......................................................3 3. Visioon, missioon ja eesmärgid...............................................................................................3 4. Ärikeskkond............................................................................................................................3 5. SWOT analüüs........................................................................................................................3 6. Toode/teenus, põhiprotsessid, omahinna arvestus...................................................................3 6.1 Toode/teenus......................................................................................................................3 6.2 Tootmise/teenindamise põhiprotsess.................................................................................4 6.3 Omahinna arvutus.............................................................................................................4 7. Turg ja kliendid......
......................................................3 3. Visioon, missioon ja eesmärgid...............................................................................................3 4. Ärikeskkond............................................................................................................................3 5. SWOT analüüs........................................................................................................................3 6. Toode/teenus, põhiprotsessid, omahinna arvestus...................................................................3 6.1 Toode/teenus......................................................................................................................3 6.2 Tootmise/teenindamise põhiprotsess.................................................................................4 6.3 Omahinna arvutus.............................................................................................................4 7. Turg ja kliendid......
......................................................4 3. Visioon, missioon ja eesmärgid...............................................................................................4 4. Ärikeskkond............................................................................................................................4 5. SWOT analüüs........................................................................................................................5 6. Toode/teenus, põhiprotsessid, omahinna arvestus...................................................................5 6.1 Toode/teenus......................................................................................................................5 6.2 Tootmise/teenindamise põhiprotsess.................................................................................6 6.3 Omahinna arvutus.............................................................................................................7 Omahinna arvutus.........
tunnuslause: Kõrgkvaliteetne videomaterjal igaühele! 5. Ärikeskkonna analüüs Makrokeskkonna ja mikrokeskkonna üldanalüüs. Täpsusta millised tegurid, faktorid, majandussubjektid mõjutavad ettevõtte planeeritavat äritegevust (ja kuidas). 5.1 Makrokeskkonna analüüs. majanduslanguse risk – keskmine, sest klindi rahakott mõjutab tellimuste arvu. seadusandluse risk – madal, sest teenustele makse pole kehtestatud konkurentsirisk – keskmine, sest turg vajab pakkumist, aga konkurentidel võib kvaliteet olla madalam ja hind kõrgem 5.2 Mikrokeskkonna analüüs. Õiguslik risk – madal, sest omanik on teenusega pikaajaliselt tegelenud Personalirisk – keskmine, sest teenus vajab kogemuste ja teadmistega töötajaid Kliendirisk – keskmine, sest tavalised pereinimesed ei oska hinnata klavliteedi vahet ja võivad valida odavama ja kehvema kvaliteediga ettevõtte kasuks 6. SWOT analüüs
.. 20 15. ÄRIPLAANI LISAD .............................................................................................................. 20 Lisa 1. Hinnapakkumise (lihtsustatud) näidis............................................................................... 21 2 SISSEJUHATUS Käesoleva juhendi eesmärk on selgitada äriplaani koostamise põhinõudeid. Äriplaanis peab olema võimalikult selgelt väljendatud äriidee ja selle teostus. Äriplaani koostamine on omamoodi test, kas idee töötab või mitte kui "asi" näib paberil tulus ja toimiv, siis on mõtet hakata ideed realiseerima. Vastasel juhul kui idee ei anna positiivset tulemust teoreetiliselt, siis pole mõtet teha kulutusi ning asuda realiseerima äriideed, mis suure tõenäosusega ei saagi hakata tulu tootma. Juhendmaterjal on äriplaani struktuuri aluseks võttes lahti kirjutatud äriplaani alapunktid,
hinnatuim söögikoht nii kohalike kui ka turistide seas. Eesmärk on olla üks tuntumaid ja tunnustatumaid toitlustuskohti Saaremaal. Üllatada kliente pidevalt uute ja maitsvate roogadega ning saada vähemalt 150 püsiklienti. Kohvik Mahedik pakub kiirelt ning tervislikult kättesaadavat toitu. Tootevalikust leiab toite mahe- ja toortoidu austajatele. Lisaks leiab menüüst tooteid allergikutele, inimestele, kes ei talu kas gluteeni või laktoosi. Samuti on kohviku sihtturuks toitumisteadlikud inimesed, kes teevad oma igapäevaseid toiduvalikuid puhta ning vitamiinirikka toidu kasuks. Kohviku tugevused konkurentsis püsimiseks on mitmekülgne ja vitamiinirohke menüü ning kodune ja hubane atmosfäär. Üheks suureks konkurentsieeliseks on see, et ettevõte kasutab vaid mahetoorainet ning hetkel ei ole turul ühtegi teist sarnast kohvikut Saaremaal, kus pakutakse toortooteid. Üheks lisaväärtuseks on ka see, et kohvik pakub
Tere Piimatooted Pärnu mnt 139c, +372 636 4113 [email protected] Tallinn 11317 Tartu Mill Jahu Väike-Kaar 33, +372 7 428 807 - Tartu 50406 Tallegg Munad, linnuliha Saha tee 18, +372 610 7012 [email protected] Loo 74201 Mööbliait Mööbel, kohviku Pärnasalu 34, +372 608 8801 [email protected] sisustus Saue 76505 6. SWOT analüüs. Kirjelda oma ettevõtte tugevusi, nõrkuseid, samuti väliskeskkonnast tulenevaid võimalusi ja ohtusid. Tugevused Nõrkused - Originaalsus - Uus ettevõte turul - Entusiasm - Suur konkurents - Hea asukoht - Vähesed juhtimisoskused
Juhan Juurikas 51% Mati Maasikas 49% 2.3. Juhan Juurika ja Mati Maasika CV-d (tuleb panna lisadena) Milline hariduskäik? Millised juhtimis- ja ettevõtlusalased kogemusi omavad? Kellena on varem töötanud? Milliseid täiendkoolitusi on läbinud, mis toetavad nende tegevust ettevõtjana antud valdkonnas? Lühikokkuvõte äriidee valguses Andke ülevaade oma ettevõtte struktuurist, personalist ning nende pädevusest, oskustest ja varasematest kogemustest antud ärivaldkonnas. Oluline on esile tuua nii omanike kui ka palgatud juhtkonna võimekust ettevõtet juhtida, samuti näidata ära kõik kogemused ja täiendkoolitused, mis on seotud antud ärivaldkonnaga. Palgad planeerige mõistlikul tasemel- liiga väiksed palgad võivad anda põhjust kahtlusteks ettevõtmise perspektiivsuse kohta. 4
2.2. ETTEVÕTTE EESMÄRGID Lühiajalised eesmärgid (1 aasta): 1. Lahendada järjekordade probleemi ülikooli kohvikutes 2. Tutvustada TTÜ kohvikute klientidele meie teenust ning levitada seda ülikooli raames teenides klientide usaldust meie teenuse vastu. Pikaajalised eesmärgid (2-3 aastat) 1. Pakkuda uusi, paremaid teenuseid, mis põhineksid tehnoloogia arengul 2. Viia One Second Payment teenust ka väljaspoole ülikoolist. 2.3. EDU VÕTMETEGURID 1. Kiir teenindamine kohviku poolt, mis säästaks kliendi aega ning vähendaks negatiivseid muljeid tellimuse ootamisest 3 2. Lihtne ja mugav kasutamine nii kliendile kui ka kohkule 3. Suhteliselt odav 4. Innovatiivne lahendus järjekordade probleemile 5. Uuel tehnoloogial, mida planeeritakse kasutada, on suur arenguruum 6. Teenust on lihtne turule viia, kun Eesti on IT riik, ning Eesti elanikud võtavad
- selgitatakse, kuidas on plaanis oma toodet või teenust edaspidi arendada ning nomenklatuuri muuta. 6. Turuanalüüs - kirjeldatakse turgu ja kliente ning nõudlust toote järele, - tuuakse välja oma toote konkurentsieelised ja hinnatase; - hinnatakse turu mahtu ja stabiilsust; - analüüsitakse konkurente ja nende sihtgruppi ning turuosa suurust; - kirjeldatakse oma ettevõtte potentsiaalseid kliente: hulk, vanus, sugu, millises piirkonnas elavad, missuguste harjumustega jne. 7. Turundus - koostatakse turundusplaan, kus kirjeldatakse oma ärieesmärki, pannes paika, mis ajaks midagi tahetakse saavutada ning samuti tegevusi, mis viivad eesmärkideni; - valmistatakse ette turundusstrateegia, kus kirjeldatakse, kuidas toodet/teenust reklaamitakse, leitakse sobivad müügikanalid. 8. Finantseerimine - kirjeldatakse ettevõtte käivitamiseks vajaminevat finantseeringut ja rahastamisallikaid; - loetletakse vajaminevad vahendid (seadmed, ruumid, käibevahendid) ja nende maksumused;
Juhan Juurikas 50% Mati Maasikas 50% 2.3. Juhan Juurika ja Mati Maasika CV-d (tuleb panna lisadena) Milline hariduskäik? Millised juhtimis- ja ettevõtlusalased kogemusi omavad? Kellena on varem töötanud? Milliseid täiendkoolitusi on läbinud, mis toetavad nende tegevust ettevõtjana antud valdkonnas? Lühikokkuvõte äriidee valguses Alustava ettevõtja baaskoolitus. Kevad, 2008 Mainori Kõrgkool Ülesanne nr. 4. Andke ülevaade oma ettevõtte struktuurist, personalist ning nende pädevusest, oskustest ja varasematest kogemustest antud ärivaldkonnas. Oluline on esile tuua nii omanike kui ka palgatud juhtkonna võimekust ettevõtet juhtida, samuti näidata ära kõik kogemused ja täiendkoolitused, mis on seotud antud ärivaldkonnaga.
Telefonid 51964647 Faks E-mail [email protected] Juhatuse liikmed - Omakapital 2500€ Omanikud, nende osa kapitalist Urmo reinhold 100% Kontaktisik, tema telefon 58918734 Ettevõtte tegevusala Mahe Teravilja kasvatus Ettevõtte tegevuspiirkond Eesti 3. Äriidee kirjeldus Minu äriidee on kasvatada 60 hektaril maheteravilja. Valin selleks kaera ja herne, müün suurfirmadele ja kohalikule seakasvatusega tegelevale ettevõttele. Äriidee ei ole küll uudne, aga turgu jätkub kõigile. Nõudlus kvaliteetse maheteravilja järgi on olemas. Põhilise koguse müün lepingu alusel firmale Tartu Mill. Mul on olemas tootmiseks vajalikud teadmised ja praktilised kogemused. Olen keskharidusega põllumajanduse spetsialist ning teravilja ettevõttes olen praktikal olnud neli aastat
nõrkust, võimalust või ohtu. Soovitav piirduda iga näitaja puhul 1-2 lausega. Eesmärk on anda lugejale võimalus haarata kiiresti kogu äriplaani iseloomustav üldine informatsioon. Ei soovita jätta SWOT-analüüsi märkimata olulisi nõrkuseid ja ohte. Esmapilgul võib tunduda, nagu oleks rumal ise oma nõrkustele osutada, kuid see mulje on petlik. Ärge unustage, et äriplaani loevad spetsialistid, kes lisaks äriidee ja -plaani tugevusele hindavad ka seda, kui põhjalikult on ohud ja nõrkused arvesse võetud. Teades oma nõrkuseid ja teades ohte, on lihtsam neist hoiduda. 7. Toode või teenus Peatükis kirjeldadakse, millise toote/teenusega on tegemist. Kindlasti ei piisa vaid toote/teenuse omaduste väljatoomisest, vaid tuleb keskenduda toote/teenuse eelistele ja unikaalsusele. Mida paremini tuntakse klientide vajadusi, seda lihtsam on neid rahuldada
...................................................................... 6 2. AJALUGU JA TAUST .............................................................................................................................. 8 3. TOOTE (TEENUSE) KIRJELDUS .............................................................................................................. 8 4. ETTEVÕTLUSKESKKONNA KIRJELDUS ................................................................................................ 10 5. TURG .................................................................................................................................................. 11 6. KONKURENTS..................................................................................................................................... 12 7. KONKURENTSIEELISED ....................................................................................................................... 15 8. TÜÜPKLIENDI PROFIIL ..............................
äriga seotud ei ole, teie äriplaan läbi lugeda. Paluge, et ta kohe küsiks, kui midagi jääb arusaamatuks või pole veenvalt esitatud. Äriplaani koostamine ja komponendid; Iga äriplaan erineb teisest mingil määral struktuuri poolest. Paljud finantsasutused annavad ettevõtjatele ette ka äriplaanide nõutava struktuuri. Igale äriplaanile on kohustuslikud järgmised komponendid: · tiitelleht · sisukord · kokkuvõte · ettevõtte lühiülevaade · äriidee iseloomustus · projekti kirjeldus - tooted või teenused, - tootmine, - keskkond. · turustamine - turu iseloomustus - konkurendid ja konkurents - müük ja turustamine. · ettevõtte juhtimine ja personal · projekti maksumus ja rahastamine · projekti riskifaktorid. 4 Tiitellehe vormistamine Tiitellehel peab olema firma nimi (soovitavalt ka logo), koostaja nimi, kuupäev ja vajaduse korral märkige ka "Konfidentsiaalne". 1
5862 7578 Ettevõtte tegevusala, EMTAK kood: Ettevõtte tegevuspiirkond: Eesti, Soome 3. Äriidee kirjeldus Meie eesmärk on luua vähe tähelepanu pööratavale sihtgrupile taskukohase hinnaga ning elulihtsustav äpp, mis töötab kõigil põhilistel operatsioonisüsteemidel. Veganid ning vegantoitumisest huvitatud inimesed on aina kasvav turg (umbkaudselt on Eestis veganeid 40 000), kelle vajadustele ei pöörata hetkel veel piisavalt tähelepanu ning meie soovime seda muuta. Tahame luua äpp-i, mis tuvastab vegan tooteid/toiduaineid. Esimesel aastal saab olema äpp väga algeline - klient saab infot, kas toode on vegan, taimetoitlastele sobilik või ei kumbagi. Esimese aasta lõpuks soovime jõuda punkti, kus kliendile kuvatakse skanneerimis- järgselt ka toiteväärtus, e-ainete sisaldus ning toote ökoloogilisus
1. ETTEVÕTTE MISSION JA ÄRIIDEE 2.2. UUS ETTEVÕTE 4 2.3. TEGUTSEV ETTEVÕTE 4 3. TOOTMISHARU JA ETTEVÕTLUSKESKKOND 3.1. TOOTMISHARU ARENGUSUUNAD 5 3.2. MUUTUSED ETTEVÕTLUSKESKKONNAS 5 4. ÄRIPROJEKT 4.1. TOODE/TEENUS 6 4.2. TURG 6 4.2.1. Turu kirjeldus 6 4.2.2. Tarbijaskonna määratlus 6 4.2.3. Turu-uuringute läbiviimine 6 4.2.4. Toote/teenuse nõudlust mõjutavad tegurid 6 4.2.5. Turu võimalikud muutused 7 4.2.6. Konkurents
Vertikaalsest seosest lähtudes: pea- ja kõrvaleesmärgid, primaarsed ja sekundaarsed eesmärgid. Horisontaalsest seosest lähtudes: samasuunalised, vastassuunalised ehk konkureerivad, teineteist välistavad, sõltumatud. EESMÄRKIDE OMADUSED SMART printsiip 1. Spetsiifilised (specific) 2. Mõõdetavad (measurable) 3. Kokkulepidud 4. Realistlikud 5. Ajastatud 2. loeng 8. sept 2011 Ettevõtte funktsionaalsed valdkonnad: personalimajandus, materjalimajandus, tootmine, turundus, strateegia, arvestus Personal · Personali hulka kuuluvad ettevõtte kõik töötajad · Personali juhtimine üks juhtimise põhifunktsioonidest · Personali juhtimise raames uuritakse töö iseärasusi ettevõttes ning määratakse kindlaks ametikohtadele ja töötajatele esitatavad nõuded. Personali värbamine: · Ettevõttesisene värbamine: teadete tahvel, intranet
Kaudne konkurent Pakutavad Konkurendi hind Muu info tooted/teenused Eraisikud, kes Lihtsamad Olenevalt autost Töö ei pruugi olla teostavad ise remonditööd just kõige erinevaid töid kvaliteetsem. 13. TURUNDUSPLAAN 13.1 Hinnakujundus. Hind sisaldab tööjõu tasu, kommunaalkulusid, varuosa-(de) hinduning käibemaksu (20%). 13.1.1. Omahinna arvutus TOOTMIS-/ Rehvi- Keevita- Õlivahetus Diagnost TEENINDUS vahetus mine (kliendi õli ja KULUD filtriga) Otsekulud Tooraine maksumus 5 Olenevalt töö 0 2 mahust
........................................................ 5 3.2.Mikrokeskkonna analüüs............................................................................................................5 3.3 Tarnijad/koostööpartnerid:..........................................................................................................5 4. SWOT-ANALÜÜS...........................................................................................................................6 1.TOODE/TEENUS, TURG JA KONKURENTS............................................................................... 7 5.1.Toode/teenus...............................................................................................................................7 5.2.Turusituatsioon ja arengutrendid................................................................................................ 7 5.3.Turu analüüs..................................................................................................
ehk abakus (leiutatud 3000 aastat ekr Mesopotaamias). Täpselt sama teema on ka tänapäeval, inimesed kasutavad arvutit abivahendina nii kontoris, kui ka kodus. Teenus on alles loomisfaasis ja päris kindel ei saa olla, kuidas turul läheb. Teenust võib tabada suur edu või läbikukkumine. Meie prognooside järgi edu, sest praegu IT teadmiste ja oskustega töötavad inimesed on väga hinnas. Esialgu on kindlasti piiritletud kuid tulevikus on meie geograafiline turg terve Eesti, kuna praegu enamasti interneti püsiühendus igal pool. Miks mitte ka välimaale laieneda. Alguses peab firmale kõvasti reklaami tegema, et muuta tegevust aktiivsemaks. Kui firma on ennast turul tõestanud siis on mõnigi püsiklient tekkinud. 10. Konkurents. Minu koht on turul uudne, sest paljudel puudub teeninduses selline kaugabi võimalus. Inimestele on kõik mugavaks ära tehtud, kasutajaliidesel on juhendid ja võimalus on kasutada kasutajatuge
sünnipäeva, kuigi alustati hiilgavate prognoosidega. 2. ÄRIPLAANI KOOSTAMINE JA KOMPONENDID Äriplaani koostamiseks ei ole mingit kindlat vormi, mida kõik ettevõtjad peaksid kasutama. Iga äriplaan erineb teisest mingil määral struktuuri poolest. Paljud finantsasutused annavad ettevõtjatele ette ka äriplaanide nõutava struktuuri. Igale äriplaanile on kohustuslikud järgmised komponendid: · tiitelleht · sisukord · kokkuvõte · ettevõtte lühiülevaade · äriidee iseloomustus · projekti kirjeldus - tooted või teenused 5 Äriplaan - tootmine, - keskkond · turustamine - turu iseloomustus - konkurendid ja konkurents - müük ja turustamine · ettevõtte juhtimine ja personal · projekti maksumus ja rahastamine · projekti riskifaktorid
............................................................. 9 4 VÄLISKESKKONNA PESTLE ANALÜÜS JA MÕJU HANSO TURISMISTALULE.................................................................................................................. .......................................................................................................................................... 10 5 KONKURENTS JA TURG ........................................................................................... 12 5.1 Haaslava valla piirkonna kirjeldus ............................................................................ 12 5.2 Turule sisenemine ja konkurents ............................................................................... 14 5.3 Toote/turu maatriks.................................................................................................... 15 5.3
kasutama. Iga äriplaan erineb teisest mingil määral struktuuri poolest. Paljud finantsasutused annavad ettevõtjatele ette ka äriplaanide nõutava struktuuri. Igale äriplaanile on kohustuslikud järgmised komponendid: tiitelleht sisukord kokkuvõte ettevõtte lühiülevaade 5 Äriplaan äriidee iseloomustus projekti kirjeldus - tooted või teenused - tootmine, - keskkond turustamine - turu iseloomustus - konkurendid ja konkurents - müük ja turustamine ettevõtte juhtimine ja personal projekti maksumus ja rahastamine projekti riskifaktorid Tiitellehe ja sisukorra vormistamine Tiitellehel peab olema firma nimi (soovitavalt ka logo), koostaja nimi, kuupäev ja
...................................................................................................................5 1.1 Ettevõtte taustaandmed ja kirjeldus.........................................................................5 1.2 Ettevõtluskeskkonna kirjeldus.................................................................................6 1.3 Teenused..................................................................................................................8 1.4 Klient, turg, konkurents...........................................................................................9 1.5 Turundusstrateegia ja hinnakujundus......................................................................9 2. Tegevusplaan...............................................................................................................12 2.1 Ettevõtte käivitamine.............................................................................................12 2.2 Riskianalüüs......
Nt. põllumajanduses, kalanduses · Täieliku konkurentsiga turul olev ettevõte peab tegema 3 otsust: · kas jääda tööstusharusse püsima või lahkuda sellest? · kui otsustatakse jääda, siis kas toota või olla ajutiselt suletud? · kui otsustatakse toota, siis kui palju toota? · Täieliku konkurentsi turgu iseloomustab see, et siin ei saa ükski ostja ega müüja oma tegevusega turuhinda mõjutada. · Täieliku konkurentsi turg on kõige efektiivsem turg Firmade arv on suur · Kõik firmad toodavad homogeenset toodangut, st kõik tooted on ühesugused, sõltumata sellest, milline firma seda toodab.(sarnased) · Turul ei eksisteeri mingeid sisenemis barjääre. · Täielikult konkureeriva firma kasumi maksemeerimise tingimus on : MC = MR = P PIIRKULU = PIIRTULU = HIND Tootmismaht 0 1 2 3 4 5 6 TP
Ja mida rohkem firma teenib, seda rohkem tuleb uuendusi. Samuti on see Tartule väga kasulik, kuna tuleb kliente ka väljaspoolt Tartut. Ettevõte on Tartus ainulaadne omasuguste seas. Õmblejad, disainerid ja stilistid on kõrgtasemel, kogemustega ja väga sõbralikud. Varem on meie töötajad saanud koolitusi ja praktikat vabatahtlikena. Meie eeldused on rahuldada Tartlasi ja ka külalisi kaugemalt nende lemmikstiiliga. (Eriti neid, kellele väga sopata ei meeldi.) Meie turg on väga suur ja väga erinev. Alates imikutest kuni vanuriteni. Ei ole turu jaoks kindlaid nõudeid või eelistusi. Tegevust soovime alustada Tartus, Lõunakeskuses ning hiljem laiendada firmat kaugemale Eestisse ja ka välisriikidesse. Selle jaoks oleks vaja kahe saaliga (ei pea olema suured) stuudiot. Esimeses, väiksemas saalis, mida ka külastajad näevad, on vaja umbes 40 mannekeeni (mees ja naine; imik, laps, teismeline, täisealine, vanur), millele
Paide 2013 1. Äriplaani kokkuvõte Käesolev äriplaan on koostatud FIE Jaanus Saarelahe Kanafarmi asutamiseks. Kanafarmi põhilisteks tegevusaladeks on munade tootmine . Alates 4. aastast on plaan üle minna täielikult mahepõllundusele. FIE Jaanus Saarelaht näeb oma toodangu realiseerimise sihtturuna peamiselt Järva maakonda, alates 3. aastast ka kogu Eestit läbi mahekaupluste . Praegu on Eestis munade nõudlus suurem kui tootmine. Turundus strateegiliseks eesmärgiks on jõuda lähemale lõpptarbijale. Ettevõtte suurimaks kuluartikliks on kanade söödakulu. Kokkuvõtvalt kõigist alljärgnevatest alapunktidest. Kokkuvõte peaks olema vähemalt 1 lk. 2. Ettevõtte üldandmed Ettevõtte nimi FFIE Jaanus Saarelaht Aadress Väätsa vald ,Röa Küla , Järvamaa Telefonid 55528234 E-mail
parandada, sest tootekompleksile lisandub juurde ka rõivaparandusteenus. Nii saab ettevõte veel rohkem väärtustada säästliku arengut. Ettevõtte koostööpartneriks on inglismaa ettevõtte, kellega tehakse pikaajaliselt koostööd, et kasutatud trendikas kaup jõuaks ka Eesti turule. Ettevõtte eesmärgiks on pakkuda kvaliteetset ja trendikat taaskasutatud rõivakaupa sihtrühmale, kes väärtustavad jätkusuutlikust ja soovivad parandada ressursside ületarbimist. Ettevõte äriidee sai alguse ettevõtja ja tema pere hobist, õmblemisest ning suurest nõudlusest trendikate taaskasutusrõivaste järgi noorte naiste seas. Aasta pikkusel kokkupuutel taaskasutuskeskustega, olen mõistnud, et inimesed vajavad odavamaid kuid kvaliteetsemaid riideid. Samuti iga inimene soovib raha kokku hoida ning miks mitte teha seda just rõivaste pealt, kuna isiklik kogemus näitab, et ka kasutatud rõivastega on võimalik stiilne välja näha
tõsta ka hindu. Kuigi hinnad kasvavad niigi arvestades inflatsiooni, üldist hinnatõusu ja elamise kallinemist, peavad eraõiguslikud hooldekodud arvestama ka tõsiasjaga, et riigile või kohalikule omavalitsusele kuuluvate hoolekandeasutuste rahalised võimalused on tunduvalt suuremad ning nende asutuste tulusus ei ole nii tähtis, sest omavalitsustel on võimalus üleliigsed kulud hüvitada. Seega võib ennustada erahooldekodude omahinna tõusu ja sellest tulenevalt ka müügihinna tõusu. 8.SWOT - ANALÜÜS Ettevõtte sisemised tugevused: · Teenuste ja elutingimuste kõrge kvaliteet · Koolitatud ja kvalifitseeritud personal · Võime pakkuda konkurentsivõimelist teenust · Võime teenindada eesti- ja venekeelseid kliente · Kogemustega juhtkond · Juhtidel head suhted vallavalitsuse ja ümbruskonna ettevõtetega · Hea logistiline asukoht · Looduslähedane rahulik keskkond
olukorrast. Kui intressimäärad on madalad, siis inimesed eriti ei soovi teenust, vaid kasutavad sissetulekust suurema osa tarbimiseks. Tagajärjeks on nõudluse kasv ja hindade tõus. Ilusaim klubi Tootmistegurite hindade tõus mõjutab kogupakkumist. Rahvamajanduse ja sisemajanduse kogutoodang vastab reaalselt kogunõudlusele. Ideaalne on olukord, kus turg on tasakaalus, see on pigem teoreetiline nähtus. Tavapraktikas leidub alati neid, kes ei ole rahul. See on aga edasiviiv nähtus, sest kui oleksime kõigega rahul, siis ei toimuks arengut. Tarbimistase oleneb toodete ja teenuste hulgast, mida me turul pakkuda suudame. Poliitilised tegurid Poliitiliselt seisukohalt mõjutavad meid kõige enam kehtiv seadusandlus. Kui seadused muutuvad, siis peame tegema oma ettevõttes muudatusi. Näiteks maksuseaduste muudatstega
· Tulevaste tulude hindamine arvestades võimalikke olulisi muutusi. · Bilansiline väärtus (varad - kohustused). · Korrigeeritud bilansiline väärtus. · Asendusväärtus kui palju läheks maksma analoogilise ettevõtte loomine. · Analoogiliste ettevõtete müügikogemused (nt nende müügihind võrreldes läbimüügi või kasumiga). · Likvideerimisväärtus. 16. Äriidee mõiste ja komponendid. Hea äriidee omadused. Äriidee on idee, mille eesmärk on teenida oma autorile või realiseerijatele kasumit. Äriidee võib olla sõnastatud ühe lausena või ka detailsemalt lahti kirjeldatud. Äriideed sõnastades ja edasi arendades peaks mõtlema sellele, et vastuse saaksid 3 küsimust: kes mida kuidas. Omadused: Atraktiivne, õigeaegne, kestev, seotud toote või teenusega, mis pakub ostjale või lõppkasutajale lisaväärtust. Veel omadusi: · uuenduslik iseloom;
Äri- ja/või turundusplaan aitab: · läbi mõelda organisatsiooni tegevuses kriitilise tähtsusega aspektid, et ära kasutada avanevad võimalused ja olla konkurentidest sammukene eespool; · hinnata turundust, juhtimist, finantse ja inimesi puudutavaid strateegilisi valikuid; · juurutada ja tutvustada uusi turismitooteid/-pakette ning uuendada olemasolevaid, et käia kaasas turu muutustega; · välja tuua selle, kuidas organisatsiooni eri funktsioonid aitavad kaasa äriidee realiseerimisele ja turundussõnumi klientideni viimisele; · kaasata töötajaid organisatsiooni arendamisse ja suurendada nende pühendumist eesmärkide saavutamisel. Tavaline äriplaan peab silmas 35aastast perspektiivi ja hõlmab nii strateegilist kui ka taktikalist planeerimist. Konkreetse toote/teenuse arendamiseks või turundamiseks (turismi tootearenduse ja turunduse toetuse taotlemiseks) võib koostada plaane lühemaks ajaks (nt 2 aastat).