Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Sümbolism, juugend, rahvusromantism (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milliseid teemasid eelistasid käsitleda kunstnikud-sümbolistid?
  • Mis oli sümbolistidele tähtsam teose sisu või vorm?
  • Kes on prerafaeliidid?
  • Kust on pärit nimetus juugendstiil?
  • Miks õigupoolest tunti 19 sajandi lõpukümnenditel vajadust uue stiili järele?
  • Millest lähtuti uue stiili ornamentika loomisel?
  • Kust võttis soome maalikunstnik Akseli Gallen-Kallela oma teoste ainestiku?
  • Kuidas väljendub rahvusromantism kunstis?
  • Milliseid teemasid ja miks lahendas oma loomingus Edvard Munch?
  • Mis keeltest pärinevad nimetused art nouveau ja juugend?
  • Millised hooned esindavad Eestis veel juugendstiili?
  • Kes eesti kunstnikest on viljelenud juugendstiili?

Lõik failist

KORDAMISKÜSIMUSED KONTROLLTÖÖKS (4. novembril 2014)
Sümbolism , juugend , rahvusromantism
I OSA. ÜLDKÜSIMUSED.
Õpik - Jaak Kangilaski „Kunstikultuuri ajalugu. Ürgajast gootikani. 10. klassile“, kirjastus Kunst , Tallinn, 2003 –lk 10 – 29, küsimused lk 16, lk 23, lk 29

  • Milliseid teemasid eelistasid käsitleda kunstnikud -sümbolistid?
    Suuri ja igavesi teemasid nagu sünd, erootika, armastus, üksindus, surm, elu ringkäik , inimese osalus looduses.
  • Mis oli sümbolistidele tähtsam, teose sisu või vorm?
    Teose sisu
  • Iseloomusta lühidalt sümbolismi kui kunstivoolu!
    Sümbolism pole stiil, vaid omapäraste teemade ja süžeedega kunstivool . Teemasid lahendati süžeede abil, mis olid ebatavalised, tähtlikult mitmetähenduslikud ja salapärased. Sellega taheti rõhutada, et elu on müsteerium .
  • Kes on prerafaeliidid ? Nimeta kunstnikke-prearafaeliite!
    Inglise romantikute (maalijate ja luuletajate) rühmitus .
    Tähtsaim prerafaeliit oli Edward Burne- Jones . William Hunt, Dave Gabriel Rosetti.
  • Kirjelda lühidalt juugenstiili! Kust on pärit nimetus juugendstiil ? Kuidas nimetatakse sama stiili Euroopa suurtes kultuurkeeltes?
    Juugendstiil kujundati kõike- mööblit, tekstiili, riietustm klaasi, keraamikat, raamatuid, tapeete, ajakirju, plakateid jm esemeid, mida varem kunstiga ei seostatud . Need said uue kunstilise tähenduse ja kvaliteedi.
    Saksamaal hakati uue stiili ilmudes välja andma ajakirja „Jugend“ ning nii sai stiil nimeks Saksamaal Jugendstil. Eestis sai nimeks juugendstiil, Prantsusmaal nimetati seda art nouveau ja Inglismaal Modern Style'ks
  • Miks õigupoolest tunti 19. sajandi lõpukümnenditel vajadust uue stiili järele?
    Kunstnikerühmitus „Prerafaeliidid“ tahtsid vabaneda kõrgrenessansi ja sellele toetunud kunsti mõjust ning luua keskaegse või vararenessansiga sarnast kunsti.
  • Millest lähtuti uue stiili ornamentika loomisel? Milline linn, milline koolkond on sellega oluliselt seotud?
    Ornamentika loomisel lähtuti orgaanilisest loodusest, meenutades nõtkeid, painduvaid või hõljuvaid taimevarsi, lehti ja õisi, mõnikord ka tuleleeke.
    Sellega on seotud Glasgow' koolkond Šotimaalt.
  • Millistes Euroopa linnades võib leida parimaid näiteid juugendlikust arhitektuurist ?
    Riias, Pariisis, Barcelonas, Berliinis
  • Kust võttis soome maalikunstnik Akseli Gallen - Kallela oma teoste ainestiku? Too mõni näide.
    Oma teoste ainestiku võttis ta Soome eeposest „Kalevala“. Näiteks tema teos „Lemminkäise ema“

  • Kuidas väljendub rahvusromantism kunstis?
    Rahvusromantism väljendas kollektiivseid ideaale ja tõlgendas oma rahva ajalugu, rahvaluulet ja mütoloogia tegelasi kangelastena ning rahvusliku ühtsust sümbolina.

  • Nimeta tuntuim vene rahvusromantiline maalikunstnik.
    Nikolai Roerich
  • Milliseid teemasid ja miks lahendas oma loomingus Edvard Munch ?
    Munchi teemadeks kujunesid inimese üksindus, armastuse kaduvus, hirmud , haigused ja surm, kuna tal oli sünge lapsepõlv
  • Mis keeltest pärinevad nimetused art nouveau ja juugend? Mida need tähendavad?
    Art nouveau pärineb prantsuse keelest ning tähendab uut kunsti. Juugend pärineb saksa keelest ning tähendab noorsugu.
  • Millised hooned esindavad Eestis veel juugendstiili?
    Estonia teater, Taagepera mõis, Holdre mõis, Ammende Villa Hotell ja restoran
  • Kes eesti kunstnikest on viljelenud juugendstiili?
    Ants Laikmaa, Oskar Kallis, August Jansen, Kristjan Raud ja Aleksander Tassa
    II osa
    KUNSTNIKUD
    Tutvusta lühidalt kunstnikku ja tema loomingut. Nimeta tuntumad teosed (2-3).
  • Antoni Gaudi -prantsuse arhidekt
    Gaudí looming oli keerukate ja rikkalike kultuuriliste tingimuste tulemus. Tema looming võttis üle looduslikkuses ilmnevad väärtused. Ta lõi maja kapriisse ja suurustlevana : vormid tungivad välja moodustades suletud ja lineaarse mustri. Kuigi Hispaania juugendit valitses Gaudí on seal märkimisväärseid saavutusi ka teistes kunstivaldkondades, eriti graafikas, skulptuuris ja metallikunstis. Gaudi surmaga sai lõppes ka juugenstii. Teosed: Güelli park, Casa Vicens, Sagrada Familia
    Info: http://web.zone.ee/juugend/juughisp/juughisp.html
  • Aubrey Beardsley -inglise illustreerija, graafika disainer , kirjanik
    Õppis Brightonis ja töötas kontoriametnikuna Londinis. Tema loomingule oli iseloomulik joone stiliseering, dekoratiivsus ja elegants . Tema looming on suuretsi mõjutanud raamatugraafikat ka väljaspool Inglismaad. Teosed: ajakirja „The Studio “ esimene number, Wilde'i „ Salome “, „The Yellow Book“
    Info: http://web.zone.ee/juugend/elulood/Beardsley.html
    http://web.zone.ee/juugend/juuggraafika/juuggraafika.html
  • Edward Munch-norra kunstnik ja graafika disainer
    Lapsepõlv oli traagiline ja sünge - ema suri, kui Munch oli 5-aastane ja üks õdedest kui poiss oli 13. Need sündmused mõjutasid tugevasti Munchi hinge. Isa oli arst vaestelinnajaos ja Munch, kes ise oli haiglaslik, kasvas haiguse, hirmu ja surma atmosfääris. Tema jaoks oli kunst tähtsate mõtete ja tunnete väljendusviis . Üks olulisi ekspressionismi eelkäijaid . Oma kunsti eesmärgiks oli avada oma hing teistele inimestele. Teosed: „ Karje“, „Elutants“, „Tütarlapsed sillal
    Info: http://web.zone.ee/juugend/elulood/Munch.html
  • Auguste Rodin-prantsuse skulptor
    Tema kujude pinnatöötlus oli maaliliselt varjundirohke ja krobeline, mis aitas luua liikumise ja muutumise tunnet . Teoste temaatika oli sümbolistlik, kuid vorm impressionistlik. Teosed: „Põrguväravad“, „Mõtleja“, „Calais' kodanikud“
    Info: http://kunstiabi.weebly.com/auguste-rodin.html
  • Gustav Klimt-austria maalikunstnik
    Kasutas oma töödes palju kuldset või ülivärvilist mustrit, olgu see siis maali taustal, rõivastel või eraldi dekoorina. Rohke kuldse värvi ja isegi ehtsa lehtkulla kasutamise pärast nim. tema edukaimat perioodi "kuldseks perioodiks ". Lemmikteema oli naine.
    Teosed: „ Juudit “, „ Suudlus “, „Elu ja surm“
    Info:
    http://kunstiabi.weebly.com/gustav-klimt.html
    http://web.zone.ee/juugend/elulood/Klimt.html
    http://web.zone.ee/juugend/juugaustria/juugaustria.html
    III osa
    Tunne ära järgmised kunstiteosed. Nimeta teose liik ja materjal, autor, pealkiri. Arhitektuuriteose puhul ka asukoht. Võimalusel nimeta kas on tegemist prerafaeliidi, sümbolisti, juugendkunstniku või rahvusromantikuga või millised voolud on selle teosega otseselt seotud.
    Sümbolistid
  • Pierre Puvis de Chavannes . „Vaene kalur “, õli lõuendil, maal.
  • Odilon Redon „ Ophelia “, pastell, maal.
  • Gustave Moreau „Rändav poeet “, õli lõuendil, maal.
  • Mihhail Vrubel „ Istuv deemon“, õli lõuendil, maal.
  • James Ensor „Autoportree maskidega“, õli lõuendil, maal.
  • Auguste Rodin „Suudlus“, marmor, skulptuur .
  • Auguste Rodin „Põrguvärav“, pronks, skulptuur.
  • Auguste Rodin „Mõtleja“, pronks, skulptuur.
  • Auguste Rodin „Calais’ kodanikud“, pronks, skulptuur.
  • Edvard Munch „Elutants“, õli lõuendil. 1925 – 1929. Maal.
  • Edvard Munch „Vampiir“, maal.
  • Edvard Munch „Karje“, maal.
  • Edvard Munch „Tütarlapsed sillal“, õli lõuendil. 1901. Maal.
  • Edvard Munch „Punane ja valge“, õli lõuendil. 1896. Maal.
    Prerafaeliidid
  • Edward Burne-Jones „ Kuldne trepp “, õli lõuendil, maal.
  • Dante Gabriel Rossetti „Kodu aasadel“, õli lõuendil, maal. ÕP LK 17
  • Dante Gabriel Rossetti „Beata Beatrix “ õli lõuendil, maal.
    Juugend
  • Hector Guimard . Metroo sissekäik Pariisis. 1899 – 1904. Arhitektuuriteos ÕP LK 19
  • Peter Behrens. AEG turbiinitehas, 1909. Arhitektuuriteos. ÕP LK 20
  • Antoni Gaudi. Pink Güelli pargis Barcelonas. 1900 – 1914. Arhitektuuriteos. ÕP LK 20
  • Antoni Gaudi. Sagrada Família kirik Barcelonas, arhitekuuriteos.
  • Victor Horta . Hotel Tassel Brüsselis. 1892 – 1893. Arhitektuuriteos.ÕP LK 20
  • Gustav Klimt „Juudit“, 1901, õli lõuendil, maal. ÕP LK 21
  • Aubrey Beardsley „Salome Ristija Johannese peaga“, graafika.ÕP LK 23
  • Joseph Maria Olbrich, Viini “Sezessioni” hoone, arhitektuuriteos
    Rahvusromantism
  • Gerhard Munthe „ Allmaa hobune“, akvarell , paber, 1892, maal.ÕP LK 25
  • Akseli Gallen-Kallela „Kullervo needmine “,1899, maal.ÕP LK 26
  • Akseli Gallen-Kallela „Lemminkäise ema“, õli lõuendil, , 1897 , maal.ÕP LK 26
  • Akseli Gallen-Kallela „Sampo kaitsmine“, tempera lõuendil, ,1896, maal.ÕP LK 27
  • Hugo Simberg „Haavatud ingel “, õli lõuendil, 1903, maal.ÕP LK 27
    Lk 5
  • Vasakule Paremale
    Sümbolism-juugend-rahvusromantism #1 Sümbolism-juugend-rahvusromantism #2 Sümbolism-juugend-rahvusromantism #3 Sümbolism-juugend-rahvusromantism #4 Sümbolism-juugend-rahvusromantism #5
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-12-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 27 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Akinoom02 Õppematerjali autor
    Kordamisküsimused, mida võiks teada juugendi, sümbolismi ja rahvusromantismi kohta. Nimekiri tähtsamatest kunstnikutest ja nende töödest.

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    4
    doc

    Realism, impressionism, 19.- 20. sajandi kunst, sümbolism, juugend, rahvusromantism, ekspressionism, postimpressionism, neoimpressionism

    (19-20saj pakkus välja), Kommertspanga hoone (Pärnu mnt). ¤ Akseli Galien- Kaliela ­ soomlane. Illustreerinud ,,Kalevala", tasapinnaline maal, erksad värvid, eeskujuks eestlastest arhitektidele. ¤ Nikolai Roerich- Venemaa- eeskuju Soomest, asutas Peterburis rühmituse ,,Mir Iskustva". Rahvusromantikute stiil, maalib varjaage (esimesi vene valitsejaid). Siirdub Indiasse, seejärel idamaised sümbolid teoste teemaks. ¤ Edvard Munch ­ Norra- rahvusromantik (sümbolism + juugend), teemaks sümbolism, maalimistehnikaks juugend. ,,Haige laps". Ekspressionist. Vaata edasi tema kohta... EKSPRESSIONISM Hingelised traumad noores eas. Boheemlaslik ellusuhtumine viib hingelise kriisini, kui isik ravitakse liiga terveks, siis muutub kahjuks ka kunst. Nt. enne haigust- väljendusrikkus (värvigamma hele, värviline, dramaatiline), pärast haigust- tõmbub eemale ühiskonnast, tema ja maalid. Rahulikud maastikumaalid. Temaatika: üksindus, hirm, haigus, surm, armastuse kadumine

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    8
    docx

    KUNST 19. JA 20. SAJANDIVAHETUSEL

    Piir ametliku ja sõltumatu kunsti vahel muutus siis ebaselgemaks kui varem. Esmalt sellepärast, et osa ametlikke, aga mõõdukalt uuenduslikke kunstnikke võttis omaks realistide ja impressionistide saavutused, järjekindlad konservatiivid aga jäid truuks akadeemilisele klassitsismile. Teisalt sellpärast, et sõltumatus kunstis ilmnes samuti erinevalt, isegi vastandlikke taotlusi. Seetõttu on selle perioodi kunsti kohta käibel mitmeid nimetusi, millest tähtsamad on sümbolism, juugenstiil ja postimpressionism. Kaks esimest nimetust sobivad tähistama kunsti paljudes maades, postimpressionosmist saab rääkida aga ainult prantsuse kunsti ajaloos. Uusromantismi ideoloogia. Tolleaegse kunsti mitmekesisuse üheks põhjuseks on haritlaste jagunemine erinevate ideoloogiate pooldajateks. Osa jäi truuks positivistlikule filosoofiale ning usule teaduse ja tehnika progressi, paljud kirjanikud ja kunstnikud hakkasid aga pooldama uusromantilist ideoloogiat

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    3
    doc

    Kunst 19. ja 20. sajandi vahetusel

    Kunst 19. ja 20. sajandi vahetusel 1. 19. ja 20. saj kunsti muutis mitmekesiseks see, et piir ametliku ja sõltumatu kunsti vahel muutus siis ebaselgemaks kui varem. Osa ametlikke, kuid ka uuenduslike kunstnikke võttis omaks realistide ja imperssionistide saavutused, konservatiivid jäid aga truuks akadeemilisele klassitsismile. Sõltumatus kunstis ilmnes erinevaid taotlusi. Selle perioodi kohta on mitmeid nimetusi ­ sümbolism, juugendstiil ja postimperssionism (Prantsusmaal). 2. Uusromantismi ideoloogia tekkis, sest haritlased jagunesid erinevateks ideoloogiate pooldajateks. Osa positivistlikule filosoofilale, teised uusromantilistlikule. Sest nad uskusid, et maailm on müsteerium, mida mõtlemine ei suuda haarata. Viimast arvati, sest pettuti kaasajas ­ levis arvamus, et teaduse ja tehnika areng pole muutnud ühiskonda humaansemaks ega inimesi õnnelikumaks. 3

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    4
    rtf

    Kunstiajalugu

    postimpr. , neoimpr. , sümbolism, rahvusromanti. ja sümbolism põhjamaades, eesti kunst 20.saj. algul, juugend, fovism, ekspr. ja kubism 1.Uusromantism, sümbolism. Kaasajas pettumine, kaugete maade kunsti idealiseerimine, parateaduste levik, boheemlus ja eksistentsialistlikud probleemid ning kunsti ülimuslikkus. Sümbolism oli üks uusromantismi haru, rõhutades elu kui müsteeriumit. Süzee ületähtsustamine, fantaasiarohkus, literatuursus. Tekkis 1880-ndatel Prantsusmaal levides üle Euroopa, Venemaale ja Ameerikasse. Eeskujuks romantism ja prerafaeliidid (allegoorilised, evangeeliumistseenid, legendid ja vararenessaansi kunsti jäljendamine).

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    9
    doc

    Konspekt

    Tärkas Suurbritannias. Esialgu peamiselt arhitektuuris ja tarbekunstis. Tööstuslik tootmine oli hakanud välja tõrjuma esemete käsitsi valmistamist. Hakkab levima Euroopas 1890-tel, levib ka Ameerikasse. Eri maades eri nimed: Inglismaal ­ art nouveau, modern style Prantsusmaa ­ le style moderne, art nouveau Saksamaa ­ Jugend (nimetus tuleneb 1896.a. Münchenis asutatud ajakirja ,,Jugend" pealkirjast) Eesti ­ juugend Hispaania ­ modernismo Iseloomustus: - Pilt on seinapinna monumentaalne kaunistus, pildid pidid seostuma sisekujundusega. (ei ole illusionistlik!) - Figuurid muutusid siluettideks, pisut pikaks venitatud - Vähenes kolmemõõtmelisus, perspektiiv jäeti kõrvale. - Puhtad erksad nn. sünteetilised värvipinnad (reaalse maailma värvirikkuse ignoreerimine) - Eelistati lille- või taimevorme järeleaimavaid ornamente - Väärtustati joone hoogsust, nõtke joon

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    2
    doc

    19.-20. saj kunst kokkuvõte

    Arhitekt ANTONI GAUDI Barcelonas ­ kasutati tööstuslikke ehitusmaterjale. Kujutavas kunstis tähendas juugendstiil looduse jäljendamise allutamist dekoratiivse terviku loomisele. Pilt ei tohtinud pakkuda ruumilise sügavuse illusiooni. Värvid on ebatavased ja arvestavad rohkem sisekujundust kui looduses nähtavaid värve. AUBREY BEARDSLEY (must-valge graafika). 3. Põhjalas põimus uusromantism rahvuslusega ­ teemad asendusid rahvusromantilistega. Levis rahvusromantism Soomes ja Norras ­ polnud iseseisvat riiki. Norralane GERHARD MUNTHE lõi originaalse rahvusliku kujundusstiili, mis toetus viikingiaja rahvakunstile. Akvarell, stiil oli tasapinnaline ­ inimeste/esemete siluettid olid kujutatud väga tinglike, üldistatud ja nurgeliste kontuuridega ning lokaaltoonidega (Kosilased, Allmaa hobune). Arhitektid ELIEL SAARINEN ja LARS ELIEL SONCK kasutasid eeskujudena arhailist soome puitarhitektuuri ja keskaegseid maakirikuid

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    28
    docx

    Kunstio�petuse kontrollto�o�-klassitsism -rahvusromantism-maalid peamiselt ja nende loomustused-faktid

    nurgast. Kubismi eeskuju. N: “Puuviljavaagen, klaas ja õunad”, “Suured suplejad” 15. Puäntillism – Georges Seurat, Paul Signac. Nende maaliteooriad. Vastus: Seurat-maalitehnikale alusepanija värvidega, värviteooria. Jagunemine (nimetatakse ka kromoluminarismiks) oli neoimpressionistide maalikunsti iseloomulik stiil, mida iseloomustas värvide eraldamine üksikuteks punktideks või plaastriteks, mis vastastikku toimisid. 16. Sümbolism – mida maaliti, kust võeti eeskujusid. Mihhail Vrubel. Skulptor August Rodin – Mõtleja, Calais´kodanikud. Vastus: Kunstnikul on oma teostes võimalik kujutada kahte eri liiki asju: ühelt poolt päriselt olemas olevaid ja silmaga nähtavaid esemeid, maastikke, inimesi jne, teisalt aga igasuguseid ebatavalisi ja väljamõeldud olendeid, esemeid ja olukordi. Viimaseks pakuvad ainet raamatud, muinasjutud, sündmused ajaloost, mütoloogia ja loomulikult ka kunstniku oma fantaasia

    Kunsti ajalugu
    thumbnail
    19
    docx

    Kontrolltöö kordamisküsimused-Klassit sism kuni sümbolism

    Erinevus impressionistidest seisneb selles, et kui impressionistid maalisid peamiselt väljastpoolt saadud muljeid, siis postimpressionistid püüdsid väljendada eeskätt omaenda tundeid ja meeleolusid. Neoimpressionistid võtsid kasutusele täiendvärvuste printsiibi ja väitsid, et maalides tuleb antud värvile lisada ka veidi täiendvärvuste täpikesi ehk refleksi, et oleks inimese silmale paremini haaratav. Kasutasid värvide pildile kandmisel optilist segu. 16. Juugend. Sümbolism. Rahvusromantism. Antud stiilide üldiseloomustus. Arhitektuur juugendstiilis. Tuntumad kunstnikud – G.Klimt, A.Beardsley, G.Moreau, O.Redon, A. Gallen- Kallela, E.Munch, Kr.Raud ja O.Kallis. Juugendstiil levis esialgu peamiselt tarbekunstis ja arhitektuuris. Tekkis Suurbritannias. Ühtse stiili loomisel peeti oluliseks ornamentikat see on ebasümmeetriline ja näib lähtuvat

    Keskaja kunst




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun