Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Lõpukõne lõpetajate poolt lõpetamisel. - sarnased materjalid

lõpukõne, külalised, hüvasti, sportlased, kirjanikud, saime, jalgpalliga, võite, toonud, uhked, soojad, jääme, kauaks, kohtume
thumbnail
6
rtf

LÕPUKÕNE

LÕPUKÕNE See on tee,mis meil on ühine, sellele me ühekoos mõtleme. See on mälestusi,mis ei unune, ja on aegu mil oleme kui õde ja vend, siin on hetki ,mis iial ei unune. Sinu perekonnaks on sinu klass, Sinu kõrval igaüks unistamas. Sa julgustad teisi sellel teel. Sa oled kevadpäikene, mitte öökülm sügisene kui keegi vajab sind ,ole see.. Ära käi üksi seda teed, lähme koos,siis on kergem see anname käed üksteisele. Kui sa kedagi näed langemas ära halvusta, vaid aita sa võid teinekord ise seal olla maas. See on koolitee,mis meil on ühine, koolile me ühekoos mõtleme. Kooliaeg on see ,mis ei unune, siin on aegu mil tunda võid halvasti end, ja on aegu mil oleme kui õde ja vend, siin on hetki ,mis iial ei unune. Lugupeetud külalised, Täna on kätte jõudnud see päev, mil meie, tänavuaastane lõpuklass, lõpetame põhikooli

Kirjandus
30 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Sportimisvõimalused

..............................................................8 3.2. Madis Kallas............................................................................................................. 8 3.3. Tiidrek Nurme...........................................................................................................9 3.4. Raigo Saar...............................................................................................................10 4. HETKE KURESSAARE GÜMNAASIUMI NIMEKAMAD SPORTLASED............11 5. KÜSITLUS.................................................................................................................... 12 5.1. Küsitluse kokkuvõte................................................................................................12 6. INTERVJUU MADIS KALLASEGA...........................................................................14 6.1. Kool ja sport...................................................................................................

Teadus tööde alused (tta)
45 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Minu kirjandite analüüs

pooleteise aasta pärast lahkuma, kuna jäin ootama oma teist last. Tegelikult ajab mu elu mind veidike naerma, kõik on läinud nii, nagu noorena plaanisin, täpelt kui seebikas, eks ma nende ainel kunagi oma ettekujutused tulevikust tegingi. Moliere'i komöödias ,,Din Juan" oli nimiosaline naiste voodisse saamise nimel valmis maad ja ilmad kokku valetama, tegema peaaegu et kõike. Võita tahetakse igal elualal, esimesteks üritatakse saada nii vaimselt kui ka füüsiliselt. Mõned sportlased kasutavad isegi dopingut, mida võivad hiljem väga kahetseda, sest kui see välja tuleb, võidakse nad võistlustelt diskvalifitseerida. Tihtipeale ei pruugi too, kelle pärast see kõik toimub, oma arvamust väljagi öelda. Alati ei pruugi olla kõik nii lilleline, kui näib, seetõttu võiks vahest ka teiste arvamust kuulata. Võiks ju olla vähemalt nii, et sõltuvusainete tarvitajad mõistaksid, mida nad endaga teevad, ja

Eesti keel
74 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Koolikiusamise õpimapp

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Sotsiaaltöö õppetool ST. 12 Terli Linnas KOOLIKIUSAMINE Õpimapp Juhendaja: Triin Vahula Mõdriku 2013 SISSEJUHATUS Mina valisin oma õpimapi teemaks koolikiusamise kuna see on kooskõlas sotsiaalpedagoogika ainega. Peale selle on mind alati huvitanud õpilased, kes on kiusatavad. Me arvan, et hetkel on antud teema meie ühiskonnas väga aktuaalne. Koolikiusamist esineb nii õpilastel omavahel kui õpilaste ja õpetajate vahel. Koolikiusamine on terav sotsiaalne probleem,, mida tuleb ette pea kõikides koolides. Kiusamisel on hävituslik mõju õpikeskkonnale, see võib põhjustada tõsisemaid vägivallaakte ja koolist väljalangemist. Oma töös selgitangi välja, mis on kiusamine, selle liigid, mida kiusamine inimesele põhjustab ja kuidas koolikiusamisega võidelda. MIS ON KOOLIKIUSAMINE ? Kiusamine on enamasti haiget tegev ja

Sotsiaaltöö
59 allalaadimist
thumbnail
194
pdf

Käitumine klassiruumis, Bill Rogers

Mul oli ka palju kokkupõrkeid väiklaste, kiuslike ja kohati jul- ütle midagi. Ma lähen ära – koju.“ Kikivarvul, selg vastu seina surutud, liikusin ma pimeduses made õpetajatega. Karistused – isegi löömine ja keretäis – käisid tol ajal (1950ndate keskpaigast ettevaatlikult. Avasin ukse nii vaikselt kui suutsin ja olin peaaegu vaba. kuni 1960ndate alguseni) õpilaseluga paratamatu ohuna kaasas. Kord üheteistaastaselt sain Nädal hiljem saime koolidirektorilt kirja (pärast kooli sulgemist suvevaheajaks – meil polnud ma nahutada selle eest, et lõhkusin ära pliiatsi, mille teine õpilane oli mul käest krahmanud. telefoni). „Me oleme teie poja käitumises äärmiselt pettunud...“ oli seal kirjas, või midagi sar- Ma kahmasin selle tagasi, too teine hakkas huilgama ja mina „jäin vahele“. Mind süüdistati nä- nases toonis

Psühholoogia
100 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

Minu LÜG mälestusraamat

lisaks kõrvalruumi kupatamisele ka paraja vopsu kuklasse. Ei hakka valetama, hirm oli nahas küll korra, aga keda mul ikka süüdistada on kui mitte ennast. Tagantjärgi on ikka naljakas. Kõige rohkem nalja sain kooli vältel oma klassivenna Väikese Markusega. Kui inimesele on kord hüüdnimi antud ega siis sellest lahti enam ei saa. Igatahes, minu jaoks vahvaima asjaga saime hakkama siis, kui pidime suure-suure mati koolist võimlasse tassima. See oli parajalt raske ja mõtlesime, et keerame mati rulli ja veeretame trepist alla ­ on lihtsam. Siis mõtlesime, et poeme ise ka mati sisse, siis on lõbusam ka pealekauba ja no oli, ausõna, lõbustuspark. Koristajale jäime ka keset keerutamist vahele. Mõtlesime, et saame noomida, aga too ütles hoopis, et proovige, äkki järgmise trepi pealt saate suurema hoo

Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
38
doc

Haridusest Eestis Nõukogude võimu ajal- uurimustöö

Iisaku Gümnaasium HARIDUSEST EESTIS NÕUKOGUDE VÕIMU AJAL Uurimuslik töö tasemeeksamina Koostas: Anu Järvepera Juhendas: Karin Voist Iisaku 2009 1 Sisukord 2 1. Sissejuhatus.......................................................................................................... ....4 2. Eesti hariduse ajalugu (keskkoolid ja gümnaasiumid).............................................5 3. Ideoloogiline surve õpikute näol..............................................................................9 3.1. Lugemik kui mõjutusvahend..............................................

Ajalugu
116 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Oleksin ma edukas ettevõtja?

Oma õpilasfirma asutamine oli mulle väga oluline kogemus. Meid visati justkui pea ees tundmatusse vette. Muidugi tegi see mulle ainult head. See arendas minu loovust ja pani mind aktiivselt teistega koostööd tegema. Ei ole nii, et sa lihtsalt teed õpilasfirmat. Sul on vaja äriideed, vajalikke oskusi idee elluviimiseks, vaja luua oma müügistrateegia jne. Minu rühmal ja kindlasti ka teistel rühmadel ei olnud äriideed kiired tulema. Üle kivide ja kändude saime sellega hakkama. Ja kui idee oligi leitud, oli vaja mõelda, kuidas seda valmistada, kui palju see kasumit tooks ja miljon muud asja. Nüüd aasta lõpus näen oma õpilasfirma töö vilju ja ma olen rahul. Jõudsime ju oma õpilasfirmaga punktis A punkti B. Pärast seda aastat ei pea ma enam kahtlema, kas ma saan tulevikus ettevõtlusmaailmas hakkama. See aasta andis mulle usku, et kui ma usun endasse, pole miski nii võimatu. Kas ma üldse sobin ettevõtjaks

Turundus
53 allalaadimist
thumbnail
35
pdf

Uurimustöö Lebrehti perekonnast

palju üritusi ja huviringe. See oligi peamine põhjus, miks mulle seal koolis väga meeldis. Ma võtsin paljudest huviringidest ja üritustest osa. Ma käisin paljudes huviringides: arvutiõpetus, kunstiring, võrkpalli trenn, spordiring, klaveriõpetus, kandleõpetus, segakoor ja näitering. Viimases meeldis mulle kõige rohkem. Me käisime isegi oma näitetruppiga võistlemas koolinoorte näitemängu päeval. Meil läks Võrumaal niihästi, et saime kaks aastat järjest edasi vabariiklikule võistlusele. Teisel korral võitsime laureaadi tiitli. Lisaks huviringidele võtsin ka osa paljudest üritustest. Meil oli sügislaat, kus tuli midagi kodus ise valmis meisterdada, et see koolis laadal maha müüa. Mina võtsin sellest osa ainult ühel aastal. Ma lasin emal valmistada muffineid. Teenisin laadal umbes sada krooni. Veel meenub, et seal oli stiilipidu, vigurvänt, jõulupidu, play back show. Viimasest ma võtsin igal aastal osa

Uurimustöö
109 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Novell lõputust armastusest

teha endale krediitkaardi, et tellida endale midagi ilusamat selga. Ta on väsinud juba 100st valgest T-särgist, mis tal kapis lebavad. Samuti soovib ta kohtuda poiss Stevega ja seda seekord päriselt, sama õhku hingates. Sofia mõtleb: “ Ma olen üpriski kindel, et Carla on sellega nõus, sest ta lihtsalt ei oska mulle “ei” öelda.” Sofia räägib oma sõbrast Stevest Carlale. Sofia: “ Hiljuti kohtusin ühe poisi Stevega, kellega saime päris lähedasteks ning ma väga sooviksin, et täna, kui on minu sünnipäev saad sa mu soovi täita. Kas oleks kuidagigi võimalik, et me kohtuksime?” Carla: “ Vaevalt, su ema ei lubaks seda ealeski.” Sofia: “ Me võime ju valetada.” Carla: “ Kas see on sulle tõesti nii lihtne?” Sofia: “ Lihtsam, kui ma arvasin.” Carla jääb Sofiale vastuse võlgu ning jalutab teadmatuses minema. Mööduvad mõned

Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
15
doc

HEV koordinaatori roll

Keeruliseks teebki selle olukorra just see, et koostöö lapsevanematega üldse ei suju. Nii ema kui ka lapse isa hoiavad eemale, tõrjuvad klassijuhataja püüdlusi kokkulepetele jõudmiseks, ei tule kokkulepitud kohtumistele. Õpilane jättis tulemata ka kokkulepitud järelaitamistundidesse. Kool pöördus abi saamiseks juba valla sotsiaaltöötaja poole, kes püüaks ise perega kontakteeruda. Pidasime vajalikuks õpilasele nõustamiskomisjoni suunamist, sest ka spetsialistidelt saime arvamusi, et õpilasele võiks sobida lihtsustatud õppekava või vähemalt eriarsti soovitus viia kogu õpe üle individuaalsele õppekavale. Vajalik dokumentatsioon sai kooli poolt kokku pandud, kuid lapsevanem jäi seisukohale, et tema lapsele pole seda vaja. Siinkohal ei saa lapsevanem aru, et ta tegelikult teeb oma lapse elu raskemaks. Kõik jätkub praeguseni vanamoodi, õpetajad küll õpetavad teda individuaalselt, kuid peagi tuleb tal hakata põhikooli lõpetamiseks sooritama eksameid,

Sotsiaalpedagoogika
20 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Uurimustöö "Eestlane, Eurooplane, kui maailmakodanik"

mitmetele rahvuse tunnet tekitavatele olulistele sündmustele suutsime väheste vahenditega iseseisvuda ning luua Eesti Vabariigi. Eesti Vabariik on mitmeid raskeid aegu üle elanud, kuid siiski oleme oma sõltumatust suutnud hoida ning olla täiesti iseseisev väikeriik. Võrreldes varasemate raskete aegadega, mis eestlased on üle elanud, pole praegune majanduskriis nii hull, kui esmapilgul paistab. Meie, eestlased, oleme uhked oma kodumaa üle, nagu kõigil rahvastel on kombeks oma kodumaad armastada. Kuid siiski ihkavad meist paljud välismaale elama minna ja paremaid maid otsima minna, kuid kodumaalt kaugel olles tekib koduigatsus, hakatakse meenutama oma kodumaal olnud head elu ja ühtäkki võõras riik polegi nii südamelähedane nagu esmapilgul paistis. Eestlastele on omane oma kodukoha armastus ja sinna naasmine. Ükskõik kui kaugel ollakse mõlgub meeles ja südames vaid üks, Eestimaa, meie kodumaa.

Ühiskonnaõpetus
36 allalaadimist
thumbnail
72
docx

Kasvatusteadused

Jah, tal oli uues koolis raske, kuid ta muutis seal õppides oma suhtumisi ja hoiakuid ning hakkas haridust väärtustama. Hetkel omab ta head töökohta riigiametis ja on väga aktiivne tööväliste ürituste organiseerijana. Tal on säilinud soov olla parim – parim töötaja oma ametis . See on talle kaasa toonud suhteliselt kiire tõusu karjääriredelil. Kas see on halb? Tugeva isiksusena on temale võistlemine koolis ja tööl olnud sobilik,mis on temale kaasa toonud edu, kuid mitte kõigile ei ole selline tempo vastuvõetav. Kas haridus on oluline? Ma arvan, et antud näidetele tuginedes, siis vastan – jah, haridus on tähtis. Naised muretsevad hariduse pärast rohkem kui mehed ja neil on põhjust selleks. Nad tahavad olla iseseisvad ja meestest materiaalselt mitte sõltuda. Tihti tuuakse näiteks Soome koolide ühtsust, mitte rõhuda eliitkoolidele ja anda võimalikult

Alusharidus
92 allalaadimist
thumbnail
64
pdf

Inuaki – reptiil minu sees

Inuaki ­ reptiil minu sees Erakorralised avastused Maa minevikust, olevikust ja tulevikust I osa See on vestlus Rumeenia naise psühholoog Ariana Hawa ja ebatavalise poisi vahel, kes ütleb, et minevikus kehastus ta planeedil Inua, mis asub Orioni lähedal. Dialoogis räägib David Arianele sellest planeedist, elust sellel, aga samuti ka meie planeedist Maa, ja tema Maale tulemise eesmärgist. See juhtus pilvisel suvehommikul. Oli võimatult umbne ning ma otsustasin akna avada, lootes, et värske õhk puhastab keskkonna. Ma ei suutnud vabaneda ebamuga- vustundest ­ mis survestas päiksepõimikut ­ ja ma teadsin, et see oli sisemine hoiatus raskematele ebamugavustunnetele, mis järgnema pidid. Ma lootsin kogu südamest, et mu kartused osutuvad valeks, seda enam, et täna hommikul pidi ilmuma uus poiss. Ta sisenes koos emaga tuppa täpselt kokkulepitud ajal. Üsna poisihakatis, aga nii uhke! Suvetaeva värvi sinised

Geograafia
4 allalaadimist
thumbnail
54
doc

Tsitaadid

Kui inimene ei tule toime väikeste asjadega, hakkab ta end vägistama suurte mõtetega. *** Me püüame kogu aeg selle poole, et koopiad oleks originaalidest paremad. *** Kõige agaramalt kritiseeritakse elus ja kunstis seda, mida ei mõisteta... *** Me igatseme tagasi sinna, kus meil hea oli. Aga veel enam sinna, kus saime jagu raskustest... *** Ära teise ümberkasvatamisse liialt sisse ela, võid tema järgi ise ümber kasvada! *** Kaugetes kohtades käies mõtled alati, et ükskord tuled siia tagasi. Nõndasamuti suhtume ka oma noorusaega. *** Vähe on inimesi, kes ei kaota huumorimeelt isegi võidu puhul!

Kirjandus
772 allalaadimist
thumbnail
45
doc

Andekas laps

sissejuhatus.....................................................................................................................2 1.Andekuse mõiste......................................................................................................... 4 Andeka lapse tunnused...............................................................................................7 1.2 Andekuse diagnoosimine.................................................................................. 11 1.21 Andekuse diagnoosimise meetodite liigid....................................................12 2.Andeka lapse arendamine..........................................................................................15 Haridusliku erivajadusega õpilase õppekorralduse erisused ................................... 15 § 46. Haridusliku erivajadusega õpilane.............................................................. 15 § 47. Haridusliku erivajadusega õpilase õppe korr

Sotsiaalpedagoogika
191 allalaadimist
thumbnail
36
doc

laste eripära

Sel ajal, kui teie püüate tuld kustutada, seavad nemad vahukommid pliidile küpsema ning lipsavad siis vannituppa, et näha, kas kuldkala kuumas vees ellu jääb.... (Natasha Kern, indigolapse ema, tsiteeritud Nancy Gibbs`i poolt ajakirjas Time) Teie lapsed pole mitte Teie lapsed Nad on Elu enese igatsuse pojad ja tütred. Nad sünnivad läbi Teie, aga mitte Teist. Ja kuigi nad on Teiega, ei kuulu nad Teile. Oma armastust võite Te neile anda aga mitte oma mõtteid. Sest neil on nende eneste mõtted. Nende kehasid võite Te varjata oma katuse all aga mitte nende hingi. Sest nende hinged elunevad homses kojas. Mida Teie ei või külastada isegi mitte oma unedes. Te võite püüda nendega sarnaneda. Aga ärge üritage muuta neid endi sarnasteks. Sest elu ei voola vastupäeva ega viivita eilses. Te olete vibud, millelt Teie lapsed nagu elavad nooled lendu lastakse.

Psühholoogia
201 allalaadimist
thumbnail
11
doc

RALPH WALDO EMERSON

Eks tundkem soovi korral inimese absoluutset eraldatust. Me oleme kindlad, et meis enestes on kõik olemas. Me läheme Euroopasse või jälgime teatud inimesi või loeme raamatuid vaistlikus usus, et need selle kõik välja toovad ja meid endale mõistetavaks teevad. Kerjused puha. Inimesed on samasugused kui meie; Euroopa on surnute vana luitunud riidetükk; raamatud on nende kummitused. Heitkem kõrvale see idolaatria! Jätame maha see kerjamine. Ütleme hüvasti oma kalleimatelegi sõpradele ja paneme neile vastu, öeldes: "Kes sa oled? Lase mind lahti: ma ei taha enam olla sõltuv." Ah! Kas sa ei mõista, oh vend, et nõnda läheme lahku üksnes selleks, et kohtuda taas kõrgemal tasemel ja olla seda enam teineteise omad, et oleme rohkem iseenda omad? Sõber on Januse- näoline: ta vaatab korraga minevikku ja tulevikku. Ta on kõigi mu eelnenud elutundide laps, mu tulevaste tundide ettekuulutaja ja suurema sõbra eelkäija.

Ühiskond
1 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Koolileht

! KERLI ­ mis see on? Aprillinaljad Koolitants Müsteerium ­ Jõhvi Gümnaasiumi Spordihoone Meie koolilehe 3 reporterit külastasid 24-dal märtsil koos meie direktorihärraga peatselt valmivat spordihoonet. Vaatepilt osutus päris lahedaks, suur spordihaal, millesse tuleb suur korvpalliväljak, 3 harjutussaali, saunad, jõusaal ja isegi kohvik. Meile tehti hoones väike ringkäik ja saime küsida ka paar küsimust ehitise kohta. Paar fakti: · Spordihoone maksab kinni Jõhvi vald · Valmimisajaks peetakse maikuud · Töö on edenenud hästi ja eelmisi ehitajaid EI lastud lahti halva töö pärast · Spordihoonesse tuleb 3 harjutussaali, jõusaal, korvpalliväljakud, saunad ja kohvik

Meedia
5 allalaadimist
thumbnail
98
rtf

tom

Neetud poiss! Egoist! Oodaku, kuni tal omal lapsed on! (Djakov, ratsaväeohvitser, tuleb välja verandale Aleksandri juurde. Suitsetab sigarit.) (meenub) Oi, õnnitlen, kullake, ­ Djakov rääkis 11 mulle ­, väga hea. TATJANA ALEKSANDRA & LJUBOV: (Djakovile) Palju õnne! Kui tore! Me oleme Varenka üle nii uhked! DJAKOV: Ma olen kõige õnnelikum inimene maailmas. ALEKSANDER: (resümeerides) Aga teie vend lõpetab Peeter-Pauli kindluses riivi ja luku taga! Lähme, Djakov! (Lähevad tagasi sisse.) LJUBOV: (Tatjanale) Mida Varenka rääkis? (Mihhail ilmub sigarit suitsetades maja tagant, hoolega jälgides, ega Aleksandrit näha ei ole. Tal on munder seljas.) MIHHAIL: Olete kuulnud? Suurepärased uudised. Ma saan

Kirjandus- ja teatriteaduse...
39 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Nimetu

"Saan ma sinuheaks midagi teha?"Marko "Ei kõik on korras, misasja sa lähed pankrotti Kaire ..tunnen kaasa." "Jh nh .. selline see elu on !" Kaire Siis rääkisingi neile ,et see oli kõigest teeseldus. Ma tahtsin ju kõigest teada kes on mu tõelised sõbradad. Marko kiitis selle heaks kuid oli nagu natuke solvunud, Kaire oli julmalt pettunud ning Kerli ütles et ta teadis seda. Ei tea küll kust ? Nh igatahes lõppes meie tänane päev hästi ning õhtul rääkisime veel õudukaid. Me saime Kairega irw (sorry see on lihtsalt nii nõme nimi ) suurteks sõpradeks, ning ma toetasin teda pankroti pärast. Kõige õudsama jutu rääkis Marko. Ma ei suutnud magama ka veel jääda.Kuid lõpuks Marko kaisus mõtlesin et ma polnudgi täna nii hull tibi kui ma muidu olen. Et ma hakkan paranema tibisusest. *** Hommikul ärgates oli mul väga paha tuju. Kuid telle tuju tõstis 100 % kui nägime et pooled meist olid ära pasteeriud. Of coorse mitte mina ega Kaire ega Marko

11.klass
15 allalaadimist
thumbnail
17
doc

VÄÄRTUSKASVATUS

VÄÄRTUSKASVATUS Kas kool peab õpetama lapsi üksnes targaks või ka töökaks, ausaks, heaks, sallivaks hoolivaks? Väärtuskasvatus on protsess, mille käigus kujundatakse sihipäraselt kellegi väärtushoiakuid. Laiemas tähenduses loetakse väärtuskasvatuse alla kõik see, mis mõjutab inimese väärtushinnanguid ja hoiakuid. Väärtuskasvatusest räägitakse enamasti hariduse kontekstis, pidades silmas õpilastes teatud hoiakute ja hinnangute kujunemise toetamist. Väärtuskasvatus kui selline on mitmeetapiline protsess. Esimene etapp on selleks, et õpilane õpiks enda ja teiste väärtusi tundma ning neid omavahel kõrvutama. Teisel astmel teeb ta endale selgeks, miks ta hindab just neid väärtusi ja mis nende väärtuste järgi elades on tulemuseks talle ja ka ühiskonnale tervikuna. Mis on hariduse eesmärk? Arvan, et tähelepanu pööramine koolikultuurile on see, mis Eesti hariduselus puudu j�

Kasvatusteadus ja...
153 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Iliase pool raamatut

,,Siin on sinu tütar, Chryses," lausub ta. ,,Nüüd palu, et Apollon halastaks kreeklaste peale." ,,Ma teen seda, Odysseus!" vastab preester. ,,Tule nüüd - lähme lepitame teda ohvriandidega." Achilleus on aga raevust meeletu. Kaaslased pole veel kunagi näinud , et ta nii endast väljas oleks. Ta nuttis kaua, kuid nüüd uitab ta mööda kohiseva mere kallast. Ta kõnnib seal üksi, raevust värisedes ja needes, siis pöördub aga lainete poole ja hüüab: ,,Ema! Ema, kes sa oled toonud mind siia ilmale, kuhu ma enam kauaks ei jää, kuula mind! Mind solvati, ema, mind alandati!" Achilleus nutab ja ägab ning tema jumalik ema Thetis tõuseb oma märjast kodust mere pinnale. Lainete kohale kerkides näeb ta poega pisaraid valamas ning tuleb tema juurde: ,,Miks sa nutad, mu laps?" küsib ta. ,,Sa tead ju küll. Palun sind, ema, et sa aitaksid mul kätte maksta. Sa oled jumalanna: mine kõigi jumalate isa Zeusi juurde ja ütle talle, et ta toetaks troojalasi ja annaks võidu

Eesti keel
20 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Arc de Triomphe

Arc de Triomphe Erich Maria Remarque Eesti Raamat 1975 Lk 9 ,,Ja mis teil ka südamel poleks ­ ärge pidage seda liiga tähtsaks. Vähe on asju, mis kauaks tähtsaks jäävad. (Ravic Joanile) Lk 11 ,,Naine oli talle võõras, nii nagu ta ennast ise kõikjal võõrana tundis, ja see tunduski talle kummalisel viisil lähedase, see lähendas rohkem kui kõik sõnad ja aja nüristav harjumus." (Ravic Joanist) Lk 13 ,,Kriitilistel aegadel kulub pisut mugavust marjaks ära. Vana sõduriseadus." (Ravic Joanile) Lk 18 ,,Kuidas võikski talle selgitada seda hingematvat pinget, kui nuga teeb esimese lõike, kui vere kitsas punane triip tera nõrgale survele järgneb, kui keha nagu mitmekordne eesriie nõelte ja konksude all avaneb, kui paljastuvad elundid, mis iial valgust pole näinud; kui sa just nagu kütt dzunglis üht jälge taga ajad ja korraga hävitatud kudede, mügarate, vohandite ja rebendite keskel silm silma va

Eesti keel
128 allalaadimist
thumbnail
60
docx

Mõtteterad

Ainus põhjus, miks keegi sind vihkab, on see, et nad tahaksid olla nagu sina. Maailmas on vähemalt kaks inimest, kes sureksid sinu eest. Mõne jaoks olete kogu maailm. Keegi, kelle olemasolu sa isegi ei tea, armastab sind. Isegi kui sa teeksid tõesti suure vea, tuleneb sellest alati midagi head. Kui sul on tunne, et maailm on pööranud sulle selja, vaata edasi. Pea alati meeles tervitused, mis sa saad. Unusta vastulöök, märkused. Öeldakse, et HEADEL SÕPRADEL võib olla aegu, kui nad ei räägi omavahel. Siiski, sõprussuhe ei unune ealeski. Kohtudes on need sõbrad nagu oleks näinud viimati eile, hoolimata sellest, kui kaua pole näinud või kui kaugel nad teineteisest elavad. Kui oled nii õnnelik, et sul on vähemalt üks selline sõber, pane see oma seinale. Nad teavad keda mõtled. SADA MÕTET TEELE KAASA Võimatu on olla noor ja vanadega mitte vaielda. Üks ema võib saavutada rohkem kui sada õpetajat. Hari ennast ise ja püüa sellega ,mis sa oled ,tei

Kirjandus
24 allalaadimist
thumbnail
34
doc

Rumeenia

paljaid varbaid kõlgutades. Kukeseenekaste oli sel õhtul võrratu! Lõpuks jõudis öine vihmasabin ka meieni, esmakordselt kuulasin vihma rabistamist telgikattele, unelauluks... 26. august, esmaspäev, matka 7. päev Hommikul oli vana Omu pilvemütsi sees, rasket austusväärset tööd tegevad karjused hurjutasid oma karja teisel mäeküljel. Nende päevade jooksul saime teada, et kohalikud lambad on `määglid`, sest nad ei häälitsenud ,,mää-mää" nagu korralikud, vaid eriliselt ,,määhäägli"- mingi rumeeniapärane aktsent vist. Riina oli eelmist päeva kasulikult veetnud ja tunginud karjuste juurde uurima, mida nad lehmapiimaga teevad, sest täheldasime regulaarset lüpsitegevust. Selgus,et nad teevad piima kohe mingiks eriliseks toorjuustuks ja siis transporditakse see alla külasse edasiseks töötlemiseks

Geograafia
14 allalaadimist
thumbnail
25
docx

EESTI MOTOKROSSI AJALUGU JA KUIDAS MINA SATTUSIN MOTOKROSSI JUURDE

spordiüldsusele Saku Motoklubi kasvandik A.Sikk, kes noortevahelises konkurentsis saavutas 125-kuubikuliste klassis spartakiaadivõitja tiitli. See oli andekale sportlasele hüppelaud suurde sporti. Enne teda ei olnud ükski Eesti noor suutnud tulla üleliiduliseks noortemeistriks. Külgvankriga mootorratastel sõideti Meegomäel. Kodupubliku silme all lõpetasid J.Uustalu- M.Oras pronksmedalitega. Kuivõrd nende auhindade kolleksioonis olid juba kullad ja hõbedad, siis võisid mehed uhked olla täieliku medalikomplekti üle. Mootorispordi arendamisel ja noorte kasvatamisel saavutatud edusammude eest anti 1980. Aastal kolmele motoorganisaatorile Eesti treeneri aunimetus. Need olid Rudolf Krestinov, Jüri Randla ja Valentina Sepala. See oli nagu ettemaks kopsakatele võitudele 1981.aastal. 3.2 Head tulemused uustulnukate poolt Algas see Kalevi Kesk-Auto-Motoklubi krossisõitjate suurvõiduga üleliidulisel meeskondlikul talikrossil

Sport
39 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Sõnamõrvar

" Ma ütlesin vihaselt: "Seda ta on ja vaadake, et te käitute ilusasti. Sest muidu lastakse mind lahti!" "See oleks ju päris hea mõte, sest su kostüüm..." Ma katkestasin oma poja Stiiveni poole lause pealt: "... on väga kena ja mind ei tohi lahti lasta! Saate sellest aru, te ajudeta jõnglased?" "Jah, ema", ütlesid nad nördinult, pead alla vajunud. "Aga nüüd tulge mulle kööki appi!" käskisin neid. Nad tulid suure kiiruga mulle kööki järele. Me saime üsna kiiresti kõik köögis tehtud. Ma panin selga oma lilla sädeleva õhtukleidi. Helen pani selga kena miniseeliku ja moeka sekretärijaki. Stiiven pani selga kuue ja viigipüksid ja mu mees Stiiv-Maikel sama, mis Stiivengi. Uksekell helises. "Ma avan!" hüüdsin üpris kõvasti. Avasin ukse ja sealt tuli sisse suur tümakas, paks ja kiilaspäine mees, kes oli umbes 43 aastat vana. Ütlesin: "Astuge sisse ja tundke end nagu kodus!"

Kirjandus
22 allalaadimist
thumbnail
38
doc

Kehakeel

Lihtne sõrmedega kopsimine võib tähendada ärritust, keskendunud mõtlemist, kärsitust või lihtsalt taktilugemist või rütmi koputamist. Kuigi me kõik kasutame ja mõistame kehakeelt küllalt hästi instinktiivsel tasandil, oleme vaevalt teadlikud sõnumitest, mida meie enda ja teiste inimeste kehad edastavad. Teadliku arusaamise arendamine kehakeele kas või mõnest kõige põhilisemast zestist võib avada inimliku käitumise täiesti uue dimensiooni. Võite hakata avastama, mida inimesed tegelikult mõtlevad ja näha, kas nende kavatsused on ausad ja tõesed. Võite õppida eristama, kas teie kõhutunne mõne inimese kohta on õige, ja mõistma, kuidas kehakeel toetab seda, mida inimene räägib, või on sellega vastuolus. Kui õpime tundma vaid väikese valiku kehakeele zeste, võime kõikides eluvaldkondades palju tegusamaks muutuda. Need zestid võivad aidata paremini suhelda, suurendada

Psühholoogia
350 allalaadimist
thumbnail
102
docx

LUSTIVERE VILISTLASED LAIAS MAAILMAS

Ühendriikides, Rootsis ja Kanadas on paarikümne tuhande inimesega kogukonnad. USA-s, Rootsis, Kanadas ja Venemaal elab hinnanguliselt kokku ¾ väliseestlastest. 24 välisriigis paikneb vähemalt sajaliikmeline Eesti kogukond. (Wikipedia 2016) Välja on rännatud erinevatel põhjustel. Minu arvates on suuremaks põhjuseks Eesti astumine Euroopa Liitu 2004. aastal ja ühinemine Schengeni viisavaba alaga. Piirid avanesid. See on avanud Eesti elanikele välisriikide tööturud ning kaasa toonud välismaal töötavate inimeste arvu kasvu. Peale töölemineku mindi õppima ja lihtsalt maailma avastama. Väljaränne sai uue hoo majanduskriisi alguses. Eesti 2008.–2010. aasta majandussurutis oli põhjustatud 6 ülemaailmsest suurest majandussurutisest, mis algas 2007. aasta detsembris. 2010. aasta lõpuks hakkas Eesti majandus taas kasvama, kuid surutisest taastumine on osutunud

Uurimustöö
3 allalaadimist
thumbnail
62
doc

Kodukultuur peretraditsioonid

kirjutavad ja sellest hetkest peale on nad abielumees ja – naine. Registreerimisel kantakse tavaliselt tumedat ülikonda ja daamid pikka heledavärvilist kleiti. Et eelseisvale elumuutusele anda ilulikumat ilmet, seotakse registreerimine väga sagedasti kirikliku laulatusega. Tänapäeval on sellest saanud pop tseremoonia. Kutsed laulatusele ja sellele järgnevale pulmapeole saadetakse laiali 3-4 nädalat enne laulatust, et külalised saaksid teha õigeaegselt vajalikke ettevalmistusi. Kutsutu kohuseks on tänada kutse eest ja teavitada tulemisest. Peo korraldamine on tavalise kombe järele pruudi vanemate ülesanne. Sel juhul saadavad nad ka kutse külalistele . Tekst võiks olla järgmine: Lugupeetud Hr. Anton Kures abikaasaga. Aadu Kardna abikaasaga on südamest rõõmus nähes Teie austavat osavõttu meie tütre Liina laulatusest härra Enn Tarranguga Narvas Peetri kirikus pühapäeval 4

Kodukultuur
8 allalaadimist
thumbnail
84
odt

Mõtteterad.

Jumal andis meile kaks silma et näha , kaks kõrva et kuulda , Kaks kätt et tunda , Kuid miks jumal andis meile ühe südame ? Sellepärast et teise me ise ülesse leiaks . Ma armastan seista vihmas , sest keegi ei märka et lisaks taevale nutan ka mina # Ma nutan iga päev lootes, et kunagi saavad pisarad otsa . # Sa läksid ära , ja võtsid mu südame kaasa , lootuses , et me kunagi ära lepime ! # Mõnikord On Elus Mul Täielik Siiber . Mõnikord Tahaks Öelda Oma Kallitele Inemestele " Hüvasti! " Ning Minna . Mõnikord Tahaks Minna Sillale . Ning Sealt Alla Hüpata . Mõnikord Tahaks Olla Lind , Et Lennata Ära Kaugele Kugustesse . Mõnikord Tahaks Oma Majast Mööda Kõndida , Et Mitte Teistele Jalgu Jääda . Mõnikord On Tunne , Et Keegi Ei Vaja Mind . # Tahad mu südant ? võta , sest mina andsin endast parima et olla täiuslik . # paljud käivad mu südamest läbi , aga on üks . kes sinna oma jäljed jätab .

Kirjandus
135 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Erinevad aforismid

Voolab pisar , voolab teine , kolmas , neljas . Ma imestan , et mul ültse pisaraid jätkub . Kuid justkui välk selgest taevast jõuab mulle kõik kohale . " Sa pole mind väärt ! " ütlen ma naerusuil ning kõnnin edasi lõpu poole , sinna , kus ootab mind õnn . Tihti me ütleme " Ei armasta ", aga hinges jooksevad meil pisarad . Tihti me ütleme " Vihkan ", aga ainult selleks , et ise usuksime seda . Tihti me ütleme " Hüvasti ", aga samas lootes seda inimest veel kord näha . Me ütleme " Mine ära ", selleks ,et inimene ei näeks meie pisaraid . Me ütleme " Mitte kunagi ", kui teame,et see juhtub veel kord . Me ütleme " Olen sust üle saanud " kui kardame tunnistada oma tundeid . Me ütleme " Olen sind unustanud " kui mõtted inimesest on alati . Me ütleme " Ma kustutasin ta nr. ära " kui mäletame seda peast . Me ütleme " Meie vahel on kõik läbi " kui kõik tegeltikult alles algab

Kirjandus
4 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun