Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kaubavedude-alused (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


h2>


Janre Jürvetson
KAUBAVEDUDE ALUSED
REFERAAT
Õppeaines: Auto käitluse
alused
Transporditeaduskond
Õpperühm: AT21
Juhendaja : lektor Sven
Andresen
Esitamiskuupäev:……………
Üliõpilase allkiri :……………
Õppejõu allkiri: ……………..
Tallinn 2015
SISUKORD
1.Sissejuhatus 3
2.Autorongi moodustamine 4
3. Veos 5
4. Teljekoormused 6
5. Seadusandlus 7
6.Veo kestus ja hind 8
7.Reisjate veo alused 9
7.1. Reisi planeerimine 9
7.2 Reisi käik 9
7.3 Piletite soetamine 9
Kasutatud kirjandus 11
  • Sissejuhatus


    Sain ülesandeks moodustada autorongi N3 ja O4 kategooria
    sõidukitest, millega transportida Hispaaniast Kataloonia pealinnast
    Barcelonast 180 telerit Narva. Telerid on pakendatud pappkarpidesse,
    kardavad niiskust ning on pandud euroalustele, 12 tükki alusel.
    Seoses töö- ja puhkeaja seadusega peab autojuht teatud aegadel puhkama ning ei saa kogu maad järjest sõita. Puhkepausi ajal võib
    juht külastada näiteks Barcelona kuulsaimat kirikut Sagrada
    Familiat.
  • Autorongi moodustamine


    Veduki
    andmed:

    • Mark: Mercedes - Benz
    • Mudel: Actros 2563 LS F 16
    • Tüüp: Sadulveok
    • Vedrustus: ees sõltumatu vedrustus paraboolsete lehtvedrudega, taga tandemteljel õhkvedrustus
    • Mõõtmed: teljevahe 3550, raami kõrgus 640, kabiini kõrgus 2865, laius 2500 (peegliteta)
    • Töömaht : 15,6l
    • Võimsus: 625hj pööretel 1700 rpm
    • Pöördemoment : 3000Nm pööretel 1100 rpm
    • Kütuse erikulu: EURO6
    • Keskkonnakoormus: vastab EURO6 nõuetele
    • Käigukast: Robot käigukast, 12 käiku edasi, 4 käiku tagasi
    • Rattavalem : 6x2
    • Rehvid : 315/70R22,5" J 160 (kiirustele kuni 100km /h ja koormusele kuni 4500kg)

    Haagise andmed:

    • Mark: Schmitz Cargobull
    • Mudel: S.KO EXPRESS
    • Tüüp: Poolhaagis
    • Telgede arv: 3
    • Kaubaruumi mõõtmed: Laius 2480 , Pikkus 13685, Kõrgus 2700
    • Rehvid: 385/65R22,5" J 149 (kiirustele kuni 100km/h ja koormusele kuni 3250kg)


  • Veos


    Euroaluseid mahub veokasti: 2480/1200=2 13685/800=17 17*2=34 alust
    Kuna on vaja vedada 180 euroalust, tuleb teha 180/34=5 sõitu
    Ühe koorma mass: 30*180=5400kg
  • Teljekoormused


    Veduki
    esitelg:



    Veduki
    tagatelg:

    • Koormata: 3246kg
    • Koormatud: 19000kg


    Haagise teljed:

    • Koormamata: 3*1100kg
    • Koormatud: 3*9000kg


  • Seadusandlus


    Autojuhil
    tuleb kinni pidada töö- ja puhkejaseadusest ning liiklusseadusest.
    Seoses veose väikese massiga, ei ole teekonnal takistusi
    massipiirangute näol. Samuti ei ületa autorong suurimaid lubatud
    mõõtmeid (max. lubatud pikkus 18,75m, kõrgus 4m ning laius 2,55m).
    Reis on ka kooskõlas kehtestatud normatiividega (MKM määrus nr
    42).
  • Veo kestus ja hind


    Barcelona
    ja Narva vaheline kaugus on umbes 3500km ning ilma puhkeajata oleks
    sõidu aeg umbes 35h. Oletan, et autorongi keskmine kütusekulu on
    35l 100km kohta. Selle oletuse põhjal on kogu kütusekulu 1225l.
    Kuna autojuht tangib Eestis ning liitrihinnaks on 1,2€, siis
    kütusele kuluv summa on 1470€ reisi kohta. Kuna tagasireisiks on
    haagisel uus veos, siis ei arvesta ma selle kulu telerite
    transpordikulu sisse. 5 reisiga kuluks kütusele 7350€. Kui
    autojuhi palgale kulub 1200€ ja päevarahade näol 800€ siis
    kokku kulub autojuhile 2000€. Kuludesse lähevad veel ka erinevad
    teemaksud, kokku suurusjärgus 250€. Seega on kogukuluks 9600€.
    Veo omahinnaks tuleb 2,7€/km. Ühe teleri veoks kuluv summa on 4,4€
    ( omahind ).
  • Reisjate veo alused


  • Reisi planeerimine


    Sain ülesandeks
    koostada reis Tallinna bussijaamast Altjale. Sõit algab 24.04.15
    kell 16:00 ja jõuab sihtkohta kell 18:28. Sõita tuleb kahe kahe
    bussiga: liin number 225 ja liin 38. Reis algab Tallinna bussijaamast
    kell 16:00 liiniga 225 suunal Tallinn – Rakvere. Selle liiniga
    tuleb sõita kuni peatuseni Haljala tee.
  • Reisi käik


    Buss jõuab peatusese kell 17:10. Peatuses tuleb oodata 33min järgmist bussi suunal Rakvere - Vihula - Vergi - Võsu - Vergi – Võsu. Kell
    17:44 Väljub see liin peatusest Haljala tee ja jõuab peatusesse Altja kell 18:28. Sealt on Altja kõrtsi kahe minutiline jalutuskäik
    ja peaks kõrtsi jõudma kell 18:30.
  • Piletite soetamine


    Piletid reisiks tuleb osta bussi astudes juhilt. Pilet peatuseni Haljala tee
    maksab 6,40 eurot, kuid sealt edasi mineva bussi pileti hinda ma ei
    leidnud. Kokku peaks reisi maksumus jääma 10 euro piiridesse .


    Kasutatud
    kirjandus

  • Vasakule Paremale
    Kaubavedude-alused #1 Kaubavedude-alused #2 Kaubavedude-alused #3 Kaubavedude-alused #4 Kaubavedude-alused #5 Kaubavedude-alused #6 Kaubavedude-alused #7 Kaubavedude-alused #8 Kaubavedude-alused #9 Kaubavedude-alused #10 Kaubavedude-alused #11
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-05-20 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 14 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor janre3 Õppematerjali autor
    moodustada autorongi N3 ja O4 kategooria sõidukitest, millega transportida Hispaaniast Kataloonia pealinnast Barcelonast 180 telerit Narva. Telerid on pakendatud pappkarpidesse, kardavad niiskust ning on pandud euroalustele, 12 tükki alusel. Seoses töö- ja puhkeaja seadusega peab autojuht teatud aegadel puhkama ning ei saa kogu maad järjest sõita. Puhkepausi ajal võib juht külastada näiteks Barcelona kuulsaimat kirikut Sagrada Familiat.

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    6
    docx

    Kodutöö autorongi moodustamine

    Kerda Kuusküll AUTORONGI MOODUSTAMINE KODUTÖÖ Õppeaines: TRANSPORDIVAHENDID Transporditeaduskond Õpperühm: LI- 21 Juhendaja: lektor Sven Andersen Tallinn 2013 1. Moodustasin autorongi N3 ja O4 sõidukitest betoontoodete veoks. N3 kategooria sõiduk- mootorsõiduk, mida kasutatakse veoste veoks ja mille täismass on üle 12,0 t O4 kategooria sõiduk- täis-,kesktelg- või poolhaagis, mille täismass on üle 10,0 t Moodustasin autorongi Volvo FH 42T ja platvorm poolhaagis Schmitz S.PR BAU 2. Sõiduki kirjeldus kasutades tootjate ja edasimüüjate kodulehti VEDUK · Mark VOLVO · Mudel FH 42T Rear Air · Tüüp Sadulauto · Vedrustus RAD-GR Õhkvedrustus MOOTOR- D13C460 · Töömaht 12,8 dm3 · Võimsus 338 kW(460 hj) · Pöördemoment 2300nm (1000-1400 p/min) · Kütuse erikulu Euro V · Keskkonnasaaste Euro V / EEV · Tühimass 6635

    Transport ja kaubakäsitlemine
    thumbnail
    22
    docx

    Autorongi koostamine TKTK

    Mati Teinberg AUTORONGI KOOSTAMINE ISESEISEVTÖÖ Õppeaines: AUTODE KÄITLUSE ALUSED Transporditeaduskond Õpperühm: KAT-21 Juhendaja: lektor Sven Andresen Esitamiskuupäev:08.04.2015 Üliõpilase allkiri:…………… Õppejõu allkiri: …………….. Tallinn 2014 SISUKORD 1.SÕIDUKI KIRJELDUS....................................................................................................................4 1.1.VEDUK......................................................................................................................................4 1.2.HAAGIS.....................................................................................................................................4 2.AUTORONGI LUBATUD TELJEKOORMUSED  .................................................................

    Autode tehnonõuded



    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun