Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kasvataja" - 372 õppematerjali

kasvataja

Kasutaja: kasvataja

Faile: 0
thumbnail
2
rtf

Distsipliini tagamine lasteaias

Distsiplini tagamine lasteaias. Alusharidus on teadmiste, oskuste, vilumuste ja käitumisnormide kogum, mis loob eeldused edukaks edasijõudmisteks igapäevaelus ja koolis. Kui last ümbritsevad süsteemi osad toimivad harmooniliselt, käitub laps tasakaalukalt. Eesti Vabariigi lastekaitse seadus (01.01.1993) ütleb: Lubamatu on lapse alavääristamine, hirmutamine või karistamine viisil, mis valmistab talle piina, tekitab talle kehalisi kahjustusi või ohustab kuidagi teisiti tema vaimset või kehalist tervist ( §31 Lapse kohtlemise üldpõhimõte, lõige 1 ) Distsipliini tagamisel on väga tähtis osa lastekeskse õpikeskkonna loomisel. Selleks on oluline - - Hoolikas planeerimine ja individualiseerimine. - Meeskonnatöö ja läbi mõeldud töökorraldus, st.kooskõlastatud nõudmised laste suhtes. - Lapse päev peaks olema tasakaalustatud. Lapsed väsivad, hakkavad tõuklema ja jooksma kui päev on liiga tihe. - Õppimine peaks käima mängu kaudu, et laps e...

Pedagoogika → Pedagoogika alused
109 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Õpetaja suhete reguleerijana (lasteaed)

vajaduste. Varajases lapsepõlves on empaatiavõime alles algstaadiumis, seega ei pruugi lapsele kord minna, kas ta teeb haiget või riivab kellegi tundeid. Siit peakski sisse tulema õpetaja kui suhete reguleerija. Talle ei piisa ainult oma teadmistest, pedagoogilistest meetoditest või tegevuskavast kinnipidamisest, vaid ta on lastele väljaspool perekonda esimene usaldusisik, kelle poole murede ja rõõmudega pöördutakse. Kasvataja peaks suutma rühmas luua sellise atmosfääri, kus iga laps individuaalselt tunneks ennast turvaliselt, teaks, et ta on võrdsete õigustega grupi/rühma liige ning et ta võib oma õpetajat usaldada. Ajal, mil laps saab piisavalt vanaks, et lasteaeda minna, võib keskkonnavahetus talle keeruliseks osutuda. Vaja on kohaneda uute keskkonnaoludega, õppida tundma selle võimalusi ja piiranguid, tulla toime värskelt alanud suhetega ­ õpetajate ja kaaslastega (Lapse areng, uurimustöö, A

Pedagoogika → Lapse sotsiaalne areng
39 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Hirsjärvi, Huttunen. Sissejuhatus kasvatusteadusse

SISSEJUHATUS KASVATUSTEADUSSE SIRKKA HIRSJÄRVI JOUKO HUTTUNEN See teos on mõeldud kasvatusteaduste aluste õpikuks. Autorite taotlus oli visandada ülevaatlik pilt kasvatusest ja õpetusest ning neid uurivast teadusest. Raamatus vaadeldakse teadust, mille nimi on kasvatusteadus, otsitakse selle tunnusjooni ja uurimisobjekte. KASVATUST PUUDUTAVA MÕTLEMISE JA TEADMUSE OLEMUS Kasvatust puudutav argimõtlemine Teaduslikud teadmised ja teaduse tunnused Inimese argimõtlemise ja teadmiste lähtekohaks on tema isiklikud kogemused. Oluline allikas on vanemate ja laste igapäevane suhtlemine. Perekonnas toimuvat kasvatust suunavad harjumused ja traditsioonid, mida tihti järgitakse ka pimesi ning ei kaaluta eri võimalusi.inimesed selgitavad, tõlgendavad olukordi erinevalt- vahendavad üksteisele. Kogemusi luues ja uut infot kasutades kujundatakse kindlaid arusaamu...

Pedagoogika → Sissejuhatus...
294 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Tähelepanelik kuulamine ja ümbersõnastamine

Ülesanne 1: Tähelepanelik kuulamine Katsetasin tähelepanelikku kuulamist suheldes lastekodu kasvatajaga. Viibisin lastekodus põhjusel, kuna üks poiss oli seoses vägivaldse käitumisega koolist kõrvaldatus ja viibis koduõppel. Eelnevalt olin tutvunud kirjandusega, kuidas kasutada aktiivse kuulamise tehnikat. Lõpetasime õpilasega tunnid ning kasvataja kutsus mind kohvilauda. Kasvataja hakkas rääkima tööalastest ümberkorraldustest, mis alates 1. märtsist käesoleval aastal nende lastekodus kehtima hakkasid. Lasin kasvatajal rahulikult ära rääkida. Oma hoiakuga näitasin, et olen oma mõtetega kohal ja kuulan. Keskendusin täielikult kasvataja jutu kuulamisele ega tegelenud samal ajal kõrvaliste asjadega (Krips 2017: 177). Isegi kohvi ei rüübanud. Lasin kasvatajal ennast tühjaks rääkida. Jälgisin pilguga tema vestlust aeg ajalt noogutades. Püüdsin

Psühholoogia → Individuaalsete erinevuste...
18 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Liikumismängud

Liikumismäng Mängu pealkiri: "Kõik koos" Mängu eesmärk: Arendada ruumis orienteerumise oskust, lisaväärtusena ka rühmatöö oskus Mänguks vajalikud vahendid: Paber ja pliiats kasvatajale; kriit või paberiteip, laste arvule vastav hulk toole, kaks poomi( väisemate laste puhul võib kasutada vaipa või kriidijoont) Mängu kirjeldus: Grupp jagatakse kaheks paarislugemise teel. Kasvataja ütleb: "Rühm: Hüppa üles" ("Kükita nurka", "Heida põrandale pikali", "Kõnni üle poomi", "Istu toolile", "Plaksuta käsi kõrgel õhus", "Koputa seinale", "Joonista õhku ring", "Hüüa lakke: Hei", "Seisa toa keskele", "Hüppa üle kriidijoone"). Loomulikult võib mängu keerulisemaks arenedes käsklusi lisada) Mängu reeglid: 1. Jälgida, mida kasvataja ütleb ja jälgida, et kogu rühm teeks seda sama 2

Sport → Kehalise kasvatuse didaktika
251 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Ostu-müügileping

[email protected] MÜÜGIHIND 4500 KROONI (neli tuhat viissada krooni) MÜÜGIHIND TASUTUD OSALISELT TÄIELIKULT× MÜÜMISE PÕHJUS ARETUSEKS × LEMMIKLOOMAKS (vaata lepingu tingimus nr 4 ja 5) LEPINGU TINGIMUSED 1. Koerakutsikas loovutatakse mitte enne kui 7 nädala vanuselt. 2. Loovutamise hetkel omab kutsikas lemmiklooma passi ja on esimest korda vaktsineeritud ning kiibistatud. Iga kutsikas saab kasvataja poolt kaasa oma sugupuu. 3. Omandiõigus läheb üle sel hetkel, kui on täidetud lepingu tingimus nr 4. 4. Lemmikloomaks müüdud kutsika puhul kohustub ostja looma 6-kuuseks saamisel kutsika veterinaari poolt suguvõimetuks tegema (steriliseerima/kastreerima). 5. Aretuseks müüdud emase kutsika paaritamisel toimub sobiva isase valik kasvataja/müüjaga kooskõlastatult

Infoteadus → Asjaajamine
105 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Kiivi

Iseseisev töö, artikli vormis. Kiivi. Ajakirjanik: Tere kallid lugejad täna uurime kiivide elu olustiku ning kiividega seotud asjaolusid. Kiivi kasvataja: Tere kiividel on mitu erinevat nime ja nendeks on ladina k: Actinidia chinensis, Actinidiaceae ,inglise k: Kiwifruit, Chinese gooseberry, saksa k: Kiwi, Chinesische Stachelbeere, rootsi k: Kiwi. Ajakirjanik: Mis riik on kiivi kodumaaks? Kasvataja: Kiivi kodumaaks on Hiina ja Tavani mäestike metsaalad. Ajakirjanik: Missuguseid toitaineid toiduaine sisaldab kiivi? Kasvataja: Rohkelt on kiivides erinevaid suhkruid - sahharoos, fruktoos ja

Bioloogia → Bioloogia
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kasvatustöö

iseseisva enesesuunamiseni oma tegevuses ja käitumises. Kasvatus on kui inimese arengu juhtimine ühiskonnale vajalikus suunas. (Loengumaterjal, Kasvatustöö ja probleemid, 2011). On olemas kasvataja- teadmiste edasiandja ja arendaja ning kasvandik- teadmiste ja oskuste vastuvõtja ehk areneja iseseisvaks eluks. Missugune on kasvatussuhe tänapäeval? Kuidas saab analüüsida kasvatamise efektiivsust? Erinevad kirjanduslikud allikad kinnitavad selgelt, et on olemas kasvataja ja kasvandik- kaks erinevat mõistet ja samas nii sarnast. Vahe on selles, et üks annab ja teine saab. Kas saab anda kui vastuvõtja keeldub sellest- siinkohal siis kasvatusest? Ei saa. Midagi kellelegi vastu tahtmist selgeks ei tee, kasvatuse ja suhete kvaliteeti ja tõhusust mõjutab kindlasti üksteise usaldus, koostöö ja mõistmine. Me tahame inimesi kasvatada ja õpetada nii, et neist saaksid täisväärtuslikud kodanikud ja omandaksid võime iseseisvaks eluks.

Pedagoogika → Kasvatustöö ja probleemid
43 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Lasteaedade kujunemisloost Saksamaal

heategevusasutused, Punase Risti seltsid ja ka eraisikud. 7 slaid Töökorraldus 2 Avatud 7-17-ni Lasteaiad on tavaliselt avatud nn kogupäevarühmana kella 7-st kuni 17-ni. Töö kahes vahetuses Laialt on levinud töö kahes vahetuses, ennelõunane rühm töötab kella 7-st 12-ni ja pärastlõunane rühm kella 13-st kuni 17-ni. Sõimerühmades kesmiselt 15 last Aiarühmades 20-25 last Segarühmad Sõimerühmas töötavad 2 kasvatajat ja 1 lapsehoidja Aiarühmas töötavad 1 kasvataja ja 1 hoidja Kasvataja nädalakoormus on 38,5 tundi Iga 4,5 töötunni järel pooletunnine puhkepaus Meie jaoks uudne nähtus on, et iga 4,5 töötatud töötunni järel on kasvatajal õigus võtta pooletunnine puhkepaus. Kasvataja töökoormusesse arvestatakse ka ettevalmistus järgmiseks päevaks, materjalide korrastamine, pidude ettevalmistamine, lapsevanemate koosolekud jne. 8 slaid Lasteaia päevakava Kell 8-9 kogunemine Kell 8-9 lapsed kogunevad ja mängivad vabalt. Kell 9-9

Pedagoogika → Pedagoogika alused
23 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Sotsiaaltoetused ja teenused puudega lapsele Eesti Vabariigis

Sotsiaaltoetused ja teenused puudega lapsele Eesti Vabariigis Puudega lapse sünd, lapse raske haigus või tervist kahjustanud õnnetus on iga lapsevanema jaoks suureks elumuutuseks ja väljakutseks. Puudega lapsed vajavad tavalisest enam tähelepanu ja hoolitsust, samuti peab lapsevanem hakkama otsima teavet, mis aitab tal uues olukorras paremini hakkama saada. Nagu kõigi laste puhul, on ka puudega lapse peamine kasvataja ja hooldaja tema vanem, kuid lapse puudest tulenevate vajaduste rahuldamiseks pakutakse täiendavat abi. Lapse puude raskusastme määramine annab õiguse saada erinevaid riigi ja omavalitsuste poolt pakutavaid sotsiaalteenuseid, toetusi ja soodustusi. Puudega lapse ja tema pere abistamine on jagatud riigi ja kohaliku omavalitsuse vahel. Puudega lapse toetust makstakse igakuiselt kuni 16-aastasele puudega lapsele puudest tingitud lisakulude hüvitamiseks ja rehabilitatsiooniplaanis ettenähtud tegevusteks: Kes...

Pedagoogika → Lastekaitse
30 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Eva Lootsaar

temas uusi huve ja kalduvusi ning oskuslikult vabastada teda halvast. Iga lapse huvide ja individuaalsete iseärasuste mõistmine on kindlaks tagatiseks tema õigel suunamisel, see aitab ka temale lasteaias viibimist meeldivaks teha...Eva Lootsar 1971 Eva Lootsari pedagoogilise pärandi keskmes asus mõistmine, et lapse kasvatamisel tuleb arvesse võtta tema individuaalset eripära, toetada tema loovvõimete arengut, väärtustada mängu kui lapse elu peamist sisu ning teadvustada kasvataja eeskuju ja tema isiksuse määravat rolli. Tähtsaks pidas Lootsar sedagi, et laps tuleb ümbritseda iluga. Ta oli seisukohal, et ilumeele ja kunstimaitse kujunemine algab varases lapsepõlves ning teeb läbi keeruka ja pikaajalise protsessi. Kõik pidi algama lihtsatest asjadest: ennekõike ümbritsegu last kord, puhtus, ilu ja hubasus; eelkoolieas olgu esiplaanil loovuse arendamine ­ et lapses tekiks soov ise ilu luua. Lootsar propageeris väsimatult ka

Pedagoogika → Alushariduse pedagoog
36 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Sissejuhatus kasvatusteadusesse

KASVATUST PUUDUTAVAD PÕHIMÕISTED ­ Kasvatust võib vaadelda laiemast või kitsamast vaatenurgast. Vaatenurga laius sõltub teadusalast, mille raames kasvatust käsitletakse. ­ Kasvatust nähakse eri viisil vastavalt sellele, kas seda mõistetakse protsessi või produktina. ­ Kasvatus on: sotsialiseerimine ühiskonda ja selle eri rühmadesse(KASVATUSSOTSIOLOOGIA), inimliigi arendamine (FILOSOOFILINE ANTROPOLOOGIA), isiksuse arendamine kasvataja ja kasvandiku interaktsioonis) ­ Kasvatus on sugupõlvede vaheline interaktsioon ­ Kasvatus: pikaajaline, eluaegne, inimese pidev mõjutamine, terviklik, taustal hariduse ideaal, eesmärgiks isiksuse kujunemine. ­ Koolitus: organiseeritud, süstemaatiline, kindlatele eesmärkidele suunatud, perioodiline, on algus-lõpp, koolitusi annavad professionaalsed pedagoogid. KASVATAJA TEGEVUS ­ Tavaliselt peetakse kasvatajaks mingit konkreetset inimest, aga mõnikord

Pedagoogika → Sissejuhatus...
176 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Eva Lootsar

temas uusi huve ja kalduvusi ning oskuslikult vabastada teda halvast. Iga lapse huvide ja individuaalsete iseärasuste mõistmine on kindlaks tagatiseks tema õigel suunamisel, see aitab ka temale lasteaias viibimist meeldivaks teha Eva Lootsar (1907-1987). Eva Lootsari pedagoogilise pärandi keskmes asus mõistmine, et lapse kasvatamisel tuleb arvesse võtta tema individuaalset eripära, toetada tema loovvõimete arengut, väärtustada mängu kui lapse elu peamist sisu ning teadvustada kasvataja eeskuju ja tema isiksuse määravat rolli. Tähtsaks pidas Lootsar sedagi, et laps tuleb ümbritseda iluga. Ta oli seisukohal, et ilumeele ja kunstimaitse kujunemine algab varases lapsepõlves ning teeb läbi keeruka ja pikaajalise protsessi. Kõik pidi algama lihtsatest asjadest: ennekõike ümbritsegu last kord, puhtus, ilu ja hubasus; eelkoolieas olgu esiplaanil loovuse arendamine – et lapses tekiks soov ise ilu luua. Lootsar propageeris väsimatult ka

Pedagoogika → Pedagoogika
3 allalaadimist
thumbnail
6
odt

SISSEJUHATUS KASVATUSTEADUSESSE

elab. Seda võib nimetada ka sotsialiseerimiseks. Kasvatus kui sugupõlvede vastastikune mõjutamine. Kasvatus on kitsamast vaatenurgast vaadeldes kahe inimese vaheline interaktsioon ja sellest vaatenurgast vaadeldes võib iseloomustada kasvatust järgmiselt: 1. kasvatamine on praktiline tegevus, inimeste tegevus(toimingud, tähelepanekud, mõtted, kujutlused) 2. kasvatus on interaktsioon- vanemad kasvatavad last ja laps vanemaid. Kasvatuse on inimene, nii kasvataja kui kasvatatav,subjekt, kes seab endale eesmärke ja juhib oma tegevust ning mõtestab elu. Interaktsioon toetub kommunikatsioonile. 3. Kasvatamisel on alati mingi eesmärk. Kasvatamine on eesmärgipärane, intentsionaalne tegevus. Kasvatuses peetakse silmis inimest ennast. Eesmärgiks on inimlikkuse võimalikult täiuslik teostamine. Kasvatuse ja koolituse erinevused : Kasvatuses · pikaealine, eluaegne · inimese pidev mõjutamine

Filosoofia → Kasvatusteadus ja...
126 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Kasvatuspõhimõtted

Kodukasvatus tänapäeval Ei saa anda Laps on halb, kui lapsel on halb kasvatusprobleemidele õiget ja (st. lapse halbsus on millegi kindlat lahendust tagajärg) Mõne teise puhul võib ühele hea lahendus olla kasutu Click icon to add picture Click icon to add Kodukasvatus picture tänapäeval Lapse käitumine sõltub kasvataja asjatundlikkusest kolmes valdkonnas: a) Kasvatusteadvus b) Kasvatushoiakud ja ­ tõekspidamised c) Kasvatussituatsioon Mis on kasvatus? Kasvataja kasva tab siis, kui tal Lapse sünnist võtab vanem on eesmärk muuta kasvandik endale vastutuse lapse pare maks, tublimaks turvalisuse ja optimaalse

Inimeseõpetus → Perekonnaõpetus
24 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Kasvatusteadus ja tema valdkonnad. Kasvatusteaduslikud paradigmad.

Kui kasvatusel on tehtud aga palju vigu, võib see hakata tulevikus valusalt kätte maksma. Kuid kuidas peaksid siis vanemad teadma millised on õiged meetodid, kuidas oma last kasvatada? Kasvatusteadus koosneb kolmest erinevast valdkonnast. Esimeseks on kasvatuse eesmärke ja taotletavaid väärtusi puudutavad käsitlused. See valdkond on suunatud inimliku kasvu eesmärgile. See valdkond on ka tihedalt seotud kasvataja enda maailmavaadetega ning selle tahuga, milles on keskne koht kasvataja hinnangutel ja elufilosoofiatel. Ehk siis selle kasvatuse põhjal lähtutakse elkõige kasvataja enda vaadetel ja arusaamistel. Teiseks valdkonnaks on käsitlused, mis puudutavad kasvatusprotsessis toimuva interaktsiooni ja kasvustiimulite tähendust inimlikus kasvamises. Selles valdkonnas võib aga käsitlused jagada omakorda kaheks: esimeseks on käsitlused, mis rõhutavad interaktsiooni kvaliteedi tähendust (kontrollitehnikad ja interaktsiooni emotsionaalsed küljed.)

Pedagoogika → Kasvatusteadus
42 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Kasvatus ja võim. Kas on olemas head või halba kasvatust?

mõjutamisest, tema sunniviisilisest kujundamisest ja alistamisest. Me anname edasi oma teadmisi, oskusi ja põhimõtteid ning kanname hoolt lapse heaolu eest. Tulevase lasteaiaõpetajana leian end tihti mõtisklemas kasvatuse olemuse üle. Võim ei pane kedagi oma mõtteviise muutma, vaid sunnib korrigeerima ainult käitumist. Kas meie ülesanne on viia võimukalt ellu õppekavasse raiutud mõtted ja juhtida lapsi vajalikus suunas? Tundub paradoksaalne, kuid võimu kasutades kaotab kasvataja oma mõjujõu. Kas meil on üldse piisavalt võimu, et oma tahet läbi suruda? Seetõttu ei olegi piiride seadmises põhiküsimuseks mitte võim, vaid vastastikused kokkulepped. Kuid kas üldse on olemas õiget ja valet? Kas on head ja halba kasvatust? Eelpool mainitud küsimustele püüabki käesolev kirjatükk vastused leida. Üks olulisemaid kasvatusvorme on väärtuskasvatus. Väärtuse mõiste alla mõtleme sõpruse, armastuse ja pereväärtust

Pedagoogika → Pedagoogika
6 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Laulmine lasteaias

alati meie juures. Temas väljendab ennast hing, ta on täiesti isikupärane ja mitte kellegagi segaminiaetav. See aare saadab meid kogu elu ja ta tuleb helisema panna. Iga laps laulab meelsasti. Ta proovib oma häält ja trillerdab, kui ta maalib, meisterdab, hüppab või mängib. Enne aga kui laps hakkab ise terveid laule laulma, peab ta olema saanud, piltlikult öeldes, lauludes ja keeles ujuda. Lasteaia igapäevaelus õnnestub see kõige loomulikumalt, kui kasvataja koos lastega ja laste jaoks laulab. Laulmine ei ole lasteaias üks päeakava punkt, vaid sadab kõiki tegevusi. Lasteaialaulude mahukas repertuaaris on ühed ja samad laulud, mis saadavad nädalarütmis korduvaid tegevusi nagu maalimine, voolimine ja küpsetamine. Oluline on , et me sealjuures toimetamas oleme.Lauluga koos tunduvad teised tegevused käes lausa lendavat. On loendamatuid võimalusi, et lasteaias laulda. On peod, alustades sünnipäevadest

Muusika → Muusika
24 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Hüperaktiivne laps

Lasteaias olles leivad lapsed end elu pöördepunktis olevat,millel võivad olla nii positiivsed kui ka negatiivsed tagajärjed.(Klefbeck ,Ogden 2001).Hüperaktiivsete joontega lapsele on vajalik juhtnööride andmine ja tegevuse lahtiseletamine selgesõnaliselt,rahulikult ja täpsete,lühikeste instruktsioonidena.See on unikaalne protsess ,et leida õige tee lapseni.Tähtis on ,et lapse ja lasteaiakasvataja vahel tekiks see side ja arusaam ning kasvataja õpiks seda last tundma. Gagne mudel pooldab seda ,et õppetöö organiserimine ja teema õpetamine oleks ühikuna,mitte tunnina paika pandud.Eriti vajalik on see hüperaktiivsele lapsele.Kui sellise häirega laps käib tavalasteaias,siis kasvataja peab arvestama õppetöö planeerimisel selle ajaga,milleks tal kulub hüpeaktiivse lapse korrale kutsumisega,samal peab ta hoidma tavalapsed tegevuses.Minu arust oleks see

Pedagoogika → Lastekaitse meetodid
138 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Sissejuhatus kasvatusteadusse

....................................................................................................8 Kasvatus kui sugupõlvedevaheline interaktsioon........................................................................9 Kasvatus kui inimestevaheline interaktsioon...............................................................................9 Kasvatustahe..............................................................................................................................10 Kasvataja kavatsused ja plaanid................................................................................................10 Kasvatus kui protsess või kui tulemus...........................................................................................10 Kasvatus kui protsess.................................................................................................................10 Kasvatus kui tulemus, lõppseisund.........................................................................

Pedagoogika → Kasvatusteadus
32 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Mida tähendab üldõpetus lasteaias ja kuidas seda rakendada?

arenemisteel. Koolitöö edendaks siis kõige rohkem vaatlemist, katsumist, üldistamist, võrdlemist, otsimist ja kõige tegevuse väljendamist suusõnal, kirjalikult ja jooniste abil. Koolis õpitakse tööviise, meetodeid, koolis kasvatatakse isetegevusele, vaimsele iseseisvusele. Dogmaatiline õpetusviisi puhul iga õpilase samm pidi käima ettekirjutuste, enamasti keelavate järele: ära valeta, ole sõnakuulelik, ära suitseta, ole korralik jne. Käisi mõtte järgi kasvataja, kes aga püüaks evolutsiooniliselt lapse kõlbelist ilma laiendada ja sü- vendada, ei tohi kõlbelisi, eetilisi dogmasid, mis lapsele tihti täiesti arusaamatu ja isegi tema hingeeluga vastuolus, ette ütelda, vaid luua niisugune seltskondlik keskkond, kaasõpilaste ring, kus lapsed oma mängudes, ettevõtetes, töös, nende läbiarutamisel, oma huvide kokku- põrkamises õpivad elama omasarnaste keskel ja ise leiavad üles ühiskondliku elu seadused ja nõuded.[]

Pedagoogika → Lapse areng
94 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Helesinine kass

Elas kord üks sinine kass, kelle kodu oli lasteaias riiuli taga nurgas. Ta vaatas kuidas kõik lasteaia lapsed igal hommikul lasteaeda tulevad. Südames oli tal soov, et äkki keegi just täna mängib temaga. Ta oli olnud kõigi teiste mänguasjade taga juba õige mitu nädalat. Tundus, et kõik on ta unustanud ja ilmselt ei meeldi ta mitte kellelegi enam siin maailmas. Siis äkki, ühel päeval, tuli lasteaeda üks uus laps, kelle nimi oli Robin .Alguses ei tahtnud keegi temaga mängida. Kasvataja soovitas tal ise riiulist mänguasju otsida. Robin läkski riiulist asju otsima ja leidis sinise kassi .Siis tuli sinisele kassile õnnepisar silma, et keegi ikka hoolib temast .Robin võttis sinise kassi endaga kaasa ja istus toanurka ning hakkas omaette rääkima .Sinine kass mõtles, et kas öelda Robinile ,et ma olen elus, siis saaksime kahekesi mängida. Nagu mõeldud nõnda tehtud. Sinine kass sosistas Robinile:" Et tegelikult

Eesti keel → 7. klassi ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Njalli saaga kokkuvõte

Naine käis rahaga esivanemad/järglased. Hallgerdri pärast peavad mehed kannatama. pillavalt ümber ja solvas meest ning see lõi siis teda. Hiljem sõitis ta oma Vendade suhted halvad. 8 mehega Karusaartele, et sealt jahu ja vinnutatud kala juurde tuua. 2. Höskuldr ja Hrutr sõitsid Altingile. Hrutri ja Unnri kihlus. Läksid koju. Hallgerdr oli väga löödud. Kasvataja tahab kätte maksta ning tapab mehe. Hrutri onu Özurr ütles, ettema vend Eyvindr oli surnud ja jättis talle Gula 12. Sulased ilmusid kohale, kasvataja uputab paadi ja mehe. Kodu sõites oli tingil päranduse, kuid vaenlased võtavad selle ära, kui ta kohale ei ilmu. Hallgerdr tal vastas ja sai teada, et ta mees oli surnud. Naine annab talle Keeruline lugu, sest pulmad tulekul

Kirjandus → Kirjandus
158 allalaadimist
thumbnail
1
docx

FANTAASIAMÄNGUD

Peeglimäng Juhendaja näitab ette tegevust. Lapsed istuvad peegliks ja teevad koheselt kõike järgi. Kasutatakse ainult miimikat. Näitlejad Lapsed saavad ülesande olla koer, kass, hobune, ema, isa, laps, jne. Teatud aeg lastakse lastel mõelda. Seejärel esineb igaüks. Ema söödab last, peseb pesu. Koer jookseb, haugub, sööb, magab. Algul vajavad lapsed palju abi. Hiljem on nad võimelised esinema ka gruppides. Kärbes Lapsed magavad. Kärbes käib neid tüütamas. Kasvataja puudutab iga last kusagilt (käest, jalast, pepust). Kui kasvataja (kärbes) on ära läinud, peavad lapsed selle kohaga tegema harjutust, kust kärbes teda puudutas.

Pedagoogika → Mängud
16 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Kas on olemas head ja halba kasvatust? Kasvatus ja võim

Kasvatus võib olla nii hea, kui halb. Halb kasvatus seisneb asusaamisest, kui kasvatamine toimub teise inimese vägivaldsest mõjutamisest, tema sunniviisilisest kujundamisest ja alistamisest. Me anname oma teadmisi, oskusi, põhimõtteid, kanname hoolt lapse heaolu eest. Võim ei pane kedagi oma mõtteviisi muutma, vaid sunnib korrigeerima ainult käitumist. Põhjus on selles, et ükski käsk ega karistus ei muuda meie vajadusi. Tundub paradoksaalne, kuid võimu kasutades kaotab kasvataja oma mõjujõu. Seetõttu ei olegi piiride panekus põhiküsimus mitte võim, vaid vastastikused kokkulepped. Kuna kõigis emotsionaalsetes olukordades, kus osalised on laps ja täiskasvanu, on vastutus täiskasvanul, siis on täiskasvanu asi märgata lapse käitumise taga olevaid katmata vajadusi. Eetikas tegeletakse hea ja halva kasvatuse eristamist. Eetikal on kasvatuses ja õpetamises keskne koht. Üks olulisemaid kasvatusvorme on väärtuskasvatus

Sotsioloogia → Sotsioloogia
15 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Vabakasvatuse slaidide tekstid

I SLAID Tervitamine :D In case you forgot. II SLAID Vabakasvatus on täiskasvanute ja laste koos kasvamine võrdsetel alustel ja kokkulepete pinnal, vabana võimust ja manipulatsioonist. Vabakasvatuse juhtmõtteks on: lapsed jäetakse rahule, aga neid ei jäeta üksi. Lapse käitumist ja mõtlemist ei soovita eesmärgipäraselt, oma mugavuse huvides muuta. Lapsega jagatakse oma elutee kogemust, väärtusi, elu ja maailma ilu. Koos kasvamine ­ see on ühine maailma tõlgendamine ja kujundamine, sügav lugupidamine lapse ja temas peituvate võimaluste vastu. See eeldab, et vanemad tegelevad pigem enesekasvatusega kui lapse kasvatamisega, sest laps jäljendab täiskasvanuid ja kasvatus on järgimist vääriva eeskuju pakkumine. Õiget eeskuju saab anda kõiges, kasvõi viisakas eneseväljenduses ­ näiteks ei parandata või keelata last juhul kui ta ei ütle "palun" vaid korratakse ise lapse soovi koos sõnaga "palun". III SLAID Vabakasvatus kogus Eestis laiemat kõla...

Inimeseõpetus → Perekonnaõpetus
2 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Põllumajanduskultuuride tootmine ja geograafiline levik

Oder - Vähenõudlik, kasvab peaaegu kõikjal, Hirss - Toiduks, loomasöödaks ja õllepruulimiseks - Põuakindel - Suurimad kasvatajad: Venemaa, Kanada, - Elatusmajanduse kultuurtaim Saksamaa,Prantsusmaa, Ukraina - Kõige suurem kasvataja India Rukis Sorgo - Nisu aseaine jahedamatel Põhja-Euroopa aladel - Soojanõudlik - Suurimad kasvatajad: Venemaa, Poola, Baltimaad - Kasvupinnalt esikohal India Mugulviljakasvatus - väga palju

Geograafia → Geograafia
92 allalaadimist
thumbnail
23
ppt

Alternatiivkommunikatsioon (AAC)

lõpuklassis (nimi muudetud). Joonas istub ratastoolis poollamavas asendis, oma pead hoiab ta püstiasendis spetsiaalse toe abil. Paremat kätt suudab Joonas aga ise pisut tõsta. Klassi siseneb külalisena kõrge riigiametnik, kes vaatab kaastundlikult poissi. Joonas palub pilguga kasvatajalt (õppetöö tugiisik klassis) kõnekommunikaatorit. Väikese pingutuse järel vajutab ta kommunikaatorile ja sealt kostub kasvataja häälega poisi pöördumine "Tere, minu nimi on Joonas. Mis sinu nimi on?". Ootamatu kõnetamine kõnetu inimese poolt tekitab külalises kerge jahmatuse, enne kui ta suudab vastata. Vähehaaval tekib dialoog, milles mõlema vestleja tugiisikuna osaleb ka kasvataja. AAC Kätkeb endas · nii kõnet toetavat kommunikatsiooni (augmentatiivkommunikatsiooni, augmenative communication) ­ eesmärk kõne täiendamine ja omandamise lihtsustamine

Pedagoogika → Eripedagoogika
124 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Kasvatuse määratlusi ja kasvatusega seonduvaid põhimõisteid

Kasvatus ja kasvatamine on ühed kõige tähesamad tegevused meie elus. Me oleme nii kasvataja kui ka kasvatatava rollis kunagi olnud või oleme. Kuidas aga täpsemalt kasvatust määratleda ning millised on sellega seonduvad põhimõisted? Kasvatus on - sotsialiseerimine ühiskonda ja selle eri rühmadesse (kasvatussotsioloogia) - Inimliigi arendamine, „täiuslik inimlikkus“ (filosoofiline antropoloogia) - Isiksuse arendamine kasvataja ja kasvandiku interaktsioonis (kasvatuspsühholoogia). (Hirsjärvi & Huttunen, 2005) Kasvatsuse määratlemiseks on seega mitu erinevat võimalust. Seda on võimalik defineerida nii kasvatussotsioloogia, filosoofilise antropoloogia kui ka kasvatuspsühholoogia abil. Kõige paremini mõistetav on see aga läbi filosoofilise antropoloogia, mis uuribki inimest ennast. Seega on ka mõistetav, et kasvatust uuritakse kõige paremini läbi antropoloogia. Kasvatus on

Pedagoogika → Pedagoogika
19 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

„Kas noorus on ilus aeg?”

Ja ise peame ka ennast nende hulka. NOORENA ON KOLE RASKE.... Miski ei tule ilma töö ja vaevata – öeldakse vist nii? Ja see töö ja vaev algab juba õige varakult. Elamus meist on ju lateaias käinud. Oli jah selline kole koht, kuhu sa vanematest hommikul suure kisaga maha jäid ja õhtul jälle kurbusega ära pidid minema. Lasteaias olid ka tihti loovustunnid, või vähemalt midagi taolist, kus pidi näiteks MAJA joonistama. Kasvataja seletas „Joonistaga maja ukse paremale poole ja katus värvige punaseks!” Ja kui sa juhtumisi MAJA UKSE vasakule poole joonistasid, ütles kasvataja: „No lapsukene, kas see on siis parem pool?” Nüüd 9 aastat hiljem, kui ees on põhikooli lõpueksamid ning nendeks valmistumine. On see siis loovus? On siis see vabadus? Mis saab sellest ilusast noorusajast, kui tehakse selliseid ettekirjutusi? Inimesed ei saa teha seda, mida nad tahavad. Seda, mis tuleb südamest. Seda, mis on õige!

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Koolieelse pedagoogika ajalugu Eestis

Lastepäevakodud olid 50-280 kohalised. Maal võis erandjuhul avada ka 25-kohalisi lastepäevakodusid. Lapsed jagati rühmadesse vastavalt vanusele : kuni 3 aastased lapsed kuuluvad sõimerühmadesse, üle 3 aasta vanused lapsed lasteaiarühmadesse. Sõimeealiste laste rühmad olid 15-20 kohalised ja lasteaia rühmad 25 kohalised. Paralleelselt lastepäevakodudega töötas Eesti Nsv-s veel ka omaette lastesõimi ja lasteaedu. Lasteasutuse sõimerühmas olid lapsed kasvataja ja sanitari hoole all, lasteaiarühmas töötas kasvataja ja koristaja. Nõukogude Liidus läks lasteasutustest kooli ligikaudu 50 % lastest, linnades 70%, Eesti NSV- s 47%. Kvalifitseeritud kasvatajate kaadrit valmistasid ette pedagoogilised koolid, mis andsid lõpetajatele keskerihariduse ja pedagoogilised instituudid, mis annavad kõrgema hariduse. Sellised õppeasutused Eesti NSV-s olid Tallinna Pedagoogiline Kool, Rakvere Pedagoogikakool ja Ed. Vilde nim

Pedagoogika → Haridusteaduskond
128 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mida saaks teha laste vigastuste vältimiseks?

pehmendava materjaliga. Mänguväljakul olevad kiigeketid peavad olema kaetud kaitsmega. Mängu väljakule peab olema ligipääs puuetega inimestele, olgu see siis invaliitsus või midagi muud. Mänguväljakute korrasolekut on vaja pidevalt jälgida, et liiv oleks puhas ja et kuskile ei koguneks reovett. Liivakastidel peavad olema katted, et loomad ei saaks liiva reostada. Lasteaed ja sõidutee peavad olema eraldatud ajaga, sest laps võib söösta ootamatult teele. Laseaed ja kasvataja peavad tagama laste turvalisus ja andma neile tingimused vabalt ja hirmutundmata mängida. Laste vigastuste vältimine omavalitsuse tasandil ei ole kerge. Omavalitsus ei puutu otseselt lastega kokku ning see tõttu on neil raskem lapsi kaitsta kui lasteasutuse õpetajal. Kuid omavalitsusel on võimalused kaudselt laps kaitsta näiteks kampaaniatega ( Helkuri kampaania) või siis teha koostööd politsei, tuletõrje ja PunaseRistiga. Need

Meditsiin → Tervishoid
19 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Nimetu

Aadress : Mäe talu, Väike-Maarja vald, Lääne Virumaa Telefon : 372 345 678 Mobiil : 372 545 410 10 E-Post : mati.mä[email protected] Töökäik : 09.09.2005-.............. Pärnu prostituut 20.08.2000-07.09.2005 Tartu bussijaama koristaja 10.09.1997-16.08.2000 Simuna kohalik parm Hariduskäik : 1992-1995 Porkuni kutsekool 1983-1992 Simuna põhikool 1978-1983 Kohtla-Järve lasteaed Täiend koolitus : Lasteaias kasvataja jutt ja 1998 aastal kuulasin pikakohtu otsuse ja tean seadustest mõndagi. Huvialad : Aerutamine, pidutsemine, lendamine, hüppamine, kukkumine, söömine, saia küpsetamine Keele oskus : Eesti keel ­ emakeel Vene keel ­ mõmin Autojuhi load on olemas, kõik kategooriad. NB : Tangi omad on ka olemas. Allkiri 29 aprill 2013

Eesti keel → Eesti keel
3 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Mäng ja lapse areng eksami teemad.

Laps suhtleb eakaaslastega, ka täiskasvanutega. Tekib üksteisemõistmine. 6 – 7 aastane oskab mängida, tunneb rõõmu. Rakendab mängus loovalt oma kogemusi ja teadmisimänguoskus. Algatab mängu ja arendab mängu. 2. Mängu liigid ja juhendamine. MÄNGU LIIGID JA JUHENDAMINE. 1. LOOVMÄNG- teema sisu ja vahendid vabad. Sisuline motiveeritus algatus. 2. ROLLIMÄNGUD – Laps võtab kellegi rolli. Roll määrab kuidas tuleb tegutseda. Juhendamine: Kaudne – Kasvataja annab teadmisimänguoskus. Otsene : Kasvataja on juhtiv. Piisav kogemuste teadmiste ja muljete võimaldamine. Vaatlused, vestlused, esemeline mängukeskkond. 3. EHITUSMÄNG – ümbritseva elu kajastamine ehituses. Ehitus- ja rollimäng tihedas seoses. Juhendamine: Keskkonna loomine; ehitusmaterjalide valik; vestlus; tähelepanu juhtimine ümbritsevale. 4. LAVASTUSMÄNG – aluseks on žüzee ( muinasjutt); kindlad rollid kindlas järjekorras.

Pedagoogika → Mäng ja laps
61 allalaadimist
thumbnail
12
odt

Köögivilja õpimapp

1.Nimeta maavitsalisi aedvilju? Kartul,tomat,paprika. 2.Mida peab sisaldama kartuli märgistus kaupluses? Märgistus peab sisaldama toote nimetust,sordi nimetust,kasutustüüpi,kvaliteediklassi,mugula suurusgruppi,netomassi,hoiutingimusi,päritolumaad,pakendaja ja/või saatja nimetust ja aadresi. 3.Milliseid kartulisorte leiad kaupluses müügil.Kas oskad iseloomustada? Printess,Laura,Ants,Jõgeva Kollane. Laura-punane kartul 4.Milline ettevõte on Eesti suurim lauakartuli kasvataja? Leheotsa talu. Kartulikasvataja Johannes Valk 5.Milline on porgandi toiteväärtus? Sisaldavad 5-7% suhkrut,rohkesti karontiini (A-eelvitamiini),millest tuleneb oranzpunane värvus, C,-B ja E rühma vitamiine ja mineraalaineid. 6.Anna soovitusi porgandi kulinaarseks kasutamiseks? Porgandi toorsalat,porgandi mahl,paja-ja pastaroogades. 7.Millise kujuga võib olla söögipeet? Ümar, lapik-ümar või piklik 8.Miks soovitatake just eriti kevadel kaalikat süüa?

Kategooriata →
61 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Vabakasvatus

Vabakasvatus Mia Tamme, Hendrik Pedajas, Reigo Sinisalu, Kristina Piksar, Ingrid Helena Alliksaar 11.D GAG Mis on vabakasvatus? Täiskasvanute ja laste koos kasvamine võrdsetel alustel ja kokkulepete pinnal; kogemuste, väärtuste jagamine lastega; enesekasvatus; Tihti peetakse vabakasvatust hoolimatuks, inetuks käitumiseks. Vabakasvatus Eestis Kogus laiemat kõlapinda 1990ndatel; Kasvataja-õpetaja füüsilist kontakti tõlgendati kas vägivallana või seksuaalse ahistamine; Ilmnes laste-õpilaste poolne allumatus. Kasvatamine Lapse mõistmine; toetamine; solidaarsus; empaatia; Kokkulepped; Emotsionaalsed mõjutused. Vanema roll Enesekasvatus; piiride kehtestamine; lapsega kaasa mõtlemine; olla eeskujuks. Erinevused Laps tunnetab piire ilma käskude, keeldude ja karistusteta; Lapse suunamine ja kontrolli all hoidmine toimub kaudselt; Laps peab kõik ise ära proovima; Areng ja õppimine toetub lapse kog...

Inimeseõpetus → Perekonnaõpetus
4 allalaadimist
thumbnail
8
wps

Maria Montessori lasteaed

Ainult korrastatud ümbruses saab korrastuda mõtlemine, aktiivse vaimse tegevuse eelduseks on keskkond, mis võimaldab inimesel oma vaimset energiat rakendada. *Füüsilinekeha on vaimse energia instrument. * Last ei saa kasvatada, lapsel tuleb lasta kasvada. Tuleb uskuda lapse võimesse ise õppida ja areneda, tunda tema seesmist vajadust areneda. *Pedagoog peab olema nähtamatu abiline, kes on vajaduse korral toeks, kuid kes ei tõmba pidevalt lapse tähelepanu endale. Montessori kasvataja on väliselt passiivne ja vaikne, ta jätab lapsele ruumi algatusvõime kasutamiseks, ta jätab lapsele ruumi kasvamiseks. *Laps ei vaja materiaalset tunnustust(kommi, autasusid). Tuleb laps kasvataja juurde tööd näitama, kiidab viimane teda alati lapsest enesest lähtuvalt: "Sul on kindlasti hea meel, et see nii kenasti välja tuli." Kasvataja rõõmustab koos lapsega tema edu üle, kuid ei anna mõista, et iga kordaläinud tegevust kiidetakse

Pedagoogika → Sissejuhatus...
196 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Põllumajandus ja taimed eri paikkondades

· kartul · pärit Lõuna-Ameerikast Andidest · parasvöötme mugulvili, 2/3 maailma toodangust annab Euroopa · kõige rohkem kartulit ühe elaniku kohta kasvatab Poola · bataat e. maguskartul · mitmeaastane taim, kuid kultiveeritakse üheaastasena · pärit Kesk-Ameerikast ja Uus-Meremaalt · Ida- ja Kagu-Aasia elanike jaoks tähtis toiduaine · bataadi noori lehti kasutatakse nagu spinatit · suurim kasvataja Hiina, aga oluline ka Indoneesias ja Uus-Meremaal ning kasvatatakse ka Aafrikas · maniokk e. kassaava · mitmeaastane taim, üle 3 m kõrge · väga soojanõudlik taim · pärit Lõuna-Ameerikast · suur kasvataja Brasiilia, kuid oluline mugulvili just Aafrikas, kust tuleb üle poole saagist 1.11. Tööstuslikult kasvatatavad kultuurtaimed · kiukultuurid · õlikultuurid · suhkrukultuurid · mõnukultuurid · looduslik kautsuk

Geograafia → Geograafia
52 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Sotsiaalpedagoogika eellugu

elatada, ja kus keegi ei tohiks oma saatuse suhtes passiivseks jääda. · "Olud kujundavad inimest, aga ka inimene võib ise oma olusid kujundada." · Kasvatus tugevdagu sisejõudu ­ arvestades lapse elutingimusi ja individuaalsust. · P. keskendus sotsiaalprobleemide pedagoogilisele profülaktikale ning leevendusele kasvatuskultuuri arendamise kaudu. · Inimese areng toimub protsessina seest välja, mida kasvataja võib vaid toetada, aga mitte muuta. St õppetöö äratagu uinuvaid jõude, mitte ärgu jagagu niivõrd teadmisi. Olulisimad SP impulsid seega pärinevad Pestalozzilt, kes sotsiaalprobleemide päästerõngaks pidas perekonda ja kohalikku (küla)elu. Kõik ta projektid olid kantud ideest, et materiaalseid vajadusi rahuldades tekib inimestel kokkukuuluvustunne. P. pedagoogika oli üldise sotsiaalprogrammi NB osa, mis koosnes erinevatest teraapiatest. F. Fröbel (1782-1851)

Pedagoogika → Sotsiaalpedagoogika teooria ja...
173 allalaadimist
thumbnail
5
pptx

Anna Haava

Anna haava Pille-Riin Järv Reelika Koskora Marete Hüdse 9A Elulugu Anna Rosalie Haava 15.10.1864 ­ 13.03.1957 Kasvas Tartumaal, Kodavere kihelkonnas Alustas kooliteed 9- aastaselt 1884 lõpetas tütarlastekooli koduõpetaja kutsega 1886 tuli kirjandusse 1906 aastast vabakutseline kirjanik Tartus Töötas ka õpetaja, kasvataja ja halastajaõena Tartus, Saksamaal ja Peterburis Looming Esimene luuletus ilmus aastal 1886 Kokku on temalt ilmunud 9 luuletuskogu: ,,Luuletused" (1897) ,,Peotäis tõtt" (1900) ,,Lained" (1906) ,,Ristlained" (1910) ,,Põhjamaa lapsed" (1913) ,,Meie päevist" (1920) ,,Siiski on elu ilus" ,,Laulan oma eesti laulu" Luuletus Anna andeks, anna andeks, Et armastan sind, Et ainult sinule tuksumas rind. Ei iialgi loota küll tohi vist ma,

Eesti keel → 7. klassi ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kasvatus- kunst või teadus?

oma rühma ja kogu klassi ees. Rühmatöö on üks õppetegevuse vormidest, millel on oma teaduslik külg, kuid samas töö läbiviimine võib olla vägagi kunstipärane. Õppetöö peaks toimuma õpetaja juhtimise ja õpilase tegevuse ühtsuses. Eesmärgipäraseks muudab arengu kasvatus, kasvatjapoolne juhtimine. (Liimets, 1998) Tahes tahtmata ei ole õppimist ilma kasvatuseta ja kasvatust ilma õppimiseta. Seetõttu ei saa me rääkida õpetajast kui ainult teadmiste andjast, vaid ta on ka kasvataja. Laps veedab suurema osa oma päevast kooli seinte vahel ning õpetaja, eriti esimene õpetaja on õpilasele teatud mõttes ideoloog, kelle ütluseid ja arvamusi võetakse ,,puhta kullana". Sel ajal on laps väga vastuvõtlik, kuna tema vaimne külg on alles oma varases kujunemisjärgus. Üks õpetaja kasvatuse mooduseid on näiteks kodutööde andmine ja teatud materjalide suunamine, millel on mitmesuguseid nähtavaid ja nähtamatuid mõjusid, mis avalduvad õpilase käitumises

Pedagoogika → Pedagoogika alused
39 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Essee "Tõekspidamised lasteaiaõpetajana"

Tõekspidamised lasteaiaõpetajana Iga inimene on andekas omamoodi, kuid avastada seda annet pole kerge. Kelleks saada? See küsimus kerkib varem või hiljem iga inimese ette. Ühest saab luuletaja, teisest füüsik, kolmandast kirurg, aga mina tahan saada lasteaiaõpetajaks. Kasvataja, pedagoog, juhendaja ­ see pole elukutse, vaid pigem kutsumus. Igaüks ei saa ju geniaalseks kunstnikuks, kuulsaks muusikuks või näitlejaks. Samuti ei saa igaühest tõeline õpetaja. Lasteaiaõpetaja on eriline elukutse, isegi mõnes mõttes unikaalne: väga suur väljakutse ootab mind. Selle pärast ka suur vastutus ja suur armastus. Ma arvan, et minu poolt valitud eriala tähtsaim omadus on just nimelt armastus: armastus laste vastu, sest vaevalt saab ilma selleta

Pedagoogika → Pedagoogika alused
188 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Burma legend

ajaloolasi nõustub, et esimesed kaks Birma kassi saadeti Prantsusmaale ja isane kass suri tee peal. Emane, nimega Sitha, oli tiine ja ta tõi ilmale kassipoja, kes sai endale nimeks Poupee de Madalpour. 1925. aastal tunnistas Federation Feline FranSais Püha Birmat võistlustõuna. Üks foto, mis tehti 1930. aastal, kujutab isast kassi, kelle nimi oli Dieu d'Arakan ja kes oli paljude praeguste Birmade esiisa. Selle kassi omanik oli M. Baudoin-Crevoisier kes oli sel ajal hästi tuntud Birmade kasvataja. Hiljem müüdi Dieu d'Arakan koos kuue teise Birma kassiga printsess Ratiborile, kes loovutas loomad ükshaaval hertsog d'Aostale. Lõpuks sai nende kasside omanikuks krahvinna Giriode Panissera ja tema kasvanduse puhtatõuliste Birmade liin saavutas ülemaailmse tuntuse. Sõja ajal suutis M. Baudoin-Crevoisier mõned kassid säilitada. Tema tšempion, isane Orlaff de Kaabaa ja selle emane kaaslane Xenia de Kaabaa said sõjajärgse sugupuu aluskassideks.

Kultuur-Kunst → Kultuur
1 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Motsivatsioonikiri

Motivatsioonikiri Olen 21.aastane tütarlaps Tartust. Oman keskeriharidust majutusettevõtte juhtimise erialal ning kuna soovin õpingutesse jäävat pausi tegusalt ära kasutada otsin mõistliku palgaga tööd. Kuna tulevane õppekava ei ole veel täpselt teada, loodan leida kohta, mis sobiks hiljem ka minu kooligraafikuga (kord kuus nädalalõppudel). Rääkides pisut veel endast oleks minu elavale loomusele sobilik tegeleda lastega. Lastearmastus on mul olnud juba pisikesest tüdrukust peale ning olen saanud hoidmist ka sugulaste-tuttavate laste peal palju praktiseerida. Samuti olen olnud kasvataja abiks kahes Pärnu eralastehoius. Kuna olen ise aastaid muusikaga tegelenud meeldiks mulle põnnidega koos laulda, tantsida, näidelda jpm. Samuti pole minu puhul tegemist toas istuva ja arvuti/ telefoniekraani imetleva neiuga. Mulle meeldib palju õues jalutada, joosta, jalgratastega sõita, ning kui see probleeme ei tekitaks kaasaksin kõige sellega ka laps...

Eesti keel → Eesti keel
9 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Bataat

BATAAT Kevin Liimask 11a Klõpsake juhtslaidi teksti laadide redigeerimiseks Teine tase Kolmas tase Neljas tase Viies tase Maguskartul ehk bataat pärineb nagu kartulgi Lõuna­Ameerikast Paljude Aasia ja Ladina­Ameerika maade põhitoiduaine. Suurim kasvataja on Hiina, millele järgnevad Indoneesia, Vietnam, Jaapan jpt troopilistes maades Klõpsake juhtslaidi teksti laadide redigeerimiseks Teine tase Kolmas tase Neljas tase Viies tase Taime maapealsed osad on pikad roomavad varred, pikkusega kuni 5 meetrit Lisaks juurviljaletile leiab bataate juba mitu aastat ka meie aiandites ja puukoolides

Geograafia → Geograafia
12 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Veevalaja

Üldse ei meeldi talle lühikese lõa otsas olla ja juhendavad näpunäited, ta töötab kalduvuse, aga mitte sunni järgi. Ta on sündinud leiutaja ja ratsionalisaator Veevalaja eneseteostuse parimad valdkonnad on elektroonika, raadio telegraaf, psühholoogia, filosoofia, bioloogia, keemia. fotograafia, inseneriasjandus, teadusotsingud. Laia silmaringiga Veevalaja on hea president. Veevalajal on ilmekalt avalduv taime- ja lillekasvataja, seleksionääri ja metsandustöötaja, aga samuti kasvataja anne. Veevalajale ei sobi töö teeninduse, sotsiaalkindlustuse ja õigusteaduse valdkonnas. Tal on parem vältida suure ainelise vastutusega ametiposte, samuti jäika subordinatsiooni. Aheldatud Veevalaja mõtleb üksnes vabanemisele. Veevalaja - stress võib Veevalajale olla teinekord ergutusvahendiks, kuid see võib tuua ka ohtralt hädasid nagu kurnatusest kokkuvarisemist. Veevalaja on kas ihne või impulsiivne laristaja. See sõltub sellest, kumb valitsev planeet on tugevam

Füüsika → Füüsika
41 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

Rukis

Tulvi Elvi Kasutusalad Eelkõige leivajahu tooraine Roheliselt haljassöödana ja silona Põhk allapanuks(paber, kartong) Õlu, piiritus, viin, viski Kama Import ja eksport 2014.aastal 2% teravilja ekpordist (9270t) Soome viidi 94,6%, Lätti 3% ja Taani 2,4% eksporditud rukisest Ekporditud rukki tonnihind 150 Imporditi 21 941 tonni, 96% Lätist Rukis maailmas Rukist kasvatatakse maailmas vähe, teraviljasaagist moodustab see 1,5% Suurimad kasvataja maad on Saksamaa, Poola, Venemaa, Valgevene Taimehaigused ja -kahjurid Talirukistkahjustavad ripslased Talvitumishaigusena esineb lumiseen Eesti Rukki Selts ...on Eesti mittetulundusühing, mis propageerib Eestis rukki kasvatamist ja kodumaiste rukkisaaduste, eelkõige rukkileiva, tarvitamist. Asutati 24. märtsil 2000. aastal Eesti Rukki Selts korraldab iga- aastaseid konverentse "Rukkipäev" Tänan kuulamast!

Põllumajandus → Põllumajandus
4 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Lapse arengu keskkond

Lapsele peab õppimine paistma võimalikult huvitavana ning olema kergesti hõlmatav. Klassiruumi üldises ülesehituses peab kindlasti olema koht, kus iga päev kogunetakse ja tehakse kõike koos. Video soovitas selle tekitada klassi keskele, mis oleks ümbritsetud õpisaarekestega, mis omakorda koosneksid igaüks paarist töölauast. Kasvatajal peab olema oma kindel tool või padi, mis näeks välja piisavalt atraktiivne, et pisikesed sooviksid seal ise istuda. Kasvataja kohal klassi ees saavad nad näiteks raamatut ette lugeda. Kasvataja koht võiks tekitada lastes tunnet, et nad on olulised, märgatud ning toetada ka motivatsiooni rohkemaks lugemiseks või oma oskuste näitamiseks. Kasvataja tool on koht, kus võiks toimuda rollivahetus ­ õpilasest saab korraks õpetaja. Kindlasti peaks klassis olema üks laud, kus õpetaja tegeleb mõne lapsega, kes vajab õppimises rohkem juhendamist. Lapsed, kes seal istuvad, ei tohiks liiga palju klassiruumi näha

Pedagoogika → Lapse sotsiaalne areng
25 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Tartu Ülikool rootsi ajal

TARTU ÜLIKOOL ROOTSI AJAL Eesti hariduse edendamisel oli oluline tegelane kindralkuberner Johan Skytte, kes oli Rootsi kuninga Gustav II Adolf kasvataja ja hiljem Uppsala ülikooli kantsler. Tänu temale loodi 1630. aastal Tartus Akadeemiline Gümnaasium. 1631. aastal esitas Skytte kuningale palve muuta Tartu gümnaasium ülikooliks. 1632. aastal avati kuningas Gustav II Adolfi korraldusel Tartu ülikool, millest sai esimene kõrgem õppeasutus Eestis. Eestlastest üliõpilasi sellel ajal veel ei olnud, õppuriteks olid sakslased ja rootslased, vähemal määral ka soomlased. Juba 1641. aastast pärinevad ka esimesed

Ajalugu → Ajalugu
46 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

Carl Robert Jakobson elulugu

Carl Robert Jakobson 26.juuli 1841 - 19.märts 1882 V.Atoneni töö, 2014 Tema tegevused  kasvataja-demokraat  publitsist, kirjanik  õpetaja  progressiivse ajalehe "Sakala“ toimetaja  rahvusliku liikumise juht  Kirjanduse Seltsi esimees (alates 1881) Elulugu  Jakobson elas noorpõlves Tormas ning sai alghariduse isalt ja kohalikuskihelkonnakoolis  Jakobson oli Torma kihelkonnakooli õpetaja  1864. töötas ta kooli- ja koduõpetajana Peterburis  1865. hakkas ta saatma kaastööd Eesti Postimehele  ostis Jakobson Vändra lähedal Kurgja talu, millest ta kavatses teha näidismajapidamise.  Aastast 1878 toimetas Jakobson Viljandis ajalehte Sakala. Ajaleht kritiseeris kehtivat agraarkorraldust, aadlivõimu ja seisuslikke asutusi ning taotles ajakohaseid reforme, samuti nõudis rahvakooli vabastamist kiriku hooldusest  1881. valiti Jakobson Hurda asemele Eesti Kirjameeste Se...

Eesti keel → Eestikultuurilugu
14 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun