Tegu on kokkuvõttega peatükist Allik, J., Luuk, A., Harro, J., Häidikind, jt. raamatust Psühholoogia gümnaasiumile.
Materjalis on juttu: keele omandamise teooriatest nagu õppimisteooria, keeleorganiteooria ja kriitiline periood. Keel muutunud keskondades. Keeleline relatiivsus ehk Sapiri-Whorfi hüpotees.
Lõik materjalist:
ÕPPIMISTEOORIA: keele õppimine põhineb mudeldamisel, imiteerimisel, harjutamisel ja valikulisel sarrustamisel ehk kinnitamisel. Kõne arengu seisukohalt on oluline lastega palju ja õigesti rääkida, nende vigu parandada.
Vanemad kinnitavad neid lapse öeldud häälikuid, mis on emakeeles olemas ja teisi ignoreerivad, seega pole neljakuulise lapse häälitsustes märgata emakeele mõju, kuid 9-kuune kasutab just emakeele häälikuid.
Kõik kommentaarid