Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Täiskasvanu kujunemine enesearengu subjektiks (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


 
 
 
 
TÄ ISKÄSVÄNU KUI 
Triin Lepp 
ENESEÄRENGU  SUBJEKT  
 
Sõnastik L. Kaade uurimustöö põhjal  
Subjekt 
 
 
 
 
SUBJEKTIKS 
 
OLEMINE= 
MÕTESTTUD 
Subjektile omane teadlik 
 
aktiivsus ilmneb 
SUBJEKT-teadvustatud 
AKTIIVNE 
 
suhtlemise ja selle 
Vasakule Paremale
Täiskasvanu kujunemine enesearengu subjektiks #1 Täiskasvanu kujunemine enesearengu subjektiks #2 Täiskasvanu kujunemine enesearengu subjektiks #3 Täiskasvanu kujunemine enesearengu subjektiks #4 Täiskasvanu kujunemine enesearengu subjektiks #5 Täiskasvanu kujunemine enesearengu subjektiks #6 Täiskasvanu kujunemine enesearengu subjektiks #7 Täiskasvanu kujunemine enesearengu subjektiks #8 Täiskasvanu kujunemine enesearengu subjektiks #9 Täiskasvanu kujunemine enesearengu subjektiks #10 Täiskasvanu kujunemine enesearengu subjektiks #11
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-11-27 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 31 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Triin Lepp Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
14
docx

Andragoogika sõnaraamat - "Täiskasvanu kujunemine enesearengu subjektiks"

A Aktiivsus- Subjektsuse fundamentaalne omadus. Aktiivsus on subjektsuse väljenduseks ning subjektsus omakorda avaldub aktiivsuses. E Enesearendamine – inimene etendab ise aktiivset rolli. Ta juhib oma arengut ja püüdleb ideaalse mina poole. Indiviid osaleb enda arengus õppimise kaudu, mida käsitletakse inimese põhivajadusena, mille rahuldamiseks on ta elukestvalt võimeline. Enesearengu subjektiks kujunemise eeldused - vabadus, tunnustus, ülesannete vastavus arengutasemele, situatsioon ehk psüühiline keskkond, kompetentsus ning vajadust olla asjatundja. (Enesearengu subjektiks kujunemist toetab isiksuse areng). Enesearengu subjekti tunnused - autonoomsus, vastutustunne ning kriitiline iseseisev mõtlemine. Oma arengu subjektiks olevat inimest iseloomustavad adekvaatne enese- ning rühmatunnetus (enda koha ja rolli teadvustamine suhetes “mina” ning “teised”) ja teadmised

Andragoogika
thumbnail
22
doc

ANDRAGOOGIKA KORDAMISKÜSIMUSED

Täiskasvanuhariduse põhieesmärgid on anda võimalust täiskasvanuõppijale õppida, aidata ning suunata teda õppimisprotsessis. Lisaks sellele täiskasvanuhariduse eesmärk on teha õppimist mitte pealetükkivaks, ärata huvi edasiarenemiseks. Täiskasvanuhariduse puhul arvestatakse õppijate kogemusega, arvamusega ning antakse võimalust juhtida ennast õppimisprotsessis ise. Õpetaja ainult aitab ja suunab õppijat. 2. ANDRAGOOGIKA KUJUNEMINE ISESEISVAKS TEADUSHARUKS. KNOWLESI JA LINDEMANI PANUS ANDRAGOOGIKA ARENGULE Juba Aristotelese, Platoni ja Sokratese töödes leidub mõtteid selle kohta, et inimene peab õppima kogu elu ning erinevates elu faasides erinevates faasides omandatakse teadmisi erinevalt. See tõi 19. sajandi väljapaistvad mõtlejad andragoogika kui iseseisva teadusharu juurde. Tegelikult mõistis vajadust sellise distsipliini järele, mis eristaks laste ja täiskasvanute

Sotsioloogia
thumbnail
80
doc

Õiguse sotsioloogia

ÕIGUSE SOTSIOLOOGIA I SEMINARI KÜSIMUSED 1. Õiguse sotsioloogia kui sotsioloogia osa. Sotsioloogia on teadus , mis uurib ühiskonda, inimese käitumist ühiskonnas ulatuses mil see puudutab inimestevahelisi suhteid sotsiaalses keskkonnas. Termin õiguse sotsioloogia koosneb kahest osast: õigusest ja sotsioloogiast. Seetõttu me saame seda distsipliini vaadelda nii sotsioloogia kui õigusteaduse kontekstis. See on oluline, kuna pole selge kas õiguse sotsioloogia on sotsioloogia osa või on tema hoopis õiguse osa, millega tuleks tegeleda vaid õigusteaduskonnas. Vastus leidmata. Tegelikult niisugune teadus mis asub nende piirimail, ristumiskohas. Õiguse sotsioloogiast kui sotsioloogia osa- sotsioloogia kui teadus võtab oma uurimisobjektiks õiguse siis tähendab see seda, et õigus on ühiskondlik nähtus, ning sotsioloogia tunnetabki teda sellisena ja kasutab selle uurimiseks enda uurimismeetodeid. Kui sotsioloogia võtab ?

Õigus
thumbnail
38
docx

Isiksus Anti

Selles etapis valitseb püüdlus sotsiaalse korra järele. Laps kogeb õigena kohusetunnet ja austust autoriteetide suhtes. 4 Seadus ja käsud Ta on võimeline asetuma täiskasvanu kohale ja mõistma, et moraali täitmine on kasulik. Tüüpiline moraali kaitsmine on kaebamine, mille abil saadakse täiskasvanu kaudu asi selgeks ja tugevneb

Arengupsühholoogia
thumbnail
83
doc

Õiguse sotsioloogia

Loengukonspekt + seminarid 2009 SISSEJUHATUS Sotsioloogia tegeleb inimeste sotsiaalsete koosluste ja ühiskonna teadusliku uurimisega. Ühiskonna kohta on palju seisukohti: K.Marx: Ühiskond on inimeste kooslus ja nende kogum M. Weber : ühiskond on mõtleva inimese tegutsemise resultaat Sotsioloogia kui teadus lähtub põhimõttest, et kõik nähtused, mis sotsiaalses ruumis eksisteerivad on omavahel seotud, nad on üksteisest tingitud ja nad on mõõdetavad, kusjuures kõiki nähtusi saab mõõta nii kvalitatiivselt kui kvantitatiivselt. Kvantitatiivset mõõtmist nii nimetatud vahendatud mõõtmine, kus sotsioloog e uurija ja uuritava e respondendi vahel on küsitlusleht, ankeet, st uurija ja respondent ei suhtle vahetult. Kvalitatiivne mõõtmine e vahetu mõõtmine ­ respondent ja uurija vahetult ajavad juttu ­ suunitlemata intervjuu (vahetu). Õiguse sotsiloogia objekt: - õiguse, õigusliku tegelikkuse uuri

Õiguse sotsioloogia
thumbnail
24
doc

Arenguteooriad, Lektüür, Anti Kidron

Arenguteooriad Lektüür Gordon Willard Allporti individuaalse dispositsiooni õpetus Allport on psühholoogias tuntud kõige visama ja põhjalikuma isikuomaduste uurijana. Koos Odbertiga leidsid nad Websteri sõnastiku 1925. Aasta väljandest 18 000 inimest kirjeldavat sõna, millest ligemale neljandik iseloomustab nende hinnangul isiksust.Osa leitud sõnu kirjeldasid iseloomujooni, teised psüühilisi seisundeid, kolmandad kujutasid endast inimese hinnangulisi määratlusi, ülejäänud aga inimese füüsilisi omadusi. Allporti isiksuse teooria võiks lihtsustatult kokku võtta ühe lausega: inimene on see, millised on tema iseloomujooned. Individuaalne dispositsioon Üldised iseloomu jooned on mingisse kindlasse kultuuri kuuluvaile isikuile üldomased. Neis joontes peegelduvad rahvusele, etnilisele grupile või kultuurile ühised omadused. Palju selgemat keelt kõnelevad inimese kordumatust loomusest tema individuaalsed omadused. Allporti meelest rööviks inimese kirjel

Arengupsühholoogia
thumbnail
38
doc

Õppimine ja areng

Areng ­ organismi areng, esimesed 7a kujundad, ülejäänud elu on ,,vigade parandus", aju areneb, teadmised, rääkimine, ema on see kõige suurem spetsialist lapse jaoks, kakskeelsus ­ õpib mõlema ära ja tuleb loomulikult. Laps õpib mängu kaudu, mäng on kõige olulisem!, mäng on väikese inimese töö. Arvuti ja teler ­ mida vähem, seda parem. Mõtlemine toimub targa õpetaja juuresolekul. Küpsus ­ täiskasvanu tegeleb oma arenguga ise, ülikool näiteks, kuid ei pea olema akadeemiline, nt rahvaülikoolid. Või hoopis huvialad ja nende süvendamine. Raamatud on teadmisteallikad. 40 on kõige küpsem. Piaget´ kognitiivse arengu teooria Piaget elas kuni 1980. Töötas alguses Pine laboris, uuris vastuseid. Lõi kognitiivse arengu teooria, uuris laste mõtlemist. Laste 4 arenguetappi: Sensomotoorne periood (sünnist 1,5 ­ 2 aastani) ­ laps hakkab keskkonda tundma õppima,

Areng ja õppimine
thumbnail
21
doc

Eksamikonspekt II osa

Tähelepanu võib käsitleda nii tunnetusprotsessina, kui teadvuse seisundina. Tähelepanu ei esine üksi, vaid on alati lahutamatus ühenduses nii tunnetamiser (taju , mälu, mõtlemine) kui ka emotsioonide ja motivatsiooniga. Tähelepanu maht sekundi murdosa vältel on 5-9 objekti. Tähelepanu saab jaotada samaaegselt mitme objekti või tegevuse vahel, ent see võib olla edukas vaid juhul, kui need objektid/tegevused on omavahel seotud. Tähelepanu püsivus: täiskasvanu 15-20 minutit, laps u. 5 minutit Tähelepanu liigid: tahtmatu (kandub objektile iseenesest, ilma tahtepingutuseta, on sünnpärane. Seda paeluvad järgmised nähtused: ärritaja tugevus, suurus, kontrast, liikumine, kordumine, uudsus) ja tahtlik (suunatakse objektile või tegevusele tahte abil ning see kujuneb õpetuse ja kasvatuse käigus). Mõtlemisena käsitletakse kogu seda vaimset aktiivsust, mis seostub informatsiooni töötlemise ja mõistmisega ning suhtluses kasutamisega.

Sissejuhatus psühholoogiasse ii




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun