MEHAANIKA Võnkumine. Tatjana Tambovtseva Kohtla Põhikool 2013 Võnkumine liikumine, mis kordub teatud ajavahemiku jooksul Näiteks: kellapendli liikumine puuoksad tuules kitarrikeel, kui seda tõmmata kiikuv laps Suurused, mis iseloomustavad võnkumist Tasakaaluasend Amplituudasend Täivõnge Periood Sagedus Amplituudasend Amplituudasend Amplituud ja tasakaaluasend Tasakaaluasendis püsib pendel paigas. Amplituudasend pendli asend, kuhu koormis pöördub tagasi. Amplituud kaugus tasakaaluasendist amplituudasendini. Täisvõnge ja võnkeperiood Täisvõnge pendli liikumine ühest amplituudasendist teise ja tagasi. Võnkeperiood ehk periood täisvõnke sooritamiseks kulunud aeg. Tähis:...
................................................................................................14 Lisa 1. Katse 1 pilt.....................................................................................................................14 2 SISSEJUHATUS Google Inc. on globaalselt tuntud tehnoloogia- ja tarkvaraettevõte, mis pakub paljusid erinevaid teenuseid ja tooteid. Meie keskendume aga Google Search ehk Google otsingumootori teenusele, mis on selle ettevõtte poolt maailmas kõige enam kasutatav interneti otsingumootor. Iga arvutit kasutanud inimene on kindlasti oma elus kokku puutunud Google otsingumootoriga. Töö eesmärgiks on anda ülevaade, mis on Google otsingumootor ning kuidas seda kõige efektiivsemalt kasutada. Lisaks anda selge ülevaade Google otsingumootori iseärasustest. Antud tööga tahetakse teadvustada inimesi, et guugeldamiseks on palju erinevaid viise, mis
•Kasvav töötajate, sh juhtide arv •Kiirendatud vajadus tõsta omakapitali suurust •Vajadus uute põhivahendite järele ja nende muretsemine •Lisaruumide vajadus või asukoha vahetus (EP näide) 5 edu võtmetegurit •Inimesed •Eesmärgid •Meetodid •Füüsilised ressursid •Kliendid Väikeettevõt(ja)te edukuse tunnused Koostööaldis Edule orienteeritud Vaatab tulevikku Uudishimulik ja arenguvõimeline Tegevuskeskne, aktiivne Ettevõtte koduleht otsingumootori esimesel leheküljel Positiivne rahavoog Kliendid soovitavad Motiveeritud töötajad Töötajasõbralik töökeskkond Raamatupidamine korras
Otsimine Informatsiooni otsimiseks saab kasutada erinevaid otsingumootoreid : Eesti omad: · www.neti.ee · www.yammy.ee Välismaised: · www.google.com · www.altavista.com · www.excite.com · www.lycos.com · www.yahoo.com Kõige rohkem võimalusi omab www.google.com. Otsingusõnad Üldjuhul otsib otsingumootor nii, et kui sisestad mitu sõna siis otsingumootori jaoks piisab kui leheküljel on üks nendest sõnadest, mõlemat ei pea esinema (esineb ka erandeid nt. google). Selleks tulebki otsingumootorile märku anda, mismoodi ta otsima peab. Google.com kasutamine Google.com otsingu ei suuda tuvasta kas otsing peab koosnema suurtest või väikestest tähtedest (not case sensitive). Seega pole vahet kas sa kasutad otsimisel sõnu ,,Ilmatsalu Põhikool" või ,,ilmatsalu põhikool" või ,,ILMaTSalU pÕHIkooL".
Miks SEO-d vaja on? 1. Inimesed vaatavad ja klikivad enamalt jaolt ainult esimestele vastustele otsimootorites 2. Otsimootorid on tihti suurimad külastajate toojad veebisaidile 3. 85% inimestest kasutab info otsimiseks interneti otsimootoreid 4. Otsimootoritest tulev külastaja on väärtuslik, kuna tal on selge siht – ta otsib midagi, ta ei surfa niisama ajaveetmiseks 5. Eesti 2 kõige populaarsemat veebisaiti – Google.com (ee) ja Neti.ee SEO kaks mõjutegurit Mis mõjutavad otsingumootori tulemusi? ● Veebilehe sisemine optimeeritus ● Sissetulevate viidete arv ja kvaliteet Retargeting- nt vaatad midagi internetis, nt jalgrattaid, ja siis lähed sotsiaalmeedia sisse ning sulle kuvatakse reklaami sellega seotud. Sisuturunduse vormid ● Case Study-d ● Ürituste kokkuvõtted ● Eksperthinnangud ● Videod ● Joonised-graafikud ● Whitepapers ● Nimekirjad ● Kokkuvõtted uuringutest ● Tootevõrdlused ● jne Sisu peaks olema
Joonis 2. Pop-up reklaamid 8 Reklaam internetis- selle plussid ja miinused 4.3 Otsingumootorid Otsingumootorites saab Eestis reklaamiteenust kasutada näiteks keskkondades www.neti.ee, www.ee ja www.google.com. Eesti veebikeskkondades seotakse reklaam kindlate otsingusõnadega, mille sisestamisel näidatakse otsingumootori kasutajatele reklaamija tellitud bännerit otsingutulemuste kohal. Sisuliselt on tegemist otsingumootori ja bännerreklaami hübriidiga. Selliselt on võimalik reklaambänneri abil toodet/teenust teiste seast esile tõsta. Näiteks kui sisestada Neti otsingumootorisse sõna "prillid", siis kuvatakse ekraanile Eagle Visioni reklaambänner ja kollase silmapaistva kasti sisse veel kaks ettevõtet, kes on ostnud endale positsiooni selle märksõnaga. Reklaami suunamise ning hinnamudeli
1. Sissejuhatus Suurem osa infost saadaks tänapäeval internetist, kuna sealne informatsiooniküllus ja otsimisvahendite lihtsus võimaldab infot leida väga kiiresti. Inforohkus on aga tekitanud probleemi, kus vajaliku info leidmine on raskendatud. Otsingusõnadega saadakse tuhandeid linke, kuid täpselt selle info, mida hetkel vaja, leidmine on aeganõudev. See töö annab ülevaate ehitustehnoloogia ajaloo kohta käivatest internetilehekülgedest. Selle eesmärgiks oli leida otsingumootori abiga leheküljed, milles olev info on seotud ehitustehnoloogia ajalooga ning milles olev informatsioon võib olla kasulik ehitustehnoloogia kursust võtvale üliõpilasele. Leitud sobivatest linkidest koostati kogu, koos kirjeldustega iga lingi kohta. 2. Töö käik Otsinguteks kasutati google'i otsingumootorit [1]. Lisaks kasutati erinevatel lehekülgetel olevaid temaatilisi lingikogusid. Otsingusõnadena kasutati järgmised väljendeid · ,,history of building technology"
On to be continued. Taas kord - see raamat on väga hea copy writing. Sihtgrupi selline ignoreerimine ei ole isegi hea reklaamivõte, sest on arusaamatu ja võõras. 8 2.2. Madalstiil Keele normipiiride avardudes toimub stiilide ja registrite segunemine. Tuleb aga meeles pidada, et trükiväljaannet hinnatakse stiili järgi samamoodi kui inimest (Kasik 2005: 11). Kasik toob näite Postimehe otsingumootori päringu vastetest, kus kohtab vulgarisme ja vandesõnu nagu kuradi ning pohhui. Kasik nendib, et meelelahutusajakirjandusele on küll omane kergem aines ja vabam stiil, kuid meelelahutuse müümisele vaatamata tuleks siiski kinni pidada headest tavadest ja standarditest. 9 Kokkuvõte
eetikakoodeks ametnike eetikakoodeks liikmesfirmade eetikareeglid Eesti Konsulentide Maxit Estonia ESTKO AS Ühingu liikme tegevuspoliitika põhimõtted eetikakoodeks Eesti Konsultantide Nefab Eesti AS'i Füsioterapeutide Assotsiatsiooni (EKA) eetikakoodeks eetikakoodeks liikme eetikakoodeks Eesti Loomaarsti Otsingumootori Hea kodaniku eetikakoodeks optimeerimise põhimõtted eetikakoodeks Eesti Notarite Projekti Lahendus.net Hea tahte poliitiku eetikakoodeks raames nõustajate eetikakoodeksi eetilised printsiibid ettepanek Eesti Siseaudiitorite Rakvere Kodanikeühenduste Ühingu eetikakoodeks Lihakombinaadi eetikakoodeks
TALLINNA TEHNIKAKÕRGKOOL TALLINN COLLEGE OF ENGINEERING Interneti turundus ja sotsiaalvõrgustike tutvustus Õppeaines: SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA Mehaanikateaduskond Õpperühm: KTI 41 Üliõpilane: Viljo Kokla, Tõnis Pihlak, Andrei Vaht Juhendaja: A. Kaldoja Tallinn 2010 Sisukord Interneti turundus võimaluste tutvustus................................................................................................3 Tasuta külastatavus otsingumootoritest...........................................................................................3 Klikipõhine reklaam........................................................................................................................3 Bännerreklaam.................................................................................................................................4 Suhtearendus ja usal...
.........................................................................................11 2 1 Sissejuhatus Töö teema on valitud selline, kuna neljast pakutud teemas tundus „eksoplaneedid“ kõige huvitavam. Seda põhjusel, et puudub varasem kokkupuude või teadmine antud teemast. Varasemalt on eksplaaneete uurinud paljud teadlased ja astronoomid. Enamus tööst toetubki just nende leitule ja kirjutatule. Läbi Google otsingumootori oli teemakohase kirjanduse ja materjali leidmine lihtne. Enamjaolt oli tegemist ajakirja Astronoomia erinevate artiklitega. 3 2 Üldist eksoplaneetidest Eksoplaneet on planeet, mis ei tiirle mitte Päikese, vaid mõne teise tähe ümber. Praeguseks on avastatud üle 1900 eksoplaneedi (2015. aasta 17. märtsi seisuga 1901 planeeti 1194 planetaarsüsteemis). (3) Keskmiselt on iga tähe kohta on vähemalt üks planeet
Tallinna Polütehnikum Interneti otsingumootorid REFERAAT Henri Muldre Arvutid ja arvutivõrgud KPE-12 Juhendaja: Luisa Pani Tallinn 2013 1. Sissejuhatus Otsingumootor ehk otsimootor on programm (tavaliselt otsinguprogrammide- andmebaaside süsteem), mille abil saab Internetis veebis infot leida. Otsimootor otsib kindlate tunnustega andmeid veebist ja FTP-serveritest. Päringu vastused esitatakse nimekirjana, mis võib koosneda viidetest veebilehtedele, piltidele, dokumentidele, videotele jt objektidele võrgus. Otsingumootori otsitavaks informatsiooniks võib olla kellegi Facebook'i konto, perekonnanimi, sünniaasta või kasvõi elukoht (muidugi selline info rikub inimese privaatsust) või näiteks millal Steve Jobs on sündinud. Peaaegu kõik on võimalik teada saad...
Töö sissejuhatuses seatud hüpotees, et dokumendihaldus on pidevalt arenev ala, kus tuleb end pidevalt hoida uuendustega kursis, sai kinnitust. Nimelt tuli probleemina välja aeg ja ajaga kaasas käimine, mis autori arvates näitab väga hästi, kui tähtis on aeg dokumendihalduse erialal. 8 MÄRKSÕNAD Erinevate allikate leidmiseks kasutasin Google otsingumootori abi, sisestades sinna erinevaid teemakohaseid märksõnu. Nendeks olid: • dokumendihaldus • dokumendihaldussüsteem • document management • document management history • DocLogix • Postipoiss 9 4 KASUTATUD ALLIKAD Dokumendihaldus (2014). MTÜ Dokumendihaldurite Ühing. Kasutatud 07.12.2015 http://www.dokumendihaldus.ee/?Dokumendihaldus
vajavad tihti lisaselgitusi ning pidevat lahti mõtestamist. Teisalt võib öelda, et töövihiku ülesanded toetavad hästi õpiku teemat ning selle ülesandeid, mistõttu on ka õpilasel kergem asjadest parem ülevaade saada. Õpetamismeetodid erinevad teemati ning pakuvad samuti erinevate osaoskuste täiendamist läbi nende. 8. Ülesanded kutsuvad nii individuaalselt kui grupiti enda jaoks avastama ja õpitut erinevate vaatenurkade alt nägema. Näiteks kavala infootsingu www.google.ee otsingumootori abil erinevate otsisõnade leidmine ning otsingu analüüsimine, erinevad nipid otsimiseks, erinevad võimalused leidmiseks, lisaks põnevad teadusleheküljed avastamiseks. 9. Peamiselt kasutatakse induktsiooni, kuid see vaheldub deduktsiooniga. 10. Lõiminguvõimalustele õpikus ei viidata. 11. Õppekomplekti võimalik ajakasutus on 3 tundi nädalas ja 105 tundi aasta jooksul kokku. See peaks olema mõistlik aeg teemadega tutvumiseks ning ka muude seostuvate materjalide käsitlemiseks.
28. Otsimootoriturundus (SEM). Mis see on ja millised on selle erinevad valdkonnad? Otsimootoriturundus e. SEM (Search Engine Marketing) on internetiturunduse vorm, mis tegeleb veebilehtede edustamisega, parandades nende nähtavust ning suurendades nende leitavuse määra otsimootorite kaudu tehtavate päringute osas. mille eesmärk on olla esindatud Google otsingutulemustes. SEM’i puhul on oluline luua dünaamiline strateegia, mis võtaks maksimumi nii SEO’st kui PPC’st. Efektiivse otsingumootori turunduse kampaaniaga on võimalik täita lüngad, mis tekivad vaid ühe tehnika kasutamisel. Otsingumootoriturunduse üks külg on turunduskava, kuidas otsingumootoritele optimeerimine viia maksimumtulemuseni, et täpne sihtrühm satuks ettevõtte kodulehele. Kuid otsingumootoriturundus ei piirdu üksnes kodulehe otsingumootoritele optimeerimisega, vaid teine pool sisaldab tasulist osa. Tasulise tegevuskava eesmärk, on tuua kodulehele külastaja kindlal ajavahemikul, kindla
baseerub meie unikaalsel ja üliefektiivsel salameetodil, ja lõppevad firma kodulehe täieliku SEO auditiga ning süvaoptimeerimisega. Kindlasti soovitatakse uue portaali või kodulehe loomisel ja arendamisel reklaami koostava firmaga konsulteerida, et juba algfaasis arvestada otsingumootorite iseärasustega. Kokkuhoidlik interneti reklaam algabki kodulehe loomise etapist, kuna on tähtis, et firma koduleht oleks algusest peale Tehniliselt valmis otsingumootori optimeerimiseks ja internetiturunduseks . 5 Otsingumootoritele optimeerimine Otsingumootoritele optimeerimine (inglise search engine optimization, lühend SEO) tähendab meetodeid, millega veebilehekülge otsingumootorisõbralikuks kujundatakse, selleks, et relevantsed päringusõnad otsingumootorite tulemustes kõrgematel positsioonidel ilmuksid. Otsingumootoritele optimeerimise eripäraks on see, et selle teostamine nõuab suuremal
Hüpotees nr1 Internetti kasutatakse keskmiselt 2h päevas Keila Kooli 5-ndate klasside õpilaste jaotus internetis veedetud aja järgi. Keila Kooli 5-ndate klasside õpilaste jaotus internetis veedetud aja järgi. Arvutades välja keskmise aja, saan vastuseks 1,525 tundi päevas, mis on umbes pool tundi vähem kui arvasin. 11 Hüpotees nr 2 Kõige enam kasutatav otsingumootor on Google. Keila Kooli 5-ndate klasside õpilaste otsingumootori eelistus. Nagu diagrammilt näha leidis mu hüpotees ülekaalukalt kinnitust, et Google on populaarseim otsingumootor Keila Kooli 5ndate klasside õpilaste seas ja arvatavasti kogu maailmas. Teisel kohal Eesti otsingumootor Neti ja kolmandal vaid 2 korda pakutud Bing. 12 Hüpotees nr 3 Kõige enam kasutatakse internetti suhtlemiseks. Keila Kooli 5-ndate klasside õpilaste põhiline tegevus internetis. (Tabel)
PÄRNU ÜHISGÜMNAASIUM Erich Kivi G1D ANDROID NUTITELEFON Kursusetöö Juhendaja: Katrin Vunk PÄRNU 2015 Sisukord SISSEJUHATUS........................................................................................................ 3 1.ANDROID AJALUGU.............................................................................................. 4 2.ANDROIDI VERSIOONID....................................................................................... 5 3.TELEFONIDE KASUTAMINE MEIE KLASSI ÕPILASTE SEAS.....................................7 4.RAKENDUSED...................................................................................................... 9 5.NUTITELEFON JA EESTI...................................................................................... 10 KASUTATUD MATERJALID............
Kui Interneti kodulehekülg on valmis tehtud, oleks mõttekas see registreerida erinevate directorite ja otsingumootorite andmebaasides. Tuntuim directory ehk eestipäraselt kataloogipuu on Yahoo. Directorite eripära on selles, et erinevalt otsingumootoritest nad ise lehekülgi ei otsi. Kõige lihtsam oma lehekülge registreerida oleks kasutades teenust "SubmitIt!". See lehekülg pakub võimaluse registreerida oma kodulehekülg umbes 15 tähtsama otsingumootori juures. Registreerimisteenust väikese tasu eest pakuvad ka näiteks "Websitepromote" ja "Webpromote", ning veel mõningad ettevõtted. Eestist pakub sarnast teenust näiteks firma "IT Meedia". Tegelikult võib ka ise oma lehekülge tähtsamate otsingumootorite juures registreerida, mis on ka kõige odavaim meetod. Erinevaid otsingumootoreid ja directoreid on Internetis kokku mitusada. Tuntumad neist on "Yahoo", "Excite",
(2014) Fotode avaldamise õigusest: Lillo-Stenberg ja Sæther vs Norra. URL (kasutatud mai 2014) http://hudoc.echr.coe.int/sites/eng/pages/search.aspx?i=001-140015 Euroopa Inimõiguste Kohtu lahend 43912/10. (2014). Avaliku elu tegelase kriitikataluvusest: Jalba vs Rumeenia. URL (kasutatud mai 2014) http://hudoc.echr.coe.int/sites/eng/pages/search.aspx?i=001-140927 Euroopa Liidu kohtu kohtuasi C-131/12. (2014). Interneti otsingumootori haldaja on vastutav kolmandate isikute avaldatud veebilehtedel ilmuvate isikuandmete töötlemise eest. Pressiteade nr 70/14. URL (kasutatud mai 2014) http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2014- 05/cp140070et.pdf Isikuandmete kaitse seadus. (01.01.2008). RT, 24, 127; viimati muudetud 01.01.2011. URL (kasutatud mai 2014) https://www.riigiteataja.ee/akt/130122010011?leiaKehtiv
1. Sissejuhatus: 1.1. Mis on loogiline programmeerimine? l Programmeerimise paradigma l loogiline (LP) l funktsionaalne (FP) l jt Fookus: MIDA ARVUTADA l LP ja FP on deklaratiivsed programmeerimisstiilid; l LP põhineb loogika printsiipidel ja kasutab automaattõestamise protseduure (resolutsioon, unifitseerimine); l LP keel on Prolog, kuid LP ≠ Prolog; 1.1. Mis on loogiline programmeerimine? (2) l LP sobib tehisintellekti rakenduste programmeerimiseks: l loomuliku keele analüüs ( DCG grammatikareeglid) l ekspertsüsteemid (otsingu- ja järeldusreeglid) l kujundituvastus (tuvastusreeglid) l kitsendustega planeerimine (logistika, marsruudi otsimine) l rekursiivsete funktsioonide püsipunkti arvutus l jne l LP ei sobi: l Kiired numbrilised arvutused (n. maatriksarvutused, võrrandid) l OOP (kuigi on toetatud mõnes prologis) l kasu...
VÕRUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS Turismi õppetool TT- PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS Hindeline arvestustöö õppeaines ,,Turismi planeerimine" Juhendaja õpetaja Eda Veeroja Väimela 20 SISUKORD SISSEJUHATUS Valisin sihtkohaks Hiiumaa, kuna see tundus olevat huvitav ning soovin sihtkohta paremini tundma õppida. Varjatud põhjuseks on see, et soovin ise Hiiumaad lähitulevikus külastada tööd tehes tutvusin erinevate Hiiumaad tutvustavate saitide, huviväärsuste, teenuste ja sihtkoha kättesaadavusega. Töö koosneb kuuest peatükist, kus võrreldakse erinevaid näitajaid kolmel tasandil - valitud sihtkoht, riik ja maailm. Sihtkohaks maailmas valisin Gotlandi, kuna välisel vaatlusel on ta vägagi sarnane Hiiumaale. Esimeses kahes peatükis tutvustan sihtkohta ja turismisektori olukorda Maailmas, Euroopas ja Eestis. Järgnevas kolmes peatükis o...
online intermediaries, p 34 14 põhjus. DMCA määrab teadetele kindlad formaalsed nõuded, mida peab täitma, et kehtestada teenusepakkuja suhtes kohustus juurdepääs blokeerida. Vastupidiselt Euroopa Liidu direktiivile, käsitleb Ühendriikide seadus veel lisaks kahte vahendajat: ülikoolid ja vahendajad, kes juhatavad kasutajaid rikkuva sisuni, kas siis otse hüperlingi või otsingumootori kaudu. Euroopa Liidu Elektroonilise Kaubanduse Direktiiv ei käsitle otseselt otsingumootori teenusepakkujate vastutust, kuigi neid võiks samastada tarkvaramajutuse pakkujatega. Euroopa Liidu seadusandluses on välistatud teenusepakkujatele jälgimiskohustuse määramine autoriõiguste rikkumiste avastamiseks. Samas Ameerika Ühendriikides, vastutuse piiranguteks kvalifitseerumiseks, peab teenusepakkuja majutama ning mitte häirima
tundma õppida midagi, mida nad veel ei oska. On väga palju lehti, kus on kirjas õpetussõnu, infot või muud säärast erinevate asjade kohta. Tavaliselt pöörduvad inimesed esimese asjana Wikipedia poole, mille sisu on vabalt muudetav kasutajate poolt. Sealt tekib probleem info õigsuse kohta. Olen ka ise selline, kes tavaliselt esmalt Wikipediasse vaatab, kuid senimaani olen ka alati vaadanud mõnda muud otsingumootori soovitust, et veenduda, et kättesaadav info oleks tõene. Kahju, et on pahatahtlikke inimesi, kes lihtsalt oma lõbuks või ,,nalja pärast" laevad üles materjali, mille sisu on puudulik või vale. Nagu öeldakse: ,,Issanda loomaaed on kirju!" Siiski loodan, et on rohkem neid inimesi, kes ei ole paha peal väljas ja kellele tõesti meeldibki teisi inimesi aidata. Väga kasulik on kasutajatele ka see, kui riik teeb kõik endast oleneva, et ajaga kaasas
65. kohal, nii samuti oli see Yahoos. Otsingumootoris Bingis ei näidanud mitte midagi kohvikutega seostuvat Eesti kohta. Teise otsinguna kasutasime Cafe in Tallinn Freedom Square: Google näitas esimesena Google Map rakendusega Wabaduse kohvikut, Yahoos oli seitsmes link lehel ning see oli kohviku Facebooki leht, Bingis oli kuuendal kohal link nimega "Legendary cafe-restaurant Wabadus", mis oli kohviku koduleht. Kolmandaks kasutasime Group dining in Tallinn midtown: kõigis kolmes otsingumootori otsingus ei tulnud esile kohviku nime. Läksime ka Tripadvisori lehele, mida kindlasti kui välismaalane kasutab ning mis on esimene link nendel lehtedel, aga ka seal ei kajastunud Wabaduse kohviku nime. Neljandaks kasutasime Group dining in Tallinn Freedom Square, mille !3 Klienditeekond Wabaduse kohvikus
terminoloogiat ja metoodikaid. Püüdma aru saada teiste osapoolte eesmärkidest, vajadustest ja piirangutest Olulised murdepunktid Interneti arengus turunduskanaliks 1985 - Registreeriti esimene .COM domeen 1990 - Esimene otsingumootor Archie 1991 - Tim Berners Lee loob WWW 1993 - Esimene graafiline veebibrauser Mosaic 1995 - Amazoni ja eBay teke 1996 - Hotmail hakkab tasuta meiliaadresse jagama 1998 - Google otsingumootori teke 2000 - Dot-com mulli lõhkemine 2001 - Wikipedia teke 2004 - Facebooki teke 2005 - Youtube teke Internetti kui turunduskanalit iseloomustavad peamised omadused McDonald ja Wilson (1999) on kirjeldanud järgmisi Interneti unikaalseid omadusi: Interaktiivsus Keskkonna võime tuvastada isik, saada temalt vastus, koguda ja meelde jätta saadud informatsioon ning kohandada see tagasiside andmiseks. Intelligentsus
Kehtna Majandus- ja Tehnoloogiakool Maamajanduse mehhaniseerimine Siim Jaansoo AUTODE REMONDI- JA HOOLDEKOJA PLANEERIMINE Lõputöö Juhendaja: Ants Siitan 2007 Sisukord Sisukord...................................................................................................................................... 2 Sissejuhatus.................................................................................................................................3 1. HOOLDE-JA REMONDIKOJA ÜLDPLANEERING..........................................................4 1.1 Asukoha ja suuruse valik.................................................................................................4 1.2 Plaanitava tegevuse visioon.................................
selle ülekooliliselt. Väga suur osakaal oli arvamusel, et ka tundide aeg peaks eksisteerima avatud traadita internet ülekooli. Näitab, et õpilased kasutaksid tunniaegselt internetti õppetööks. Peaaegu kõik õpilased olid ka näinud kaasõpilast surfamas internetti millegi muu kui õppetegevuse tarbeks. Selle vältimiseks tuleks lisada võrgule piirangud, et tunni aeg ei oleks võimalik seda enam teha. Õpilased enamjaolt on kasutanud internetti sõnaraamatute või Google’i otsingumootori tarbeks mis võivad olla väga kasulikud õppetööks. Nende andmete tulemusel julgen väita, et kooli tuleks rajada ülekooliline Wi- Fi võrk, millel peaks olema blokeeritud kõik sotsiaalvõrgustikud ja muu sarnane õppetegevusele mitte kasulik materjal. KASUTATUD ALLIKAD Wifinotes. Veebileht. [2013, jaanuar 20]. http://www.wifinotes.com/wireless-networks.html About.com. Veebileht. [2013, jaanuar 20]. http://compnetworking.about.com/cs/lanvlanwan/g/bldef_wan.htm Indiana University
11 praktika, palk, positiivne/negatiivne kogemus jne. Lisaks on ka töötukassa enda veebileht, kus saab lisaks tööpakkumistele ka muud infot seoses tööeluga nagu näiteks töötuna arvele võtmine, toetused ja hüvitised jne. Silma jäi töötukassa lehel selline rubriik nagu ,,Noortegarantii". Noortegarantii on riiklik tegevuskava, mille eesmärk on 9 https://www.facebook.com/groups/t66pakkumised/?fref=ts 10 Google otsingumootori tulemused. Arvutivõrgus: https://www.google.ee/webhp?sourceid=chrome- instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=t%C3%B6%C3%B6pakkumised 11 Töövahenduskeskkonnad internetis: Arvutivõrgus: http://www.cvkeskus.ee/ ja http://www.cv.ee/ 11 tagada, et noored saaksid töötuks jäämisel või koolist lahkumisel võimalikult kiiresti tagasi tööle, oma haridusteed jätkata või olla muul moel ühiskonda aktiivselt kaasatud.
mu eakaaslased arvuti abil. Interneti kaudu saab kätte ka palju operatiivset informatsiooni. Kasutan tihti veebikaarte, et orienteerumine läheks ladusamalt. Samuti on internetis üleval ühistranspordi sõidugraafikud, ilmateade, rääkimata kõikvõimalikust informatsioonist asutuste lahtiolekuaegade, telefoninumbrite jm taolise kohta. Nii erialase, operatiivse kui ka meelelahutusliku informatsiooni otsimiseks on kõige kiirem meetod otsingumootori Google kasutamine ehk guugeldamine. Selleks aga, et eristada olulist mitteolulisest, peab omama teatud vilumust. Tähtis on aru saada, et Google otsib välja kõik allikad, kus märksõnaga seonduvat teavet leidub, seega peab guugeldaja ise teadma, millist otsingutulemust avada, et saada kätte just endale vajalik informatsioon. Kuna mina olen arvutit ja internetti kasutanud juba algklassidest saati, siis arvan, et saan guugeldamisega päris hästi hakkama
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool JA 11 KÕ Anneli Raud TARKVARAUURING Arvutiõpetus Mõdriku2011 SISUKORD 1.1MS Office Kodu ja kool 2010..........................................................................................................................4 1.2MS Office Kodu ja äri 2010............................................................................................................................4 1.3MS Office Professional 2010 .........................................................................................................................5 1.4MS Professional Plus 2010.............................................................................................................................5 1.5MS Office Standard.................................
vertikaalne vasakus servas on õigustatud, tihti on ka mõlemad ära kasutatud. 6. Kodulehekülje suurus Oluline on ka see, kas esileht mahub tervenisti ekraanile võib tuleb kogu lehe nägemiseks lehte allapoole kerida. 80% veebikülastaja tähelepanust saab lehekülje ülemine osa ehk see, mida ei tule alla kerida, mis paistab ekraanil kohe ja vaid 20% vaadatakse seda, mis jääb sellest allapoole. Seega tuleb kõik oluline kindlasti ära öelda lehe ülaosas. 7. Otsingumootori olemasolu ja asukoht kodulehel Otsingumootorid, mis asuvad veebi alaosas, saavad vähe tähelepanu. Veel enam, kui selleni jõudmiseks peab lehekülge kerima allapoole, muutub otsingumootor praktiliselt mõttetuks. 8. Milline pealkiri või link avaneb sellele klikkides? Kuna teksti kodulehel on palju, peavad kliendi jaoks selgelt eristuma sõnad, pealkirjad, pildid, millele klikkides saab rohkem lugeda-vaadata. Selleks sobivad allajoonitud pealkirjad
VAJADUS 661606 OSTUHUVI 330 803 RAHA 165 401 KULUTAMINE 55 134 TURU MÄÄRAMINE 1.12% Allikas: Statistikaamet 18 5.5 Konkurentsi turg NETI otsingumootori järgi on enamus turismitalu all äratuntavad majutusettevõtted Saare maakonnas (54). Tartumaa turismitalud moodustavad kogu tervikust kõigest 6% (19) Turismitalud maakonniti 1% 1% 4% 2% 5% 5% 18% 6% 11% 6%
Kaasaegse ergonoomika alused Ülo Kristjuhan TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Käitismajanduse instituut Tööteaduse õppetool TTÜ Kirjastus Tallinn 2000 Sisestamise eest eriline tänu Helenile Ergonomics is a rapidly developing science and therefore it is important to give knowledge that are up-to-date. "Fundamentals of Contemporary Ergonomics" is a manual covering a wide variety of topics related to the development of ergonomics in 1990s. The book is mainly for undergraduates use, although many topics are covered in grater depth and are for postgraduate study. The book contains u...
•Käive: $ 51,1B (15,4%) •Kasum: $ 14 B (11,6%) •Töötajaid: 79000 ITK 2007, Kalev Pihl Sissejuhatus Informaatikasse 9 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0b/Xbox_1.jpg/220px-Xbox_1.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d2/Zune-colors.jpg/225px-Zune-colors.jpg The Xbox 360, Microsoft's second console in the gaming console market. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/35/Microsoft_logo.png Google •Loodud aastal 1998 •Juhtiv otsingumootori pakkuja, kuid täiendab oma tootenimekirja pidevalt •Käive: 10,6 B (72,8%) •Kasum: 3,1 B (110%) •Töötajaid: 10700 ITK 2007, Kalev Pihl Sissejuhatus Informaatikasse 10 Google SUN •Loodud aastal 1982 •Java arendusplatvormi alusepanija ja eestvedaja •Käive: $13,9 B (6,2%) •Kasum: $0,5 B (154,7%) •Töötajaid: 34200 ITK 2007, Kalev Pihl Sissejuhatus Informaatikasse 11 Sun Microsystems Logo EMC •Asutatud 1979 •Juhtiv “storage” seadmete tootja
vajadustega, arvestades tema kogemust digitaalse multimeediumiga ja süsteemi kasutamise eesmärke. Meediumjuhtimise selgus. Kõik pakutud multimeediumjuhtimise võimalused peaksid olema kasutajale nähtavad ning nende tähendus ja tulemus selged. 2.4.8 Otsing Navigeerimist täiendatakse sageli otsingumehhanismidega, mis võimaldavad kasutajail täpsustada otsitava informatsiooni mõningaid tunnuseid ja leida neile tunnustele vastavate lehtede nimestik. Siinkohal ei käsitleta kasutatava otsingumootori tehnilisi omadusi (otsingu algoritm ja selle rakendamine), mida loetakse puhttehniliseks küsimuseks. Keskendutakse tunnustele, mis otseselt mõjutavad otsingu teostamise lihtsust, arvestades järgmisi alamkriteeriume: Päringuvormide arusaadavus. Kasutaja jaoks peaks olema arusaadav, missuguseid tunnuseid ta saab otsitava objekti leidmiseks kasutada ja kuidas neid tuleks määratleda. Erinevaile oskuste tasemeile ja eelistustele peaks olema pakutud erinevat liiki otsingumääratlusi.