Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"automaatkäigukast" - 17 õppematerjali

thumbnail
12
pptx

Tehnika uuendused: Automaatkäigukast

Tehnika uuendused Automaatkäigukast ajalugu • Esimene automaatkäigukast leiutati 1921. • Alfred Horner Munro • Polnud usaldusväärne ning ei leidnud kasutust. • 2 maailmasõjas kasutas GM oma tankidel automaat käigukasti mis kasutas hüdrovedelikku. • Peale sõda hakkas General Motors automaat käigukastiga autosid müüma, mille loosung oli: „sõjas katsetatud“. Automaat- vs manuaalkäigukast • Automaatkastiga on mugavam sõita. • Manuaalkastiga pead jälgima, et pöörded ei läheks liiga kõrgele.

Auto → Auto õpetus
28 allalaadimist
thumbnail
1
odt

S-tronic

Audi toob käesoleval aastal turule seitsmekäigulise S tronic käigukasti. Uus kõrgtehnoloogiline kahe siduriga käigukast sobib pikipaigaldusega mootoritega nelikveolistele autodele ning võimaldab kasutada maksimaalset pöördemomenti kuni 550 Nm ning seda isegi 9000 p/min juures. Seega on uut ülikiiret käigukasti võimalik kasutada ka suurema osa Audi sportlike mudelite jõuülekandena. S tronic käigukasti erinevus ja eelis manuaalse käiguvahetuse ning tiptronic automaatkasti ees on käiguvahetuse kiirus. Tänu kahele sidurile suudab S tronic käigukast vahetada käike kiiremini mistahes autojuhist, tehes seda sealjuures ilma veojõudu katkestamata. Lisaks paremale kiirendusele aitab uus S tronic käigukast tagada ka väiksema kütusekulu. Uus seitsmekäiguline S tronic käigukast pakub juhile võimaluse valida käiguvahetusdünaamikat kahes reziimis. Käigukastil on tavaprogramm ehk D (Drive) ning sportlik S (Sport) käiguvahetusreziim. Samuti saab juht so...

Auto → Auto õpetus
48 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Robotkäigukast

Robotkäigukast Poolautomaatne käigukast (robotkäigukast) on käigukast, kus kasutatakse sensoreid, andureid ning elektrimootoreid käigu vahetamiseks. Seetõttu kaob vajadus siduripedaali järele, sest automaatika hoolitseb käiguvahetuse eest. Siiski pole tegu automaatkäigukastiga, sest sidur on olemas ning juht saab käiku ka ise vahetada. Automaatika võtab käigu vahetamisel arvesse mootori pöördeid, kiirust, hetkel sees olevat käiku, kliimaseadet jms ning arvutab välja kõige optimaalsema ajastuse siduri kasutamiseks. Robotkäigukastide puhul võib tugeval kiirendusel siduri kasutamine käigu vahetamise hetkel üldse ära jääda, sest auto oskab vähendada mootori kiirust vastavaks järgmise käigu pöörlemise kiirusele. On olemas ka kahe siduriga robotkäigukastid, kus paaritutele ning paariskäikudele on eraldi sidur. Seega on järgmine käik juba alati valmis ning käiguvahetus toimub kiiremini, kui Vormel 1 autol. Näi...

Kategooriata → Tööõpetus
40 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Automaat käigukast

AUTOMAATKÄIGUKAST Kristjan Teearu KOOSNEB PLANETAARÜLEKANNE Päikeseratas Kroonratas Satelliithammasrattad ja satelliitide raam Planetaarreduktor on automaatkäigukasti mehaaniline osa, mille kaudu muudetakse auto vedavatele ratastele antavat pöördemomenti. Planetaarreduktor paikneb automaatkäigukasti keres ja koosneb järgmistest osadest: 1) planetaarülekanded, mille kaudu muudetaksegi pöördemomenti (tavaliselt on neid planetaarreduktoris kaks või kolm); 2) sidurid, mille kaudu antakse pöördemoment edasi planetaarülekande üksikutele osadele; 3) pidurid, mille abil saab planetaarülekande üksikuid osasid kinni hoida; 4) vabajooksusidurid, mis võimaldavad planetaarülekande mõnel osal pöörelda ainult ühes suunas. SIMPSONI PLANETAARREDUKTOR Simpsoni planetaarreduktoris kasutatakse teineteisega seotult kahte planetaarülekannet, millel on ühine päikeseratas [Ühes tükist valmistatud kaks hammasratast]. Vedav võll annab pöördemomendi redukto...

Auto → Jõuülekanne
7 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Autoajastu

Autoajastu Esimesed autod olid hobuvankritele paigutatud sisepõlemismootoriga sõidukid. Karl Benzi ,,Velo" (1886) Esimeseks autoks Eestis oli 1895. a. Paide keisriametnikule kuulunud auto (jõuvanker). Esimesed autod 1894.a. juulis jõuti nii kaugele, et korraldati esimene võidusõit. Sellest 126 km pikkusest sõidust võttis osa 14 bensiinimootoriga ja 7 aurumasinaga autot. Tulemuseks oli bensiinimootoriga autode võit keskmise kiirusega 20,5km/h. Esimene võidusõit Esimesed autod olid väga kallid. 1896.a. ehitasid kaks venda Charles ja Frank Duryea 13 peaaegu samasugust autot nagu Karl Benz, kuid nende kalli hinna tõttu $1000 - $2000 ei suutnud keskmine ameeriklane neid osta. Esimene mees kes suutis auto teha kättesaadavaks keskmise sissetulekuga inimesele oli Henry Ford. 17.Juunil 1903.a. asutati Ford Motor Company. Nende kõige edukamaks autoks sai 1908.a. välja antud Model T. Autode müük ja võidukäik Ford Model T Ford T edu...

Ajalugu → Ajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Jõuülekande kordamine

Reaktori selline mõju vedeliku voolule seletabki hüdrotrafo muundava toime. 10. Automaatkäigukasti komponendid Automaatkäigukast valib võimalikult õige pöördemomendi veoratastele, mis teatavasti sõltub tee- ja tööoludest. Kaasajal on kasutusel kolm erineva ehitusega ja tööpõhimõttega automaatkäigukasti.: 1. Portatiivne CVT-käigukast. 2. Mehhaaniline käigukast, kus käikude ümberlülitamine toimub automaatselt elektri ja hüdraulika abil. 3.Vedeliku ja planetaarajamitega automaatkäigukast. Komponendid ja nende töötamine: Hüdrotrafo abil kantakse jõumoment mootorilt käikasti. Õlipumba abil tekitatakse õli liikumine detailide määrimiseks ja rõhu tekitamiseks süsteemis. Planetaarajami abil muudetakse ülekantavat jõumoment. Sidurite abil ühendatakse ja lahutatakse planetaarajami ülekande seadmeid peaülekandega. Piduritega pidurdatakse planetaarreduktori hammasrattaid, satelliitide raame, et muuta ajami ülekande arvu.

Auto → Jõuülekanne
133 allalaadimist
thumbnail
33
pptx

Auto Ajalugu

Käimas oli ju kosmoseajastu ja võidujooks kuule! Autode ilustamiseks hakati peale panema massiliselt kroomdetaile. Uute tehniliste avastustena hakati autodel kasutama rooli- ja pidurivõimendusi, kuna selle aja autod olid sageli üle 5 meetri pikad, tihti ka väga laiad ja kohutavalt rasked. Sellepärast oli ka autode kütusekulu meeletu, 30 - 35 l/100km. · Tuli kasutusele ka palju uusi lisaseadmeid ja mugavusseadmeid. Elektriga toimiv katus ja automaatkäigukast olid ühed tähelepanuväärsemad. Sel ajal tekkis ka ameerikalik elulaad, kus auto oli kesksel kohal. · Tekkisid drive in kinod, restoranid ja Lõuna Californias isegi drive in kirik. 50ndatele iseloomulikud uimedega autod kadusid lõplikult 70 aastate keskel. · 70 aastate jooksul hakati tootma autosid, mida me juba tänapäeval oleme harjunud nägema. Kuna oli suur energia ja eelkõike nafta kriis, siis vanad ja suured "gas guzzlerid" ja muud muskelautod

Auto → Auto õpetus
7 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Autorongi koostamine TKTK

1. SÕIDUKI KIRJELDUS Sõiduki kirjeldus kasutades tootjate ja edasimüüjate kodulehti 1.1. VEDUK Mark MAN [1] Mudel TGX 24.440 6x2 Midlift Lite Tractor Tüüp Sadulauto Vedrustus õhkvedrustus Mootor D2676, 6 reas silindrid, Töömaht 12.4 liitrit Võimsus 324 kW (440 PS) 1800 p/min juures Pöördemoment 2100 [Nm] 930 – 1400 p/min juures Keskkonnasaaste Euro VI Tühimass 8000 kg Täismass 23000 kg Käigukast MAN TipMatic® 12 käiguline automaatkäigukast Rattavalem 6X2 Mõõtmed: Pikkus 6175 mm Kõrgus 3110 mm Laius 2500 mm 1.2. HAAGIS Mark Schmitz [2] Mudel SKI 24 SL 7,2 06 SR Tüüp - poolhaagis Sillad – Õhkvedrustuse ja trummelpiduritega 3x9 t Tühimass 6309 kg 4 Täismass 35,000 kg Kandevõime 28,691 kg Telje vahe 1310 mm Kärumõõtmed: Laius 2550 mm Pikkus 8850 mm Kõrgus 2930 mm Veokasti mõõtmed: Kogulaius 2354 mm Pikkus 7480 mm Kõrgus 1460 mm Maht 25.00 m3

Auto → Autode tehnonõuded
16 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Minu lemmikauto Dodge charger

Dodge Charger 500 Kuna Dodge ei olnud rahul charger 500, ehitati järgmiseks Daytona, mis võeti kasutusele 13 aprill 1969 ning mõne tunni pärast tuli kohe üle 1000 tellimuse. Daytona mudelit testisid Chelsea, Michigan Chrysler 20 juulil 1969. See tekitas kõigis suure üllatuse kui saadi auto tippkiiruseks 330 km/h. Charger Daytona ehitati standard kujul 440 Magnum mootor 375 hobujõudu (280 kW) ja 650 N · m pöördemomenti ja A727 automaatkäigukast. Charger Daytona ka kaasas 426 Hemi 425 hobujõudu (317 kW) ja 660 N · m pöördemomenti. 426 Hemi oli saadaval ka tasuta võimalus A833 4-käiguline manuaal. Aastal 1970 tehti jällegi palu muudatusi salongis ja armatuurlaua juures. Esimest korda tuli chargeri nimekirja uus mootor 440 six pack. 3 3-silindrilist karburaatorit, 390 hobujõudu (290kW). 1969 aastate keskel kasutati 440 six pack mootorit Dodge Super Beel ja Plymounth Road Runneril mis oli tuntud et lüüja Hemi tänavatelt.

Auto → Auto õpetus
41 allalaadimist
thumbnail
31
pptx

Jõuülekanne

Jõuülekanne Kristjan Teearu · Jõuülekande all mõistetakse seadmeid, mis võimaldavad kanda mehaanilist energiat üle vahemaa (nt mootorist ratasteni) ning seejuures muuta pöördemomenti, jõudu, kiirust ja liikumise iseloomu. Pea kõigil tänapäeva autodel on jõuülekande suurimaks komponendiks käigukast. · Olenemata kas auto on esi-, taga- või nelikveoline, on igal sõidukil käigukast. Käigukast võimaldab muuta mootori pöördemomendi kordajat ning seeläbi lubab autole suuremat kiirust. Põhimõte on sarnane ratta käiguvahetile, kus suurema kiiruse saamiseks on vaja käiku raskemaks keerata, sest igaüks teab, et nt 21-käigulise ratta esimese käiguga ei ole mõtet pikemat distantsi sõita, kuna iga pedaalitõuge vajab kordades rohkem energiat kui see kiirust toodab. Sama põhimõte on autol ­ kui autol oleks vaid üks käik, siis enamik kütuse põlemisest saadud energia läheks raisku mootoriosade tühja pöörlemise ja kulutamise...

Auto → Jõuülekanne
17 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Automaatkäigukastid - 2011 A3

Põltsamaa Ametikool Automaatkäigukastid A3 Sami Laasi Kaarlimõisa 2011 Sisukord Sissejuhatus..................................................................................3 1. Automaatkäigukastide liigid...........................................................3 2. Mehaanika...............................................................................5 3. Hüdraulika...............................................................................9 Sissejuhatus Automaatkäigukastide liigid Automaatkäigukastid muudavad ülekandearvu ehk käike, nagu nimigi ütleb, automaatselt, ilma autojuhi sekkumiseta. Tänapäeva automaatkäigukaste võib jaotada kolme rühma: · astmeteta ehk CVT variaatorkastid · elektro...

Auto → Auto õpetus
35 allalaadimist
thumbnail
21
pdf

Automaatkäigukasti planetaarülekanne

Lühiajaliselt lülitub siis sisse teine käik, kuni auto kiirus alaneb 1. käigule lubatud tasemele. Planetaarreduktoris lülitus 12 ei erine lülitusest D2 . Käesolevas peatükis on seni kirjeldatud ühte lihtsamat, tagarattaveolise auto kolmekäigulise automaatkäigukasti planetaarreduktorit. Järgnevalt käsitletakse esirattaveolise auto, samuti kolmekäigulise automaatkäigukasti planetaarreduktorit. Kuigi oma väliselt kujult erineb selline automaatkäigukast tunduvalt tagarattaveolisest käigukastist, on tema kinemaatiline skeem ja tööpõhimõte praktiliselt samad. Esirattaveolise automaatkäigukasti planetaarreduktorisse lisandub peaülekande ajam. Peaülekanne ise paikneb samuti automaatkäigukasti keres. Joonisel 24 esitatud skeemil on veel üks erinevus võrreldes eelmise planetaarülekande skeemiga: kahe planetaarülekande ühisele päikserattale (11) on lisatud vabakäigusidur F1 ja ketaspidur B2

Auto → Auto õpetus
140 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kultuurilugude semiootikast

ka seda endast välja anda. Niiöelda ,,kiiksu" ei tohi mingil juhul karta, sest see on paeluv, see teebki meist huvitava inimese, meie narratiividest aga kultuuri kandja ja edendaja. Meie refleksiivsuse ja meie konstruktsiooni vahel peab olema intellektuaalne moment ­ see me enda, inimkonna ja üldise refleksiivsuse vahe tajumine, me enda rolli ja funktsiooni tajumine, kus me ei tee midagi lihtsalt formaalselt, lihtsalt paberile visates. Kultuur ei saa olla automaatkäigukast. Kultuur on oma loomult 4/5 Koostas: Meris Tammik ([email protected]) KULTUURILUGUDE SEMIOOTIKAST ,,valikute tegemine". See on raske töö. Ajakirjanike igapäevatöö on tegelikult elu lahinguväljal. Läbi kultuuri käib olelusvõitlus ning see ei käi läbi poliitika, nii kummaline kui see ka pole.

Kultuur-Kunst → Kultuur, kõne ja mõtlemine
4 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Tehnikaajaloo 10.klassi kursus

1902 - R.Bosch magnetsüüde 1902 - Frederick Lanchester ketaspidur 1893 - W.Maybach, D.Banki täiustatud karburaator 1909 - katalüüsneutralisaator (et kütuste põlemist parandada, need ei põlenud täielikult) 1909 - Edward Deeds, Charles Kettering jagaja 1911 - Charles Ketteringi starter 1923 - bensiini valmistamine (sakslased hakkasid) 1926 - roolivõimendi Francis Davis 1927 - oktaanarvude süsteem Saksamaal 1938 - automaatkäigukast Oldsmobile 1957 - ketaspidurid (läksid standardvarustusse) AUTOSÕIDU TURVALISUSE ARENG 1845 - R.W.Thomsoni õhukumm 1854 - A.Merian I asfalttee 1896 - J.Dunlopi õhkrehvid (hakkas tootma) 1901 - atsetüleenvalgustuslambid (hakati öösiti sõitma) 1906 - Alfred Faucher Pr. tahavaatepeeglid 1910 - neljarattapidurdus (esialgu oli ainult vedavatel ratastel) 1905 - John Woodi (inglane) kildumatu klaas 1908 - Gladstone Adam kojamehed

Tehnika → Tehnikalugu
19 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Nimetu

elektroonilise stabiilsuse kontrolli seadega (ESC) auto aju on ettenähtud töötama koos elavhõbeda anduri ja iga ratta kohal oleva ABS anduriga, kui aga samasugusel autol aga ilma ESC-ta on hoopis erinev aju) Erinevused bensiinimootori ja manuaal käigukasti ning bensiinimootoriga automaat käigukastiga autode vahe on see, et automaat käigukastide jaoks on uuematel autodel oma eraldiseisev juhtplokk(joonis 2.2), mis reguleerib teatud anduritelt saadud info järgi käigulülitusi. Automaatkäigukast kasutab sama andurit, mis mootori aju kasutab küttesegu koguse reguleerimiseks - gaasipedaali asendi andurit. Käigukast otsustab selle anduri põhjal, kas on vaja rohkem kiirendust või kiirust(nt möödasõidud). Sellisel juhul, kui ei sõideta veel tippkiirusega, siis gaasipedaal järsku põhja vajutades, on käigukasti ajule programmeeritud sisse käiguvahetus alla. (väiksemal käigul aeglasem ülekanne ­ parem kiirendus). 10

Muu → Baaskursus
35 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

John Deere 8R

Kõrge tootlikkus. John Deere automaatne PowerShift käigukast (16 esipidi ja 5 tagurpidi kiirusega). Saate loota põllul tõestust leidnud jõudlusele. See alan- dab kütusekulu ja tõstab tootlikkust vaikselt ja sujuvalt käike vahetades, et sobida muutuvate tingimustega. Automaatse PowerShift eelised: ­ Usaldusväärne ja lihtne kasutada ­ Puudub vajadus käike vahetada kui koormus muutub ­ Transpordikiirus kuni 42 km/h Graatsiline ka koormuse all Tundlik PowerShift automaatkäigukast tõstab tootlikkust ja efektiivsust, tulles hõlpsalt toime ka ootamatute suurte koormustega. Lihtne kasutada Kiire kohandada PowerShift automaatkäigukasti Automaatne PowerShift vahetab automaatselt käike allapoole

Põllumajandus → Põllumajandus
11 allalaadimist
thumbnail
92
docx

Autod-Traktorid I kordamisküsimused 2013-2014

(Ravigneaux või Simpson planetaarülekanne- kasutatakse kahte teineteisega seotud planetaar-ülekannet, millel on üks ühine või eraldiseisvad päikeserattad) Eesmärk ­ võimaldab saada suuri ülekandearvude muutusi ja samas muuta pöörlemissunda Eelised: a) võtab vähe ruumi; b) kannab üle suuri jõudusid; c) tagab vedava ja veetava võlli samateljelisuse. 69. Automaatkäigukast ja selle tüübid On kahte tüüpi automaatseid jõuülekandeid: · Poolautomaatne jõuülekanne · kõik käiguvahetusprotseduurid toimuvad samamoodi, nagu käsilülituse korral, · käigulülitust toimetavad lülitusmehhanismid elektroonika juhtimisel · käiguvahetusel katkestatakse jõuülekanne · Täisautomaatne jõuülekanne · Jõuülekanne veoratastele

Auto → Autod-traktorid i
61 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun