toitlustamiseks ja majutamiseks ning toetab asjaomaste

Ühiskond → Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja

Õpetaja õpiabi Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja (Sue Cowley) 1. Lobimishimuline klass Klassis vaikuse saavutamine on kõige tähtsam ja mõnel ajal kõige keerulisem asi, millega õpetaja peab toime tulla. Raamatus pakutakse kolm erinevat strateegiat lobisemishimulise klassiga hakkamasaamiseks. Esimene raamatus pakutud taktika on ,,kange nagu raudnael". Arvan, et see taktika sobib parem kui töötad ,,raskete" klassidega. Mul on väike töökogemus koolis töötamisel ja mul oli üks selline klass ,,raskete" lastega. Nendega hakkasin kasutama seda taktikat, sest kuidagi teisiti ei suutnud klassi maha rahustada. Kõigepealt seletasin nendele suuliselt kõik reeglid minu tundides viibides ja panin käitumisreeglid suurelt, selgelt ja täpselt paberilehele kirja ning riputasin neid klassiruumi seinale. Niimoodi oli mul võimalus viidata, kui v...

Pedagoogika → Areng ja õppimine
105 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Suhtumine kuulmislangusega õpilastesse tavakoolis

Tartu Ülikool Haridusteaduskond Alus ja alghariduse lektoraat Õpetajate seminar Eha Laas ,,Suhtumine kuulmislangusega õpilastesse tavakoolis" (seminaritöö) Juhendaja: Mari Reilson Läbiv pealkiri: Suhtumine kuulmislangusesse Tartu 2007 Suhtumine kuulmislangusesse 2 Sisukord Kokkuvõte Sissejuhatus Mõisted Kuulmislangusest ja selle põhjustest Kuulmislanguse mõju lapse arengule Kuulmislangusega lapsed tavakoolis Miks tavakool? Probleemid tavakoolis? Kuidas soodustada õpikeskkonda? Olukord Eestis Uurimusi mujalt maailmast Allikad ...

Pedagoogika → Haridusteaduskond
64 allalaadimist
thumbnail
29
docx

Sotsiaalpedagoogika

[email protected] ­ sotsiaalpedagoogika I I loeng 12.02.14 Hariduse peamised distsipliinid: pedagoogiline psühholoogia haridssotsioloogia haridusfilosoofia. Kuhu mahub sotsiaalpedagoogika, kas mahub? Pedagoogika ­ teadus inimese kasvatamisest (Hämäläinen). See on ka kasvatamise oskus. Kasvatamine e millegi poole püüdlemine. Pedagoogikat võib seostada sotsialiseerumisega. ,,Inimene võib nimeseks saada vaid kasvate läbi" Immanuel Kant. Sotsialiseerumine ­ protsess, mille käigus õpivad indiviidid oma käitumist reguleerima vastavalt ühiskonnas kehtivatele normidele. (Craig, 2000). Sotsialiseerumist võib pidada sotsiaalse arengu üheks etapiks, teine on individualisatsioon. Sotsiaalpedagoogika defineerimine: Ei ole võimalik? Sõltub kontekstist? Laialivalguv ­ kõik, mis on kasvatus? Intsitutsioonipõhine defineerimine? Palju definitsioone? Ühisosa? Sotsiaalpedagoogika mõistena. - Esmakordsel...

Pedagoogika → Sotsiaalpedagoogika teooria ja...
87 allalaadimist
thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

Õpiraskused ja vatakse nende probleemide põhjuseks olevat pigem motivatsioonipuudus, andekus võivad üksteist maskeerida madal enesehinnang või mõni muu tegur. Teise grupi moodustavad lap- või varjata. sed, kelle õpiraskused on tuvastatud, kuid kelle võimekus on jäänud avas- tamata. Niisugustele lastele määratakse tavaliselt küll õpiabi, kuid neile ei pakuta võimetekohaseid ülesandeid nende tugevates valdkondades. Kol- manda, kõige suurema grupi moodustavad lapsed, kelle võimed ja õpi- raskused kas maskeerivad või varjavad üksteist. Need lapsed ilmutavad tavaliselt nõutavale tasemele vastavaid tulemusi ja neid peetakse lihtsalt keskpärasteks. Nende tase ei vasta aga nende tegelikule potentsiaalile. Tava-

Psühholoogia → Psühholoogia
112 allalaadimist
thumbnail
109
doc

Rehabilitatsiooni portfoolio kokkuvõte

Toimetulekut mõjutavad meetmed haridusvaldkonnast: · Kaasava hariduse põhimõtted ­ kõikidel peab olema võimalik omandada võimetekohane haridus! MEETMED: · alushariduses ­ sobitusrühmad erivajadusega lastele, erirühmad ja erilasteaiad - (nt kuulmis- või nägemispuudega lastele, liitpudega lastele, arenguhäiretega lastele) ­ KOOLIEELSE LASTEASUTUSE SEADUS. · Põhikool- ja gümnaasium: õpiabi, IÕK, lihtsustatud õppekava või eriklassid, ühele lapsele keskendunud õpe, koduõpe, erialaspetsialistide abi ja nõustamine jpm ­ PÕHIKOOLI- ja GÜMNAASIUMISEADUS. · Kutseõpe: toetusmeetmed, lihtsustatud ainekavad, tugiteenused koolis ­ KUTSEÕPPEASUTUSTE SEADUS, Haridus- ja Teadusministri määrus "Erivajadusega isikute kutseõppeasutuses õppimise tingimused ja kord" · Kõrgharidus: Primus programmi toetused, HTM.

Meditsiin → Rehabilitatsiooni teooriad,...
229 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun