Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Organisatsioonikäitumise eksami küsimused (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millist inimest tajutakse organisatsioonis mitteformaalse liidrina?
  • Milles seisneb jõuprotseduuriline õiglus ja mille alusel seda hinnatakse?
  • Mis iseloomustab eetilist juhtimist?
  • Mida saab juht ise teha eetilise käitumise tagamiseks organisatsioonis?
  • Kuidas saab organisatsioon luua sotsiaalset kapitali?
  • Milles seisneb McGregory X-Y teooria?
  • Mis on psühholoogiliste lepete funktsiooniks?
  • Millistest põhimõtetest lähtub inimesekeskne juhtimine?
  • Mis on ja millised tegurid mõjutavad organisatsioonikliima kujunemist?
  • Millised on tulemusjuhtimisega kaasnevad probleemid?
  • Millised on juhi võimubaasid?
  • Millised need oleksid?
  • Miks tuleb tähelepanu pöörata juhi välisgrupile?
  • Kuidas kujuneb ja millel püsib liidri ja järgija vaheline suhe?
  • Millised tegurid tagavad tulemusliku delegeerimise?
  • Kes Vahendid Volitused?
  • Millal ülevaatamised?
  • Millal tulemusvestlused?
  • Millega peab juht arvestama kui tahab valida olukorrale sobivat juhtimisstiili?
  • Millistes vormides esineb organisatsioonile pühendumine?
  • Millistes tingimustes on pragmaatiline eestvedamisstiil sobiv ja tulemuslik?

Lõik failist

Organisatsioonikäitumise eksami küsimused #1 Organisatsioonikäitumise eksami küsimused #2 Organisatsioonikäitumise eksami küsimused #3 Organisatsioonikäitumise eksami küsimused #4 Organisatsioonikäitumise eksami küsimused #5 Organisatsioonikäitumise eksami küsimused #6
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-03-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 102 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Reelika Setškova Õppematerjali autor
eksami küsimused vastusetega

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
13
doc

Inimeste juhtimine organisatsioonis

analüüs, kujutlusvõime kasutamine, mõtisklemine, kaalutsemine), valimine (valiku tegemine, otsustamine, teistelt ideede laenamine, uuendamine, leiutamine, välja mõtlemine), ideede arendamine (ideede hindamine, keerukate ideede lihtsustamine, ebasobivatest loobumine, ebaõnnestumisel üritada uuesti), ideede kaitsmine- (teistele tutvustamine ja müümine, kriitika kuulamine, eesmärgi saavutamine ja vastutuse võtmine. 20. Õppiv organisatsioon ja õppimine organisatsioonis. Õppimine toimib kui organisatsioonis on märgata pidevat muutust ja arengut. Madalama taseme õppimine toimub kitsa ülesande piires etteantud reeglite kohaselt. Kõrgema taseme õppimine esineb juhtimistasemetel. Õppimine on ka oma käitumise muutmine, õppimist vigade kaudu, väärtushinnangute muutmine, teadmiste muutmine. Õppimine võiks viia arenguni, ümberkorralduseni, isegi ümberkujundamiseni

Juhtimispsühholoogia
thumbnail
17
docx

Organisatsiooni käitumise eksami küsimused/vastused

1. Millised olid klassikalise teadusliku koolkonna põhilised seisukohad ja kes olid koolkonna tuntumad esindajad?  Teaduslik juhtimine (F. Taylor) –Töökoht peab olema ettevalmistatud, töötaja peab olema oskustega  "Hawthorne´i" uurimused (E. Mayo) –väärtustab inimsuhteid. Edu alus-meeskonnatöö, grupitöö, suhtlemise tähtsus, sellest tulenevalt paranevad töötulemused.  Ideaalne organisatsioon (M. Weber) – teoreetik, praktik, Preisi päritolu. Ratsionaliseeritud, standardiseeritud. On Kanti põhitõdedega. Seadus täitmiseks. Austus kõigi ametikohtade vahel.  Ohio Ülikooli uuringud (liidristiilid) – liidristiilid, juhi käitumise stiilid. Autorikraatlik, demokraatlik, minnalaskev –passiivne (ei võta teravaid otsuseid vastu nt. omaniku käsutäitja.)  Juhtimine eesmärgi kaudu (P. Drucker) – juht püstitab eesmärgid organisatsioonile

Organisatsiooniline käitumine
thumbnail
20
docx

Juhtimise alused kordamisküsimused

 Kasvab initsiatiiv ja pühendumus.  Head tegijad ei lahku nii kergesti ettevõttest.  Võtmetegijate lahkumise korral on neile mantlipärija ettevõtte seest olemas.  Inimestega seotud kulud on põhjendatud ja asjakohaselt diferentseeritud.  Juhtimisotsuseid on kergem teha, kuna on infot, millele toetuda.  Talendijuhtimise põhimõtted  Kõigi jaoks pole ühtset toimivat mudelit, kuna iga organisatsioon on unikaalne.  Keskendutakse nii tulude tõstmisele kui kulude juhtimisele.  Lähtub ettevõtte strateegiast ja eesmärkidest: mida on vaja ära teha, missuguseid inimesi selleks vaja on, kuidas neid inimesi motiveerida panustama.  Süsteem on diferentseeriv –diferentseeritakse nii ametikohad kui inimeste sooritus ja tasu.  Kuna talente on vähe, siis tuleb paljuski olemasolevatega hakkama saada. Seetõttu peab eriti

Majandus
thumbnail
30
docx

Juhtimise alused

motiveerida, rõhudes tunnustuse ja arenguvajadusele ja soovile teha tööd hästi. (Airi) 18) Mis oli Frederick Taylor´i peamine huvi, mis ajendas teda välja pakkuma teadusliku juhtimise teooriat? Uuris võimalusi kulude alandamiseks ja tulude suurendamiseks – sisuliselt tööviljakuse tõstmist 19) Millega iseloomustate Max Weber´i ideaalset bürokraatiat? Organisatsioon kui õlitatud masinavärk, selge tööjaotus ja hierarhia ning kinnitatud protseduurid –ametikoha põhisus, distsipliini järgimine Milles seisneb teie hinnangul selle mudeli „idealism“ ehk mis võivad olla raskused reaalses elus rakendamisel? Teooria oli loodud selleks, et konflikte ära hoida aga konfliktide ärahoidmine on peaaegu võimatu ja pole ka soovitatav. Võidakse jääda loorberidele puhkama ja ei toimu organisatsioonis arengut.

Juhtimine
thumbnail
21
doc

Organisatsioonikäitumise eksamiküsimused

Juhtimisteadusteks, mis grupi tasandiga tegelevad on samuti organisatsioonikäitumine ja personali juhtimine. Organisatsioon ­ seda uurivad baasteadusteks on politoloogia ja antropoloogia. Organisatsiooni tasandil uurib politoloogia kontrolli, organisatsioonisisest poliitikat ja võimu. Antropoloogia aga organisatsioonikultuuri ja ­keskkonda. Juhtimisteadusteks, mis organisatsiooni tasandiga tegelevad on organisatsiooniteooria ja personali juhtimine. 2. Defineeri organisatsioon. Organisatsiooni sise- ja väliskeskkond ja nendevahelised seosed. Tänapäevases käsitluses on organisatsioon inimühendus, kes tegutseb koos ühiste eesmärkide saavutamiseks ja keda on iseloomustatud kindla eesmärgi, strateegia, struktuuri ja tehnoloogiaga. Sisekeskkond: · Struktuur - struktuur ehk koostiosade arv ja seosed nende vahel. Eesmärk määrab struktuuri, eesmärkide muutumisel tuleb muuta ka struktuuri.

Majandus
thumbnail
46
doc

LIIDRISTIILI SOBIVUSE UURING SAAREMAA TARBIJATE ÜHISTUS

Läbikukkumise ja vigade hirmus inimene on vastu uuendustele ning takistab sellega nii enda kui ka organisatsiooni arengut ega lähe kaasa uuendustega. Hirm loob keskkonna, kus inimene tunneb end jõuetuna ning ta pühendumus tööle, enesekindlus ja motivatsioon kahanevad. Hirmu mõjul väheneb ka usaldus ülemuste vastu ning inimene tõmbub endasse ega soovi enam niipalju suhelda tööd puudutavate küsimuste lahendamisel. Seetõttu võivad olulised küsimused jääda läbi arutamata. Hirm hävitab tagasiside, mis aitab teha õigeid otsuseid. Seega hirmul põhinev motivatsioon võib tuua ainult ajutist kasu, kuid pikemas perspektiivis hävib inimese loomevõime ning toob organisatsioonile kui ka selle liikmetele kahju. Liidrid, kes järgijatest hoolivad ja neist lugu peavad, saavutavad suurema mõjuvõimu. Liidrid rahuldavad nii järgijate emotsionaalseid vajadusi ja ootusi, suurendades nii töötajate tööarmastust ja entusiasmi oma töö ja

Juhtimine
thumbnail
14
doc

Organisatsioonikäitumise eksamikonspekt

1. Defineeri organisatsioon. Organisatsiooni sise- ja väliskeskkond ja nendevahelised seosed. Tänapäevases käsitluses on organisatsioon inimühendus, kes tegutseb koos ühiste eesmärkide saavutamiseks ja keda on iseloomustatud kindla eesmärgi, strateegia, struktuuri ja tehnoloogiaga. Sisekeskkond: · Struktuur - struktuur ehk koostiosade arv ja seosed nende vahel. Eesmärk määrab struktuuri, eesmärkide muutumisel tuleb muuta ka struktuuri. · Inimesed - juht saavutab eesmärgi inimeste kaudu, kasutades ära nende tööjõudu ja intellekti.

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
16
docx

Juhtimise alused

strateegilised otsuseda; arusaamatuste lahendaja ­ erandlike probleemide lahendamine; läbirääkija ­ lepingute sõlmimisel organisatsioonile parimate tehingute saamine. 11. Mida võib mõista organisatsiooni ja juhtimisteooria all? a. See kujutab endast organisatsiooni ja juhtimise seaduspärasuste ja põhimõtete kogumit.Teooria sisusks on seisukohad ja järeldused selle kohta, mis on määrav ja miillest tuleb lähtuda, et organisatsioon ja juhtiminne täidaks oma eesmärgi. 12. Kes olid teadusliku juhtimise koolkonna rajajateks? a. Rajanud põhiliselt tööstusorganisatsioonide juhid, iga päev juhtimisega tegelenud inimesed. Frederic Taylor- "ThePrinciples ofScientific Management"Kirjutas esimese juhtimisalase teose. Ta sünastas põhimõtted, mis võib võtta juhtimise teadusliku mõistmise aluseks. 13

Juhtimise alused




Kommentaarid (2)

jusserdis1 profiilipilt
jusserdis1: abiks kindlasti :)
12:15 26-02-2013
joppa12joppa12 profiilipilt
16:02 03-12-2016



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun