10 1.3 Töötajate register................................................................................... 11 1.3.1 Eesmärgid........................................................................................11 1.3.2 Registrit kasutavad pädevusalad.................................................... 11 1.3.3 Registrit teenindavad funktsionaalsed allsüsteemid....................... 11 1.3.4 Infovajadused .................................................................................. 11 1.3.5 Seosed teiste registritega................................................................11 1.3.6 Ärireeglid..........................................................................................11 1.3.7 Registri kontseptuaalne eskiismudel...............................................12 1.4 Lepingute ja arvete register...
infosys.com/industries/retail-distribution/white-papers/bi-governance.pdf) Probleemipüstitus Klassikalises suures ettevõttes on korraga käsil hulk erinevaid IT projekte. Tihti on keeruline projekte niimoodi prioritiseerida, et nii tänased "põletavad" vajadused kui ettevõtte pikaajalised eesmärgid saaksid rahuldatud. IT projektide haldamiseks ehk "IT governance'iks" nimetatakse ettevõttesisest reeglistikku, mille järgi ärivajadusi ja võimalusi prioritiseeritakse ning uusi projekte ellu kutsutakse. Viimastel aastatel on populaarne ärianalüüsisüsteemide (Business Intelligence) rajamine. Kuna need süsteemid on reeglian kallid ja keerulised, on kallis ja keeruline ka ärianalüüsi projektide haldamine. Autor pakub välja üldise raamistiku ärianalüüsi projektide haldamiseks, nimetades selle "Business Intelligence Governance" protsessiks. Pakutud lahendus BI haldamiseks nimetatakse...
1.2 Rollid klientorganisatsioonis: Projektijuht o Vastutab: projekti planeerimise, eelarvestamise, toimimise ja eduka vastuvõtmise eest klientettevõttes. o Reageerib: juhtkond esitab projekti eesmärgid tarnija esitab pakkumise tarnija annab töötulemuse üle tarnija teavitab probleemist saabunud on projekti verstapost/vahetähtaeg o Infovajadused : tarnijapoolne hinnapakkumine kliendi-/tarnijapoolsed projekti ressursid ja tööülesanded projekti eesmärgid projekti vastuvõtukriteeriumid projekti tulemid veateated/muudatusettepanekud o Kasutuslood: projekti eesmärkide haldamine projekti tulemuste haldamine 3...
Punasega on märgitud rollid, mille reaalne ressursivajadus erines plaanitust. Intervjueerimist planeerides ja läbi viies selgus, et vajalikku informatsiooni kättesaamiseks piisab kolmest kasutajast valdkonna kohta valdkonnajuhist ja kahest kogenuimast analüütikust. Ka juhtkonnast intervjueeriti väiksemat hulka inimesi, kuna plaanimisel selgus, et mitmete inimeste infovajadused kattuvad. Rollid klientorganisatsioonis: · projektijuht, kes vastutab projekti tähtaegade, eelarvestamise jms eest 1in · arhitekt, kes konsulteerib süsteemi väljatöötamisel 1in · lõppkasutajad, kes defineerivad nõuded ning võtavad süsteemi vastu või lükkavad tagasi 12in (prognoos 20-30in) · juhtkond, kes osalevad ärinõuete kirjeldamisel 3in (prognoos 5in)...
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Iseseisev töö aines 'Infosüsteemide projekteerimine': Kino infosüsteemi strateegilise arenduse dokumentatsioon Teostajad: Indrek Kempi (001546) Pärtel Lias (010617) Eero Ringmäe (010636) Õpperühmad: LAP51 ja LAP 52 Juhendaja: Lea Elmik Tallinn 2003 Autorideklaratsioon:...
5 3.1. Protsessi taust........................................................................................................................... 5 3.2. Protsessi eesmärk...................................................................................................................... 5 3.3. Protsessi tegutsejad................................................................................................................... 5 3.4. Tegutsejate infovajadused ......................................................................................................... 5 3.5. Protsessi huvitatud osapooled põhjendustega........................................................................... 6 3.6. Protsessi diagramm................................................................................................................... 6 3.7. Probleemsed kohad protsessis...
11 2 1. Majandusarvestuse olemus Majandusarvestus hõlmab ettevõtte majandusinfo mõõtmist, registreerimist, rühmitamist, töötlemist, säilitamist, analüüsimist ja edastamist infotarbijatele. Majandusarvestus toodab tarbijatele infot kahel eesmärgil: - ettevõttesiseste otsuste tegemiseks - aruandmiseks ettevõttevälistele tarbijatele Nende infovajadused on erinevad: - omanikud vajavad infot, mille alusel hinnata ressursside kasutamist ning määrata isikliku kapitaliosa suurenemine või vähenemine; - juhtkond vajab infot tegevuse planeerimiseks, vastuvõetud otsuste hindamiseks; - töötajad on eelkõige huvitatud oma töökohtade ja töötasu säilimisest; - laenuandjaid huvitab ettevõtte suutlikkus tähtaegselt tagastada saadud laene koos intressidega;...
Ülevaade süsteemist Käesoleva süsteemi eesmärgiks on pakkuda raamatukogu infosüsteemi prototüüp koos vastava kasutajaliidesega. Süsteemist saab informatsiooni raamatukogus olevate raamatute pealkirja, nr.-i, hinna, autori ja lehekülje kohta. Süsteemi kasutajaliides võimaldab andmeid sisestada, muuta ja vajadusel kustutada, realiseeritud päringud ja aruanded annavad kiiresti vasuse süsteemile esitatavatele infopäringutele. 2. Infovajadused , Andmemudel Süsteem baseerub kolmel relatsioonilisel andmetabelil 3. Objektide ja atribuutide semantika Raamatud Raamatute andmetabel Raamatu nr Primaarvõti Pealkiri Raamatu pealkiri Autor Raamatu autor Hind Raamatu maksumus Lehekylgede arv Raamatu lehekylgede arv Laenutused Laenutused andmetabel Laenutuse nr Primaarvõti Raamatu nr Raamatu number...
5 1.1.Protsessi taust.......................................................................................................5 1.2.Protsessi eesmärk................................................................................................. 5 1.3.Protsessi tegutsejad...............................................................................................5 1.4. Tegutsejate infovajadused ................................................................................... 6 1.5.Protsessi huvitatud osapooled põhjendustega...................................................... 6 1.6.Protsessi diagramm...............................................................................................7 1.7. Probleemsed kohad protsessis.............................................................................7 1.8.Probleemid protsessis...
11 100-le kasutajale; o võrku ühendati Akadeemia tee 5 asuv õpikute osakond; o käivitati WWW server, mis võimaldab hoida raamatukogu webi lehekülge oma serveril LIN; o raamatukogu CD-ROM andmebaaside kasutamiseks ülikooli lokaalvõrgus hangiti LAN-CD server koos tarkvaraga; o TTÜ Raamatukogu töötajatest esimesena kaitses magistritöö Konrad Kikas teemal "Eesti spetsialistide infovajadused ja teadusraamatukogude koostis (1967-1996)". Talle omistati magister artiumi kraad infoteaduste alal; o alustati raamatukogu väljaannete ilmutamist trükis üldpealkirja all Tallinna Tehnikaülikooli Raamatukogu Töid. Esimesena ilmus teadustööde (A) seerias K. Kikase magistritöö ingliskeelne tõlge; o esmakordselt oli võimalus mitmesugustel arvutikursustel käia ligi 2/3 raamatukogu töötajatest. Enamik töötajatest tegi läbi ka...
Turunduse olemus: Turundus ehk marketing sai oma nime turu järgi, kus vanasti toimusid kauba vahetused raha või teiste toodete vastu linna keskel oleval turuplatsil. Turundus tähendab firma juhtimist turust lähtuvalt. Hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turunduskanalite valikut, hinnapoliitikat, reklaami, müüki ennast jpm. Ajalooliselt on levinumad kolm turundustõlgendust: · Turundus kui kaubandustegevuse organiseerimine · Turundus kui kaupade realiseerimise organisatsiooniliste, tehniliste ja kommertsfunktsioonide süsteem · Turundus kui tootmise juhtimise turukonseptsioon Turunduse 5 põhialust · Kõige tähtsam on tarbijakesksus; · Tarbijad ei osta toodet, vaid probleemilahendust; · Turundus on liialt oluline jätmaks see üksnes turundusosakonna mureks; · Turud on heterogeensed; · Turud ja tarbijad on pidevas muut...
5 PÕHIPROTSESSIDE LOETELU Firma põhiprotsessid on: · Firmade hooldusvajaduste väljaselgitamine; · Hoolduse teostamine; · Hoolduseks vajaminevate osade hankimine; · Mehaankute töö korraldamine 1.6 TEGUTSEJATE LOETELU Firmas tegutsejad on: · Mehaanik; · Administraator; · Raamatupidaja; 1.7 INFOVAJADUSTE LOETELU Firmas tegutsejate olulisemad infovajadused on: · Teenindavate firmade nimed; · Klientide soovid (hooldus, analüüs, uue masina ostmine); · Mehaaniku töö aruanne; · Tehtud ja ootel olevad tööd; · Tellitud varuosade seis. 4 2Infosüsteemi eesmärgid Firma infosüsteemi eesmärgid on: Eesmärk: Täita raamatupidamise nõudeid: Eelis: Raamatupidajad omavad paremat ülevaadet tellitud osadest ja nende kasutamisest,...
Administraator kinnitab registreerimistaotluse. Administraator soovib saada infot kliendi kohta. Administraator soovib saada infot tellimuse kohta. Administraator soovib tellimuse tühistada. Administraator soovib muuta netileheküljel olevat infot. 1.8.Infovajaduste loetelu Ettevõttes tegutsejate ja sellega suhtlejate olulisemad infovajadused on: Internetipoes pakutavate toodete nimekiri; Internetipoes pakutavate toodete hind; Info kliendi kohta (administraatorile); Info toote kohta (kliendile); Makse laekumise info (ettevõttele); Kauba kohale toimetamine (kliendile); Ettevõtte kontaktandmed. 2. Infosüsteemi eesmärgid Infosüsteemi eesmärgid on: Eesmärk: Pakkuda kliendile vähelevinud kvaliteetset tervislikku kaupa Eelis: Kliendid saavad osta kaupa, mida tavalisest supermarketist ei saa...
See muudab lisaks teekonna jälgimisele ka veoahelat läbipaistvamaks ning aitab alandada kindlustuse hindu. (Sarapik 2009a) 2.3. Olevik Täna on Eestis ettevõtetel 50000 väikesõidukit, pakiautosid on 20000 ja veoautosid 80000. PROLOG-i juhtimisel EAS-i klastriprojekti raames läbi viidud uuring ,,Eesti Ettevõtete transpordituru valdkonna rahuldamata infovajadused tarneahelate juhtimisel" kinnitas, et ligi pooled Eesti veofirmadest kasutavad juba GPS-jälgimissüsteemi. Enamik kasutajad leidsid, et GPS-jälgimissüsteemi kasutusele võtmisest on ettevõtte töö muutunud efektiivsemaks. Eestis on kõik teenuse pakkujad müünud kokku umbes 6000 kontrollerit. Vaid 10% potentsiaalsest turust on kaetud. Tundub, küll, et väga paljud kasutavad, kuid tegelikult polegi see arv nii suur. Millegi pärast kardetakse seda kasutada...
LÄÄNE - VIRU RAKENDUSKÕGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Ä09 KÕ Else Luik JUHTIMISARVESTUS, SELLE OLEMUS NING SEOSED FINANTSARVESTUSE NING INFOSÜSTEEMIDEGA Äriökonoomika kursusetöö Õppejõud: Raili Kuusik Mõdriku 2012 2 SISUKORD JUHTIMISARVESTUS, SELLE OLEMUS NING SEOSED FINANTSARVESTUSE NING INFOSÜSTEEMIDEGA.....................................................................................1 SISUKORD....................................................................................................................3 SISSEJUHATUS............................................................................................................4 1. JUHTIMISARVESTUS JA SELLE OLEMUS......................................................... 5 3. JUHTIMISARVSTUSE SEOSE...
19 1.3.1 EESMÄRGID............................................................................................................................ 19 1.3.2 REGISTRIT KASUTAVAD PÄDEVUSALAD................................................................................. 19 1.3.3 REGISTRIT TEENINDAVAD FUNKTSIONAALSED ALLSÜSTEEMID.............................................. 19 1.3.4 INFOVAJADUSED ..................................................................................................................... 19 1.3.5 SEOSED TEISTE REGISTRITEGA............................................................................................... 19 1.3.6 ÄRIREEGLID............................................................................................................................ 19 1.3.7 REGISTRI KONTSEPTUAALNE ESKIISMUDEL...
5 ELM.......................................................................................................................................... 6 Põhiobjektide loetelu................................................................................................................ 6 Infosüsteemi eesmärgid........................................................................................................... 7 Infovajadused ........................................................................................................................... 7 Funktsioonid............................................................................................................................. 8 Arvutikasutajate loetelu............................................................................................................ 9 Kontekstiskeem...
7 Tegutsejate loetelu Põhilised tegutsejad Forum Cinemas' põhiprotsessides: - Tavaklient - Püsiklient - Piletimüüja - Kliendihaldur - Saalitöötaja - Operaator - Raamatupidaja 1.8 Infovajaduste loetelu Forum Cinemas' infosüsteemis tegutsejate ja sellega suhtlejate põhilised infovajadused : - Andmed püsiklientide kohta - Andmed ostetud piletite kohta - Andmed linastuvate filmide kohta - Andmed broneeritud piletite kohta - Andmed seansside läbimüügi (kinosaalide täituvuse) kohta - Andmed kuvatavate filmiuudiste kohta 4 2. Infosüsteemi eesmärgid Forum Cinemas' infosüsteemi eesmärgid: · Kinopiletite lihtne ostmine · Kinopiletite lihtne broneerimine · Info ostetud ja müüdavate piletite kohta...
Infosüsteemide (IS) valdkond (IS valdkonna spetsialisti teadmised) Infosüsteemide valdkond Tegeleb kõigega, mis on seotud inimvõimete suurendamisega infotehnoloogia abil ja see puudutab: · probleemide lahendamist · otsuste vastuvõtmist · vajalike tegevuste sooritamist · arusaamise/mõistmise loomist Täpsemalt tegeletakse probleemidega, mis on seotud infotehnoloogiliste ressursside ja teenuste soetamise, kasutamise ja juhtimisega organisatsioonis - probleemidega, mis on seotud kasutatavate infotehnoloogiliste infrastruktuuride ning vastavate süsteemide arendamisega organisatsiooniliste tööprotsesside jaoks. Infosüsteemide valdkonna spetsialisti teadmised · ärialased teadmised · infotehnoloogia-alased teadmised · analüütiline ja kriitiline mõtlemine · suhtlus, meeskonnatöö oskused Kokku võetuna infotehnoloogial põhinevat ettevõtet ja tema arendust puudutavad teadmised Infotehnoloogia (IT) definitsioon Infoteh...
1 BAKALAUREUSE EKSAM SISSEJUHATUS INFOTEADUSTESSE...................................................................................3 1.Raamatukogu tüpiseerimisvõimalusi, eri tüüpi raamatukogudele omased tunnusjooned ja tegevusvaldkonnad..................................................................................................................3 2.Raamatukogude tegevuse õiguslik ruum, raamatukogude tegevust reglementeerivad seadusandlikud aktid Eestis.....................................................................................................5 3.Infoteaduse määrang ja peamised uurimisvaldkonnad.........................................................7 4.Infoteaduse kujunemist mõjutanud tegurid, uurijad ja sündmused...