Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Pidulik ja ametlik furšettlaud - sarnased materjalid

laudlina, ametliku, piisab, kuldne, kontrast, dekoratiivsed, kardinad, lühtrid, laes, peegel, kooslus
thumbnail
21
pdf

Pidulik õhtusöök

VILJANDI KUTSEÕPPEKESKUS PEOTEENINDAJA Piia Pross PIDULIK ÕHTUSÖÖK Lõputöö Juhendaja: Kadri Vallimäe Jõgeva 2016 SISUKORD SISUKORD Peo idee .......................................................................................................................... 1 Sündmuse eesmärk, kellele mõeldud .......................................................................... 1 Kus ja kunas sündmus aset leiab ................................................................................. 1 Kujundatud kutse ............................................................................................................ 2 Sündmuse planeerimine.................................................................................................. 2 Menüü ............................................................................................................................. 3 Menüüs olevate toitu

Toitlustus
11 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Kompositsioon ja värviõpetus konspekt

VÄRVUSÕPETUS JA KOMPOSITSIOON Kromaatilised värvid Kõiki värviringi värve nimetatakse KROMAATILISTEKS VÄRVIDEKS.(Chrom-lad.k.värv) Värvikontrastid Üheskoos näivad värvid teistsugusena kui eraldi. Igasugune värvikombinatsioon sisaldab endas suuremal või vähemal määral kontraste. Kaks kõrvuti asetsevat värvi erinevad teineteisest alati oma toonilt, heleduselt ja ereduselt. Erinevus võib olla vaevutajutavast varjundist terava kontrastini. kontrast tekib heleda ja tumeda, ereda ja tuhmi, sooja ja külma värvi vahel, kerge ja raske, väikese ja suure värvipinna vahel. Kontrasti suurus on aluseks nii vormi-kui värviharmooniale- visuaalsele tasakaalule. Liiga väike ja liiga suur kontrast on alati disharmoonilised. Vastandvärvid tõstavad üksteist esile,

Kunst
240 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Kompositioon maastikukujunduses

................................................................4 2.3 Faktuur(tekstuur).....................................................................................................................4 2.4 Sümmeetria ja tasakaal...........................................................................................................5 2.5 Rütm........................................................................................................................................5 2.6 Kontrast...................................................................................................................................5 2.7 Domineerivus..........................................................................................................................5 2.8 Värvus.....................................................................................................................................6 2.9 Valgus..................................................................

Kompa
35 allalaadimist
thumbnail
33
docx

KLASSITSISTLIK ARHITEKTUUR

pintslitõmbed, intensiivsed värvid „tähistaevas“/ Paul Gauguin: eksootika,ei kasutanud tsentralperskpektiivi, puhas värv suurel pinnal, hingeline, vaimne sõnum „kollane kristus“ „naine lillega“ / P.Gezanne: maastik, natüürmort, portree, alguses tumedad pärast heledad värvid, binokulaarne nägemine „õunakorv“ „moodne olympia“ „suplevad naised“ KUNST 19 JA 20.SAJ VAHETUSEL Erines kõigest muust. Väga mitmekesine. Piir ametliku ja sõltumatu kunsti vahel ebaselge, Realistid ja impressionistid, Klassitsitid. SÜMBOLISM- pole stiil, vaid omapäraste teemade ja süzeedega kunstivool, fantaasia, salapära/ Juugendstiil/ Postimpressionism-Prantslastel/ Positivistlik ideoloogia, Uusromantism, Kunst annab elule mõtte, Sümbolism-sünd, erootika, armastus, üksindus, surm, elu ringkäik, inimese osalus looduses, Elu on müsteerium, Stiil ei olnud sümbolismis nii oluline, Roosiristlaste salong

Kunstiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Maastikukujunduse võtted ja vahendid

Samuti pole hea kasutada pikka vahekaugust elementide vahel, kuna ka siis on rütmi raske tajuda. Maastikuarhitektuuris polegi tähtis mitte vormide täpne kordamine, vaid pigem mingi vaate, elemendi või motiivi kordamine. Kontrast on erinevate vormiosade vastandlik rõhutamine. Kontraste võivad moodustada nii sama suure mahuga kui ka erineva mahuga objektid. Näiteks kui üks suurem asi on paljudele väiksematele kontrastiks, nagu võilill mingi lehepuhma peal. Kontrast on hea asi, kuid ei tasu liialdada selle kasutamisega, eriti kui kasutada antud lahenduse konteksti mitte sobivaid kontraste, mida loodudes ei eksisteeri, näiteks soo ja kõrb kõrvuti. Looduses on tähtis leida kontraste mis oleksid loomulikud, ent siiski vaataja jaoks huvitavad, nagu valguse ja varju langemine, reljeefi eripärad. Siiski pole kontrast kompositsiooni suhtes ilmtingimata vajalik, kuna harmooniat võib ka ilma teravate vastanditeta saavutada. Ent sellegipoolest on

Kompa
52 allalaadimist
thumbnail
10
docx

VÄRVID INTERJÖÖRIS

Tallinna Tehnikakõrgkool Referaat värviõpetuses VÄRVID INTERJÖÖRIS Melissa Riso EA-11 Õppejõud: Katrin Laanoja Tallinn 2009 Tallinna Tehnikakõrgkool Sissejuhatus Värv on see mis muudab kõige põhjalikumalt ruumi ilmet. Värvil on inimestele nii võimas mõju, et seda saab kasutada isegi teraapiliselt. Paljude ühiskondlike hoonete siseviimistlus on tehtud just seda silmas pidades, niisamuti peaks seda arvestama ka oma kodu loomisel. Lisaks meeleolu muutmisele kompenseerib efektiivne värvikasutus negatiivseid mõjureid , nagu loomuliku valguse puudumine ja kohmakad proportsioonid. Värv on väga emotsionaalne ja isiklik asi . Tavapäraselt esindab iga spektiosa erinevaid meeleolusid. Paljude värvide võimsate seoste tõttu hoidutakse nende

Värvusõpetus
56 allalaadimist
thumbnail
80
pdf

Ametkondlik kaitumine ja etikett

c. – pour condoler – “tunnen(-me) kaasa”. Seegi saadetakse ümbrikus. Adressaat vastab oma kaardiga, millel märge p. r. (tänamiseks). Eestis saadetakse pigem kaastundekaart, millesse sobib kirjutada ainult käsitsi.
 9 Käime teistes riikides õppimas, tööl, pikaajalistes komandeeringutes. Teenistuskohustuste lõppemisel ei ole vaja enne lahkumist kõiki uusi tuttavaid koormata lahkumisvisiidiga. Piisab, kui saadate visiitkaardi, loomulikult tööalase, millele kirjutate tähed p. p. c. – pour prendre congé – “hüvastijätuks”. Sellisele kaardile ei vastata.
 Kui keegi on unustanud oma kohustused teie ees, aga teil pole aega meeldetuletuskirja kirjutada, saatke visiitkaart märkega p. m. – pour memoire – “meeldetuletuseks”.
 Prantsuskeelseid lühendeid saate kasutada ainult siis, kui olete veendunud, et märkega visiitkaardi saanud isik mõistab, mida soovite teada anda

Sekretäritöö
44 allalaadimist
thumbnail
18
odt

Värvusõpetus

Sellepärast tundubki sinine asuvat kaugemal ja punane lähemal kui tegelikult. On leitud, et eredad värvid tunduvad olevat lähemal kui tuhmid, tumedamad lähemal kui heledad. Üheskoos näivad värvid teistsugusena kui eraldi. Igasugune värvikombinatsioon sisaldab endas suuremaid või väiksemaid kontraste. Kaks kõrvuti asuvat värvi erinevad teineteisest alati oma toonilt, heleduselt ja ereduselt. Erinevus võib olla vaevutajutavast varjundist lõikavalt terava kontrastini. Kontrast tekib heleda ja tumeda, ereda ja tuhmi, sooja ja külma värvi vahel, kerge ja raske, väikese ja suure värvipinna vahel. Kontrasti suurus on aluseks nii vormi- kui ka värviharmooniale- visuaalsele. Nii liiga väike kui ka liiga suur kontrast on disharmoonilised. Värvikontrast ei esine kunagi üksinda, vaid alati kombineeritult- kui on üks kontrast, on kindlasti ka teine Toonikontrastis (ka värv- värvi kontrast, kulöörikontrast) kõrvutatakse eri värvitoone

Kunstiajalugu
79 allalaadimist
thumbnail
33
doc

ETIKETI konspekt

,,kutse kahele" vm · Organisatsiooni jõulupeod, perepeod: pulmad, ristsed,sünnipäevad jne. · Vestlusteemade valik on vaba, töövestlused lühikesed ega häiri peomeeleolu. · Vastuvõtu kestus sõltub pererahva soovist ja võimalustest. · Sageli on üritus tantsuga. · Avatud võivad olla baarid. · Riietus valitakse vastavalt ürituse etiketile. Kombineeritud vastuvõtud · Vastuvõtud algavad tavaliselt ametliku osaga (org-i tähtsündmustele pühendatud pidulikud koosolekud, lepingute allakirjutamise tseremooniad), millele järgneb meelelahutuslik osa. · Kutse on esitatud ametiisikule koos kaaslasega. · Kirjalikule kutsele lisatakse vajadusel üksikasjalike selgitustega etiketikaart · Riietus vastab ametliku vastuvõtu nõuetele, vajadusel võib ürituse käigus vahetada riided ja jalanõud. Hommikused vastuvõtud · Toimuvad 7.00 ­ 12.00 ning ei kesta üldjuhul üle tunni.

Sekretäritöö
51 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Etikett - VASTUVÕTU PLANEERIMINE

ETIKETI KONSPEKT VASTUVÕTU PLANEERIMINE Küsimused, millele korraldajatel tuleb vastata: · Vastuvõtu eesmärk,olemus · Vastuvõtu liik · Kes maksab · Vastuvõtu aeg · Vastuvõtu koht · Vastuvõtu külalised · Vastuvõtu programm Konkreetsed tegevused: · Kutsete saatmine · Ürituse kavandamine Ruum Mööbel Kaunistused Lipud Muusika · Abiliste määramine · Transport · Riiete paigutamisvõimalus · Tualettruumid · Kingituse, lillede laud · Arutelu peale üritust, mis õnnestus, mis ebaõnnestus Läbiviija peab tea

Eetika ja etiket
107 allalaadimist
thumbnail
22
pdf

VISUAALNE JUTUSTAMISOSKUS - KORDAMINE EKSAMIKS

Visuaalne Jutustamisoskus Konspekt • Seondub sellega, kuidas lugusid jutustada • Visuaalne aspekt & jutustav aspekt • Pilt saab tähenduse selle kaudu, mida me selle juurde jutustame • Justamine kui kommunikatsioon AISTING (SENSING) VALIK (SELECTION) TÕLGENDUS (PERCEIVING) (nt. Kollane leht pildil tahendab, et sügis on saabunud) NÄGEMINE sõltub MÕTLEMISEST! Mida rohkem tead, seda rohkem näed! Sõna on kergem kasutada kui pilti! Hermneutiline ring: Aisting -> äratundmine -> valik -> esitamine -> tõlgendus -> õppimine -> kinnistumine Mida me mäletame? • Meie mälus on pildid. • Pikk ja lühike mälu • Semantiline - jätame meelde selle, mis on tähenduslik • Episoodiline - tähendusliku kaudu taastuvad episoodid Kolme tasandi teooriad: • Silma liikumise uuringud • Silm liigub 20 korda sec • Tervik kujuneb detailidest • Representatsioon • Ajaleht - enne vaadata

Filmiõpetus
27 allalaadimist
thumbnail
17
odt

Kunstiajalugu III kursus ehk 12. klass

Tema tööde väljendusjõust leidsid inspiratsiooni 20. sajandi alguse ekspressionistid. 3) Paul Gauguin ­ elu ja looming (§ 4) Nagu van Gogh, oli iseõppija ka prantslane Paul Gauguin (1848-1903), kes samuti hakkas maalima alles keskeas. Soovides luua värsket ja uudset kunsti, läks ta muljeid otsima lihtsate looduslähedaste inimeste juurde-algul Bretagne'i poolsaarele, hiljem aga Lõunamere saartele. Gauguin arendas välja oma isikupärase laadi. Ta maalid on väga dekoratiivsed, puhaste säravate värvidega, selgete ühtlaste värvipindadega, mida eraldavad tumedamad kontuurid. Tahiti saarel töötades ning sealseid inimesi kujutades lisas ta oma maalidele veel erilist salapära ja tähenduslikkust, milleks teda oli innustanud kohaliku rahva kultuur. Gauguinile ja van Goghile ei piisanud kõige nähtu täpsest jäljendamisest, vaid nad tahtsid luua ise midagi uut, midagi niisugust, mida looduses sellisel kujul polnud olemaski; nad

Kunstiajalugu
178 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Värvipsühholoogia

ikka mõistetakse ja kiidetakse piisavalt.(7) Punane väljendab erutuvust ja liikuvust, seepärast ka tuld, armastust, uhkust, verd, võimu, võitlust, kirge, vaenu ja hädaohtu. Võib tajuda ohuna, seetõttu värvitaksegi ohtu tähistavad esemed punaseks: punane tuli valgusfooris sunnib juhti peatuma, tuletõrjevahendite punane toon on häiresignaaliks. Punane erutab ja kütkestab vaatajat. Kuningarüüd on sageli olnud punased.Teatrites on toolid ja kardinad pidulikkuse röhutamiseks tihti purpurpunased. Prantsuse luuletaja Rimbaud ütles, et naist, kes on riietatud punasesse, on kerge võrgutada. Punane võib siin tähendada kihku tunnete järele. Vanas Indias sümboliseeris punane kirge ja naiselikkust.(7) Punane on kõige silmatorkavam ja tähelepanunõudvam kõigist värvidest. Lapsed armastavad säravpunast sageli oma ego maksmapaneku eas. Täiskasvanuilegi annab see

Värvusõpetus
135 allalaadimist
thumbnail
34
docx

VALGUSTUS TÖÖKOHAS

Kuna nägemise kaudu saab inimene u. 90% infost, mida ta töös kasutab, on valgustus üks tähtsamaid mõjureid töökohal. Halb valgustus madaldab tööviljakust, soodustab silmade väsimist ning silma-, närvi-, südame-veresoonte jt haiguste teket ja arengut. Esmajoones on oluline töökoha valgustatus. 1 Mõisted Avariivalgustus on selleks, et kiires korras eemaldada suuri koguseid mürgiseid plahvatusohtlikke gaase ja aurusid? Integraalne valgustussüsteem - loomuliku valguse allikaid laes täiendatakse nende vahele paigutatud päevavalguslampidega. Kandela on inimsilma tundlikkuse järgi määratud valgustugevuse ühik, steradiaan aga ruuminurk Kombineeritud valgustus koosneb ülavalgustusest ja kohtvalgustusest Loomulik valgustus on tööruumide valgustamine päikesevalgusega. 1 luks (lx) on valgustustihedus, kui 1 m2 suurusele pinnale langeb 1 luumeni (lm) suurune valgusvoog Luksmeeter on valgustustiheduse mõõtja. Luminofoorlamp on elavhõbe-madalrõhu-gaaslahenduslamp

Ergonoomika
31 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Värvi psühholoogia

aga petmist ja reetmist. Egiptuses kadeduse ja häbi värv. Euroopas seostub argpükslusega, 4 samal ajal Hiinas kuninglik värv. Kollane on kõige paremini nähtav värv ja seda kasutatakse rahvusvaheliselt hoiatuste edasiandmiseks. Kuldkollases on tõelise kulla väärikus. See on kõrgema tarkuse värv. Pühakute ümber on ju kuldne oreool. Keskajast alates on Euroopas tähistanud ka reetlikkust ja äraandmist. Hiinas seostub kollane meheliku algega ja päikesega. Chingi dünastia ajal tohtis kollaseid rõivaid kanda vaid keiser.(3) PRUUN ­ sümboliseerib mulda ja sügist. Mullavärviline pruun tähistab ka alandlikkust ja alandust, keskajal oli pruun leinavärv. Mitmed kristlikud munga- või nunnaordud riietasid ennast maailmast tagasitõmbumise märgiks pruuni.(3)

Psühholoogia
131 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Renessanss - periodiseering, maalid ja kunstnikud

a. 1432. a. lõpetas töö Jan. Koosneb 12 tahvlist, millest 8 e. tiivad on kaetud maalingutega kahelt poolt. Ülal vasakult Aadam, laulvad inglid, Neitsi Maarja, keskel Jumal, Ristija Johannes, laulvad inglid, Eeva. All reas vasakult: kohtumõistjad, keskel näha talle kummardamist, erakud, palverändurid. J. Van Eyck "Arnolfini ja tema naise portree" Töö täis palju sümboleid. Tõestab, kuidas J. Van Eyck kasutas loomulikku valgust. Sümbolid: koer ­ truudus, peegel ­ süütus, puhtus, kui ka tunnistaja juuresolek. Roger van der Weyden(1400-1464). Teinud altaripilte, väärikaid portreesid. Neitsi ja Luukas Oli elava fantaasiaga, sügavalt usklik. Püüdis erinevalt van Eyckist väljendada tundeid ja emotsioone. Kristuse ristilt võtmine 3. ptk. Madalmaade maalikunst Hieronymus Bosch(1460-1516). Tema loomingus on segu reaalsusest ja fantastikast. Maalidel on palju figuure, ei too esile peategelasi. Taustaks

Kunstiajalugu
83 allalaadimist
thumbnail
7
doc

12. KLASS, KUNST

12. KLASS, KUNST 1. FOVISM metsik TAUST: Sai alguse 1905. aastal Pariisis ja liikumine hääbus 1907. Meeleolu minevikust, mitte kunagi ei ole dramaatiline ­ palju punast TUNNUSJOONED: 1. Maastikud, aktid ja portreed on figuratiivsed, kuid lihtsustatud. 2. Ruumilisus on kadunud. 3. Joon vaba ja lainetav, moonutab vormi. 4. Oluline on kunstniku subjektiivne lähenemine. 5. Värvid kirkad, jõulised ja eriti palju kasutatakse puhast punast. 6. Pintslitöö hoogne ja andis edasi kunstniku emotsioone. 7. Oluline ei ole lõuendi korralik katmine värviga, jäetakse nähtavale krunditud lõuendi laike. KUNSTNIKUD: Henri Matisse (18691954) liikumise juht, eraldas maali plaanid erinevate punaste toonidega. Hiljem hülgas visandava stiili ja tegeles peente värvikombinatsioonidega. Georges Rouault (18711958) sünge värvivalikuga inimliku viletsuse kujutaja Albert Marquet (18751947) kasutas alates 1897. puhtaid vär

Kunstiajalugu
38 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Ülevaade Eestis müüdavatest dekoratiivviimistluse toodetest

Ülevaade Eestis müüdavatest dekoratiivviimistluse toodetest Struktuurvärv Struktuurvärvi kasutatakse peamiselt seinte ja fassaadide viimistlemisel, kuna annab pinnale soovitud välimuse, kõrvaldades samaaegselt pinna ebatasasused ja väikesed defektid. Samas loob ta kordumatu kujunduse ja dekoratiivsed efektid. Struktuurvärve on kahte tüüpi: ühed on sellised, mida iga kasutaja saab ise kokku segada, teised on sellised, mis on kohe kasutusvalmis. Olemuselt on nad värvid nagu värvid ikka, kuid erinevus tavavärvidest seisneb nende koostises. Nimelt on struktuurvärvide koostises suuremad terakesed ehk täiteaine osakesed. Just nende terade suurusest sõltub hilisem tekstuuri kõrgus ja teravus.

Maalritööd
19 allalaadimist
thumbnail
40
pdf

Arhitektuuri ja interjööri ajalugu. Stiilid I Konspekt sisearhitektuuri eriala üliõpilastele.

Bütsantsi kunstis rõhutatud dekoratiivsus, värv ja joon avasid tee ka idamaiste vormide paremiku sissetungile. Bütsantsi profaanehituste sisekujundus ei ole säilinud, kirjalikud allikad viitavad sisekujunduse külluslikkusele, mille rõhutamiseks kasutati rikkalikult tekstiili, mis oli idamaade mõjutustega (propaatkangas – metallniidist mustritega). Värvid. Bütsantsi interjööris kasutatud värvipalett oli rikkalik ja toretsev, domineerivad kuldne, purpurpunane, tumelilla, malahhiitroheline ja must. Värvide kasutamine ei teeninud naturalistlikke eesmärke, dekoratiivsed pinnad saavutati selge, tugeva ja ereda värvigammaga. Kuld oli alati võimu ja väärikuse sümbol. Värv sai oluliseks ka mosaiikide ja freskode loetavusel – kõigel oli oma spetsiifiline värvigamma. Ornament. . Dekoratiivseid ornamente kasutati enamasti põrandamosaiikides. Kõiki pindu kattev ornamentaalne kujundus tähendas rikkalikkust

Kultuuriajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Arvuti Ergonoomika

Väsimuse teket ja monotoonsust aitab ära hoida tööasendite vahetamine. · Vahetage asendit enne väsimuse tekkimist (vältige pikaajalist istumist)! · Pidage sagedasti lühikesi puhkepause! · Puhkepauside taastavat toimet lihastele suurendab kõndimine, selja sirutamine, lõdvestusharjutuste tegemine VALGUSTUS Edasi ruumis ringi vaadates, tuleks tähelepanu koondada valgustuse sättimisele. Kõige parem soovitus siin on selline, et tõmba kardinad eest ära ja kasuta looduslikku valgust. See on odavam ja parem, et mitte öelda kasulikum. Pealegi on aknast tulev valgus kuidagi positiivsema laenguga, ma mõtlen emotsionaalselt. Füüsikaliselt on asjad natuke teistmoodi, aga (tsiteerides üht eesti klassikut) mitte sellest ei tulnud ma täna siia rääkima. On tähtis jälgida, et arvutilaud ja eelkõige monitor ei satuks ekraaniga akna poole või üldse aknast tuleva valguse kätte. See tähendab, et

Informaatika
73 allalaadimist
thumbnail
48
pdf

Arhitektuuri ja interjööri ajalugu stiilid II Konspekt sisearhitektuuri üliõpilastele.

eraldati eluruumid paraadruumidest. Barokse palee pearuumi – saali – asemele astus nüüd intiimsem ja mugavam, mõõtmetelt väiksem linnamaja (hotel’i) salong, mis oma olemuselt vastas paremini ajastu elu- ja iluideaalidele. Ruumides tihti kasutatud ovaalne põhiplaan võimaldas nende ornamentaalset kaunistust käsitleda kui ühtset tervikut, kus seinapannoode ja peegleid liigendav peentest liistudest või stukkdekoorist koosnev ornamendikompositsioon jätkus laes, ustel, aknapõskedel, luues asümmeetrilise, ent õhulise ja tantsiskleva interjööri, mida toetasid pastelsed põhitoonid. Kullatud ornament oli barokiajastuga võrreldes peenem ning toetas rokokoolikku kergust ja haprust. Põrandaid katva puit- või kiviparketi muster sekundeeris ruumides kasutatud üldisele dekoratsioonisüsteemile. Võrreldes barokiga kasutati rokokoo-interjöörides vähem gobelääne ja raskelt langevaid tekstiilkangaid

Kultuuriajalugu
56 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Referaat "Värviteraapia"

............................................ 7 1.3.1 Indigo..............................................................................................................................7 1.3.2 Valge...............................................................................................................................8 1.3.3 Roosa...............................................................................................................................8 1.3.4 Kuldne.............................................................................................................................8 2 Värvidega tervendamise viisid......................................................................................................9 2.1 Vääriskivid ja värvidega tervendamine................................................................................. 9 2.1.1 Juurtsakra vääriskivid....................................................................

Rahvatervis
53 allalaadimist
thumbnail
35
doc

Kuidas värvid mõjutavad inimest

....................................................................................6 2.1 Sinine isiksuse tüüp..........................................................................................................8 2.2 Roheline isiksusetüüp...................................................................................................... 9 2.3 Oranz isiksusetüüp......................................................................................................... 10 2.4 Kuldne isiksuse tüüp...................................................................................................... 11 3.1 Must................................................................................................................................ 12 3.2 Punane.............................................................................................................................13 3.3 Valge...................................................................................

Uurimistöö
72 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Kunstiajalugu II kursus ehk 11 klassile

voolav ja pehme. Watteau maalidest härrad kauni maastiku foonil hoovab vastu intensiivne lüürilisus, vestlemas, tantsimas jne. milles ei puudu melanhoolne nüanss François Boucher Teoste süzeed olid enamasti Tema maalid on eeskätt dekoratiivsed allegoorilised ja mütoloogilised, ning kohaldatud rokokoointerjöörile tugeva erootilise alatooniga. Lemmikteemadeks olid lõbusad, kerged ja intiimsed armastusstseenid

Kunstiajalugu
326 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Renessansi mööbel

oranžidvärvid, mis on absoluutselt kordumatud. India siid ei ole nii sile jalibe nagu seda on hiina oma, ta on natuke krobedam. India majade mööbelon madal, käsitsi saetud väga tugevast puidust (tiik). Iseloomulikukserinevuseks on maja detailide kerge transformatsioon: toolid ja lauad,sirmid, luugid ja uksed „vahetavad tihti oma rolle“. Modern- Modern stiili tähed on kompositsioon paksudest ja peenikestest vormidest, millede vahel on tavaliselt tuntav kontrast. See kontrast on saavutatud juuspeente joontega, ent mõnedes shriftides võivad olulist rolli mängida ka jooned paksemad-kui-vaja. Üldine geomeetriline pilt Modern stiili tähtede puhul on täpselt sümmeetriline, horisontaalselt paisutatud ja vertikaalse rõhuga sisemistes vormides. Neo –barokk- Nikerdatud postid koos luksuskapiteelidega, ülikeerukas fassaad,pingestatud ja dünaamilised hoone konstruktsioonid, lopsakad jamassiivsed paraadtrepid, näitavad ülevusse hoogsust ja peaaegu

10.klassi ajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Stiilid

oranzidvärvid, mis on absoluutselt kordumatud. India siid ei ole nii sile jalibe nagu seda on hiina oma, ta on natuke krobedam. India majade mööbelon madal, käsitsi saetud väga tugevast puidust (tiik). Iseloomulikukserinevuseks on maja detailide kerge transformatsioon: toolid ja lauad,sirmid, luugid ja uksed ,,vahetavad tihti oma rolle". Modern- Modern stiili tähed on kompositsioon paksudest ja peenikestest vormidest, millede vahel on tavaliselt tuntav kontrast. See kontrast on saavutatud juuspeente joontega, ent mõnedes shriftides võivad olulist rolli mängida ka jooned paksemad-kui-vaja. Üldine geomeetriline pilt Modern stiili tähtede puhul on täpselt sümmeetriline, horisontaalselt paisutatud ja vertikaalse rõhuga sisemistes vormides. Neo ­barokk- Nikerdatud postid koos luksuskapiteelidega, ülikeerukas fassaad,pingestatud ja dünaamilised hoone konstruktsioonid, lopsakad jamassiivsed paraadtrepid, näitavad ülevusse hoogsust ja peaaegu

Arhitektuur
48 allalaadimist
thumbnail
36
pdf

Uudise alused: Uudise ülesehitus

juhtlõigu tegemisel pruukida, et saada tihedat, kuid selget ja voolavat juhtlõiku. • Juhtlõiguks sobivad kõige paremini kaks lausetüüpi: täiendlauselühendiga lause ja põimlause. Lauselühendisse pannakse lühike uudistegelast või organisatsiooni identifitseeriv info. Kui identifitseerivat infot ei saa- ei soovita lühendada, siis võib teha lauselühendist täiendkõrvallause. • Mõnikord sobib juhtlõiku hästi ka kontrast, vastandus või võrdlus,milles teine pool on tausta andvas rollis. • Ainult teatud uudistes sobib juhtlõiguks koondlause, mis pakub loendit. Need on uudised koosolekute, ettepanekute jms kohta, kus on palju võrdse kaaluga fakte, aga ka sündmused, milles on mitu samas seisus olevat inimest. • Juhtlõiguks ei sobi rindlause, mis sisaldab tavaliselt kahte võrdse kaaluga sündmust.

Uudise alused
5 allalaadimist
thumbnail
66
pdf

Renessanss arhitektuur ja mööbel (koostatud 2015)

● Tähelepanuväärseimateks freskodeks on „Pearahastseen“, „Paradiisist väljaajamine“. ● FRA ANGELICO e. Fra Giovanni (Angelico) da Fiesole (u. 1400-1455) ● Munk (frate – it. vend), idealistliku, konservatiivse suuna kuulsaim esindaja. Tema maalides esineb sügav usuline põhitoon. ● Iseloomulik: pehme gootipärane joonekäsitlus, säilib ka hilises loomingus. säilitab keskaegse motiivi – kuldsära figuuride peade kohal, riiestuse kuldne palistus. võtab omaks mitmed looduselähedase suuna saavutused. ei kujuta ebaesteetilist, töödes valitseb õnnis rahu, pühalik, õrn ja ilutsev meeleolu. koloriit äärmiselt õrn ja hele. maastikukujutamisel väga moodne, hakkas esimesena õhuperspektiivi selgelt toonitama, oli ka esimene pilvede maalija. loomingu tähtsaima osa moodustavad arvukad freskod. ● Firenze San Marco kloostri seinamaalid

Arhitektuuri ajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Nordea Kontserdimaja hea teeninduse ABC

6 kirjeldada võimalikult täpselt isiklikke garderoobi jäetud esemeid. Olude sunnil tuleb paluda külastajal jääda ootele, kuni garderoob on tühjenenud sellevõrd, et teenindaja saaks tuvastada kliendi poolt väidetava omandi. Kui garderoob on tühi, kontrollib viimane teenindaja garderoobi veelkord unustatud esemetest ning sulgeb KÕIK garderoobi kardinad ja kustutab kardinatagused tuled (lülitid asuvad vasakul kardina taga seinal ning paremal ,,punase" ukse juures). Kui maja on külastajatest tühi ja uksed on lukus võib garderoobiteenindaja lülitada kinni 0 korruse üldvalgustuse (lülitid asuvad vasakul nõudepesuruumi ukse juures, väike lülitite kapp, ning paremal ,,punase" ukse juures punane lülitite kapp ­ mõlemas kapis on nupp sildiga PEANUPP)

Ametijuhend
3 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Itaalia renessanss - põhjalik referaat

Tähelepanuväärseimateks freskodeks on ,,Pearahastseen", ,,Paradiisist väljaajamine". FRA ANGELICO e. Fra Giovanni (Angelico) da Fiesole (u. 1400-1455) Munk (frate ­ it. vend), idealistliku, konservatiivse suuna kuulsaim esindaja. Tema maalides esineb sügav usuline põhitoon. Iseloomulik: - pehme gootipärane joonekäsitlus, säilib ka hilises loomingus. - säilitab keskaegse motiivi ­ kuldsära figuuride peade kohal, riiestuse kuldne palistus. - võtab omaks mitmed looduselähedase suuna saavutused. 10 - ei kujuta ebaesteetilist, töödes valitseb õnnis rahu, pühalik, õrn ja ilutsev meeleolu. - koloriit äärmiselt õrn ja hele. - maastikukujutamisel väga moodne, hakkas esimesena õhuperspektiivi selgelt toonitama, oli ka esimene pilvede maalija. - loomingu tähtsaima osa moodustavad arvukad freskod.

Kunstiajalugu
41 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Hiina köök

Tassid asetsevad kliendist paremal. Pärast nõude paigutamise lõppu viiakse lauda soola- ja pipratoosid, mida on 4 paari, ja ka lauakaunistused, milleks on punased küünlad. Laua katmine lõpetatakse salvrätiku asetamisega kohataldrikule ja menüüde asetamisega kohataldrikust vasakule. Salvrätik on volditud lehviku kujuliselt. 2.5.1 Üritusel vajaolevad söögiriistad ja esemed 1. 2 pikemat ja 1 lühem laud u-kuju tarvis 2. 3 suurt laudlina 3. 12 tooli 4. 12 salvrätikut 5. 2 rätikut kelneritele 6. 5 teekannu 7. 12 individuaalmenüüd 8. 12 kohataldrikut 9. 3 kandikut 10. 12 supikaussi 11. 12 desserditaldrikut 12. 12 paari söögipulki 13. 12 tee tassi alustaldrikuga 2.6 Laua eelkate 1. Individuaalmenüü 2. Põhiroa kahvel 3. Salvrätik 4. Kohataldrik 5. Põhiroa nuga 6. Eelroa lusikas 7. Teetassi alustaldrik 8. Teetass 9. Järelroa kahvel 2.7 Teeninduskäik

Toitlustusettevõtte töö...
52 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Vana-Egiptus

VanaEgiptus 4000 aastat eKr moodustusid kaks riiki ­ Niiluse jõe deltasse tekkis Alam-Egiptuse, jõe ülemjooksule aga Ülem-Egiptuse riik, mis ulatus esimese kärestikuni. 3000 aastat tagasi eKr rajas müütiline Ülem-Egiptuse kuningas Menes ehk Narmer 1. dünastia. Vana-Egiptuse ajalugu (umbes 5300 eKr ­ 395 pKr) jaotatakse kümneks valitsusajaks: * Eeldünastiline periood (5300­3000 eKr) * Varadünastiline aeg (3000­2686 eKr) * Vana riik (2686­2160 eKr) * Esimene vaheperiood (2160­2055 eKr) * Keskmine riik (2055­1650 eKr) * Teine vaheperiood (1650­1550 eKr) * Uus riik (1550­1069 eKr) * Kolmas vaheperiood (1069­664 eKr) * Hilis periood (664­332 eKr) * Ptolemaiosed (332­30 eKr) * Rooma periood (30 eKr­395 pKr) Tähtsamad jumalused Varadünastilistes tekstides võib kohata ligikaudu kahesaja jumaluse nime, hilisemast ajast pärit Teeba versioon Surnuteraamatust aga annab peaaegu viissada nime, millele tuleb lisada veel kuni kaheksasaj

Kunstiajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Diplomaatiline etikett ja protokoll konspekt eksamiks

Riietus on ametlik, konservatiivne Kestus: 1,5 ­ 2,5 tundi Mitteametlik vastuvõtt Eesmärk on pakkuda meelelahutust Kutsutakse tavaliselt koos kaaslasega Vestlusteemade valik on vaba, töövestlused ei tohi üldist meeleolu häirida Riietus valitakse vastavalt ürituse etiketile Vastuvõtu kestus sõltub kutsujate võimalustest NB! Segaduste vältimiseks on vajalik vastuvõtu liik/teema kutsel selgelt sõnastada ja olla alati valmis üllatusteks. Kombineeritud vastuvõtt Algab tavaliselt ametliku osaga, millele järgneb mitteametliku sisuga meelelahutuslik osa Kirjalikule kutsele lisatakse vajadusel etiketikaart Kutsutakse üldjuhul koos kaaslasega Riietus vastab ametliku vastuvõtu nõuetele Üritusele saabutakse määratud kellaajast veerand tundi varem Hommikune vastuvõtt Ajavahemikul kell 07.00 ­ 12.00 (nt ärireisil viibides, hotellis) hommikusöögilauas Kutse üldjuhul suuline, pidulikumal juhul kirjalik Õhustik on töine, toit ja jook kerged Ei kesta tavaliselt üle tunni

Diplomaatiline etikett ja...
145 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun