Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"borghese" - 51 õppematerjali

thumbnail
1
doc

Antonio Canova "Paolina Borghese" skulptuurianalüüs

KUNSTITEOSE ANALÜÜS 1.Leia kunstialasest kirjandusest või internetist foto skulptuurikunsti esindav taiesega. Vasta järgmistele punktidele täislausega - nii kujunebki analüüs. 1. TÄPSEMAD ANDMED OBJEKTI KOHTA: 1. 1802. a Pariisis (Villa Borgheses) Prantsusmaal , 19. sajand. 2. Antonio Canova "Paolina Borghese" 3. Valmistatud marmorist. Skulptuuri seisund on terve. 4. Tegemist on originaaliga. 2. OBJEKTI KIRJELDUS: 5. reljeef, ümarplastiline skulptuur või büst 6. Kompositsioon on lineaarne. Skulptuur on pigem frontaalne. Dünaamiline või staatiline, Üksikfiguur. 7.Käsitluslaad on realistlik, proportsioonid on paigas. 8. Paolina on kujutatud lamavas asendis(lamab enda paremal küljel ja kergelt nõjatub oma paremale käele). Ta nägu on mõtlik, arvan et ta vaatab midagi ning on seejärel mõttesse vajunud. Arvan, et sel naisel on puhkemomet, kuna ta on väga mugavas asendis(lamab enda paremal küljel ja kergelt nõjatub oma paremale käele). 9.K...

Kultuur-Kunst → Kunst
27 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Gian Lorenzo Bernini

(vaata pilt nr 2). Enne skulpruuti juurde asjumist tegi ta palju eskiise 2. Põhjalik eeltöö võimaldas tal skulptuurportreedes rõhutada alati kõige iseloomulikumat. Ehedalt kujutas Bernini oma looming soosijat cardinal Scipione Borhest (vaata pilt nr3). Ta lõi talle ustava karakteri, kardinali näos on tunda mõnu elurõõmudest, aga õhkub kõrkust ning iseteadvust. Selles meistriteoses äratab tähelepanu Borghese läikiv näonahk ning üks pooleldi suletud nööp. "Constanza Bonarelli büstil" on Bernini suutnud tabada noore naise ilmest kummalise tundevirvenduse, mis seguneb imestuse, umbusu ja ehmatusega (vaata pilti nr 4) Sisu Giovanni Lorenzo Bernini sündis 7. detsembril 1598. aastal Napolis, Itaalias, ning suri 28.november 1680.aastal Roomas. Ta oli 17.sajandi barokiajastu kõige silmapaistvam itaalia skulptor ja arhitekt. Kui poiss oli 7

Muusika → Muusikaajalugu
33 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Klassitsistlik kujutav kunst

Klassitsistlik kujutav kunst · Klassitsistlik skulptuur o Detailidest hoiduti o Üldistamine ja idealiseerimine o Alastifiguurid · Tuntumad skulptorid o Antonio CANOVA - itaallane Varaklassitsism Rokokoolik pehmus Matkib antiikkujusid "PAOLINA BORGHESE VEENUSENA" "KOLM GRAATSIAT" o Jean-Antoine HOUDON - prantslane ISTUVA VOLTAIRE'I KUJU Ka teised valgustajad USA esimesed riigijuhid o Bertel THORVALDSEN - taanlane Kõrgklassitsismi kuulsaim ja kõige tüüpilisem "KARJAPOISS" ­ marmor Teinud ka religioosset skulptuuri Eeskujuks Weizenbergile · Varaklassitsistlik maalikunst

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
9
ppt

Antiikjumalad ja nende kujutamine kunstis - Ares

Antiikjumalad ja nende kujutamine kunstis Ares Ares- sõjajumal · Ares oli Zeusi ja Hera poeg. · Ta armastas sõda, surma ja hävingut. · Ta oli verejanuline ja rumal, halastamatu ja metsik. · Teda ei armastatud. · Tema sümboliteks olid oda ja raisakotkas. · Aphrodite kallim. Nimed eri perioodidel · Vana-Kreeka perioodil: Ares- vägivalla õhutaja, tormakas ja kirglik armastaja, hoolimatu sõber. The Ares Borghese, from an Original Dating to circa 430-415 BC, 125 AD Nimed eri perioodidel · Vana- Rooma perioodil: Mars- kummardati erinevalt tema kreeka vastest aresest rohkem kui ühtki teist rooma jumalat. BOSSUIT, Francis van Mars 1680s Ivory, height 44 cm Rijksmuseum, Amsterdam Kujutamine kunstis CLAEISSENS, Antoon

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Gian Lorenzo Bernini

Bernini oli 17. sajandi barokiajastu kõige silmapaistvam itaalia skulptor ja arhitekt. Elukäik- Algul töötas ta oma isa Pietro Bernini käe all. Hiljem märkasid tema võimeid kunstnik Annibale Carracci ja paavst Paulus V, kelle toetusel sai ta alustada iseseisvat karjääri. Tema esimesed tööd olid inspireeritud hellenismiaegsest skulptuurist. Ta tuntumad skulptuurid on antiikaineline röövimisstseen valgusejumala Apolloni ja nümf Daphnega. Ta saigi kuulsaks a. 1625 kardinal Scipione Borghese ülesandel loodud Apollonit ja Daphnet kujutava grupiga Villa Borgheses Roomas.Apollon on järele jõudnud tema eest põgenevale nümfile Daphnele ja valmis teda haarama; Daphne palve peale muudab Zeus nümfi loorberipuuks, et päästa teda Apolloni käest: Daphne juurest kasvavad oksad ja lehed,keha hakkab kattuma koorega. (Apollon& Daphnet) Üleeuroopalise kuulsuse saavutas Lorenzo Bernini kelle käe all sai lõpliku lihvi Rooma Püha Peetri kirik

Muusika → Muusika
23 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Itaalia Barokk

kauaks ajaks kaduma, otsima hakati 1939 ning 26. juuni 1968 kuulutati need leituks. 1626. aastal õnnistati kirik sisse, seal asub üle 100 mosaiigi ja mahutab umbes 20 000 inimest. Keskteljel asub Peetruse tool/troon. Idapoolses osas on 5. sajandist pärit pronksist Peetruse kuju, mis on osutunud suureks kultusobjektiks (nühitakse varbaid ). Notre Dame de la Paix, 1986 ­ Püha Peetri kriku betoonkoopia Côte d'Ivoire'i pealinnas Yamoussoukrosis. Mahutab 18 tuhat inimest. Villa Borghese ­ asub Roomas, ehitati kardinal Scipione Borghese jaoks aastatel 1613 ­ 1615. Tänapäeval muuseum, kus võib imetleda Itaalia skulptuuri 17. ja 18.sajanditel. Kuulsad : 1) Tritoni purskkaev ­ autor Giovanni Lorenzo Bernini; 2) Trevi purskkaev , keskel asub Okeanose figuur ­ autor Nicolo Salvi. VENEETSIA: 1) Santa Maria della Salute ­ ägedaim barokk-kirik Veneetsias, ehitati 1631 ­ 1633, arhitekt Baltassare Longheno. Tänuks katkust pääsemise eest;

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
21
ppt

Klassitsistlik skulptuur

ANTONIO CANOVA (1.nov. 1757-13 okt.1822 ) Tuntuim varaklassitsistlik skulptor, kelle töödes võib näha teatud rokokoolikku pehmust, sarmikust ja värskust. Tegi peamiselt marmorkujusid. Õppis ja töötas Veneetsias, aastatest 1779 elas peamiselt Roomas. Tuntuim teos on ,,Kolm graatsiat". Autoportree 1792 "Kolm graatsiat" 1814-1815 "Armastus ja Psyche" 1972 ,,Paolina Borghese Veenus" 1801 "Magav nümf" u.1820 "Paris" 1822-1823 "Perseus Medusa peaga" 1804-1806 "Vestal" "Orpheus" BERTEL THORVALDSEN (1770-1844) Kõrgklassitsismi kõige kuulsaim esindaja, kes viis kõige järjekindlamalt ellu klassitsistlikke põhimõtteid. Õppis Kopenhaageni Kuninglikus Kaunite Kunstide Akadeemias 1805. aastal valiti ta akadeemia professoriks ja 1833-1844 oli Thorvaldsen akadeemia direktor. Temaatika oli tüüpiline:

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
8
docx

KLASSITSISM

KLASSITSISM 1.Kuidas periodiseeritakse klassitsismi üldiselt(2) ja Prantsusmaal(3)? Üldiselt: 1)Varaklassitsism-kuni 1800 2)Kõrgklassitsism-peale varaklassitsismi Prantsusmaal: 1)1760-1790 Louis XVI stiil 2) 1790-1800 direktooriumistiil 3) 1800-1820 ampiirstiil 2)Arhitektuur.Kust võtsid klassitsismiajastu arhitektid eeskuju? Eeskujuks antiikehitised.Kasutati palju üle kahe korruse kõrguvaid sambaid ja antiiktempli otsafassaadi meenutavat väljaehitised. Levinumad motiivid-meander, munavööt, hammaslõige. seinapaneelide dekoratsioon muutus sümmeetriliseks. varaklassitsismis armastati rippuva rätiku ja vaniku motiivi. ampiirstiil- vaasid, urnid, looberpärjad, tiivulisd sfinksid. direktooriumistiil- pompeji seinamaalidelt laenatud motiivid. 3)Skulptuur.Kust võeti eeskuju?Materjal.Kuidas kujutati inimesi(ka kaasaegseid)?. Eeskuju võeti antiigist.Materjaliks oli marmor....

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Gian Lorenzo Bernini

südamesse torkas, ja ma tundsin, kuidas see mu sisemusest läbi tungis. Ma kannatasin nii, et oigasin, ja valu oli nii ütlemata valus, et ma soovisin, et mu suured piinad iial ei lõpeks." Bernini kujutab nunna rammestavat ekstaasi, "magusat valu." Büstid · ,,Scipione Borgese büst"- Skulptor loob usutava karakteri: kardinali lihavas näos on tunda mõnu elurõõmudest, aga on ka kõrkust ning iseteadvust. Tähelepanu äratab Borghese läikiv näonahk, üks pooleldi suletud nööp. · ,,Constanza Bonarelli büst"- Bernini on suutnud tabada noore naise ilmes kummalise tundevirvenduse. See on segu imestusest, umbusust, ehmatusest. · Ehedalt kujutas Bernini oma looming soosijat cardinal Scipione Borhest. Ta lõi talle ustava karakteri, kardinali näos on tunda mõnu elurõõmudest, aga õhkub kõrkust ning iseteadvust. Selles meistriteoses äratab tähelepanu Borghese läikiv näonahk ning üks

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Romantism, klassitsism

KLASSITSISM ­ 18.saj. Lõpp-19.saj I pool. Antiikkunsti jäljendamine. 1.ARHITEKTUUR PRANTSUSMAAL Madeleine'i kirik Pantheon-peaehitis Lamav Veenus e Paolina Borghese(Antonio Canova) Tähe võidukaar Napoleoni kroonimine(DAVID!!!!) 2.JACQUEL-LOUIS DAVID(1748-1825), prantslane Horatiuse vanne, peateos Sabiinitarid Madame Recamier Madam ja monsenjöör Tapetud Marat Napoleon Alpe Napoleon oma Lavoisier ületamas tööruumis 3.JEAN AUGUSTE DOMINIQUE INGRES(1780-1867)-anatoomiliselt muutis natuke inimesi, kõige parem maailviimistleja Autoportree Suur supleja Noormehe portree Napoleon Suur odalisk Türgi saun(viimane maal) 4.Klassitsim Venemaal Admiraliteedihoone Peastaabihoone Iis...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
45 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Antiikjumalad ja nende kujutamine kunstis - Ares

Antiikjumalad ja nende kujutamine kunstis Ares/Mars Sõjajumal Tauri Johanson 10c. Tallinna Ühisgümnaasium Arese lugu Ares oli vanakreeka kultuuris sõjajumal, peajumal Zeusi ja tolle naise Hera poeg. Armastusjumalanna Aphroditega tegi ta armastusjumala Erose. Arese sümbolid on raisakotkas, oda, kiiver ja kilp. Nimed eri perioodidel VanaKreeka perioodil: Ares vägivalla õhutaja, tormakas ja kirglik armastaja, hoolimatu sõber. Vana Rooma perioodil: Mars kummardati erinevalt tema kreeka vastest aresest rohkem kui ühtki teist rooma jumalat. Arese kujutamine Kuna Arest ei rahva seas ei austatud ,pigem kardeti ja vihati ,ei kujunenud välja ka tema kultust. Erinevalt Rooma Marsist. Aresest on loonud kujusid Thorvaldsen ja Canova ning maale Bottichelli, Tintoretto , Ru...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Skulptuurianalüüs

SKULPTUURI ANALÜÜS 1. TÄPSEMAD ANDMED OBJEKTI KOHTA: a) 1802. a Pariisis (Villa Borgheses) Prantsusmaal , 19. sajand. b) Autor : Antonio Canova "Paolina Borghese". c) valmistatud marmorist, hetkel on skulptuur Villa Borgheses, skulptuuri seisund on hea st. terve. d) Originaal. 2. OBJEKTI KIRJELDUS: a)Idealiseeritud näojoonte ja eriti just sirge "kreeka" nina tõttu on figuurid omavahel üsna ühte nägu. Teoses võib veel näha rokokoolikku kergust. Canova modelleeris imperaatori hiiglasliku figuuri (Paolina ). b)Kompositsioon on lineaarne. Teos on frontaalne, sest arvan, et tagantpoolt pole sellel skulptuuril midagi vaadata, oluline on nägu ja keha. Kujutatud on üksikfiguuri. 3. Käsitluslaad on realistlik. Inimkeha on kujutatud hästiarenenuna ja harmoonilisena. Skulptuur on üldistatud ja idealiseeritud. 4. Paolina on kujutatud lamavas asendis, kus nägu on mõtlik, arvan et ta vaatab midagi ning on seejärel mõttes...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
38
pdf

Barokk ning klassitsism

siledad seinapinnad, maja esiosa meenutas kreeka templit – sammastik, mille ülal kolmnurkne viil Riisipere mõisa peahoone Triumfikaar Pariisis Skulptuur ● võeti täielikult eeskuju antiigist. ● Sile marmorpind, selge siluett ● Tagasihoidlilikud liigutused ● Rõivastatud antiigipäraselt või olid alasti ● Idealiseeritud näojooned ja sirge”kreeka nina” ● Ka oma kaasaegseid kujutati antiigikangelastena Canova “Paolina Borghese Venusena” Maalikunst ● Maalikunstile antiigist eeskuju ei leidunud, sest siis seda peaagu polnud ning siin hakati jäljendama samuti antiikskulptuuri. ● Piirjooned ja inimeste kehajooned maaliti hoolikalt välja ● Värve ei rõhutatud ● Kujutati kangelasi antiikajast ning püüti neid tuua edasi oma kaasaega. ● Teosed õpetlikud või eeskuju andavad ● Suur tähtsus portreemaalil Jean Auguste Dominique Ingers “Suur odalisk”

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Abstraktne ekspressionism pärast II maailmasõda

Abstraktne ekspressionism pärast II maailmasõda Oli tekkinud juba enne (Kandinsky), kuid polnud nii populaarne. Abstraktne ekspressionism hakkab domineerima Ameerika Ühendriikides (oldi majanduslikult edukad, kuna sõjas ei saadud väga palju kannatada ja neil oli ka oma tuumapomm). Sõja ajal põgenesid paljud kuulsad kunstnikud USA-sse (näiteks A.Massom ja Tanquy). Esialgu levis see USA-sse sürrealismi kujul, kuid see heideti vasakpoolsuse pärast kõrvale. Jackson Pollock loobub pintsli kasutamisest (hakkab värvi pritsima ja kallama lõuendile). ,,Seitse", ,,Ümar kontuur". Tema tehnika kujuneb välja umbes 1947 ja ise nimetab ta oma tehnikat action painting (tegevusmaal). Tema maalimine meenutab pigem etendust (kasutab tihti ka muusikat ja tantsib samal ajal. Tema maalimist jälgivad tihti ajakirjanikud ja teised kunstnikud. Tänu sellele saavutas ka avalikkuse huvi) On värvide segamisel kasutanud ka uriini ja vihmavett (oli loomu poolest ska...

Kultuur-Kunst → Kunst
56 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Klassitsism

Anatoomikum, Tähetorn Skulptuur Tunnused: · Antiigi jäljendus motiivis kui ka vormis o Poos, näoilme, riietus · inimkeha kujutamine o alasti o hästiarenenuna o idealiseerituna Skulptorid: Antonio Canova (1757-1822) esialgu rokokoolikku pehmust o "Amor ja Psyche" o ,,Kolm graatsiat" Napoleon I õde kujutav o "Paolina Borghese puhkava Veenusena" Jean-Antoine Houdon (1741-1828) Klassitsistlikud põhimõtted ühendas tõetruudusega o Istuv Voltaire`i kuju Bertel Thorvaldsen (1768-1844) Järgis klassitsismi põhimõtteid o Jason o Karjapoiss Maalikunsti tunnused: · Antiikskulptuuri imiteerimine · Poosid, relvad, kehakatted antiigist · Teemad antiikajaloost, -mütoloogiast, portreed · Ühtlane valguskäsitlus, värv teisejärguline

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
58
ppt

Presentatsioon

Kapitoolium - USA Kongressi hoone Washingtonis. 1793 - 1892. Eesti Johann Wilhelm Krause (1757-1828) Tartu Ülikooli peahoone. 1803-1809. Eesti Riisipere mõisa peahoone Harjumaal. 1819-1821 Skulptuur Prantsusmaa Antonio Canova. Amor ja Psyche. 1792. Skulptuur Prantsusmaa Antonio Canova. Paolina Borghese Venusena. 1801. Maalikunst Prantsusmaa Jacques Louis David. Horatiuste vanne. 1784. Maalikunst Prantsusmaa Jacques Louis David Marat' surm. 1793. Maalikunst Prantsusmaa Jean Auguste Dominique Ingres. Mademoiselle Caroline Riviere. 1806. Maalikunst Hispaania 3.mai 1808.a. Fransisco de Goya ROMANTISM

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
73 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Kunstiajalugu - romantism, klassitsism ja realism.

Kindlustunne ühiskonnas - väärtustati välismaailma. Seal levisid üldised reeglid. Kunst pidi olema õpetlik, ülistama voorusi ja võitlema pahede vastu. Rõhutas valgustusajastut. Näited: *Inimesed: Prantsuse kirjanik Voltaire (1694-1778), poliitiline mõtleja Charles de Montesquieu (1689-1755) ja kirjanik, filosoof Denis Diderot (1713-1784). *Voltaire' Jean-Antoine Houdoni skulptuur, Madeleine'i kirik Pariisis, Antonio Canova - Paolina Borghese. (Vt.õp. lk 182-195 kõik need pildid on näited). Romantism: Võib väljenduda erinevates stiilides ja vormides. Inimesed tundsid endid kriisis viibivatena ega suutnud uskuda vanu ja uusi ühiseid detaile, seega eemaldusid nad teineteisest ning tundsid end üksikuna. Omapärane ellusuhtumine ja mõtteviis. Väärtustati sisemaailma. Põhinõue oli väljendada eelkõige oma tundeid, elamusi ja meeleolusid ning rakendada oma fantaasiat. Toonitati iga kunstniku kordumatut isikupära

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
40 allalaadimist
thumbnail
73
ppt

Klassitsismi põhjalik esitlus

Kolga mõis Harjumaal, Lihula mõis Läänemaal (1820). Barclay de Tolly mausoleum Jõgevamaal. Samuel Greigh hauamonument Tallinna Toomkirikus. Carl Ludwig Engel. Helsingi Suurkirik. Kassitsistlik skulptuur. Antonio Canova. Kolm graatsiat. Skulptuur täielikult sõltuv antiikeeskujudest (Vanakreeka iluideaalid). Materjaliks marmor. Lemmikteemadeks antiikmütoloogia ja allegooria. Antonio Canova. Amor ja Psyche. Antonio Canova. Borghese Paolina Venusena. Bertel Thorvaldsen. Vasakul Hebe paremal Ganymedes. Bertel Thorvaldsen. Kolm graatsiat. Klassitsistlik maalikunst. Kunst pidi olema moraliseeriv ja õpetlik; Joonistus üksikasjalik ja täpne; koloriit värvivaene; Kunst pidi olema moraliseeriv ja õpetlik; Poliitilisi ja eetilisi ideaale püüdes jõutakse kõrgklassitsismi ajal ideaalskeemide loomiseni. Teemad sageli antiikajaloost või mütoloogiast. Inimestel on tardunud ja teatraalsed poosid.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Prantsuse Lütseumi maalid 09

ANTOINE GROS ­ ,,Bonaparte Arcole sillas" ; oli Davidi lemmikõpilane ANTON STARBOPF ­ ,,Istuv akt" ANTONIO CANOVA ­ ,,Pauline Borghese Venusega" ; itaalia skulptor, ampiir, näitab pere halvast küljest. ARCIMBOLDO ­ ,,Aastaajad" AUGUSTE RENOIR ­ ,,Tantsupidu linnas" ; ,,Tantsupidu maal" ; ,,Pannkoogijahuveski" BERNINI ­ ,,Apollon ja Daphne" ; arhitekt ja skulptor C.D.FRIEDRICH ­ ,,Rändaja udumere kohal" ; maastiku- ja merevaated, romantsimi eelkäija CLAUDE MONET ­ ,,Mulje. Tõusev päike" (impression. Soleil levant) ; ,,Daam aias" ; ,,Moonid" ; ,,Londoni

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Gian Lorenzo Bernini

mitu korda mu südamesse torkas, ja ma tundsin, kuidas see mu sisemusest läbi tungis. Ma kannatasin nii, et oigasin, ja valu oli nii ütlemata valus, et ma soovisin, et mu suured piinad iial ei lõpeks." Bernini kujutab nunna rammestavat ekstaasi, "magusat valu." Büstid · ,,Scipione Borgese büst"- Skulptor loob usutava karakteri: kardinali lihavas näos on tunda mõnu elurõõmudest, aga on ka kõrkust ning iseteadvust. Tähelepanu äratab Borghese läikiv näonahk, üks pooleldi suletud nööp. · ,,Constanza Bonarelli büst"- Bernini on suutnud tabada noore naise ilmes kummalise tundevirvenduse. See on segu imestusest, umbusust, ehmatusest. · ,,Thomas Bakeri büst" · ,,Kardinal Armand de Richelieu` büst" Lisad ,,Triitoni purskkaev" Roomas ,,Proserpina röövimine" ,,Scipione Borgese büst" ,,Apollon ja Daphne" Kasutatud Kirjandus · http://portfoolio.varstukk.edu.ee/Barokk/html/Bernini/index

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Klassitsism

Ta on kavandanud mitmeid hooneid Berliinis ­ Vana Muuseum, Uus Peavahihoone, Schauspielhaus. Kuulsad on klassitsistlikud Brandenburgi väravad Berliinis (1791, arh. Langhaus). Itaalia Itaalia kuulsaim klassitsismi esindaja on skulptor Antonio Canova (1757-1822). Loomingule iseloomulik rahu, lihtsus, tasakaal. On skulptuuris sama, mis David maalikunstis. Teinud hauamonumente, sh paavstidele. Kujutanud ka Napoleonit ja tema perekonnaliikmeid. Napoleoni õde Paolina Borghese Veenusena Venemaa Väga rikkalik on klassitsistlik arhitektuur. Palju ehitisi Peterburis ­ Admiraliteedihoone, Smolnõi palee, Kaasani kirik, Vene Muuseum, Maneezi näitusesaal, Teaduste Akadeemia hoone jne. Tegutses nii vene kui itaalia arhitekte (Carlo Rossi, Giacomo Quarenghi). Eesti Klassitsism valitses 1780-1840. Stiil on just arhitektuuris oluline. Tartus tegutses ülikooli arhitekt Johann Wilhelm Krause: ülikooli peahoone, Vana anatoomikum, tähetorn, toomkiriku varemete ümberehitus.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
10
doc

KLASSITSISM

Ta on kavandanud mitmeid hooneid Berliinis – Vana Muuseum, Uus Peavahihoone, Schauspielhaus. Kuulsad on klassitsistlikud Brandenburgi väravad Berliinis (1791, arh. Langhaus). Itaalia Itaalia kuulsaim klassitsismi esindaja on skulptor Antonio Canova (1757-1822). Loomingule iseloomulik rahu, lihtsus, tasakaal. On skulptuuris sama, mis David maalikunstis. Teinud hauamonumente, sh paavstidele. Kujutanud ka Napoleonit ja tema perekonnaliikmeid. □ Napoleoni õde Paolina Borghese Veenusena Venemaa Väga rikkalik on klassitsistlik arhitektuur. Palju ehitisi Peterburis – Admiraliteedihoone, Smolnõi palee, Kaasani kirik, Vene Muuseum, Maneeži näitusesaal, Teaduste Akadeemia hoone jne. Tegutses nii vene kui itaalia arhitekte (Carlo Rossi, Giacomo Quarenghi). Kaasani kirik Peterburis Eesti Klassitsism valitses 1780-1840. Stiil on just arhitektuuris oluline. Tartus tegutses ülikooli arhitekt Johann

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
36
ppt

Arhitektuur Itaalias ja Saksamaal 17.-18. sajandil

kujulise põhiplaani. Peetri kiriku peamised arhitektid olid Michelangelo, Giacomo della Porta, Carlo Peetri kirik Roomas Mederna, Bramante ja Raffael. http://www.youtube.com/watch? v=IUCX4Uw2Pvs Lorenzo Bernini 17. sajandi barokiajastu kõige silmapaistvam itaalia skulptor ja arhitekt. Bernini sai kuulsaks 1625. aastal kardinal Scipione Borghese ülesandel loodud skulptuurigrupiga "Apollon ja Daphne" Roomas Villa Borgheses. Üks Bernini suuremaid meistriteoseid on Peetri kiriku kolonnaad Roomas, mis on teostatud aastatel 1657­1667. Kunstniku eluajal ülistati kõige rohkem tema dekoratiivset "Peetri tooli" Peetri kirikus. Arhitektuur Saksamaal 17. sajandil oli Saksamaa kunstielu tagasihoidlik peamiselt Kolmekümneaastase sõja tõttu.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Iseseisevtöö: Klassitsism

peetakse kõrgklassitsismi suurimaks meistriks, kes teostas klassitsismi ideesid kõige järjekindlamalt Alasti või poolalasti inimeste kujutamine tähendas klassitsismiajal tõelist antiigiimetlust. Kuigi alastiolekut püüti vanade kreeklaste ja roomlaste eeskujul mitte häbeneda, tekitas Paulina Borghese (Prantsuse keisri Napoleon I õde) poolpaljana poseerimise pärast tõsise skandaali. Maalikunst Klassitsistlik kunst avaldus mitmel erineval viisil kuid ühiseks nimetajaks sai baroki- ja rokokoovastasus. Kunst pidi endas kandma ajastu vaimu- olema õpetliku sisuga ja ülistama voorusi. Otsiti poliitilisi ja eetilisi ideaale, mille poole püüelda. Sageli leiti neid kirjandusest, ajaloost ja mütoloogiast.

Kultuur-Kunst → Kultuur
3 allalaadimist
thumbnail
24
pptx

BAROKK

Marmor Third level Fourth level 162225 Fifth level Rooma, Borghese Galerii Bernini üleelusuurune meistriteos kujutab karsket nümfi Daphnet loorberipuuks muutmas kui päikesejumal Apollon teda tulutult jällitab Lorenzo Bernini (15981680) Püha Theresa ekstaas Click to edit Master text styles Marmor Second level Elusuurus Third level

Kultuur-Kunst → Kunst
11 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Klasstisism, romantism, realism, impressionism

W. Krause ­ Tartu Ülikooli peahoone Vana anatoomikum, Tähetorn, C. L. Engel ­ Tallinna linnaehitus, Kohtu tn nr 8, Saue, Saku, Raikküla mõisahooned, Tartu kesklinn, Soome ­ C. L. Engel ­ Senatihoone Helsingis, Helsingi Suurkirik; kujutav kunst ­ skulptuur ­ antiigi jäljendamine, eelistatakse marmorit, antiikmütoloogia süzee, kujutati võitu, armastust ja õiglust, inimkeha harmooniline ja hästiarenenud, hoiduti detailidest, soliidne, range, suursugune, A. Canova ­ Paolina Borghese, A. Houdon ­ istuv Voltaire´i, A. Weizenberg ­ Koit, Hämarik; maalikunst ­ eeskuju antiik skulptuuridest ja reljeefidest, hoolikalt maalitud piirjooned, tuhmid värvid, puudusid varjundid, kullatud valgus ülevalt, teosed olid õpetlikud ja eeskujuandvad, kujutati kangelasi antiikajast, suur tähtsus portree maalil, kasutatakse siluette, ei rõhutatud värve, tööd paigalseisvad, J. L. David ­ maalikunstnik, prantslane, keisri ülistaja, aktiivne tegelane Suure Prantsuse Revolutsiooni

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Eesti, Venemaa, USA ja Iirimaa 19 sajandil, kunst

1. Kõige olulisem: Eesti 19. sajandi I poolel. Talurahvaseadused: sisu, vastuvõtmise ajad, kubermangud. Hariduselu. Talurahvaseadused: 1802 Eestimaa * vallasvara 1804 Liivimaa & Eestimaa * talukoha põline kasutusõigus * kodukariõigus * vallakohtud * magasiaidad 1816 Eestimaa * pärisorjus kaotati 1817 Kuramaa * perekonnanimed 1819 Liivimaa * maa mõisnikule * keelati elukutse vahetamine * piirati lahkumist * teorent 1849 Liivimaa * teorendi asemel raharent 1856 Eestimaa * talud müüdi päriseks talupojale Hariduselu : 1802 Taasavati Tartu ülikool. Sajandi algul asutati kubermangulinnadess...

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
28
pdf

Barokkstiil Itaalias ja mujal Euroopas

Barokkstiil​ ​Itaalias​ ​ja​ ​mujal​ ​Euroopas Sissejuhatus Barokk on stiil, mis oli iseloomulik 17. ning osalt 16. ja 18. sajandi Euroopa arhitektuurile, kujutavale kunstile, muusikale ja ilukirjandusele. Barokset arhitektuuri iseloomustavad sümmeetria, paraadlikkus, eenduvad ja taanduvad pinnad ning ornamentaalsete ehisdetailide (maskaroonide, festoonide, teokarbimotiivide) rikkus. Itaalia maalikunstnikud eelistasid soojasid ja küpseid toone. Maalikunstis valitsesid tumedamad toonid, kujutatades ümarust ja keerukust. Kompositsioon oli sageli ristuvate diagonaalide abil kujutatud. Kunstnikud maalisid sujuvate värviüleminekutega, kuid ilma kindlate piirjoonteta. Nad tundsid huvi valguse ja varju kujutamise vastu, seega oli nende töödes palju heleda ja tumeda kontraste. Materjale püüdsid nad edasi anda loomutruult. Tüüpilistel barokkmaalidel on kujutatud pingeliselt hoogsa...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Antonio Canova

kasutamisest, mis mõjutasid tema rindkeret. Tema matustel austati teda kõrgelt ning tema säilmed maeti Possagno templisse 25.oktoobril 1822. Märkimisväärsed tööd 'Perseus Medusa maharaiutud peaga' aastast 1800 1802 käis Canova Napoleoni kutsel Pariisis, kus ta modelleeris imperaatori hiiglasliku figuuri, samuti väiksemaid büste. Canova tegi mitmeid selle perekonna liikmete kujutisi. Neist kuulsaim on Napoleoni õe Paolina Borghese figuur puhkava Veenusena: "Venus Victrix". 1812 valmis skulptuur "Itaalia Veenus" (Venus Italica, Palazzo Pitti, Firenze). 1815. aastal valmis veel üks tuntuks saanud teos - "Kolm graatsiat" (sellestki on mitu koopiat). 1818. aastal telliti Canovalt G. Washingtoni kuju USA Raleigh' linna. 1820 valmis tal üks viimaseid töid - "Ninfa dormiente"

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Vana-Kreeka kunst

Leda lastest räägime veel Trooja sõja ajendite ja tegevuse juures. Tuntuima Ledat kujutava maali autor on Leonardo da Vinci (1452 - 1519). Leda seisab siin rüütult hiigelluige kaitsva tiiva taustal. Nende ees murul mängivad kaks imikueas poisslast, taamal paistab suur muna, kust peaks peagi kooruma Ilus Helena koos õega. Kahjuks on selle meistritöö originaal kaduma läinud. On säilinud üksnes 16. saj. tehtud koopia. Üht säilitatakse Borghese galeriis Roomas, teist Salisburys Suurbritannias3. Sugugi vähem pole kunstnikke paelunud EUROPE röövimise motiiv. Europe oli Väike- Aasias paikneva Foiniikia kuninga tütar. Moondunud taltsaks sõnniks, ilmus Zeus merekaldal mängiva Europe juurde, röövis ta ning viis mere taha Kreetale. Seal sünnitas naine Minose, Rhadamanthyse ja Sarpedoni. Europe röövimist on sageli kujutatud antiikaja seina- ja vaasimaalidel

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
46 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Klassitsism

Referaat KLASSITSISM Vastukaaluks rahutule, liikuvale, ilutsevale barokile ja rokokoole hakkas 18. sajandi keskel Prantsusmaal ja mujalgi Euroopas jälle levima klassitsism (itaalia ja inglise traditsioonis kutsutakse seda neoklassitsismiks). Taaskord püüti jäljendada vanakreeka ja -rooma kunsti. Põhjused olid nii üldkultuurilised kui ka poliitilised. 18. sajandi keskpaiku muutus antiigiteema väga populaarseks. Seda õhutasid arvukad ekspeditsioonid Apenniini poolsaare lõunaossa ja Sitsiiliasse. Tekkis tõsine huvi arheoloogia vastu, algas antiikkunsti mõõdistamine ja uurimine. Eriti tuntuks said Herculaneumi (alustati 1738) ja Pompeji (1748) väljakaevamised. Sealsed leiud ja Rooma ehitiste põhjalik uurimine aitasid itaallasel G. B. Piranesil luua mitmeid vaselõikesarju antiikarhitektuurist. 1753 avaldas prantslane Marc-Antoine Laugier "Essai sur l'architecture", milles ta esitas klassikalise arhitektuuri tekkimise põhjused. Kõik see kokk...

Kultuur-Kunst → Kunst
17 allalaadimist
thumbnail
26
pdf

Tallinna Prantsuse Lütseumi kunstitest kõik materjalid

aadama loomine(detail sixtuse kabeli Pauline borgese veenusena laemaalilt(vatikan) itaalia skulptor cannova esindab neoklassitsistmi/ ta oli itaalia kõrgrenessansi üks kolmest ampiiri.skulptuur kujutab napoleon'i õde, ta ei suurkujust, tuntakse eelkõige skulptorina, ei jää lubanud kellelegi seda skulptuuri näidata, seda maalikunstis alla leonardole ja raffaelile.1508 a. hoiti borghese villas ühes ruumis kuku taga Hakkas ta sixtuse laele maalima loomise stseene., tal tuli seda maalida selili neli aastat kabelit kutsutakse paavst sixtus iv järgi. Fresko- niiskele krohvipinnale maalitud pilt sandro botticelli (1445- 1510) sandro botticelli venuse sünd(firenze, uffizi) (1445- 1510) itaalia vararensanssi tippteos, näeme ilu ja primavera (firenze, uffizi)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
46 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Kunstiajaloo arvestuslik töö nr2 – kunstimuuseumid

Iirimaa ehk nn rohelise saare kunst. Üheks tähtteoseks Philip Reinagle maal “Mrs Congreve ja tema lapsed oma kodus Londonis.” Itaalia: Vatikani muuseumid – Aadress: Viale Vaticano, Vatikan, Rooma. Paavstide ainulaadne kunstikogu. Nii maalid kui ka skulptuurid. Tähtteosed: Michelangelo “Aadama loomine,” Sixtuse kabeli laemaalingud, Michelangelo skulptuur “Pieta.” Viimane asub Püha Peetri katedralis. Villa Borghese Roomas – Aadress: Piazzale del Museo Borghese 5, Rooma. Skulptuurid peamiselt, aga ka maalikunst. Tähtsaimaid teoseid: Skulptuur Lorenzo Bernini “Proserpina röövimine,” koopia Leonardo da Vinci kaduma läinud maalist, millel kujutatud Leda koos luigena esineva Zeusiga ning kaksikud Castor ja Pollux. Horvaatia: Mimara ja Moodsa kunsti Muuseum – Aadress: Roosevelti väljak, Zagreb. Tähtteoseid: Camille Corot “tüdruku portree,” Barna da Siena “Püha perekond,” Dusan Dzamonja raudskulptuurid. Läti:

Kultuur-Kunst → Kunst
28 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Itaalia Barokk

sajandi kestel peaaegu terves Euroopas valitseb. Bernini hülgab täiesti klassikalise skulptuuri range ülesehituse maalilise üldmulje kasuks, milles domineerivad valguse ja varju mõjud. Tema skulptuurid on täis pakitsevat elu ja dramaatilisust, ja nende mõjuvus on rajatud pateetilistele, kontrastsetele ning järskudele liigutustele, neis valitsevad taltsutamata kirg ja haarav ekstaas. Bernini sai kuulsaks 1625a. kardinal Scipione Borghese loodud ja Apollonit ja Daphnet kujutava grupiga Villa Borgheses Roomas. Juba selles ilmneb tema võrratu, virtuoosne tehnika; suurepäraselt mõjub kontrast naise pehme, õrna keha ja kareda puukoore vahel. Bernini ajastu arvukatest töödest väärib kõigepealt esiletõstmist 1642-47 aastatel teostatud paavst Urbanus VIII hauamonument Peetri kirikus. Teos moodustav pöördepunkti hauamonumendi-plastikas; renessansiajal valitsenud selge

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Klassitsismi konspekt

BERTEL THORVALDSEN (1770-1844) taani skulptor, küpsklassitsismi kuulsaim esindaja. *Jason *Kristus *lord Byron *Ganymedes ja kotkas JACQUES ANTOINE HOUDON (1741-1828) *Voltaire 2x ANTONIO CANOVA (1757-1822) *Viini Augustiinlaste kirikus (Herzengruft - Habsburgide südamed) Maria Theresia lemmiktütrele Maria Christinale kenotaaf 1805-1809, 15m kõrgune *Veneetsia Frari kirikus õpilased tegid Canovale endale analoogse *Pauline Borghese *Napoleoni kuju Wellingtoni majas (Apsley House) *Psyche ja Eros *Kariidid (Edinburgh) *naiste skulptuurid Maalikunst JACQUES LOUIS DAVID (1748 Pariis - 1825 Brüssel). Pr. maalikunstnik. Tutvus Itaalias antiikkunstiga ja võttis selle eeskujul kasutusele lineaarplastilise käsitlusviisi. Osales SPR-is, toetas jakobiine ja kajastas loomingus rev-sündmusi. Oli Napoleoni õukonnamaalija. *Horatiuste vanne 1784 - klassitsismi programmiline teos *Tapetud Marat 1793

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
10
doc

KOLGATA, PIETA, NOLI ME TANGERE

Selle autoportree järgi võib järeldada, et kunstnik võrdles oma eluteed Kristuse kannatustega Kolgatal. Michelangelo. Pieta. Peetri kirik. Vatikan. Michelangelo. Pieta. Toomkirkiku museumn. Firenze. Ka KRISTUSE HAUDAPANEK (ingl. k. Entombment; pr. k. Mise au tombeau) on temaatika, mis on leidnud kajastust paljude kunstnike töödes. Just sellist nime kannab Raffaeli (1483-1520) maal, mis on praegu Roomas Borghese galeriis. Kaks mees, kellest noorem on kindlasti Johannes, hoiavad surilinal lebavat Jeesust. Ahastav Maarja Magdaleena toetab ühe käega Jeesuse lõtva vasakut kätt. Õnnistegija rippuval paremal käel eristame selgelt naela jälge, rinnal aga torkehaava. Pildi paremal serval toetab üks põlvitav noor naine minestanud Jumalaema. Parema serva ülemises nurgas paistab ka kolme ristipuuga Kolgata küngas. Raffael. Haudpanek. Borghese Galerii, Rooma _____ 1

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Ares

Tartu Ülikool Semiootika osakond Ares referaat Koostaja : Lona Päll Tartu , 2007 Sisukord Sissejuhatus : Ares – julm ja verejanuline jumal ....................................3 Sümbolid..................................................................................................4 Ares ja Aphrodite ....................................................................................5 Aresega seotud müüdid...........................................................................5 Arese järeltulijad......................................................................................6 Arese kujutamine kunstis.........................................................................7 Mars .......................................................................................................8 Kokkuvõtteks .............................................................................

Semiootika → Semiootika
7 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Kunstiajaloo õpiku vastused peatükid 12-19

12. KUNST I MAAILMASÕJA AJAL. DADA JA METAFÜÜSILINE KUNST 1. Kuidas reageerisid paljud kunstnikud I maailmasõja puhkemisele? Tekkisid mässumeelsed ja anarhistlikud rühmitused. 2. Kus asus Voltaire`i kabaree? Mis laadi etendused seal toimusid? Zürichis, Sveitsis. Näidati kaose ja pimeda juhuse kõikvõimsust. 3. Mida püüdsid dadaistid maailmale öelda? Kunstnikud pettusid ühiskonnas ja selle väärtustes, nad põlgasid ,,korralikku kodanikku" kes oli sõja puhkemises kaasosaline. 4. Mis laadi teoseid eelistasid dadaistid luua? Eesmärk oli rabav uudsus, sokeerimine ¤ Hans (Jean) Arp (Sv)- kollaazid juhuslikest, tähtsusteta materjalidest ¤ Francis Picabia (Pr)-veidrad masinad, juhuslikest, tähtsuseta materjalidest 5. Millise suure uuenduse tõi kunsti M. Duchamp? Kus ta tegutses? Millist terminit kasutatakse seoses tema teostega? Loobus maalimisest ja hakkas esitama tavalisi vabrikutooteid (nn ready-made) või konstruktsioone kunstivõõraste...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
97 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Dekameron 2.päev 5.novell

sealt kunagi välja. Kuid ta kuulis et kirikus käiakse, need tahtsid samamoodi paljaks varastada ning hakkasid sama asja tegema aga kuna Andreuccios ehmatas nad ära siis sai ta välja ja läks oma võõrastemajja kus kõik olid ööläbi tema pärast muretsenud jne. Lõpuks rääkis ta oma jutukese ära ja öeldi et ta koju naaseks. Nii läkski Andreuucios koju ning hobuse asemel sai hinnalise sõrmuse. 5.päev 9.novell · Elas või elab praegugi Ühes linnas Coppo di Borghese Domenichi, lugupeetud ja meie päevilgi suure mõjuvõimuga mees, kes au ja igavesti kuulsust väärib rohkem oma kommete ja vooruste kui oma suursuguse päritolu tõttu. · Talle meeldis jutustada mineviku sündmustest ning ta oskas seda teha paremini kui keegi teine. · Tihti jutustas ta ka seda Kuidas Firenzes elas kord Härra Filippo Alberighi poeg, nimega Federigo peeti teistest paremaks hea relvakäsitlemise ja kommete poolest. Federigo

Kirjandus → Kirjandus
61 allalaadimist
thumbnail
18
doc

KOLGATA-PIETA-NOLI-ME-TANGERE

Borghese galeriis. Kaks meest, kellest noorem on kindlasti Johannes, hoiavad surilinal lebavat Jeesust. Ahastav Maarja Magdaleena toetab ühe käega Jeesuse lõtva vasakut kätt. Õnnistegija rippuval paremal käel eristame selgelt naela jälge, rinnal aga torkehaava. Pildi paremal serval toetab üks põlvitav noor naine minestanud Jumalaema. Parema serva ülemises nurgas paistab ka kolme ristipuuga Kolgata küngas. Raffael. Haudapanek. Borghese Galerii, Rooma _____ 1 triptühhon ­ kunstiteos, mis koosneb kolmest samateemalisest või süzeelt lähedasest osast MÕTLE VÕI UURI JÄRELE! 1. Oleme harjunud maalidel või reproduktsioonidel nägema surnud Jeesust veritseva torkehaavaga rinnas. Kust pärineb see haav? 2. Kui kaua vaevles Jeesus ristil, enne kui ta hinge heitis? Kui kaua oli tema surnukeha ristil? Kuhu matsid sõbrad Jeesuse? 3. Mida tähendab sõna PIETÀ? Mida kujutavad kunstiteosed, mis kannavad sellist nime? 4

Muu → Piibli-teadus
1 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Kunsti konspekt 11. klassi õpikust, 7 teemat piltidega

suursuguseks ja soliidseks. A. CANOVA on varaklassitsismi tuntuim skulptor, tema töödes on veel rokokoolikku pehmust ja sarmikust. Populaarne on tema ,,Kolm graatsiat". ,,Paoline Borghese portree" on poolakt keiser Napoleon I õest, kelle vend selle teose avalikustamise ära keelas. J. B. HOUDONi kuulsaim teos on istuva Voltaire'i kuju, kuid ta on

Varia → Kategoriseerimata
27 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Kunstiajalugu keskoolile kogu konspekt

Aastateni. · Klassitsism hakati matkima jälle antiiki, seekord veel suuremal määral kui Louis XIV ajal. Klassitsismi suurmeister arhitektuuris oli Jacques Germain Soufflot, kes ehitas Pariisi Pantheloni. Seda hakati matkima kõikjal Euroopas ja isegi Ameerikas. Kõige tüüpilisemad skulptorid ei olnud prantslased vaid hoopis itaallane Antonio Canova. Ja taanlane Bertel Thorvaldsen. Mõlemad lähtusid antiikaegsest iluideaalidest.Canova tegi Paoline Borghese kuju ja Thorvaldsen ,,Kristus". Mille koopiaid leidub ka Eestis. Ajastu suurim skulptor oli prantslane Etienne Maurice Falconet ­ ,,Vaskratsanik". Maalikunsti matkida eriti ei saanud, kuna seda antiikajal eriti ei tehtud. Seega jäljendati piltidel antiikskulptuure- maalid pidid olema õpetlikud ning võitlema pahade vastu. Vaatamata rangeltele piirangutele, oli sellel ajastul palju maalikunstnikke.

Ajalugu → Ajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Renessanss, Barokk Klassitsism - kunsti konspekt

Tartu Ülikooli peahoone Skulptuur- Ka siin võeti täielikult eeskuju antiigist. Sile marmorpind, selge siluett. Tagasihoidlilikud liigutused. Rõivastatud antiigipäraselt või olid alasti. Idealiseeritud näojooned ja sirge”kreeka nina”. Ka oma kaasaegseid kujutati antiigikangelastena. näide: Thorvaldsen”Ganymedes jootmas kotkaks moondunud Zeusi” Tähtsamad skulptorid- Antonio Canova “Amor ja Psyche”. Bertel Thorvaldsen”Kristus”. Canova “Paolina Borghese Venusena” Maalikunst- Maalikunstile antiigist eeskuju ei leidunud, sest siis seda peaagu polnud ning siin hakati jäljendama samuti antiikskulptuuri. Piirjooned ja inimeste kehajooned maaliti hoolikalt välja. Värve ei rõhutatud. Kujutati kangelasi antiikajast ning püüti neid tuua edasi oma kaasaega. Teosed õpetlikud või eeskuju andavad. Suur tähtsus portreemaalil. näited : J. L. David“Sabiinitaride röövimine”.Jacques Louis David “Horatiuse vanne”. N

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Esiajast postmodernismini

inglise park looklevate teede, tiikide ja jugadega. Klassitsism 1770-1830 Algas suur prantsuse revolutsioon, mis avas uue lehe. Inimeste meelelaad muutus tõsisemaks, nii ka kunst. Moodi antiigi matkimine. Võimule napoleon-kindlakäeline ja tõsine riigijuht. Klassitsismi suurmeister arhitektuuris sufloo, elutööks pantheoni ehitamine, korintose sammastega, selle kohal kolmnurkne frontoon. Skulptorid lähtusid antiikaja iluideaalist, tegelased antiikmütoloogiast. Canova tuntuim teos paolina borghese kuju. Falconet on olnud ka rokokoo ajal, aga peeter I ratsamonument on tema klassitsistlik ideaal. Uudne oli see, et hobune ei seisa pjedestaalil vaid töötlemata graniidirahul. Maalikunstnike antiikajast leida opli raske, säilinud olid vaid mõned seinamaalid pomejis. Hakati jälendama antiikskulptuuri maalidel. Piirjooned ja kehavormid maaliti hoolikalt välja , tihti laenati teoste süsee antiikkirjandusest või mütoloogiast kõige enam need, mis ülistasid

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
12
doc

KAUNID DAAMID OLÜMPOSELT

Kapitooliumi muuseum, Rooma (rooma koopia) Armastusjumalanna armulool imeilusa Foiniikia noormehe ADONISega on aga väga traagiline lõpp. Aphrodite oli temasse sedavõrd armunud, et ei pööranud enam üldse tähelepanu ei seaduslikule abikaasale ega Aresele. Just viimase tahtel murdis metssiga noormehe tükkideks. Nähes, mis juhtunud, puhkes Aphrodite kibedalt nutma ja tema pisaraist said uued lilled ­ anemoonid. NB! Suurenda pilte! Canova. Venus ja Adonis. Borghese galerii Canova. Amor ja Psyche. Marmor. Louvre Vahekorrast Hermesega sündis Aphroditel poeg, kellele pandi selline nimi, mis meenutaks mõlemaid vanemaid ­ HERMAPHRODITOS9. Kui poiss läks suplema Halikarnassose lähedal voolavasse allikasse, armus temasse selle allika nümf. Leidmata Hermaphroditose vastuarmastust, surus nümf end noormehe vastu nii tugevalt, et neid ei saanud enam ealeski lahutada ja neist sai mõlemasooline olend.

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
30
docx

19.sajandi kunstiajalugu

Tartu Ülikooli peahoone. 1803 Riisipere mõisa peahoone Harjumaal. 1809. 18191821 Saku mõisa saal. 1820ndad. Klassitsismi Skulptuur ja tarbekunst Antonio Canova. 1757-1822. Itaalia Antonio Canova. Antonio Canova. Antonio Canova. Paolina Borghese Venusena. 1801. Magav nümf. u. 1820. Amor ja Psyche. 1792. Antonio Canova. Antonio Canova. Kolm graatsiat. 18121816. Vesta neitsi. Bertel Thorvaldsen. 1770 - 1844. Taani Bertel Thorvaldsen. Bertel Thorvaldsen. Ganymedes. 1804. Bertel Thorvaldsen. Kolm graatsiat.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
85 allalaadimist
thumbnail
9
docx

18 saj. Kunst

18. saj kunst Prantsusmaal pimestasid õukonnad euroopat. Aadlikud said sissetuleku riigilt. Nad ei teinud ühiskonnale midagi vajalikku, palk saadi teenete eest. Õukond oli parasiitlik seltskond. Sp hakkas õukond alla käima, osad said aru, et sellele saabub lõpp. Hakati elama elupõletajalikku elu. Louis XV ajal elati nii, et ei mõeldud mis tulevik toob. Õukonnas mõeldi välja uusi meelelahutusi, püüti leida vähe pingutust nõudvaid tegevusi. Nad olid eneseväljenduses väga head, tundeelu oli rafineeritud, tundi huvi kergemeelsete armusuhete vastu, käis flirtimine. Sellised muutused kandusid kunsti, see pidi olema meelelahutaja ja pidi unustama prantsusmaad ähvardavaid muresid. Prantsusmaa pidas ohtralt sõdu, riik oli pankroti äärel, kuningas nõudis vaba ja rõõmsameelset kunsti. Arhitektuuris jätkus baroklik välisilme, nüüd pandi rohkem rõhku interjöörile, aadlikud hakkasid endale linnapaleesid ehitama. Seinu hakati katma suurte pannoodega, ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
387
pptx

Kunsti eksami esitlus

Madonna with the Yarnwinder after 1510 Oil on panel, transferred to canvas, 50,2 x 36,4 cm Private collection, New York Click to edit Master text styles Leonardo da Second level Third level Vinci Fourth level Fifth level Leda 1510-15 Oil on panel, 112 x 86 cm Galleria Borghese, Rome Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level David 1504 Marble, height 434 cm Galleria dell'Accademia, Florence Click to edit Master text styles Second level Third level

Kultuur-Kunst → Kunst
11 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Inglise 17.-18.sajandi kunst

kunstiliselt rohkem andnud. Hinnati huvitavat koloriiti. Teinud rohkem madalaid stiile: maastik, olustik, natüürmort. Originaalsuse nõue viiakse äärmuseni, hakatakse ülistama vaba geeniust ­ boheemlast, kes sülitab ühiskonnareeglite peale: laaberdavad, joovad. Klassitsism kujutavas kunstis Skulptuuris oli materjalidest kõige enam eelistatud marmor, enamjaolt alastifiguurid, hoiduti kindlatest detailidest. Antonio Canova - tuntuim, itaallane. ,,Paolina Borghese Veenusena" poolakt. Paolina oli Napoleoni õde. Napoleon sattus raevu, Canova pidi skulptuuri ära peitma, õel keelati õukonda tulla. Siiski oli tegu silmapaistvalt südika ja julge neiuga, nt oli ta üks vähestest, kes julges Napoleoniga ühendust pidada tema pagenduse ajal Saint Helena saarele. Canova tegi palju naisakte veel, näiteks ,,Kolm graatsiat" . Hiljem hauamonumendid, ka paavstidele. Matkib antiigi skulpuuri ja reljeefi

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Antiigi pärand Euroopa kultuuritradistsioonis

2) 1756 püsiv teatrihoone 4. MADALMAADE VAHENDUSEL: Peterburis ­ Prantsuse PEETER I klassitsism. 1697 oma esimese visiidi ajal 3) Klassikaline skulptuur külastas ta ka suveaedades jm. Amsterdami Admiraliteedi ülemvarahoidja ANTIIKSKULPTUURI RETSEPTSIOON Jakob de Wilde antiigikogu PETRODVORETS: BORGHESE leping Amsterdami trükkali van GLADIAATOR=>JÕEJUMAL TSARSKOJE Thesingiga SELO: FARNESE HERCULES avaldamaks Euroopa kirjanduste võtmetekstide LOOMINGULINE tõlkeid vene keelde (Aisopose valmid, ANTIIGIRETSEPTSIOON: Homerose-paroodia "Konnade ja FALCONET PEETER I hiirte sõda"). RATSAMONUMENT 1718 ukaas: anda teada MARCUS AURELIUS ROOMA PEETER I

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun