Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"mõistekaart" - 47 õppematerjali

mõistekaart on koostatud järgmise artikli põhjal: Ulbrich, L. (1999). Nursing Practice Theory of Exercise as Self-Care. Journal of Nursing Scholarship, 31(1), 65-70.
thumbnail
2
doc

Mõistekaart

MÕISTEKAART e. "ämblik", tähenduskaart, mõisteskeem, ideedeskeem- on verbaalse teksti visuaalse esitamise viis. Mõistekaart annab infot õppija mõtlemisest, selle abil on võimalik hinnata asjast arusaamist. Mõtlemise põhiühikuks on mõiste. Mõiste on mõte, mis üldistab teatud klassi elemente nende tunnuste järgi, mis eristavad mingit eset teistest esemetest. Mõistmine on seoste loomine erinevate mõistete vahel. Õppimine on produktiivne siis, kui õppimise käigus selginevad mõistetevahelised seosed. Mõistekaart sobib nii eelteadmiste aktualiseerimiseks, õpetuseks, õpitu kontrollimiseks kui ka

Informaatika → Informaatika
55 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Baroki ideekaart

Baroki mõistekaart Nt. Mütoloogilised ,,Jumalaemakiriku vihjed kellalööja" Luulestiil Deformeeriv Metafoorides kujutusviis t tulvil Gongonism Grotesk Kultism Luis de BAROKK Gongora Arhitektuur Allegooria Kontsept Mõistukõne kahel ...

Kirjandus → Kirjandus
27 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Don Juani tegelaste idekaart

Mõistekaart Jättis endast ausa Julges donja meelitaja mulje, olles Elvira vendadele tegelikult valelik vastu astuda tõbras Julge Valetas väga Kahepalgeline paljudele inimestele, eriti Don Juan naistele Kaval Valelik ...

Kirjandus → Kirjandus
170 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Loomade kasulikkus

ÕPILASE TÖÖLEHT MÕISTEKAART Uuri mõistekaarti ja jutusta loomade kasulikkusest. S P O R T LO M AN A L E M IK L O M AN A V A H A V IL N A H ...

Loodus → Loodusõpetus
12 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Riik

Riik Poliitilise võimu kandja Poliitiline võim jaguneberinevate ühiskondlike rühmade vahel. MÕISTEKAART: Kodani- kuühendused Nt. Teeme Ära Segu ülejäänutest (hiid)firmad (DAVOSI) Võimu kandjad inim- ühiskonnas Riikide ühised RIIK ühendused Nt. EL Riigi põhitunnused: · territoorium · rahvas · valitsus Viimane suur...

Politoloogia → Politoloogia
11 allalaadimist
thumbnail
1
doc

MÕISTEKAART NÄIDENDI "TARTUFFE" KOHTA

MÕISTEKAART KAHE TEGELASE ISELOOMUSTUS TARTUFFE JA MAJAOMANIK ORGON Elab Orgoni majas. Laisk Peaks seal teenima, aga elab lihtsalt TARTUFFE Orgoni kulul. Omakasupüüdlik Salakaval Häbitu Saavutamaks oma tahtmist on nõus abielluma Orgoni tütrega. Elab Orgoni majas ja Räägib ise Orgonile, et ...

Kirjandus → Kirjandus
156 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Välisturule sisenemine

- piirangud rahvusvahelise oht kaotada strateegia kontrolli toote MÕISTEKAART VÄLISTURULE SISENEMISEKS koordineerimisel kvaliteedi ja + teeninduse üle ...

Majandus → Majanduspoliitika
55 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Uus-aeg

Varauusaja teemad 1. Renessanss ja humanism / mõistekaart/ ptk. 29 2. Suured maadeavastused/iseseisvalt läbi töötada / ptk. 30 3. Muutused usuelus: usupuhastus e reformatsioon. Vastureformatsioon ja ususõjad /ptk. 31-33/ 3. teema: Muutused usuelus… 1. Reformatsiooni põhjused: Algataja: Tema põhiseisukohad: Reformatsiooni suhtumine Saksamaal: Pooldajad: Vastased: Tagajärjed: 2. Reformatsiooni levik(erijooned, tunnused), kas jäi püsima: Šveits: Inglismaa: Põhja-Euroopa: Prantsusmaa: 3. Reformatsiooni vastased: Paavst: Ordud: Riigid: 4. Ususõjad: põhjused(kas sõda usu või vabaduse pärast), tagajärjed. Madalmaad: Inglismaa: Prantsusmaa: Euroopa tervikuna: Varauusaja teemad 1. Renessanss ja humanism / mõistekaart/ ptk. 29 2. Suured maadeavastused/iseseisvalt läbi töötada / ptk. 30 3. Muutused usuelus: usupuhastus e reformatsioo...

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Bütsantsi keisririik

imettegev jõud, nende ees palvetatakse ja neid hoitakse kodus · Väga tuntud on Monreale kiriku mosaiigid ja seinamaalid Sitsiilias · Need pärinevad Makedoonia dünastia valitsemisajast · Bütsantsi ikoonimaalidest on tuntuim Vladimiri Jumalaema · See sattus Venemaale 11.-12. saj · Teda hoiti Vladimiri linnas, sellest nimi Keiser koos oma väepealike ja nõuandjatega Hagia Sophia(püha tarkuse kirik) basiilika * Ava õpik lk 54 koosta mõistekaart keisrinna Theodorast · Millal sündis? · Millega tegeles? · Kuidas sai tuntuks? · Mida olulist tegi? · Mis oli kõige tähtsam tegevus tema elus? · Kuidas temasse suhtuti? · Kuidas, millal suri? Kodune töö: · Kirjuta jutuke sellest milline oleks Sinu elu kui Sina oleksid Julinianus või Theodora Kirjuta põnev lugu oma valitsemisest ning illustreeri oma töö.

Ajalugu → Ajalugu
55 allalaadimist
thumbnail
2
odt

ELEKTROMAGNETILINE INDUKTSIOON KT

valmistatakse südamikud õhukestest (0,1...0,5 mm) üksteisest isoleeritud terasplekkidest, mis on magnetvoo sihis, see tähendab pöörisvooludega risti. 3.Mis on eneseinduktsioon? Eneseinduktsiooniks nimetatakse induktsiooni elektromotoorjõu tekkimist vooluringis voolutugevuse muutumise tõttu selles vooluringis endas. Vastavalt Lenzi reeglile takistab eneseinduktsiooni elektromotoorjõud voolutugevuse kasvamist vooluringi sulgemisel ja kahanemist selle katkestamisel. 4.Koosta mõistekaart ,,ENESEINDUKTSIOON". 5.Miks kasutatakse eneseinduktsiooni emj. Saamiseks suure keerdude arvu ja raudsüdamikuga pooli? Sest siis on magneti jõu vastuvõtmine parem, kuna mida rohkem on metalli, seda suurem on jõud. 6.Koosta ülesanne eneseinduktsiooni elektromotoorjõu leidmiseks. Lahenda see. 7.Kaks ringjuhet on paigaldatud teineteise suhtes risti. Selgita, miks ei teki indutseeritud voolu juhtmes 1 voolu muutmisel juhtmes 2? Juhtmed märgista ise.

Füüsika → Füüsika
62 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal

9. klass. Lähiajalugu, 70 tundi Teema ,,Maailm kahe maailmasõja vahel 1918­1939" läbimise järel õpilane: 1) näitab kaardil Esimese maailmasõja järel toimunud muutusi (Versailles´ süsteem); 2) toob esile rahvusvahelise olukorra teravnemise põhjusi 1930. aastail; 3) iseloomustab ning võrdleb demokraatlikku ja diktatuurset ühiskonda; 4) iseloomustab ning võrdleb Eesti Vabariigi arengut demokraatliku parlamentarismi aastail ja vaikival ajastul; 5) iseloomustab kultuuri arengut ja eluolu Eesti Vabariigis ning maailmas, nimetab uusi kultuurinähtusi ja tähtsamaid kultuurisaavutusi; 6) seletab ja kasutab kontekstis mõisteid demokraatia, diktatuur, autoritarism, totalitarism, ideoloogia, fasism, kommunism, natsionaalsotsialism, repressioon, Rahvaste Liit, Versailles` süsteem, vaikiv ajastu, parlamentarism, Tartu rahu; 7) teab, kes olid järgmised isikud ja iseloomustab nende tegevust: Jossif Stalin, Benito...

Ajalugu → Ajalugu
60 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Rolliteooria, portfoolio

(Yau & Jen, 2010) Artiklis ,,Recent Development in Role Theory" kirjeldatakse rolliteooriat nii: Rolliteooria käsitleb kõige olulisemaid tunnuseid ühiskonnaelus, iseloomulikke käitumismustreid või rolle. See selgitab rolle eeldusel, et inimestel on kindel sotsiaalne positsioon ja nad käituvad vastavalt ootustele, arvestades teiste isikutega. (Biddle, 1986) 8 Mõistekaart Aitab selgitada, kuidas sotsiaalsed suhted mõjutavad iga üksikut klienti. Täiendab isiksuse psühholoogilist mõistmist Aitab mõista, milline on klient ja teda ümbritsevad inimesed Kuidas saab rolliteooriat kasutada sotsiaaltöö praktikas? Mõnd käitumisviisi võib seletada rollikonflikti või ebaselgusega.

Varia → Sotsiaaltöö eakatega
51 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kujuta skeemil päikese või kuuvarjutuse teket

1) Kujuta skeemil päikese või kuuvarjutuse teket õp lk 103 2) Tee joonis, millel on kujutatud päikese, kuu ja maa asend mis vastavad noorkuu sirbile, esimese veerandi poolkuule, täiskuule, viimase veerandi poolkuule või vana kuu sirbile õp lk 102 3) Võrdle vennidiagrammil astronoomilist aastaaegade vaheldumist. VIHIKUS JA LEHEL 4) Mis on planeedid, kuidas neid liigitatakse ja loetle planeedid alates päikesele lähimast. Suure massiga taevakehad mis tiirlevad ümber tähe ega tooda termotuumasnteesi abil energiat. Liigitamine: *koostise järgi: Maa-tüüpi (kiviplaneedid) ja Jupiteri tüüpi (gaasplaneedid) *suuruse järgi: väikesed planeedid ja hiidplaneedid *asendi järgi maa orbiidi suhtes: siseplaneedid ja välisplaneedid. MERKUUR-VEENUS-MAA-MARSS-JUPITER-SATURN-URAAN-NEPTUUN 5) Mis on asteroidid, kus nad päikesesüsteemis asuvad? Väikeplaneedid, suhteliselt väikesed päikesesüsteemi kehad mis ti...

Füüsika → Füüsika
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kujuta skeemil päikese või kuuvarjutuse teket

1) Kujuta skeemil päikese või kuuvarjutuse teket õp lk 103 2) Tee joonis, millel on kujutatud päikese, kuu ja maa asend mis vastavad noorkuu sirbile, esimese veerandi poolkuule, täiskuule, viimase veerandi poolkuule või vana kuu sirbile õp lk 102 3) Võrdle vennidiagrammil astronoomilist aastaaegade vaheldumist. VIHIKUS JA LEHEL 4) Mis on planeedid, kuidas neid liigitatakse ja loetle planeedid alates päikesele lähimast. Suure massiga taevakehad mis tiirlevad ümber tähe ega tooda termotuumasnteesi abil energiat. Liigitamine: *koostise järgi: Maa-tüüpi (kiviplaneedid) ja Jupiteri tüüpi (gaasplaneedid) *suuruse järgi: väikesed planeedid ja hiidplaneedid *asendi järgi maa orbiidi suhtes: siseplaneedid ja välisplaneedid. MERKUUR-VEENUS-MAA-MARSS-JUPITER-SATURN-URAAN-NEPTUUN 5) Mis on asteroidid, kus nad päikesesüsteemis asuvad? Väikeplaneedid, suhteliselt väikesed päikesesüsteemi kehad mis tiirlevad üm...

Füüsika → Füüsika
2 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Klassikalise koolkonna järeltulijate ja Keynesi ideede pooldajate erinevused.

Õppeülesanne 1. Aire Ilves RK32 Klassikalise koolkonna järeltulijate ja Keynesi ideede pooldajate erinevused. Klassikalise koolkonna järeltulijad Keynesi ideede pooldajad 1. Parim majanduskeskkond ­ inimeste 1. Isereguleeruvad jõud on nõrgad. omakasu ja turujõudude vastastikune mõju. (Tänapäeval peetakse edasiviivaks jõuks puudust. Puudus ei ole vaesus.) 2. Majandus on oma olemuselt põhiliselt ebastabiilne. 2. Inimesed saavad toodangut tootes kasumit. 3. Valitsuse sekkumine majandustegevusse on vajalik. 3. Konkurents hoiab hinnad tootmiskuludele Oluline: I. Raha roll lähedal. · ebameeldivused majanduses sunnivad kokkuhoiule · signaal firmale tootmise vähendami...

Majandus → Majanduse alused
21 allalaadimist
thumbnail
17
pptx

Sisenõrenäärmed

9.klass bioloogia Karl Pütsepp 2013 Avaldatud Creative Commonsi litsentsi ,,Autorile viitamine + jagamine samadel tingimustel 3.0 Eesti CC BY-SA 3.0" alusel. Ainevahetuse regulatsioon Ülesandeks kudede, organite töö mõjutamine ja kooskõlastamine. Kahte tüüpi: 1. Neuraalne regulatsioon e närvisüsteemi poolt 2. Humoraalne r. ehk hormoonide poolt Hormoonid Koosta õpiku abil mõistekaart hormoonidest. Abiks järgmised küsimused: Mis nad on? Kus neid toodetakse? Mis on nende üldine ülesanne? Iseloomulikke jooni? Näited 2 C12H14N2O2 Hormoonid On sisenõrenäärmetes toodetavad keemilised ained, mille ülesandeks on organismi ainevahetuse regulatsioon. Iseloomulikku: Vajatakse väikestes kogustes Väga aktiivsed

Bioloogia → Inimene
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

20. sajandi I poole eesti kirjandus

Ülesanded. 1. 1. Miks ei viljeletud enam eesti kirjanduses 20.sajandi algul realistlikku ja vanaromantilist kujutamislaadi? 20. sajandi algul olnud ajaloosündmused ja võim vaheldusid kiiresti, mis suutis nendel keerulistel aegadel kirjandust mitte ainult elus hoida, vaid isegi uuendada ja populaarsust võita. Valitsesid uusromantilised voolud, millesse eriti 1920. aastate algul, ekspressioismi laialdase leviku perioodil,sugenes modernistlikku võttestikku ning vormilist mitmekesisust. Uuenemist tingisid ka oluliselt mujal Euroopas levinud mõtte- ning kustivoolud. Arenes teadus, tehnika ning inimeste koondumine linnadesse, mis pani ka kirjandust uuenema. 2. Vali sinu arvates kolm kõige olulisemat sündmust, mis mõjutasid 20.sajandi algul eesti kultuuri-ja kirjanduselu. 1) 1917. Aasta novembris olnud Veebruarirevulutsioon Venemaal pani hoogsalt ...

Kirjandus → Eesti kirjandus
20 allalaadimist
thumbnail
44
docx

LOOMAD JA LINNUD

TARTU ÜLIKOOLI NARVA KOLLEDŽ ÜHISKONNATEADUSTE LEKTORAAT Irina Kisseljova KELA 2 KODULOO ÕPIMAPP Laste vanus: 5-7 aastat LOOMAD JA LINNUD Juhendaja lektor Maret Vihman NARVA 2015 SÕNASTIK LOOM - ЖИВОТНОЕ LIND - ПТИЦА METSLOOM – ЛЕСНОЕ ЖИВОТНОЕ KODULOOM - ДОМАШНЕЕ ЖИВОТНОЕ RÄNDLIND – ПЕРЕЛЕТНАЯ ПТИЦА PAIGALIND – ОСЕДЛАЯ ПТИЦА TALVEUNI – ЗИМНЯЯ СПЯЧКА SIIL - ЁЖ ORAV - БЕЛКА REBANE - ЛИСА KARU - МЕДВЕДЬ PÕDER – ЛОСЬ METSKITS - КОСУЛЯ HUNT - ВОЛК JÄNES - ЗАЯЦ ILVES - РЫСЬ KASS - КОШКА KOER - СОБАКА LEHM – КОРОВА HOBUNE - ЛОШАДЬ METSSIGA – КАБАН MÄGER - БАРСУК LAMMAS - ОВЦА SUITSUPÄÄSUKE - ЛАСТОЧКА KULDNOKK - СКВОРЕЦ KAJAKAS - ЧАЙКА LUIK – ЛЕБЕДЬ ÖÖKULL - СОВА VARES – ВОРОНА KALKUN - ИНДЮК PART - УТКА VARBLANE – ВОРОБЕЙ TUVI - ГОЛУБЬ KOTKAS - ОРЁЛ ÖÖBIK - СОЛОВЕЙ KANA - КУРИЦА KARUKOOBAS - БЕРЛОГА MÕISTEKAART LOOMAD ...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
11 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Muinasaeg Eestis

Muinasaeg Eestis 10.kl Kordamine 1. Millal algab ja lõpeb muinasaeg Eesti ajaloos? Umbes 9000 eKr-13 sajand 2. Millistele allikatele toetudes uuritakse Eesti ajalugu? Arheoloogilised allikad, kirjalikud allikad (kroonikad) 3. Miks ei ole Eestis avastatud paleoliitilisi leide? Sest sel ajal oli Eesti kaetud jääga ja inimasutus puudus. 4. Mille poolest erinesid tööriistad ja savinõud kammkeraamika kultuuris, nöörkeraamikakultuuri esemetest? 5. Millest valmistati tööriistu vanemal pronksiajal? Kivist, sarvest, luust. 6. Miks arenes pronksiajal rannikupiirkond kiiremini kui sisemaa? Rannikualadel olid küllalt õhukesed, aga viljakad mullad, mida oli kergem harida, lihtsam oli küttida ja kala püüda. 7. Mil moel muutis raua kasutuselev...

Ajalugu → Eesti ajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Valgustusfilosoofia

töövihiku leheküljed, kodune ülesanne). II Häälestus (10 minutit) · Sissejuhatus (lühidalt tutvustada, mida uut selles tunnis · Õpilased tuletavad meelde, õpime). mis seostub neil sõnapaariga muutused maailmapildis, · Olemasolevate eelteadmiste väljaselgitamine/ meelde pakuvad mõistekaarti sõnu ja tuletamine: mõistekaart teemal ,,Muudatused seoseid. maailmapildis" (et tuletada meelde, mis eelnevalt õpitust ­ 7. klassis, 8. klassi eelnevates tundides, teistes ainetes (nt kirjanduses!) ­ seostub tunni teemaga) ­ õpilaste . pakutud mõistetest, nimedest ja seostest kujuneb tahvlile mõistekaart. (Nt: ,,7. klassis õppisime, kuidas ja milliste sündmuste tagajärjel muutus hiliskeskajal ja varauusajali inimeste maailmapilt

Ajalugu → Ajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Õpimapp loodusõpetuses 3.klass

kahepaikne kellest sa tead vähe, aga tahaksid rohkem teada saada. 3. Tee kindlaks valitud loomade teised nimetused, välimus, toitumine, kasvamine ning elupaigad. 4. Vormista kogutud materjalidest, iga esindaja kohta kokkuvõte. Pane kirja tema teised nimetused, välimus, kasvamine ja elupaigad (vaata näidet). 5. Kõik valitud loomaesindajad joonista eraldi paberile ning kirjuta juurde kehaosade nimetused (kokku tuleb 5 eraldi lehte). 6. Iga looma kohta joonista mõistekaart toitumise kohta. 7. Töö lõppu eraldi lehele kirjuta pealkirjaks Enesehinnang ning vasta järgmistele küsimustele: * Mida õppisin seda tööd tehes? * Milline teema või tööosa mulle kõige rohkem meeldis? Miks? * Millise tööga jäin ise kõige rohkem rahule? Miks? * Kuidas mulle sobis selline õppimisviis? Hindamiskriteeriumid. · Hindan töö korrektsust ning sisu etteantud nõudmistele (loomade arv,

Loodus → Loodus õpetus
18 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Viivi Luik "Seitsmes rahukevad"

Talle tundus nagu keegi justkui vaataks akendest välja,toas naksusid põrandad ning kapiuks vajus iseenesest irvakile. Samas, ei olnud peategelane ainuke, kellel olid hirmud. Näiteks, onu sees oli hirm ärapeidetud Saksa täägi pärast, vanema sees mure ning hirm riigilaenu maksmise, piimanormi ja majade äraviimise pärast. Lapsed ei olnud ainukesed, kes kardavad. Ka täiskasvanutel on omad hirmud ning mured, nad ei pruugi seda lihtsalt välja näidata. 15. Koosta mõistekaart peategelase jaoks olulistest inimestest (5, kuigi võib ka rohkem) ja kirjuta, miks nad olid olulised ja mida nad tüdruku jaosk positiivset tegid? EEVALD- Oli sõbralik ja vaatas peategelase joonistusi. Avaldas joonistuste kohta oma arvamust. ILVES- Oli sõbralik ja võttis peategelase raamatukogusse kaasa. ONU- Oli peategelase onu. Kinkis talle tutt sammalt koos nahksete niiskete sinilillelehtedega. EMA- Oli ta ema, mängis temaga. Ei riielnudpalju ja tegi järeleandmisi

Kirjandus → Kirjandus
108 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Kirjeldav, arutlev ja jutustav

KIRJELDAV, ARUTLEV, JUTUSTAV KIRJAND 5. KLASS Sissejuhatus Inimesele on omane soov ennast väljendada, anda edasi infot, teadmisi, emotsioone. Koolis õpime lugema ja kirjutama. Kõigil meil on vahel vajadus oma mõtteid kirja panna, olgu see siis blogi, essee, kirjand, jutt või kommentaar. Peale edasiantud mõtete iseloomustab kirjapandu vahel ka kirjutajat ennast. Kuidas hästi kirjutada? Riina Rotsan Kirjandite liigitus Jutustav kirjand Arutlev kirjand Kirjeldav kirjand 1.12.2013 Riina Rotsan Erinevaid jutte ja kirjandeid: Jutustav kirjand Teemaks on mingi sündmus, kirjutaja mõtted ja muljed sellest. (Jutt matkast, reisist vms) Arutlev kirjand Arutlevas kirjandis püstitatakse probleem ja kirjutaja püüab leida sellele lahenduse. (näiteks: "Kas spikerdada või mitte?") Kirjeldav kirjand Kirjutaja annab edasi kirjelduste kaudu nähtuse, olendi või eseme o...

Eesti keel → Eesti keel
20 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Valemid põhikoolile

35. 19. 10. 06 ruutvõrrand. kordajate leidmine. 188, 209 Ruutfunktsioon ja Ruutfuktsioon y=ax2+bx+c. 1) lk 47-49, ül 172-174 36. 19. 10. 06 ruutvõrrand. Paraboolide joonestamine. Mõistekaart Ruutfunktsioon ja 37. 23. 10. 06 Lõikepunktide leidmine. Harjutmine ruutvõrrand. Ruutfunktsioon ja 38. 24. 10. 06 Graafikute joonestamine. 2) ül 397, 398, 399, 414,416,417 ruutvõrrand.

Matemaatika → Matemaatika
377 allalaadimist
thumbnail
70
ppt

Loodusseadused

keskkonnatingimustele tundlikud elujärgud ja fenofaasid *kõik- või ­ mittemidagi ­ seadus : neuroni aktsioonipotentsiaal on alati max amplituudiga ( seoses närvikoe talitlusega) Ülesanded : 1.Too eespool loetletud ökoloogia seaduste / reeglite kohta vähemalt üks näide. 2.Millised keemia ja füüsika üldised seaduspärasused sobiksid siia loetellu? Lisa selgitused ja too loodusega seotud näited. 3.Koosta mõistekaart vähemalt 10 teadusharudevahelisest seosest. Millised on nende sarnasused? Millised on Millised on erinevused? erinevused? Mida ma teada sain? Aga ehk piisab järgmisest : Ehk on eluslooduse eksisteerimise ainsaks aluseks aga hoopiski looduse ülim printsiip : nii palju kui vaja, nii vähe kui võimalik ( Fred Jüssi )

Loodus → Loodus õpetus
8 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Tekstiõpetus

6. Teema valiku põhimõtted. Teema valimisel peab arvestama iga teemas olevat sõna ja kirjamärki. Ei tasu valida teemat, kus on mõni sõna, mille tähendust sa päris täpselt ei tea. 7. Kirjandi kirjutamine kui protsess, protsessi etapid. Mõtete kogumine, mõtete korrastamine, mustandi kirjutamine, struktureerimie, viimistlemine ja toimetamine. 8. Mõtete kogumiseks on mitmeid võimalusi: a) Ajurünnak - kõik mõtted pannakse kirja b) Mõistekaart - sõsteemselt jaotatud mõtted. c) Küsimuste koostamine - (heuristilised)kes? kus? kuidas? miks? millal? d) Nimekiri - sobib lihtsate ja loogiliste teemade avamiseks, vastused probleemile: i. Tuleb endale selgeks teha nimekirja koostamise eesmärk. ii. Pealkirja võib sõnastada ümber. iii. Kõik ideed tuleb kirja panna. iv. Nüüd tuleb nimekirja analüüsida. v

Eesti keel → Eesti keel
100 allalaadimist
thumbnail
107
ppt

Rahvastik ja asustus

Eelmise teema lõpul või tunni alguses: · Ideekaardi koostamine rahvastiku teemal · Mõistekaardi koostamine rahvastiku teemal (9. klass) · Õigete ja valede väidete eristamine · Kirjuta lehele 10 küsimust, mida sa tahaksid teada maailma rahvastiku kohta. · Millised on maailma rahvastikuprobleemid? · Millised on Eesti rahvastikuprobleemid? · Mida teate .... riigi rahvastikust? Mõistekaardi koostamine etteantud mõistetega Koosta toodud mõistetega mõistekaart. Lisa puuduvaid mõisteid kuhu vaja. Nooltele kirjuta tegusõnad. rahvastikupüramiid, sündimus, väljaränne, linnarahvastik, sisseränne, loomulik iive, migratsioonisaldo, rahvaarvu muutumine, soolis-vanuseline koosseis, suremus, maarahvastik, rahvuslik koosseis Demograafia rahvastikupoliitika DEMOGRAAFILINE ÜLEMINEK rahvastikustatistika

Geograafia → Geograafia
42 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Referaat - "Kuulamine ja suhtlemine"

teavet teis(t)ele inimes(t)ele ja 2) kaudne suhtlemine massi-teabevahendite - raadio, televisiooni ja ajakirjanduse - kaudu. Lisaks on olemas veel vahendatud suhtlemine, kus kasutatakse mitmesuguseid tehnilisi abivahendeid, nagu telefon, raadio, aga ka kolmandaid isikuid, nagu näiteks tõlki, advokaati. Samas on suhtlemine palju rohkemat, kui ainult rääkimine. Mihkel Nurm on öelnud, et hea suhtlemise võti asub tegelikult aktiivses kuulamises. Suhtlemise mõistekaart www.sindi6.webs.com Kuulamine Kuulamine on kompleksoskus ­ teate vastuvõtmine, hindamine, interpreteerimine ja vastamine. Kuulamine on segu kuulmisest ja keskendusmisest ­ püüd mõista ja teisest aru saada. Kuulamise võib jagada kaheks. Aktiivseks ja passiivseks kuulamiseks. Aktiivne kuulamine jaguneb omakorda kolmeks osaks: Vaikne kuulamine - oskus tähelepanelikult vaikida kaasvestlejat katkestamata. Selline

Psühholoogia → Psühholoogia
58 allalaadimist
thumbnail
18
docx

ÕPPEMEETODID TÄISKASVANUKOOLITUSES JA NENDE MÕJU ÕPPIMISELE.

võimaldab õppijal üle saada hirmust asuda mittetuttava probleemi lahendamise kallale, võimaldab täiendada ja süstematiseerida teadmisi, võimaldab lõimida erinevaid läbitud ning uusi teemasid, võimaldab edastada ja saada informatsiooni konkreetse probleemi lahendamiseks, aitab luua tervikpildi lahendatavast probleemist (aitab kaasa holistilisele õppimisele), võimaldab arendada analüüsi ja süstematiseerimisoskusi, arendab õppija loovust. 22. Mõistekaart. Mõistekaart on suurepärane strateegia olulise sõnavara ja põhiterminite õpetamiseks mistahes aines. Mõistekaardi abil saab verbaalse teksti esitada visuaalselt. Kaart koosneb mõistetest (sõnadest), mis on tavaliselt ümbritsetud ringidest või kastidest ja joontest, mis ühendavad erinevaid mõisteid. Mõistekaardi koostamine võimaldab koostajal teadmisi struktureerida. sunnib teksti mõttega lugema; paneb arutlema olulise ja ebaolulise üle;

Pedagoogika → Andragoogika
161 allalaadimist
thumbnail
8
doc

7. klassi kirjanduse õpik “Labürint I”

maailmapilt kõlblus, keskkond ja säästev areng 1 Rahvaluulele Folkloor, poploor, Õ lk 54-55 Mõistekaart, I osa pt 6, lk Kultuuriline iseloomulikku veenmine, Tv lk 31, h 1-2 kuulutse/üleskutse 36, "Kuulutus" identiteet, rahvaluule tegemine elukestev õpe kogumine

Kirjandus → Kirjandus
17 allalaadimist
thumbnail
17
pdf

Harjutusi redoksreaktsioonidest ja elektrokeemiast

III a) CO 3 2- VI 3- b) PO 4 -III + c) NH 4 V d) SO 4 2- IV II 1 3. Lõpeta redoksreaktsioonide mõistekaart. Redoksreaktsioonid osaleb osalevad osaleb alati koos oksüdeerub reaktsiooni reaktsiooni käigus käigus on element, on element, mis mis

Keemia → Keemia
29 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Anton Tšehhovi novellide analüüs

Anton Tsehhovi novellid ' Sisukord Sisukord .............................................................................................. .2 Anton Tsehhovi novellide põhitunnused ...........................................................3 Palat nr 6 ...............................................................................................4 Palat nr 6 ­ mõistekaart ............................................................................. 6 Jonõts ...................................................................................................7 Paks ja peenike .........................................................................................8 Daam koerakesega ....................................................................................9 Maja ärklitoaga ....................................................................................

Kirjandus → Kirjandus
222 allalaadimist
thumbnail
47
docx

ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8. KLASS

eos looduses,keskkonna õistaimede) 2) Iseseisev töö: jätkusuutlikkuse paljunemisskeemid/ mõistekaart, tagavad erinevad seinatabelid taimede paljunemisviisid; paljunemine. taimeliigid, mis on

Bioloogia → Bioloogia
51 allalaadimist
thumbnail
76
doc

Üliõpilastööde koostamine ja vormistamine

...11 2.1. Seminaritööd..................................................................................................................11 2.1.1. Essee....................................................................................................................................................11 2.1.2. Referaat................................................................................................................................................13 2.1.3. Mõistekaart..........................................................................................................................................14 2.1.4. Portfoolio.............................................................................................................................................14 2.1.5. Miniuurimistöö....................................................................................................................................16 2.2. Praktikatöö....

Eesti keel → Eesti keel
232 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Mis on arutlev kirjand?

vastused peavad olema korraga vaadeldavad. Jaga paberileht kuueks osaks ja kirjuta küsimus lahtri ülaserva, vastus selle alla. * Mandala ­ keskse mõtte või idee ümber kogutakse autori vahetute tunnete ja mõtete ajel märksõnadena teemaga seonduvaid nähtusi, probleeme, mõisteid, nimesid jm. Hiljem saadud märksõnad rühmitatakse. Mandala keskse idee või mõtte võib leida valmis märksõnana kirjandi pealkirjast või tuletada ise teemast lähtuvalt, neid võib olla kaks või enam. * Mõistekaart ­ see on edasiarendatud mandala, kus tekivad märksõnade ahelad, moodustuvad rühmad kindlate tunnuste alusel. Arutluse aluseks võib olla järgmine ahel: teema ­ alateema ­ probleem ­ probleemi sisu ­ näited ­ lahendused. * Kuubi-meetod ­ viis, mis võimaldab analüüsida nähtusi ja neis sisalduvaid probleeme kuuest lähtepunktist: 1. kirjeldamine; 2. võrdlemine; 3. analüüsimine; 4. üldistamine; 5. rakendamine; 6. argumenteerimine. Seda on lihtne teha kuue märkmepaberi abil

Kirjandus → Kirjandus
68 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Mis on arutlev kirjand?

Mis on arutlev kirjand? Gümnaasiumi ja põhikooli vanema astme õpilased kirjutavad arutlevat kirjandit. Arutleva kirjandi eesmärk on arutleda püstitatud probleemi üle (nt Miks Andres ja Pearu tülitsesid?), anda oma kategooriline seisukoht ning seda tõestada. Et kirjand hästi õnnestuks, peab teadma põhilisi struktuurielemente ning kirjutamisega seotud töövõtteid. Pealkiri Kirjandi kirjutamisel tuleb lähtuda etteantud teemast. Teemat võib määratleda kui elunähtuste ringi, mis kirjandis käsitlemist leiab. Kirjandi teemad võivad olla avatud või suletud. Avatud teemades saab kirjutaja ainestiku käsitlemiseks vabad käed, autor peab ise määrama lähtekoha, leidma kirjandi probleemi ja peamõtte ("Aeg ja inimene"). Suletud teemade puhul on probleem esitatud ühemõttelise väitena ("Kergem on lammutada kui luua"). Ülesehituselt võib pealkirjad jagada kolme rühma: 1.Pealkirjad, milles on esitatud teksti idee ehk peamõte ("Ilus ja hirmus on ...

Eesti keel → Eesti keel
145 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Paljundamise konspekt

kõrvaldatakse okkad 4 … 5 cm ulatuses. Kärbitud latv lõhestatakse. Pookoksaks kasutatakse 5 …7 cm pikkust viimase aasta võrset, mille alumiselt osalt okkad kõrvaldatakse, Punga alla jäetakse 7 … 12 okkakimpu. Poogendi alumine ots lõigatakse kiilukujuliselt, asetatakse ladvalõhesse ja seotakse kinni. Kehtib sama reegel, mis teistegi pookimisviiside puhul: pookoksad olgu puhkeolekus, aluse pung aga peaks olema liikunud. Harjutused: 1. Joonista allolevale väljale mõistekaart (skeem) erinevate paljundamisviiside kohta. 2. Loetle paljundusviisi valiku kriteeriume (teisisõnu, mille põhjal tuleks valida paljundusviis?) 14 3. Millises fenoloogilises faasis peaksid pookimise ajal olema a) pookealus b) pookoks? Kuidas sellist olukorda saavutada? PALJUNDUSVIISID: 15

Metsandus → Dendrofüsioloogia
22 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Kasvatusteooria konspekt

17.veebruar.2018 Kasvatus Mõistekaart: keskne mõiste – kasvatus Fookusküsimus: Mis on kasvatus? Raskused defineerimisel - Tavakeel/tavamõisted - Laenatud teistest valdkondadest - Ajalooline arusaam Sõna „kasvatama“ tuleb sõnast „kasvama“ ja tähendab kasvama panemist. Kasvatamine kuulub kasvamise reaalsesse nähtusesse, aidates loomulikku kasvamist. Järelikult – mõistame kasvatuse all seda, mil määral arengu suunamine on võimalik. Areng – järjestikused muutused, mis kulgevad organismi elu jooksul elu algusest küpsuse saavutamise suunas kuni surmani Kasvamine – igasugusele arengule kuni täiskasvanuks saamiseni on aluseks kasvamine Järelikult peegeldab arengu terviklikkust ja arengu spontaanset/loomulikku kulgemist; muutus saab toimuda siis, kui miski kasvab suurenevad suunas ehk muutuse põhjustab see, kui kasvamine jõuab suurenem...

Pedagoogika → Kasvatusteadus
21 allalaadimist
thumbnail
20
rtf

Ühiskonnaõpetuse gümnaasiumi konspekt

Fakt võib olla tsitaat, viide artiklile, isiku või organisatsiooni nimi, statistiline näitaja. Igas arutlevas lõigus pean jõudma mingi seisukohani. Kirjeldamise asemel tuleb arutleda. Kokkuvõte - Oma järelduste koondamine. Sõnastan tähtsamad asjad sõnastan ümber.Kui olen jõudnud järelduseni läbi võrdluse, siis kontrolli, et su arutlevad lõigud järeldust toetavad. Uusi probleeme ei tõstata. Ohukohad - Ei tohi valida teemat, mille kohta ei tea konkreetseid fakte. Mõistekaart - ära jäta mõistekaarti tegemata. Ei tohi ise esitada lisaküsimusi. Näited peavad olema asjakohased(Isiklikku elu ei lahka, väga kaugest minekust ei tooda näiteid, tänapäeva teemadele, äärmuslikke vaateid ÜHO eksamil ei tohi presenteerida) 4.3 Poliitilised ideoloogiad(ideede kogu) - Lk 49 Vasakpoolsed -Sotsiaalne võrdsus -Riik kehtestab sotsiaalseid hüvesid -Riigi sekkumine majandusse on suur -Kõrgema sissetulekuga kõrgemad maksud Parempoolsed -Rahvuslus

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
58 allalaadimist
thumbnail
31
pdf

Rakendusbioloogia õppematerjalid

olenemata. v Närvikude- närvirakku nimetatakse neuroniks. Närvirakul on jätked: üks akson, mis kannab impulsi rakukehast eemale (lõpposas jaguneb mitmeks jätkeks) ja dendriidid, mis juhivad impulsse rakukeha suunas. Kahe närviraku vahelist seost nimetatakse sünapsiks. See toimub keemilise aine (atsetüülkoliini) vahendusel. Ka närviraku ja mõne muu raku, näiteks vöötlihasraku vahel on samal viisil toimiv ühendus. q Koostage mõistekaart "Koed". Ø Elundkonnad q Täitke tabel. Elundkond Osad, millest koosneb Ülesanded Nahk e. katteelundkond Tugi- e. liikumiselundkond Vereringeelundkond 9 Hingamiselundkond Seedeelundkond Erituselundkond Sigimiselundkond Närvisüsteem Meeleelundid Sisenõrenäärmed q Naha ehitus

Bioloogia → Bioloogia
137 allalaadimist
thumbnail
37
docx

ERIALASE EESTI KEELE ÕPPEMATERJAL HOOLDUSTÖÖTAJATELE

voodi küljele voodilaud nii, et oleks mugav tegutseda. Korras. Hakkame siis toitma. Kiira: Hakkame jah. Harjutuste vastused H 1. Õpetaja kasutab klassi eelteadmisi loetelu koostamisel, eelteadmiste puudumisel oleks soovitatav eelnevalt käesoleva peatüki sõnavaraga tutvuda ja selles esinevaid sõnu kasutada. H 2. Kui loetelu koostamisel on osalenud terve õpperühm, hakatakse mõistekaarti koostama. Võib kasutada ka paaristöö võtteid, jms. Tulemus on korrektne mõistekaart tahvlil. Õpilased vormistavad individuaalsed mõistekaardid oma konspekti. H 3. Dialoogis on nimetatud järgmised abivahendid: kepp, küünarkepid, kaenlaalused, kargud, tugiraam, rulaator, ratastool, tõstuk. H 4. Õpetaja juhib tähelepanu ainsuse omastava ja mitmuse nimetava käände omavahelisele seosele. Ainsuse nimetav Ainsuse omastav Mitmuse nimetav ratastool ratastooli ratastoolid

Eesti keel → Eesti keel
22 allalaadimist
thumbnail
50
pdf

Leivanädala abimaterjal

RUKKILEIB MEIE LAUAL ON TERVIS Ideid ja näpunäiteid lasteasutustele LEIVANÄDALA läbiviimiseks. 2008 1 Autor Meeri Talv Toimetaja Anneli Zirkel ISBN 9949-10-708-3 Trükitud: Tartumaa Trükikoda OÜ Esimese trüki koostamist on finantseerinud Eesti Haigekassa tervisedendusliku projekt "Rukkileib meie laual on tervis" 2004 vahenditest. 2008 aasta täiendatud väljaanne on finantseeritud Eesti Leivaliidu ja PRIA turuarendustoetuse vahenditest. 2 Loodus kasvatas rukkiterad, kivi veskil jahvatas nad. Jahust ema küpsetas leiva perel süüa ja tänada... Oskar Ehaste Austatud lasteasutuste leiv...

Pedagoogika → Pedagoogika
12 allalaadimist
thumbnail
146
pdf

KORISTAMINE - SEE ON LIHTNE?

Milline peaks olema teenus, mida nimetatakse Puhastusteeninduseks? * Koostage rühmades mõistekaart „Puhastusteenindaja“. * Kirjutage essee teemal „Koristaja või Puhastusteenindaja“.

Muu → Puhastusõpetus
118 allalaadimist
thumbnail
323
doc

Aktiivõppe meetodid I-III TööLEHED

paberilehele keskse mõiste, lause või fraasi ümber. Kui paigutus tundub sobiv, võib märksõnad kirjutada paberile kastidesse või ringidesse. Leitud märksõnad ühendage nooltega, leides võimalikult palju seoseid. Igale noolele kirjutage selle seose iseloomu kirjeldav tegusõna sisaldav fraas. Ühest märksõnast võiv väljuda või sisse tulla mitu noolt. Mõistekaart, kus kõik märksõnad on kõigi märksõnadega seotud, on mõttetu. Olge loominguline. Ärge kritiseerige teiste grupiliikmete mõtteid, vaid vajadusel arendage neid edasi. Merlecons ja Ko OÜ 263 NUMBRITE SÜSTEEM Tööleht A 1 = 2 = 3 = 4 = 5 = 6 = 7 = 8 =

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
20 allalaadimist
thumbnail
109
doc

Rehabilitatsiooni portfoolio kokkuvõte

· http://www.sm.ee/meie/uuringud-ja-analuusid/sotsiaalvaldkond.html Riigikontrolli auditid seoses rehabilitatsiooniteenusega: · http://www.riigikontroll.ee/tabid/206/Audit/1923/Area/21/language/et- EE/Default.aspx#results (2006.a) 42 · http://www.riigikontroll.ee/tabid/206/Audit/2057/Area/21/language/et- EE/Default.aspx#results (2008.a) Iseseisvad tööd portfooliosse: 1. Mõistekaart rehabilitatsiooni kohta (eesmärgid, sihgrupid, eluvaldkonnad, sekkumised jm). 2. Teie mõtted teooria ja praktika seostatuse osas (reh.teoreetiliste lähekohad ja igapäevane praktika ­ tugi?). 3. Grupitöö reh.alaliikide ja olemasolevate teenuste seostamiseks - SEMINARIL. 4. Täidetud küsimustik reh.seadusandluse kohta. 5. Reh.plaani analüüsil tekkivad mõtted. 6. Märksõnad reh.õnnestumise osas. LUGEDA:

Meditsiin → Rehabilitatsiooni teooriad,...
229 allalaadimist
thumbnail
95
pdf

Projektijuhtimise e-konspekt

… Tarkvara kasutamise näited: Mitmetasemeline loetelu (MS Word) Mitmetasemeline loetelu (MS Project) Blokkskeem (MS Org Chart) Mõistekaart (MindMap) Menüü põhipunkt (antud näites WBS) avab sisu aknas olulisema teksti: eesmärk, lähteandmed, lühitutvustus ja näide. Lugeja võib omal valikul tutvuda valdkonnaga sügavuti (avada alamteemasid) või minna edasi järgmise põhiteema juurde (näiteks ajaplaneerimine). Praktikas selgus, et väljatöötatud struktuur võimaldab taaskasutada korduvaid teemasid. Näiteks WBS tükeldamise põhimõtted on samad, mis ülesannete loetelu loomisel kasutatavad reeglid.

Informaatika → Infosüsteemi projekteerimine
39 allalaadimist
thumbnail
68
doc

Kõnetegevuse psühholoogia

, kahjuks biheiroristid ei osanud/ei tahtnud sellest rääkida. TEADLASED: W.Wundt ­ kõneloome ­ kujutluse liigendamine ja verbaliseerimine. Et, koera kirjledama, peame selle kirjeldamise osadeks jaotama ja tunnused meelde tuletama. Vaja oleks ka erisuguseid pilte koertest, et laps märkaks erisuguse liigendamise vajalikkust (ja erinevust?). Konkreetne kujutis ja üldistatud kujutis erinevad. Nüüd oleneb mis mu peas aktiveerub, kui kuulen sõna ,,mänd". Lausemudel e mõistekaart, - ehk mis järjekorras a midagi sõnastan; ehk kellest millest mida ma räägin. Nt mari mängis nukuga pöösa taga: ehk mari; mängimine; see koht. Mõtlemsieks kasutab inimene kujutlusi ja sturktureerib neid. J. Piaget ­ kõne uurija, uuris endale suunatud kõne lapsel. Ta mõtles, et see kaob ära lapsel, teglt see muutub sisekõneks. Egotsentriline kõne. Kõne funktisoonid ­ kui hakkab kujunema mingi uus funk, siis tuleb omandada vahendeid, et laps ei omanda lihtsalt kõike

Pedagoogika → Pedagoogika
401 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun