Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Uus kunstistiil art nouveau, juugendiaegne graafika (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Uus kunstistiil – Art Nouveau
Mandri-Euroopas omandas 19.sajandi viimasel kümnendil keskse koha uus dekoratiivne kunstistiil, mis oli algtõuke saanud Inglismaalt.
Prerafaeliitide ja " Arts &Crafts" liikumise esteetika enam kui veerandsajandiline järk-järguline pidev areng oli 1890-ndateks loonud pinna uue stiili loomiseks.
Stiili hakati nimetama Art Nouveau – uus kunst . Inglismaal hakati uut stiili nimetama Style Modern .
Inglismaa põhiline osa Art Nouveau arengus oli uuele
stiilile tee rajamine.
Art
Uus kunstistiil art nouveau-juugendiaegne graafika #1 Uus kunstistiil art nouveau-juugendiaegne graafika #2 Uus kunstistiil art nouveau-juugendiaegne graafika #3 Uus kunstistiil art nouveau-juugendiaegne graafika #4 Uus kunstistiil art nouveau-juugendiaegne graafika #5
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-11-27 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 12 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor annika1 Õppematerjali autor
juugendi-aegne graafika prantsusmaal, inglismaal, saksamaal, venemaal, eestis, christopher dresser

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
11
doc

Juugendstiil

kuulus romantikute hulka, kuid tema tööd olid rohkem sümbolistliku ja psühholoogilise sisuga. Töödes on unenäolised figuurid. Caspar David Friedrich (1774-1840) naalid on ilusad ja melanhoolsed ja müstilised. Kujutas lõpmatust ja igavikku. Jean-Auguste-Dominique Ingres (1780-1867) tähelepanu oli detalidel ja värvide täiuslikkusel ja see avaldas ka suurt mõju prerafaeliitidele. Blake polnud ainus, kes püüdles prerafaeliididele sarvase esteetika poole. Prerafaeliite inspireeris kunst, mis eelnes Raffaelile.Nad hülgaisid akadeemilised traditsioonid. Nende maale iseloomustavad säravad, hiilgavad ja helendavad värvid, teravalt toonitud kontuurid ja piinlöikult täpne tähelepanu detailidele.nad kasutasid ebatavalist tehnikat ­ maalisid puhtale valgele põhjale ja töötasid otse looduses. W.H.Hunt on avatavasti kõige esinduslikum prerafaeliit ja ta jäi läbi oma kogu pika loomingu truuks varasele prerafaeliitluse tehnilistele ettekitjutustele. J.E

Kunstiajalugu
thumbnail
15
docx

Historitsism ja juugend

keskküttesüsteem. 2004 avati saunakompleks. Samal aastal renoveeriti fassaad, samuti valmisid kivikattega parklad maja ette. 2005 valmis pargi servas asuv vanast moonakatemajast renoveeritud külalistemaja. Laitse Lossis on külastajatele avatud 1. korruse ruumid. Lossipark on alati avatud. Lisaks pubile on suveperioodil avatud päikesepoolne rõdu, mis mõneti kopeerib Veneetsia Doodzide palee rõdu. Juugend Tunnusjooned Vahendite hulk, mille abil juugend end avaldas, oli sama mitmekesine kui sellesse haaratud isiksuste arv. On raske, kui mitte võimatu, anda lihtsat juugendstiili definitsiooni. Siiski on võimalik välja tuua mõned põhjapanevad iseloomujooned, kui arvestada probleeme, millega nii maali- kui ka dekoratiivsed kunstnikud kokku puutusid ning nende esitatud lahendusi. Sümbolism maalikunstis oli enamasti reaktsioon realismile ja naturalismile, mis olid valitsenud kunstis XIX sajandil

Kunstiajalugu
thumbnail
10
odt

Sümbolism, juugend, rahvusromantism

KORDAMISKÜSIMUSED KONTROLLTÖÖKS (4. novembril 2014) Sümbolism, juugend, rahvusromantism I OSA. ÜLDKÜSIMUSED. Õpik - Jaak Kangilaski „Kunstikultuuri ajalugu. Ürgajast gootikani. 10. klassile“, kirjastus Kunst, Tallinn, 2003 –lk 10 – 29, küsimused lk 16, lk 23, lk 29 1. Milliseid teemasid eelistasid käsitleda kunstnikud-sümbolistid? Suuri ja igavesi teemasid nagu sünd, erootika, armastus, üksindus, surm, elu ringkäik, inimese osalus looduses. 2. Mis oli sümbolistidele tähtsam, teose sisu või vorm? Teose sisu 3. Iseloomusta lühidalt sümbolismi kui kunstivoolu!

Kunstiajalugu
thumbnail
7
doc

Juugend

Guimard, Van de Velde, Behrens, Mackintosh, Gaudí ja teised. "Arts and Crafts" liikumise arhitektid vaatasid nostalgiliselt tagasi rikkalike traditsioonidega inglise industrialiseerimiseelsesse maaelamute lihtsasse tellis- ja kiviarhitektuurile. Juugendarhitektid lähenesid aga teisest küljest. Selle asemel, et võidelda tööstuslikult toodetud materjalide ­ klaas ja raud ­ vastu, püüdsid nemad kasutada kõiki võimalusi, mida just need materjalid pakkusid (kuigi ka juugend armastas looduslikku kivi ­ graniiti, põllukivi, tellist ja eksponeeris seda igal võimalusel nii sees kui väljas). Juugendarhitektuur muutus XX sajandi arhitektuuri tähtsaimaks lähtekohaks ning rajas hiljem tee modernistlikule arhitektuurile. Kõige esmalt kasutati rauast detaile tugevate ja suhteliselt kergete sõrestikega raudteejaamade ja tööstushoonete ehitamiseks. Oli selge, et paratamatult pidi hakkama kasutama rauddetaile ka traditsioonilises arhitektuuris

Kunstiajalugu
thumbnail
2
doc

19.-20. saj kunst kokkuvõte

Osa kunstnikke võtsid omaks realistide ja impressionistide saavutused, konservid jäid truuks akadeemilisele klassitsismile. Tekkis uusromantismi ideoloogia ­ need kes teadusesse ei uskunud arvasid, et maailm on müsteerium, mida teaduslik mõtlemine ei suuda haarata. Teaduses oldi pettunud ­ inimesed olid ikka õnnetud. Kunsti nähti kui omaette väärtust, seda peeti ülimaks väärtuseks ja elu mõtte andjaks. Uusromantistiliste ideede väljundiks oli sümboolne kunst. Teemad: sünd, erootika, armastus, üksindus, surm, elu ringkäik. Tähtis oli see, mida on kujutatud, mitte kuidas. Eelkäijaks PIERRE PUVIS de CHAVANNES. GUSTAVE MOREAU, ODILON REDON (Ophelia). FERDINAND HODLER (Päev, Öö), ARNOLD BÖCKLIN (Surnute saar). MIHHAIL VRUBEL (Istuv Deemon), JAMES ENSOR (Autoportree maskidega). AUGUSTE RODIN (Põrguvärav, Balzaci monument). 2. Löödi rühmitus ,,Prerafaeliidid" ­ eeskujuks keskaegne ja vararenessansi kunst. Sinna

Kunstiajalugu
thumbnail
9
doc

Konspekt

Ornamentikast, taimemotiividest. Dekoratiivset külge rõhutav kunstivool. Spetsiifiline ornamentika. Domineerib dekoratiivsus, looduse jäljendamine teisejärguline. Tärkas Suurbritannias. Esialgu peamiselt arhitektuuris ja tarbekunstis. Tööstuslik tootmine oli hakanud välja tõrjuma esemete käsitsi valmistamist. Hakkab levima Euroopas 1890-tel, levib ka Ameerikasse. Eri maades eri nimed: Inglismaal ­ art nouveau, modern style Prantsusmaa ­ le style moderne, art nouveau Saksamaa ­ Jugend (nimetus tuleneb 1896.a. Münchenis asutatud ajakirja ,,Jugend" pealkirjast) Eesti ­ juugend Hispaania ­ modernismo Iseloomustus: - Pilt on seinapinna monumentaalne kaunistus, pildid pidid seostuma sisekujundusega. (ei ole illusionistlik!) - Figuurid muutusid siluettideks, pisut pikaks venitatud

Kunstiajalugu
thumbnail
4
rtf

Kunstiajalugu

postimpr. , neoimpr. , sümbolism, rahvusromanti. ja sümbolism põhjamaades, eesti kunst 20.saj. algul, juugend, fovism, ekspr. ja kubism 1.Uusromantism, sümbolism. Kaasajas pettumine, kaugete maade kunsti idealiseerimine, parateaduste levik, boheemlus ja eksistentsialistlikud probleemid ning kunsti ülimuslikkus. Sümbolism oli üks uusromantismi haru, rõhutades elu kui müsteeriumit. Süzee ületähtsustamine, fantaasiarohkus, literatuursus. Tekkis 1880-ndatel Prantsusmaal levides üle Euroopa, Venemaale ja Ameerikasse. Eeskujuks romantism ja prerafaeliidid

Kunstiajalugu
thumbnail
5
docx

Arts & Crafts movement

Morrise jaoks oli käsitöö uuestisünd enam kui ilu taastamise missioon; see oli ühiskonna reformimise moodus. · Ruskin ja Morris vaatasid suure imetlusega tagasi keskaja arhitektuuri ja kunsti poole. · Eriti imetlesid nad keskaegsete käsitöömeistrite loomingut. · Kunsnike hulgas leidsid nad endale sõpru ja mõttekaaslasi prerafaliitide seast. · Prerafaeliite, nagu juba nimigi seda vihjab, inspireeris kunst, mis eelnes Raffaelile (1483 ­ 1520). · Nad hülgasid akadeemilised traditsioonid, pöördusid renessansi-eelse ja keskaegse kunsti poole. · Nende liidrid olid Dante Gabriel Rossetti, John Everett Millais, Ford Madox Brown. · 1848 rajas Dante Gabriel Rossetti (1828 ­ 1882) koos kahe teise Kuningliku Kunstiakadeemia tudengiga, William Holman Hunti (1827 ­ 1910) ja John Everett Millais`ga (1829 ­ 1896), prerafaeliitide

Disainiajalugu




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun