Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Laeva elektriseadmed lisaküsimused (0)

2 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on pardakõrgus ?
  • Mis on keskmine süvis?
  • Mis on vabaparras?
  • Kes määrab vabaparda kõrguse?
  • Kus asub tekijoon?
  • Mitu süviseskaalat on laeval?
  • Missugune on lastimärgijoonte paksus?
  • Missuguse laeva konstruktsioonielemendi läbib ahtriperpendikulaar?
  • Missugustest osadest koosneb laeva teoreetiline joonis?
  • Missugune teoreetilise joonise vaade näitab mudelkaarte kuju?
  • Missugune teoreetilise joonise vaade näitab veeliinide kuju?
  • Kuidas leida TPC teoreetilise joonise abil?
  • Mis on FWA ja kuidas seda arvutada?
  • Kuidas leida laeva DISV teoreetiliselt jooniselt?
  • Kui pool süvist?
  • Kuidas määrata laeva raskuskeskme koordinaate?
  • Kuidas määrata tühja laeva raskuskeskme kõrgust?
  • Kuidas liigub laeva raskuskese lasti ümberpaigutusel?
  • Kuidas liigub laeva raskuskese laadimisel ja lossimisel?
  • Mis on virtuaalne raskuskese?
  • Mis on laeva kogumahutavus gross tonnage?
  • Mis on laeva puhasmahutavus net tonnage?
  • Mis on metatsenter?
  • Millest sõltub BM suurus?
  • Missugustes ühikutes väljendub pinna inertsimoment?
  • Milliseid nurki võib lugeda väikesteks kreeninurkadeks?
  • Kuidas käitub laev negatiivse GM puhul?
  • Mis on taastav õlg?
  • Kuidas arvutada GZ KN-i ja MS-i abil?
  • Kuidas sõltub laeva õõtsumisperiood GM-i suurusest?
  • Kuidas teha laeva õõtsumine sujuvamaks?
  • Kuidas leida staatilise püstuvuse kõveralt kaadumisnurk angle of vanishing stability?
  • Kuidas leida staatilise püstuvuse kõveralt GM?
  • Mida näitab staatilise püstuvuse kõvera alune pind?
  • Missugustes ühikutes väljendub staatilise püstuvuse kõvera alune pind?
  • Missugune on GZ kõvera aluse pinna miinimumväärtus kreeninurkadel 0 kuni 30?
  • Missugune on GZ kõvera aluse pinna miinimumväärtus kreeninurkadel 0 kuni 40?
  • Missugune on GZ kõvera aluse pinna miinimumväärtus kreeninurkadel 30 kuni 40?
  • Millise minimaalse kreeninurga juures võib olla GZ kõvera maksimum?
  • Millise minimaalse kreeninurga juures võib olla kaadumisnurk?
  • Kuidas mõjutab ilmakriteerumi tulemust laeva purjepinna suurus?
  • Kuidas mõjutab ilmakriteerumi tulemust laeva purjepinna keskme kõrgus?
  • Milline on GM-i miinimumväärtus mereleminekuks IMO res749 kohaselt?
  • Kui suur on laeva umbkaudne BML laeva pikkusega võrreldes?
  • Kumb mõjutab BML suurust rohkem laeva pikkus või laius?
  • Kuidas mõjutab trimm laeva juhitavust?
  • Millest sõltub trimmiv moment?
  • Kuidas arvutada 1 cm trimmivat momenti MTC?
  • Kuidas leida ujuvuspinna keskme F koordinaate?
  • Kuidas sõltub trimmimuutuse jaotus ahtrisse ja vööri F-i asendist?
  • Milliste vahenditega saab trimmi suurust muuta?
  • Kui F on laeva keskel?
  • Miks võib laeva jäätumine olla laeva püstuvusele ohtlik?
  • Mis on laevaruumi täituvustegur permeability factor?
  • Millisel juhul võib laevaruumi tahtlikult uputada?
  • Mis on vigastamata laev?
  • Milleks on laeval veekindlad vaheseinad?
  • Kes määrab veekindlate vaheseinte arvu ja paigutuse?
  • Millisel juhul ei mõjuta ruumi uputus trimmi?
  • Miks väheneb püstuvus laevaruumi tahtliku uputuse korral?
  • Miks väheneb püstuvus auguga laevaruumi uputuse korral?
  • Miks tekivad laeva pikitugevust mõjutavad lõikejõud ja paindemomendid?
  • Missugustes ühikutes väljendub lõikejõud?
  • Millises suunas toimivad lõikejõud?
  • Missugustes ühikutes väljendub paindemoment?
  • Millises suunas toimivad paindemomendid?
  • Kummale laevale on paindemomendid ohtlikumad lühemale või pikemale?
  • Millised on põhilised alusdokumendid laeva püstuvuse käsitlusel?
  • Millistes keeltes peab olema laeva püstuvuse käsiraamat?
  • Kellel peab olema püstuvuse käsiraamat?

Lõik failist

Võimalikud lisaküsimused eksamil

  • Mis on pardakõrgus ?
  • Mis on keskmine süvis?
  • Mis on vabaparras?
  • Kes määrab vabaparda kõrguse?
  • Kus asub tekijoon?
  • Mitu süviseskaalat on laeval?
  • Missugune on lastimärgijoonte paksus?
  • Missuguse laeva konstruktsioonielemendi läbib ahtriperpendikulaar?
  • Missugustest osadest koosneb laeva teoreetiline joonis?
  • Missugune teoreetilise joonise vaade näitab mudelkaarte kuju?
  • Missugune teoreetilise joonise vaade näitab veeliinide kuju?
  • Millistes laeva osades (pikkust mööda) muutuvad teoreetilise joonise kõverad rohkem?
  • Kas teoreetilisel joonisel on veeliinid paigutatud ühesuguste vahedega?
  • Kuidas leida TPC teoreetilise joonise abil?
  • Mis on FWA ja kuidas seda arvutada?
  • Kuidas leida laeva DISV teoreetiliselt jooniselt?
  • Kas laeva mahukese asub kõrgemal või madalamal, kui pool süvist?
  • Kas laeva süvise muutumisega XB muutub?
  • Kuidas määrata laeva raskuskeskme koordinaate?
  • Kuidas määrata tühja laeva raskuskeskme kõrgust?
  • Kuidas liigub laeva raskuskese lasti ümberpaigutusel?
  • Kuidas liigub laeva raskuskese laadimisel ja lossimisel?
  • Mis on virtuaalne raskuskese?
  • Mis on dedveit ?
  • Mis on laeva kogumahutavus (gross tonnage)?
  • Mis on laeva puhasmahutavus (net tonnage)?
  • Kas laeva raskuskeskme asend muutub kreeni ja trimmi muutusega?
  • Kas laeva mahukeskme asend muutub kreeni ja trimmi muutusega?
  • Mis on metatsenter ?
  • Mis on GM?
  • Millest sõltub BM suurus?
  • Missugustes ühikutes väljendub pinna inertsimoment ?
  • Milliseid nurki võib lugeda väikesteks kreeninurkadeks?
  • Kuidas käitub laev negatiivse GM puhul?
  • Mis on taastav õlg?
  • Püstuvuse põhivalem
  • Püstuvuse metatsentriline valem
  • Mis on KN?
  • Mis on MS?
  • Kuidas arvutada GZ KN-i ja MS-i abil?
  • Kas vabapinna mõju sõltub vedeliku tihedusest?
  • Kas kreenikatse tulemus võtab vabapinna mõju arvesse?
  • Kas vabapinna mõju sõltub vedeliku kogusest tankis?
  • Kuidas sõltub laeva õõtsumisperiood GM-i suurusest ?
  • Kuidas teha laeva õõtsumine sujuvamaks?
  • Kas staatilise püstuvuse kõvera kuju sõltub GM-i suurusest?
  • Kuidas leida staatilise püstuvuse kõveralt kaadumisnurk (angle of vanishing stability)?
  • Kuidas leida staatilise püstuvuse kõveralt GM?
  • Mida näitab staatilise püstuvuse kõvera alune pind?
  • Missugustes ühikutes väljendub staatilise püstuvuse kõvera alune pind?
  • Missugune on GZ kõvera aluse pinna miinimumväärtus kreeninurkadel 0º kuni 30º?
  • Missugune on GZ kõvera aluse pinna miinimumväärtus kreeninurkadel 0º kuni 40º?
  • Missugune on GZ kõvera aluse pinna miinimumväärtus kreeninurkadel 30º kuni 40º?
  • Millise minimaalse kreeninurga juures võib olla GZ kõvera maksimum?
  • Millise minimaalse kreeninurga juures võib olla kaadumisnurk?
  • Kas IMO ilmakriteerium võtab arvesse lainetuse toimet?
  • Kuidas mõjutab ilmakriteerumi tulemust laeva purjepinna suurus?
  • Kuidas mõjutab ilmakriteerumi tulemust laeva purjepinna keskme kõrgus?
  • Kas ilmakriteeriumi tulemus sõltub laeva kimmikiilude mõõdetest?
  • Milline on GM-i miinimumväärtus mereleminekuks IMO res.749 kohaselt?
  • Kui suur on laeva umbkaudne BML laeva pikkusega võrreldes?
  • Kumb mõjutab BML suurust rohkem – laeva pikkus või laius?
  • Mis on trimm ?
  • Kas trimmi olemasolu mõjub laeva kiirusele positiivselt või negatiivselt?
  • Kuidas mõjutab trimm laeva juhitavust?
  • Millest sõltub trimmiv moment?
  • Kuidas arvutada 1 cm trimmivat momenti (MTC)?
  • Kuidas leida ujuvuspinna keskme F koordinaate?
  • Kuidas sõltub trimmimuutuse jaotus ahtrisse ja vööri F-i asendist?
  • Milliste vahenditega saab trimmi suurust muuta?
  • Kas trimm mõjutab laeva veeväljasurvet, kui F on laeva keskel?
  • Kas F punkti asend sõltub laeva süvisest?
  • Kas F punkt asub enamasti miidlist ahtri või vööri pool?
  • Kas laeva dokkimise käigus võib laeva püstuvus kaduda?
  • Miks võib laeva jäätumine olla laeva püstuvusele ohtlik?
  • Mis on laevaruumi täituvustegur (permeability factor)?
  • Millisel juhul võib laevaruumi tahtlikult uputada?
  • Kas laeva mahtveeväljasurve tahtlikul uputusel muutub?
  • Mis on vigastamata laev?
  • Milleks on laeval veekindlad vaheseinad?
  • Kes määrab veekindlate vaheseinte arvu ja paigutuse?
  • Millisel juhul ei mõjuta ruumi uputus trimmi?
  • Kas laeva mahtveeväljasurve auguga laevaruumi uputusel muutub?
  • Miks väheneb püstuvus laevaruumi tahtliku uputuse korral?
  • Miks väheneb püstuvus auguga laevaruumi uputuse korral?
  • Miks tekivad laeva pikitugevust mõjutavad lõikejõud ja paindemomendid?
  • Missugustes ühikutes väljendub lõikejõud?
  • Millises suunas toimivad lõikejõud?
  • Missugustes ühikutes väljendub paindemoment ?
  • Millises suunas toimivad paindemomendid?
  • Kas lõikejõudude ja paindemomentide suurus muutub laevaruumi uputuse korral?
  • Kummale laevale on paindemomendid ohtlikumad – lühemale või pikemale?
  • Kuidas on lõikejõudude ja paindemomentide minimaalsed ja maksimaalsed väärtused omavahel seotud?
  • Millised on põhilised alusdokumendid laeva püstuvuse käsitlusel?
  • Millistes keeltes peab olema laeva püstuvuse käsiraamat?
  • Kellel peab olema püstuvuse käsiraamat?
    Õppeaine raudvara
  • Füüsikalised suurused ja mõisted


    Mahu, massi, töö, liikumise ja energiaga seotud suurused ja mõisted.

    Valdav enamik laevateooria ülesandeid lahendatakse momentide abil!

    B. Õppeainesse puutuvad fundamentaalsed loodusseadused ja nende rakendused õppeaines


    Ülemaailmne gravitatsiooniseadus , Archimedese seadus, massi ja energia jäävuse seadus, mõju ja vastumõju võrdsuse seadus – rakendatakse laeva ujuvuse, püstuvuse ja üldtugevuse käsitlusel.
  • Õppeaines käsitletud olulised mõisted ja rakendused


    Algpüstuvus – intial stability – laeva staatiline püstuvus väikestel kreeninurkadel; määraks on GM.
    Archimedese seaduse järeldus – law of Archimedes – vees ujuv keha surub oma kaaluga võrdse hulga vett välja.
    Dedveidi moment – deadweight moment MDW dedveidi komponentide kogumoment baasjoone suhtes.
    Dedveit – deadweight DW – laeva kandevõime; lasti, punkri, varustuse jne. kogukaal .
    Dünaamiline püstuvus – dynamical stability – laeva vastupanuvõime dünaamiliselt toimivale kreenivale momendile; laeva teatud kreeninurgani kallutamiseks tehtud töö hulk.
    Inerts – inertia – keha vastupanu liikumisseisundi muutustele.
    Inertsimoment (teine) – moment of inertia (the second) Ix,y,z – massi ja kauguse ruudu korrutis või pinna ja tema raskuskeskme teljekauguse ruudu korrutis.
    Isokrooniline õõtsumine – isochronic rolling – laeva õõtsumine täpselt ühesuguste perioodidega.
    Jäik (ülipüstuv) laev – stiff ship – suure metatsentrilise kõrgusega (seega suure taastava õla ja -momendiga) laev.
    Kaadumisnurk – angle of vanishing stability k– kreeninurk, mille juures püstuvus kaob s.t. taastav õlg GZ omandab nullväärtuse; numbriliselt sama, mis püstuvuse ulatus (range of stability).
    KG laeva raskuskeskme kõrgus kiilust.
    KN tinglik taastav (püstiv) õlg, oletades, et laeva raskuskese asub kiilul; püstuvuse ristkõvera ordinaat.
    Kihiparandus – layer correction DISm – trimmiga laeva keskmise süvise järgi määratud veeväljasurve
  • Vasakule Paremale
    Laeva elektriseadmed lisaküsimused #1 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #2 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #3 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #4 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #5 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #6 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #7 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #8 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #9 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #10 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #11 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #12 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #13 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #14 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #15 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #16 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #17 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #18 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #19 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #20 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #21 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #22 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #23 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #24 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #25 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #26 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #27 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #28 Laeva elektriseadmed lisaküsimused #29
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 29 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-12-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 84 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Jaanis n Õppematerjali autor
    1.Mis on pardakõrgus ?2.Mis on keskmine süvis?3.Mis on vabaparras?4.Kes määrab vabaparda kõrguse?5.Kus asub tekijoon?6.Mitu süviseskaalat on laeval?7.Missugune on lastimärgijoonte paksus?8.Missuguse laeva konstruktsioonielemendi läbib ahtriperpendikulaar?9.Missugustest osadest koosneb laeva teoreetiline joonis?10.Missugune teoreetilise joonise vaade näitab mudelkaarte kuju?11.Missugune teoreetilise joonise vaade näitab veeliinide kuju?12.Millistes laeva osades (pikkust mööda) muutuvad teoreetilise joonise kõverad rohkem?13.Kas teoreetilisel joonisel on veeliinid paigutatud ühesuguste vahedega?14.Kuidas leida TPC teoreetilise joonise abil?15.Mis on FWA ja kuidas seda arvutada?16.Kuidas leida laeva DISV teoreetiliselt jooniselt?17.Kas laeva mahukese asub kõrgemal või madalamal, kui pool süvist?18.Kas laeva süvise muutumisega XB muutub?19.Kuidas määrata laeva raskuskeskme koordinaate?20.Kuidas määrata tühja laeva raskuskeskme kõrgust?21.Kuidas liigub laeva raskuskese lasti ümberpaigutusel?22.Kuidas liigub laeva raskuskese laadimisel ja lossimisel?23.Mis on virtuaalne raskuskese?24.Mis on dedveit?25.Mis on laeva kogumahutavus (gross tonnage)?26.Mis on laeva puhasmahutavus (net tonnage)?27.Kas laeva raskuskeskme asend muutub kreeni ja trimmi muutusega?28.Kas laeva mahukeskme asend muutub kreeni ja trimmi muutusega?29.Mis on metatsenter?30.Mis on GM?31.Millest sõltub BM suurus?32.Missugustes ühikutes väljendub pinna inertsimoment?33.Milliseid nurki võib lugeda väikesteks kreeninurkadeks?34.Kuidas käitub laev negatiivse GM puhul?35.Mis on taastav õlg?36.Püstuvuse põhivalem37.Püstuvuse metatsentriline valem38.Mis on KN?39.Mis on MS?40.Kuidas arvutada GZ KN-i ja MS-i abil?41.Kas vabapinna mõju sõltub vedeliku tihedusest?42.Kas kreenikatse tulemus võtab vabapinna mõju arvesse?43.Kas vabapinna mõju sõltub vedeliku kogusest tankis?44.Kuidas sõltub laeva õõtsumisperiood GM-i suurusest?45.Kuidas teha laeva õõtsumine sujuvamaks?46.Kas staatilise püstuvuse kõvera kuju sõltub GM-i suurusest?47.Kuidas leida staatilise püstuvuse kõveralt kaadumisnurk (angle of vanishing stability)?

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    21
    doc

    Laeva Püstuvus

    3. Laeva püstuvus 3. LAEVA PÜSTUVUS 3.1. Üldmõisted Püstuvuseks nimetatakse laeva võimet vastu panna teda tasakaaluasendist hälvitavatele välisjõududele ja pöörduda pärast nende jõudude lakkamist tagasi algasendisse. Laevateoorias vaadeldakse eraldi: ­ algpüstuvus (i.k. initial stability) ­ püstuvus suurtel kreeninurkadel (i.k. stability at great angles of heel) Eraldamine on tingitud asjaoludest, et algpüstuvuse arvutamisel võib rakendada lihtsustusi ja kasutada matemaatilisi seoseid, aga suurtel

    Laevandus
    thumbnail
    8
    docx

    Laeva teooria

    Laev ujub tasakaalus , kus on täidetud tingimused P=(kolmnurgamärk) XG=XB ehk Xg=Xb ja Yg=Yb See tähendab , et iga veepinnalujuv laev kaalub nii palju kui palju kaalub tema poolt välja tõrjutud vesi Kui vesi ei ole mage ja omab teist erikaalu (tihedust) p kui magevesi siis (valem) Kolmnurk = P korda Tagurpidi kolmnurk Merevee tiheduseks teoreetilistes arvutustes on võetud p=1.025tonni/kuupmeetrit Püstuvus ehk stabiilsus Püstuvus on laeva võime pöörduda taagasi tasakaaluasendisse kui teda sellest välja viinud välisjõu mõju lakkab. Vaatleme põikipüstuvust ehk püstuvust külgkalde korral kallet mõõdetakse kreeninurgaga (ring mille sees on täpp) Eristame algpüstuvust ( väikeste kalletega) ja püstuvust suurtel kalletel. Uppumatus Uppumatus on laeva võime säilitada ujuvust ja püsivust ja saada ujuvasse asendisse kui osa ruume on veega täidetud. laeva ruumidesse sattunud vesi on laevale täiendavaks lastiks

    Laevade ehitus
    thumbnail
    9
    doc

    Laevateooria

    LAEVATEOORIA LAEVATEOORIA Laevateooria on rakendusteadus laeva tasakaalust ja liikumisest, mis määrab navigatsiooniks vajalikud laeva omadused ­ ujuvuse, püstuvuse, uppumatuse, õõtsuvuse ja käikuvuse ­ matemaatiliste arvutustega või eksperimentaalsete uuringutega. Laevateooria Staatika Tugevus Dünaamika Ujuvus Püstuvus Uppumatus Laev Käikuvus lainetuses Staatiline Dünaamiline Õõtsumine Käiturid

    Laevandus
    thumbnail
    27
    doc

    Laeva ujuvus ja mereomadused

    Kapten Rein Raudsalu MNI Loengud Eesti Mereakadeemias Teema 5. Koostatud 30.12..2001. Laevade ehitus. Täiendatud 23.11.2004. Laevade ehitus. Teema 5. Laeva ujuvus ja mereomadused. 5.1. Ujuvus. Ujuvuseks nimetatakse laeva võimet seista vee peal (ujuda) teatud asendis ja kanda endal ettenähtud lasti. Rahulikul (vaiksel) veel mõjuvad laevale tema enda raskusjõud ja temal paiknevate lastide raskusjõud. Nende jõudude ühisnäitaja P rakenduspunkt asub punktis G, mida nimetatakse raskuskeskmeks (RK). See raskusjõud P on suunatud vertikaalselt allapoole. (Vt. Joon. 5.1.) Joon. 5.1. Raskusjõud tasakaalustatakse vee rõhuga laevakerele (või teisisõnu vee tõste-

    Laevaehitus
    thumbnail
    4
    docx

    Laeva Uppumatus

    Põhimõtted ja määratlused Laeva uppumatuseks nim tema võimet säilitada ujuvus ja püsivus ühe või mitme laevaruumi täitumisel veega. Uppumatus tagatakse laevakere jagamisega veekindlateks ruumideks. Nende arvu ja uppumatuse tagamise nõuded reglementeerivad SOLASi ning klassifikatsiooniühingute nõuded. Uppumatus on laeva eriline omadus. Erinevalt käikuvusest , juhitavusest ja muudest laeva omadustest puutuvad meremehed uppumatusega kokku ainult laevaõnnetuse korral , kui sellega kaasneb vee tungimine laeva. Samal ajal on uppumatuse kadu seotud raskeimate tagajärgedega ­ laeva ja inimeste hukkumisea ­ mistõttu uppumatuse tagamine on nii laevaehitajate kui ka laevapere üheks tähtsaimaks ülesandeks. Uppumatus on laeva eluvõimelisuse põhielement , sest uppumatuse kadu on võrdväärne laeva kui inseneriehhituse ja laevastiku eksplutatsiooniüksise kaotamisega.

    Laevade ehitus
    thumbnail
    88
    docx

    Ujuvus, mere- ja eksplomadused

    Kapten Rein Raudsalu MNI Loengud Eesti Mereakadeemias Teema 3. Koostatud 30.12..2004. Laevade ehitus. Täiendatud 23.07.2012. Laevade ehitus. Teema 3. Laeva ujuvus, mere- ja ekspluatatsiooniomadused. Selles teemas vaadeldakse laeva mere- ja ekspluatatsiooniomadusi ning neid iseloomustavaid näitajaid. Pärast selle teema omandamist õppur  omab algteadmisi laeva ujuvusest, mahulistest ja kaalulistest näitajatest;  oskab arvutada laeva raskuskeskme koordinaate, kasutada lastiskaalat ja teha arvutusi keskmise süvise muutumisest lasti laadimisel/lossimisel ning veetiheduse muutumisel;  omab ettekujutust laeva hukkumatusest, vabaparda kõrgusest, laadungi- omärgist ja laeva tugevusest;  saab algteadmised laeva püstuvusest, käikuvusest, juhitavusest, meretaluvusest;

    Ametijuhend
    thumbnail
    39
    doc

    Laevade ehitus EKSAM

    1. Esimene küsimus puudutab laevade liigitust, klassifitseerimist, laeva teooria aluste temaatikat loengutes läbi võetud materjali ulatuses 2. Teine on laeva osade konstruktsiooni, seadme või süsteemi kohta käiv küsimus 1. Laeva arhitektuursed tüübid. Vööri ja ahtri kuju, tekiehitiste ja masinaruumi paiknemine. Lagedatekiline laev - lahtine, lage tekk vöörist ahtrini. Võib olla üks (enamasti) tekihoone (tekikamber), mis ei ulatu pardast pardani. Näit. sadamapuksiirid. Pideva tekiehitisega laev - pardast pardani ulatuv tekiehitis vöörist ahtrini. Esineb enamasti reisilaevadel, matkelaevadel, parvlaevadel, autoveolaevadel jne. Kolmesaarelaev - kolm tekiehitist: pakk, keskmine ja pupp

    Laevandus
    thumbnail
    34
    docx

    Laevade ehitus eksam

    Spoon bow ­ LUSIKVÖÖR Clipper bow ­ KLIPPERVÖÖR PULBIDEGA E PIRNIGA (esineb kiirekäigulistel laevadel, annab eriti edasipürgiva välismulje, kaitseb tekki suure kiruse juures tekkivate pritsmete eest) Icebraker bow ­ JÄÄMURDJA VÖÖR (veealune osa on 25°-30° kaldu, kasutatakse jäämurdjatel) Bulbous bow ­ PIRN(BULB) VÖÖR (selline vööri veealuse osa kuju vähendab lainetakistust suurendades seega laeva kiirust ja vähendades kütusekulu) · Ahtri kuju RISTLEJAAHTER ­ kaasaegsetel kiirekäigulistel reisi- ja veolaevadel ELLIPTILINE AHTER ­ aeglasekäigulistel laevadel PEEGELAHTER ­ uuematel laevadel, kujutab endast ,,lõigatud" ristlejaahtrit · Masinaruumi paiknemine MR keskel ­ parim koht eluruumideks Vahepealne ­ seda asutust kasutatakse enamikul kaasaegsetel

    Laevade ehitus




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun