Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Ants Laikmaa (0)

1 Hindamata
Punktid
Ants Laikmaa #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-01-16 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 8 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor JanikaLensment Õppematerjali autor
Inglise keelne jutt + eesti keelne tõlge juures .

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
13
ppt

Ants Laikmaa

ANTS LAIKMAA 5. MAI 1866. A ANTS LAIKMAA Ants Laikmaa sündis 5. mai 1866. aastal Vigala vallas. Ta sündis perre neljateistkümnenda lapsena. Isa oli Hans Laipman ja ema Leenu Redlich. Isa oli haritud, töötas talupidajana ja oli ka vallakirjutaja. Ema oli samuti haritud. Oma vaimukuse ja kunstimeele päris ta emalt. Ema suri 1884. aastal, isaga ei saanud ta eriti hästi läbi. 1891. aastal asus ta Riiast teele Düsseldorfi. Tal oli olemas ka rongisõidu raha, kuid ta tahtis Saksamaad paremini tundma õppida

Kunstiajalugu
thumbnail
16
pptx

Ants Laikmaa

Ants Laikmaa Ats Püvi TT14 Ants Laikmaa  Ants Laikmaa (5. mai 1866 Araste- 19.november 1942 Taebla) oli eesti maalikunstnik, keda on peetud üheks Eesti 20. sajandi alguse olulisemaks kunstnikuks ja kelle juhitud ateljeekool oli Eesti esimene kunstiõppeasutus.  Nime eestistamiseni 1935. aastal kandis Laikmaa nime Hans Laipman. Elukäik  Üldhariduse omandas mitmes koolis, Vigalas, Haapsalus, Pärnus Gümnaasiumis ja ühes erakoolis Tallinnas.  1890-91 Peterburis  1891-93 ja 1896-97 Düsseldorfi Kunstiakadeemia, mida ta ei lõpetanud, sest pettus vanamoodsas õppesüsteemis.  1897-1903 elas ja rändas mitmel pool ringi (Düsseldorf, Belgia, Holland, Pariis, München, Tallinn, Haapsalu).  1903 -1932 Tallinnas ateljeekool

Kunstiajalugu
thumbnail
8
docx

Kubism

KUBISM Kubism on 20. sajandi kunstivool, mis hakkas kujunema Pariisis 1907. aastal Pablo Picasso ja Georges Braque'i töödes. Kubistide eelkäijaks oli Paul Cézanne. Mõiste "kubism" võttis kasutusele prantsuse kriitik Louis Vauxcelles ja see vihjab kuubist lähtuvale kujutamisele. Kriitik kirjeldas Braque'i töid 1908. aastal väljendiga bizarreries cubiques (kuubilised veidrused). Kubistide eesmärk oli vabastada teos jutustavast sisust ja kujutada asju (muusikainstrumendid, natüürmordid, maastikud jne) geomeetrilistena (kuup, silinder jne), tükeldatud pindadena või stereomeetrilistena (kujutada esemeid ühekorraga mitmest vaatevinklist). Algset kubismi, perioodi, mis algas 1909. aastal, nimetatakse analüütiliseks kubismiks. Seda perioodi iseloomustab motiivide (majad, puud ja natüürmordid) lahutamine justkui algosadeks (geomeetrilisteks kujunditeks) ning nendest uue pildi ülesehitamine. Teine, hilisem vool kubismis, kannab nime s

Kunstiajalugu
thumbnail
10
odt

Kuldne kolmik

Uurimustöö Kuldne Kolmik 2010 Sissejuhatus Kuldsesse kolmikusse kuulusid: Kristjan Raud (söejoonised, esimene illustreeritud Kalevipoeg), Ants Laikmaa (pastellid, portreesid, aga ka maastikke), Nikolai Triik (Õlimaalid, pisut sütt, nendest tuntuim Juhan Liivi portree). Nad on jätnud jälje Eesti kultuurilukku loomingulise tegevusega, pedagoogilise tegevusega ja näituste korraldamisega. Laikmaa õppis Düsseldorfis (kõndis sinna jala). Teda on kutsutud Eesti kunsti kaanekukeks. Tallinnasse tagasi tulnud avas ateljee kooli Pikale tänavale(hiljem kolis Tatari tänavale) Korraldas õpilastööde näitusi; Laikmaa majamuuseum asub Tallinnas.

Kunstiajalugu
thumbnail
2
doc

Ants Laikmaa

ANTS LAIKMAA „Rukkipõld” (1866-1942.a)/pastellmaal Ants Laikmaa (kuni 1935. a. Hans Laipman) sündis 1866. a. 5. mail Läänemaal Vana-Vigalas Araste külas Paiba talus Hans Laipmani ja Leenu Redlichi neljateistkümnenda lapsena. 1891. aasta sügisel asus kahekümneviieaastane Ants Laikmaa teostama hullumeelset plaani: kõndida Riiast jalgsi Düsseldorfi, et seal maalikunstnikuks õppida. Laikmaa õppis aastatel 1891-93 ja 1896-97 Düsseldorfi Kunstiakadeemias ning 1897-99.aastatel ta Düsseldorfis ka töötas.Sügisel 1899.a tuli Laikmaa tagasi Tallinna ning tegutses 1900-07.a Haapsalus ja Tallinnas loovkunstnikuna .Ta oli Düsseldorfist tagasi tulles käinud läbi saksa väljapaistvamaid impressioniste koondava rühmituse “Sezession” näituselt ja jõudnud nüüd veendumusele: kunst nõuab midagi enamat kui osav looduse kopeerimine ja käsitöölik siledus

Kunst
thumbnail
12
doc

Briti kirjanduse portfoolio

Charles Dickens Charles John Huffam Dickens was the foremost English novelist of the Victorian era, as well as a vigorous social campaigner. Considered one of the English language's greatest writers, he was acclaimed for his rich storytelling and memorable characters, and achieved massive worldwide popularity in his lifetime. Charles Dickens was born in Landport, Portsmouth in Hampshire, the second of eight children to John Dickens n 7 February 1812. The 12-year-old Dickens began working ten hour days in a Warren's boot-blacking factory. In May 1827, Dickens began work in the office of Ellis and Blackmore as a law clerk. At the age of seventeen, he became a court stenographer and, in 1830, met his first love, Maria Beadnell. Maria's parents disapproved of the courtship and effectively ended the relationship when they sent her to school in Paris. In 1834, Dickens became a political journalist, reporting on parliamentary debate and traveling across Britain by

Inglise kirjandus
thumbnail
15
docx

American Art Revision Materials

American Art Revision Materials Colonial Period Portraiture. The first typically American paintings were illustrated maps but painting remained scarce during C17. There were 4 reasons: settlers came from backgrounds where art was unusual, Protestant attitudes was averse to imagery and painting, the English were not yet distinguished in visual arts and religious art was non-existent. The colonial period is almost entirely limited to portraiture (deemed as `useful' by settlers). These first paintings were made by limners and artisans without formal training and were based on what was popular in England during the Tudors. The paintings are technically unskilled, strongly patterned, flat and linear. Spanish painting in America was mostly religious. In C18, painting was a luxury and necessitated wealth that had by then become available. Portraitures remained at the forefront because the rich could thusly display their status and because it was less "frivolous" than other forms of pain

Inglise keel
thumbnail
15
docx

US-ART - American Art Revision Materials, I

American Art Revision Materials Colonial Period Portraiture. The first typically American paintings were illustrated maps but painting remained scarce during C17. There were 4 reasons: settlers came from backgrounds where art was unusual, Protestant attitudes was averse to imagery and painting, the English were not yet distinguished in visual arts and religious art was non-existent. The colonial period is almost entirely limited to portraiture (deemed as `useful' by settlers). These first paintings were made by limners and artisans without formal training and were based on what was popular in England during the Tudors. The paintings are technically unskilled, strongly patterned, flat and linear. Spanish painting in America was mostly religious. In C18, painting was a luxury and necessitated wealth that had by then become available. Portraitures remained at the forefront because the rich could thusly display their status and because it was less "frivolous" than other forms of pain

Inglise keel




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun