Eesti Hotelli- ja
Turismimajanduse Erakool
Reisikorraldus
RK 33
Heli Mäemat
UUED SUUNAD JUHTIMISES
21. SAJANDIL
Referaat
Juhtimises
Juhendaja :
Laine Simson
Tallinn 2009
SISUKORD
SISSEJUHATUS 3
1. JUHTIMINE 4
2. TÄNA JA EILE 6
3. JUHTIMINE 21. SAJANDIL 10
4. UUED TRENDID 12
KOKKUVÕTE 16
KASUTATUD KIRJANDUS 17
2.4.4.1.1 Terviklik kvaliteedijuhtimine 32 2.4.4.1.2 Eesmärgiline juhtimine 32 2.4.4.1.3 Tasakaalustatud mõõtmismudel 33 2.4.4.2 Postmodernistlikud juhtimisteooriad 34 2.4.5. Juhtimise põhimõtted 21. sajandil 34 3. Organisatsioon ja organisatsiooniteooriad. Organisatsiooni sise- ja 35 väliskeskkond 3.1 Organisatsiooni mõiste 35 3.2 Ettevõte kui süsteem 36 3.3 Formaalsed ja informaalsed organisatsioonid 37 3
segamini. Kui organisatsioon suudab anda oma töötajatele piisavalt infot ja selgitust ning omalt poolt pakkudes ka töötajate ettepanekute vastuvõtmist ja mõistmist. Sel juhul suudab iga organisatsioon viia läbi edukalt läbi muudatusi, nii, et mõlemad pooled juhtkond ja töötajad mõistaksid üksteist. [1] Kuidas on võimalik juhtida muutust edukalt? Bernard Bass on loonud neli omavahel seotud komponenti, mis tema arvates on oluline järgida muudatuste juhtimises. Esiteks on idealiseeritud mõju. Bass väidab, et tõeline usaldus peab olema ülesehitatud aastate jooksul liidrite ja järgijate vahel. Usaldus juhi ja järgijate vahel on vundament uues olukorras. Teiseks komponendiks on inspireeriv motivatsioon. "Muutuva keskkonna inspireeriv motivatsioon pakub järgijatele väljakutseid ja muudatustes osalemine aitab saavutada ühiseid eesmärke. Kolmandaks on intellektuaalne stimulatsioon. Intellektuaalne stimulatsioon aitab järgijaid
Rapla 2008 SISUKORD SISSEJUHATUS........................................................................................................................ 3 1.JUHI TÖÖ................................................................................................................................5 2. STRATEGELINE JUHTIMINE JA JUHI ROLLID STRATEEGILISES JUHTIMISES.....6 2.1 JUHTIMISTASANDITEL ERINEVAD ROLLID ........................................................................................ 7 2.1.1 Keskastmejuht.......................................................................................................................................7 2.2 JUHID VALDKONDADE JÄRGI................................................................................................................8 2.2.1 Personalijuhi rollid......................
Klassikalised juhtimisteooriad Erinevate juhtimisteooriate ja nende arengu tundmine aitab mõista juhtimise printsiipe ning nende rakendamise vajalikkust juhtimises. Klassikaliste juhtimisteooriad: · teadusliku juhtimise teooriad · administratiivse juhtimise teooriad. · bürokraatlikku koolkonna seisukohad. Teadusliku juhtimise ja administratiivse juhtimise käsitlused arenesid peaaegu ühel ajal, s.o. tööstusrevolutsiooni alguses 1900 aastast Inglismaal. Enne tööstusrevolutsiooni toodeti esemeid üksikeksemplaridena käsitööliste poolt ja neid kasutati müügiks või kauplemiseks kaupade vastu, mida vajati
loeng) Liina Puusepp Sissejuhatus juhtimisse Tehnoloogia ja eriti infotehnoloogia arengu tõttu on töö muutunud väga keeruliseks ja spetsiifiliseks. Juhtidel on üha raskem kõigi alluvate tööd detailselt tundma õppida. Lahendus on leitud selles, et juhtidele õpetatakse, kuidas inimestega ümber käia. Seega on suhtlemisel juhtimises väga suur osa. Juhtimise mõiste ja funktsioonid Honeywelli uuringute käigus küsitleti 3600 juhilt, kuidas nad juhiks said. Küsitletud juhtide arvates omandasid nad: 1) poole oma teadmistest tööülesandeid täites ja oma eksimustest õppides; 2) 30% teadmistest juhtide, juhendajate ja kaastöötajatega suheldes; 3) 20% andis erialane haridus ja täiendkoolitus (Zemke, 1985). Nagu näha osutusid kõige vajalikumaks valusad õppetunnid
langetada valikuid alternatiivsete laienemisplaanide vahel. 4.Nimeta 5 strateegilise juhtimise koolkonda. Disaini, planeerimise, kognitiivse, ettevõtluse, kultuuri, keskkonna. 5.Mis on strateegilise juhtimise protsess Strateegiline juhtimine on kõikehõlmav laiahaardeline protsess, mille eesmärk on luua efektiivsed strateegiad ning need ellu viia, seejuures ka selle rakendamisest kasu saada (konkurentsieelis). Strateegilises juhtimises on peamine arvestada pikaajaliste eesmärkide prioriteetsust ressursside rakendamisel ja organisatsiooni arendamisel. (strateegia peab aitama juhil vastata sellistele küsimustele nagu kus on organisatsioon praegu, milline tahab organisatsioon olla kolme aasta pärast või millised tegevused aitavad neid eesmärke saavutada) 6.Mille poolest erinevad missioon ja visioon? Visioon: Ettekujutus ehk nägemus organisatsiooni tulevase võimaliku ja soovitava seisundi kohta
2 Juhtimise alused (5-6. loeng) Liina Puusepp P. Hersey ja K. Blanchard (1993) on käsitlenud oma situatiivse eestvedamise teoorias nelja eestvedamise stiili ning nende sõltuvust olukorrast ja järgijate valmisolekust osaleda organisatsiooni tegevuses ja juhtimises. Antud teooria kohaselt rakendavad juhid nelja juhtimisstiili: käskimine ehk autokraatlik juhtimine, selgitamine, osalemine ja delegeerimine. Käskimine ehk autokraatlik juhtimine eeldab järgmistest juhtimise põhimõtetest kinnipidamist: · range tegevuse koordineerimine · distantsi loomine ja hoidmine alluvatega · ühesuunaline kommunikatsioon, kasutatakse võimu · alluvate kuulekus ja nende ootustega mittearvestamine
2 Juhtimise alused (5-6. loeng) Liina Puusepp P. Hersey ja K. Blanchard (1993) on käsitlenud oma situatiivse eestvedamise teoorias nelja eestvedamise stiili ning nende sõltuvust olukorrast ja järgijate valmisolekust osaleda organisatsiooni tegevuses ja juhtimises. Antud teooria kohaselt rakendavad juhid nelja juhtimisstiili: käskimine ehk autokraatlik juhtimine, selgitamine, osalemine ja delegeerimine. Käskimine ehk autokraatlik juhtimine eeldab järgmistest juhtimise põhimõtetest kinnipidamist: · range tegevuse koordineerimine · distantsi loomine ja hoidmine alluvatega · ühesuunaline kommunikatsioon, kasutatakse võimu · alluvate kuulekus ja nende ootustega mittearvestamine
Kõik kommentaarid