Telje tüüp poolhaagis Telgede arv 3 telge Haagise üldpikkus 10 210 mm Haagise pikkus kinnituskohast 8345 mm Kinnitsukoha ja haagise keskmise telje vaheline kaugus 5800 mm (A1) Telgede vahekaugused 2 x 1310 mm 3. KASUTADES TOOTJATE JA EDASIMÜÜJATE KODULEHEKÜLGI LEIDKE KOORMAMATA JA TÄISKOORMATUD AUTORONGI TELJEKOORMUSED. Haagise andmed: tühimass 5650 kg kandevõime 33350 kg lubatud tagatelje koormus 3x9000 kg = 27 000 kg Haagise üldpikkus 10 210 mm Haagise pikkus kinnituskohast 8345 mm L(4172,5mm) Kinnitsukoha ja haagise keskmise telje vaheline kaugus 5800 mm (A1) Telgede vahekaugused 2 x 1310 mm
Haagise üldpikkus 10 220 mm Haagis pikkus kinnituskohast 8610 mm Kinnitsukoha ja haagise keskmise telje vaheline kaugus 5800 mm (A1) Telgede vahekaugused 2 * 1310 mm 3. KASUTADES TOOTJATE JA EDASIMÜÜJATE KODULEHEKÜLGI LEIDKE KOORMAMATA JA TÄISKOORMATUD AUTORONGI TELJEKOORMUSED. Haagise andmed: tühimass 5660 kg kandevõime 33 340kg lubatud tagatelje koormus 3 * 9000 kg = 27 000 kg Haagise üldpikkus 10 220 mm Haagis pikkus kinnituskohast 8610 mm L(4305 mm) Kinnitsukoha ja haagise keskmise telje vaheline kaugus 5800 mm (A1)
Kerda Kuusküll AUTORONGI MOODUSTAMINE KODUTÖÖ Õppeaines: TRANSPORDIVAHENDID Transporditeaduskond Õpperühm: LI- 21 Juhendaja: lektor Sven Andersen Tallinn 2013 1. Moodustasin autorongi N3 ja O4 sõidukitest betoontoodete veoks. N3 kategooria sõiduk- mootorsõiduk, mida kasutatakse veoste veoks ja mille täismass on üle 12,0 t O4 kategooria sõiduk- täis-,kesktelg- või poolhaagis, mille täismass on üle 10,0 t Moodustasin autorongi Volvo FH 42T ja platvorm poolhaagis Schmitz S.PR BAU 2. Sõiduki kirjeldus kasutades tootjate ja edasimüüjate kodulehti VEDUK · Mark VOLVO · Mudel FH 42T Rear Air · Tüüp Sadulauto
7.3 Piletite soetamine...................................................................................................................................9 KASUTATUD KIRJANDUS.............................................................................................................11 2 1. Sissejuhatus Sain ülesandeks moodustada autorongi N3 ja O4 kategooria sõidukitest, millega transportida Hispaaniast Kataloonia pealinnast Barcelonast 180 telerit Narva. Telerid on pakendatud pappkarpidesse, kardavad niiskust ning on pandud euroalustele, 12 tükki alusel. Seoses töö- ja puhkeaja seadusega peab autojuht teatud aegadel puhkama ning ei saa kogu maad järjest sõita. Puhkepausi ajal võib juht külastada näiteks Barcelona kuulsaimat kirikut Sagrada Familiat.
Mootor Mootoriks nimetatakse masinat, milles muundatakse mingi energia mehhaaniliseks energiaks. Traktorimootorites toimub kütuse põlemisel tekkiva soojusenergia muundamine mehhaaniliseks energiaks ja edasi generaatoris, mille käitab mootor, elektrienergiaks. Kuna kütuse põlemine toimub mootori silindris, siis nimetatakse seda mootorit veel sisepõlemismootoriks. Sisepõlemismootoreid liigitatakse küttesegu süütamise viisi järgi: Diiselmootor survesüüde Ottomootor sädesüüde Töötsükli osade arvu järgi:
ERIALA Puidust kodaratega rattad 2000aastat e.m.a. Traatkodaratega rattad 1800aastate paiku 1950.aastal asendati autode traatkodaratega rattad metallratastega 1769.a auruvanker (Nicolas Cugnot) Max. 5km/h 1790.a jalgratas (M.de Sivrac) 1795.a hoburaudtee (Inglismaal) 1820.a aurusõidukite ehitamine 1845.a õhkrehvid (Robert William Thomson) 1883.a neljarattalist jalgratast meenutav aurusõiduk (auto eelkäija) 1895.a esimene bensiinimootor 1899.a rajati metallurgia laboratoorium 1910.a maailma esimene V-8 mootor 1885.a esimene mootorratas (Gottlieb Daimler) 1890.a esimene auto mille mootor paiknes ees(Rene Panhard ja Emile Levasson) 19.saj algus Esimesed bussid(sõna buss on tuletatud ladina-keelsest sõnast omnibus-kõigile) 1908.a Henry Ford rajs tehase automudeli T masstootmiseks 1894.a esimene autovõidusõit Pariis-Rouen (max. Kiirus 12km/h) 1955.a Le Mans'i võidusõit (Nõudis 84 inimelu ja vigastatuid üle 100-a) Maailma piki
VAID LIIKLUSKINDLUSTUSLEPING? Sõiduki omaniku liikluskindlustus Liikluskindlustuse fond Liiklusõnnetuse põhjustaja Õige vastus: Liiklusõnnetuse põhjustaja (ID: 6159) OTSUS LIIKLUSKAHJU HÜVITAMISE OSAS TEHAKSE... üldreeglina kohe,kui politsei on liiklusõnnetuse vormistanud üldreeglina 6 kuu jooksul üldreeglina 30 päeva jooksul pärast kindlustusjuhtumist teatamist Õige vastus: üldreeglina 30 päeva jooksul pärast kindlustusjuhtumist teatamist (ID: 6200) AUTORONGI REGISTRIMASS ON võrdne haagise registrimassiga veoki ja haagise või haagiste registrimasside summa veoki ja haagise või haagiste tühimasside summa Õige vastus: veoki ja haagise või haagiste registrimasside summa (ID: 6373) KUI LIIKLUSÕNNETUSE SÜNDMUSKOHAL PUUDUB KAHJU SAAJA VÕI KAHJU SAAJA EI OLE TEADA, SIIS TULEB HELISTADA... häirekeskusele kohalikule omavalitsusele Maanteeametile Õige vastus: häirekeskusele (ID: 6375) MILLAL VÕIB PÕLEDA TAGUMINE UDUTULI?
vahendiks kaubakäsitsejate, laohoidjate, veokorraldajate, logistika klienditeenindajate ja logisti- kute väljaõppeks. Autor tänab retsensente Villo Vuksi ja Aili Kendarut märkuste ja nõuannete eest ja SA-d Innove, tänu kellele käesoleva õpiku koostamine üldse võimalikuks sai. 8 LOGISTIKA ÜLESANDED 1 JA MISSIOON 1.1. Logistika ajaloost Logistika kui käsitööndust ja kauplemist teenindav valdkond on eksisteerinud juba mit-
Kõik kommentaarid