Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Õppe kavandamine tunnikonspekt (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kui Ehk MIKS?

Lõik failist


TUNNIKONSPEKT
Õppeaine: Õppe kavandamine
Aeg:
Õppijate iseloomustus: 
Tunnikava koostaja nimi:
Tunni teema: Kognitiivsed õppimiskäsitlused
Tunni eesmärgid:
Mõisted: 
Õppijate eelteadmised ja oskused: 
Eelnevalt vajalikud tegevused õppejõule: 
Eelnevalt vajalikud tegevused õppijale: 
Tunniks vajalikud materjalid, vahendid, tarkvara ja veebiaadressid:
Tunni osad, struktuuri elemendid
Tegevuste kestus (minutites)
Õpetaja poolt kavandatud ja organiseeritud õppetegevuste kirjeldus (meetodid, juhendid, lk-d, küsimused, märksõnad arutluseks jne)
Õppijate tegevus
(sellel tulba mõte on panna kavandades mõtlema sellele, kui kaasatud õppijad ikka tegelikult on ja mida nad mis mahus kavandatava õppetöö jooksul teevad)
Põhjendused, mida mingi tegevusega saavutada tahetakse.
Ehk MIKS? ( lahter lisatud õppeotstarbel)
I Ettevalmistus põhiosaks
* tunni organiseerimine (vahetult enne tunni algust tehtavad ettevalmistused)
1 min
Powerpointi avamine, vajaminevate materjalide käeulatusse sättimine. Teen kindlaks, et estilus oleks kõigile nähtav.
Õpilased istuvad oma kohtadele.
Ettevalmistus edukaks tunni läbiviimiseks.
* õppijate tähelepanu haaramine
2 min
Tänases tunnis räägin ma teile kognitiivsetest õppimiskäsitlustest. Kas te juba teate selle teema kohta midagi? Kui jah, siis mida?
Õpilased mõtlevad kaasa, püüavad meenutada eelnevalt õpitut.
Saada tagasisidet, kas õpilased juba teavad antud teema kohta midagi.
* eesmärgi teatamine
1 min
Tänases tunnis räägime kognitiivsetest õppimiskäsitlustest. Räägime sellest, kuidas Piaget’ kognitiivset käsitlust tõlgendab. Räägime ka kahest äärmuslikust suunast õppimise kognitiivses käsitluses ja lõpuks teeme rühmatöö. Kes soovib, võib endale tähtsamad asjad üles kirjutada, aga vajadusel võin esitluse ka üles laadida . Rühmatöös edukalt hakkasaamiseks soovitan siiski midagi üles märkida.
Õpilased saavad teada, millest täpsemalt rääkima hakatakse ja häälestavad ennast selleks.
Anda õpilastele ülevaade, mis tunnis toimuma hakkab.
* eelnevalt õpitu kordamine/vajaminevate teadmiste aktiveerimine
2 min
Mida te Piaget’ kohta teate?
Õpilased mõtlevad varem õpitule ja tuletavad seda meelde.
Tuletada õpilastele meelde varem õpitut. Oskavad hiljem uut infot vanaga seostada .
II Põhiosa
* õpetamine (peab tagama õpetusliku eesmärgi täitumise)
15 min
Powerpointi esitlus
Kuna tekkisisd kognitiivsed õppimiskäsitlused?
Mida kujutab endast kognitiivne lähenemine?
Mis on õppimise põhimotiiv nende käsitluste juures?
Mida kujutab endast Piaget’ tunnetsuprotsessi mudel?
Millised on kaks äärmuslikku suunda õppimise kognitiivses käsitluses?
Mida kujutab endast konstruktivistlik õppimiskäsitlus?
Mis on selle õppimiskäsitluse eelised?
Mis on selle õppimiskäsitluse puudused?
Konspekteerimine (kes soovib), vajadusel küsimuste esitamine.
Esitluse abil seletan õpilastele uut teemat.
III Lõpetav osa
* harjutamine , kinnistamine ja/või, rakendamine
6 min
Rühmatöö
Palun õpilastel 4-5 liikmelised rühmad moodustada. Jagan igale rühmale kätte töölehed.
Annan juhised.
Rühmatöös aktiivne osalemine, koostöö.
Uue info kinnistamine, tagasiside õpetajale (kas teemast saadi aru).


Tagasiside


* tunni kokkuvõte/eesmärgi saavutatuse kontroll
3 min
Palun õpilastel öelda 2-3 asja, mis tunnist kõige paremini meelde jäid. Annan neile sõna.
Hästi tehtud rühmatöö eest kiidan õpilasi.
Õpilased heidavad tunnile tagasivaatliku pilgu ja räägivad sellest, mis kõige rohkem meelde jäi.
Saada tagasiside, mis õpilastele tunnist meelde jäi.
Lisad
Tööleht rühmatöö tarbeks.
Kommentaarid: Rühmatööks vajaminev materjal tuleb eelnevalt printida ja lõikuda (4 rühma).
Vasakule Paremale
Õppe kavandamine tunnikonspekt #1 Õppe kavandamine tunnikonspekt #2 Õppe kavandamine tunnikonspekt #3 Õppe kavandamine tunnikonspekt #4 Õppe kavandamine tunnikonspekt #5
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-10-09 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 122 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Kikugirl Õppematerjali autor
Õppe kavandamise aine tunnikonspekti näidis.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
5
doc

Emadepäeva minikontsert

TUNNIKONSPEKT Õppeaine: Eesti keel Klass: III Aeg: 10.05.2012. kolmas tund Õpilasete iseloomustus: Klassis on 7 õpilast. Tunnikava koostaja nimi: Tunni teema: Emadepäeva minikontsert. Tunni eesmärgid: väljendusoskus suuline, kirjalik; keeleõpetus- kirjutamine, Kava koostamine arvuti abil, emadepäeva tähtsuse mõistmine. Õpilaste eelteadmised ja oskused: Õppeaasta jooksul omandatu, et koostada emadepäeva minikontserdi kava, arvutiga töötamise oskus. Eelnevalt vajalikud tegevused õpetajale: Arvutiklassi reserveerimine, muusikaõpetajaga kooskõlastatud laulud, mida emadepäeval võiks esitada. Eelnevalt vajalikud tegevused õpilasele: Õpilastel on kaasas eesti keele tunniks ette nähtud vahendid: õpik, tv, vihik, kirjatarbed. Tunniks vajalikud materjalid, näitvahendid, tarkvara ja veebiaadressid: ,,Avita ,,õpik ,, Eesti keele õpik III kl. " ; arvutid, Smart tahvel. Tunni käik: Tegevuste kestus Tunni osad, struktuuri

Eesti keel
thumbnail
4
docx

Tunnikava

Õppeaine: Loodusõpetus Tunni teema: Maamudel. Klass: 4.klass Aeg: 9:00-9:45 Õppevahendid: Õpik, töövihik, tahvel, smart tahvel, gloobus. Tunni eesmärgid: Selgitada õpilastele miks on maa kera kujuline? Mis on eha ja koit? Kui kaugel me näeme? Muistendid maailma tekkimisest. Aineõpetuslikud (akadeemilised T,O,V) pädevused: Õpilane tunneb huvi maailmaruumi ehituse vastu. Õpilane nimetab Päikesesüsteemi planeedid. Õpilane kirjeldab joonise põhjal Päikesesüsteemi ehitust. Arendavad (võimed): Õpilane teab, mida tähendab, et Maa on kerakujuline. Kasvatuslikud: Õpilane kuulab kaaslast. Tunnikäik: Tunni osad, struktuuri Tegevuste Õpetaja poolt kavandatud ja Hindamine Põhjendused, mida mingi elemendid kestvus organiseeritud õppetegevuste kirjeldus tegevusega saavutada (minutites) (meetodid,juhendid, küsimused, tahetakse.

Eesti keel
thumbnail
13
doc

Pedagoogika ülddidaktika tunniettevalmistus

TUNNIKONSPEKT Õppeaine: Geograafia Klass: 10. klass Aeg: 14.11.11, teine tund. Õpilasete iseloomustus: Õpilastele tundub geograafia meeldivat ning tundi tullakse suhteliselt hea meelega. Tegemist on tavaklassiga, kus on nii tublimaid ja võimekamaid kui ka vähem motiveeritumaid ja vähemvõimekaid. Üheskoos on aga klass tubli ja nõrgemaid toetatakse. Õpilased viskavad palju nalja ning koosarutlused ja analüüsid sujuvad hästi, vähem soovitakse kirjalikku tööd.

Ühiskond
thumbnail
11
docx

Õppe kavandamine kordamisküsimused 2015

õpilased saavad segamatult töötada ning õpetaja jälgib töö sooritamist, kontrollib töö tulemusi ja arvestab neid hindamisel. Kodutööd täidavad õppeprotsessis kolme rolli: kinnistavad koolis õpitut; arendavad õpilaste õppimisoskust; ühtlustavad õpilaste õpitempo varieeruvusest tingitud erinevusi õpitulemustes. Kodutöö efektiivsus jääb üldjuhul alla klassis õppimise tõhususele. Koduste ülesannete roll õppe ning kasvatustöös ning pedagoogilised nõuded kodutöödele. Pikemaajaliste ülesannete ja projektide roll ning rakendamise metoodika koolitöös. Nõuded kodutööle: veenduge, et koduülesanded seostuksid õpitavaga; planeerige koduülesandeid hoolikalt, arutage nende sooritamise probleeme õpilastega, vajadusel korrigeerige nõudeid; veenduge,

Pedagoogika
thumbnail
13
docx

Pedagoogiline psühholoogia eksam

töötada ning õpetaja jälgib töö sooritamist, kontrollib töö tulemusi ja arvestab neid hindamisel. Kodutööd täidavad õppeprotsessis kolme rolli: kinnistavad koolis õpitut; arendavad õpilaste õppimisoskust; ühtlustavad õpilaste õpitempo varieeruvusest tingitud erinevusi õpitulemustes. Kodutöö efektiivsus jääb üldjuhul alla klassis õppimise tõhususele. 13. Koduste ülesannete roll õppe ning kasvatustöös ning pedagoogilised nõuded kodutöödele. Pikemaajaliste ülesannete ja projektide roll ning rakendamise metoodika koolitöös. Nõuded kodutööle: veenduge, et koduülesanded seostuksid õpitavaga; planeerige koduülesandeid hoolikalt, arutage nende sooritamise probleeme õpilastega, vajadusel korrigeerige nõudeid; veenduge, et koduülesanded ei piirduks rutiinse tööga, vaid nõuaksid õpilaselt jõukohast mõttepingutust, tegevuse planeerimist ja probleemide

Pedagoogika
thumbnail
102
docx

Pedagoogiline psühholoogia

kognitiivne õpipoisslus). Kuigi on olemas terve rida õppimise konstruktivistlike käsituste rakendusi, piirdume järgnevas vaid nende õpetaja ja õpilaste tegevustega, mis pakuvad võimalusi tähendusliku (arusaamisega) õppimise õhutamiseks ja seavad õpilase õppimise keskmesse: (1) uurimuslik ja probleemipõhine (avastus-) õpe, (2) dialoog ja õppeotstarbeline vestlus ning (3) kognitiivne õpipoisi viisil õppimine. J. Dewey kirjeldas uurimusliku õppe põhimõtteid juba 1910. Õpetaja esitab probleemse situatsiooni, küsimuse või ülesande. Õpilased … • sõnastavad hüpoteesi, kuidas seletada nähtust või lahendada probleem; • koguvad andmeid hüpoteesi kontrolliks; • teevad järeldused; ja • mõtlevad esialgsele probleemile ja arutlusviisile, mis viis lahenduseni. Bruner näeb õppimist suunatud avastusprotsessina. Toetub kahele printsiibile:

Psühholoogia
thumbnail
19
doc

Pedagoogilise psühholoogia kokkuvõte

teisel viisil. Õppestrateegia- lähtub õppetöö ülesehitamisel kindlast õpetamise ideoloogiast. Õppemeetodite paljusus ja valiku keerulisus Õppemeetodite rakendamiseks pole igaks elujuhtumiks kehtivaid reegleid. Sageli saab ühte ning sama õppe- ja kasvatustöö eesmärki saavutada erinevaid meetodeid kasutades. Praktikas tuleb õpetajal leppida metoodiliste lahendustega, mis kindlustavad enamiku õpilaste õppimise parimal viisil. Sageli saab ühtede ja samade õppe eesmärkideni jõudmiseks kasutada erinevaid meetodeid. Õppemeetodite ja võtete sobivust võib analüüsida lähtudes õpetamisülesannete või tunnietappide vajadusest. Ühe või teise õppemeetodi rakendamise edukus ja sobivus sõltub aga nii õpetaja kui ka klassi eripärast. Õppemeetodite sobivuse üle otsustamine R. Gagne mudeli alusel. Õppemeetodi valiku teeb raskeks asjaolu, et õppimine on individuaalne protsess, õppemeetodite rakendamiseks puudub igaks elujuhtumiks kehtivad reeglid

Pedagoogiline psuhholoogia
thumbnail
50
pdf

Pedagoogiline psühholoogia

„Hinda“ (Hindamine) – otsuste langetamine kriteeriumide ja standardite põhjal: kontrollimine ja kritiseerimine. „Loo“ (Süntees) – elementide kokku panemine kooskõlalise terviku või originaalse produkti loomiseks: tekitamine (genereerimine), planeerimine, produtseerimine. Selles modifitseeritud taksonoomias on hindamine ja süntees vahetanud kohad võrreldes 1956.aasta kognitiivse taksonoomiaga. Õppe-eesmärkide spetsifikatsiooni mõiste – õppe - eesmärkide väljendamine ehk esitamine. Õppetulemused hõlmavad nii sisulist kui ka soorituslikku külge ja nii saab õppe-eesmärke väljendada kahemõõtmeliselt ning saab esitada tabelina, mille ühe mõõtme moodustab sisu loetelu ja teise mõõtme sisu omandamist väljendavad õpilaste soorituslikud oskused. Iga sisuelemendi ja sooritusoskuse lõikumise lahter defineerib konkreetse õppe-eesmärgi. On heaks vahendiks õppetunni, teema või kursuse

Alternatiivpedagoogika




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun