Algklassides enamasti 5-6 tundi pikad Laupäeviti on kool umbes keskpäevani Peale seda trennid või yobiko Klassid enamasti suured, 40 õpilasega Rühmad, kes võistlevad nii õppeedukuses kui ka koolile kasulikus töös Koolielu.. Enamikes koolides on koolivorm Õppeained.. Alates 7.kooliaastast õpitakse inglise keelt Emakeelele kulub palju energiat Kasutatakse Hiinast üle võetud kirjamärke - hieroglüüfe (kanji) Kohustuslikud õppeained alama astme keskkoolis on jaapani keel, sotsiaalteadused, matemaatika, füüsika, keemia, muusika, kunst, kehaline kasvatus ja kodundus Õppeained.. 6.sajandil tulid Jaapanisse hieroglüüfid, aja jooksul võeti kasutusele ka kaks silpkirjasüsteemi - hiragana ja katakana. Algklassides alustatakse õppimist hiragana ja katakanaga, hakatakse juurde õppima hieroglüüfe 6. klassi lõpuks peab selgeks saama ca 950 hieroglüüfi 9
mina Sirli Mändmets Pärnu Ülejõe Gümnaasium 11b Minust Vanus: 18 Kool: Pärnu Ülejõe Gümmnaasium Klass: 11b Kallak: Majandus Töö: puudub Lapsed: pole Perekonnaseis: vaba Haridus 1999-2000 Surju Lasteaed 2000-2009 Surju Põhikool 2009- ... Pärnu Ülejõe Gümnaasium Mis mulle meeldib Suvi Magamine Kool Piljard Bowling Peod Koolist Õppeained mis meeldivad: majandus, kehaline, füüsika, informaatika, ajalugu, muusika, inglise keel. Õppeained mis ei meeldi: kunst, bioloogia, matemaatika, vene keel, keemia, eesti keel, kirjandus, geograafia. olin blond Enam ei ole Tänan tähelepanu eest
.................................................................................3 1.MIS ON TAGASISIDE?................................................................................................................4 1.1 Õpetamise ja õppeainete tagasiside.............................................................................................4 2.Millal ja kus toimub tagasiside andmine?.......................................................................................5 2.1mis juhtub kui õppeained jätta hindamata?...................................................................................6 2.2ÕISi ankeedi täitmine...................................................................................................................7 3.Patsiendi tagasiside.........................................................................................................................8 4.Tagasiside tulemus..........................................................................................
10- 16.00 16.00 16.00 16.00 16.00 lõunasöök lõunasöök lõunasöök lõunasöök lõunasöök vabaaeg raamatu võrkpall võrkpall vabaaeg lugemine televiisori õues ões jalutamine poes käik õppimine vaatamine jalutamine magama magama magama magama magama 00.00 00.00 00.00 00.00 00.00 Lemmik õppeained Sagedamini külastatavad lehed Eeesmärgid · Püsida terve · Käia trennis · Lõpetada kool edukalt · Saavutada midagi
9. klass. Lähiajalugu, 70 tundi Teema ,,Maailm kahe maailmasõja vahel 19181939" läbimise järel õpilane: 1) näitab kaardil Esimese maailmasõja järel toimunud muutusi (Versailles´ süsteem); 2) toob esile rahvusvahelise olukorra teravnemise põhjusi 1930. aastail; 3) iseloomustab ning võrdleb demokraatlikku ja diktatuurset ühiskonda; 4) iseloomustab ning võrdleb Eesti Vabariigi arengut demokraatliku parlamentarismi aastail ja vaikival ajastul; 5) iseloomustab kultuuri arengut ja eluolu Eesti Vabariigis ning maailmas, nimetab uusi kultuurinähtusi ja tähtsamaid kultuurisaavutusi; 6) seletab ja kasutab kontekstis mõisteid demokraatia, diktatuur, autoritarism, totalitarism, ideoloogia, fasism, kommunism, natsionaalsotsialism, repressioon, Rahvaste Liit, Versailles` süsteem, vaikiv ajastu, parlamentarism, Tartu rahu; 7) teab, kes olid järgmised isikud ja iseloomustab nende tegevust: Jossif Stalin, Benito...
Alternatiivpedagoogikal põhinevad koolisüsteemid - Waldorfkoolid Carry Kangur Rudolf Steiner 25.02.1861 30.03.1925 Austria · Waldorfkool,Steinerkool; Waldorf pedagoogika, Steiner-pedagoogika; · ...on eksisteerinud juba 90 aastat · Vaimuteadus Antroposoofia; Antroposoofia ...on vaimne filosoofia/liikumine, mis püüab uurida ja kirjeldada vaimseid nähtusi loodusteadustele lähedase täpsuse ja selgusega. ·Antroposoofia ehk vaimuteadus. ·Vaimne arusaam inimesest ·Seotus religiooniga ·Aitab mõista kaasaegse ajastu probleeme ja neile lahendust leida. Waldorfkool(id) · ...on sõltumatud, oma seaduste järgi toimivad organisatsioonid. · ...on kool igas vanuses ning igast sostsiaalsest klassist pärit lastele ja noortele. · ...osades riikides toetab koole riik, teistes sõltutakse vaid õppemaksust. Waldorfkooli juhtimine · Hierarhia puudumine Õpetajate Kol...
LENNUJUHT 12.Klassi karjääriõpetus Kristyn Heleen Salumäe Lennujuhi töö iseloomustus Vastutusrikas Hea pingetaluvus Keskendumisvõime Suutma teha mitmeid asju korraga: kuulama, kirjutama, rääkima, mõtlema Vaheldusrikas ja mitterutiinne Meeskonnatöö Tööülesanded Lennuliikluse juhtimine Korralduste jagamine Suhtlemine pilootidega Lennuplaani jälgimine Töökeskkond Töötavad lennujuhtimiskeskuses või lennujuhtimistornis Tööaeg on 35h nädalas Järjest 1,5 – 2 tundi Töögraafik on paindlik Vajalik haridus Eesti Lennuakadeemia Sooritada tuleb võõrkeeleeksam Kutsesobivustestid Sisseastumiseksam Tervisliku sobivuse kontroll Õpe kestab 4 aastat Töö leidmine ja palk Lennuliiklusteeninguse AS AS Tallinna Lennujaam Õhuväe Ämari Lennubaas Palk 30 000€ aastas Õppeained koolist vajalikud Matemaatika Füüsi...
Kirjakooste kasutamine hulgi dokumentideks 1. Avasin Exceli, kuhu kleepisin kõigi 50 õpilase nimed 2. Kirjutasin 8 õppeainet 3. Kasutasin valemit =RANDBETWEEN(3;5), et panna kõigile juhuslikult tulevad hinded 4. Kopeerisin õppeained ja kleepisin (transponeeri) need teisele leheküljele 5. Avasin Wordi ja valisin menüüst ,,Postitused", sealt alt valisin ,,Alusta kirjakoostet" ning Üksikasjalik kirjakoosteviisard... Dokumenditüübi valimine: kirjad Avadokumendi valimine: kasutada praegu dokumenti
70. Õppekava täitmine tähendab õppekavas ette nähtud õppeainete (õppekavas määratud või üliõpilase poolt õppekavasse valitud moodulite) läbimist õppesüsteemi (vt ptk IV.6.1) ja õppekoormusega (vt ptk IV.6.2) ette nähtud viisil ja mahus. 74. Õppetöö toimubainesüsteemis, kursusesüsteemis või doktorandi õppe- ja teadustöö kava ehk individuaalplaani alusel. 75. Ainesüsteemi alusel õppides on üliõpilasel õigus valida mooduleid ja läbida vastavad õppeained vabalt valitud järjekorras, arvestades õppekava ja ainekavadega kehtestatud eeldusainete nõudeid. 78. Üliõpilane osaleb õppetöös täis-või osakoormusega. Õppekava täitmist õppekoormusega ettenähtud mahus hinnatakse teaduskonnas ühe nominaalse õppeaasta (kahe semestri) möödumisel üliõpilase immatrikuleerimisest või viimasest üleviimisest (kevad-või sügissemestri alguspäevale eelneva kuupäeva seisuga) ning üliõpilane viiakse semestri alguse kuupäeva seisuga üle sama
....... kauplusesse klienditeenindajaks. Olen lõpetanud.....................kokanduse eriala ja hetkel õpin/ töötan...................... Oma............ eriala lõpetamisel on võimalus tööle asuda järgmistel erialadel: Müügiassistent, ostujuht, kategooriajuht, tooterühmajuht, müügisekretär, müügijuhi abi, vahetuse vanem, kaupluse juhataja või muu esmatasandi juht. Õpingute käigus olen omandanud müügitööga seonduvad teadmised ja oskused. Läbitud õppeained: Hügieen, toidukauba õpetus, tööstuskauba õpetus, klienditeenindus õpetus, suhtlemise psühholoogia, kaubanduslikud arvutused. Praktilise poole tooksin esile..........................olin 1 kuu praktikal. Minu ülesanneteks on suhtlemine klientidega ja kaupade vastuvõtmine ning väljapanek. Sobin teie kauplusesse klienditeenindajaks, kuna soovin klientidele pakkuda head teenindust ja täiendada oma erialaseid teadmisi. Oma müügi oskuste ja teadmiste
SUUR JA VÄIKE ALGUSTÄHT LÄBIV SUUR ALGUSTÄHT 1) Kohad, ehitised v.a liigisõna (meri, jõgi, tänav, mägi, linn, väljak jne) nt Tartu linn, Raekoja plats, Kolme Pärna tänav, Pühavaimu kirik 2) Asutused, ettevõtted v.a liigisõna (muuseum, tehas jne) nt Musta Kassi kämping, Hea Tuju kauplus, Eesti Kontsert 3) Riigid nt Eesti Vabariik, Ameerika Ühendriigid, Rootsi Kuningriik 4) Isikud, olendid ka kujuteldavad nt Kadri, Toomas-Hendrik Ilves, Kaval-Ants, Vanapagan 5) Ajalehed, ajakirjad v.a sidesõna (ja, või jne) nt Eesti Ekspress, Pärnu Postimees, Pere ja Kodu 6) Kaubad, sõidukid v.a liigisõna (laev, auto, kakao, leib, sai jne) nt kakao Meie Mark, laev Tormide Rand ESISUURTÄHT 1)Teosed, dokumendid, sarjad kirjutatakse jutumärkides nt ,,Tõde ja õigus", ,,Presidendi valimise seadus", ballett ,,Luikede järv", ,,Aktuaalne kaamera" 2) Ajaloosündmused nt Jüriöö ülestõus, Teine maailma...
36. tunniplaan - oko 37. veetorn - 38. pelmeenid - 39. vihtlema - 40. valge roos - 41. vene saun - 42. rahvuslind - 43. rahvus - 44. suitsupääsuke - 45. seep - 46. omadussõna - 47. maakonnakeskus - a 48. raekoda - 49. Vene viin - 50. minema - 51. saun - 52. gümnaasium - 53. pannkoogid (paksud) - 54. kali - 55. Eesti vabariik - 56. toiduained - 57. pirukad - 58. linnapea - 59. president - 60. õppima - 61. pealinn - 62. kalamari - 63. Hüva leili! - C e ! 64. õppeained - 65. linna sümbol - 66. eesti keel - 67. elanikkond - 68. Viljandi järv - 69. küüslauk - 70. Venemaa pealinn - 71. rahvusvärvid - e 72. sööma - 73. kodakondsus - 74. kurgid - 75. rahvuslill - 76. vaatamisväärsused - 77. suupisted -
tööstuslikult toota joogi-, liha- piima-, pagari- ja kondiitritooteid, maiustusi, konserve – kõike seda, millest kodus toitu tehakse või valmis kujul tarbitakse. Üliõpilased omandavad baasteadmised taimsete ja loomsete toiduainete tootmise tehnoloogiatest, vastavate toiduahelate funktsioneerimisest ning teaduslik-tehnilisest arengust. Toiduainete tehnoloogia õppekava ühendab toiduahela seisukohast ühtseks tervikuks toidu- ja loodusteaduslikud-, tehnilised-, majandusalased- jm õppeained ning on suunatud teoreetiliste teadmiste, praktilise kogemuse ja teaduslik-tehniliste meetodite kasutamisoskuste omandamisele toiduainete tehnoloogia valdkonnas. Õppekava läbinud tudengid omavad süsteemset ülevaadet toidutoorme tootmisest ning oskavad hinnata toidu tooteahela terviklikkust toorme tootmisest toiduainete tarbimiseni; tunnevad erinevate toiduainete tootmise, säilitamise ja konserveerimise aluseid ja
· ansamblil: Kuldne Trio, Asutused, ettevõtted, organistasioonid, ühendused · läbiv suurtäht · väiketäht ametlikkuse rõhutamine mitteametlikus olukorras nt dokumentides nt ajaleheartiklis Rõngu Keskkool Elva gümnaasiumis Haridus- ja andmekaitse Teadusministeeriu inspektsioon NIMETUSED kirjutatakse väikese algustähega · õppeained: geograafia, kirjandus · kuud: detsember, august · nädalapäevad: kolmapäev, reede · pühad/ tähtpäevad: jõulud, mardipäev · aastanimetused: hobuse aasta · ametid/ auastmed: president, major · aunimetused: aasta ema, audoktor · teaduskraadid: füüsikamagister Pane tähele! · Eesti kirjandus · eesti kirjandus (Eesti riigis (eestlaste kirjutatud) kirjutatud) ·
no article mitmuses olevate nimisõnade ees, kui räägitakse neist üldiselt loendamatute nimisõnade ees inimeste eesnimed (koos perekonna nimega) mänge mängima: play football; volleyball mandrid: Africa, Australia, Asia riikide nimed va., mis sisaldavad state; republic; kingdom (the USA, the UK, the republic of EST) linnad tänavad; väljakud; pargid õppeained; ainenimed üldiselt kuud; nädalapäevad; pühad järved: Lake Võrtsjärv mäetipud; üksikud saared keelte nimetused, kui neile ei järgne sõna language hotellide; pankade; kaupluste; restoranide nimed, kui nad sisaldavad omaniku ees- või perekonnanime a or an a: sõna hääldus algab kaashäälikuga an: sõna hääldus algab täishäälikuga ainsuses oleva loendatava nimisõna ees esmakordne mainimine nimisõna ees oleva kirjeldava väljendi ees will+infinitive kiire otsus kõnelemise momendil isiklik arvamus palve või pakkumin...
Minarett-mosee juurde kuuluv torn,palvus Raad-linnavalitsus keskajal Hansaliit-euroopa kaubalinnade liit 13-16 saj,160linna Tsunft-käsitööliste ühing,erialade järgi Sedööver- meistritöö,teeb sell Indulgents-patulunastuskiri Kerjusmungaordu-ordu,liikmed nii mungad ja kerjused Ketser-ristiusust taganeja Saatan-kurjuse kehastus,ingel lutchiver,põrgu valitseja Patt- jumalale meelevastane tegu Reliikvia-pühad säilmed Põrgu-saatana elupaik Seitse vaba kunsti- keskaegsed õppeained,õpiti ülikoolis Alkeemia-teadusharu,valmistada tarkadekivi,metall kullaks Katedraal-piiskop konna pea kirik Gooti stiil-kunstistiil,teravkaar,12-13saj Romaani stiil- kunstistiil,ümarkaar,10-11saj Müsteerium-näitemäng,vaimulik sisu Generaalstaadid-seisuste esinduskogu prantsusmaal Must surm-katku epideemia euroopas 14saj Linnus-kaitse rajatis Taara-eestlaste muinasjumal Piiskop-vaimulik,kindla ala kristlaste juht Karavell-ookeani sõiduks
14. veetorn 15. pelmeenid - 16. vihtlema - 17. valge roos 18. Vene saun 19. rahvuslind 20. rahvus - 21. suitsupääsuke - 22. seep - 23. omadussõna 24. maakonnakeskus 25. raekoda - 26. Vene viin 27. minema - 28. saun , 29. gümnaasium - 30. pannkoogid (p) - 31. kali - 32. Eesti Vabariik 33. toiduained 34. pirukad , 35. linnapea - 36. president - 37. õppima , 38. pealinn - 39. kalamari - 40. Hüva leili! - ! 41. õppeained 42. linna sümbol 43. eesti keel 44. elanikkond - 45. Viljandi järv 46. küüslauk - 47. Venemaa pealinn 48. rahvusvärvid 49. sööma , 50. kodakondsus - 51. kurgid - 52. rahvuslill - 53. vaatamisväärsused - 54. suupisted - 55. Viljandi Täiskasvanute Gümnaasium 56. kodulinn 57. seltsiv - 58. linnavalitsus - 59. Vene vanasõnad 60. värviline purskkaev 61. Eesti kodakondsus 62. lõputunnistus 63
Slängi sõnaraamat! Tüdruk: Eit- võõras ,vanem ja võibolla liialt värvitud tüdruk. Emane- räigelt maskuliine noormeste Krõõt- üldiselt kole. Tibu- hellitav: väikseke , rumalake. Tots- labane,lahke ja lõbus. Lehm- suur ja vormikas , mitte eriti sarmikas. Poiss: kutt- neutraalne ,isegi tunnustav. Sell- lõbus ja lahe. Joss-maalt pärit poiss. Tüüp- puhtalt poiste sõna. Talongiprügikast-poiss kes küsib koguaeg talonge. Kääbusaju- ajutu käitumisega poiss. Alkohol: alks-igasugune alkohol. Lennukikütus- võlts viin. Niiduk-alkoholne jook mis jooja kiirelt laua alla viib. Jänkujook- gin energy. Lasteviin- 0,33l viina pudel. Vanake- liköör "Vana Tallinn" Õppea...
maiustusi, konserve – kõike seda, millest kodus toitu tehakse või valmis kujul tarbitakse. Mida tudengid õpivad? • Üliõpilased omandavad baasteadmised taimsete ja loomsete toiduainete tootmise tehnoloogiatest, vastavate toiduahelate funktsioneerimisest ning teaduslik-tehnilisest arengust. • Toiduainete tehnoloogia õppekava ühendab toiduahela seisukohast ühtseks tervikuks toidu- ja loodusteaduslikud-, tehnilised-, majandusalased- jm õppeained ning on suunatud teoreetiliste teadmiste, praktilise kogemuse ja teaduslik- tehniliste meetodite kasutamisoskuste omandamisele toiduainete tehnoloogia valdkonnas. Mida tudengid õpivad? • Õppekava läbinud tudengid omavad süsteemset ülevaadet toidutoorme tootmisest ning oskavad hinnata toidu tooteahela terviklikkust toorme tootmisest toiduainete tarbimiseni. • Tunnevad erinevate toiduainete tootmise, säilitamise ja konserveerimise aluseid ja
1. Kelle soovil eksmatrikuleeritakse üliõpilane õppeprorektori nimele esitatud kirjaliku avalduse alusel? a. Üliõpilase enda b. Instituudi direktori c. Vanemteaduri d. Ülikooli rektori Õige vastus: a. 2. Millist eriala saab Eesti Maaülikoolis õppida ainult täiskoormusel? a. Loodusturism b. Loomaarstiõpe c. Sillainsener d. Metsakorraldus Õige vastus: b. 3. Õppeained jagunevad kohustuslikeks, valik- ja ... a. Üldaineteks b. Eeldusaineteks c. Vabaaineteks d. Süvaaineteks Õige vastus: c. 4. Kuidas kutsutakse õppevormi, kus õppetöö toimub peamiselt tööpäeviti. a. Õhtuõpe b. Statsionaarne õpe c. Pelaarõpe d. Kontaktõpe Õige vastus: b. 5. Õppetöö toimub kontaktõppe, praktika ja... 6. a. E-õppe b. Iseseisva tööna c. Eksternina Õige va...
Kaur Hanson ,,Kas kool toob õnne?" Kaur Hanson on küll lastevanemate liidu peasekretär, kuid minul tekib küsimus, kas ta on haridussüsteemi ülesehitusest ja tähtsusest aru saanud. Tal on mingil määral õigus, kui ta kritiseerib tänast koolisüsteemi, kuid tema poolt pakutud alteratiivid sarnanevad muinasjuttudega. Kui toimiksime Hansoni arusaama järgi, peaksid gümnaasiumis põhilised õppeained olema headus, suhtlemine ning õnnelik olemine ning me puutuksime kokku õnne valemitega ning muude võluretseptidega, kuidas olla õnnelik. Sellisel juhul kooli lõpetades peaksid meie teadmised piirduma enese ja teiste mõistmise, empaatia ja praktiliste suhteoskuste, eneseväljenduse ja kuulamise ning koostööoskustega. Aga kuhu jäävad ametialased teadmised? Justnimelt need, mille me omandame gümaasiumi järel ülikoolis või põhikooli järel kutsekooli
Kas haridusteel õpitakse toetuma empiirilistele või aprioorsetele argumentidele ? Inimesed alustavad oma haridusteed 7. aastaselt, kui nad sammuvad põhikooli lõpetavate õpilaste või abiturentide käevangus esimesse klassi. Igaühe jaoks on haridustee erineva raskustasemega, kuid ilma hariduseta tänapäeva ühiskonnas hakkama ei saa. Kool on koht, kus antakse teadmised, mida elus läheb vaja. Õppeained, mis seal õpetatakse, toetuvad empiirilistele ja aprioorsetele argumentidele. Antud juhul toetun ma reaalainetele ja humanitaarainetele. Matemaatika, füüsika, keemia need on reaalained ning seal toetutakse empiirilistele argumentidele. Nendes õppeainetes õpitakse fakte, mis on kunagiste matemaatikute, füüsikute ja keemikute poolt kirja pandud. Keemias ja füüsikas on igasugused katsed, millega tõestatakse ära faktid. Näiteks, kui õpilane ei tea Pythagorase ja Eukleidese teoreemi, siis on väga raske hakkama saada 9. klassis, kus peaaegu ...
esimese õpingusemestri jooksul aineid vähemalt 15 EAP mahus. Õppekava täitmiseks tuleb täita õppekava kõik moodulid, v.a. vabaõppemoodul, mille alatäitmist saab kompenseerida teiste moodulite vastava ületäitmisega. Tõene. Õppimine täiskoormusega tähendab õppimist vähemalt 45 EAP mahus õppeaasta kohta. Hindelise arvestusega lõppeva aine sooritamise õigus kehtib ainult deklareerimissemestri lõpupäevani. Tõene. Õppekava täitmiseks arvesse minevad õppeained jaotuvad: kohustuslikeks aineteks, valikaineteks ja vabaõppeaineteks. Õppimine nominaalkoormusega tähendab õppimist vähemalt 30 EAP mahus õppesemestri kohta. Akadeemilise puhkuse ajal on üliõpilasel õigus täita õppekava, sh. esitada õpingukava, sooritada eksameid ja arvestusi. Väär. Sea vastavusse TTÜ-s kehtivad hinded ja nende sõnalised tähendused. “0” puudulik “1” kasin “2” rahuldav “3” hea “4” väga hea “5” suurepärane
ning ta võis abielluda ka mitme naisega. Egiptuse ühiskonna kõrgeim isik oli vaarao, keda võrdsustati jumalaga. Mesopotaamias aga kedagi jumalatega ei võrdsustatud, kuid usuti, et kuningad on jumalate esindajad. Siiski oli mõlemas tsivilisatsioonis kungingas kõrgel kohal- kungingas oli nii sõjaväe ülem kui ka seadusteandja. Nii Egiptuses kui ka Mesopotaamias anti haridust. Koolid asusid mõlemas tsivilisatsioonis templite lähedal, aga õppeained erinesid väikesel määral, sest näiteks Egiptuses õpetati arstiteadust, kuid Mesopotaamias seda ei tehtud. Mesopotaamias oli kirjaoskus rohkem levinud kui Egiptuses ning Mesopotaamias võimaldas kooliharidus ka suhteliselt madalat päristolu inimestel teha karjääri preesterkonnas või riigiteenistuses. Kiri tekkis Egiptuses ja Mesopotaamias suhteliselt samal ajal. Kui Egiptuses kasutati kirjutamiseks hieroglüüfe, siis Mesopotaamias võeti kasutusele piltkiri
Nõukogudeaegne kool Kallavere Keskkool 7.Klass Carol-Liis Tragel 2014/2015 õ-a Esimesed külakoolid olid madalad talutare meenutavad hooned, väikeste akendega ja õlg katustega. Seal õppisid lapsed vaid kaks kuni kolm talve lugemist, kirjutamist, rehkendamist ja usuõpetust. Tihti olid lapsed koolis terve nädala ja seepärast oli nädala toidumoon ka kaasas. Tol ajal külmkappe ei olnud ja toitu hoiti sahvris. Toiduks oli leib, kartulipuder või tangupuder, vahest ka tükike liha. Joogiks lähker hapupiimaga. Õppimine toimus pikkade laudade ümber, kus põlesid vaid 1-2 küünalt. Igal lapsel oli väike tahvlike, kuhu ta kirjutas krihvliga. Õpikuid oli vähe ja neid tuli jagada mitme lapse vahel. Ajad möödusid ja koolid muutusid nõukogulikeks. Ühtne koolivorm kehtestati Eestis 1955. aastal. Kõik lapsed pidid käima koolis ühtemoodi riides. Tüdrukutele oli ette nähtud pruun villane taljes ...
vanemad või hooldajad ning kooli juhtkond ja õpetajad. Vähemolulisteks koostööpartneriteks on kooli huvitegevuse juht, kohaliku omavalitsuse töötajad, lapse klassikaaslased ja lastekaitsetöötajad. Õpiraskused pole koolist välja langemiseks ainus probleem. Probleemideks võib nimetada: kui on klassis poiste osakaal suurem, väga sagedane koolide vahetamine, probleemide paljusus, konfliktid, teatud õppeained milles on raskusi, tasakaalustamata käitumine, tunnisegaja roll koolis, üksikvanema pere, tasakaalutamata kodune olukord või siis vanematel napib lapse jaoks piisavalt aega. Kõik need tegurid mõjutavad lapse koolist välja langemist ning kõiki neid olukordi tuleks vältida. Väga suur roll on kindlasti siiski laste vanematel. Paljude laste kodus valitseb ebakindlus, vaesus, alkoholism, perevägivald, mis mõjutab samuti last koolis. Lapsed kelle kodudes
Keskharidus. Keskkooli ülesanne- emakeelne haridus. Puudusid eestikeelsed raamatud, õppekavad ja programmid ning vähe oli eesti keelt oskavaid õpetajaid. 1918.a. alustati keskkoolide üleviimist emakeelsele õpetusele Tallinnas. 1919.a. alustas tööd 68 keskastme kooli. Esimese poolteise aasta vältel vahetus kuus haridusministrit. 1920.a. sai ministriks Jüri Annuson, kes hakkas aktiivselt tegelema keskharidusega. 1922.a.- ,,Avalik keskkoolide seadus", kus oli kirjutatud, et keskkooli ülesandeks on haritud kodanike kasvatamine ja õpilaste ettevalmistamine kõrgematesse õppeasutustesse astumiseks. Kuni 1934.aastani oli keskkool viieklassiline ja koosnes alam- ja ülemastmest (2+3 klassi ). Koolid jagunesid omakorda humanitaar-, reaal-, kaubandus-, majapidamis-, tehnika-, aiandus-, põllumajandus- ja sotsiaalharusse. Keskkooli kohustuslikud õppeained olid emakeel, matemaatika, loodusteadus koos tervishoiuga, maateadus koos...
Egiptuse kultuur 1. Kiri ·Tekkeaeg: IV ja III aastatuhande vahetusel eKr. ·Kirjamärgid: Piltkirja meenutavad hieroglüüfid; hiljem tekkisid lihtsustatud hieroglüüfidega hieraatiline kiri (usutekstide kirjapanekuks) ja demootiline kiri (rahvakeelsed tekstid). ·Kirjutusmaterjal: papüürus (valmistati papüürustaime säsist) 2. Haridus ·Koolid: ,,Kuninglike järglaste maja", kus õppisid tulevane vaarao ja kõrgemate ülikute pojad; kool ametnike poegadele ja templikoolid. ·Õpetajad: preestrid (ranged) ·Õpilased: Koolis käisid ainult poisid; enamik õpilasi pärines rikastest peredest kuid ka lihtrahva lastel oli mingi võimalus kooli pääseda. ·Õppeained: astronoomia, matemaatika, astroloogia, tarbekunst; tegeleti ka mitmesuguste mängude ja spordialadega. 3. Teadus oli praktilise suunitlusega, jäi põhiolemuselt praktikas kasulike õpetuste ja näpunäidete kogumiks. ·Astronoomia: Loodi päikesekalender (Siriuse taevasse ilmumise järgi) ·Geomeetria: O...
Eesti Aleksandrikool Kirjameeste selts Andra Sõmer Valeria Svetskaja 11.B Eesti Aleksandrikool Tegelikult Eesti Aleksandri Linnakool(1888-1906) Algatajad Jaan Adamson ja Hans Wühner 1860. aasta algul Raha kogumiseks moodustati1870.a Eesti Aleksandrikooli komitee Tegutses 146 kohalikku toimkonda(kontserdid, loteriid, peod ja majast majja käivad aktivistid) Presidendiks sai Jakob Hurt, sinna kuulusid veel C.R. Jakobson, J.V. Jannsen, Fr.R.Kreutzwald, J.Köler jt Tülid Hurda ja Köleri vahel-> uus president Köler 1877. a koguti enam kui 10400 rubla Avati 1888. a Põltsamaa lähedal Kaarlimõisas Pärisorjuse kaotamise 50. aastapäeva mälestuseks ja Aleksander I auks Õppetöö Toimus vene keeles Õppeained: aritmeetika,geomeetria, usuõpetus, üldajalugu, vene ajalugu, maateadus, loodusõpetus,eesti keel, ilukiri, joonistamine, saksa keel, aiatöö, hiljem ka laulmine ja võimlemine 6-aastane õppeaeg Talupojad alates 7ndast eluaastast Tasuline õppim...
eeskuju. Haridus oli nüüd sunduslik, emakeelne ja tasuta. 1923. aasta veebruarist usuõpetus oli vabatahtlik õppeaine. Kõik algkoolid olid sellest ajast kuueklassilised. Koolikohustus pidi kestma 8.-16. eluaastani või kooli lõpetamiseni. Vähemusrahvustele avati emakeelse klassi, kui neid oli vähemalt 20 inimest. 1.jaanuar 1930.a. on viimane päev, kui kõik koolid pidid juba kohustuslikult olema kuueklassilised. Hakkati ehitama uued koolimajad. Algkooli õppeained olid emakeel, matemaatika, loodusõpetus, maateadus, ajalugu, kodanikuteadus, joonistamine, laulmine, käsitöö, võimlemine, usuõpetus ( vabatahtlik) ja kodulugu (1.-3. kl.). 3.-6. klassini õpetati saksa keelt ja 5.-6. klassis inglise keelt. Kooli astumiseks oli suur konkurss, sest inimesi oli liiga palju. 1928. aastalt rohkem eraldati tunde matemaatikale ja looduõpetusele, suurendati emakeele tundide arvu, koduloole lisati juurde kõlblusõpetus ja kodanikuõpetus
kõige erinevamates eluvaldkondades. Õppekaval on peale hariduse andmise veel kaks põhjendust: 1. peegeldada maailma ühtsust 2. toetada inimese eneseleidmist Aasta lõpus saavad õpilased tunnistused, mis sisaldavad tõelist hinnangut õpilase tugevustele ja nõrkadele külgedele, edule ja ebaedule sellisel kujul, et õpilane ei taju vaenulikku kriitikat. Erinev on ka akadeemiliste õppeainete esitusviis: õppekava on üles ehitatud kasvava spiraalina. See tähendab, et õppeained läbivad kogu 12- aastast koolitsüklit teatavas rütmis. Tunnid algavad tavaliselt kella 8 9 aeg ning päeva alustatakse palve või sobiva salmiga. Järgneb lühiajaline ühistegevus, näiteks laulmine, kooris deklameerimine või plokkflöödi mängimine. Tundide alguses toimub kordamine, mis on eelnenud õppeprotsessi jätkamine. Õpilasi aktiviseeritakse moodustama eelmise korra
Inimese kujunemine: Australopiteekus- lõunaahv 4-2 milj.a tagasi Aafrika käis kahel jalal; tööriistu ei valmistanud, kasutas, mida kätte sai. Homo habilis- osav inimene 2,4-1,5 milj.a tagasi Aafrika oskas valmistada tööriistu. Homo erectus- (püstine)sirginimene 2-1,5 milj.a tagasi Aafrika, Euroopa, Aasia jahipidamine, tööriistade ja tule kasutamine, häälitsused. Homo sapiens neanderthalensis- neandertallane 200000-30000 a.tagasi kasutasid tuld ja tööriistu, kohanesid külmaga, kõnelesid, matsid surnuid. Homo sapiens sapiens- pärisinimene e tark inimene elasid kõikjal kõnevõime, sümbolitega kirjutamine, kunst, tule süütamine, peenemad tööriistad, efektiivsem toiduvarumine. Kiviaja perioodid: Paleoliitikum-vanem kiviaeg rändlev eluviis tööriistadena kasutati seda, mida leiti tegeleti küttimise, koriluse ja kalapüügiga. Mesoliitikum-keskmine kiviaeg rändlev eluviis kivist tehti tööriistu, kasutati ka tuld...
juhtidel ning teistel sihtrühmadel. Selle uuringuga oli võimalik selgitada erinevaid arvamusi koolihariduse kohta, kuid tervikliku objektiivse hinnangu andmine haridusüsteemile on minu arvates nende andmete põhjal keeruline. Antud uurimuse põhitulemuseks oli: Uuringu järgi on põhilised etteheited praegusele kooliharidusele ainete nõrk seotus ja elukaugus, mis omakorda pärsib huvi õppimise vastu. Artiklis antud soovitused: Kõik haridustasandid ja õppeained peaksid omavahelise konkureerimise asemel tegutsema ühise eesmärgi nimel, et pakkuda noortele haridust, mida nad vajavad ja soovivad. Koolis tuleks rohkem tähelepanu pöörata sotsiaalsete oskuste arendamisele. Lapsevanemad leidsid, et haridusprogramme peaks muutma isiksusekesksemaks, näiteks kaasama edukamaid õpilasi mahajääjate õpetamisesse. Artiklis antud soovitused ei olnud väga hästi kooskõlas uuringu eesmärkidega. Enamuse
lapse arengu eeldatavad tulemused; 6) lapse arengu hindamise põhimõtted. Lasteasutuse õppekava lasteasutuse õppe- ja kasvatustegevuse alusdokument, mille lasteasutus koostab RÕKi alusel. Rühma tegevuskava lasteaia õppekavast lähtuv ja konkreetsest laste rühmast tulenevate eesmärkide püstitamine ja nende täitmiseks meetodite valimine. Üldõpetus terviklik õppesüsteem, kus keskendutakse koduloole. Üldõpetuses seotakse kõik õppeained tervikuks ühe keskse õppeaine teemade kaudu. Intergatsioon (lõiming) - ainevaldkondade nägemine ühise terviku osana. Integreeritakse teadmisi, oskusi ja väärtushinnanguid, leitakse seoseid ja kasutatakse neid uutes olukordades. Valdkonnakava (ainekava) sisaldab valdkondade põhieesmärke, nende saavutamise teid ja integratsiooni teiste valdkondadega. Õppetegevus Õppetegevuste abil kujundab õpetaja eesmärgistatud ja järjepideva teadmiste, oskuste ja käitumisnormide omandamise.
Noil väikestel ritta seatud tähtedel on maagiline võim. Kolm tähestikulist kujundit ning võime siduda end igaveseks oma armastatuga. Juba ainuüksi ,,jah" ning ,,ei" võivad pöörata me maailmad kardinaalselt ümber. Antoine de Saint-Exupery raamatus ,,Väike Prints" röövisid suured inimesed oma sõnadega väikeselt poisilt julguse joonistada. Boamadude ning elevantide kritseldamise asemel soovitati pühenduda hoopiski geomeetriale ning maateadusele. Ei saa väita, et nood põnevad õppeained kasuks ei tule, kuid joonistamine on vajalik lapse psühholoogilisele arengule ning see käib kasvamise juurde. Läbi piltide saab väljendada oma sisemust ning mõtteid, mida kas ei osata või ei taheta valjuhäälselt välja öelda. Kõlavatel sõnadel on aga eelis teha suuremaid tegusid ning seda peaksime meie, eestlased, üsnagi hästi teadma. Ei usu, et leiduks Eestimaa pinnal tulihingelist kodumaa-armastajat, kes
asuvad õppematerjalid), · töötoad rühmatööks ja suhtlemiseks, · haldus, mis on mõeldud õppejõule kursuse administreerimiseks. Raamaturiiul on väga mugav selles mõttes, et kõik kursuse jaoks nõutav materjal asub ühes kohas. Veebilaua kaudu võivad õpilased oma tööd esitada ja siin asub ka päevik, kus õpilased võivad näha oma hindeid esitatud töö eest. Need IVA funktsioonid annavad välismaal viibivate tudengitele võimaluse valida endale õppeained, mida saab läbida vaatamata geograafilisele distantseeritusele. Töötoad annavad võimaluse kommenteerimiseks. Saab teiste õpilaste memot lugeda, kus saab nendega niimoodi tutvustada natuke. IVA-keskkonna oluline lisaväärtus on see, et see võimaldab iseseisva rühmatöö ettevalmistamise, esitamise ja täiendamise virtuaalset võimalust ühise aja ja koha leidmine kodutööde ettevalmistamiseks ei ole nüüd probleem. Minu arvates, IVA keskkond sobib väga hästi ka koolis kasutuseks
õppematerjalid), töötoad rühmatööks ja suhtlemiseks, haldus, mis on mõeldud õppejõule kursuse administreerimiseks. Raamaturiiul on väga mugav selles mõttes, et kõik kursuse jaoks nõutav materjal asub ühes kohas. Veebilaua kaudu võivad õpilased oma tööd esitada ja siin asub ka päevik, kus õpilased võivad näha oma hindeid esitatud töö eest. Need Moodle funktsioonid annavad välismaal viibivate tudengitele võimaluse valida endale õppeained, mida saab läbida vaatamata geograafilisele distantseeritusele. Töötoad annavad võimaluse kommenteerimiseks. Saab teiste õpilaste memot lugeda, kus saab nendega niimoodi tutvustada natuke. Minu arvates, Moodle keskkond sobib väga hästi ka koolis kasutuseks. Siin saab testimisega tegeleda. Õppijad tulevad kooli kindlaks kellaajaks ja täidavad õpetaja valvsa pilgu all testi. Arvuti ise järjestab küsimused ja kohe saab teada tulemuse ning õpetaja ei pea õhtu otsa töid parandama
Vares-Barbarus. Uus parlament, nimetas Eesti Nõukogude Sotsialistlikuks Vabariigiks ja 6.augustil liituti Nliga ning sellega oli Venemaa Eesti annekteerinud. See uus parlament valiti ebademokraatlikult. Juhtivask ja suunavaks jõuks kujunes Eestimaa Kommunistlik Partei. Eestis kehtestati NLi seadused ja kohtusüsteem ning natsionaliseeriti rahva varad. Toimus maareform, moodustusid kolhoosid ja sovhoosid. Nõukogude kultuuri suruti Eesti rahvale peale, näiteks tulid kooli sellised õppeained nagu marksism-leninism ja NL'i konstitutsioon. Endisi riigitegelasi vangistati, küüditati ja hukati. Massiküüditamine toimus 14. Juunl 1941. Tekkis metsavendlus ja loodi kodanike ülemaaline organisatsioon Omakaitse.
Vanasti kandsid mehed sukkpüksi ning põlvikuid, kuid nüüd on need üle läinud naiste rõivastesse. Mehed kandsid ka pikkade ninadega kingi, mis samuti nüüd paar aastat tagasi olid naistel ja tüdrukutel väga moes. Keskajal kanti väga palju ehteid, mis on ka tänapäeval moes, nähes tänavatel noormehi, tüdrukuid ning vanemaid inimesi. Ka endal olid mul veel paar aastat tagasi sõrmed ja kael sõrmuseid ning kaelakeesid täis. Keskajast oleme ka pärinud mõned õppeained, näiteks grammatika, retoorika, geomeetria, aritmeetika, muusika. Samuti pandi alus kuulsamatele ülikoolidele, kus tahaks minagi õppida, kas Oxfordis või Cambridge's. Alus pandi ka meditsiinile, astroloogiale ning alkeemiale. Kui astroloogiale poleks alust pandud, siis arvan, et ma ei teaks horoskoopidest ega muust sellisest nii palju ega usuks tähtkujudesse ja neid iseloomustavatesse juttudesse. Kuna meditsiinile
Mõisteõpetuse ülesanded 1. MÄÄRATA JÄRGMISTE MÕISTETE SUGU, LIIK, LIIGIERISUS, PÄRISTUNNUS JA JUHUSLIK TUNNUS: maja - ehitis, hoone, elamu, eramaja, kahekorruseline eramaja. puu - taim, puitunud tüvega taim, igihaljas puu, kuusk. raamat - andmekogu, tekstikogumik, trükis, juturaamat. kuld - mineraal, keemiline element, väärismetall, läikiv. 2. FORMULEERIDA MÕISTE SISU JA MAHU VAHELISE SUHTE SEADUS. NÄIDATA SELLE SEADUSE KEHTIVUST JÄRGMISTE NÄIDETE VARAL Mida suurem on mõiste maht, seda väiksem on mõiste sisu. 1. Eesti õpilane, õpilane, eesti gümnaasiumi õpilane. Õpilane, Eesti õpilane, eesti gümnaasiumi õpilane; sest õpilane on kõige laiem mõiste ja eesti gümnaasiumi õpilane kõige kitsam mõiste. 2. Raud, element, metall, aine. Aine, elemest, metall, raud; sest aine on kõige laiem mõiste ja raud kõige kitsam mõiste. 3. Maakera, planeet, päikesesüsteem, kosmos. Kosmos, päiksesüsteem, planeet, maakera; sest kosmos on kõige laiem mõiste...
ülikoolis tasuta. REV õppekohal õppivad üliõpilased peavad maksma TTÜ-s meie hinnakirja alusel. 9. Välisriigi kõrgkooli õppima siirduv üliõpilane esitab ÕIS-is avalduse välisõppesse siirdumiseks, näidates ära kõrgkooli ja seal õppimise perioodi. ERASMUS programmi raames välisõppesse siirdujad peavad eelnevalt kooskõlastama TTÜ ja vastuvõtva kõrgkooliga kirjaliku õppelepingu (Learning agreement) ja selle lisa, milles määratakse õpitavad õppeained. TTÜ poolse kooskõlastuse annab õppekavakomisjoni esimees või õppekava juht. Pärast õpingute lõppemist välisriigi kõrgkoolis esitab üliõpilane dekanaati tõendi sooritatud õpingute kohta ja ÕIS-i kaudu ülekandelehe nende arvestamiseks õppekava täitmisel. 10. Üliõpilased võivad taotleda õppekava vahetamist. Üleminek teisele õppekavale on võimalik ainult vabade õppekohtade olemasolul konkursi korras. Konkureerida saavad need,
Sotsiaaltöötaja kui poliitika kujundaja Sotsiaaltöötajal on õigus ja vahel isegi kohustus mõjutada poliitilisi protsesse. Sotsialtöö spetsialistil peaks elukutsega kaasa tulema ka vastav kõrgharidus, et omada tehnilisi oskusi poliitika analüüsimisel ja poliitika aktivismis. Sotsiaalpoliitikas osalemise olulisus tuleb välja sellest, et tänavu õppeaastast (2016), lisandus Tallinna Ülikooli sotsiaaltöö eriala kohustuslike ainete kõrval juurde veel kohustuslike alusaineid, õppeained riigiteaduste ja õigusteaduste valdkonnas, nagu"ühiskond ja õigus" ning "riik, poliitika ja valitsemine". Sotsiaaltöötaja on kui poliitika kujundaja, kellel on vaja teadmisi ja oskusi, et muuta poliitilis tegevusi, mis võivad olla kahjulikud töötajale, kliendile või teistele inimestele. Et sotsiaalala ekspert saaks analüüsida ja arendada sotsiaalpoliitikat, on vaja teha ja kasutada tõenditel põhinevaid uurimusi. (Heinonen & Spearman, 2001)
ALGUSTÄHEORTOGRAAFIA Suure algustähega: · Nimed (isikud, olendid, kohad, maad, raamatud, taevakehad vms.) Martin Laadoga, Tallinn, Jupiter · Nimi ja nimetus koos õde Mare, Viljandi järv, Pärnu mnt, muinasjutt ,,Pöial-Liisi" 1. Isikud, olendid: jumal Zeus, Jaroslav Tark, Peeter Suur, Kaval-Ants, Torupilli-Juss · Ümberütlev nimi ehk metafoor: Emajõe ööbik, ajaloo isa(Herodotos) wtf? 2. Maade, riikide ametlikud nimed: Rootsi Kuningriik, Soome, Kesk-Aasia, Jaapani Keisririik, Suurbritannia 3. Veekogud, saared, mäed, lahed jt: Aegna saar, Balti meri, Hara laht, Suur Katel (laht) Saaremaal, Sõrve säär 4. Talud, külad, alevid, linnad, maakonnad: Avispea küla, Kõrboja talu, Kohila alev, laulupeo-Tallinn, Viljandi maakond, New York 5. Asutuste, koolide, seltside, liitude jm ametlikud nimed: Põltsamaa Linnavalitsus, Põlva Maavalitsus, Jõgeva Ühisgümnaasium, Eesti Ra...
mõni on tugev balletis ja mõni arvutimaailmas. Alati on keegi targem ja taiplikum ning keegi kõvema peaga. Kui on soov oma õppimistulemusi parandada siis koostage endale sobiv õppimisstrateegia lähtuvalt oma võimekusest. Siinkohal tuleb kasuks vastavateemalise kirjanduse lugemine või erialaspetsialistiga konsulteerimine. Psühholoogias on välja töötatud erinevad õppimisstrateegiad lähtuvalt inimeste psüühilistest eripäradest Selgitage enda jaoks välja olulised õppeained ning vähemolulised õppeained. Vastavalt sellele jaotage oma aega ja energiat. Ainult perfektsionistid suudavad alati kõigega kursis olla. Siduge õpitavad ained oma reaalsete eesmärkide saavutamisega elus ning tunnetage kuidas ainete omandamine viib teid eesmärgile lähemale. Tuletage endale meelde, et õppimine on dünaamiline protsess ning tulemuste ilmnemine võtab mõnevõrra aega. Näiteks võõrkeele omandamine annab võimaluse selles keeles lugeda või suhelda.
klassi, kuid sealne kool on internaat ja ta soovib sealt ära tulla. Keset uut õppeaastat üritabki ta sisse pääseda Tallinna eliitkooli, sest sealne õppekava sarnaneb kõige enam eelmisega. Tal piisab ainult vestlusest direktoriga ning ta ongi koolis sees, kasu tõid ka muidugi tema üsna head hinded. Uued klassikaaslased mõistavad teda hukka, nad ei taipa mis imega ta talvel kooli sisse sai. Tal ei õnnestu klassis sõpru saada ning ta hoiab omaette. Ka õppeained osutavad üsna raskeks, sest tase on palju kõrgem, kui endises koolis. Johannes üritab kõigest väest oma klassi sisse sulanduda hästi, aga temasse suhtutakse ikka halvasti. Nii ta jõuabki mingil hetkel elus täiesti nullpunkti ja leiab, et elus enam halvemini küll minna ei saa. Seeõttu võtab ta end kokku ja hakkab oma elu muutma. Ta leiab sõbrad kes temast hoolivad ja lugu peavad. Ta hakkab ka end treenima, käies iga õhtu jooksmas. Eesmärgiks on ületada isa tehtud jooksurekord
Iga vanema kohustus on oma lapsele neid asju õpetada. Vanemaks saades lisandub juurde teisi eeskujusid, kellelt eeskuju võtta. Näiteks lasteaiakasvatja, kooliõpetaja aga ka noorsootöötajad, treenerid ja teised huviringide juhatajad. Mida rohkem on eeskujusid, seda mitmekesisem on mall, mille järgi õppida. Eriti tähtsaks pean õpetajate rolli. Kool on põhiline koht, kus inimesele õpetatakse väärtusi, lisaks kõikidele õppeainetele. Peamised õppeained, kus väärtusi ja moraali edasi antakse on kirjanduse ja ajalootund. Erinevate raamatute sisu seisnebki tegelaste õigete ja valede valikute tegemisel ja nende karakter kujneb nende iseärasustest ja väärtushinnangutest. Õpetaja on see, kes selgitab seda ja annab ka omapoolse hinnangu ja laseb õpilastel mõtiskleda, mis on õige ja 3 mis on vale
eesti keele, kirjanduse ja rahvaluule arendamisele. Eesti kirjameeste selts, eesti üliõpilaste selts, Tartu eesti põllumeeste selts. Karsklusliikumise tähtsus, Reimann- karsklusliikumised tegelesid rahvaharidustööga, meelelahutusega. Rahvuslikud eesmärgid. Reimann esitas eesti autonoomia idée. Oli karsklusseltside kesktoimkonna juht. Jäi truuks oma põhimõtetele rahvusideedes. Üldise kirjaoskuse tähtsus- ligi 80% inimestest oskas lugeda. Ilmusid uued õppeained, areneda sai koolivõrk. Rahvusliku liikumise musikaalne roll- toimus 1. üldlaulupidu 1869. ajaloo üks tähtsündmus. Rahvuslik vaimustus levis üle eesti. Rahvusliku ärkamisaja suurüritused- 1857- perno postimees,1865- vanemuise seltsi rajamine., 1969- 1. üldlaulupidu. 1870- eesti üliõpilaste seltsi asutamine, 1872- eesti kirjameeste selts. 1872- sakala ajaleht.1884- sinimustvalge lipu pühitsemine. 1888- vanavara kogumine.
Kas sul olid hobid? Mis need olid? Lemmik jutud? Lemmik mängud? Lemmik mänguasjad? Kes Sa tahtsid olla suureks saades? II. Murdeiga A. Muutused peres Kuidas muutus Sinu vanemate suhe kui sa jõudsid murdeikka? Kui Sul oli nendega tüli, siis mille üle see oli? Kas Sul olid majapidamistöid? Mis need olid? B. Kool Mis olid Sinu lemmikõppeained? Mis olid kõige vastumeelsemad õppeained? Kas koolis olid mõned meeldejäävad õpetajad? Kirjelda neid. Kuidas nad mõjutasid Sind? Kas Sa võtsid osa koolivälistest tegevustest? Millistest? Mis oli Sul tollal kavas, kuhu kooli minna või kuhu tööle minna? Kuidas Su vanemad nendesse plaanidesse suhtusid? C. Töö Kas Sul olid mingid tööotsad murdeealisena? Missugused? Kas Sa aitasid rahaga perel toime tulla? Kui ei, siis millele Sa raha kulutasid? D
saab kogu klassiga mõistatada, mis kujundid pildile tekkinud. Annab lapsele eneseusku, arendab fantaasiat tervel klassil, aga samas saab muidu tagasihoidlik laps tunnustust ja tähelepanu, tema loovus on avardunud. 3) Kolleeg-pedagoog on ironiseerimas keeleõppe tunni vormilise muutmise suhtes: "Kas ma pean siis lapsi nagu Alzheimerihaigeid objektide juurde viima ja nimesid nimetama?". Nimelt peavad ju õppeained omavahel lõimuma, õuesõpet soovitatakse kõigile. Selline iroonia vihjab ebakindlusele, samas ka loomingulisuse algele. Soovitan kohe naerdes ka joonistuspaber kaasa võtta ja pilt juurde teha. Jääb kindlalt meelde ja on suur vaheldus ka veel! Koos saab teemat edasi arendada. 3 loovust arendavat harjutust 1. Lasen 5. klassi lastel lõdva vaba käega paberile kaari vedada, kätt paberil ka aegamööda edasi viies
Tartu Riiklik Ülikool (1940-1941) 1940/1941 esimesel nõukogulikul õppeaastal suleti üliõpilasühendused ja akadeemilised seltsid, katkesid senised teaduskontaktid Lääne-Euroopa teaduskeskuste ja ülikoolidega. Toimus õppekavade ühtlustamine Nõukogude Liidus kehtivatega ja üleminek üleliidulisele õppekorraldusele: kursuste süsteem, õppekavadesse lülitati kohustuslikena uuest ideoloogiast marksismist-leninismist lähtunud õppeained sh NSVL ajalugu jt Tartu ülikooli üliõpilaskonda ning õppejõude tabasid repressioonid ja küüditamine. Eesti Omavalitsuse Tartu Ülikool (1942-1944) Saksa okupatsioonivõimude saksakeelne ülikool kavandati kogu Baltikumi tarvis, kuid hetkevajadusi arvestavalt avati eestikeelsena Eesti Omavalitsuse Tartu Ülikool, mis tugines 1938. aasta ülikooliseadusele. Sõjaaja tingimustes olid eelistatud arsti-, loomaarsti- ning põllumajandusteadused.