.........................................................7 1.1.6 Leige huvi koolituse vastu..................................................................................7 5. Projektist saadud õppetunnid........................................................................................... 7 1.1.7 Partneri kaasamine on pluss................................................................................7 1.1.8 Ettevaatust probleemidega, mis on suuremad kui käesolev projekt................... 7 1.1.9 Testimine on väga mahukas................................................................................8 2 1. Projektist NB! Projekti lõpptähtajaks on 27.02.2007. Olen lõpuaruande koostamisel kujutlenud, et käes on 2007. aasta kevad ja projekt on juba lõppenud. 1.1.1 Projekti üldine taust Käesolev projekt hõlmas kolmes balti riigis tegutseva finantsettevõtte müügiaruandluse
........................................... 4 5. Projekti eeldused seisundiaruande esitamistähtaja jaoks.................................................4 6. Projektiga seotud piirangud ja kitsendused .....................................................................6 7. Projekti verstapostid.........................................................................................................6 2 1. Taust Käesolev projekt hõlmab kolmes balti riigis tegutseva finantsettevõtte müügiaruandluse keskkonna uuendamist tarkvaraarendusteenust pakkuva ettevõtte poolt. Tegemist on suuremahulise projekti esimene iteratsiooniga. Projekti eesmärgiks on organisatsiooni keskse andmelao pealt müügiaruandluseks vajaliku andmemudeli loomine ning lõppkasutaja tööriista juurutamine. Aruandluse uuendamise projekti põhjuseks oli finantsettevõtte liikumine tsentraalse
mulje. Näiteks viidata veel täna kunagisele kuulumisele Nõukogude Liitu ja põhjendada mõne valdkonna vajakajäämisi sellega on kindlasti liiast. Eesmärk Ühe projekti elluviimisega võib kõrvaldada mitmeid erinevaid probleeme. Seega on võimalik püstitada projektile mitmeid erinevaid eesmärke. Siin tuleb nüüd aga selget vahet teha põhieesmärgil ja kõrvaleesmärkidel. Põhieesmärk tuleneb sellest probleemist, mille kõrvaldamiseks tahetakse projekt käivitada. Kõrvaleesmärgid tulenevad aga teistest probleemidest, mida antud projekt mingil moel kõrvaldab või leevendab. 3 Projekti eesmärk peab olema: · mõõdetav Objektiivsete kriteeriumide järgi on võimalik otsustada, kas me oleme või ei ole jõudnud eesmärkideni
......................................................................................................8 4. Andmevaade.................................................................................................................... 8 5. Ajaline vaade................................................................................................................... 9 2 1. Projektist 1.1.1 Projekti üldine taust Käesolev projekt hõlmas kolmes balti riigis tegutseva finantsettevõtte müügiaruandluse keskkonna uuendamist. Projekti eesmärgiks oli organisatsiooni keskse andmelao pealt müügiaruandluseks vajaliku andmemudeli loomine ning lõppkasutaja tööriista juurutamine. Projekti käigus loodi ettevõttele müügiaruandluse infotehnoloogiline arhitektuur ning realiseeriti nelja olulise ärivaldkonna aruandlus. Tegemist oli suuremahulise ärianalüüsi tarkvara ehitamise projekti esimene iteratsiooniga
Eero Ringmäe (010636) Õpperühmad: LAP51 ja LAP 52 Juhendaja: Lea Elmik Tallinn 2003 Autorideklaratsioon: Kinnitame, et käesolev projekt on meie iseseisva töö tulemus ning selle põhjal ei ole enne arvestust taotletud. Eero Ringmäe .................................. Pärtel Lias .................................. Indrek Kempi .................................. 2 Sisukord 1. Projekti spetsifikatsioon...........................................................................................10
on kasutajale mõeldud dokument – Õige, Sisaldab teostatavuse analüüsi – Vale, Sisaldab huvirühmade rollide ja vastutuste kirjeldust – Õige Õige vastus on: Ressurside määramine ja ressursiplaani koostamisega, Projektistandartide ja protseduuride määramisega, Riskide identifitseerimise ja hindamisega. Küsimus 5 Projektide klassifitseerimisel, hindamisel ja järjestamisel saab kasutada erinevad kriteeriumid. Mis kriteeriumi alusel saab hinnata, kui suurel määral projekt vastab organisatsiooni pikaajalistele eesmärkidele? Vali üks: a. Ressursside kättesaadavus b. Tehniline keerukus c. Väärtusahela analüüs d. Potentsiaalne kasulikkus e. Strateegiline joondumine Küsimus 6 Viia õiged paarid kokku: Projekti alusplaan (Baseline Project Plan, BPP) Sisaldab teostatavuse analüüsi – Õige, on kasutajale mõeldud dokument – Vale, Sisaldab süsteemi kirjeldust – Õige, Sisaldab projektijuhi kontaktandmed – Vale
läbirääkimised. o Süsteemi nõuded Millised on süsteemi täpsed/detailsed nõuded, millised on konkreetsed funktsionaalsused, ning samuti ka piirangud, mis lepitakse kokku vastavalt lepingule. Mida peab funktsionaalselt süsteem tegema, et kasutaja saaks seda kasutada. See toimub siis kui antud projekt vms on võidetud. Mis on nõuete analüüs? o Protsess, mis on mõeldud saavutamaks teenuseid, mida klient soovib süsteemist saada. Süsteemi poolt kirjeldame, mida süsteem peab tegema, et kasutaja mingeid vajadusi rahuldada, sinna alla kuuluvad ka piirangud. See on see protsess, kuidas see toimib ja kuidas me neid kirjeldame. Miks on nõuete analüüs oluline?
2) Teenustaseme haldamise protsess /ITIL/ Service Level Management – SLM Eesmärk: Kaitsta ja parandada IT teenuse kvaliteeti läbi pideva läbirääkimiste, monitoorimise ja raporteerimise tsükli. Vajaduse ja võimaluse haldamine. Ärisuhte haldamine äripoole, IT ja teenusepakkujate vahel 3) Seleta lahti mõisted/lühendid: PIR, SPOF, SCSI, AMDB, CSF, SAAS PIR – Post-implementation review - Läbivaatus, mis tehakse pärast projekti või muudatuste juurutamist. Määrab, kas projekt oli edukas ja tuvastab võimalused edasiseks täiustamiseks. SPOF – Single Point of Failure - CI, mille tõrge tekitab intsidendi. Võib olla isik, protsessi või tegevuse samm, IT infrastruktuuri komponent SCSI – Small Computer System Interface - väikearvutisüsteemi liides. Paralleelpordi standard. iSCSI on SCSI üle TCP/IP. AMDB – Availability Management Database - Hoitakse käideldavusega seotud infot. Oluline tegur käideldavusehalduses.
Kõik kommentaarid