Kahjututeks on: Lämmastik N2 Hapnik O2 Süsinikdioksiid CO2 V.t hiljem kasvuhooneefekt. Veeaur H2O Heitgaasides on alati hapnikku. Kui sellest enamust ei ole ära kasutatud, siis oli segu koostis liiga lahja või põlemisprotsessile eelnevalt ei ole olnud korralikku hapniku ja kütuse segunemist. Normaalsel põlemisel on jääkhapniku sisaldus heitgaasides väga väike sest enamus kasutatakse alati ära. Süsinikdioksiid (CO2) ja veeaur on põlemisjäägid. Mida suurem on CO2 kogus seda täielikum on olnud küttesegu põlemine. Mootori silindrites kütuse põlemise ajal jääb CO2 14% kanti. Selle ajaga, kui heitgaasid läbivad katalüsaatori ja jõuavad heitgaasitorustiku väljundini, tõuseb süsinikdioksiidi mahuprotsent 15% 16%-ni. · Kahjulikud ained on: Süsinik...
Hääle sagedus f = 1/Thääle signaali periood f = 1/0,003 = 333 Hz ,,A" tähe kõnesignaali spekter 10. Kokkuvõte ja järeldused Käesolevas töös õppisime tundma telefoniliinile ühendatud telefoniaparaadi erinevaid tööreziime ( ,,toru hargil" ja ,,toru võetud" ) ja nendele reziimidele vastavaid signaale telefoniliinil. Lisaks määrasime abonendi suurima kogutakistuse, tutvusime kohaliku efekti mahasurumise erinevate skeemidega ning toonvalimisega. Mõningad mõõtmistulemused ei pruugi olla just kõige täpsemad, sest kasutasime ostsillograafi ning selle ekraanilt signaali parameetrite hindamine ei ole väga täpne. Vaatamata sellele peaksid enamus mõõtetulemusi olema piisava täpsusega....
Nii teame, kuidas käituda klassis, raamatukogus, restoranis jpt kohtades. Sobimatu skeemi teadvustamine võib põhjustada täiesti ebaadekvaatset käitumist või arusaamist probleemidest. 2.3 Mälu tõlgendav iseloom Inimeste varasem teadmine või kujutlus kajastub mälus kogemuslike skeemidena. Kui õpitav ei seostu õpilasel olemasolevate skeemidega , võib see talle mõtetuna tunduda. Suutmatus teadvustada õpitavat seoses varasemate teadmisstruktuuridega sunnib õpilast seda pähe õppima. Vahel võibki tajutav olla mitmeti interpreteeritav. 3. UNUSTAMINE Salvestamise ja ammutamise vahepeal säilitatakse info nn mäluhoidlas. Infot saab hoida esialgsel kujul või neid muuta. Sellised muutused võivad kaasa tuua unustamise. Esineb ka mälukaotust. See on informatsiooni kadumine ajutalituse häirumisel eelneva perioodi kohta...
klass Õpetaja:Hannes Orgse Loo, 2008 INGLISMAA Rahvaarv: 60´776´238 (2007 Juuli) Vanuseline koosseis: · 0-14 aastaseid 17,2 % (Mehi 5`349`053 / Naisi 5`095`837) · 15-64 aastaseid 67 % ( Mehi 20`605`031 / Naisi 20`104`313) · 65 ja üle selle 15,8 % ( Mehi 4`123`464 / Naisi 5`498`540) Keskmine vanus: Meestel 38,5 eluaastat ja naistel 40,7 eluaastat Sünnid: 1000 elaniku kohta 10.67 sündi Surmad: 1000 elaniku kohta 10.09 surma Kõrgeim eluiga: Meestel kesmiselt 76,23 aastat ja naistel 81,3 aastat Rahvused: Valgeid 92,1 %( inglased 86,3%, sotlased 8,6 %, uelsalased 4,9 %, iirlased 2,9 %), musti 2 %, indialasi 1,8 %, pakistaanlasi 1,3 %, muud 2,8%. Rahvastiku tihedus: 243 elanikku /km² (www.cia.gov) Inimene on tegutsenud Inglismaal juba väga kaua. Üks esimesi märke sellest on kindla...
R klass Meditatsioon Psühholoogia referaat Juhendaja:????? ????? 2008 1 SISUKORD SISSEJUHATUS................................................................3 1. MILLEKS MEDITEERIDA?............................................4 2. MEDITATSIOONITEHNIKAD........................................5 3.ABIVAHENDID MEDITEERIMISEKS.............................6 3.1.Mantra............................................................................6 3.2. Mandala.........................................................................7 4.MEDITATSIOON JA RELIGIOONID.........................................10 5.MEDITATSIOON JA TAIMETOITLUS.......................................11 KOKKUVÕTE...............................................................................12 KASUTATUD ALLIKAD...
EN 1168-1:2000 "Pingebetoonist õõnespaneelid".** - Vastuvõtukontroll Standardi nõuetest ja tolerantsidest kinnipidamist kontrollitakse kõigi toodete juures. Perioodiliselt kontrollitakse betooni külmakindlust veepidavust, mahumassi. · Raudbetoonkonstruktsioonide katsetamine tugevusele, jäikusele ja pragudekindlusele viiakse läbi projektis ettenähtud skeemidega koormistega ostja nõudel. · Katsete läbiviimisel juhinduda GOST 8829.94 "Monteeritud betoon- ja raudbetoontooted. Koormuskatsete meetodid. Tugevuse, jäikuse ja pragudekindluse hindamine" · Betooni kvaliteedi vastavuskontroll: - Euro klassidele C EVS-EN 206-1:2002; - Vene klassidele B - GOST 18105-86. · Armatuurterase kvaliteedikontroll läbi viia terase saatedokumendi (sertifikaadi) võrdlemisega nõutud parameetritele: Vene terased: GOST 380.80; GOST 5781-82; GOST 6727.80;...
Eesti nüüdiskirjandus Janek Kraavi Loeng nr 1 (13.02.2008) Aeg ja taust Ajaloolis-kultuuriline situatsioon hakkab muutuma 80ndate keskpaigast, mil võimule tuleb Gorbatsov. Uus noor läänele väga imponeeriv poliitik hakkab ellu viima uuenduste poliitikat. Hakkab vana, väsinud kokkukukkumise äärel olevat süsteemi reformima. See poliitika kukub aga läbi ja ennekõike seepärast, et see juht hakkab neid novaatorlikke ideid ellu viima vana süsteemi raames ja need ideed ei jõua selles kontekstis praktikasse. 80ndate keskpaigast hakkab stagnatsioon taanduma ja õhus on midagi uut. Eestis Nihked Nõukogude Liidu asjajamises hakkavad Eestis olulist rolli mängima ja võimenduma. Siin tunnetatakse seda teravamalt. 80ndate...
Ka kanalite sagedustunnusjooned ei või erineda teineteisest üle 2 dB, vähemnõudlikkel mitte üle 3 dB, tämbriregulaatori mistahes asendi puhul. Kanalite vaheline sumbumus sagedusel 1000 Hz peab olema vähemalt 40 dB, vähemnõudlikkes vähemalt 30 dB. Võimendi astmete nõutavad parameetrid Amatöörkonstruktor koostab amatöörskeemi mitmest allikast saadud skeemidega astmetest. Et need omavahel sobiksid peavad nende sisend- ja väljundtakistused ning sisend- ning väljundpinged, kuid ka mitmed muud parameetrid olema teatud kindlate suurustega (tabel 6.2 Abo raamatus on esitatud struktuurskeemile vastavate plokkide soovitatavad parameetrid). Parameetrid on esitatud kolmel tasemel. Algtaseme parameetritega plokkidest saab koostada võimendi, mis rahuldab näiteks standardiga DIN 45500, Hi-Fi parameetritega aparatuurile miinimumsuurustena...
El.ajamite juht.põhimõtted-Jaguneb: 1.Klassikalised juht.meetodid(Põhinevad tag.sidel ja vea järgi juhtimisel ja saab kirjeldada lineaarsete diferentsiaal võrranditega) 2. Moodsad juht.meetodid- põhinevad süsteemi oleku-ruumil ja olekumuutujatel. Võimaldab süsteemi juht. optimaalselt ja adaptiivselt. 3.Intellektuaalsed juht. meetodid- põhinevad hägusloogikal ja eksperthinnan- gutel. Rakendataxe iseseisvalt või lisaabinõuna juhul kui on tegemist juht.objekti või tema töökeskkonna olulise määramatusega. 2. El.ajamite juht.põhimõisted, juht.süsteemide liigitus ja ül.-Kõiki süst.liig. sõltuvalt tag.side olemasolust avatud ja suletud süst. Juht.obj.olekuid kirj.n- mõõtmelises oleku-ruumis. Pidevale olekule vastab olekuruumis kujutis-punkt, mille asend olekuruumis on määr.n-olekuga X sõltuvalt muutujate väärtustest võib obj.kuj.punkt sattuda olekuruumi eri piirkondadesse millele vastava...
Töölisklassi kujutatakse rasket tööd tegemas, neid ei ilustata ega idealiseerita.( M. Beazley ,,Kudas mõista maalikunsti, zanrid ja teemad lääne kunsti ajaloos.") · Maalil nähtu on seotud antud ajastu või voolu nägemusega ja nõudmistega kujutatavale selle kaudu, et inimese kujutamiseks olid ametlikus kunstis kindlad ideaalskeemid, mis pärinesid klassitsismi kaudu antiikkunstist, ning Millet' tegelased olid nende skeemidega teravas vastuolus. Maaliti tõetruult nng võõrastavalt mõjus see neile, kes olid harjunud ametliku kunsti ideaalmaastikega. Realismis loobuti väljamõeldud, fantastilistest ja põnevatest motiividest. Hakati maalima seda mida nähti enda umber ning ilma ilustamata ja reaalselt. Ka maalil on näha, et seda meest ning naist pole ilustatud, vaid nad on sellised nagu nad on, tõetruud. (J.Kangilaski ,,Üldine kunstiajalugu.")...
3. ,,Mäng, unenäod ja jäljendamine lapseeas"- fantaasia ja sümbolismi teke väikelapse eas. Ta rääkis intellektist. Intellektil on tema arvates olemas sisu ja skeem. Skeem- teatud tüüpi mõiste, kategooria või strateegia, mis seostab erinevaid kuid sarnaseid üksteisele järgnevaid tegevusi. Funktsioonid- kuidas skeeme omavahel suhestatakse (töödeldakse). Samuti on intellektil ka laiemaid funkstioone kui on skeemidega seotud funktsioonid. On olemas ka skeemides ja funktsioonide puhul võimalik rääkida kõrgematasemelised skeemid. Funktsioonides võime ka teostada operatsioone. Operatsioon on kõrgema taseme skeem. Operatsioonid võimaldavad manipuleerida ideedega vastavalt reeglitele. Kõrgematasemelistel skeemidel igale operatsioonile vastab teine operatsioon, mis võimaldab esimese tegevuse tühistada. SEE EI OLE ENAM SKEEM, see on funktsioon!!! Mis on adaptatsioon? Kohanemine....
võime moodustada üldistavaid kategooriaid (loom koer) aeg mis kulub kahe mõiste seostamiseks oleneb nende kaugusest tähenduslikus hierarhias (lind-pääsuke, lind-emu) Skeemid mälu kuj. skeemidena on palju sarnasust episoodilise mäluga (järelduste tegemine, seos emotsioonidega) Mälu tõlgendav isel. varasem teadmine, kujutlus kajastub mälus kogemuslike skeemidena. (käitumine kooli, poes) kui õpitav ei seostu olemasolevate skeemidega tundub see mõttetuna. Metakognitsioon Inimese mõtlemist oma tunnetusteg. üle nim. metakogn. Õppim seonduv metak. on mõte sellest mida teeme ja kuidas suuname oma õppimist. See on määratud ainealase kogemusega , mitte vanusega. Õpetamisega saab tõhustada metak. õpilastel. Aitab kaasa nii madalate kui kõrgete võimetega õpilaste õppimisele. Parandab kerget vaimset peetust ja lugemisoskust õpiraskustega lastel. Kognitiivne õpiteooria. Mnemotehnilised võtted...
Esemeline tegevus Lapse mängu esimesed vormid tekkivad praktilise esemelise tegevuse raames. Esemeline tegevus, vähemalt kujunemise alguses, varases lapseeas on olemuselt kahesugune...Sellest areneb kaks erinevat tegevust. Üks on puht praktiline, milles on olulisel kohal asja tähendusega seotud operatsioonide teostamine. Teine on tegevus asjade tähendustega, nende kasutamise üldiste skeemidega , mida rakendatakse üha erinevates, uutes situatsioonides. Tegevus asjadega nende tähenduse järgi ongi varase lapseea esemeline mäng (samas:14). Elkonin rõhutab mõtete, et 2-3 aastastel lastel on suhteliselt väikesed nõudmised asendusesemele. Üks ja sama ese võib asendada väga erinevaid asju. Mõnikord vahetab asendusese korduvalt oma tähendust. Mängija jaoks pole oluline sarnasus eseme ja asenduseseme värvi, vormi, suuruse jt omaduste vahel. Sageli lapsed oma mängudes...
Energiaallikad ja energiaprobleemid 2. Roheline energia aitab hädast välja 3. Tuuleenergia 4. Päikeseenergia 5. Hüdro ehk vee-energia 6. Kasutatud kirjandus 2 1. Energiaallikad ja energiaprobleemid Nagu me teame, jagatakse energiaallikad taastuvateks ja taastumatuteks Taastumatud energiaallikad Taastuvad energiaallikad nt: nt: põlevkivi, kivisüsi, nafta, päikeseenergia, gaas, turvas, kivisüsi tuuleenergia, vee-energia, puit (mõnes riigis mitte), Põhilised probleemid: biomass · Taastumatute energiaallikate otsasaamise oht · Fossiilsete kütuste (põlevkivi, nafta, gaas, kivisüsi) põletamine rikub looduskeskkonda Põhjalikumalt: · Fossiilsete kütuste põletamine paiskab atmosfääri o...
3 Skeem: Aineklasside vahelise seosed.............................................5 Aineklasside tähtsamad keemilised omadused...............................8 Kõikide aineklasside saamisviis.....................................................10 2 Anorgaaniliste ainete põhiklassid (skeem) Alused on ained, mis annavad lahusesse hüdroksiidioone OH-. Tüüpilised alused on hüdroksiidid. Hüdroksiidid koosnevad metalliioonidest ja hüdroksiidioonidest (OH-). Happed on ained, mis annavad lahusesse vesinikioone (H+). Happed koosnevad vesinikioonidest ja happeanioonidest (happejäägist). Happeaniooni laeng võrdub vesiniku aatomite arvuga happe molekulis. Hapete liigitamine vesiniku aatomite arvu järgi: 1. Üheprootonilised happed (n...
Yr3 Q0 Q1 Q2 Q3 V S KA P AV AP AK K Kokkuvõte Töös oli kõige tähtsamaks graaf, kui selles olid vead sees, siis ei hakanud terve skeem tööle. Kokku oli vaja koostada 11 loogikafunktsiooni koos vastavate skeemidega . Terve töö sisaldas pidevat kontrollimist, et kuskil ei oleks ühtegi viga. Kui enne oli MultiSim'i keskkond võõras, siis nüüd on see piisavalt selge ja probleeme selle kasutamisega ei tohiks enam tulla. Kasutatud materjalid 1. Konspekt 2. MultiSim 3. Paint 4. Microsoft Office Word 2010 5. www.google.ee...
aktsepteerida tagasisidet tulemuse saavutamiseks Võime diagnoosida algab eneseanalüüsist on seotud indiviidi oma skeemidega , aitavad õppijal planeerida, täpsustada ja enda õpivajadusi strateegiatega ja käsitlusega endast kui õppijast reguleerida kognitiivseid protsesse...
Protsess toimub rakuosistes, mida nimetatakse mitokondriteks. Hingamisprotsessi lähteaineteks on glükoos ja hapnik (O 2) ning lõpp-produktideks süsihappegaas (CO2) ja vesi (H2O). Selle käigus salvestatud energiat saab kasutada teistes elutegevusprotsessides. Kuid nii nagu loomadeski on ka taimedel olemas hingamine. Taimed hingavad õhuhapnikku ja eritavad süsihappegaasi. Hingamine on kirjeldatav järgmiste skeemidega : Milleks on vaja hingamist? Selleks, et keemilist energiat toitainetest vabastada ja hakata kasutama, peab toimuma fotosünteesile vastupidine protsess. On vaja hapnikku, et vabastada toitainest energiat. Hingamisel tarvitavad taimed hapnikku, et vabastada toitainetest energiat. Hingamisel tekib süsihappegaas, mida taimed eritavad õhku. Vabanenud energiat kasutatakse paljudes rakkudes toimuvates eluprotsessides...
1) Funktsioon, mis loendab, mitu etteantud sümbolit on etteantud tekstis loenda (tekst, sümbol) 2) funktsioon, mis leiab, mitmes on etteantud sümbol etteantud tekstis; kui sümbolit tekstis ei ole, on funktsiooni väärtuseks 0 mitmes (tekst, sümbol) 3) funktsioon, mis väljastab etteantud teksti sümbolid vastupidises järjestuses tagurpidi (tekst) 4) Suurim ühistegur (SÜT) Koostada töölehe funktsioon kahe arvu suurima ühistegugi leidmiseks. Vt. skeemi. Antud arvude suurimaks ühisteguriks nimetatakse suurimat arvu, millega kõik antud arvud jaguvad. Function SÜT (arv1 As Long, arv2 As Long) As Long...
Tallinna Polütehnikum Energeetika õppesuund Rein Kask ELEKTRIAJAMITE JUHTIMINE Õppevahend TPT energeetika õppesuuna õpilastele Tallinn, 2007 Saateks Erialaainete õpikute ja muude õppevahendite krooniline puudus on juba palju aastaid raskendanud kutsehariduskoolide õpilastel omandada erialaseid teadmisi. Käesolev kirjatöö püüab mingilgi määral leevendada seda olukorda Tallinna Polütehnikumi energeetika õppesuuna õpilastele sellise õppeaine kui ,,Elektriajamite juhtimine" õppimisel. Elektriajamid on üheks põhiliseks elektritarvitite liigiks ja neid kasutatakse laialdaselt kõikides eluvaldkondades. On selge, et tulevased elektriala spetsialistid peavad neid hästi tundma ja oskama neid ka juhtida. Elektriajamite juhtimine ongi valdkonnaks, mida käsitleb käesolev õppevahend. Selle koostamisel on autor lähtunud põhimõttest selgitada probleeme nii põhjalikult kui vajalik ja nii napilt kui võimalik...