Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Ettevõtlus ja majandus - sarnased materjalid

organisatsioon, visioon, rtus, taktika, ressursid, missioon, kapital, taktikalised, strateegilised, turundus, globalisatsioon, raamatupidamine, elda, raamatupidaja, matrix, iesti, ibemaks, imalik, loodusressurssid, miinus, ksus, rangem, mber, detavad, realistlikud, tootlus, itajate, social, ansoff, political, economic, ecological, swot, taktikaline
thumbnail
21
docx

Ettevõttemajandus

Vertikaalsest seosest lähtudes: pea- ja kõrvaleesmärgid, primaarsed ja sekundaarsed eesmärgid. Horisontaalsest seosest lähtudes: samasuunalised, vastassuunalised ehk konkureerivad, teineteist välistavad, sõltumatud. EESMÄRKIDE OMADUSED SMART printsiip 1. Spetsiifilised (specific) 2. Mõõdetavad (measurable) 3. Kokkulepidud 4. Realistlikud 5. Ajastatud 2. loeng 8. sept 2011 Ettevõtte funktsionaalsed valdkonnad: personalimajandus, materjalimajandus, tootmine, turundus, strateegia, arvestus Personal · Personali hulka kuuluvad ettevõtte kõik töötajad · Personali juhtimine ­ üks juhtimise põhifunktsioonidest · Personali juhtimise raames uuritakse töö iseärasusi ettevõttes ning määratakse kindlaks ametikohtadele ja töötajatele esitatavad nõuded. Personali värbamine: · Ettevõttesisene värbamine: teadete tahvel, intranet

Majandus
103 allalaadimist
thumbnail
15
xls

Ettevõtluse harjutused

Arved Varud Võlg hankijale Seadmed Põhikapital Kulum Ärikasum Kassavoog Raha sisse Raha välja CF Ettevõtlus ja turundus Nimi Õpperühm Harjutused Ülesanne 3 Jääktulupõhine kasumisaruanne on järgmine: 2500 ühikut Kokku Ühik % Käive 87500 35 100% Muutuvad kulud 37500 15 43% Jääktulu 50000 20 57% Püsikulud 45000 18

Majandus ja ettevõtlus
13 allalaadimist
thumbnail
60
doc

Ettevõtluse alused

5. Kapitaliprobleem ­ ohtlik on alustamine liiga väikese stardikapitaliga, stardiperioodi kulude alahindamine ja tulude ülehindamine. 6. Puudulik spetsialiseeritus ­ erinevalt suurettevõtetest ei suudeta palgata iga tegevusvaldkonna jaoks vastava ala spetsialiste. 7. Piiratud vabadus, pikad tööpäevad, ülekoormus, stress, probleemid tervisega. 8. Risk kaotada investeeritud kapital, st jääda ilma oma säästudest, sageli ka jääda võlgu teistele. Kolm peamist põhjust, miks loobutakse kavandatavast firma rajamisest: * finantskaalutlused (stardikapitali puudus) * perekonnaga seotud kaalutlused * idee polnud piisavalt hea. 1.5. Ettevõtlusega kaasnevad riskid 1. Tururisk ­ järsud turusituatsiooni muutused, stabiilse sise- või välisturu puudumine, tarbijate eelistuste muutumine või ostujõu langus. (Eesti ettevõtjad on pidanud seda

Ettevõtluse alused
169 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Ettevõtluse alused

· Saavutusvajadus (ka tunnustusvajadus). · Soov kontrollida oma keskkonda ja saatust. · Võime elada ebakindluse tingimustes ja võtta mõõdukaid riske. Ettevõtja" (entrepreneur)- kasvuettevõte, kiired muutused, suurem risk ja oodatav tulu, strateegiline juhtimine · Uutele võimalustele ja kasvule orienteeritus. · Innovaatilisus. · Enesekindlus. · Proaktiivsus, kindlameelsus, suur energia. · Enesemotivatsioon, suurem saavutusevajadus. · Visioon ja vaist. · Soov võtta suuremaid riske ja elada suurema ebakindluse tingimustes. 3. Alustavate ettevõtete jagunemine kolme põhitüüpi Barringer´i ja Irelend´i järgi. · Palgatööd asendav ettevõte Ettevõte, mis tagab omanikule/omanikele sarnase sissetuleku taseme ja töökoormuse, mida nad teeniksid palgatöötajana. · Elustiili ettevõte Ettevõte, mis tagab omanikule/omanikele võimaluse järgida teatud elustiili ja teenida sellega elatist.

Ettevõtluse alused
37 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Ettevõtlus

kulude alahindamine ja tulude ülehindamine. 2 6. Puudulik spetsialiseeritus ­ erinevalt suurettevõtetest ei suudeta palgata iga tegevusvaldkonna jaoks vastava ala spetsialiste. 7. Piiratud vabadus, pikad tööpäevad, ülekoormus, stress, probleemid tervisega. 8. Risk kaotada investeeritud kapital, st jääda ilma oma säästudest, sageli ka jääda võlgu teistele. Kolm peamist põhjust, miks loobutakse kavandatavast firma rajamisest: * finantskaalutlused (stardikapitali puudus) * perekonnaga seotud kaalutlused * idee polnud piisavalt hea. 1.5. Ettevõtlusega kaasnevad riskid 1. Tururisk ­ järsud turusituatsiooni muutused, stabiilse sise- või välisturu puudumine, tarbijate eelistuste muutumine või ostujõu langus. (Eesti ettevõtjad on pidanud seda riski

Ettevõtlus
351 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Ettevõtluse alused eksam

· Saavutusvajadus (ka tunnustusvajadus) · Soov kontrollida oma keskkonda ja saatust · Võime elada ebakindluse tingimustes ja võtta mõõdukaid riske Ettevõtja - iseloomulik orienteeritus kasvule, uute võimaluste otsingule, innovatsioonile. · Teda iseloomustab: · Võimalustele orienteeritus · Innovaatilisus · Enesekindlus · Proaktiivsus, kindlameelsus, suur energia · Enesemotivatsioon, suurem saavutusevajadus. (Self-motivated) · Visioon ja vaist · Soov võtta suuremaid riske ja elada suurema ebakindluse tingimustes. 3. Alustavate ettevõtete jagunemine kolme põhitüüpi Barringer´i ja Irelend´i järgi: · Salary-Substitute firms- pakuvad omanikule sama suurt sissetulekut nagu tavalises firmas · Lifestile firms- pakuvad omanikule võimaluse järgida mingit elustiili ja sellega elatist teenida

Ettevõtluse alused
975 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Ettevõtlus mikrotasandil

Ettevõtluse alused - A. Kuura (2013) 7 Ettevõtluse alused - A. Kuura (2013) 8 Ettevõtluses on eksistentsiaalne küsimus efektiivsus ehk tõhusus, Strateegia olemus ja roll väikeettevõttes mis on olulisim kriteerium nii strateegia kui taktika hindamisel. Strateegia (inglise keeles strategy, ka policy) on juhis sihipäraseks, Saab rääkida ka strateegilisest ja taktikalisest efektiivsusest. läbimõeldud ja kavakindlaks tegutsemiseks. Strateegi kujundamise üldtuntud alus on SWOT-analüüs: Kas ettevõte (vm ... on strateegiliselt efektiivne ehk eesmärgipärane ­

Ettevõtlus
66 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Ettevõtluse aluste eksam

o ettevõte, mis plaanib oma eagrupi ettevõtetega võrreldes selgelt üle keskmise käivet ning 20% ja enam kasvu käibes, kasumis või töötajate arvus aastas; o ettevõte, mis plaanib turule tuua turu jaoks uudseid tooteid, tehnoloogiaid või teenuseid või mille kuludest moodustavad üle 15% teadus- ja arendustegevuse kulud; o ettevõte, mille fookus on ekspordil ja rahvusvahelistumisel. o 4) Visioon, mission ja eesmärgid Visioon (juhtidee) kajastab organisatsiooni pikaajalist arengusuunda ja seda, kuhu juhtkond tahab organisatsiooni viia. Suunatud tulevikku! Missioon on ettevõtte määratlus sellest, miks ta on vajalik, mida ta pakub oma klientidele või ühiskonnale laiemalt. · Missioon on ettevõtte olemise põhieesmärk ja olemasolu õigustus. Missioon on rohkem suunatud olevikku. Eesmärke liigitatakse

Ettevõtlus alused
20 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Ettevõtluse olemus

.. st kokku vähemalt 27 punkti (100-st võimalikust) B) Tegutseva ettevõtte arendamiseks (sobiv ja soovitav Lõpliku tulemuse kujunemine: avatud ülikoolile ­ ehk neile, kes on seotud mõne - Äriidee kirjeldus - 30 % (30 punkti) tegutseva ettevõttega ning soovivad seda arendada) - Kontrolltöö - 20 % (20 punkti) Ettevõtte asemel olla ka muu organisatsioon (nt MTÜ, avaliku sektori asutus vm), mille sissetulekutest laekub oluline osa turu - Eksam (test) - 50% (50 punkti) kaudu, st toodete-teenuste müügist (nö sotsiaalettevõte). Iseseisvad tööd: Ülesanne B on üldjoontes sama mis A (ehk sisaldab ka A), kuid lisaks

Ettevõtlus
72 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Ettevõtlus ja äri planeerimine

Kõikide nende kui klientide ühiseks tunnuseks on see, et nad on ettevõttega seotud mingisuguste vastastikuste tegevuste kaudu. Nad annavad midagi ettevõttele (tavaliselt raha, kuid mitte alati) ja saavad selle eest vastu mingi väärtuse (tavaliselt teenuse või kauba). Kliendiuuringutes kaardistatakse kliendi vajadused ja rahulolu toote/ teenuse/ teenindusega. 7. Ärimudelid, kavandamise metoodikad. 8. Ettevõtte missioon, visioon ja eesmärgid. Missioon - kuidas sinna välja jõuda? Ärimissioon - ettevõtte eksistentsi põhiprintsiip: kelle, milliseid vajadusi, kuidas ettevõte rahuldab pikaajalises perspektiivis. · Lühike, kergesti arusaadav ja meeldejääv, pandlik ning eristav. · Milles seisneb ettevõtte roll? · Mida lühemalt õnnestub missioon kirja panna, seda parem! Näiteks ettevõtte Aken missioon on pakkuda tööd kaasaegse tehnoloogiaga firmas, koolitada

Ettevõtlus
76 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Ettevõtluse aluste eksam

kuid ei ole orienteeritud uute võimaluste leidmisele, ettevõtte kasvule. Teda iseloomustab sõltumatuse vajadus, saavutus- ja tunnustusvajadus, soov kontrollida oma keskkonda ja saatust, võime elada ebakindluse tingimustes ja võtta mõõdukaid riske. Ettevõtjat iseloomustab uutele võimalustele ja kasvule orienteeritus, innovaatilisus, enesekindlus, proaktiivsus, kindlameelsus, suur energia, enesemotivatsioon, suurem saavutusvajadus, visioon ja vaist, soov võtta suuremaid riske ja elada suurema ebakindluse tingimustes. 3. Alustavate ettevõtete jagunemine kolme põhitüüpi Barringer´i ja Ireland´i järgi. 1. Palgatööd asendav ettevõte. Ettevõte, mis tagab omanikule sarnase sissetuleku taseme ja töö-koormuse, mida teeniks ta palgatöötajana. 2. Elustiili ettevõte. Ettevõte, mis tagab omanikule võimaluse järgida teatud elustiili ja teenida sellega elatist. 3

Ettevõtlus alused
47 allalaadimist
thumbnail
35
docx

Ettevõtluse konspekt

saada maksimaalset kasumit selleks, et suurendada ettevõtte omanike tulusid. Riigi kui majandussubjekti ülesanne on suurendada ühiskonna heaolu. Keeruliseks muudab olukorra tõsiasi, et mõistet ,,heaolu" on üheselt ja objektiivselt raske määratleda. Joonis 1. Majandussubjektid. Ülesanne 2. Millise majandussubjekti huvisid ja eesmärke kirjeldavad tabelis esitatud olukorrad. Arutlege rühmas, millised on majandussubjekti eesmärgi saavutamisel piirangud (raha, aeg, info ja teised ressursid või seadusandlikud kitsendused). majandustegevus majanduslik subjekt Piirang soodsa hinnaga kaubad ja teenused puhastamata reovesi avalikes veekogudes toodete ja teenuste kõrged hinnad, suur läbimüük stipendiumid ja toetused kõigile abivajajatele TARBIMINE ja ettevõtluse seos tarbimisega seonduvalt Vajadus on inimese puuduse tunne, mida saab rahuldada hüviste tarbimisega.

Ettevõtlus
35 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Ettevõtluse alused eksam

Teda iseloomustab: • Sõltumatuse vajadus. • Saavutusvajadus (ka tunnustusvajadus). • Soov kontrollida oma keskkonda ja saatust. • Võime elada ebakindluse tingimustes ja võtta mõõdukaid riske. Ettevõtjat (entrepreneur) iseloomustab: Uutele võimalustele ja kasvule orienteeritus. • Innovaatilisus. • Enesekindlus. • Proaktiivsus, kindlameelsus, suur energia. • Enesemotivatsioon, suurem saavutusevajadus. • Visioon ja vaist. • Soov võtta suuremaid riske ja elada suurema ebakindluse tingimustes. 3.Alustavate ettevõtete jagunemine kolme põhitüüpi Barringer´i ja Irelend´i järgi. Palgatööd asendav ettevõte: ettevõte, mis tagab omanikule/omanikele sarnase sissetuleku taseme ja töökoormuse, mida nad teeniksid palgatöötajana. Elustiili ettevõte: ettevõte, mis tagab omanikule/omanikele võimaluse järgida teatud elustiili ja teenida sellega elatist.

Ettevõtluse alused
57 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ettevõtluse konspekt

ressursid transformeeruvad innovatsiooniks. 1) autonoomia üksikisikud saavad ise otsustada, kuidas ülesandeid täita 2) teisitimõtlemine kultuur lubab/eeldab, et töötaja käitub individualistlikult, ebastandardselt ja veidralt 3) väljakujunematus loov tööprotsess, mis sõltub autonoomsele töötajate koostööst, määrab ära juhtimisprotsessi ja mitte vastupidi. Soodustab: organisatsioonikliima, demokraatlik eestvedamine, organisatsiooni kultuur, ressursid ja oskused, struktuurid ja süsteemid 18. Loovuse avaldumise tingimused (3 põhitingimust, 2. loeng) 1) asjatundlikkus valdkonna teadmised ja oskused 2) loovmõtlemisoskus loovuse põhiste protsesside valdamine 3) motivatsioon ülesandele suunatud motivatsioon 19. Divergentne ning konvergentne mõtlemine. Divergentne ehk nn ``lahknev mõtlemine'' soodustab võimalikult paljude uudsete, ebatavaliste lahenduste genereerimist ühe ja sama probleemi kohta. Koos suurema ideede

Ettevõtlus
141 allalaadimist
thumbnail
29
odt

Ettevõtlus

SISUKORD 1.ETTEVÕTTE ÜLDANDMED......................................................................................................... 3 2. ÄRIIDEE, VISIOON, MISSIOON JA EESMÄRGID.....................................................................4 2.1. Ettevõtte visioon........................................................................................................................4 2.2. Ettevõtte missioon..................................................................................................................... 4 2.3.Ettevõtte eesmärgid.................................................................................................................... 4 1.ÄRIKESKKONNA ANALÜÜS........................................................................................................5 3.1.Makrokeskkonna analüüs........................................................................

Ettevõtlus
69 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ettevõtluse vastused

nimi,kaubamärk ja muu sümboolika,tootmistehnoloogia,väljaõppemetoodika ja muu info.Sõltuvalt tegevusalast ja konkreetsest frantsiisilepingust võib frantsiisi ulatus olla erinev. 4.Äriidee ­ on idee,mille eesmärk on teenida oma autorile või realiseerijate kasu.Äriplaan ­ on ettevõtte äriidee edasiarendus,ta kajastab sõnades ja numbrites seda,milliseis võimalusi ettevõte näeb püstitatud eesmärgi saavutamiseks ja milliseid ressursse ta selleks vajab.Eesmärkide seadmine ­ mida organisatsioon püüab saavutada,nad aitavad formuleerida strateegiat ja tegevuskavu.põhieesmärk-omaniku heaolu maksimeerimine.peab olema maksimeerida nende heaolu pikaajalises perpektiivis.Täiendavad eesmärgid ­ turuosa suurendamine,innovatsioon,tootlikkuse tõstmine,füüsiliste ja finantsressursside omandamine,juhtide tegevus ja areng,tööliste tegevus ja areng,sotsiaalse vastutuse arvestamine.Äri eesmärk-kasu saamine. 5.Ärimissioon ­ mis kasu on tarbijale

Ettevõtlus
130 allalaadimist
thumbnail
20
odt

Ettevõtluskoolitus

armuma oma klienti, mitte tootesse. 4. Mis vahe on töökoha omamisel ja äril? Kui su äri on ülesehitatud enda vajaduste rahuldamiseks (klientide vajaduste asemel), siis sa omad töökohta, mitte äri. Sa pead eristama äri eesmärgi ja oma personaalsed soovid (mida sina tahad sellest ärist saada). EDUKAKS SAAMISE VÕTMEPRINTSIIP! ­ TEE ÕIGET ASJA ÕIGEL AJAL! Kuidas seda teha? Sellele aitab kaasa, kui sa saad aru, mis staadiumis on sinu äri või majandusharu. Organisatsioon on elav, hingav organism, millel on elutsükkel ja mis reageerib loodusjõududele. Ettevõtte 10-faasiline elutsükkel näeb välja järgmine: Sünd märkimisväärne risk *Iseendaga toimetulek *Sul on töö Imikuiga võistlus ellujäämise nimel *palka töötaja *sina juhid ettevõtet *keskendud tootmisele *Rahavoog on suur väljakutse Pisipõnn kriis juhtimises *juhtiva tiimi loomine on alanud *olulisi otsuseid teeb endiselt omanik *rahavoog endiselt probleem *kõik kiireneb Teismeline

Ettevõtlus
30 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Ettevõtlus

suunatud kindlale kliendigrupile. Tarbija võib sarnaseid või sama väärtusega tooteid ja teenuseid osta erinevatelt tootjatelt. Seega võistlevad toodangu pakkujad turul tarbija pärast. Turul toimib konkurents. Konkurentsis toimetulekuks peab müüja leidma vastuse küsimusele miks tarbija just tema kaupa või teenust peaks ostma. Ta peab uurima oma konkurente ja võrdlema end toodet konkurentide omaga. Euroopa ühisturg tähendab seda, et kaubad, teenused, inimesed ja kapital saab vabalt, ilma piiranguteta, liikuda liikmesriikide vahel. Kaupadele on ühtlustatud nõuded ja standardid. Kaupade liikumisel liikmesriikide vahel ei rakendata tollimakse, ega toimu kaupade füüsilist kontrolli piiril. KOKKUVÕTE Õpilane sai baasteadmised turust ja sellega seotud mõistetest, saab aru Euroopa Liidu ühisturu olemust, teab mis on konkurents ja mõistab kuidas see mõjutab ettevõtte tegevust. 4.4 ETTEVÕTTE ÜLESEHITUS JA ETTEVÕTTE TEGEVUSE KIRJELDUS

Ettevõtlus
11 allalaadimist
thumbnail
105
doc

Lõpueksam: 2008 õppekava alusel Majanduse alused

tööhõive struktuur. Ettevõtlus 1. Organisatsiooni ja juhtimise mõiste Organisatsioon on kindla eesmärgi saavutamiseks organiseerunud inimrühm. Organisatsiooniks ühinenud inimeste tegevus peab olema omavahel koordineeritud, kooskõlla viidud. Organisatsiooni kuulumise otsustab inimene ise, lähtudes selle eesmärkide sobivusest tema isiklike eesmärkidega. Samuti iseloomustab organisatsiooni suhteliselt pidev koostegevus. Organisatsiooni mõistet saab määratleda järgmiselt: Organisatsioon on teadlikult koordineeritud sotsiaalne ühendus, mis koosneb kahest või enamast inimesest ja funktsioneerib suhteliselt katkematult, et saavutada ühiseid eesmärke või neid püstitada. 5 Organisatsioon on süsteem, mille allsüsteemid on inimesed, struktuur ja tehnoloogia. Organisatsioonilist käitumist mõjutab ka keskkond, milles organisatsioon töötab.

Majanduse alused
158 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Rahvusvaheline turundus

keskkonna uurimine, strateegia väljatöötamine, rakendamine, hindamine ja kontrollimine ning selgus kuidas need osad tegelikult kõik üksteist mõjutavad. Varasemalt ei pidanud ettevõtted edukaks olemiseks eriti keskkonnale mõtlema nind jätkusuutlikkuse all mõeldi pigem konkurentsieelistele, mitte keskkonnale ­ nüüd on globaliseerumine aga olukorra ümber paisanud. Sain selgituse mis on missioon, visioon, objektiivid, eesmärgid, strateegia, poliitilika (ettevõtte). Järgnevalt kirjeldati lahti ettevõtte juhatuse mõju ettevõttele, trendid ja olulisus strateegilises juhtimises. Sain lähemalt teada, millised on juhatuse rollid ja kohustused ja millised tegurid seda mõjutavad. Lisaks sain teada, et on olemas sisemised ja välimised direktorid ning mis on nende eesmärgid ja kuidas ajas muutunud ­ välised direktorid tulevad üha enam pildile. Tutvusin esmakordselt Sarbanes-Oxley aktiga

Rahvusvaheline majandus
36 allalaadimist
thumbnail
46
doc

Ettevõtluse eksami kordamisküsimuste vastused 2014

• Programmi lõpus esitlused investoritele. 5. Ärimudeli mõiste, erinevad ärimudelite näited („bite and hook“, „bricks and clicks business model“ „freemium business model“ jt Ärimudel - on kontseptuaalne tööriist, mis koosneb suurest hulgast omavahel seotud elementidest ning võimaldab väljendada konkreetse firma äriloogikat. G. Hameli järgi on ärimudelil neli põhikomponenti:  Põhistrateegia: kuidas ettevõte konkureerib: missioon, toodete/turgude ulatus, taotletav konkurentsieelis – kululiider, diferentseeritus, fokuseeritus.  Strateegilised ressursid: tuumkompetentsid (mida osatakse eriti hästi) ja strateegilised varad – midagi haruldast ja väärtuslikku, mida ettevõte omab, nt asukoht, brändid, patendid, kvalifitseeritud töötajad, kliendiandmebaasid, olulised partnerlused. Nendele tuginedes püütakse luua püsiv konkurentsieelis.

Majandus
94 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Panga organisatsioon

Eesmärgid organisatsioonis Tegevuste üldine koondamine ühtseks. Juhtimise korraldamise ja mõtte avab juhtimise teadus. Formaalne organisatsioon peab vastama nõuetele 1. Üheselt määratletud vastutused. 2.Iseseisvad struktuuri üksused. 3.asendamatuid töötajaid ei ole. 4. Tuleb luua võimalused töökohtade vahel erinevateks seosteks. Organisatsioon on tööjaotos atoriteediallikate selgus ja omavahelised seosed, see võimaldab erinevatel inimestel hästi koos töötada. Org juhtimine eeldab aga järgmisi nõudeid: eesmärgi saaavutamiseks vajalike tööde kindlaks määramist, töö jaotamine loogilisse járjekorda seoeste alusel

PANGANDUS
29 allalaadimist
thumbnail
38
doc

OÜ MINIBOAT ÄRIPLAAN

................13 3. PÕHIEESMÄRGID JA STRATEEGIA................................................................. 15 3.1 Imidz ja põhieesmärgid...................................................................................15 3.2 Tootearendus ja kvaliteet................................................................................16 3.3 Tootmisprotsessi kirjeldus..............................................................................16 3.4 Ettevõtte visioon ja missioon.......................................................................... 17 4. ETTEVÕTTE ANALÜÜS........................................................................................ 18 4.1 Ettevõtte mikrokeskkond................................................................................18 4.2 SWOT- analüüs............................................................................................... 19 5. TURUSITUATSIOON JA SELLE ARENGUVÄLJAVAATED.....

Majandus
381 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Loengukonspekt 11 klassidele

valdkondadega, erinevate majandussubjektide nagu inimene ­ ettevöte ­ valitsus. 2. Inimene kui tarbija, inimene ehk inimressursi oskus tööd teha. 3. Ettevötja, raha paigutaja ­ minimaalsete kuludega saada maksimaalne kasum. 4. Riik kui majanduspoliitika teostaja. Majandusöpetus on öpetus majandussubjektidest, kus tehakse pidevalt erinevaid valikuid piiratud ressursside olukorras, saavutamaks maksimaalset heaolu ja rikkust. Köiki tootmistegurid ­ töö, maa, loodusvarad, kapital. ettevötlus - on ressursid. Aine eesmärk Anda algteadmised majandust käsitlevatest probleemidest, majanduslikust käitumisest, möistetest ning sellest tulenevatest alusteooriatest majanduse algöppe omandamisel. Pearöhk on suunatud ettevötluse algteadmiste omandamisele. 3 1. Tootmistegevus. Inimene vajab raha, leiba jne, mille saamiseks muretseb ta endale tööd.

Majandus
36 allalaadimist
thumbnail
31
docx

Äriplaani koostamise juhend

- Võrrelge oma tootmist konkurentide tootmisega kirjeldades kaasaegsust, kiirust jms. - Millist toorainet vajate, kust planeerite seda hankida, kes vastutab varustamise eest - Kes vastustab tootmise eest - Kui palju ja millise kvalifikatsiooniga tööjõudu on vaja - Kui pikk on tootmise käivitamise periood - Kuidas mõjub tootmine keskkonnale. Kui tegemist on mingil moel reostava tootmisega, tuleb kindlasti kirjeldada meetodeid, kuidas reostusest hoidutakse. 3. Turg ja turundus Järgnevalt kirjeldatakse turgu, klienti ja meetodeid, kuidas oma toode klientideni viiakse. 3.1. Tööstusharu ülevaade Kirjeldatakse üldiselt milline on tööstusharu. Tuuakse ära: - turu maht - kas on tegemist areneva, stabiilse või kahaneva haruga - tulevikunägemus - olulisemad tegijad (konkurendid) 3.2. Sihtturg Sihtturu osas kirjeldatakse täpsemalt, millises piirkonnas asutakse tegutsema (tänav, linnaosa, linn või riik)

Majandus
482 allalaadimist
thumbnail
38
docx

Majanduse mõisted

ettevõte kasutav oma tegevuses pikemaajaliselt. Põhivaradeks on nt ettevõtte masinad, seadmed ja hooned. 4. Passiva Passiva on raamatupidamisbilansi parempoolne osa, mis kajastab vara soetamise allikaid. Inglise keeles passiva mõistet ei ole, seda asendab Kohustised ja omakapital (Liabilities and Equity). *Bilansi paremat poolt nimetatakse passivaks. Bilansi passiva poolel on toodud ettevõtte vahendite allikad ehk sealt selgub, kuidas ja kelle käest ettevõte on oma tegevuseks vajalikud ressursid saanud. Need ressursid võib ettevõte olla saanud nii rahas kui ka erinevates varades. Bilansi passiva pool jaguneb oma- ja võõrkapitaliks. Ettevõtte võõrkapitali moodustavad ettevõtte võlgnevused teistele ettevõtetele, töötajatele, riigile ja krediidiasutustele. Võõrkapitali puhul kasutatakse ka sõna kohustused. Kuna võlgnevus tuleb alati mingil tähtajal tagasi maksta, võib seda tõesti nimetada kohustuseks maksta kellelegi võlgu olev raha tagasi

Majandusõpetus
40 allalaadimist
thumbnail
45
doc

Majandus õpetuse aasta konspekt.

valmimist. Kingad, leib-sai, arvuti. Teenus Teenus on toode, mida ei saa katsuda ning mida tarbitakse tootmise käigus. Juukselõikus, torulukksepatööd, taksosõit. Teenus on tasu eest tehtav töö. Nappus Nappus tuleneb võimetusest rahuldada kõikide soove. Ressursid Ressursid on põhielemendid, mida kasutatakse Tootmistegurid kaupade ja teenuste loomiseks, nagu maavarad, puit, vesi ja õhk. Tootmisressursid on loodusvarad, inimressurss, kapital ja ettevõtlikkus. Loodusvarad Loodusvarad on looduskeskkonna osad, mida inimene oma eluks ja majandustegevuseks kasutab.

Majandus
204 allalaadimist
thumbnail
73
docx

Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse

..........................................................27 Tasakaalus tulemuskaart (TTK) 2 The Balanced Scorecard...........................................................35 ETTEVÕTETE KONKURENTSIVÕIME....................................................................................39 Äritasandi strateegia ja konkurentsieelis........................................................................................43 Tegevusulatust laiendava ettevõtte strateegilised valikud..............................................................49 Strateegia elluviimine.....................................................................................................................56 ARENGUKAVA.............................................................................................................................61 1

Juhtimine
85 allalaadimist
thumbnail
116
pdf

Sissejuhatus majandusteooriasse

mingiks kindlaks otstarbeks. 6 3)Kuju seondub alternatiivkuluga. Kui on kasvava alternatiivkuluga tegemist, on nõgus. Kui alternatiivkulu on konstantne, tootmisvõimaluste kõver (rada) on sirgjoon. TOOTMISVÕIMALUSTE KÕVER iseloomustab graafiliselt ressursside nappust ehk piiratust, toodete valitavaid koguseid ja alternatiivkulu. VALIKUD: *ekstreemsed – toodetakse ainult ühte kaupa, seega kõik ressursid on suunatud ühe kauba tootmisele (on ka efektiivne). *efektiivsed – toodetakse kahe kauba selliseid koguseid, kus kõik ressursid on ära kasutatud ja asetsetakse kõvera peal mingis punktis. *ebaefektiivsed – osa ressursse on kasutamata ja toodetakse koguste kombinatsiooni, mis asetseb võimalikust rajast vasakul. *võimatud – kui soovitakse toota kahe kauba koguste kombinatsioone, mis

Majandusõpe
172 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Majandusalused

ÄP on vajalik investeerimisel või laenu saamisel ÄP-ga ettevõtja · põhjendab, kui palju ta raha vajab · tõestab investorile, et ettevõte on võimeline töötama piisava kasumiga · tõestab, et saadav raha on võimalik koos intresside või dividendiga tagasi teenida · tõestab, et ta teab riske ja on nendega arvestanud Äriplaani kava · Tiitelleht · Sisukord · Lühikokkuvõte · Üldised andmed · Missioon ja eesmärgid · Ärikeskkonna analüüs · Turg · Konkurents · Turustamine · Juhtimine ja personal · Tegevuse kirjeldus · Riskianalüüs · Finantsprognoosid Lühikokkuvõte Annab ülevaate kogu äriplaanist ­ äärmiselt oluline Potentsiaalset investorit tuleb veenda, et siin on tal suurepärane võimalus investeerimiseks, et tal tekiks huvi kogu äriplaan läbi lugeda. Lühikokkuvõte · Ülevaade kogu äriplaanist 2-3 lehel

Majandus
34 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Äri versus äritsemine

1. Mõistab probleemi olemust ja suudab püstitada eesmärgi. Üksnes probleemi tajumisest ei piisa. Probleemide nägijaid on palju. Mõistmine eeldab ka arusaamist probleemi olemusest ja selle võimalikest põhjustest ning probleemi teravnemise tagajärgedest. 2. Saab aru probleemi lahendamisest. Ettevõtlik inimene teab või uurib välja, kuidas probleem lahendada. Ta teab mida, millega või kellega, millises järjekorras ja millal teha. 3. Leiab ressursid. Ressursid on raha, inimesed, tooraine, energia, maa, kinnisvara, seadmed, tehnoloogia, aeg, keskkond jne. Kõige olulisemad ressursid on inimene ja aeg. Tähenduse rahale kui universaalsele ressursile annab inimene. Ettevõtlik inimene leiab raha alati, kuid ilma ettevõtliku inimeseta on raha vaid pakk paberit. 4. Lahendab probleemi. Ettevõtlik inimene saavutab ise või koos teistega tulemuse ja viib asja lõpuni ega löö raskuste esilekerkimisel käega

Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
161
pdf

Juhtimise alused

2.4.4.1.2 Eesmärgiline juhtimine 32 2.4.4.1.3 Tasakaalustatud mõõtmismudel 33 2.4.4.2 Postmodernistlikud juhtimisteooriad 34 2.4.5. Juhtimise põhimõtted 21. sajandil 34 3. Organisatsioon ja organisatsiooniteooriad. Organisatsiooni sise- ja 35 väliskeskkond 3.1 Organisatsiooni mõiste 35 3.2 Ettevõte kui süsteem 36 3.3 Formaalsed ja informaalsed organisatsioonid 37 3.4 Sotsiaalmajanduslikud süsteemid 37 3

Juhtimine
299 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Majanduse konspekt

toodete ja teenuste loomiseks. Sageli lülitavad majandusteadlased tootmisressursside loetellu ka ettevõtlikkuse. Ettevõtlikkus on hoiak, mida iseloomustavad loov ja uuenduslik mõtlemine, riskijulgus ja arukas juhtimine Ettevõtja ­ isik, kes võtab endale äririski, lootes saada kasumit. Nappus on suhteline mõiste. Nappus kujutab endast olemasolevate ressursside hulga ja inimeste soovide suhet. Nappus tuleneb suutmatusest rahuldada kõiki soove, kuna ressursid on piiratud. Alternatiivkulu e. loobumiskulu on parim teine võimalus, millest loobutakse valiku tegemisel. Tootmisvõimaluste piir on kaupade tootmiskombinatsioonide jada, mis saadakse tootmisressursse omavahel kombineerides. Tootmisvõimaluste piir peegeldab otsuste alternatiivkulusid. Piiriprintsiip ­ kompromissi otsimine piirtulude ja piirkulude vahel, parima heaolupunkti leidmiseks. Kompromiss on valik, mille puhul loobutakse pisut ühest alternatiivist, et saada natuke ka teist.

Majandus
74 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun