2 Heino Liimetasa (1928-1989) teaduslik mõte on liikunud põhiliselt kasvatusteooria ja sotsiaalpsühholoogia, didaktika, kasvatussotsioloogia ja filosoofia valdkonnas. 1980. aastate alguseks jõudis Ta integraalse pedagoogilise teooria vajaduse tunnetamiseni ning selle põhiprintsiipide formuleerimiseni. H. Liimets on ca 150 teadusliku ning ca 80 populaarteadusliku artikli autor. Seitse tööd on ilmunud ka iseseisva raamatu või monograafiana. (A. Liimets 1998) Heino Liimetsa elust 3 Heino Liimets sündis 22.jaanuaril 1928. aastal Võrumaal Vana-Antsla vallas Perajärvel perekonna esimese lapsena. Hiljem sündisid veel kaks õde ja kaksikust vennad. (A. Liimets 1998) H
Koostas Tairi Murel ÜLEVAADE HEINO LIIMETSA ELULOOST Sündis 1928.aastal Võrumaal VanaAntsla vallas Perajärvel. Tal oli 2 õde ja venda. Heino Liimets õppis Saru Algkoolis, Taheva Algkoolis, Valga Gümnaasiumis ja TRÜs Ajalooja keeleteaduskonnas. Paralleelselt ülikooliõpingutega töötas loogika ja psühholoogiaõpetajana Tartu Õpetajate Instituudis, Tartu Muusikakoolis ning Tallinna 2. Keskkoolis (praegune Tallinna Reaalkool). Samuti õppis Heino Liimets Tartu Riiklikus Ülikoolis pedagoogika kateedri juures. Peale lõpetamist õppejõud Tallinna Pedagoogilises Instituudis. Üliõpilastele luges didaktika, kasvatusteooria, kõrgkoolipedagoogika ning psühholoogia kursuseid. Ta valiti Helsingi Ülikooli audoktoriks(1985). On pidanud loenguid Saksamaal, Soomes, Ungaris, Prantsusmaal, Bulgaarias jm. Heino Liimets on ca 150 teadusliku ja ca 80 populaarteadusliku artikli autor.
erinev.Kasvatusprotsess on mõnes mõttes teaduslik, kuid sellele saab kunstipäraslt läheneda, valides sobivaid meetodeid, millele laps kõige paremini reageerib, see tähendab, et kasvataja valib mooduseid kuidas kõige paremini täita kasvatuse põhieesmärki last arendada ja õpetada. Ärgem unustagem: laps on õppimise arvete maksja, tema naha peal sõidetakse. (Põld, 1932) Kasutatud allikad: Liimets Heino. Kuidas õppeprotsess kasvatab? Tallinn 1998 Põld Peeter. Üldine kasvatusõpetus. Tartu 1993; esmatrükk 1932 Loengukonspekt
TALLINNA PEDAGOOGILINE SEMINAR Kaugõppe Noorsootöö osakond KNT 1 Veroonika Mätlik " Ajastu koolis" Referaat Juhendaja: Maire Grass Tallinn 2010 Sisukord Sisukord..........................................................................................................................................................................1 Sissejuhatus.....................................................................................................................................................................2 Ajalugu.....
Dewey reformpedagoogika ja G. Kerschensteineri töökooli ideed: töö kui enesekujundamine; rõhutatakse isiksuse terviklikku arengut, õpilase sidumist kultuuriga; eetilise eluhoiaku, sotsiaalsuse kujunemist ● Arendas reformpedagoogika töökooli ideed edasi omanäoliseks tööjuhatuste menetluseks; Eesti oludele vastava koduloolise üldõpetuse tervikliku süsteemi ja praktiliste töökavade looja. Heino Liimets (1928-1989) – pedagoogikateadlane ja psühholoog. Integratiivsele (vastastikmõjuline) kasvatusteadusele ja didaktikale alusepanija. Koolinoorte elustiili kasvatussotsioloogilise uurimise koolkonna rajaja. ● J. Käisi didaktika ja tervikliku uurimisprogrammi edasiarendaja nõukogudeaja Eestis ● 1950.a II poolel pedagaoogikateaduse üheks käivitajatest (ka Inge Unt) ● Diskussioon ainekeskse ja isiksuse arengu keskse õpetuse üle – kuidas kummutada
TALLINNA ÜLIKOOLI RAKVERE KOLLEDZ Kasvatusteaduste instituut Alushariduse pedagoog Kadi Saarepere ALEKSANDER ELANGO Referaat Rakvere 2008 Sisukord Sisukord........................................................................................................................................... 2 1.Sissejuhatus ..................................................................................................................................3 2.Lapsepõlv ja õpinguaastad............................................................................................................3 3.Välisreisid..................................................................................................................................... 4 4.Peeter Põllu õpilasena Tartu Ülikoolis......................................................................................... 4 5.Tartu Ülikooli stipendiaadina Viinis 1929-1931.......
Tallinn: Valgus Eisen, F. (1989). Valik Johannes Käisi töid: kodulugu, üldõpetus, loodusõpetus. Tallinn: Valgus. Eisen, F. (1992). Isetegevus ja individuaalne tööviis. Tallinn: Koolibrii. Eisen, F. (2004), Kooli-raamat/ Johannes Käis. Tartu: Ilmamaa. Kinos, J. Pukk, M. (2010). Lapsest lähtuv kasvatus. Tallinn: Ilo. Leosk, A. (1996). Johannes Käis 110: Võru konverentsi (13.01.1996) materjalid. Tallinn: Johannes Käisi selts Liimets, H. (2001). Kuidas õppeprotsess kasvatab? Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikooli kirjastus. Nugin, K. (2013). Üldõpetuse rakendamine lasteaias. Tartu: Atlex. 14
SOTISAALPEDAGOOGIKA I osa 2.09 loeng Sissejuhatus ainesse sotsiaalpedagoogika: mis on sotsiaalpedagoogika. Pedagoogika ja kasvatuse ajaloofilosoofiline käsitlus. Mis on sotsiaalpedagoogika? Sotsiaalpedagoogika erisugused tõlgendused on seotud erinevate inimese- ja ühiskonnakäsitlustega, moraaliteooriatega, teaduslike suundumuste ja mõttevooludega. Sotsiaalpedagoogika enesemääratlust on mõjutanud paljud ideed ja ühiskondlikud liikumised. Diskussioon sotsiaalpedagoogika üle omab ühiskonnakriitilist iseloomu tähtis, et arutlus sotsiaalpedagoogika ülesannetest oleks seotud vastava ajajärgu ühiskondlike oludega, ühiskonnaanalüüsiga ja arusaamisega, millises ajas tegevus toimub. Teoreetilisel enesemääratlusel on praktilise sotsiaalpedagoogika töö seisukohast põhimõtteline tähtsus sellest sõltub, milliseks sotsiaa
Kõik kommentaarid